
Zelená destrukce nastupuje
ROMAN MALACH
Od roku 2020 začalo pokutování automobilek za emise. Cílem má být ochrana životního prostředí. Jaká je realita? Nepřekvapivě zcela jiná.
Od 1. 1. 2020 vstoupil do platnosti systém, který zavádí pokuty za nadlimitní emise CO2 u nově vyrobených automobilů. Je to plně v souladu se současným zeleným náboženstvím, které ovládá vrcholné instituce Evropské unie. Přímým přínosem mělo být zlepšení ovzduší a nepřímým odklon od spalovacích motorů a přechod na elektromobilitu. Ta je – pro mě nepochopitelně – mantrou všech bojovníků za klima. Dal jsem si tu práci a prošel zprávy ze světa automotive, které byly od nového roku publikovány. Je to fascinující čtení:
Pokuty za emise u vozů s malými tříválcovými motory jsou paradoxně vyšší než pokuty za emise motorů SUV. Důvodem je progresivní sazba limitů v závislosti na hmotnosti vozu. Výsledek: nevyplatí se vyrábět laciné úsporné vozy.
Pokuty za překročení limitů emisí by v roce 2020 mohly dle studie společnosti PA Consulting dosáhnout až 14,7 miliard euro (tj. 375 miliard Kč). Většina těchto pokut dopadne na německé automobilky. Výsledek: Snížení zisku automobilek, snižování výroby, propouštění. A jako bonus je třeba zmínit, že český automotive průmysl je silně vázán na Německo. Dopady se projeví tedy i u nás. Již dnes hlásí české firmy pokles poptávek.
V Německu již automobilky zareagovaly. Mercedes začal propouštět. Volkswagen se raději rozhodl vyrábět elektromobily, které bude muset prodat se ztrátou, ale tato ztráta bude nižší než očekávaná pokuta. Z hlediska ekonomické logiky je to racionální krok. Z hlediska dalšího rozvoje firmy jen krok, který zpomalí zaostávání. Dle odhadů zanikne v Německu kvůli této politice do roku 2030 asi 410 tisíc pracovních míst. Jde o součet pracovních míst v automobilkách a u subdodavatelů. To je již velké číslo a samozřejmě tento vývoj bude obdobný i v dalších zemích.
No a nyní k elektromobilitě. V Nizozemsku, které dává na elektromobily největší dotace, kde je nejvíce těchto vozidel v Evropě, narazila dobíjecí síť na své limity. Prostě není kde „dotankovat“ baterie. Dále dobíjecí stanice přestávají být dotované. Jednalo se o zaváděcí politiku a nyní už se přechází na tržní ceny. Výsledek: V přepočtu na litr nafty je provoz elektromobilu výrazně dražší a možná si ho ani nedobijete.
Navíc elektromobily nejsou „čisté“, výroba elektřiny není bezemisní. Paradoxem je, že emise CO2 vzniklé při výrobě elektřiny, přepočtené na její spotřebu na kilometr, jsou vyšší než u některých úsporných modelů aut se spalovacími motory. A ještě větší paradox je, že tyto emise jsou vyšší, než limit stanovený EU, za jehož překročení se udělují pokuty. Pro srovnání limit je 95 gramů CO2 na 1 kilometr, emise na produkci elektřiny (počítáno pro výrobu v ČR) jsou 107 gramů na 1 kilometr. Výsledek: Elektromobily nejsou v současné době ekologičtější.
No a na závěr ještě dvě perličky, jak se mohou plány sociálních inženýrů zvrhnout. V Berlíně zavedli zóny s maximální rychlostí 30 km/hod. Samozřejmě se zaklínali mantrou snížení emisí. Jaké bylo překvapení, když se zjistilo, že efekt není žádný. Když přihlédneme k tomu, že opatření bylo zavedeno v roce 2018 a mezitím došlo k částečné modernizaci vozového parku s příklonem k ekologičtějším vozidlům, lze říct, že efekt je přesně opačný, než bojovníci za klima zamýšleli. Důvodem je, že moderní vozy produkují nejméně škodlivin při rychlosti okolo 60 km/hod. Jenže vysvětlujte aktivistům, že by si měli nastudovat nějaké informace. Oni přece vědí co je nejlepší a nebudou si kazit názor nějakými fakty. Předpokládám, že výsledkem tohoto experimentu budou další zákazy. Jednou to přece – dle logiky ekofanatiků – musí vyjít.
A vrcholem je zpráva, že v Belgii zavedli tak přísné podmínky pro vjezd automobilů do měst, že je nesplňuje ani část vozidel policie. Předpokládám, že velká část belgických zločinců se po přečtení této zprávy stala bojovníky za klima.
Co mě pobavilo úplně nejvíc, bylo vyjádření nejmenovaného ekonoma, že toto zelené směřování může být pro Evropskou unii konkurenční výhodou, ale jen když přemluví zbytek světa, aby se přidal. Tedy, když se střelím do nohy a přemluvím k tomu ostatní, budu mít konkurenční výhodu, protože se mi rána začala hojit o chvíli dříve. Kulhat budeme všichni stejně. Jen pořád nechápu, proč by se ti ostatní také do té nohy chtěli nechat střelit.
Tolik tedy – částečně ironicky – k současným dopadům boje za klima. A to je teprve leden. Prostě lze jednoznačně říct, že tento boj za záchranu planety je nedomyšlený a pro Evropu sebedestruktivní. To však samozřejmě fanatickým bojovníkům za klima nevadí a budou v něm pokračovat až do úplného zničení. Našeho zničení.
Prosím, nedopusťme to. Bohužel naše manévrovací schopnosti jsou silně omezené. Nový zelený úděl po Evropu byl schválen a není možno ho zvrátit. Lze korigovat, ale předpokládám přehlasování vzhledem ke složení Evropské komise a Evropského parlamentu. Tedy jediná možnost, jak zatáhnout za záchrannou brzdu, je odejít z Evropské unie. Pak si můžeme nastavovat pravidla aspoň částečně sami. Samozřejmě zelené šílenství na nás bude dopadat i dále, ale rozhodně ne v plné váze. Nicméně je třeba vystoupit z tohoto vlaku dřív, než dorazí do zeleného pekla.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Anonym 100,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Anonym poštou 500,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Mirko Hampl 200,- Kč, Vladimír Janeček 100,- Kč
Celkem za měsíc: 14 433,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Biden nevydrží dlouho, drží židli Harrisové - 27.1.2021
- Z minulých kontroverzí (III.): Wilsonova válka proti pacifistům - 27.1.2021
- Energošmejdi jsou teď opět značně aktivní - 27.1.2021
Už se těším na tu legraci. To bude nejlepší kabaret tohoto století
Tak až spotřebitelé přijdou na to, že se s těmi drahými elektro plechovkami nedá jezdit daleko a ještě v zimě, že budou katastrofální problémy s dobíjením (už dnes) tak je prostě přestanou kupovat.
A co se stane? Průmysl zkolabuje, Sklady budou plné neprodaných eko plechovek. Nebude odbyt, nebude obrat, nebudou daně… Vynikající. Tleskám ve stoje.
Ale možná nám nějaká komise v Bruselu nařídí do každé rodiny jedno eko auto. To pak smíchy nevylezu z baráku
zlatí komunisti!!!Takovou kravinu by nebyli schopní vymyslet ani oni,jako naši demokratičtí “přátelé” ze západu
Nejvíc se těším na zácpu na dálnici.
Někdy v únoru, minus 7 st….. Po 3 hodinách stání (topení) a popojíždění je hotovo. 20 kilometrů zácpy, kterou nepůjde rozjet.
A naložit to elektrojeřáby na elektronáklaďáky a poodvážet…. to už by bylo rychlejší tu dálnici začít stavět novou, jako objížďku.
A na přívěsný vozík s elektrocentrálou už jsou taky limity na CO2? Takhle by se daly jezdit klidně i delší trasy v zimě. Teď už jenom aby EK přikázala bezeztrátový převod různých druhů energie mezi sebou a taktéž jejich bezeztrátovou výrobu.
Víc, jak zelená destrukce mě zaráží destrukce selského rozumu plebsu EU. Elity ví, proč vytváří ten chaos a připravují bídu pro všechny, no debilní plebs nechápe nic, jen polemizuje o svém konci, kterému přece nelze zabránit. Kdybych u vás zazvonil a řekl, že zítra vás vyženu z domu, zaberu ho pro sebe a když budete klást odpor, tak vás zabiju…také řeknete: “Ach jo, no to se nedá nic dělat?” Že to vypadá jako reakce totálního debila?
Musíme vyjít do ulic jako Francouzi
Dalsi duvod, proc musite vystoupit z EU a tech je nescislne. Dlouho jsem tvrdil, ze Anglani jsou nejblbejsi narod v Evrope, hned po Nemcich, ale nejsou.
Kdo z vas umi nemecky ten si muze precist, jak dopadl test e-BMWecek u bavorske policie.
http://www.pi-news.net/2020/01/e-autos-als-streifenwaegen-die-bilanz-eines-reinfalls/
Katastrofa a to jim jeste lichotim!
Cexit, jedina moznost prezit. Ven z ctvrte rise. Vcera bylo pozde!!!!
Málem bych zapomněl…na autorovi si vážím toho, že na konci článku našel místo a odvahu pro jasný vzkaz…”Nicméně je třeba vystoupit z tohoto vlaku dřív, než dorazí do zeleného pekla.” Protože jsem si všiml, že ve spoustě jinak dobrých článků tato zásadní věta chybí…pak ty články pozbývají smyslu.
Oskare, jedine spravne reseni je, pozvat toho hajzla dovnitr a tam ho prasknout. Tady vidite, jak je dulezite, mit doma zbran. Jo a do ruky mu dat poplasnak, ktery mete pripraven bez otisku prstu v igelitovem pytliku. Pak teprv zavolat policii. Byl jste prepaden.
V vedení EU jsou lidé kteří se tam vyšvihli ne schopnostmi, ale patolízalstvím. Jsou to profesionální katiéristé nejhoršího zrna, je to totalitně destrukční uskupení, které by neobstálo svými schopnostmi ani v nejjednodušším výrobním podniku.
Vždy půjdou cestou osobního prospěch, tudíž destrukce a rozkladu, nic jiného z toho nevzejde, to by byla utopie, která nemá v historii paralelu.
svině marxistické
Mlátíme dokola furt to samé, než abychom ty lemply vykopali od dobře placených koryt! Ti paraziti se chovají sebedestrukčně za peníze těch, kterým nejvíc škodí! Chce to diktátory a pořádek, tzv. demokracie je bezzubá bába, která chce hubou louskat ořechy!
svět v 60letech chtěl ukázat svou slávu a dokázal to,vše levný,vše se dělalo větší a hromadně,západ chtěl ukázat východu jak je svobodnej a štastnej a samozřejmě naopak,ale kapánek se zapomnělo na planetu a to,že blbci k ničemu se budou množit geometrickou řadou a dnes stejní kreténi co si hráli na kapitalistickokomunistickou-satanskou útopii vymýšlí jak zredukovat lidstvo,hrají si na Boha a nejsou ani na úrovni člověka
Fotr Thunberg o nás bude rozhodovat, sepíše to Gretě na papír a ta to přednese jako hotovou věc.🤮🌞🤮🌞🤮🌞🤮🌞
normálně to nedělám,ale běž už do pr.d.ele šmejde
Hrabisovi vycitam, ze kyvl na toto zelene straseni i pro nas a tim zkazil sanci nasi zeme dohnat a predehnat zeme Zapadu ekonomicky.
Prece zdrazit si vstupy dobrovolne muze jen blbec. Kolikpak asi bude stat chleba kdyz najednou poskoci cena eletriky o tisice procent? Jo on ani nevykynul pac v pekarne nebylo dost teplo ani se nemohl dostat xakosum pac proud v zasuvkach neni v noci – vetrniky to nevytrhnou.
Par nestastniku uz na to prislo. pecou si chleba sami. Jen musi mit poradnou varku aby vyuzili teplo pri horeni e-clanku z e-aut.
P.s. a to vite, ze kdyz voda je bohata na litium, tak lidi co ju pravidelne pijou, podlehaji lepe ovcovitosti a radi nechavaji za sebe rozhodovat jine?
Situace nemecka se da jiz dlouho prirovnat k bezci ktery sprintuje na 100 m a vitezi, dokonce ikdyz si zavaze oci – zvitezi, ostatni ho sice dotahuji ale naskok co si vytvoril je znacny. Do dalsiho zavodu si da zavazek, ze si svaze ruce za zady a pak ze si necha uriznout jednu nohu, naskok se snizuje. Nemecko ostatnim radi at ucini totez. Ostatni mu na to neskoci, krom ceska, kde uz trener brousi pilku aby svym sverencum urizl nohu, pac cesi jsou prece papezstejsi nez papez. Nemci uz maji take jednonohy tym. Jenze v ramci fair play se oba tymy presouvaji do soutezi pro invalidy, ktere je nechteji prijmout, pac se zmrzacili zcela dobrovolne. Tak si zakladaji vlastni svaz dobrovolnych invalidu, ale najednou zjistuji, ze sponzori uz o ne nestoji jediny kdo projevi zajem jsou prodejci lidskych nahradnich dilu a rezisesi zvrhlych filmu.
Ajaj to jsem se zase rozepsal.
babiš byl za komunistů komunista a dnes je demokrat a kdyby přišli čínani tak bude čínan
Podle toho jedná a točí se jako korouhvička.Do Salviniho a Orbána má hodně daleko.
A ktery politik to neni? Ukazte mi jedineho politika, ktery doopravdy neco dela pro Cesko-Moravskou zemi.
Čobolíku, necháváš se příliš ovládat emocemi.Dej si na hlavu mokrý ručník a nohy si namoč do lavóru s ledovou vodou.Kdyby to nepomohlo, vem si lexaurin s rohypnolem.
Odpad jsou globální leftardi.
kotlebovo hovno, nesmrď
Článek plný domněnek a subjektivních pocitů autora.
Já říkám jednoznačně elektromobil do každé rodiny.
tak petky už máme a když budeme mít výfuk za městem,tak to pokrytecky vyhrajem i když prohrajeme
A pak vzhůru do Chorvatska za mořem!!
Po každých 3 hodinách jízdy 12 hod čekání (u elektrobenzinky) na volnou zástrčku vedle přeplněné dálnice, pak 2 hoďky nabíjení… a vzhůru dál k jihu. Za tři hodiny repete.
Zhruba u Dubrovniku pohled na kalendář – jejda, je čas to otočit! Abychom do konce dovolené dojeli domů….
P.S.: člověk s nějakým technickým povědomím si může představit i onačejší špás – bouračku na D1. V zimě. Minus 10. Auta v koloně stojí a topí….. a pak.
Všechny vyřešíme, máme na to mozky.
Ono je zbytečné diskutovat s tím debilním dementem, provokatérem ze ziskovky.
Akorát u tebe maly.velky debile ten mozek chybí.
Plus pet ciganu na tlaceni, kdyz dojde elektrika.
Jo jo, jedná se o Li-S problém je, že taková baterie rychle degraduje a má malý počet cyklů.
Momentálně je ve vývoji autobaterie která vydrží až 1000 km.
Takže padne argument odpůrců o krátkém dojezdu elektromobilů.
1000 km na jedno nabití to je fantazie.
S tebou moc práce neměli, co? Ta baterie vskutku existuje, ale o rozměrech 2 x 2 x 1,5 metry a váží 2 tuny. žííííííš cos nám to provedl?
někde jste napsal,že jste kromě všeho jiného i křestan,je to možný?Křestan ví,že celej svět jde valem do ….a bude novej,takže co to je ekologie?Jo,měli bychom se chovat jako lidi,ale když je systém pokrytyckej,tak my bychom měli být pravdiví i s naší ubohostí a špatností,komu se chcete přiblížit?těm rádoby dobrým co tady dělaj bordel a všemu vládnou a nebo ubožákům-co jim byl poslanej Doktor všech doktorů?Nedělejte ze sebe blba,nejste blb a za ty peníze to nestojí
Jo jo, jedná se o Li-S. Problém je, že taková baterie rychle degraduje a má malý počet cyklů. Takže těch 1000 km si užijete jen několikrát.
Lidé čtěte a bavte se:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/?fbclid=IwAR1Y0Pzuwu388_fNyB9hTfoI4NkZfRURDzc46h05oyVc4RnMacLwwF_j5EU
Odkaz mi to hodilo někam v čase zpátky, tak znovu:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/?fbclid=IwAR1Y0Pzuwu388_fNyB9hTfoI4NkZfRURDzc46h05oyVc4RnMacLwwF_j5EU
Pane redaktore ROMANe MALACHu,
Styďte se za takovou blamáž a manipulaci s veřejným míněním. Kdo Vám za ty manipulativní polopravdy platí? Nebo proč to děláte?