80
15.1.2018
Kategorie: Ekonomika

Už se ví, na základě čeho Francie omezí rychlost na silnicích. Je to úplně absurdní

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (16 votes, average: 4,88 out of 5)
Loading...
Sdílejte článek:

AF PETR PROKOPEC

Neexistuje praktický důkaz o tom, že by rychlost a počet nehod či jejich následků měly souvislost. Francie tak pro podporu svého plánu musela sáhnout jinam.

 

 Od 1. července letošního roku začne ve Francii platit nový rychlostní limit na silnicích s obousměrným provozem. Namísto stávající devadesátky budou moci motoristé nově jet maximálně 80 km/h, přičemž dle politiků v čele s premiérem Edouardem Phillippem by tato změna měla každoročně přispět k záchraně 350 až 400 lidských životů. Více než polovina smrtelných nehod v zemi galského kohouta se totiž odehraje právě na okreskách.

Již ve chvíli, kdy jsme o novém limitu poprvé informovali, jsme zmiňovali jeho nesmyslnost. Jakkoliv totiž politici berou vysokou rychlost a vysokou úmrtnost jen za dvě strany téže mince, realita je jiná. Prakticky neexistuje jediný případ z minulosti, kdy by zvýšení nejvyšší povolené rychlosti znamenalo zvýšení nehodovosti či úmrtnosti, nakonec i u nás jsme to zažili, bezpečnost německých dálnic jsme zmiňovali naposledy včera a v Austrálii dokonce po zrušení rychlostních limitů nezemřel vůbec nikdo. Realita ale Francouze evidentně nezajímá, jinak by ostatně ke snížení povoleného limitu nemohlo dojít.

Někteří by mohli čekat, že lidé budou z každého utahování otěží nadšení, není to ale tak úplně pravda. Odpor proti této změně je citelný a vystupuje proti ní řada motoristických sdružení. A díky jednomu z nich se také ukázalo, na čem Francouzi staví své předpoklady o pozitivním efektu na počet nehod resp. jejich následky.

Odhalila to francouzská motoristická skupina 40 Million Motorists, dle které „toto vysoce nepopulární nařízení omezí řidiče a oslabí ekonomiku“. S tím ale politici jistě souhlasit nebudou, zvláště pak s druhou částí. Dle jejich dosavadních propočtů by totiž snížení povoleného maxima mělo ročně vynést na pokutách přes 7 miliard korun. Náklady na jeho zavedení přitom dosáhnou maximálně nějakých 200 milionů korun.

Do státní kasy by tedy mělo přitékat každoročně nemalé množství finančních prostředků, přičemž je otázkou, kterak budou investovány. Dá se ale předpokládat, že zpátky do silniční infrastruktury nezamíří. O tom ale spekulovat nechceme, místo toho se vraťme k oné skupině 40 Million Motorists. Její prezident Daniel Quero totiž tvrdí, že „dané řešení je absurdní, protože nemá žádný reálný základ. Jediným pseudo-argumentem, ke kterému se odvolávají jeho obhájci, je matematický vzorec, který byl vypočítán švédskými výzkumníky v 80. letech. Ten přitom nebere v potaz současný stav silnic či bezpečnost moderních aut.“

Něco takového se dalo čekat. Ve Francii se při konstrukci absurdního omezení rychlosti v době, kdy auta zvládají vysokou rychlost i případné nehody lépe než kdy v historii, upínají k teorii, která se skutečným světem mnoho společného nemá. Však si vzpomeňte, jak vypadaly automobily před 30 léty a jaké tehdy byly silnice. Vycházet z tehdejších teorií směrem ke konstrukci dnešních omezení je absurdní. Nikdo se tak nemůže divit protestujícím řidičům, že tady opravdu nejde o lidské životy, nýbrž pouze o výběr oněch pokut.

Premiér Phillippe si ale cokoliv nenechá vysvětlit. Dodává totiž, že „toto opatření je v souladu s jediným kritériem: dokáže účinně zredukovat počet a závažnost dopravních nehod. Rychlost je ve Francii hlavní příčinou incidentů. Dokonce i když nevede přímo k havárii, může ovlivnit její náběh, závažnost nebo často obojí najednou.“ A proto ta osmdesátka zavedena bude.

ZDROJ: Autoforum

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc srpen 2018: *****

Jan Procházka 500,- Kč, Věra Vladyková 290,- Kč, Martin Ondráček 200,- Kč, Martin Pavlíček 1000,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Eco Bau 500,- Kč, MUDr. Štefan Ridzoň 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, MUDr. Ilja Baudyš 1000,- Kč, Vlastimil Kornas 333,- Kč

Celkem za měsíc: 4 273,00 Kč
Vybráno 12.21%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
politicon-banner
13 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.