prahanabrezi
25.11.2020
Kategorie: Ekonomika

Zpomalování dopravy v Praze

Sdílejte článek:

JINDŘICH KULHAVÝ

KULHAVÝNaše hlavní město se pod vládou posledních koalic postupně mění v překážkovou dráhu. Jestliže nás kdysi udivovaly projekty typu Lítačka, betonové květináče, různá umělecká díla nevalné kvality či kanály nacházející se 10 cm pod povrchem silnic, na kterých se nachází, v poslední době se děje něco mnohem podstatnějšího.

Evropská velkoměsta doplácí většinou na svou dlouhou historii. Architektura jejich center vychází z dávných historických dob a úzké uličky a malá náměstí nejsou předurčena rušnému provozu moderních vozidel. Je naprosto v pořádku, jsou li tato místa svým způsobem chráněna před dopravním ruchem a slouží li jako oáza klidu. Jde však většinou o samotná úzká centra, kolem kterých později vyrostly moderní budovy, široké bulváry a rušné zóny. U nás lze za historií prostoupenou oblast považovat Staré Město a část Malé Strany a Hradčan. Okolí Staroměstského náměstí je skutečně vhodné spíše pro pěší, ovšem průjezdnost nábřeží byla vždy zachována stejně, jako podobná možnost na druhém břehu Vltavy. Což je naprosto v pořádku, město je prostě místem, kde lidé nejen žijí a pracují, musí se po něm i pohybovat.

Bohužel se do vedení metropole po dlouhé době vlády ODS začaly dostávat rádoby osobnosti, které s Prahou spojila až politická angažovanost. Jejich idea o fungujícím městě tak vyplývala z vlastního mládí tráveného na venkově, občas i na jakési vesnici, kde si o metru a tramvajích pouze četli v denních novinách a občas zahlédnuli MHD v nějakém záběru ve zprávách či filmu. Jinak snad ani není možné pochopit, proč se v poslední době dějí v Praze věci, nad kterými zůstává rozum stát. Rodilí Pražané si mohou hlavu ukroutit a část z nich už dokonce opouští předražené a dopravně nedostupné centrum. Pod vedením poslední koalice se totiž z hlavního města stala překážková dráha, na které občas narazíte na obdoby proslulého Taxisova příkopu. A by toho nebylo málo, i obávaná oranice z proslulé trati Velké pardubické se tu a tam najde, byť v asfaltové podobě.

Úkolem radních zodpovědných za dopravu by měla být snaha dostavět Pražský okruh, tedy obchvat města. Jeho část už stojí, ovšem spojením na Jihovýchodním kraji to vše skončilo. Další podstatná část je stále polem a na dlouhé roky vše usnulo. Místo toho veškerá doprava míří zpět na přetíženou a stále opravovanou Jižní spojku a pokračuje směrem na Černý most Štěrboholskou radiálou. Kamionová doprava, která ve městě nemá co dělat, tak protíná řadu čtvrtí. Lhostejnost radních k tomuto stavu již po dlouhé roku ukazuje na jejich aroganci a zároveň naprostou neschopnost. Priorita č.1 je samozřejmě nákladná, ale každý kilometr tohoto obchvatu umožní volně dýchat tisícům Pražanů. To dýchat je alegorie, nejde ani tak o čistý vzduch, jako o hustý provoz, hluk a možnost přemísťovat se po městě v osobních vozidlech a autobusech.

Praha však utrácí úplně jinak. Desítky milionů a miliard vybraných na daních a poplatcích od Pražanů za to, že mohou žít tam, kde se někteří narodili a jiní sehnali zaměstnání (o práci bychom u mnohých z nich mohli mluvit pouze při zachování jistého despektu k manuálně činným spoluobčanům) a investovaných do fungující infrastruktury, tedy právě obchvatu města a kvalitních povrchů, se utrácí nesmyslně jinde. 2 miliardy stálo zapuštění kabelů pod chodníky pražských čtvrtí. Tedy dvojky a trojky. Mají tvořit páteř budoucích elektrostanic určených k nabíjení elektromobilů. Přestože se řada odborníků domnívá, že jde o slepý směr, který budou muset automobilky brzy opustit z důvodu předražené elektřiny a jejího nedostatku, pražská radnice je vizionářem s výhledem na totální elektrifikaci osobní dopravy a připravuje zásuvky pro tisíce vysavačů s volantem. Scestnost této myšlenky je strašidelná, ostatně jako vše, s čím na nás chodí Evropská komise.

Dalším počinem posledních dvou vládnoucích koalic je záměrné zpomalování dopravy. Dvouproudé komunikace jsou postupně přeměňované na jednoproudé s přidanou cyklostezkou a často i pruhem pro MHD, taxi a vozidla záchranného systému. Ten býval vyhrazen těmto uživatelům v dopravních špičkách, ve zbývajícím času však sloužil i ostatním. To je trnem v oku pražským ,,odborníkům“ na dopravu a rozhodli se naprosto nelogicky k stálému nařízení tyto pruhy nechat volné. Co to dělá s kapacitou komunikací, to nemá cenu komentovat. Idiocie v podobě cyklostezek, které nikdo nepoužívá, není též třeba nijak vyzdvihovat, je známá. Radnice však má další nástroj k naštvání řidičů. Tím je tvorba stále více různých ostrůvků. Třeba oblíbená Koněvova třída na Praze tři se stává slalomovou tratí, podobně pomocí přečmárání čar a pruhů vytvořili z Freyovy ulice na Praze 9 labyrint, kde kdysi pohodlný průjezd změnili v hledání si cesty. Paradoxem zůstává, že nákladné úpravy neznamenají opravy výmolů a propadlých kanálů, ty na těchto místech zůstávají a občas jsou dokonce dalším přirozeným retardérem. Na Praze 9 je ještě pár dalších libůstek, například výjezd z deponie na Klíčově přímo na frekventovanou komunikaci. Je nemožné projet s čistým autem, aniž byste museli do znovu myčky nebo občas vyměnit proraženou pneumatiku o solidní dlažební kostku. Díry v blízkém okolí už ani nekomentujeme (sjezd k bývalým pekárnám Odkolek je fakt unikát).

Pražští radní jsou ve skutečnosti především ignoranti sedící na prameni a utrácející nesmyslné peníze za nelogické projekty. Přehlížejí priority a dělají vše proto, aby se Pražanům žilo hůře, ale aspoň o něco nákladněji. Absence parkovacích domů a vybíraní peněz za parkování před Vaším oblíbeným krámem je modelem fungování města posledních let. Bohužel využívaným napříč Evropou. Díky tomu je tedy Praha konečně moderní metropolí. No a nám motoristům je z toho na zvracení.

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc březen 2021: *****

Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 555,- Kč, Miroslav Zatřepálek 100,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč

Celkem za měsíc: 3 955,00 Kč
Vybráno 11.30%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 405 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (21 votes, average: 4,81 out of 5)
Loading...
politicon.cz
21 komentářů

Napsat komentář: Pijack Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.