silnicekolona
26.4.2019
Kategorie: Společnost

Výzva: Jsme naštvaní čekáním v kolonách

Sdílejte článek:

VILÉM BARÁK

Práce na silnicích musí probíhat 7 dnů v týdnu a 24 hodin denně tak jak je běžné v civilizovaných zemích. Jestliže toto nebude cílem nového ministra dopravy, tak ať raději nenastupuje do funkce a je nalezen někdo schopnější.

My motoristé, uživatelé silnic a dálnic vidíme v nadcházející výměně ministra dopravy příležitost, aby výkonná moc reprezentovaná touto institucí se k nám přestala chovat jako k poskokům, s kterými si může dělat co chce.

Znakem civilizovanosti každého státu je to, že bere ohled na volný čas a nervy svých obyvatel. V Česku doposud převládá mocenský přístup hodný tzv. rozvojových zemí, který se dá vyjádřit následovně: „Za vaše daně to rozkopeme a vy držte hubu. Proč, za kolik, kdy to bude, zda to nejde rychleji a levněji, to vám nepřísluší hodnotit“.

Požadujeme, aby se uzavírky, omezení, stavební práce a odklízení havárií realizovalo i plánovalo právě s důrazem na co nejrychlejší zprůjezdnění takto postižených míst. Nikoliv naprosto ignorantským a k času občanů pohrdavým způsobem, jak je tomu dosud.

V této souvislosti požadujeme povinné, dálkově přístupné, z předstihem prováděné zveřejňování dopravních uzavírek a omezení a k nim podkladů, plánů a harmonogramů oprav (bez nichž by nebylo možná zahájit stavbu), tak aby nezávislí odborníci mohli posoudit délku trvání stavby, použité technologie i vznikající náklady.

Požadujeme co nejrychlejší dosažení stavu, kdy práce budou probíhat 7 dnů v týdnu a 24 hodin denně tak jak je běžné v civilizovaných zemích. Jestliže toto nebude cíl nového ministra dopravy, tak ať raději nenastupuje do funkce a je hledán někdo schopnější.

Stát má odpovědnost za použitelnost celé dopravní infrastruktury, a to nejen své vlastní, ale i všech obcí, měst, krajů. Žádáme, aby zákonnými prostředky (případě došlo ke změně příslušných zákonů) koordinoval a usměrňoval opravy komunikací bez ohledu na to, kdo je vlastní. Například do Prahy nebo Brna, aby se občan bál vjet automobilem. Není přípustné, aby souběh živelných oprav prováděných státem, kraji a městy vedl ke kolapsu dopravy, jedni byrokraté se vymlouvali na druhé a nikdo za nic nenesl odpovědnost. Zvláště, když na určitých místech současně kolabuje individuální i veřejná doprava, a současně na železnici probíhají výluky ve výlukách. Prostě někde se nedá cestovat ničím a nikam.

Požadujeme získat možnost hromadné žaloby na stát za ztrátu času způsobené dopravními omezeními, ať již v důsledku neschopnosti provádět včas a řádně opravy nebo laxním přístupem k obnovení průjezdnosti komunikace po dopravních nehodách.

Požadujeme získat možnost hromadné žaloby za ztrátu času vůči viníkovi určitých dopravní nehody.

Dále požaduje zřízení jednotné, veřejně dostupné databáze dopravních nehod, kde kromě jiného bude uvedeno vyhodnocení řešení nehod z hlediska obnovení průjezdnosti.

 


 


Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc květen 2019: *****

Dagmar Karlíková 500,- Kč, Dagmar Bowyer 500,- Kč, Tatiana Vráblová 200,- Kč, Pavel Kosmata 100,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Vladislav Vydra 100,- Kč, Rostislav Jendrejčík 50,- Kč, Anonymní dárce 1984,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 300,- Kč, Ladislav Adamec 100,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč, ing. Jan Kocura 500,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Dagmar Lavičková 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Marek Švestka 500,- Kč, Ilja Baudyš 1000,- Kč, Milan Tahovský 500,- Kč, Rudolf Bláha 200,- Kč, Pavel Šána 100,- Kč, Michal Škurek 100,- Kč, Marin Vacek 500,- Kč, Luděk Kurka 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, ing. Jan Dvořák 350,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, Lukáš Vašíček 200,- Kč, Martin Ondráček 200,- Kč, Petra Rohlíčková 300,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Martina Kosková 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Ladislav Hegyi 300,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Miroslav Meder 400,- Kč

Celkem za měsíc: 14 428,00 Kč
Vybráno 41.22%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 947 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (9 votes, average: 4,89 out of 5)
Loading...
loading...
politicon-eshop voxpopuliblog
20 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.