doprava
24.10.2018
Kategorie: Společnost

Václav Klaus ml.: Liberální pozměňovací návrhy Silniční vyhlášky

Sdílejte článek:

COM/V. KLAUS ML.

Václav Klaus ml. na svém facebookovém profilu navrhl několik liberálních pozměňovacích úprav v Silniční vyhlášce. Souhlasili byste s ním?

Jeden socdem poslanec navrhl další buzeraci řidičů (povinné prohlídky u očařů) – varoval jsem, že pokud to proleze do druhého čtení načtu naopak liberální pozměňovací návrhy Silniční vyhlášky. Nakonec jsou tři a jeden cyklistickej. Jsem rád, že je podpoří i velká část klubu ODS.

1) „Řidič může před jízdou nebo během jízdy požít alkoholické nápoje za podmínek, že obsah alkoholu u řidiče jízdního kola nebude vyšší než 0,7 promile a u řidiče jiného vozidla nebude vyšší než 0,4 promile.“

Odůvodnění: Jistou toleranci obsahu alkoholu má většina evropských zemí. Většinou se jedná o 0,5 promile. Nulovou toleranci mají jen Slovensko, Slovinsko, Rumunsko a Maďarsko. Česká republika patří k vyspělému západu. Tolerance malého obsahu alkoholu přinese mnohem méně stresující situaci pro miliony občanů ve spoustě přirozených rodinných či společenských situací. Například odvezení prarodičů po štědrovečerní večeři a podobně. Nikterak to nesnižuje odpovědnost řidičů za své chování a jeho následky. Občan má být primárně trestán za to co způsobí, nikoli za to, co by způsobit mohl. Zde je Česká republika v nebezpečné konstelaci, kdy i za vážná dopravní provinění s vážnými následky padají relativně drobné tresty, kdežto preventivní trestání (včetně bodového systému) jest poměrně drakonické – např. ztráta obživy pro lidi, pro které je řízení pracovní podmínkou či přímo podstatou profese. Tento pozměňovací návrh tento poměr liberálním způsobem upravuje.

Vyšší tolerance u cyklistů je zapříčiněna jejich menší nebezpečností pro ostatní účastníky silničního provozu. Podobně například máme naprostou toleranci u chodců, kteří jsou rovněž účastníky silničního provozu. Opět to nikterak nesnižuje odpovědnost cyklistů za jejich chování a jeho následky. Většina cyklistů sportovních požívá alkoholické nápoje po jízdě jen pro dojetí k domovu. Z hlediska sociálního máme také mnoho cyklostezek ve vinařských oblastech a podobně, kde opět není žádný důvod držet „tatínky na rodinném výletě“ v nulové hladině alkoholu.

2) Zvýšení maximální povolené rychlosti na dálnicích: V § 18 odst. 3 se číslo „130“ nahrazuje číslem „150“.

Odůvodnění: Naše dálnice jsou čím dál kvalitnější. Naše automobily jsou čím dál kvalitnější (účinnost brzd, bezpečnostní prvky). Přitom nejvyšší povolená rychlost zůstává neměnná. Zkušenost Spolkové republiky Německo, kde je na dálnicích rychlost neomezená, ukazuje, že nedochází k většímu počtu nehod a dokonce ani nedochází k větší rychlosti u většiny jedoucích automobilů (100-130 km/h). Současných 130km/h jako maximální rychlost je v mnoha situacích rovněž nebezpečně vysoká rychlost (vysoká hustota provozu, mlha, sníh a náledí, mokrá vozovka, silný vítr) a každý řidič musí zodpovědně rychlost snížit. Na druhou stranu za malého provozu a slušných podmínek není žádný důvod, aby občan nemohl jet rychlostí 150km/h, pokud takovou rychlost jeho vozidlo technicky umožňuje. Původním smyslem dopravy je rychlost a plynulost.

3) V § 18 odst. 3 se za slova „nejvýše 90 km.h-1;“ vkládají slova „na silnici I. třídy rychlostí nejvýše 100 km.h-1,“.

Odůvodnění dtto.

4) „Při předjíždění cyklisty na pozemních komunikacích s výjimkou silnic I. tříd musí být zachován boční odstup od předjížděného cyklisty alespoň 1,2 metru.“

Odůvodnění: Toto opatření kopíruje obdobná opatření v řadě vyspělých evropských zemí a je deklaratorní (výchovné) povahy. Ochraňuje cyklisty a jejich pohyb na silnicích menšího významu, kde by jejich aktivita měla primárně probíhat. V praxi znamená upozornit řidiče na situaci, kdy (ev. vzhledem k protijedoucímu vozidlu) by na užších silnicích neměl být souběžně jedoucí cyklista omezen z boku a měl by mít zachovánu bezpečnou zónu. Nebezpečných situací, kdy třeba řidič nákladního vozu z důvodu dopravní situace projede 0,5 metru nebo i blíže jedoucího cyklisty, sice ubývá, ale není žádný důvod vyšší kulturu řidičů vůči cyklistům nepodpořit i deklaratorní úpravou vyhlášky a na ní navazující osvětové kampaně příslušných organizací zabývajících se bezpečností provozu.

ZDROJ: Václav Klaus ml. 

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc říjen 2020: *****

ing. Jan Dvořák 400,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Pavel Kl*ka 222,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Miroslav Paták 200,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Anonym 1000,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Pavel Jurášek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, Miloš Kraus 200,- Kč, Ludmila Kárská 300,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, Miloš Kraus 200,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Markéta Hansli 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jiří Meissner 500,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 50,- Kč, Jiří Sika 100,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč

Celkem za měsíc: 13 205,00 Kč
Vybráno 37.72%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 122 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (38 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
politicon.cz

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.