
V sobotu plné obchody. Jak překvapivé …
ZDENĚK BÁRTA
Možnost kontaktu a šíření viru se tímto nesmyslným příkazem pouze zvýšilo. Je tato česká cesta, která popírá i jednoduchou matematiku opravdu nejlepší? Nebo jsou některá vládní nařízení naivně hloupoučká?
Stačí se podívat do sousedního Polska. Tam vláda udělala pro ochranu zákazníků i prodavačů pravý opak. Neomezila lidem možnost nakupovat. Vyzvala obchodníky, aby prodloužili svou prodejní dobu co nejvíc a zákazníci se mohli v obchodech co nejméně potkávat.
Doufám, že toto nesmyslné vládní nařízení bude do týdne zrušeno. tím spíš, že se nový ministr zdravotnictví hned první den předvedl jako matematický genius a vyškolil všechny kolem sebe. Matematika v jeho podání vypadá opravdu jednoduše jen škoda, že výsledek byl špatný….
Snad přijde i na to, že Poláci jinou rovnici vypočítali správně, našli jednoduché a správné logické řešení. Je to opravdu velice jednoduchý příklad i proto ho, kdo ovládá jen kupecké počty.
Kde je prezident lékařské komory Kubek a jeho hysterie? Plné farmářské venkovní trhy mu vadí a nesmyslné nařízení, které zaplnilo obchody pod střechou mu nevadí ? Proč mlčí? Kritika tohoto nařízení je sice slyšet z mnoha dalších stran, ale vládní “experty” to asi moc nezajímá a jedou dál svoje nesmysly…
Nebo konečně dostanou i oni rozum? Půjdeme příští neděli opět bezpečněji nakupovat….?
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Anonym 100,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Anonym poštou 500,- Kč
Celkem za měsíc: 12 600,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Trumpův poslední den - 20.1.2021
- O čem je ta naše Únie, vám vysvětlí novela zákona o potravinách - 20.1.2021
- Občan sluha státu - 20.1.2021
Pane Bárto máte stoprocentní pravdu. Já ač důchodce chodím nakupovat už dlouho v sobotu nebo v neděli hned v 7 hod. ráno protože je tam prázdno. Celkově nerada chodím nakupovat a když je tam hodně lidí je to nic moc. Užila jsem si za život v socialismu front a každodenního shánění víc než dost. Také toto opatření pokládám za nesmysl stejně jako zavření malých prodejen. Poslanci by měli vládu více kontrolovat
Kolik hodin denně jste stála za Husáka ve frontě , co jste sháněla ? Já jsem nakupoval cestou z práce , staral jsem se sám o malé děti a večeři jsme měli v 6 hodin vždycky ! Proč nechodíte jako důchodce nakupovat třeba ve středu v 7 hodin ?
Tomu vašemu zdejšímu rudému kvartetu se holt děly takovéhle zázraky neustále. Kulaci se stávali soudruhy předsedy JZD, otevření nepřátelé totalitního režimu dostávali byty přednostně a to dokonce do osobního vlastnictví a za zlomek ceny obvyklé, těsně před vašimi návštěvami prodejen fronty záhadně mizely a prázdné regály se zázračně plnily vším pro ostatní nedostupným zbožím…
Ty demente, vím, že odpovědí tě živím, jen naposledy. Nelži a bude klid, ale to by ti nikdo neodpověděl že?.
Jen bych tě chtěl mít ve sklepě a denně bych do tebe rval kilo dnešních jedovatých párků a jiných “lahůdek” a bez fronty. Nacpal bych ti do huby ty hnusné, odporné saláty plné éček! Ty košenily a jiná svinstva abys pak zdechnul na onkologii. Kdybych dnes z regálů vyházel všechen hnůj, tak nebudou fronty, ale davy na pastvě na loukách, demente. Možná žereš lepší věci za prachy poddaných, ale většina jí svinstvo, které by ten zlý bolševik nedal ani zvířatům. Můžeš lhát kolik chceš havlosrágoro.
Ty vaše předchozí lži o mém rusobijectví a amimužicví vám nestačily?
https://pravyprostor.cz/a-mame-dnes-28-rijna-co-slavit/#comment-1190308
Teď jsem ještě havloid? Vy z toho lhaní nevyjdete…
Dnes skutečně není co slavit , kapitalisti za 30 let stát zničili , rozkradli, zadlužili ! Zdevastovali český průmysl , zemědělství , školství , armádu . Většina velkých podniků patří cizincům , jsou tu nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce , přibývají muslimové ! Jsme jen nesoběstačná zadlužená bruselská , německá a americká kolonie !
Přestože současnost není ideální ani omylem, tak já mám důvod slavit konec zločinného bolševického režimu každý den. Vy jste holt slavili každý den během těch pár husákovských let a pak vás o tu oslavu připravila vaše milovaná bolševická věrchuška. Každý mejdan jednou skončí, soudruhu…
Kur a ale můj děda ani praděda předsedem JZD nebyl asi byl jiný kulak
Spíš se našli lepší sedláci !
“Lepší” sedláci alias soudruzi sedláci alias bolševičtí kolaboranti.
A s kým kolaborovali , s českým národem ?
S českými a sovětskými bolševickými zločinci.
“Ferdo, před tím jsem vodil vola já, teď ho budeš vodit ty.”
“Já toho vola vodit umím, ale ty neumíš číst.”
Takže asi tak nějak bolševici naskakovali na místa kulaků.
Ta JZD nás uživila , dnes se kde co dováží a státní dluh a ceny potravin neustále rostou !
Ta JZD vás tak bezvadně “živila”, že Sovětský svaz zbankrotoval a jeho protektoráty neměly k bankrotu daleko.
Zatímco dneska už v něm jsou bilion hluboko.
Gratuluji.
Jaký byl vnitřní dluh na konci totalitu u nás, těžko odhadovat. Nikdo se to spočítat neodvážil. Pro srovnání – Němce vyšla sanace vnitřního dluhu bývalé NDR na 2 BILIÓNY – ale EUR:
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/ucet-za-sjednoceni-nemecka-dva-biliony-eur-227591
Myslíte si, že na tom byla ČSSR zásadně lépe než NDR a ostatní sovětské protektoráty?
Emanueli, dnesni system bankrotuje mohem rychleji. Staci se podivat na USA, tam uz par krat meli vyhlasit bankrot a vzdy se jen pritiskly $.
Sověti si taky mohli přitisknou Rubly, ne? Nemuseli hned házet ručník do ringu. To jim by měli spílat zdejší rudoši za to, že bolševická věrchuška místo toho provedla transformaci a bolševický proletariát tím uvrhla do chudoby “kapitalismu”.
Mohli, ale proste to zrusili, neslo to spravnym smerem. A za Jelcyna to bylo jeste horsi. Tak si vyberte.
Přesně toto tu o konci totality píšu neustále. Fandové totality tomu ale nevěří a vinu za konec totality nesmyslně házejí na “kapitalisty”.
Ale vybírat si nemůžu úplně stejně jako jakýkoli jiný “obyčejný člověk”. Vybírají jiní.
Tak se nám svěřte , kolik hodin denně jste stál za Husáka ve frontě ? V naší samoobsluze nikdy žádné prázdné regály nebyly , ty jste viděl kde ? V Máji , Kotvě , Priorech ? Hlavně ale už napište , kde jste bydleli po ” vyhnání ” ze statku ! Za Husáka jste bydlel kde ? Pod mostem ? Jaké nedostupné zboží myslíte ? Hodinky s vodotryskem , norkový kožich , auto Formule 1 ?
Je moc dobře, že “vy” jste měli všeho dostatek v potřebné kvalitě a bez front. “My” jsme takové štěstí zkrátka neměli. Že mí předci po jejich vyhnání ze statku bydleli jinde, jsem vám psal už mnohokrát.
Ale kde jinde bydleli a kde jste bydlel za Husáka vy ? S tou kvalitou zboží dnes to moc valné není , dva mixery jsem vyhodil ještě před koncem záruky , topnou dečku po půl roce , rychlovarnou konvici po 3 letech ! Ty mixery jsem dostal , tak jsem to ani nereklamoval , naštěstí mám pořád mixer z ETY starý 50 let , ten funguje pořád ! Jaké fronty jste stál vy za Husáka ?
Bydleli jsme jinde a fronty jsme stáli dlouhé.
50 let starý mixér stál průměrnou měsíční výplatu. Od mixéru v ceně denní výplaty srovnatelnou kvalitu očekávat nemůžete.
Ceny bydlení a energí naopak hodně vzrostly ! Jak je to s tím vaším bydlením , kde jste ty dlouhé fronty stáli a v čem jste bydleli ?
Ano – ceny energií a všeho ostatního už nejsou naprosto nesmyslně pokřivené centralistickým plánováním, které dovedlo východní blok k úpadku a Sovětský svaz rovnou k bankrotu.
Bydleli jsme jinde než na bolševiky uloupeném statku a dlouhé fronty jsme stáli na to, co zrovna přivezli. Pokud před obchodem fronta nebyla, tak to bylo jasným signálem, že je zbytečné do obchodu vůbec chodit, protože “gumičky zase nepřišly”.
Kde jste tedy bydleli , proč se tomu vyhýbáte ? Možná , že jste veškerý volný čas trávili ve frontách , takže byt jste vlastně ani nepotřebovali ? Jezdil jsem na vesnici , byla tam nová samobsluha , hospoda a hotýlek . V samoobsluze měli vše potřebné , žádné prázdné regály a ani fronty ! Dnes už je obchod i hospoda zavřená a babky chodí po vsi a prosí, aby jim někdo něco přivezl z města ! Starosta teď jedná s nějakým Vietnamcem .
Důvod zavření vesnických obchodů a restaurací se probírá níže v diskusi. Babky holt mají smůlu, protože mladší vesničani jezdili a jezdí nakupovat do supermarketů.
Pepo, troll zastírá současný průser tím, co nelze změnit, prostě darebák. Neznám blbce, který platí vodu, místo 0,80 haléřů, 90kč kubík, 1000x víc a ještě u toho masturbuje! Pepo, můžeš argumentem přesvědčit rozumného člověka, ale ne nasazeného fízla, má to jako úkol, proto mele to samé. Pepo, hezkou neděli.
Změnit nelze nic ani na sametovém puči zinscenovaném bolševiky v roce 1989. Ale vy tady budete dokola masturbovat nad tím, jak jste měli pár let levnou vodu.
A nejvtipnější je, když o lžích a darebáctví píše prolhaný darebák jako vy, který místo argumentů používá ničím nepodložené lži, a když je požádán, aby ty lži prokázal, tak se kroutí jako had. Tak hezkou neděli, prolhaný darebáku.
Jen jedna položka : hajzlpapír. Stačí,mudrci ? Vy jste asi nakupoval v prodejnách na OV a KV KSČ , tam bylo skutečně všechno.Ale jen pro někoho.
eman blije nesmysly fronty stály na banány a jižní ovoce, bez kterých se člověk obejde, ale jinak na běžný sortiment nikdo nemusel trčet ve štrůdlu, dneska bude Eman stát frontu na pracáku a pak frontu na povinný výtěr z rypáka
Já tedy Emenuela opravdu nechci urazit, ale….
Vysvětlete mi někdo, když ještě celých 70 let po krádeži statku roní slzy a dožaduje se lítosti nad sebou okradeným ubožátkem (to je chlap? neměli bychom před ním pokleknout – teď je to IN), místo aby si dokázal najít své jiné “místo na slunci”, případně si už před 30 léty mohl začít budovat statek nový, pak by si ten původní asi do dnešních dob neudržel.
Práce v zemědělství je tvrdá a nikdy nekončící a frázemi, za vším hledej bolševika mu brambory nevyrostou a pšenka nepokvete..
A denně od rána do večera bulet nad ztrátou husákovského “blahobytu” je podle vás hodno statečného chlapa?
Jsi mimi uplakané, tumáš dudana bejzbolkou!! Jdi vysírat o dům tedy statek dál!!!! Švarný myslivečku.
Fronty byly, ale ty jsou v kazdem systemu. Je to argumentace stylu ze za komousu chodil srat s holou prdeli.
Jasně že je to ptákovina. Copak má ale smysl na to pepovo kolovrátkové omílání těch samých pitomostí reagovat seriózně?
Vy jste uplne stejny. Podle Pepy jsme zili v raji a podle vas v pekle. Ja osobne nezil ani v raji ani v pekle. Ale co vidim tak peklo (uz se neda napsat ani pomalu) prichazi a vubec nebude rozleno na komunisticke a nebo kapitalisticke.
Lživě mi podsouváte názory úplně stejně jako Emitor lží. Kdybyste místo podsouvání četl to, co skutečně píšu v debatách s normálními diskutéry, tak byste takovéto nesmysly napsat nemohl.
Vsichni lzeme akorad Emanuel je cisty. Vzdyt jste stejne unavny jak ten Pepa.
Klidně můžete své tvrzení prokázat prostřednictvím odkazů na mé vážně myšlené příspěvky – tedy mimo ty moje sranda reakce na trolla pepu nebo Emitora lží.
Kdykoli jsem o důkaz žádal notorického lháře Emitora lží, tak buď nereagoval vůbec, nebo se vymlouval jak děcko z pomocné školy:
https://pravyprostor.cz/a-mame-dnes-28-rijna-co-slavit/#comment-1190308
Clovece ja mam tech vasich kecu, pofnukavani a zkreslovani plnou prdel. A ne abych sledoval vase vase spory.
Jinými slovy: na čtení názorů čas a chuť nemáte, ale na psaní podsunutých názorů máte času a chuti dost.
Ja ty vase spory prelitnu, malo kdy ctu. Jen se pozastavuji nad tim jak jsme se vlastne vsichni meli spatne, aniz bychom to vedeli. Na komouse jsem nadaval tak do poloviny devadesatych. Pak jsem poznal tu opozit stranu mimo ty vystavni staty kolem nas.
Děkuji za dokonalou ukázku lživého podsouvání názorů. Že jste se všichni měli za totality špatně, jsem nenapsal ani jedinkrát.
Pepo, já jsem taky nic nesháněla, v sobotu v 9 jsem vyrazila se stovkou nakoupit, nakoupila jsem 1x Sparty 8 Kč, flašku vína – 18 Kč, 1 kilo nějakého masa cca 35 korun, nebo ryby, chleba, máslo a brambory. A dva dny bylo co jíst. Z brambor bramboráky, nebo topinky, co lidi dneska nakupujou to je neuvěřitelný. Ani 30 let po převratu nechodím v neděli nakupovat. Proč? Dneska má každej mrazák zvíci tramvaje a furt musej lidi žrát a žrát. Takže mně to nevadí, mně spíš vadí, že se nemůže kouřit v hospodách a vůbec se tam jít zmastit a pokecat. To mi vadí. Kdybych to byla bývala věděla k čemu to spěje, jsem na Václaváku 89 s AK47!!!!!!! To mi věřte. Hlavně ať jsme zdraví. Prej Covid 19 není virus, ale bakterie, která způsobuje srážlivost krve, proto WHO nedporučuje pitvat. Anžto na tuhle baktérii stačí acylpyrin. To by bylo, aby si nosáči zase nenahrabali což?
Marie, nejlepší příspěvek za 10 let, přísahám. To je bomba.
Třeba na maso a v krámě visely prázdné háky, ve vitríně olezlá slezina a tlustej bůček 😞
Madam, poslanci ANO, ČSSD a KSČM mají v parlamentu většinu a prosadí si co chce Babiš. Když nechcete ve vládě blbce nesmíte si volit estébáka ani když Vám pošle 5 litrů aby mohl další 4 roky u blblých Čehúnů loupit a zadlužovat další generaci bilionovými dluhy.
Poslanci??? Co tahle novodoba slechta vi o zivote lidi v podzamci?
Hitlermarkety, tedy nadnárodní korporace, si to u naší politické pakáže “pojistily”!
Hitlermarkety – skvělý slovní obrat
Já mám dojem, že to začal pan Větvička…
Jo Větev to říkal.
Hitlermarkety mají otevřeno skoro pořád, ale drobný český obchodník už ryje držkou v zemi jak zpíval Kryl
Pane Bárto,zatím nehodnotím článek,na ten se dostanu po odeslání tohoto příspěvku.Ale – vezměte rychle za uši grafika,protože jako úvodní fotku použil fotku z doby “předkoronavirové”.Ne téhle nenajdete roušku ani s mikroskopem.
Tak jo , proti obsahu článku nelze nic namítat . Bohužel je to tak a potvrzuje to plně teorii,že normální člověk do politiky neleze.
Pondělí : No vida,už se našla novější fotka s rouškou.Dejte na lidi,ti mají postřeh .
To je rozumný pohled. Ale vláda ale takto neuvažuje. Vláda i opozice už jen plní rozkazy sionistických finančních institucí. Když přijde rozkaz střílet, tak budou střílet. Podívejte se na Slovensko. Tam je ten fašizační proces ještě o kus dál. Pokusili se natvrdo prosadit celonárodní testování. Terorista Matovič, nakupuje testery bez registrace z nějaké No name Asijdké spol. přes spřáteleného no name překupníka, který dlouhodobě dluží na pojistném, kašle na zákony ZZVZ, pošlapává lidská práva, lékařskou etiku, OZ a děje se něco? Klidně funguje dál, jen mu dali opancéřované auto. A lidi? Ty ovce chodí slepě na testy jen na základě SMS. Takže nedělejme si iluze. Vláda i opozice 10 + 4 mil lidí hodila přes palubu. Plní rozkazy a nemyslí. Jisté je že na této situaci prodělají úplně všichni. Nebude vítěze. An Gates nebude vítěz. Je to zvrácený proces vyhubení lidstva podobný experimentu s Calhounovými myšmi.
Právě jsem se dočetla (někde na Novinkách, ale hledat to nebudu), že výsledky plošného testování na Slovensku ukázaly 1 % (slovy jedno, pokud tam nebyl překlep redaktora) “nakažených”.
Jsou tři možná vysvětlení – buď potvrzení, že nás celou “koronadobu” politici tahali za fusekli, nebo projekt přeformátání už dosahuje žádané úrovně (a hrozící nepokoje obyvatelstva nejsou žádoucí), může se zbrzdit, politkové dostali nové instrukce, nebo Trump a jeho předvolební prohlášení, že po nástupu zruší falešnou koronakrizi a začnou čistky.
to číslo je zřejmě politická pinda, další tisíce lidí se nakazily ve frontě ale to velký Dementovič nikdy nepřizná , tisíce lidí z té fronty onemocní, ale věřte tomu že se to nedozvíme podle Dementoviče na Slovensku řádí běžná sezonní chřipka a tak se možná dočkáme komedie, kdy u nás řádí stráááááášný koronavirus, ale u Dementoviče na Slovači jen běžná sezonní chřipečka
Jasně – protože dnes je test negativní, zítra, nebo dokonce dnes večer může být pozitivní, protože nikdo ten virus nevidí, tedy se mu nemůže vyhnout.
Mohli bychom na adresu všech politiků říci “ať si hrají, aspoň nezlobí”, jenže si právě tou hrou připadají jako neohrožení zachránci lidstva, že je pravděpodobně ještě dlouho neomrzí.
Slavo vzdyt zakony plati jen pro toho, kdo nema na dobreho pravnika.
Prosím váááás !!! Nepokoušejte se hledat u českých politiků nějaké známky inteligence.
Opakujte si jména dnešních prominentů režimu – je jedno jestli vlády nebo opozice – kromě SPD. Vyjmenujte tupce v řadě za sebou počínaje Faltýnkem, zděšenou Mirkou, feťáky z Pirátů, Iron man Jurečkou … a když si je zopakujete 10 krát dokola, tak vám garantuju, že na žádné IQ u nich nenarazíte
Jenomže to SPD už je taky jejich. To je ten problém. Viz jejich (ne)hlasování o přítomnosti cizích armád. Je to past na lidi. To je na tom to nejhorší. A jinou další stranu, která by mohla dát přes 5% kromě Trikolory nevidím. Než se lidem rozsvítí, budou mít okovy.
O ostrakizaci SPD v parlamentní žumpě jsem dnes psal na jiném místě.
Nemelo by se slovo politik zmenit za slovo volic? A klidne vynechat slovo ceskych?
Ježkovy voči!!!!!!!!!!!!!! Zcela jistě v neděli vypukne hladomor.Tři čtvrtiny obyvatelstva je obézních tak jistě nikomu neuškodí JEDEN den půstu,nehledě na to že každej má doma slušnou zásobu trvanlivých potravin.Pokud převládne rozum nad emocema tak nad tím mávne rukou a v neděli místo řízku si dá nudle s kečupem a půjde do přírody místo do kaufu.Stejně nepochopím kdo chodí v neděli nakupovat,mají na to šest jinech dní aby si v klidu nakoupili………pěkný den
A není to náhodou tak na každém co v neděli dělá? Že vy nemáte potřebu, nebo si libujete v nudlích s kečupem je vaše věc, zrovna tak, jako je věc jiných kdy, co a jak dělají. Nikdo vám nedělním nákupem neubližuje!
Pokud jste pravičák a preferujete svobodu jednotlivce (jako já), pak levičáka nikdy nepochopíte.
…a on zase nepochopí vás.
Trocha matematiky by neuškodila. Kolik se vejde v neděli zákazníků do jednoho Hitlermarketu – kolik jich žije v jednom městě – kolik Hitlermarketů je otevřených a kolik malých obchodů zmizelo. Stačí ta čísla porovnat a zjistíme, jaký je tady fašizmus a diktát.
Vidíte to optikou zmršené ekonomiky. Asi jste zapomněla, že dnešní řetězce vystrnadily z veřejného prostoru malé obchody. Dřív byla samoška v každé ulici, stejně jako řezník nebo ovoce – zelenina. I všechno ostatní v menší míře v každé spádové oblasti. Klausovi ekonomové a zaprodanci systematicky tyhle služby vyhnali z ulice a nahradily je Hitlermarkety. Pak se dnes všichni diví, že nastává taková koncentrace lidí. No bodejď, když nemají kam jezdit nakupovat. Mají chcípnout hlady? jsou dnes pod naprostou kontrolou velkých center a korporací. Mlčte, když nechápete souvislosti.
Pravdou je, že za socíku jste nakoupili v sobotu dopoledne a pak až v pondělí…a lidi přežili, uměli přemýšlet a nakoupili si do špajzu a lednice. Výpadek jednoho dne dnes vyvolává u lidí apokalyptické představy a nutnost nakoupit si potraviny aspoň na týden. Jsem za to, aby to bylo s otevírací dobou jako za socíku, aby i zaměstnanci v obchodech mohli aspoň v sobotu a neděli usednout s rodinou k obědu jako lidi, nejen kmitat jako hovada. I za feudalismu byla neděle dnem klidu.
V mé ulici byla samoška, řezník, drogerie, holič, ovoce – zelenina, železářství a plno jiných služeb. Tak to bylo ve všech městech i na vesnicích. Nemusel jsem jezdit autem na nákup a stačila mi síťovka. Každý den jsem měl čerstvé potraviny, protože stačila špajzka a menší lednice. Dnes drobné obchody zmizely. Idiotům tohle nevysvětlíte.
Ale je to na každém…né, že naše potřeby (ať již nákup, či práci) bude určovat strana a vláda a sousedka, která ráda baští nudle s kečupem…já prostě nemám potřebu lidem říkat co mají dělat…někdo rád sedí doma, někdo rád cárá…
Nehledě k tomu, že brigádníci, co si v neděli mohli něco vydělat, si vydělají hovno. Což blbec, kterému každý měsíc chodí nějaká renta, nechápe.
Brigádníci jsou nejčastěji v obchodech, když se přes noc vyskladňuje a přeceňuje letákové zboží, což je v neděli akorát v LIDLu. Je zajímavé, že za socialismu lidi nemuseli na brigády, aby přežili, stačila jim jedna práce a navíc v tempu filmu “Vesničko má středisková”. Asi je v dnešní a lepší době někde chyba…což idiot, který si myslí, jak je vše skvělé, nikdy nepochopí.
Oskare, že mluvíš o tom blbcovi Emanovi motýlovi?
Oskare, mám pravdu, když si myslím, že studujete KSB?
Přesně! Zanedlouho by to mohlo dospět do stavu, že vláda zadá “odborníkům” zpracovat univerzální jídelníček na každý den v týdnu a nařídí povinnost ho dodržovat.
Vše pro naše dobro!
Ale no tak, už tak trochu Dajajíte. Za socíku, kdy se zavřely obchody v sobotu od 12 po celou neděli, se snad něco takového dělo? I když…v dnešní vysněné, kapitalistické době bych se ani nedivil
Jasně, tak budem jak za socíku…
Strana a vláda poručila!
Dnes je to daleko horší , kapitalisti z Bruselu a Berlína poručí !
Jasně, Oskare.
Ono totiž o neděli vůbec, ale vůbec nejde. Mohla by to být třeba středa nebo čtvrtek.
Jde o tu vládní svévoli!
“My můžeme přikázat cokoliv a vy jste povinni poslechnout”.
Jinak zasáhne Covid.
Mimochodem – všiml jste si, jak záhadně (a dokonce dopředu avizovaně) se po nástupu Blatného koronavirus “umravnil”? Poslouchá jak hodinky.
(Ne, že bych si myslela, že zásluhou Blatného. Ani omylem.)
Dajo, nedejte se a braňte si tu “svoji” neděli !!
I Josef tam nahoře sedmý den odpočíval.
No jo, ale to je Josef, já su enom smrtelník. Na druhé straně si vyhrazuji právo rozhodovat si, co se svým volným časem udělám…
…třeba fčil si dám vínko, tož na zdraví Pavle… (ale abychom pak brzo neříkali “a negativní test”!, protože někteří rádi kafrají jiným do života a rádi by jim organizovali život dle svého, ve stylu “dyž já to nepotřebuju, nemosím, nechci, nebo – to sa mosí, to je zodpovědnost…..tož to platí aj pro tebja).
Jen si dejte, třeba přijdete na jiné a velice prospívající myšlenky, já už jen vzpomínám.
To jaká jste, to už vím asi tak rok z vaší odpovědi.
Tak na zdraví, já mám ještě chvilku čas, bych v 18h nevěděl o světě
protože když do něčeho jdu musí to stát za to!!!
Oskare, ta neděle jako den “klidu” za feudálizmu byla proto, aby fláterníci mohli lidem vymejvat mozky v kostelích. Proto šup v neděli ráno na mši, před obědem na mši, odpoledne mše, však my vám ten rozum z tý palice vymlátíme.
Také jsem to nechápal dokud jsem se nevrátil ze služební cesty z Británie a po 14 dnech jsem doma neměl nic použitelného k jídlu. Jak jsem byl rád, že jsem mohl sednout do auta a zajet si v soboru po půlnoci do Tesca pro základní potraviny jako je třeba chleba.
Víte Miládko oni do těch Hitlermarketů nechodí jen vyžraní obyvatelé měst, ale jezdí tam na nákupy lidi z vesnic, protože ve stovkách vesnic v ČR dneska už nekoupíte ani suchý rohlík, celý týden ty lidi z vesnic chodí do práce nebo jezdí do práce, takže to mají s chlupem, v sobotu dělají něco doma kolem chalupy a na nákup jedou v neděli a nakoupí na týden, to že vy Miládko máte kvelb u nosu a můžete se tam cajdat kdykoliv v týdnu a pokud jste důchodka tak v kteroukoliv hodinu, neznamená, že druzí jsou na tom stejně kapišto?
Oni to ale dělají i ti,kdo v obci prodejnu sice mají,ovšem ta má už teď ceny budoucnosti.Podle mně je má proto,že je třeba udržet zaměstnanost a personál tu Trefu nebo Jednotu něco stojí – ovšem z čeho a jak tam žijí nízkopříjmoví občané,to opravdu nevím (nakoupí jim ve městě sousedi s autem ?).Znám obec,kde to tak dělají běžně a “ruka trhu” v podobě dalších 2 vietnamských prodejců nic nezachrání,protože ti jedou na stejných cenách.
Tak proč mě komentujete když máme tu tzv.svobodu?Jak vy máte na danou věc názor tak ho mám i já……….pěkný den v kauflandu
…protože vy tady řešíte ostatní, dejte jim pokoj a jezte si co chcete…
Zcela obvyklé pro moderní tzv. “liberály”. Ohánějí se svobodou, ale ostatním by ji všechnu vzali.
přesně, komoušem se idiot rodí, ta touha poroučet tu svoji negramotnost a vypatlanost všem je v genech, čecháčkové jsou povahou totalitní otroci
Tak se podívej do zrcadla a pak kritizuj. Jak není po vašem, tak jsou všichni komouši. Jdi se vycpat havločlověče.
A každý, kdo nesouhlasí s vámi, je havločlověk. Aneb jak někoho za něco zkritizovat a obratem spáchat přesně to samé.
Nebijte ho,vždyť on neví,co to znamená.Mele to pořád dokola (rád bych viděl jeho vysvědčení ze základky).
Máte svobodu, ale jste závislá. To vám nevadí? Když dojde benzín nebo zásobování potravin přes celou Evropu, tak zkolabuje celá společnost.
Takovou představivost nemají.
Zatím nic nedošlo a pár dní na jaře, kdy došly, nebo spíš nedošly z Německa nebo Polska leckdo ani nezaregistroval.
Přitom – drožďárny jsme zrušili, droždí dovážíme . a proč? Co na tom a komu vadilo? Proč zrovna my, proč Polsko ne?
Tak mě napadlo – nebude to další “přitažená nenápadná, malá ale důležitá uzdička? Protože bez droždí nejenže nebudou buchty, koláče a koblihy (:yahoo: ) ale nebude ani ten chleba a rohlíky, dokud nám ty kvasnice laskavý protektor z půlnoční strany nedodá.
Ah – vypadlo mi slovo kvasnice.
Tedy – pozdě, ale přece
“….nedošly z Německa nebo
Polska kvasnice …..”
Udelejte si kvasek a ususte.
Tak.Můj děda byl úspěšný cukrář a dělal s vlastním kváskem v nouzi taky.Šikovný si poradí vždycky,blbec musí mít nad sebou protektora,který ho “vede” (a za vedení mu půlku výdělku s pozdravem “Čest práci” sežere).
Plebs nevěří našim politikům, kteří vědí všechno nejlépe (proto si je přece tak dobře platíme). Politici s vědátory totiž zjistili, že v neděli, kdy i Bůh odpočívá, covid nejvíc řádí, je nejčilejší. Naopak sobotní tlačenice v obchodňácích nemá rád, bojí se totiž, že by ho tam lidi umačkali
Sklízíme ovoce 30leté nadvlády korporací. Účele byla vysoká koncentrace zákazníků na jednom místě.
Blbcům a jinak natvrdlým smělým pokrokářům to dnes ještě nedochází. Ani kdyby byl jejich mozek zasažen covidem.
Koncentrace lidí – o to tady jde !!!
Dřív byl krámek v každé vsi, jelikož je zničili, tak ti lidé jsou denně u hitlermarketů na plných parkovištích. Tím ty hitlermarkety prosperují 7 dní v týdnu. Být krámky na vsích, tak hitlermarkety by byly poloprázdné a možná by v neděli neotvíraly. V Německu třeba Aldi v sobotu do 20.00h, ale v neděli klid, Němci odpočívají a to je ok.
Trefa do černého
A proč si vesničani ty vesnické krámky zničili? Proč začali jezdit do okolních měst na velké nákupy do hitlermarketů a do místního krámku zašli maximálně tak pro pečivo nebo pro nějakou drobnost, která jim právě došla?
Konkurence, levnější ceny, vyšší obrat, nižší náklady…opravdu vám to nic neříká?
Samozřejmě že říká. Vždyť o tom píšu. Pokud většina zákazníků dá ve většině případů přednost dojíždění k levnější konkurenci, tak tím místní krámek zcela logicky zničí.
Nemůžete se lidem divit, když mají při třetinových platech nakupovat za stejné ceny, jako na západě…to pak koukají na každou korunu a kde bude levněji tam nakupují. I lidi si chtějí ušetřit na auto, velkou LED TV a různá přilepšení v životě. Začalo to podle mně rohlíkovou válkou…v krámu za 2 až 3 Kč, v nadnárodním řetězci za 1 až 2 Kč. Když máte čtyřčlennou rodinu, (děti jsou velcí jedlíci, protože rostou a vyvíjí se), oceníte úsporu na jídle. Navíc jsme v EU, je tudíž nemyslitelné zakázat nadnárodní řetězce. Západní EU vzala k sobě východ jen z jednoho důvodu, aby si nahradila ztracené kolonie a našla nová odbytiště a mohla vydrancovat nerostné bohatství (viz lithium, které by prý mohlo oddlužit ČR).
Já se lidem nedivím, že se snaží šetřit. Já se divím, že se lidi diví naprosto logickým důsledkům jejich jednání.
Přesně, Oskare.
Což mi připomíná Havlovu od reality naprosto odtrženéou vizi (jemu se nebylo se co divit, on jistě za socíku nakupovat nechodil), jak všude po městech budou butiky , krámky s upomínkovými předměty a s čerstvými potravinami, kde si vždycky koupíte ČERSTVÝ rohlík a pro velké nákupy si občas zajedete autem do hypermarketu.
Sanctus simplicitas! To byla hlava!
Jak by mohl malý krámek konkurovat hypermarketu, pokud by musel několikrát denně dovážet 10 rohlíků, aby měl vždycky čerstvé???
PS: A jeden z těch Emanuelem zmiňovaných “logických důsledků” byl, že během několika málo let zmizely všechny malé krámky, kterých se v prvních letech po Vítězství lži a nenávisti v prvním nadšení všude tolik vyrojilo.
Janino vynecháme motýle, ti se jen škodolibě pochechtávají za bukem, jak to tu havlozmrdi dokkuurwyly!!
Ale proč reaguji vsadím se s vámi o co chcete a dám vám co budete chtít, ŽE ta závistivá čecháčská sebranka bude jezdit i tak do těch Fašistmarketů. Protože to tam je za prvé lacinější, A TO, I KDYBY JSTE JIM DALI PLATY, JAK NA TOM ZÁPADĚ!! Jsem si zcela jistý, v rámci úspory, protože mazaná česká liška rezavá nemá nikdy dost!!!! Jo pak je tu ještě samozřejmě ta koza!!!
P.S. Vycházím z monitoringu svého okolí. Zn. Léta praxe.
A že ta “koza”, ta závist – prý typická pro komunisty
se tak úporně drží jejich hlav a ptačích mozečků.že?
Pavle lacinejsi, ale neda se to zrat. Radeji min a kvalitni nez to svinstvo ve velkem.
Gene jak co? Vše musíš vyzkoušet, to ti jako bardovi nemusím připomínat, že!!! Nevím jak je to dlouho, jen tak ze srandy jsme v Kaufu s babkou koupili vinou klobásu. Nejen, že byla za rozumnou cenu 100kč kg, ale byla s červeným vínem, místo bílého. Vynikající!! Také mi tam chutná od jednoho výrobce játrová paštika. Chce to vyzkoušet, nic víc.
Pavle ja tam take nakupoval par krat a musim se priznat ze skoro vse letelo do odpadku, at to stalo co to stalo. Tady kde ziji ted, si nedovolim koupit ve velkoobchode ani housku, nebo salam. Neda se to zrat a nebo to je navaleno chemii. Jedine od kud se da nakoupit male obchudky, ale tech take neni moc. Ono take Kauflandy, Lidly a pod. likviduji konkurenci ve velkem. Nejhorsi na tom je ze usetris petikorunu, ale v celku utratis mnohem vic.
Tak jistě, my tam kupujeme základní potraviny, sem tam uzeninu a jogurty máslo atd. Ty samé výrobky koupíš v malých krámkách také. Já to koneckonců spojuji tím že babku vyzvednu v arbeit a ještě jiné okolnosti. To víš každá kačka dobrá. Jo a ted se ti přiznám proč se mi tam líbí, doufám že to nikdo nebude číst. Je tam spousta krásnejch bab a teprv v létě, to je pastva pro oči. To na vsi není!!!
Pavle, treba jogurty jsem vymenil za kefir. Uzeniny ted nejim, ale doma se da vyrobit dobry sunkovy salam a nebo sunka. U nas mam vyhlednute uzenare a pekarny. Doufam ze je corona nezlikviduje.
Ja to nedelam ani ze strachu o zdravi, veku neuteceme. Ale z principu. Pokud to nebudou lide kupovat, nebude se to vyrabet a nebudou travit moje decka a vnuky.
Naprosto souhlasím!! Já nechodím jen do Kaufu, mám široký rádius, zeptej se Detektora jak mám mlsnou držku, jen TY PENÍZE.
Oskare naše lithium není zas takový poklad. Západ na něj kálí z jednoduchého důvodu. Daleko výtěžnější ložiska v Austrálii, Chile a Argentině dokáží bez problémů zásobovat svět za nižší cenu než by bylo to naše. Problém je spíše kobalt, kterého je třeba do lionek víc jak lithia.
Oskare,jestli se dobře pamatuji,začalo to růžemi a ostatní “okrasnou zeleninou” z Holandska.Terčem byly mimo jiné pověstné růže z Blatné.A povedlo se jim to,pacholkům.Bohužel.
No to je celkem jednoduché… Megakorporace si může dovolit prodávat i bez zisku/se ztrátou za účelem likvidace konkurence. Lidi totiž logicky půjdou nakoupit tam, kde je to levnější…
Nemluvě o tom, že si u státu klidně odsouhlasí i různé regulace, které ty menší zlikvidují.
Hitlermarkety už dávno diktují podmínky, dělají levárny, ničí naše, preferují cizí! Delvita a Carefour včas utekly. Němec je náš protektor, tomu nikdy svinstvo a podrazy na východě nevadily. A amatérské, dosazené ludry do naší politiky nemají koule! Bojí se dát pokutu a třeba likvidační, když hitlermarkety podvádí. Tesco, to je Anglosas, ten nás ponižuje ještě víc. Nedávno, shnilé švestky-lidl, týden je tam měli, jablka kauf, napůl shnilá, švestky taky a my jen držíme huby. 50 milionů pokuty by postavilo všechny do latě. Ty samé kvelby v Německu a voalá-zázrak, jiná planeta a ceny nižší.
A než mě nazvete komoušem… Já jsem proti cenralizaci obecně. Jen si myslím, že je pro občana jedno, jestli má monopol stát nebo obří megakorporace. Decentralizovat by to chtělo.
Typickému občanovi to ale jedno není. Občanovi nejvíc vadí, když se má soused – třeba místní hokynář nebo hospodský – byť jen o něco málo líp než on. Klidně se spojí s multimiliardářem Burešem, který slíbí, že na toho místního “zbohatlíka zaklekne”. Že je to z hlediska korporativismu obdoba znárodňování, tu píšu opakovaně.
tohle jste trefil přesně, závistivé svině mají přesně to, co si vysnily , smůla pro menšinu
Po válce zde bolševici vyvraždili nebo poslali do lágrů to co zbylo z odvážné inteligence. Vojenske hrdiny ze západni i východni fronty a sedlaky rovněz vraždili a věznili (mnoho z nich se zachranilo jen tím, že z komoušskeho lagru utekli).Proto v tomto statě schazi obyvatelstvu jak určitá geneticka výbava, tak i určitá výchova. Pak se neni co divit, že v dnešni době ulhane závistivé prozlodějské promužicko- komoušské rohožky zde na webu plivou na naše hrdiny , jako napřiklad na zavrazděného generála Piku, skupinu Bratří Mašinů, pana Hasila nebo zavražděnou Miladu Horákovou.
Nedovolujte si gen. Piku a Miladu Horákovou jmenovat společně s bratry Mašíny!!!
To snad i retardované desetileté dítě by pochopilo rozdíl mezi nimi, provokatére.
Že se snížíte k tomu, urážet Piku a Horákovou, to je tedy silné kafe a znamená to, že z nedostatku jiných “hrdinů” (pouze Mašínové to všechno nezastanou), “kradete” prostě i v “jiných vodách”!
No – jak se říká – jaký pán takový krám, že?
Jen abyste se mezi provokatéry nedostala i vy. Podle zdejších bolševiků totiž byla právem popraveným zločincem i doktorka Horáková.
Mně je jedno, za koho mě budete považovat zrovna VY, mně nikdo úkolovat a vyhrožovat nebude.
Vy si doplňte informace hlavně o bratrech Mašínech a nepleťe si bratry s jejich otcem, skutečným hrdinou!!!
Bratry i chartisti charakterizovali jako kovbojíčky typu – napřed střílel, pak se teprve ptal.
Nakonec jako zbabělci utekli z “války proti komunistům”, kterou sami vyhlásili. Nebo snad ne?
Jani
Přidávám se
Členové skupiny Bratři Mašínů se znali osobně s gen. Pikou a podle mych informaci i s Miladou Horákovou. Byli ze sedlackych rodů,tvrdí chlapi, kterým se podařilo prostřilet se z oblíčeni přes 20 tis. vojáků a policistů, vyzbrojeni jen pistolemi. Tato genetická výbava zde v ČR chybí, komoušský dobytek takove lidi povraždil .
Tak teď už vím, kde vzali amíci scenář na Ramba!!
Kdybys nekecal.
I kdyby se s nimi znali, neznamená to, že takoví byli i oni.
Máte skutečně kvalitní vzory – to pak odpovídá i kvalitě vašich komentářů.
Jsou to kvalitni vzory, jako kynolog musím potvrdit, že to byla kvalitni geneticka výbava. Ti komouši, co byli zabiti, podcenili třidni boj, který jim vyhlasili. Jediná škoda byla, že to přežil ten pomocnik VB, co ho trefili do oka. A něco si o nich přečtěte a nečumte jenom na majora Zemana.
Ale vsadila bych se, že osobně byste se se svými vzory asi setkat nechtěl, že?
Tím myslím jako běžný občan, ne jako grázl, který jim přišel nabídnout své služby.
Neraďte. Na vaše rady nejsem zvědavá.
Myslete si co chcete, ale neurážejte jejich otce. Že jste ho nejmenoval? To jediné je vám jakž takž ke cti. Pokud jste se o něm nezmínil záměrně. Stačí, jak jeho památku pošpinili jeho synové.
Naprosto přesně řečeno a bez pardonů!!!
Byli to zbabělci, kteří na rozdíl od svého otce zdrhli ze svého svatého protikomunistického “odboje” a nechali, aby si to místo nich “vyžrala” jejich sestra a možná i jiní příbuzní.
Musím opakovat – pěkné vzory máte a obdivujete.
Mějte prosím ohledy na můj věk, já vás už dneska nestíhám chválit!!!!
Máte pravdu
.
Jen detail, já psal pro občana, ne občanovi… V tom je trochu rozdíl.
Závistiví komouši se ovšem nezapřou. Hlavně ať sousedovi ta koza chcípne. S takovými se nemáme co divit, že nám vládne to, co nám vládne…
Myslím, že je to reakce na mě. No ano, jsem tuna už nějaký ten pátek a dvacet let jsem provozoval živnost, tak mohu vyprávět. Mezi lidmi jsem byl neustále, tak vím(znám) jejich chování, když děláte pro lidi je z vás trochu i psycholog, musíte pokud možno odhadnou, když jdete pro něho pracovat, jak se k vám bude chovat při realizaci zakázky. Je to boj.
A přesně to se stalo – megakorporace vytlačily malé, začínající…vedení měst jim šlo na ruku – prý se zvýší zaměstnanost…a opak je pravdou…jen se přelily pracovní síly a některých již ani nebylo třeba…výsledkem je korporátní fašizace našeho života!
Rozjeď debatu z motýle, ten ti to vysvětlí. Já ji nedavno měl byl jsem umlácen uhelkou.
Tohle to patřilo pod elektroamatéra. 12:00:05
přesně
Stále vám nedochází, že naše protektorátní správa má za úkol nakazit co nejvíce lidí?
Už jen nošením roušek máme 20x vyšší šanci onemocnět.
Nevím proč živíme dalšího trolla?
Že to tak bude jsem tu napsal,hned jak to nařízení vyšlo.Akorát mi není zatím jasné jestli ti naší experti jsou tak blbí nebo záměrně nás chťějí víc promořit.
Když zakázali zpívat….všechno je už možné….a bylo jim blbé zakázat fotografovat, tak zakázali večer aspoň vycházet…jako, před 20ti lety bychom to, co nyní prožíváme, brali jako vtip! Realita je však jiná, chtějí nás zotročit a úspěšně se jim to daří! Hovínka radostně píší o zásahu na utajenou hospodu! A pak taky zase nějaké šílené prognoooozy, jak budou stovky mrtvých denně a jak to bude v další vlně (už je evidentně naplánována!*) ještě horší! Stydět by se měli, zasra.í prestituti!
ad *) každý rok bývá chřipková epidemie, takže je to očekávatelné, ovšem bude to dle plánu, pokud se jim podaří dostatek lidí nakazit (testy, očkováním, vím já…?!)
Přesně – už je evidentně naplánována, což je další důvod k jistotě, že naplánovaný je i celý ten humbuk. Nejsmutnější je, kolik lidí se ho v dobré víře aktivně účastní
No, ale až to nějak skončí, pokud to skončí jinak než celosvětovou katastrofou, pak se jim dostane jistě odměny – a to poděkování slovy “Zvládli jsme to!”
Ještě dodám, že takové pečivo, maso, mléko, salámy, paštiky atd.co měl ten bolševik, už nikdy v životě neochutnáte. Teď nemluvím o systému, ale o kvalitě. Tak křupavé, vypečené rohlíky, housky, dobrý chléb, chutné jídlo, to dnes nejde, není z čeho. Všude chemie, sračky, barvy, šidítka, podvody s váhou. Např. esíčka v krabici od televizoru a uvnitř obsah pro Cikrta! Ale máme ráj na Zemi a můžeme cokoliv, třeba i 500m od baráku.
Po tom toxickém svinstvu vydávaném za potraviny se bude stýskat maximálně tak vzpomínkovým optimistům:
https://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=260520
Ale zas je to krásně barevné.
Mně to někdy připomíná ty skleněné cetky, rozdávané dobrotivými bílými divochům ke získání jejich důvěry.
Bylo to dobře vymyšlené, funguje to dodnes a povedlo se i u nás.
Před 10 lety jsem chodil s prodavačkou. Denně k nim chodila paní pro párky a uzeniny k večeři, 1kg párků a nějaké buřty. Všichni, syn i dcera jsou už v nebi, rakovina žaludku a střev. Milovali dnešní uzeniny.
Zato kdyby denně snědli kilo bolševických uzenin, tak by se dožili stovky, že. Asi proto je v současnosti průměrný věk dožití o 8 let vyšší než za totality.
Pravda tento režim vykrmuje bolševické důchodce až nevídaně.
Nejen vykrmuje. Ale hlavně jim i léčí civilizační choroby, které si přežíráním sami způsobili. To by jim za totality nehrozilo, protože OÚNZácká gerontocida byla pověstná.
Jo zdravotnictví bylo na hrozné úrovni, že se soudruzi západní cpali česnekem, proto nad bolševiky vyhrávali ve zdraví.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/foto-unikatni-snimky-uplynulo-45-let-co-prazsky-suchdol-zdev/r~0d10bfd01ab411eb9d74ac1f6b220ee8/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=default&utm_term=position-5&utm_campaign=Aktualne
Jezdili sem ze západu a cpali si pupky, protože komouš potřeboval valuty, tak jim cpal špičkové žrádlo za babku. Cpali se helmuti až blili přežráním. Amík žral svíčkovou i za manželku rukama, ještě si přidal, moje manželka se smála týden. Říkali, že cestují po Československu, ale že máme nejlepší jídlo.1987
Koukal jsi na ten odkaz? Píšou tam jak celý svět zíral, jak naše zdravotnictví se postavilo čelem k tomuto neštěstí a jak bravurně to zvládli!! Celý svět!!!
A kdyby se to obdivuhodné zdravotnictví úplně stejně stavělo čelem i k léčbě seniorů, nemuseli by naši senioři umírat o mnoho let dřív, než to bylo tehdy obvyklé na tom “zaostalém” západě.
Nene, tam je důkaz, vy nás tu také zavalujete odkazy. Tam je jasně napsáno jak svět obdivoval ČSSR kvalitou zdravotního zásahu, a to nikdo neokecá!!!
Nic okecávat není třeba. Stačí pokusit se srovnat si v dutině lebeční, zda kvalita péče o zraněné oběti havárie dokazuje kvalitu péče o nemocné seniory a jak s kvalitou péče o seniory souvisí obyčejná statistika o průměrném věku dožití:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/cesi-ziji-o-7-5-roku-dele-nez-po-revoluci-jsou-i-dele-zdravi/r~81658d5a631211e7bc2d0025900fea04/
Emanueli,
zeptat se vás, jak rozumíte slovům “obézní, přesto podvyživený” by bylo zcela zbytečné, že jo?
Tak se tedy neptám, ale budete-li mít někdy možnost, někoho se zeptejte (ale ne takového jako jste vy), abyste nebyl pořád za užitečné tažné hospodářské zvířectvo..
Kritika názorového oponenta za podsunuté názory je v těchto diskusích velice oblíbená, ale kritika za podsunuté neznalosti je vskutku unikát.
Děláte totéž, tak se nedivte.
PS: Ale myslela jsem to vážně.
Nebo považujete pro zdraví přínosné nahradit přírodní vitamíny umělými? Používat všude místo přírodních produktů barviva, příchutě, aromata?
A pak si v lékárnách kupovat “doplňky stravy”, taky chemické produkce v domnění, že tím nahradíte ne tak barevně lákavé “socíkové” potraviny, kdy mléko bylo mléko a ne chemicky ošetřenou bílou tekutinou a jogurt jogurtem bez škrobů a se skutečným OVOCNÝM džemem namísto rozemletých broučků (košenila)?
Chemikálie a jiné škodliviny v potravinách samozřejmě prospěšné nejsou. A to platí jak pro ty, které tam jsou záměrně, tak pro ty, které tam byly z jiných důvodů:
https://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=260520
https://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=261185
Janino to nevite ze za komousu bylo vsechno spatne? I to co tam bylo kvalitni bylo vlastne spatne, proto ze to bylo vyrobeno za komunistu.
Můžete uvést konkrétní příklad?
Přečtěte si na etiketě např. složení OVOVCNÉHO sirupu. Většinou se přidával do vody nebo do čaje dětem.
).
Starou etiketu se složením pochopitelně už nemám, ale stoprocentně vím, že základ každého sirupu byla jablečná šťáva (byly i sirupy lesní, zahradní směs, jahodový, malinový ap. a u těch jsme si dělávali legraci, že je v nich na litr jablečné šťávy jedna malina/jahoda
A víte, jaké je složení dnešních OVOCNÝCH šťáv?
Pitná voda, cukr – lepším případě, v horším, ale pro východní póvl stačí, glukózo-fruktózový cukr (podle výživářů pěkné svinstvo), kyselina citronová, barvivo, příchuť, aroma.
Netřeba kupovat, můžete si to v obchodě zkontrolovat sám.
Struktura diskuse je poněkud nepřehledná. Ptal jsem se na příklad nějakého mého příspěvku, kde někoho kritizuji za podsunutou neznalost.
Tento režim vykrmuje NEZASLOUŽENĚ jiné skupiny,které za bolševika musely makat,až se z nich kouřilo.A “vo tom to je” , víme ? A to nemluvím o tom,kolik “neziskovek” je na tuhle minoritu bezpracně navěšených.
Je to hlavně proto , že se o lidi staralo 40 let socialistické zdravotnictví ! Průměrný věk dožití nestoupá ze dne na den , je to výsledek celoživotní zdravotní péče . Nevíte , jaký byl průměrný věk dožití třeba v roce 1938 ?
No to by mě fakt zajímalo, jak ta skvělá totalitní zdravotní péče zajistila vyšší věk dožití současných seniorů. Dejme tomu, že je mi teď 70 let a dostal jsem rakovinu tlustého střeva. Jakým konkrétním způsobem OÚNZ před rokem 1989 zajistil, že se z toho dostanu? Případně jak zajistil, že tu rakovinu vůbec nedostanu? Předem děkuji za fundovanou odpověď.
Průměrný věk dožití v roce 1938 byl u nás podobný jako v západní Evropě. Dky té “špičkové” socialistické zdravotní péči a díky těm zdraví prospěšným bolševickým uzeninám jsme během totality (nejen) v tomto ohledu za západem výrazně zaostali. Západ jsme začali dohánět až po roce 1989.
Oprava: Díky té “špičkové”…
Za poslední století se délka života protáhla o několik desetiletí. V roce 1920 se muži měli šanci dožít 47 a ženy necelých 50 let. Za první republiky do roku 1938 se naděje dožití u mužů prodloužila na 56,5 roku a u žen na 60,8 roku. V roce 1968 střední délka života mužů dosáhla 67,1 roku a žen 73,4 roku ! Takže mezi rokem 1938 a 1968 průměrná délka života se zvýšila o víc než 10 let , u žen dokonce o 13 let !
Ano – průměrná délka života se zvyšovala i v zaostalém východním bloku – ovšem pomaleji než na “kapitalistickém” západě. Pokud by byl ten socialismus tak úžasný, bylo by tomu naopak.
A postrádám odpověď na dotaz, jakým způsobem totalitní zdravotnictví prodlužuje věk současných seniorů.
Ti současní senioři prožili 41 let v socializmu , díky socialistickému zdravotnictví , očkování , preventivním prohlídkám , atd . získali dobrý základ pro stáří !
Jo jo, jasně – preventivní prohlídky a očkování mladých lidí proti typickým “seniorským” chorobám jako rakovině, kardiovaskulárním chorobám, cukrovce, atd. A proč bych chodil v 70 na kontrolu prostaty, když mi ve 40 v OÚNZu prohlídli mandle, že.
Jděte se podívat třeba do Dětského pavilonu v Motole , nemoci se nevyhýbají ani mladým ! Co vlastně těm socialistům vyčítáte , že čtyřicátníkovi nevyléčili rakovinu , kterou dostal v 70 letech , pojídáním nekvalitnich kapitalistických potravin plných céček ? ?
To vy jste přišel s tou absurditou, že dnešní sedmdesátníci žijí déle proto, že je do 40 léčili v OÚNZu. Mě by taková pitomost ani nenapadla, natož abych ji někomu vyčítal.
Na co tedy předčasně umírali lidé za totality, když měli ty úžasně zdravé potraviny a špičkovou zdravotní péči? Statistiky jsou totiž neúprosné.
Nemoci se samozřejmě nevyhýbají ani dětem. Tak tomu snad bylo vždycky, ne? A už jsem tu zmiňoval několikrát, že porodnictví a péče o novorozence byly za totality na naprosté světové špičce. U péče o seniory tomu tak ale rozhodně nebylo.
Na tu rakovinu byste se měl poptat spíš jinde. Zvlášť pak, co se týká raketového nárůstu rakoviny plic.
Prozradím vám tajemství – z kouření cigaret to není.
Pepo, je to tak. Zdravé potraviny a ti, kterým je dnes 80, narodili se 1940, celý život dobré jídlo a zdravotnictví. Tihle tupci neví o čem blábolí. Pamatujte si všichni, 99% nemocí a rakoviny je ze žrádla! Brzy poznáte, narození 1989 a později.
Průměrný člověk do svých 40 let potřeboval maximálně tak porodníka, párkrát obvoďáka a zubaře a možná ještě tak ošetření nějakého běžného zranění typu podvrtnutého kotníku nebo pár stehů na řezné zranění. Zkuste mi vy rudý lháři vysvětlit, jak to bolševické zdravotnictví mohlo ovlivnit např. zmíněnou rakovinu dnešního sedmdesátníka.
Na vaši oblíbenou “argumentaci” věštěním budoucnosti z kávové sedliny není třeba brát zřetel. I když opilecká mužická onuce jako vy věští spíš ze dna láhve levné vodky, že.
Zkuste navštívit dětská oddělení v některé nemocnici , uvidíte tam věcí !
A po čem konkrétně bych měl pátrat? Abych něco důležitého nepřehlédl…
Uvidíte , že nemoci mají i děti a mladí !
Tak to by mě tedy opravdu nenapadlo. Za totality děti nemocné nebyly?
je jasné, že Fleming při objevu antibiotik myslel hlavně na ukazatele blaha RVHP , pepiku ty troubo z paneláku
Myslel hlavně na peníze !
Kdyby ten trotl motýl nelhal a přiznal, že je mu max.30 let, možná 40, tak věděl, že se proti dnešku nedá pomluvit žádná uzenina. Proč jsou v Makru nejdražší salámy označeny “receptura 1967 nebo 1975″? že by to byli kreténi jako tenhle pýčus?
Některé vỷrobky masného průmyslu určené v 70-kách a 80-kách na export do usa a eu byly čisté, jinak by byly vráceny, a těchto exportních továrnách byly na socik extrémně kapitalistické pracovní poměry, produkce pro tuzemský proletariát např. v martinově, příbrami a většině dalších byla úplně jiná liga hnusu
Ještě blbější než jsme čekali. Jooo, jako s jitrnicemi, ty amík sežral, pak je použil jako preservativ, pak do ní nasr…. a vrátili zpět, že je to zkažený, nééé!!!
vy komouši se s tou disonancí už rodíte, věř že hovno je čokoláda a budeš šťastný
Nměl byste na skladě ještě něco jiného než komouše?
Už jste s tím jednak trapní a druhak dokazujete, že si vy demokrati od pánaboha nedokážete najít ani pořádného nepřítele, než starého osvědčebího komunistu.
Je to vaše lenost, nebo neschopnost? V obou případech pro vás velmi nelichotivé.
Pěkně jste ho utřela, jak malého na písku.
Vždyť je to pravda. Všichni se prezentují jako myšlenkoví velikáni a nedovedou vymyslet ani vhodné označení.
madam, komouš je komouš i kdyby jste se nakrásně posrala
Motýl má po šichtě, nastoupil jiný potrat. Tenhle bodá ze zadu a nečekaně, hnusnej parchant.
Ty jsi uhrovatý idiot, jinak nevíš co meleš, trotle. Salámy se do ameriky nevyvážely, amerika bojkotovala naše zboží i měnu. Havlokuřbuřte, tady se nebavíš s buznama z tvého kroužku!
Nebyly to salámy, rudý lháři, ale šunka:
https://www.svobodny-svet.cz/7416/skutecne-byly-za-socialismu-potraviny-kvalitnejsi.html
Tele, tak vidíš, lžete všichni, jste mladí lemplové co nic neumí. Mamánku, nauč se mýt nádobí, jinak chcípneš, brzy půjdete kam patříte. Zrádci!
Mytí nádobí dáš, ty tak 3 roky učení a budeš to umět.
Díky za daru, ale těch pár let do důchodu už doklepu s těmi mými dvěma technickými obory, které mě živí docela slušně.
A z toho vašeho hrozivého vyhrožování v anonymní diskusi mám opravdu panickou hrůzu, vy virtuální Staline.
A teď si představte , nebýt komunistů , tak jste někde jezdil poli s traktorem a klepal se , jestli nebude pršet ! Jen se divím , že vás komunisti pustili na nějakou školu .
Pepo, on to ví, ale prodejná ludra kope za kohokoliv, kdo mu dá 30 stříbrných.
Potomek jezeďáků a technický tip!! No a zlý komundíři nechali synka pezekovaným rodičům vyštudovat za dělnické peníze. Teď se jim za to vše hezky spílá, tak nějak po kapitalisticku.
Ano – vystudoval jsem za dělnické peníze mých předků, ze kterých se po bolševické loupeži stali dělníci. A i já jsem za totality pracoval jako dělník. Technickou vysokou školu jsem si mohl udělat až po sametovém puči, protože na tu jsem jako potomek třídních nepřátel za totality nárok neměl. A kdyby se ke všem těm našim dělnickým penězům přičetla hodnota bolševiky uloupeného rodinného majetku a úspor, tak bych mohl studovat dodnes. Takže děkovat bolševickým zločincům nemám opravdu za co.
Pájo, dnes exceluješ, trefil jsi ho přímo do trolí držky, díky.
Představte si, že kdybych nechtěl jezdil poli s traktorem, tak bych se mohl svobodně rozhodnout, jak s hospodářstvím naložit. Například ho prodat, věnovat někomu z příbuzných, darovat ho družstvu apod. V tom, že bylo mým předkům uloupeno, opravdu nespatřuji žádnou výhodu. To je jako tvrdit, že je v pořádku někoho zavraždit, protože on by se při případné zpackané sebevraždě mohl dlouho trápit.
Nepište hlouposti , ze zemědělství by vás ti předci nepustili , žádnou svobodu rozhodování byste neměl , pokud jste byl prvorozený syn , tak jste statek zdědil a těžko byste ho mohl opustit ! Nejlepší bylo vstoupit do družstva , statek i pole zůstaly pořád vaše !
Můžete se tu loupež pokoušet obhajoval jakýmikoli bizarními nesmysly, ale výhodná se ta loupež pro oloupené zkrátka nestane nikdy.
Co pořád melete o krádeži , to vy jste okrádali své čeledíny a děvečky , srovnejte si , jak žili oni a jak vy ! Vstupem do JZD vás nikdo neokradl , v katastru byly statek i pole pořád vaše !
O tom, zda vůbec a případně jak mí předci zaměstnávali čeledíny a děvečky, nevíte vůbec nic.
K čemu je formální jakože vlastnictví, které nesmíte jako vlastník využívat?
To tvoje vysvědčení viděti, s úsměvem na retech umříti, řekl by klasik.
To eman : Já jsem bydlel v družstevním bytě a normálně jsem ho užíval , stejně jako dnes , kdy je v osobním vlastnictví!
A jak přesně souvisí to, kde jste bydlel vy, s bolševickými loupežemi majetku?
Co přesně byla lež, rudý lháři?
A kdy se konečně postavíte čelem k tomu vašemu lhaní o mém údajném rusobijectví, amimužicví a havlismu?
https://pravyprostor.cz/a-mame-dnes-28-rijna-co-slavit/#comment-1190308
Už jste někde konečně napsal, jak jste za Husáka bydlel a kde jste stál ty dlouhé fronty na všechno ?
Motýle, ty jsi nejslabší trol. Takový pičmunda tady ještě nebyl.
Vy to vaše odhalené lhaní nemůžete vydýchat, že.
Jak je to s tím bydlením a kde jste stál ty dlouhé fronty na cokoli ?
Gumárenský průmysl Otrokovice tě umlátí složkami jako Číňani Japončíky.
Ten zoufalec už neví jak je blbej a jak snadno se to pozná.
Čumím na přenos Trumpa z Michiganu, sněží tam a dělá si ze všeho prdel, hlavně z Bideta a machruje na Čínu. Zábava.
“Proč trvá pandemie tak dlouho? A proč se všichni chovají stejně hloupě jako na jaře?”
Médiím se hysterie a nevkusné strašení lidí zjevně stále vyplácí. Jednodušší část obyvatelstva totiž katastrofické zprávy miluje. Vydrží u nich celé dny, a jelikož nemusí pracovat, neboť doufá, že to za ně zaplatí stát – z peněz, za které si národ nakoupil vládní dluhopisy –, elegantně to odvádí pozornost od řešení vlastního života a plně předává odpovědnost do rukou druhých. V tomto případě vlády silné ruky, která lid hrdinně ochrání. Nebo alespoň to tvrdí a někteří lidé tomu podle všeho ještě věří.
Velká část obyvatelstva již ale oproti jaru začíná přece jen chápat, že nejde o nějakou obyčejnou pandemii virózy, nýbrž že se pod její rouškou – doslova a do písmene – kompletně mění především parametry světové, potažmo české ekonomiky. Až tohle skončí, po oživení přehřáté ekonomiky nezůstane kámen na kameni a změny se dotknou každého z nás. Lépe řečeno, vše už se dávno děje a restart je v plném proudu; ne každý si to ale připouští nebo si toho ráčil všimnout.
https://www.casopis-sifra.cz/proc-trva-pandemie-tak-dlouho-a-proc-se-vsichni-chovaji-stejne-hloupe-jako-na-jare/