policiebody
14.8.2020
Kategorie: Společnost

Speedmaraton – kladivo na motoristy

Sdílejte článek:

JINDŘICH KULHAVÝ

KULHAVÝNadcházející víkend včetně dnešního dne, tedy pátku 14.8.2020, nás na silnicích čeká dostatečný příděl policejní přítomnosti. Po celé České republice budou dopravní policisté měřit rychlost a trestat její překročení. Paradoxem je, že místa, kde budou stát, vybírají samotní motoristé. Znamená to tedy, že pár z těch, kteří se drží volantu, prostě ze svých zkušeností upozorní na místa, kde se běžně nedodržuje maximální rychlost a nahlásí je policii. Očekávejte tedy ty největší záludnosti a tentokrát opravdu sundejte nohu z plynu. Na konci článku najdete odkaz na vytipovaná místa, kde lze očekávat hlídky s radary. Nebuďte však naivní a buďte na pozoru i všude jinde.

Podobná policejní akce ukazuje na smutnou realitu. Někdo se tu nudí. Přestože jistě tušíte, že jde pravděpodobně o potřebu doplnit státní pokladnu za každou cenu, celá ta záležitost je podávána jako ochrana motoristů a chodců. Ostatně celé to omezování rychlostí je často postavené na hlavu. V městech a obcích je samozřejmě většinou padesátka naprosto oprávněná, byť na některých především čtyřproudých komunikacích Vám připadá řekněme úzkoprsá. Mimo tato místa je běžně označována devadesátka, což na přehledných rovných úsecích hraničí s arogancí vůči technickému pokroku, přesto si na ni většina lidí zvyknula a jakž takž ji dodržují. Dálnice, to už je jiná. V době, kdy jsou vozidla schopná jezdit dvojnásobnou rychlostí i více a řada asistentů pomáhajících i méně schopným řidičům udržet auto na vozovce i v poměrně kritických situacích, je stotřicítka doslova ostudou a ukázkou zvůle úředníků a jejich moci. A platí to pro většinu světa. Jak krásný život musí být na ostrovu Man, kde žádná nesmyslná omezení neexistují.

Kdo si přečetl předešlé řádky a má s nimi problém, pravděpodobně patří mezi ty, kteří za každou cenu dodržují vše jim nařízené. Kdyby náhodou narazili na ceduli ,,Skoč z okna‘‘, začali by se okamžitě shánět po kličce potřebné k jeho otevření. Dobrá, každý rok umírá na silnicích zbytečně moc lidí. Řada havárií je přisuzována nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, provozu či podobným úkazům. A skutečně. Řada komunikací je v dezolátním stavu. Čím sportovnější auto máte, tím více pociťujete jejich kvalitu. Dokonce ani nově rekonstruovaná D1 není dokonalá a supersporty na ní hupsají jako na valše. Je to způsobeno technologií pokládky betonového povrchu, důsledkem čehož vzniká vlnkovitá styčná plocha. Máte li standardní pérování, nic necítíte. Tvrdý podvozek Vás však rychle seznámí s realitou a jet po dálnici je poté za trest. To samé však platí i pro rakouské tunely, kde je povrch vozovek stejný.

Okresní silnice nižší třídy, tedy od dvojky dále, jsou někde skutečným unikátem. Pak ale není příčinou nehod jen nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, ale především šlendrián, se kterým správci daných úseků přistupují k údržbě. A nejde jen o kvalitu asfaltu, jeho oprav, případně o výmoly, které nikoho nezajímají a často připomínají past na menší auto. To platí i pro města. Jistě máte najeté své trasy a slalom mezi kanály a dírami často připomíná vítěznou jízdu Ledecké ve slalomu na snowboardu. Mimo to vídáme zarostlé krajnice, to dokonce až k hranicím křižovatek, jindy špatně postavené popelnice či vysázené keře. Řada z těchto neduhů je nejednou přímým důvodem, proč lidé bourají. K tomu připočtěme mobilní telefony, cigarety, nesoustředění se nařízení. To jsou větší zabijáci než samotná rychlost. Jedete li totiž svižněji, jste více ve střehu. Jste napnutí, pozorní, očekáváte problém a rychleji na něj reagujete. Pokud se za volantem nudíte, pravděpodobně za chvilku otupíte a riziko kolize je mnohem vyšší. Výjimkou jsou motorkáři, u kterých vyplavovaný adrenalin většinou působí přímo na rukojeť plynu a každá maličkost a špatný odhad mohou mít fatální následky.

Jak jsme již uvedli, buďte tentokrát ještě pozornější, opatrnější a trpělivější. Statistika nehodovosti po víkendu ukáže, jak velký vliv mohou mít podobné akce na celkovou nehodovost a vážnost následků. Čistě teoreticky bychom se měli obejít bez těch, kteří vyjeli naposled. Takže držíme palce a pokud možno, nechte radši auto či motorku výjimečně v klidu.

A teď ještě ta místa, kde Vás lapnou.

 

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc září 2020: *****

František Šmíd 700,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, MUDr. Miroslav Kameníček 1000,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Petr Jan 300,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Pavel Novák 200,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Robert Schlesinger 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Jan Horáček 500,- Kč, Martin Štěpánek 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Jan Kupka 1000,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Mirko Hampl 200,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Jan Bezděk 500,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Stanislav Esner 500,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Marin Svoboda 100,- Kč, Ladislav Oudes 500,- Kč, Miloslav Gajdušek 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Bohuslav Maceška 50,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč

Celkem za měsíc: 14 083,00 Kč
Vybráno 40.23%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 631 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (16 votes, average: 4,94 out of 5)
Loading...
politicon.cz
33 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.