
Trikolóra – pár poznámek burana
DAVID DVOŘÁK
K napsání nekorektní úvahy nad Trikolórou mě přimělo vystoupení P. Hampla v Olomouci, resp. doslova loudění odpovědi jednoho z pořadatelů na otázku, jak na tom vlastně Trikolóra je a jaké má šance.
Video z vystoupení je zde a předmětná pasáž je kolem 1:20:10. Já osobně ve způsobu položení dotazu a v jeho samotném obsahu vidím takovou tu “žadonící zoufalost”. Ze záznamu je zřejmé, že dotaz pokládá jeden z pořadatelů za Trikolóru, navíc známy P. Hampla. Za “žadonící zoufalost” to označuji proto, protože mám pocit, že tazatel nějak podvědomě cítí, že něco není, tak jak má být a rád by slyšel, že Trikolóra to dělá dobře a má velkou šanci uspět (přestože říká, že chce slyšet pravdivý názor sociologa, i kdyby měl být nepříjemný). Já dotyčného tazatele neznám, Trikolóru ovšem sleduji a proto bych si dovolil napsat nekorektní úvahu burana jako odpověď dotyčnému. Navíc se domnívám, že popsané myšlenkové pochody nebudu mít jen já sám …
Takže napřed – uvítal jsem, když to beztvaré želé na systemizovaném místě lídra vyrazilo Klause ml., protože jsem si říkal, že by se situace mohla posunout správným směrem. Klause ml. považuji za mj. bystrého člověka, který umí stejně jako P. Hampl srozumitelně a logicky prezentovat jádro problému. Ti dva mají společný nejen evidentní zájem na nějaké “vlastenecké linii zdravého rozumu”, ale také to, že jejich myšlenkám a projevům určitě rozumí i ta pomyslná Vlasta prodavačka nebo Pepa soustružník, kteří se jinak o politiku nezajímají. Zkrátka – logika, srozumitelnost, přímočarost, důraz na zdravý rozum. Nicméně názor na Trikolóru mám rozpačitý a zdá se, že nejen já – viz nevýhra ve volbách na jihu Čech. Samozřejmě se mohou utěšovat, že to nebyly celostátní volby, ale nějaké místní, kde mají výhodu místní seskupení …. atd., nicméně, jsem přesvědčen, že problém je jinde.
Tuším, že to byl Einstein, kdo vtipně zformuloval, že hloupost není udělat chybu, ale naprostá blbost je očekávat od stejné činnosti různé výsledky. A teď – možná by si měl V. Klaus ml. položit otázku, kolik tady bylo už založeno politických stran a HLAVNĚ, co následovalo pak. Nevím jestli jich bylo méně než 10 nebo více. To je jedno, protože podstatné je to, co následovalo – program vyfutrovaný prázdnými frázemi a slogany (i kdyžv daných dobách žádanými) a po zvolení dlouhý nos na voliče. Extrémní případ byl svého času Kalousek, který ve volebním programu měl “A” a po zvolení ihned konal “B”. Když ho na to někdo upozornil, tak opáčil, že byl demokraticky zvolen a basta fidli. V duchu jsem si říkal … Ty gaunere, Ty jsi byl zvolen nikoliv demokraticky, ale na základě svého promyšleného volebního podvodu. Kdyby jsi dal do programu, co budeš skutečně dělat, tak máš hlasů desetinu. Nebo ten, reálnou prací a životem nedotčen, s těmi rovnátky a nezapomenutelnou větou … “naše sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce” … nebo tak nějak. Naposledy to byl tuším slogan “Pusťte nás na ně” … jenom zapomněli dodat, že úplné znění mělo být “Pusťte nás na ně! … na ty Vaše peněženky, vybereme Vám je tak, že zezelenáte”. Zkrátka, po volbách výsměch a dlouhý nos, naprosté odtržení od voliče, jeho zájmů a vyhlašovaných (úmyslně neurčitých) slibů. Takže, z tohoto pohledu mi vychází, že V. Klaus. ml. mě (a stejně uvažující) má za blbce, kteří opět budou mít zájem zúčastnit se předvolebního závodu ve skoku na špek. Pokud bych měl jeho strategii k něčemu přirovnat, tak snad k tomu, že se výstavbou “osvědčené”, “klasické” Maginotovy linie důsledně s vlasteneckým elánem a nadšením připravuje na … minulou válku. Čekal jsem od něho nápad … něco inovativnějšího. Trikolóra je vhodně zvolená značka, barvy taktéž, ale jako voliče mě tíží něco úplně jiného něž to, zda vhodně zvolil značku, správné barevné schéma nebo že na každé besedě bude v záběru perfektně vyrobený plakát. Ono i těm jejich třem pilířům není co vytknout. Témata, slogany a předvolební řeči dobré, ale tohle všechno tady už bylo. Pravda – ne tak dobré, ale myslím, že jde v principu o něco jiného. Jako volič už jsem alergický na “slibuji Vám rád a dobře, přičemž nesplněné sliby zásadně přebíjím volebními sliby lepšími a kvalitnějšími”.
Takže, co jako volič očekávám? Za samozřejmost beru, že v úvahu přichází pouze volební hlas někomu, kdo má stejný nebo podobný náhled na dnešní situaci. Tedy ty tři prezentované pilíře jsou nezbytnou elementární podmínkou, abych o Trikolóře uvažoval. Ale jako volič si říkám – co nabízíte dál … ? Pokud nic, tak proč Vás mám volit? Protože jste nesplněné sliby jiných “přebili” kvalitnějšími? Protože Váš detailní program má 29 stránek v .pdf? … 29 stránek “prosadíme”, “zajistíme”, “podpoříme” …. Jednak to málokdo čte a jednak tohle všechno už znám, tohle tady už bylo x-krát. Co tak něco konkrétního s nějakou zárukou? Kde mám alespoň nějakou naději, že se nakonec nebudu dívat na staré, dobře známé, ale provařené tváře? Nechci jako volič už slyšet, že politika je umění možného a přemýšlet nad tím, jak moc velký blbec jsem, když jsem Vám uvěřil. Malá odbočka k personální politice – k uvedení exprezidenta Klause jako garanta zahraniční politiky. Tohle signalizuje, že se budou recyklovat vzpomínané staré provařené tváře. V mém okolí je celkem dost lidí, kteří při vyslovení jména Klause st. začínají “vidět rudě” a přitom současně uznávají, že jeho názory na zahraniční politiku a EU jsou rozumné a byly vyslovené se značným předstihem. Evidentně schizofrenní stav. Na jedné straně uznaná odbornost, přehled, správný odhad (co se týče EU) … jenže – jestliže po kupónové privatizaci jsou dnes všichni generálové, tak tzv. “Opoziční smlouva”, to bylo čiré gaunerství, kdy si zemi rozdělili s tím, že na “svém území” si bude každý “bačovat” po svém a navzájem si zlodějny nebudou stíhat a vyšetřovat. Posledním hřebem (nikoliv hřebíčkem) do rakve s morálním štítem Klause st. byla jeho amnestie na konci prezidentského období. Smířili jsme se, že v politice moc morálnosti nenajdeme, ale ta amnestie měla dopad na představu o morálce (dle mého) naprosto zničující. Zkrátka, myslím si, že u mnoha voličů tohle násobně převáží onu odbornost a tedy pokud je Klaus st. prezentován jako jeden z oficiálních představitelů Trikolóry, pak je to zjevný signál, že se pravděpodobně nejen budou recyklovat provařené tváře, ale taky, že v rámci kompromisu máme zapomenout na nějaký “vyšší princip mravní”. A jako volič se opět ptám … to má být ten nový, neotřelý a zájmy voličů hájící program, resp. politika zdravého rozumu?? Klause st. jsem si vybral jako nejkřiklavější případ, už jsem ale registroval na štítě Trikolóry i jiná jména odložených politiků, resp. ministrů. Je nás 10 miliónů … a někdo tady chce tvrdit, že nejsou lidi? Moje babička říkávala : “Kdo chce najde způsob, kdo nechce, najde výmluvu”. V tomto bodě bych od subjektu, který prezentuje snahu “znormálnit” situaci, resp. návrat ke zdravému rozumu, očekával tvrdou pravdu – poukázat na fakt, že Klaus st. je nepochybně kapacita s výborným úsudkem (co se týče EU), ale jeho činy minulé jej, z vyššího principu mravního, diskvalifikují pro oficiální zastupování Trikolóry. Není přeci možné, aby osoba, která svými činy přispěla k morální devastaci prostředí, byla následně uváděna jako ta, která bojuje s nápravou. To není v rovině otázky odbornosti (a využití jeho názorů a znalostí), ale v rovině morální, přičemž absence morálky v politice je jeden z hlavních důvodů dnešního stavu. Ale klidně si ho tam nechte, přidejte k němu třeba Borise Šťastného nebo “Íčko” z Olomouce … a pak si zaplaťte analýzu, proč jste utrpěli nevýhru. Je sice pravda, že politika je umění možného nebo-li umění kompromisu, ale i tohle musí mít nějaké hranice. K tomu se ještě dostanu níže. Díky tomu, jak prezentujete Klause st. (a podobné) o dost hlasů nepochybně přicházíte – dle mého.
K terminologii “prosadíme”, “podpoříme”, “zajistíme” … atd. Co takhle to zkusit s pravdou … s vyhlášením, že ty tři pilíře a detailní volební program jsou jen osnova, které se hodláte držet při vyjednávání kompromisů, ale že tady jsou, dle vás, zásadní věci poškozující naší zem, o kterých kompromis uzavřít nehodláte … ať už budete mít vládní většinu nebo ne. Namátkou vyberu tři dle svého výběru (můžeme samozřejmě přidat další nebo jiné pořadí – odvolatelnost politiků, zákonné stíhání za “pochybení” úředníků při správě cizího majetku … atd.):
- Neúnosný stav v počtu právních norem a byrokracie
- financování politických neziskovek
- všeobecné referendum (bez omezení)
Brání něco tomu jasně a zřetelně zformulovat, že v případě vstupu do sněmovny v prvním roce předložíte návrh zákona, jehož princip bude následující (nebo ještě lépe odkážete na připravený koncept návrhu) :
AD 1. za každou 1 právní normu se musí 2 zrušit, za každého 1 nového úředníka se musí dva propustit, přičemž odchody do důchodu se nebudou nahrazovat?
AD 2. zakazuje se financovat politické neziskovky ze státního rozpočtu, tedy z našich daní a současně těmto vzniká povinnost v případě financování ze zahraničí zřetelně uvádět, že se jedná o subjekt financovaný ze zahraničí?
AD 3. občané mají právo na závazné referendum bez omezení, přičemž pro závaznost musí být počet hlasů stejný nebo vyšší než např. počet hlasů, který v daném volebním období získala nejmenší parlamentní strana?
Dle mého, zákony mají být mj. jednoduché tak, aby je pochopili všichni občané, tedy abych je pochopil i já buran a mohl se jimi tak řídit. Zákon potřebující k pochopení součinnost týmu právních specialistů je z tohoto důvodu k ničemu – člověk nemající na ty právníky se jimi prostě řídit nemůže. Proto je z mého pohledu voliče přece žádoucí, aby ty nejdůležitější koncepty byly vámi DOPŘEDU připraveny a zveřejněny. Nechci volit “zajíce v pytli”. Ale hlavně (!!), jako volič bych očekával jasný veřejný slib, zda se tyto hlavní priority mohou nebo nemohou stát předmětem politického handlu, resp. kompromisu. Tedy – při získání vládní většiny to je jednoduché (očekával bych dodržení veřejně daného slova), ale zajímá mě chování v situaci, kdy vaše hlasy by znamenaly umožnění vládnutí nějaké vládní koalici. Nevadí mi, že budu ve skupině, která díky malému počtu hlasů prohraje, resp. neprosadí svůj program, ale jen a pouze za podmínky, že bylo dodrženo dané slovo, kvůli kterému jsem se ke skupině přidal. Myslím, že je na místě připomenout slavný výrok : mohli jsme vybrat mezi hanbou a válkou, vybrali jsme si hanbu a stejně budeme mít i válku. Dá se to říct i jinak – kompromis ano, ale jasně deklarovat, že ne ve věcech, kvůlivá kterým jste získali podstatnou část volebních hlasů. V naší dnešní situaci můžete nabídnout jedinou záruku plnění slibů – možnost Vás veřejně beztrestně označit za lháře, pokud nesplníte své volební sliby … a to lze zase jedině za předpokladu, že se veřejně zavážete k něčemu konkrétnímu.
Předposlední příklad – Trikolóra není zrovna příznivcem odchodu z EU, ale mně, jako voliči, nevadí, pokud např. toto nebude v programu v kategorii “bez kompromisů”, protože si v Trikolóře myslí, že bychom mohli taky “rýt držkou v zemi”. Nicméně, mělo by veřejně zaznít, že toto je sice názor Trikolóry, ale suverénem v rozhodování o svém osudu jsou občané, proto v kategorii “bez kompromisu” je pouze všeobecné referendum (bez omezení) a nikoliv referendum o EU.
Poslední poznámka – kdo sleduje trošku pozorněji dění a má v hlavě místo zelenající koblihy selský rozum vidí, že to jde do kopru a kdyby jen to … do kopru to jde čím dál rychleji a intenzívněji. Za bolševika poslanci hlasovali pouze formálně, protože se rozhodovalo ve stranických sekretariátech. V EU už tato praxe de-facto je (poslanci parlamentu EU nemají zákonodárnou iniciativu, pouze schvalují magořiny rozhodnuté v nevolených komisích), u nás momentálně probíhá boj o totéž. Ti slavní chvilkaři neusilují o nic jiného – jen aby se hlasovalo s výsledkem předem schváleným. Úkol pro nejbližší období tedy není o nic menší, než zformovat občany se zdravým rozumem jako protiváhu nepříteli, který za ohromné peníze (mj. ze zahraničí) je ochoten zdravý rozum popřít a pracovat proti zájmům českých občanů. Proto bych očekával taky iniciativu ne k tříštění našich řad, ale právě k opaku – sjednotit vlastence s normálním pohledem na svět. Ono totiž vítěz bude ten, kdo bude připravenější a semknutější (a peníze jsou mnohdy naštěstí méně než odhodlání a přesvědčení). Takže, očekával bych diskuzi, jak na to. Možná by byla cesta nabídnout poslední místa na kandidátkách v regionech lídrům jiných stran (se stejnými prioritami), které se v minulosti do parlamentu nedostaly. Efekt by mohl být v tom, že by přibyli hlasy, které by jinak propadly, přičemž kandidáti na předních pozicích by nemuseli být až tak ohroženi. A pokud by ruku v ruce šla výzva, aby příznivci přizvané strany svého lídra kroužkovali, dalo by se zhruba spočítat, kolik hlasů přišlo od přizvané strany ~ uskupení. Zároveň by to mohl být podklad pro finanční vyrovnání za hlasy, které by jinak mohla získat přizvaná strana pro svou další činnost. A pokud by se v ideálním případě vykroužkovaný lídr dostal až do parlamentu…? Vždyť by to bylo jen dobře a v rámci pravidel demokracie – občané s názorem prezentovaným svým lídrem by měli svého zástupce v orgánu nejvyšším.
Tož tak … tohle bych měl jako odpověď pro toho pořadatele z Olomouce od Trikolóry …
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Anonym 100,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč
Celkem za měsíc: 12 000,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Jak to vypadá v politice? - 20.1.2021
- Sešity a trenýrky - 20.1.2021
- Marta a Klement Gottwaldovi: Vynucená svatba a utíkající revolucionář - 20.1.2021
Můj táta, kterému bude zanedlouho úctyhodných 92let,to ma v hlavě tak srovnané, ze by mohl být okamžitě v nejvyšších funkcích, pokud by tam ovšem o takové lidi stáli.
Dodnes si pamatuji,jak mne varoval,před vstupem do EU,protože už tenkrát cítil, asi svými životními zkušenostmi, co je a hlavně bude zač.
Naštěstí jsem ho poslechl,ale bohužel to nestačilo.Už tenkrát,vždy říkal,toho já se už nedoziju,ale uvidis,a dožil!!! Dnes mi opět v diskusich,migrace,bourání státnosti, gender apod.říká věci, ze by aktivisté zesíleli ,a zase prý nedožije. Chtěl bych tady tatínka mít co nejdéle, ale dožije se konečně něčeho,z čeho bude moci mít opravdu radost,někoho, kdo bude takovou osobností, aby zaujal positivně moudreho starce,tak ,aby mi mohl povědět, ted jsem spokojen,teď už to bude dobře.???
Jenom další kapitalistická strana , která současnou republiky devastaci bude jen podporovat !
Z úředníků, státních zaměstnanců, politologů, sociologů, doktorů sociálních věd, poslanců, zastupitelů a mnoha jiných lemplů NIKDY, opakuji NIKDY nebudou kapitalisté. To by museli rozumět praxi, tedy smysluplné činorodé práci. Pepo, prober se. Tohle nejsou kapitalisté, ale sarančata, kobylky, pijavice, opice….
Kapitalisti to nebudou , ale jsou to poskoci kapitalistů , vyřizují za kapitalisty špinavou práci !
Pepo, vidím že tvoje léčba není účinná, jsi pořád hňup postižený socialismem.
Jo, patříme na západ! To je slyšet furt.. a s výkřičníkem. Jenom si jaksi s sebou nesmíme přinést vlastní noty…
Ti voli politici zapomínají na fakt,že co Čech,Moravan či Slezan to muzikant.A umíme dost rychle poznat
falešnou notu a zahrát to po svém.
Trikolora?Co o ní vůbec víme?Známe pár jmen,snad jen chatrný náznak pravidel její činnosti a pak……..,
Ticho,ticho ticho
Nám sledujícím zbývají pouze naše domněnky,
Moje bujná fantazie se domnívá,že to ticho
na mediích je dáno obavami a strachem současných
vepříků chrochtajících u korýtka moci,
Vedení této partaje či hnutí by mělo koněčně začít vystupovat
mezi lidmi na ulicích.Odložit frak intelektuála
a začít oslovovat občany přímo tak, aby jim tito dokázali
rozumět.A hlavně,Slibovat to co dokáží splnit,
Těšínských jablíček,tak pěkných na pohled a poslech
už snad máme dost.
A s kým by Trikolora vládla ? S ANO…, to by ještě bylo to nejmenší zlo, Vašek Klausů junior má potenciál zastínit i Babiše…, Bureš a Klaus dva kohouti na jednom smetišti, koneckonců proč ne…
..tož v demokracii by vláda měla řídit – i když název zavádí – a že vládne, to je ta nemoc demokracie.
Nejlepší vláda pane kolego je taková vláda, která nedělá nic ,ale vůbec nic… Protože kdo nic nedělá nic nezkazí, nic nezamotá, nic nezkomplikuje…
Proto nejlepší vláda po revoluci tady byla, když byl premiérem Jan Fischer. Pan Fischer nevymýšlel žádné kraviny, jen chodil na rauty, koktejly, společenské akce, skvěle reprezentoval, měl příjemné vystupování atd, a protože nic nedělal, tak také nic nezkazil, jeho důvěra byla svého času 70 %.
Pane kolego od cikánského trola Polácha zní poněkud divně! To jste to dopracoval……
Jo, Zeman taky nemůže za to, že mu pověsili trenky na hrad..
Frigo, musíš vycházet ze zaběhnuté praxe. Ta říká = co neodvysílá ČT, to jakoby nebylo.
Naprostá většina lidí se orientuje podle mainstreamu. Pokecáš, probereš a ten který s tebou diskutuje ti na otázku “kde jsi to vzal” odpoví: “no říkali to včera v televizi. Báááááác a máš to. A teď k věci:
Současně se založením Trikolóry zasáhla v ČT nekompromisně ODS a TOP09 do nejvyšších pater vedení a RRTV. Doslova a do písmene zakázali, aby se na obrazovce objevoval Klaus ml. a nebo jiní jeho kolegové.
Nehájím Trikoloru, jsem volič SPD a vím jak to je frustrující, když tahle sebranka špinavců a zkorumpovaných lidí v ČT účelově ostrakizuje vybrané lidi. Ti co nedostanou prostor na ČT jako by nebyli.
Už jen za tohle svinstvo by měly být strany ODS a TOP09 zakázané. Oni pochopili smysl Goebbelsovy propagandy a taky podle ní jednají.
Takže tedy ne moje bujná fantazie,ale tvrdá realita dneška.Tenhle bohulibý slogan si pamatují z dob
pražského jara,Bylo až z podivem,jak jej obrození soudruzi tehdá hojně používali.Jeich potomci, žáci a učni jej
dnes často rádi používají.Tradice je tradice a ta se ctí,
Je to tak Pijacku?Nejlépe na vječné časy a nikdy jinak.
.
Mladý Klaus příští volby bohužel nevyhraje,ale bude druhý na pásce a bez něj se vláda nesestaví.To stačí.
Když bude po volbách pat, tak vládu sestaví prezident Miloš Zeman…
Premiérem by mohl být třeba nově zvolený ústavní soudce pan Pavel Šámal.
A ty jsi velký malý xurák a nebo malý velký xurák?
Tak trikolora je pro mě mrtvá, protože hlavní sponzor je Klaus st. Je sice proti EU ale úplně z jiného důvodu. Ruský agent se nemůže chovat jinak. Jsem absolutní politický pesimista a mám k tomu hodně důvodů. Každá nová strana vždy slibovala a neplnila. Proto účast ve volbách když nevěříte žádné straně je zbytečná.
Bylo by dobré volit strany,které vzešly ze zdola, které se musely opravdu vypracovat, které když začínaly, tak měly na svých účtech 0 Kč , za kterými nestáli oligarchové a miliardáři.
Každá slušná politická strana, by měla vznikat ze zdola, nikoliv ze shora.
Typické strany které vznikly ze shora, jsou ANO 2011,TOP 09,Trikolóra,SPD a kdysi Věci Veřejné, strany které vznikly na rychlo a stáli za nimi oligarchové, tahači nitek a různí pochybní finančníci, jsou to strany, které za sebou neměli žádnou dlouhodobější práci.
Jediná strana která tady v poslední době vznikla ze zdola jsou Piráti a jejich preference jsou zcela zasloužené, je to výsledek jejich dlouhodobé a velmi náročné usilovné práce, která nepřinášela hned to sladké ovoce, ale když se to dělá poctivě, když se pracuje opravdu svědomitě a bez výmluv, tak se ten pozitivní výsledek prostě dostaví.
O voliči si to jednou uvědomí, a Piráti už možná překvapí ve volbách v roce 2021 svým ziskem který se bude blížit 20 %.
Volit strany které vznikly ze shora, to je jako stavět dům a začít střechou…
Trikolóra vnikla zezpoda hned po té,co nechal pan Fialo po bolševickém vzoru vykopnout Klause z ODS.Kdyby ho nenechal vykopnout,tak je Klaus stále v ODS a o žádné Trikolóře se nebavíme.Dejte si do richtiku notičky.
Vznikla ze shora, protože měla dost peněz na rozjezd, měla ve svém středu už zkušené politiky, měla prostor v médiích atd.
Takhle opravdu nevypadá strana vzniklá se zdola…
Kolik prostoru v médiích měli třeba Piráti v roce 2009 když vznikli ? Kolik měli tehdy finančních prostředků, kolik novin o nich psalo atd…
A teď si to srovnejte s Trikolórou….
To nejde,srovnáváte nesrovnatelné.Piráti jsou jen další havlistická parta pod novým názvem s takovým prostorem v médiích hlavního proudu,který nemá ani Bureš,natož mladý Klaus.Až bude Trikolóra v ČT ob den,ne ob deset let,tak se můžeme bavit o nějaké mediální protekci.Melete kraviny.Vám připadá,že když nemáte 99% vysílacího času jen sami pro sebe,že se děje nějaká revoluce.Neděje,jen to chceme srovnat alespoň na 50.A to v tom lepším případě.Bereme i 70.
Malý -velký je jenom prudič – profesionál.Svoje řemeslo zvládá úspěšně,Na jeho špeky se chytáme téměř všichni,
mě nevyjímaje,Jen jeho soukmenovci liberální
demograti,sluncata z neziskoFek na jeho ” názory
nereagují,
Moudrost,či vzájemná dohoda?
Peníze nesmrdí.
Pat nebude.Bureš bude na svých 28-30%.mladý Klaus plus mínus 15% a zbytek je vlastně jedno.ČSSD,Šťopka a fake Stan nebudou v Parlamentu a to bude asi nejzásadnější změna.Eurohujeři,dnes pod vlajkou Pirátů,budou hlavní opoziční partaj.Tak,jako v Polsku nebo Maďarsku(tam si samozřejmě říkají jinak,ale stále to jsou nekritičtí eurohujeři).Nevíme,co se stane po volebním debaklu s ODS.Fiala asi dostane fleka v nějakém stifungu jako Dzurinda no a stará ODS se spojí s Klausem a ta nová s Piráty.
Právě zmíněný bod 3 – referendum – je to, co Klaus ml. velmi zásadně odmítá. Je zastáncem zastupitelské demokracie. Právě jeho odmítání referend (i proto asi nechce CZEXIT), odmítání CZEXITu a ani slovo o boji proti islamizaci a naopak členství muslima v širším vedení Trikolory jsou záležitosti, které pro mne osobně dělají Trikoloru nevolitelnou. Jejich požadavek na přechod před Lisabon je realizovatelný akorát z EP, tudíž u parlamentních voleb k ničemu, do EP za 5 let kdo ví, co bude….
Pro mne hlavní body pro sněmovní volby CZEXIT a zákaz islámu, což zatím nabízí jenom jedna strana….
Trefa. Už mi to taky pomalu dochází. Ta jejich imunita vůči islamizaci Evropy je podle mne dána vysokým počtem lidí uvnitř Trikolóry s akademickou minulostí. Tato sorta lidí už jinak přemýšlet neumí. Prostě to do nich na fakultách nalili a dodnes to v sobě nosí. Tohle bude spíš liberální strana s nánosem líbivé pravicovosti… ale jinak se zařadí do řady těch proevropských straniček bez velkého významu 5 metrů za hranicemi ČR.
Vicemene s Vami souhlasim, jen bych nezminoval vyslovne islam, ale definoval bych to tak, ze veskere statni instituce (urady, skoly, organizace …) musi byt apoliticke a sekularni. Pripadne jeste s dodatkem, ze jakekoliv spolecenstvi, ktere nerespektuje pravni system v CR je nezakonne. Lide mohou mit svuj politicky nazor a svou viru, ale ty si nemohou vynucovat ve verejnem prostoru ani si zavadet vlastni pravni system ci smenny obchod typu “vymenim kozu za zenu”.
Takze treba noseni hidzabu ve skole by se vubec nemuselo resit, bylo by zakazne zakonem jako odporujici principu sekularismu. Rovnez by to znamenalo treba protizakonnost pusobeni Cloveka v tisni a jeho programu Jeden svet na skolach.
Stran s podobnym programem je vice nez jedna, ale pouze jedna ma opravdu potencial dostat se do parlamentu. Ostatni jsou rady, kdyz prelezou alespon tri procenta, coz je malo.
Pán mluví o jednotě, ale debaty o kontroverzním referendu jsou rozbíjením jednoty.
Výborný příspěvek!
Autor clanku dospel k spravnemu zaveru ked napisal, ze Klaus ml. jeho a jemu podobnych ma za blbcov… A nielen on, jeho otec a vsetci ostatni politici tiez… Ak by clovek bol schopny objektivne posudit programy vsetkych politickych subjektov, musel by nutne dospiet k zaveru, ze okrem progresivne liberalnych, tie hovoria pravdu, ako chcu dodrbat republiku, by vsetky ostatne politicke subjekty mohli kludne mat aj jeden spolocny program, ktoreho hlavne tri body by bolo vecne mozne vyjadrit takto:
1) Bla, bla, bla
2) Bla, bla, bla
3) Bla, bla, bla
Urcite, patologicky volic s realitou suhlasit nikdy nebude, pretoze ta jeho strana je urcite ina… Nie je…! Aj ak by sa nasla strana, ktora by skutocne chcela sluzit ludu a vzdy konat v jeho zaujme a vo volbach by ziskala vsetky hlasy opravnenych volicov, ani ta by nedokazala nic zo svojho programu presadit… Uvediem priklad z realneho zivota… V roku 2007 v Australii vo volbach s prehladom zvitazila Robotnicka strana… Vsade mala vacsinu, takze teoreticky mohla presadit cokolvek… Jej predseda a vtedajsi premier Australie dostal napad viac zdanovat australskych banskych magnatov (multimiliardarov)… Odovodnil to tym, ze vsetci z nich bohatnu na exporte prirodneho bohatstva, ktore patri vsetkym obyvatelom Australie a ktore sa jedneho dna vycerpa… Na tento jeho plan v televizii zareagoval jeden z tych magnatov tymito slovami: Ak s tym neprestane, vymenime ho… Tymto urcite dobre rozrehotal vsetkych volicov Robotnickej strany, ktori jeho televizne vystupenie sledovali… Bolo par mesiacov po volbach, Robotnicka strana mala vsade drvivu vacsinu, premier mal obrovsku podporu u ludi, aj vnutri jeho strany a nejaky nenazrany cvok v telke prehlasi, ze ho vymeni, dobry vtip… Usmev vsak presne po dvoch tyzdnoch vsetkym na tvarach zamrzol… Australsky premier bol vymeneny, jeho vlastna strana mu z nicoho nic vyslovila nedoveru a nahradila ho cervenovlasou kravou, ktora nim navrhovanu novu dan pre multimiliardarov okamzite zrusila… Ten nenazrany cvok v telke hovoril pravdu, oligarchovia maju skutocne taku moc, volby nevolby, alebo nam budes sluzit, alebo ta odstavime a toto plati v kazdej krajine, aj v USA, aj v Taliansku, aj v CR…
Aby si po tomto nahodou niekto nemyslel, ze dnes sa uz moze spoliehat len na aktivistov, aktivisti si z ludi tiez robia prdel a povazuju ich za blbcov, aj sudruh Hampl, aj judaizovany Kuras, aj Konvicka, aj vsetky sudruzky udernicky, od Hrindovej, az po Sichtarovu… Ta posledne spominana nie tak davno prehlasovala, ze ona nema zaujem ist do politiky, ani do ziadnej Trikolory a uz v nej sedi… Hampl sa najprv s jednym politickym subjektom pokusal napchat rit do parlamentu a potom s inym do senatu… Kuras tiez, ten dokonca aj do EP… Aktivistov je mozne rozdelit do dvoch skupin… Jedni uz su uspesne pripojeni na penazovody zo statnej pokladnice a zahranicia („neziskovkari“) a ostatni sa o to vsemozne snazia, aspon votrenim sa do politiky, ked uz „neziskovky“ o nich zaujem nejavia…
Koho potom volit…? Urcite nie progresivnych liberalov… Ja svoj hlas dam tomuto politickemu subjektu… Ten je objektivne tym najmensim zlom…
No,butatóte,tys tady s tím přes dvě stránky dlouhým slintem ještě chyběl.Teď už může přijít konec světa.
Orloju
Jeden příspěvek o vzniku poctivych stran ze zdola.?
Nic takového prostě neexistuje,at shora,nebo zdola,vždy je to o nějakém prospěchu, okamžitém, nebo očekávaném.
Důkazem budiž milion blbcu,který vznikl zezdola,a dnes už je placenym hnutím,nevím,ale tuším, ze velmi dobře placeným,a něčí argument,ze to není strana,neberu,protože se tak chová, a zcela určitě zbylé strany dobře úkolu je,a v podstatě je ridi ona,jak jsme mohli vidět, když měli demoblok na koberecku. A primo se valim smichy, nebo pláčem, ze takovou úžasnou stranou,jsou u nás piráti. Vy nesledujete,co vyvádí, a to vidíme male útržky jejich schopností, bůh nás ochranuj,před touto seslosti ze spodu.
Nemáte pravdu, Milión chvilek je občanské sdružení, je projevem občanské společnosti a nemá žádné ambice směřovat do politiky, sám pan Minář prohlásil, že chce být pouze hlídacím psem demokracie.
Nemůžete srovnávat občanskou společnost, s politickou stranou či hnutím.
Až Milión chvilek změní svůj názor a bude se jako politická strana či hnutí ucházet o hlasy voličů, tak se můžeme o něčem bavit.
Ale občanská společnost má zcela jiný význam, než Vy zde popisujete.
Je nejyšší čas,aby tento hlídací pes dostal pevný náhubek a
sérum proti vzteklině a nenávisti,
Jediné serum,které u něj spolehlivě zabírá se nazývá
SÉÉRU – m NA POCTIVOU PRÁCI.
Kolega malý velký má s tímto zázrakem osobní zkušenost o kterou se s námi ochotně dělí
Jeho účinky předvádí ve svých obdivuhodných příspěvcích.
Havlův velký americký triumf. Před 30 lety mu Kongres aplaudoval vestoje.
Za dvanáct let v prezidentském úřadu podnikl Václav Havel řadu zahraničních cest a přednesl řadu projevů, ale tahle cesta a tenhle projev byly jedinečné. Před třiceti lety se poprvé vydal na návštěvu do Bílého domu. Slavný projev v Kongresu začal v angličtině, ale dokončil ho v češtině.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vaclav-havel-1990-cesta-usa-projev-kongres.A200221_092242_domaci_cern
Havel je historicky na stejné úrovní jako Gottwald.S rozdílem,že Gottwald po sobě alespoň nenechal pojmenovat letiště a chlastal jenom na tajňačku.
Konzumace alkohoholu a drog přináší u konzumenta
často neblahé účínky malý velký.Tu českou závěrečnou stať
bych ani snad nechtěl slyšet.Mám citlivý žaludek,
poslouchám-li projev – zvracím.
Copak alkohol a drogy, ale hlavně závist je sviňa…
Namalovat Gottwaldovi rudé ruce nebo pochcat jeho následovníkovi o tisíc procent předražené prkno není to samé.Pod okny diverzanta se tenkrát nekonaly “spontánní nepokoje rozhořčených občanů” a děcka mohla v klidu alespoň na základku.
U nás je taky Lavička,prý za 300 000.Kousek prkna.Každý pátek,když jdeme z knajpy domů jí tam chodíme povinně pochcat.Stal se z toho takový rituál.Nestalo se,že by někdo nemoh.
po straně jako je trikoška není velká poptávka. dokonce ani po SPD. lidi volí ušaté burešisko, piráty, ODS….můžeme jenom skřípat zubama, jinak nic…
Tak Piráti jsou ještě dobrou volbou, nejmenší zlo.
Potřebujeme nějakou moderní stranu s myšlením lidí 21.století s vyššími preferencemi.
Jak si na to přišel, že ta parta hňupů, je dobrou volbou. Ty nevidíš jaké tam mají trouby ? Vždyť nic neumějí. Tobě nestačí jak se chopili moci v Praze a jak to tam vedou ? Že první co bylo, tak že si udělal ten ranhojič ze Slavičína spolu s tlučhubou Michálkem a s jeho podivnou milenkou pěkný daleký výlet za peníze daň. poplatníků.
Tak blby prispevek a pritom tak dlouhy.
Trikoloru nevolim Klaus ml. je arogantní 😁👹👹🐷
Nekdo to skolstvi musi dat zase do poradku po Valchove.Prej v nekterych tridach je vic asistentu jako ucitelu ve sborovne.Kdo to ma platit, vite kolik skolstvi nabralo lidi za posledni leta?
Tondo
Kdo je arogantní v politice je arogantní i v soukromý.Klaus ml. je právě ten typ, který slibuje ale neplní.
Staré moudré pořekadlo nám říká, “NEKUPUJTE ZAJÍCE V PYTLI”
V tom pytli může být místo zajíce třeba kocour nebo pouze nasráno. A tak jak jsme se těšili na zvěřinu, máme k večeři jen starého kocoura a to v lepším případě.
Existují situace, kdy zajíce v pytli kupujeme, z nejrůznějších důvodů. Máme hlad a nikde k dispozici zajíc se zárukou není anebo ta nabídka vypadá tak lákavě. Nejlepší, nejlevnější a nejkrásnější zajíc. Perfekt zajíc, má jenom jednu vadu, že je v pytli. Tak to risknem a zajíce koupíme. Jednou se to může stát, že koupíme a následně nadáváme. Bez rizika není nic, kdo nehraje nevyhrává. Jeden omyl vám čest naši nevezme.
Pokud se to někomu stává zas a znova, je to jiná situace.
Tak jsme tady měli nejrůznější prodavače. Slibovali. Jak se budeme mít fajn, jen musíme na krátkou chvíli utáhnout své opasky. Utahujeme je už dlouho a výsledek kde nic, tu nic, jen ty utažené opasky nám zůstaly. Jiný sliboval, jak pravda s láskou zvítězí nad lží a nenávistí. Zvítězila? Ale hovno.
A pak jsme tady měli další. Sliboval jaký že udělá pořádek s Cikánama. Však koukejte na reportáž z pavlačáku. Cikánský pavlačák zboural, to ano, všechna čest, Cikáni už tam nedělají bordel před okresní nemocnicí, protože Cikáni už tam nejsou. Jenže to udělal tak, že tu svoloč a ten bordel vyvezl k sousedům a rozvezl po širokém okolí, tamějších obyvatel se na nic neptal, zda to chtějí nebo ne.
Dostal se tak do nejvyšších pater politiky, odkud za záhadných okolností odešel a nechal se zvolit hejtmanem. Dnes je z něho jen tuctový politik a Cikáni dělají bordel dál
Další byl zvolen do ještě vyšší politiky znovu. Dopadlo to napliváním na voliče, Smlouva s někým koho by jeho volič nevolil. Pro voliče ostuda. Někteří voliči poučitelní nejsou. Ten plivač se dostal do úplně nejvyšší politiky. Samozřejmě, dopadlo to s ostudou. Amnestie přítelíčkům byla jen labutí písní a tečkou za tím vším.
Další mesiáš sliboval, že ano, ano bude líp. Líp se má teď jenom on, zdevastoval celá podnikatelská prostředí, podnikání na vesnicích, kde ač ještě neskončil, už tam dávno zdechl pes.
Jeden moudrý člověk kdysi říkal, že se máme varovati falešných proroků. Jenže jak falešné proroky poznáme? Taky na to odpověděl. POZNÁTE JE PO OVOCI.
Jenže co s námi, když už prorokovo ovoce známe, je hořké, nepoživatelné, shnilé a trpké. Jak to, že má onen prorok tak vysoké preference, které mu umožní aby dál sám vládl a dělal bordel. Ovoce stále méně kvalitní a dražší, ale my žereme a chválíme tu koblihu jako předkrm. Pak je to už jenom o nás a není nám pomoci.
To už nemá nic společné s tím původním a zdravým riskováním, když děláme pořád stejně špatné investice.
Některé věty jsou pravdivé, některé a to většina jsou pitomosti. Nemáš to moc probádané a papouškuješ některé blbce kterým se nesplnil jejich sen a touhy.
Spousta krásných, a převážně pravdivých příspěvků, snad až na naivitu malého,velkého, který vidí světlo na pirátské palubě, já tam vidím takovou tmu,ze by se dala pytlovat a prodávat, a po palubě jen v holinkach, všude samý exkrement.
A tak se ptám ,názory dobré, ale co s tím uděláme? Je vůbec šance, v tak silenem blázinci? Křeček nesmí do úřadu, prý rasista,jak nejste gayem,jste divnej,nejste vitac,jste Xenofobem,nelzete, nemůžete byt vyvoleným politikem,nemáte budoucnost.Lež se pasovala na pravdu,a pravda se trestá.
Kam jsme se to s tím naším vysněným zapadem dostali,opět na východ, jen o třicet let starší.???!!!
Když jsem viděl kdo brání JUDr. Křečkovi vstoupit do úřadu, tak bylo jasné, kdo to organizuje. Stačilo tam zahlédnout soudruha Jakuba Patočku, to mluví za vše. Hlavně že ta umaštěná a nic neznající bába Šabatová – Uhlová z úřadu vypadla.
Moje babička říkávala : “Kdo chce najde způsob, kdo nechce, najde výmluvu”.
xxxxxxxxxxxxxx
Já už si nepamatuju, co říkala moje babička, a vymýšlet si nehodlám.
Každopádně, mladý Klaus je synem svého otce, wo tom žádná, a jak známo, jablko nepadá daleko od stromu.
Je to úředník, a tudíž sračka.
My potřebujeme bijce, ne úředníky
Proto jedině SPD
Já Klause volit budu a ten článek je nestravitelný. Délkou, stylistikou i neexistencí odstavců.
Mladý claus je prďola, nebrat
Nějak klukům z Trikolóry došla energie. Byť je mi jasné, že do TV je zvát nebudou, ale přesto je komunikačních možností s voliči více.
Nepřicházejí s žádnými nápady, nekonají mítinky a setkání s občany, nepořádají sympozia, neupozorňují na sebe, žádný tah na branku, hlavně aby nikoho neurazili, je to takové sterilní jako v laboratoři. Ale politika je přece založena na konfrontaci.
Klaus ml. na vůdce národa prostě nemá. A komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.
Jenže i v Okamurově partaji se děje něco podezřelého.
To bude takova mini strana v koalici s ANO misto ceesdaku.To, schvali i Kazmerzakova v Berline.