
Toxický dolar
REFORMY.CZ
S tím, jak poslední data TIC ukazují, že Čína se přidala k Rusku a snižuje svoji zranitelnost vystavením americkým dluhopisům (s dosažením dvouletého minima), zatímco zvyšuje svoje zlaté rezervy (po šest po sobě jdoucích měsíců), tak ten unipolární hegemon USA se potýká se stejným trendem i ve zbytku světa, který se pokouší o de-dolarizaci, přičemž ředitel ruské Služby zahraničního zpravodajství Sergej Naryškin americký dolar v doderní světové ekonomice prohlašuje za anachronismus.
Země po celé planetě, včetně Ruska, Číny, Indie a dalších už pracují na diverzifikaci svých zahraničních rezerv s odvracením se od zelených bankovek.

A jak hlásí RT, šéf ruské zpravodajské služby už tyto obavy vyjádřil otevřeně – že používání dolaru představuje riziko a čím dál více zemí hledá alternativní nástroje k provozování businessu než tento mocenský nástroj sledování a vynucování sankcí.
„Vypadá to dost abnormálně, když si Spojené státy, které se chovají tak agresivně a nepředvídatelně, ještě pořád drží postavení držitele hlavní rezervní měny.“
„V důsledku objektivního posilování multipolarity se začíná to monopolní postavení dolaru v mezinárodních ekonomických vztazích jevit jako anachronismus. Dolar začíná pozvolna být toxický.“
A nejsou to jen řeči, jak si všímá RT, Rusko přijalo konkrétní kroky k de-dolarizaci ekonomiky. Moskvě se už částečně podařilo dolar utlumit ve svém exportu, kdy podepisuje dohody o měnových swapech s četnými zeměmi včetně Číny, Indie a Íránu. Nedávno Rusko navrhlo v obchodech s Evropskou unií používání eura místo amerického dolaru.
V patách tomu přichází malajský ministerský předseda Dr. Mahathir Mohamad, který navrhuje zlatem podloženou měnu jako jednotku pro účtování obchodu mezi východoasijskými zeměmi.
„V posledních více než 40 letech jsme se pokoušeli odtrhnout od zlatého standardu, předstírali jsme, že ten neexistuje… a to selhalo, protože zlato vždy mluví pravdu… a nemůžete věřit někomu, kdo si tiskne celé hromady peněz.“
Obchodování s měnami je v dnešní době velice manipulativní, dodal.
Autor: Tyler Durden
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč
Celkem za měsíc: 10 650,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Těm lidem se rozpadá život! Pravda o živnostnících - 16.1.2021
- Český sen - 16.1.2021
- Tak nám začala veleakce Očkování Národa … - 16.1.2021
..a jednání rubl-euro jsou jsou v plném proudu…
Co to je “jednání rubl-euro”? Já znám jenom kurz rubl-euro. :)
Jinak mě docela překvapilo, že “Rusko navrhlo v obchodech používání eura”. Myslel jsem, že i Rusko je kapitalistickou zemí a obchodovat si může každý v čem chce.
Řekněte to v první řadě USA , moc by se jim to nelíbilo !!
Co by se jim nelíbilo? Že si moje firma s ruskou firmou dohodne platbu v eurech?
Existence USA závisí na používání dolaru jako světového platidla , zatím každý stát , který nechtěl brát za ropu dolary byl embargován nebo zničen !! O petrodolaru jste jistě slyšel !!
Jo aha, my mluvíme o obchodu s ropou, tak to jo, už nebudu rušit. :)
Samozřejmě se to netýká jenom ropy i když na petrodolaru USA vyrostly ! Dnes dávají neposlušným státům embarga a sankce skoro na všechno , nutí do toho i své ” spojence “” ! To je ten svobodný kapitalistický obchod !!
Tak znovu – co to znamená, že Rusko navrhuje obchodovat s EU v Eurech? Že se to dosud nesmělo a teď to bude povoleno? Nebo co přesně? Tady je grafomanů, ale aby mi někdo odpověděl na obyčejnou zvídavou otázku, to ne.
Za p. Valu odpovím : Ty jako IT opravdu nevíš, co je to petrodolar ?
To samozřejmě vím. A teď se těším, že třeba na oplátku dostanu odpověď já a budeme to mít za sebou.
A Kaddáffího, Madura, Asada nebo Husajna znáš ?
Ano, znám.
Tak už mám poukázku dokonce na dvě odpovědi od vás. :)
Rusko navrhuje obchodovat v národních měnách , ale hlavně je pod nesmyslnými sankcemi a třeba , by se našemu kamarádovi za mořem ten váš obchod s Ruskem nelíbil !!
Dnes je přikázáno, v jaké měně má česká firma obchodovat s ruskou? Kým a jak?
Proč přikázáno?
Pokud byl dolar dosud světovou měnou, ten stát, s kterým by ČR chtěla obchodovat v Kč, by s tím musel souhlasit.
Myslíte si, že by někdo stál o českou korunu, když mohl dostat dolar?
Vidíte. A tak nestojí o rubl, juan nebo bolívar…
Nějak to motáte, Janino. Prostě dnes spolu firmy obchodují v takové měně, jakou si dohodnou, nikdo neřeší, co je “světová měna”, případně to doplní o nějaké ty swapy nebo forwardy, pokud v tom hraje roli čas a kurzové riziko, že jo… A mě jenom zajímá, co přesně znamená ta věta v článku. Nic víc.
Vize.
Trochu vás poopravím. NESTÁL. Ale situace se mění.
Aleš.
“…dnes spolu firmy obchodují v takové měně, jakou si dohodnou…”
1) Ještě tak úplně ne.
2) V měně, jakou si dohodnou, proč tedy ta otázka z úvodu diskuze: tedy “Co to je “jednání rubl-euro”?
No ta otázka tam byla proto, že ji upřímně nerozumím, nic jiného v tom nehledejte. :)
Člověče, ty máš opravdu VŠ vzdělání ? Vždyť kdejaký dělník z montovny a zemědělský nádeník jsou chytřejší než ty.
To víte, já mám VŠ z doby, kdy se tam učila jen ta politická ekonomie. Pak jsem se sice doučil vše potřebné, abych mohl nějak fungovat, sem tam i něco přes hranice zobchodovat, ale geopolitiku jsem holt nedohnal, to se snažím až tady mezi vámi, na vysoké škole života. :)
Na jaké VŠ se učila jenom politická ekonomie ??
Vokovice?
Nejspíš , ale tam studovali jen normalizační kádři !!
No a Kadel tam učil…
Máte dojem, že se někde, třeba na VŠE, učila normální ekonomie?
“Normální ” ekonomie , to myslíte život na dluh , embarga , sankce , války ??
Ne, války, sankce a embarga nejsou součástí ekonomie.
Normální ekonomie znamená pozitivní ekonomie – tedy normální popis ekonomických jevů, čili jak fungují trhy.
Ale proč by to soudruzi někoho učili, když lidem nedovolili podnikat a na ty trhy je nepustili, že.
My jsme snad neobchodovali se západem ??A sankce , embarga se obchodu týkají !!
Ne, neobchodovali. Pokud tím “my” myslíte třeba naši rodinu. Ani jsem nemohl investovat na akciových trzích, apod., takže proto se to ani neučilo, stejně jako jak založit a vést rodinnou firmu a tak.
Ano, součástí obchodů jsou taky třeba války, ale součástí ekonomie to není. :)
Odpovím za pana Valu.
MY = stát, tak o tom byla řeč.
Vaše rodina je snad stát???
A, Janino, vy jste jaký stát?
Ne, Janino, moje rodina není stát, díky za optání, ale proč se ptáte? :) Původní myšlenka byla asi taková, že když se člověk učí na zubaře, tak očekává, že bude zubařem, a když na architekta, tak chce být architektem. Pokud tu za komunistů nebylo povoleno podnikat či investovat, tak nebylo potřeba ani studovat trhy a ekonomii. Jasně, člověk se mohl vyučit nějakým tím vekslákem jednoúčelově použitelným v nějakom tom PZO, že áno.
Takže embarga , sankce se obchodu netýkají , čeho se tedy sankce týkají ?? Snad hraní kuliček ? Přepadení Libye a vražda Kadáfiho se také obchodu netýkalo ? Asad nechtěl povolit stavbu amerického plynovodu z Kataru k Středozemnímu moři a hned začaly v Syrii potíže za peníze západu ! Samozřejmě to zase nic společného s obchodem nemělo ?
Vize.
Nerozumím.
Stát si se svou rodinou plete pan Aleš.
valo, neumíte číst? Sankce nebo války se obchodů týkají. Někdy se týkají i života a smrti. Ale netýkají se ekonomie.
Vraťte se k začátku debaty a nedělejte ze sebe za každou cenu hašteřivou pavlačovou ženskou.
Jste legrační, pane Aleši.
A potom že JÁ všechno motám.
Šlo o následující – na otázku p. Valy – My jsme snad neobchodovali se západem – jste reagoval slovy:
“Ne, neobchodovali. Pokud tím “my” myslíte třeba naši rodinu. …..”
Načež do toho zamotáte zubaře nebo architekty.
S vámi je fakt radost diskutovat.
Aleš.
Roztomilé, když pana Valu přirovnáváte k hašteřivé pavlačové ženské.
Jak asi potom charakterizovat vás?
Takže ekonomie se netýká obchodu , to je vskutku zajímavé , co tedy ekonomie ? Takže Obchodní akademie není Ekonomická škola ??
A ani sankce a embarga, se netýkají ekonomiky, pane Valo.
Proč se tedy vyhlašují, to už pan Aleš vysvětlit neumí.
Nebo jsou to jen takové zdvořilostní dárečky.
Asi jste nečetl Talmud, Aleši.
Vy nemáte zápočet z ML, jako promovaný inžynýr československé armády Bouše?
Myslím tamten Bouše co je Bouše, ne tento Nebouše co Boušem není!
Vysoká škola není jenom o nabiflování kvanta informací ale také o jejich užívání v praxi a dalším rozvíjení. Selekce vždycky proběhla už v průběhu prvního ročníku.
To je pravda
Nicmene pan Ales ma pravdu v tom ze zde soudruzka mluvi za STAT jakoby ona byla stat.
A za druhe proc by se mela v netrznim prostredi vyucovat trzni ekonomie kterou chteli vladci CSSR znicit ?
( konecne nyni je to to same)
Československý stát obchodoval ze západními kapitalisty !! Tomu už snad rozumíte ? Nebyla k tomu potřeba ani Alešova rodina !!
..to je celý ten Putin, zase Alešovi neoznámil nic z toho, co se děje a bude dít….a nechává ho v nevědomosti…
Nojo,
to mu ten ďábel Putin dělá určitě naschvál.
Aleši proboha, co je na tom tak nepochopitelného.
Vždycky, když se chce něco změnit, či zavést něco nového, se musí nejdřív JEDNAT.
To jste opravdu tak naivní, že nechápete, nebo to děláte schválně?
No a mě jednoduše zajímá, co nového se chce zavést. Možná by třeba stačil odkaz na nějaký zdroj, abych věděl o čem že se to jedná, kdo vlastně je to “Rusko” v té větě (to je něco jako to “my” tady v té debatě? :))… a tak.
VÁM mám hledat nějaký zdroj?????
Je to asi dva dny, co jsem to udělala a nikdy více!
Jistě chápete proč.
Už se na toho člověka vykašlete , jenom provokuje a blábolí ! Jeho rodina musela za totáče pracovat a nemohla podnikat ! Ještě , že nechtěli letět na měsíc !!
Ještě , že nechtěli letět na měsíc !!
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Místo nich tam prý nakonec letěli amíci
To je drzost, viďte? Dělat práci, kterou člověk sám chce dělat. Ne tu, která je v nabídce národního výboru.
Když ta práce neexistovala , tak jste dělal co ??
Co? Já jsem chtěl podnikat, tvořit, realizovat nápady, které se v národním podniku realizovat nedaly… Co na tom nechápete?
Nevím, na co narážíte. Já jsem snad někdy nebyl vděčný za nějaký zdroj?
Tak jestli vám je fuk, že nevíte, co ta věta v článku znamená, to je sice zajímavé, ale nic to nemění na tom, že mě to pořád zajímá.
Nemám nejmenší tušení o kterou větu vám jde. Já na rozdíl od vás jsem v článku něco nepochopitelného nenašla.
“Nedávno Rusko navrhlo v obchodech s Evropskou unií používání eura místo amerického dolaru.”
Tak to si Kříž dovolil ke svým miláčkům zpoza oceánu docela hodně.
Trest přijde brzy.
označí ho za žííídáááááááááááááááááááá?
Vize , Ne, stačí tebe označit za blbce, kolaboranta, fetku, lempla, vlastizrádce a usopleného debila!
Když to říká bolševik, tak jsem na to hrdý.
Když tady někdo přinese podobnou informaci, je to konspirace, hoax apod.
USA a dolar jsou nesmrtelné. To sice jsou, ale obojí silně a rychle ztrácí na významu.
Budou se muset holt spokojit s tím, že vedle sebe budou existovat i jiné velmoci.
Vole, ehhm, valo. Jsem zvedav, jak USA bude embargovat a nicit zaroven Rusko a Cinu. Mdyz vetsina mocnosti odmitne pouzivat zeleny toaletak, tak jde USA jeste rychleji do riti, nez jsme toho nyni svedky.
USA jsou posrani z takove zemicky, jako je Iran. Shaneji spojence, kteri by tam s nimi zakrocili. Kdyz uz jsou posrani z par kosilacu, tak jak chteji bojovat proti dvoum nejsilnejsim mocnostem?
Vole , plně souhlasím , vole !!
Hodnota tohoto článku je asi taková:
„V posledních více než 40 letech jsme se pokoušeli odtrhnout od zlatého standardu, předstírali jsme, že ten neexistuje… a to selhalo, protože zlato vždy mluví pravdu… a nemůžete věřit někomu, kdo si tiskne celé hromady peněz.“
Američanům už nestačilo žrát na úkor ostatního světa a když u toho začali ještě mlaskat, tak jim svět řekl : A dost !
Rusofóbov naserie.
To nemůže. To je stejné, jako by mě sr@lo, že Bouše a ty jste levicoví dementi!
Vize Nulo, jsi trapný jak tvůj spolukolaborant libor, maly a ještě menší, langer a podobné svině!
Lubomír Bouše 17.6.2019 16:23:21 Odpovědět
Demente, , neumíš racionálně odpovědět, tak to přesouváš do osobní roviny, což je vlastnost idiotů a šmejdů.
FU©KFINGE® jen čeká, až se pseudoekonomičtí experti na zdejším webu vykecají a vyznají ze svých znalostí, získaných za pochodu po cestách socialistického plánovaného hospodářství.
Pravdou je, že i přátelé greenback bankovky začínají být skeptičtí tváří tvář emisní politice Federal Reserve, jinak též stroji na tištění peněz. Investoři to vnímají. Vkládají peníze nikoliv do investic do výroby, ale do mrtvých hodnot. Umělecká díla, filatelistické & numismatické rarity, platina, zlato, stříbro, diamanty. To je průvodním jevem nadcházející krize. Nikdo nechce riskovat ve výrobě a místo toho petrifikuje úspory.
Realita je taková, že JAKÁKOLIV měna dnes, je toxická. Už ze své podstaty ničím nekrytých papírků.
$,€,¥,₽ – všechny centrální banky chrlí metráky papírků potištěných čísly. Problémem je prohnat je oběhem, stimulovat výrobu a stáhnout je zase zpět, aby v něčím depotu nepředstavovaly časovanou inflační bombu, vrženou na trh v nejnevhodnější chvíli.
Od dob, kdy byl poprvé zprovozněn institut státní půjčky, již nelze vystačit s bimetalovým systémem, čestně kalkulujícím jen s koupí toho, co se rovná ekvivalentu zlata a stříbra v truhlách.
Dnešní bankovka je věrným obrazem naší doby plné slibů a lží. I ona je jen příslibem a iluzorním přepočítacím prostředkem. Sama o sobě nemá hodnotu, není plnohodnotná jako zlaťák, stříbrňák. Její hodnota je dána slibem, očekáváním reciprocity.
Začne – li se hroutit jedna z celého košíku měn, nemyslete si, že ostatní měny na její zkáze něco získají. Začnou se hroutit jedna za druhou. A vítr na ulicích bude honit hromádky papírků.
Moudra o rezervních měnách jsou jen mýty. Neexistuje rezerva papírků v krizi, při které nikdo nevěří papírkům.
V současnosti k nám dotéká opět organickými chloridy znečistěná ropa. To znamená jediné. Že mužik hodlá paralyzovat Evropu, ať ho to stojí co stojí. Je přece nadháněčem Íránu a jeho ropy. V absolutním součtu nakonec vydělá. Bláznivá západní Evropa nepřestává naivně doufat v kšefty s Íránem. Jedinou spásou je pevná obchodní unie s U.S.A. a bojkot všeho orientálního. Ať si Rusko, Blízký, Střední i Dálný východ vytvoří svoje ekonomické soustátí třeba se zúčtovatelným rublíkem, yuanem či mrožím klem.
Ekonomika euro-americké civilizace se uchýlí ke clearingu při stanovení pevných přepočítacích koeficientů. Tu bude lhostejné, zda budou znít na €, $, CHF, Ł, apod.
Hoši z východní zóny a jejich rublíkové vize pak silně vyblednou, až zjistí, že už nemají na udržování techniky pro těžbu toho, co už nikdo nechce. Pak se budou chtít vypravit směrem na Západ, ale v momentě kdy stisknou ovladače vojenské techniky, ta jim spadne na jejich tupé hlavy, v důsledku dlouhodobého neudržování pro nedostatek finančních zdrojů ze Západu.
FU©KFINGE® proto radí: opusťte meditace nad mýty o rezervních měnách a koncentrujte se na problematiku strategických komodit.
U které neziskovky pomáháš ničit Česko, demente!
No, tvoje KSČ(M) to určitě není.
Samé mudre rady :
“a koncentrujte se na problematiku strategických komodit.”
Lenže – čo s tým keď ten hnusný Putin nechce ruské strategické komodity odovzdať Ušiakom iba tak zadarmo ??? Ušiaci sa síce pokúšajú argumentovať atómkami, lenže rádioaktívne zamorené Rusko (a následne USA) nie sú veľkou výhrou.
========
Ale EU zachráni Ušiakov – nakúpime vrtuľníky, obrnené autá, atómové elektrárne, predražený skvapalnený USAcky plyn, zaplatíme za ochranu, …….
Čechoslováci nezradia chudobného brata v núdzy.
“Ekonomika euro-americké civilizace se uchýlí ke clearingu při stanovení pevných přepočítacích koeficientů.”
– clearing so skrachovanými menami je fakt dobrá vízia. Hlavne ak to niekto navrhuje VÁŽNE.
S první polovinou článku by se dalo souhlasit. Ta druhá je spíš blbost. Obyvatelé v EU i USA už neumí ani efektivně makat. Zabředli do byrokratických sr–ček, různých pseudo sporů, obchodního zprostředkování, má deficit ve vzdělání a vlastně už ani nemá know how, protože Čína je i v tomto předběhla. Nemá nerostné suroviny a má podkopaný měnový systém. Dokonce už ani není tak vojensky silná jak tomu bývalo. No nečeká nás nic dobrého.
“S první polovinou článku by se dalo souhlasit. Ta druhá je spíš blbost.”
– a v tej druhej ešte koliduje s tou prvou. Proste -Ušákofilstvo sa nezaprie
Kvákáš nesmysli, fukingere.
Možná bych souhlasil, kdyby se Západ nezbláznil, a nepáchal sebewraždu neomarxismem a importem šimpanzů z celého swjeta.
Žádná východní země takowou smrtící horečkou netrpí.
Takže, ortel je jasný – smrt Západu, pomalý, ale jistý odchod ze scény.
“….pomalý, ale jistý odchod ze scény”.
Právě proto, že je pomalý, nejsou mnozí schopni ho zaregistrovat.
A pomalý je úmyslně. Nejsou žádoucí jakékoliv velké turbulence, naopak všechno se musí dít pokud možno plynule a s co nejmenšími škodami pro veškerou ekonomiku (a ani to jim nedošlo).
Naprostý souhlas
Orlík není “Čapí hnízdo”???
S přátelským pozdravem Vladimír Tišer, mobil : +420 608 324 382, Zenklova 62/232, 182 00 Praha 8, Kobylisy
Vraťme se zpátky do roku 2013 – Kníže Schwarzenberg sám, jako ministr vlády ČR podnikal po celou dobu ministrování se svou firmou ORLÍK NAD VLTAVOU s.r.o., Bělohorská 165 Praha 6, IČ: 450 23930, kde drží 99,82 % podíl.
Kalousek této firmě převedl více jak 100 milionů Kč dotací ze státního rozpočtu ČR a mnoho desítek milionů Kč z Evropské unie!!!
Schwarzenberg, jen za poslední 2 roky ministrování obdržel prostřednictvím této firmy od Kalouska a ing. Čiernika z MZE přes 70 milionů za odbahnění písčitých rybníků Sobík, Silvestr a Zhoř, kde místo bahna těžil písek, který pak prodával, a cestáři jej používali na opravu cest. Pochopitelně, to všechno bylo a je (na rozdíl od kauzy Čapí hnízdo) v naprostém pořádku, NIC, žádné ostouzení, hysterie, ani žádný humbuk v mediích se nekoná! PROČ???
Také tato prasečina by se měla dostat k co nejvíce k lidem!
Prosím přečíst a poslat dál!!!!
Děkuji / Thank you, S pozdravem / With kind regards Satinsky Lubomir, +420 602 542 993 , Viber + WhatsApp, � lubos.satinsky@atlas. cz Skype: lubosm3
22,5 bil USD dluh na veřejných financích a jen 3 bil USD roční příjem z daní a z toho celý 1 bil spolknou věřitelé na úrocích. (A to jsou nízké sazby). Roční náklady státu jsou více než 4 bil. A to mluvím jen o státních financích. Korporáty a lidi jsou zadlužené skoro sto bilionů. Jo, máme se fajn, ale jedeme na sekeru. A jednou za čas to pořádně bouchne. A to teď hrozí čím dál víc. Pokud Čína vrátí dluhopisy a ostatní banky si sníží rezervy, pak USA (ovšem i té Číně) hrozí problém, který už nespasí ani další naředění, ani zbrojní výroba. Celou dobu, místo aby platili, tak vyráběli peníze nebo vydávali dluhopisy a vyváželi ven. A jen museli se “starat”, aby náhodou nikoho nenapadlo ty bezcenné kusy papíru chtít vracet a měnit za něco co má hodnotu. Ale vojensky napadnout Čínu a Rusko, na to nemají. A jestli teď padne dolar, tak v té samé vteřině padne i EURo a koruna, jinými slovy vyskočí vše, co má nějakou hodnotu a je potřeba k životu. Jenomže jídlo a energie se do krabice nenacpou. Proto už delší čas nakupuju investiční stříbro a zlato. Jen doufám, že pak mi nezavřou i ty trezory.
“Jen doufám, že pak mi nezavřou i ty trezory.”
– snáď to nedržíš v bankovom trezore ???
No a kde jinde?
Držet to doma je riziko.
– jedine, pokiaľ zabudneš, kde si to ukryl. Samozrejme, nedáva sa to do zásuvky v sekretáry.
Ovšem, ak toho máš zopár bedničiek, ……
90% všech peněz na světě je nekrytých, US $ není vyjímkou. USA jsou stále ještě největší ekonomikou světa, asi 40% . Dolar je krytý převážně obchodem s ropou, kde USA drží uměle při moci zaostalé islámské režimy jako třeba Saudy, kšeft je prostě kšeft.
Pro komunisty je typická velká afinita k dolárkům, ti mají plné huby amerických imperialistů, ale jejich snem jsou tučná dolarová konta.
“90% všech peněz na světě je nekrytých”
To by ještě problém nebyl. Peníze nedělá penězi nějaké “krytí”. Správné peníze prostě mají mít fixní peněžní zásobu, tečka. Tak jako Bitcoin. Nebo zlato, které ale z praktického hlediska moc vhodné jako peníze není.
Čili dobrými penězi je třeba italská lira. Ničím krytá není, ale mafie, která ji aktuálně používá, využívá toho, že je jí fixní množství a další už natisknuta nebude. :)
To ze je dolac bez kolacu to vi vsichni ataky vi vsichni,ze jak udelaj z dolaru toaletni papir,ze za nim pujdou ostatni,ba ne domecek si zborit mocni nenechaj-takhle to na prd el nepadne,vsichni co nevi protoze nechteji vedet se budou narame divit a hajlovat novemu vudci a falesnemu spasiteli lidstva
Koukám kolik je tu Ekonomů a Ing. a jiných vědátorů :) 1/ Rovnou k věci žádná měna na této planetě v podstatě neexistuje pokud není všeobecná dohoda že ty papírky nebo čísílka ve virtuálu mají hodnotu . 2/ Dolar měl tu dohodu na své straně všichni se báli USA zbraní technologií . 3/ Jenže ty doby jsou pryč dnes jsou USA pro smích i zbraně jim z velké části produkují v Číně . Takže Dolar do 10 let buď postihne hyper inflace nebo bude měnová reforma a kdo si tu dluhovou měnu nechá má smůlu ostatně ani euro na tom není dobře .
Zato Vy, jste ekonomice naposledy slyšel na PŠM!
Mluvil súdruh poručík aspoň trochu česky?