
Zpomalování dopravy v Praze
JINDŘICH KULHAVÝ
Naše hlavní město se pod vládou posledních koalic postupně mění v překážkovou dráhu. Jestliže nás kdysi udivovaly projekty typu Lítačka, betonové květináče, různá umělecká díla nevalné kvality či kanály nacházející se 10 cm pod povrchem silnic, na kterých se nachází, v poslední době se děje něco mnohem podstatnějšího.
Evropská velkoměsta doplácí většinou na svou dlouhou historii. Architektura jejich center vychází z dávných historických dob a úzké uličky a malá náměstí nejsou předurčena rušnému provozu moderních vozidel. Je naprosto v pořádku, jsou li tato místa svým způsobem chráněna před dopravním ruchem a slouží li jako oáza klidu. Jde však většinou o samotná úzká centra, kolem kterých později vyrostly moderní budovy, široké bulváry a rušné zóny. U nás lze za historií prostoupenou oblast považovat Staré Město a část Malé Strany a Hradčan. Okolí Staroměstského náměstí je skutečně vhodné spíše pro pěší, ovšem průjezdnost nábřeží byla vždy zachována stejně, jako podobná možnost na druhém břehu Vltavy. Což je naprosto v pořádku, město je prostě místem, kde lidé nejen žijí a pracují, musí se po něm i pohybovat.
Bohužel se do vedení metropole po dlouhé době vlády ODS začaly dostávat rádoby osobnosti, které s Prahou spojila až politická angažovanost. Jejich idea o fungujícím městě tak vyplývala z vlastního mládí tráveného na venkově, občas i na jakési vesnici, kde si o metru a tramvajích pouze četli v denních novinách a občas zahlédnuli MHD v nějakém záběru ve zprávách či filmu. Jinak snad ani není možné pochopit, proč se v poslední době dějí v Praze věci, nad kterými zůstává rozum stát. Rodilí Pražané si mohou hlavu ukroutit a část z nich už dokonce opouští předražené a dopravně nedostupné centrum. Pod vedením poslední koalice se totiž z hlavního města stala překážková dráha, na které občas narazíte na obdoby proslulého Taxisova příkopu. A by toho nebylo málo, i obávaná oranice z proslulé trati Velké pardubické se tu a tam najde, byť v asfaltové podobě.
Úkolem radních zodpovědných za dopravu by měla být snaha dostavět Pražský okruh, tedy obchvat města. Jeho část už stojí, ovšem spojením na Jihovýchodním kraji to vše skončilo. Další podstatná část je stále polem a na dlouhé roky vše usnulo. Místo toho veškerá doprava míří zpět na přetíženou a stále opravovanou Jižní spojku a pokračuje směrem na Černý most Štěrboholskou radiálou. Kamionová doprava, která ve městě nemá co dělat, tak protíná řadu čtvrtí. Lhostejnost radních k tomuto stavu již po dlouhé roku ukazuje na jejich aroganci a zároveň naprostou neschopnost. Priorita č.1 je samozřejmě nákladná, ale každý kilometr tohoto obchvatu umožní volně dýchat tisícům Pražanů. To dýchat je alegorie, nejde ani tak o čistý vzduch, jako o hustý provoz, hluk a možnost přemísťovat se po městě v osobních vozidlech a autobusech.
Praha však utrácí úplně jinak. Desítky milionů a miliard vybraných na daních a poplatcích od Pražanů za to, že mohou žít tam, kde se někteří narodili a jiní sehnali zaměstnání (o práci bychom u mnohých z nich mohli mluvit pouze při zachování jistého despektu k manuálně činným spoluobčanům) a investovaných do fungující infrastruktury, tedy právě obchvatu města a kvalitních povrchů, se utrácí nesmyslně jinde. 2 miliardy stálo zapuštění kabelů pod chodníky pražských čtvrtí. Tedy dvojky a trojky. Mají tvořit páteř budoucích elektrostanic určených k nabíjení elektromobilů. Přestože se řada odborníků domnívá, že jde o slepý směr, který budou muset automobilky brzy opustit z důvodu předražené elektřiny a jejího nedostatku, pražská radnice je vizionářem s výhledem na totální elektrifikaci osobní dopravy a připravuje zásuvky pro tisíce vysavačů s volantem. Scestnost této myšlenky je strašidelná, ostatně jako vše, s čím na nás chodí Evropská komise.
Dalším počinem posledních dvou vládnoucích koalic je záměrné zpomalování dopravy. Dvouproudé komunikace jsou postupně přeměňované na jednoproudé s přidanou cyklostezkou a často i pruhem pro MHD, taxi a vozidla záchranného systému. Ten býval vyhrazen těmto uživatelům v dopravních špičkách, ve zbývajícím času však sloužil i ostatním. To je trnem v oku pražským ,,odborníkům“ na dopravu a rozhodli se naprosto nelogicky k stálému nařízení tyto pruhy nechat volné. Co to dělá s kapacitou komunikací, to nemá cenu komentovat. Idiocie v podobě cyklostezek, které nikdo nepoužívá, není též třeba nijak vyzdvihovat, je známá. Radnice však má další nástroj k naštvání řidičů. Tím je tvorba stále více různých ostrůvků. Třeba oblíbená Koněvova třída na Praze tři se stává slalomovou tratí, podobně pomocí přečmárání čar a pruhů vytvořili z Freyovy ulice na Praze 9 labyrint, kde kdysi pohodlný průjezd změnili v hledání si cesty. Paradoxem zůstává, že nákladné úpravy neznamenají opravy výmolů a propadlých kanálů, ty na těchto místech zůstávají a občas jsou dokonce dalším přirozeným retardérem. Na Praze 9 je ještě pár dalších libůstek, například výjezd z deponie na Klíčově přímo na frekventovanou komunikaci. Je nemožné projet s čistým autem, aniž byste museli do znovu myčky nebo občas vyměnit proraženou pneumatiku o solidní dlažební kostku. Díry v blízkém okolí už ani nekomentujeme (sjezd k bývalým pekárnám Odkolek je fakt unikát).
Pražští radní jsou ve skutečnosti především ignoranti sedící na prameni a utrácející nesmyslné peníze za nelogické projekty. Přehlížejí priority a dělají vše proto, aby se Pražanům žilo hůře, ale aspoň o něco nákladněji. Absence parkovacích domů a vybíraní peněz za parkování před Vaším oblíbeným krámem je modelem fungování města posledních let. Bohužel využívaným napříč Evropou. Díky tomu je tedy Praha konečně moderní metropolí. No a nám motoristům je z toho na zvracení.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2021: *****
Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Pavel Klika 222,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Silvia Ambrogini 500,- Kč, MUDr. Ilja Baudyš 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Vladimír Votřel 1000,- Kč, Anonym 0,01 BTC, Pavel Burget 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Ludmila Kárská 250,- Kč, Zdenka Brancuská 500,- Kč, Karel Zangl 500,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Karel Teplý 500,- Kč, Pavel Janeček 300,- Kč, MUDr. Iva Neimcová 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Anonym 150,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Dagmar Bowyer 500,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Hana Hoffmannová 666,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Lukáš Vašíček 200,- Kč, Petr Kosmata 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Marie Tachezyová 200,- Kč
Celkem za měsíc: 16 471,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Báječný svět bez fyzikálních zákonů - 26.2.2021
- NERV odmítl ekonomický lockdown - 26.2.2021
- Vyčerpaná vláda nebo vyčerpaní politologové? - 26.2.2021
No a takhle by to piráti (záměrně s malým) po případném vítězství ve volbách dělali v celé naší těžce zkoušené zemi.
PRAHA SE NEVYPLÁCÍ
do Prahy se cpe stovky let horem spodem a furt je málo. Jestli by nebylo lepší vykopat místo Prahy nějaké hezké středočeské jezero. Když jsou teď stále potíže s tím cestováním a prý se to už nezlepší mohlo by se jezero hodit a Moravané a Slezané by měli zase kam jezdit na dovolenou…
MORAVA A SLEZSKO NENÍ ŽÁDNÉ ČESKO !!!
VŠECHNY VOLBY BYLY PODVODNÉ !!! SMRT VLASTIZRÁDCŮM !!!
K tomu můžu jen říct – co si pražané zvolili, to mají.
Já je teda nevolila. Nevím, jak je to s volebním právem studentů; jestli můžou volit (do místní samosprávy) tam, co studujou, tak je to jasný.
Ne, pražští a brněnští studenti volí tam kde mají trvalé bydliště. Proto se piráti rozplizli po celé republice.
Takže opravdu ten výkvět elity si Pražané odvolili sami.
100% souhlas, teplouši, feťáci a migranti to nevytrhnou…
Když čtu útoky některých bodrých Moravců na
pražany je mi to jasné,
Ti šibalové odsunem netahavých kusů do Prahy
se zbavili nutnoisti na ně dřít,vhodně je doplninili
i lidmi pracovitými ,pro které na krásné Moravě
nebyla obživa,
A právě tito slušní,pracovití ale silně patrodští novopražáci tvoří volební většinu dosazující
do vedení státu a města smečku těch prvních
přesvědčených likvidátorů všeho krásného
užitečného a potřebného,
V blahé naději že ta pakáž v nových pozicích
ocení jejich podporu.Zároveň z blahým pocitem sledují,
kterak je huben odvěký nepřítel a škůdce moraVských
luhů a hájů – pražák.
Praha se stala už od pro někoho blahých časů
sociálismu hlavním městem Moravy,což si ti
opravdu patriodští moravští vlastenci dosud ještě
neuvědomili.
Ale deže. Praha je periferie Moravy. Ryzím češstvím je Morava. Z Moravy to tradiční a hodnotné přišlo do Prahy. Už od dob knížete Svatopluka… písmo… jazyk… kultura. Tam se to jen hromadilo a čeští lakové kradli co se dalo
Praha je celkem nudné, špinavé, nevlídné a ponuré město. Těch sto věžiček zatrpklost a nerudnost pražanů nevylepší. Párkrát jsem Práglem projížděl, ale nikdy bych tam bydlet nechtěl. To musí být život pro otrlé…
Já dneska už taky ne, ale pořád ještě patří k nejhezčím městům světa. To už ale dlouho trvat asi nebude.
Co na tom autor nechápe? Omezování individuální automobilové dopravy (IAD) už dlouhá léta směřuje k jasnému cíli: lůze bude v budoucnu zakázáno řídit a vlastnit osobní automobily. IAD bude nahrazena tzv. “sdílenými” autonomními vozítky. Samozřejmě nepůjde o skutečné sdílení. Princip bude stejný jako u současného pseudosdílení alias u současných pouličních půjčoven bicyklů a koloběžek. Vozítka bude vlastnit státní korporace či na stát navázaná korporace soukromá, která bude vozítka lůze pronajímat. Samozřejmě jen lůze s dostatečným “sociálním kreditem”.
Po vzoru Sovětského svazu v padesátkách – to se budovaly společné kuchyně, jídelny, prádelny… Nové progresivní domy měly občanskou vybavenost, že spolu chodily celé rodiny do společné jídelny, promítacího sálu a tak… skvělá vzpomínka na sdílenou ekonomiku
Ano, v budoucnu nebude dovoleno, aby každý měl auto (elektromobil). Pouze se to nesmí otevřeně říct, to by mohlo vyvolat revoluci, tak se to řeší takhle pozvolna
Žádná “normalita” v silniční dopravě neexistuje a nebude existovat. Dopravní situace se bude už jenom zhoršovat
Vazeny pane Kulhavy, prazane si zvolili Piraty, nebo se proste neobtezovali jit k volbam. Co dela typicky pirat? Skodi! Tak cemu se divite?
Silniční fašismus není žádná novinka. Ten tu začal houstnout už před zavedením bodového systému.
Piráti vypadají horší než zbytek “demobloku” jenom proto, že v demobloku převzali funkci “posunovačů Overtonova okna”. Dnes hlásají zdánlivě neuvěřitelné progresivistické vize hlavně Piráti. Jenže přesně tyto jakoby Pirátské vize bude už zítra prosazovat celý “demoblok” jako úplně “normální” záležitosti. Zkrátka je to úplně jednoduchá a průhledná finta…
Nikdo neni nucen v te spinave a smradlave dire, bydlet. Kazdy pensista by nesel kdekoliv mimo Prahu lepsi a lacinejsi bydleni. Ale ne, drzi se Prahy jak hovno kosile. Pocinaje moji matkou, pres spoustu znamych a kamaradu. Klidne si nam z vesnice rikejte, ze jsme burani, ale zijeme klidnym a spokojenym zivotem, cisty vzduch a krasne okoli. Zil jsem jak v Praze, tak v Berline, ale nasi vesnicku strediskovou bych uz nikdy nemenil za velkomesto. Prahu muzou pro mne za mne zavest hnojem, nebude ji skoda!!! Je to celosvetovy fenomen, do velkych mest se stehuji jen dementi. Praha, Berlin, Pariz, Londyn a New York, vsude je to stejne.
Vsechna tato mesta jsou nekonecne zadluzena a presto se tam nikde nic k lepsimu nezmeni.
kdo ještě neví, tak jsme již v bankrotu. ano, bude hůř. ještě se dokrade co lze, a pak už jen svrab a neštovice pod vlajkou eu, zpátky ni krok…
Nakonec tam zůstanou Hřib s Čižínským a Kolářem opuštěni
“Desítky milionů a miliard vybraných na daních a poplatcích od Pražanů”
A co ten zbytek republiky,kterej musí váš pražskej bordel na kolečkách nedobrovolně dotovat???Ten není nic???
Asi proto se pražané drží bolševickýho pragocentrizmu jak hovno košile!!!!
inu, až popadají mosty přes řeku, doprava v Praze se zastaví k obrazu svému , zloději volí zloděje
Když voly volí voly.Dej blbci funkci a vymyslí retardér,nebo ostrůvek nejlépe s 20 cm ostrou hranou(pravý úhel).