hands-981400_1280
5.4.2019
Kategorie: Kultura a tipy

Trápí vás inkontinence? Tak s ní jednou pro vždy zatočte!

Sdílejte článek:

Inkontinence dokáže pěkně potrápit a zdaleka se netýká jen starých lidí. Naštěstí existují způsoby, jak její projevy zmírnit. Mimo jiné změnou životního stylu a pravidelným cvičením.

Inkontinence neboli neovladatelný únik moči trápí muže i ženy. Zmírnit ji můžeme mnoha způsoby. Zabírají například speciální Kegelovy cviky pro muže zaměřené na posilování svalů pánevního dna. Ty jsou mimochodem základem každodenní péče o seniora doma.

Nejenom ženská záležitost

Inkontinence v žádném případě není jen ženskou záležitostí. Naopak. S nechtěným únikem moči se potýká každý třetí muž nad 65 let. Tento problém se ovšem nevyhýbá ani dvacetiletým mladíkům To samozřejmě neznamená, že nad ní můžeme mávnout rukou a přijmout ji jako součást stárnutí. Naopak.

Pozor na neléčenou inkontinenci!

Neléčená inkontinence, jež se dělí na stresovou a urgentní, totiž může narůst do takových rozměrů, že dotyčného naprosto vyřadí ze sociálního života. Proto se za své problémy nestyďte a v případě nutnosti se bez okolků obraťte na lékaře. Ten vás totiž musí vyšetřit a stanovit správnou diagnózu, na základě které doporučí vhodnou léčbu, ať již farmakologickou či operativní.

Začněte cvičit!

Na mírnou formu inkontinence, jež většinou bývá způsobená ochablým pánevním dnem způsobeným chronickým kašlem, sedavým zaměstnáním či obezitou, zabírá i speciální cvičení, na které se v tomto článku zaměříme. Pokud se jej správně naučíte a budete-li je vykonávat pravidelně (alespoň pět minut denně), můžete inkontinenční projevy razantně zmírnit.

Kegelovy cviky pro muže

Tajemstvím vašeho budoucího úspěchu jsou speciální Kegelovy cviky pro muže zaměřené na již zmíněné posilování svalů pánevního dna. Samotné cvičení není těžké, ale je zapotřebí při něm aktivovat ty správné svaly. Ty se v první řadě musíte naučit rozpoznat. Snažte si vybavit malý pohyb, který provádíte, když se pokoušíte zadržet moč. V ten okamžik aktivujete svaly pánevního dna. Právě ty budete během cvičení posilovat.

Cvičte pravidelně

Během samotného cvičení, které můžete vykonávat vsedě i vleže, budete tyto svaly střídavě aktivovat a uvolňovat. Na několik vteřin je zpevníte a na stejnou dobu uvolníte – toto kolečko opakujte každý den po dobu minimálně pěti minut. Úspěch cvičení nespočívá v jeho délce, ale pravidelnosti. Cvičit nemusíte dlouho, ale pravidelně, tedy každý den. Klidně v posteli před spaním, nebo vsedě u televize.

Buďte vytrvalí a nepolevte!

Ovšem pozor, aby cvičení bylo nejúčinnější, je zapotřebí jej „doplnit“ i celkovou změnou životního stylu. Trpíte-li nadváhou, snažte se zhubnout a vyhněte se veškerým syceným a kofeinovým nápojům. Budete-li k tomu pravidelně cvičit, uvidíte, že výsledky se brzy dostaví.

(PR)

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2019: *****

Ladislav Matoušek 100,- Kč, Miroslav Hlousek 100,- Kč, Richard Kovaříček 500,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Milan Zelina 200,- Kč, Pavel Kosmata 100,- Kč, Roman Vašíček 2000,- Kč, Pavel Šubrt 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, MUDr. Ilja Baudyš 1000,- Kč, Lukáš Vašíček 200,- Kč, Rostislav Jendrejčík 50,- Kč, Helena Novotná 400,- Kč, Jiří Dobruský 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Jiřina Gyárfásová 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Vlastimil Kornas 333,- Kč, Bohumil Loucký 1000,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Marie Kouklíková 100,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Ludmila Karská 200,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Milan Tahovský 1001,- Kč, Vladislav Vydra 100,- Kč, ing. František Žmolil 1000,- Kč, Michal Škurek 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Luděk Kurka 100,- Kč, Petra Rohlíčková 400,- Kč, Pavel Šána 200,- Kč, Nezn. dárce 220,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Petr Mužík 2000,- Kč, Jana Pejosová 500,- Kč, Martina Kosková 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Petr Šantrůček 200,- Kč

Celkem za měsíc: 19 254,00 Kč
Vybráno 55.01%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 245 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
loading...
politicon-eshop voxpopuliblog

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.