
Školství v zemi J. A. Komenského v den 350. výročí jeho smrti …
ISDE
Dnes máme v České republice asi 474 ulic, tříd, náměstí, alejí, nábřeží a sadů pojmenovaných po Janu Amosu Komenském. Na devadesát základních škol nese jeho jméno. V oběhu je takřka 65 milionů dvousetkorun s jeho portrétem. Tři sta padesát let po smrti je u nás Komenský všude – kromě škol samotných.
Podle nejdůležitějšího mezinárodního šetření měření výsledků vzdělávání PISA z roku 2018 vykazuje český vzdělávací systém dlouhodobou stagnaci a pokles. Jaké asi budou výsledky z letošního ztraceného „koronavirového roku“ ???
Ze zprávy roku 2018 (poslední známá data PISA) vybíráme:
- Dlouhodobý vývoj výsledků českých žáků v matematické gramotnosti lze popsat jako plochý KLESAJÍCÍ trend, od roku 2009 bez významných změn v zastoupení žáků v nejvyšší a nejnižší gramotnostní úrovni.
- Dlouhodobý vývoj výsledků českých žáků v přírodovědné gramotnosti lze popsat jako plochý VYTRVALE KLESAJÍCÍ trend.
- Podíl českých žáků v nejnižší gramotnostní úrovni v testech čtenářské gramotnosti se dlouhodobě pohybuje kolem 20 % a od zahájení projektu PISA se mírně ZVYŠUJE. Tato pětina žáků představuje skupinu obyvatel, kteří mohou mít problémy s dalším uplatněním ve společnosti.
- Českým žákům dělá větší problém porozumění samostatnému textu než zpracování souboru textů (např. různé články na stejné téma nebo diskusní fórum s příspěvky různých uživatelů).
- Panují obrovské rozdíly ve výsledcích žáků jednotlivých druhů škol, které jsou nejvíce patrné v oblasti čtenářské gramotnosti. Rozdíl mezi výsledkem žáků víceletých gymnázií a středních odborných škol bez maturity je ve všech oblastech větší než dvě gramotnostní úrovně.
- Téměř polovina učňů má čtenářské dovednosti na nejnižší gramotnostní úrovni. V základních školách je takto slabých žáků necelých 30 %.
Ulice, náměstí a budovy pojmenované po Učiteli národů nám naši vzdělanost nezajistí.
- Zdroj: PISA (Programme for International Student Assessment), prováděný Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), národní zpráva, 2018
Redakce
Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč
Celkem za měsíc: 10 650,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč
Celkem za měsíc: 10 650,00 Kč
Vybráno 30.42%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to? Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Svoboda slova zemřela v USA … - 17.1.2021
- Vakcinační šmelinu nějaká vyznamenání neomluví - 17.1.2021
- Klonování Angely Merkelové - 17.1.2021
(Visited 815 times, 1 visits today)
Mohlo by Vás ještě zajímat
37 komentářů
ZNIČENÍ ŠKOLSTVÍ
a vědění i myšlení našich dětí je likvidováno naprosto cíleně a záměrně. Do hlav je jim vtloukán neomarxismus. Budoucnost Evropy je plánována pro masu multikulti míšenců s výraznou likvidací bělochů a se zotročením přeživších. Naše děti a vnuci budou loveny a mláceny gangy nově příchozích muslimských pánů Evropy a my toho ještě budeme někteří svědky. To je naše dílo !!!
VLASTIZRÁDCŮM A ZRÁDCŮM EVROPY A USA SMRT !!!
MORAVA A SLEZSKO NENÍ ŽÁDNÉ ČESKO !!!
Ten by koukal , co tu kapitalisti za 30 let se školstvím udělali !
Jediný kapitalista jsi zde ty bolševníku !!!
Kdo se nechce naučit, nedonutí ho nikdo. A kdo má zájem o vědění, dovednosti, um, ten se učí i sám, najde si informace kde se dá a to, co nenajde, nebo nepochopí, na to se ptá.
Prosím nesmutněte. Že se naše školství nachází v postupném rozkladu spolehlivě vyváží vzrůstající počet absolventů humanitních věd. Miliardy proudící z našich daní do akademické půdy přináší první ovoce – roste počet nic neprodukujících sociologů, politologů, filosofů, znalců na gendrová studia, trans-sexuologů, buzno-sexuologů, vznikají nové neziskovky díky přílivu mladých v nestereotypních vědních oborech a tak dále. Děsná doba.
Pijacku, máte pravdu. Podobnými vyžírky, které jste vyjmenoval, bychom mohli zatarasit Vltavu od pramene k Mělníku, ale k čemu nám budou? V létě jsme se přesvědčili, co obnáší sehnat instalatéra. A to nejsou jen instalatéři, ale také tesaři, zedníci, truhláři… A až definitivně odejdou do nenávratna ti, kdo se na povolání připravovali v době, kdy každý větší podnik měl vlastní učňovské středisko, kde učně na povolání připravovali zkušení mistři odborného výcviku, kdo na jejich místa? Učňovské školství bylo přece výborné, tak proč znovu neučit mladé, že řemeslo má zlaté dno?
Amos byl jeden z mála frajeru co se v tomhle národě kdy narodili
Prosim nesmutnete! Nejste na tom hur, nez zbytek cele Evropy, snad dokonce lepe. Nemecka mladez je snad jeste debilnejsi a o Francouzich ani nemluve.
Zidackym korporacim staci otroci s IQ 60.
Ne koroňák,ale prázdné hlavy našich potomků,
plněných zhovadilostmi psochopatů hrozí vyhubit
tento národ .
Jde to rychle.Za školní katedry do tříd a poslucháren
nastoupila první generace choroš-jungend.
z našich peněz a panského štítivého bodrého
poplácání po křivém hřbetě snaživě mění lidská
mláďata v tupé,nemyslící,namyšlená jednosměrně naprogramovaná monstra nenávidějící své okolí
často i sami sami sebe
Nemyslite ze za ty prazdne hlavy nasich potomku muzeme my sami. Prenechali jsme zodpovednost za vychovu statu.
Výchovu ne Gene,. výuku.
Já tvrdím že vliv kolektivu na vývoj jedince má
nezastupitelný význam.
Člověk je tvor stádní,vyjímečné jedince buď postaví
do čela smečky,nebo ke zdi.
To co je vyjímečné ovlivňuje právě výchova nejen
rodiči.
Ne Frigo, vychovu. Vy mozna ne, ja ne a s nama ucite nejake to male procento. Ale vetsina lidi povazuje skolu za instituci, ktera se o decka ma starat.
Rodina má – podle mě- naprosto zásadní význam.
Před hadrákem jela škola ( teda, spíš 1-2 učitelky) probolšánskou masírku, ale naprostá většina žáčků věděla svoje.
Dovolila bych si předpokládat, že dneska je daleko větší množství mládeže proti té propagandě bezbrannější.
A nebo taky ne, možná jsou v obraze, jenom mazanější a poučení, že není dobré močit proti větru.
Zajímavé bylo, jak v 89 největší svazáci hbitě otočili o 180 stupňů.
A mysleli to upřímně.
Miliardo, vědomí, že francouzská nebo německá mládež je ještě debilnější než ta naše, to je hodně smutná útěcha. Já si myslím, že srovnávat bychom se měli s těmi, kdo jsou chytřejší, schopnější, a od nich se učit. Jen tak můžeme něčeho dosáhnout. Jo, a málokterý národ je tak schopný, houževnatý a inteligentní, a navíc tak si vážící sám sebe a své historie i kultury, jako právě Židé.
Na co školy? Vzdělání? Znalosti? Dovednosti? Dnes vám k pohodlnému životu stačí být angažovaná buzna/lesba v té správné neziskovce,nebo očouzenec pobírající dáfky,né móre,nebo někde v závětří pěkně prdět do úřednické židle. Na nic z toho, výše uvedené dovednosti nepotřebujete. No a na ty ostatní sere pes. Stejně jsou určeni k likvidaci,tak co si s nimi lámat hlavu,že? Já bych ze škol udělal ubytovny pro migráčky,učitelé by jim mohli posluhovat a ještě bych zkasíroval Únii o dotace na pomoc dětským uprchlíkům s plnovousy. Tak mi alespoň připadá že uvažuje naše vláda. Už teď mají její členové jistotu že se navždy zapsali do historie této země. Jako bezkonkurenčně nejhorší vláda, nejhorších gaunerů,zlodějů, podvodníků , bezskrupulózních dobytků,bezpáteřních sviní a vlastizrádců navrch k tomu. A to za celou zdokumentovanou historii osídlení zdejšího prostoru.Gratuluji. Chcípněte. Všichni. Červený Jiří,bez úcty
Kolik ozbrojených chlapů by bylo schopno převzít moc ve state? 500? 1000? 5000?
To je ještě slušný výsledek, díky tomu, že dosud zařezává spousta pančelek, které učily za bolšána.
Nenechají se zmást, befely z MŠTV pouštěj jedním uchem sem a druhým tam.
Bude hůře !!!
Nůžky mezi jednotlivými základkami se strašlivě rozevírají, kdo nemá prostředky na vození dítěte do slušné školy má smolíka.
Existují školy, kde musí dítko bojovat, aby mu spolužáci nesežrali svačinu.
V budoucnu to bude jako v Americe, kde snoubenci pečlivě hledají lokalitu s dobrou školou.
Otázka je, KOLIK těch mlaďochů na to bude mít.
A stačí jedna ubytovna pro nepřizpůsobivé a je to v řiti.
… napsala paní, co obhajuje inkluzi.
Fakt pöördel.
Žádnou inkluzi nepropaguji, to je hluboký omyl!!!
Jenom tvrdím, že trochu hloupější dítě je lepší dát do normální základky, po splnění dvou podmínek.
1) S přijetím takového žáčka musí souhlasit příslušná učitelka, která zváží, jestli je schopná/ochotná se dotyčnému víc věnovat…Ne na každé škole jsou k tomu vytvořené podmínky.
2) A rodiče samozřejmě musejí VZORNĚ spolupracovat, plnit pokyny pančelky a zajistit, aby dítě bylo poslušné a nerušilo výuku.
Takže s tou inkluzí by to nebyla žádná divočina, hlavně z důvodu, že většině rodičů dětiček s nějakou vadou je kvalita školy u řiti a rádi dají děcko do praktické, aby měli pokoj.
Mimochodem i za bolšána vím o jednom případu, kdy chodil mongolík do NORMÁLNÍ základky.
Nevím jak se to rodičům povedlo, ale zadařilo se.
Byl to tichý hoch a po hadráku byl zaměstnán v bance, nosil tam spisy mezi přepážkami, čilí poslíček, ve vyžehleném kvádru a s motýlkem.
Zkrátka jsou různé případy, nejde strkat všechny děti s lehkou vadou do jednoho pytle.
Chtěla bych vás vidět, jak vedete svoje vnouče s nějakou drobnou poruchou na Lakatoš Univerzity.
Načež i potvrdila, paní.
Nojo, no.
Je přeci zcela logické, že místo opatrování rodinného stříbra raději nasereme do příborníku.
Tak jo.
Začínám silně pochybovat, že jste byl někdy pedagog.
Protože kdyby jo, tak byste dobře věděl, že méně nadaný žák nerozhází výuku, zatímco grázl s IQ 143,59 JO.
Nazdar bazar.
Inu, já se vždy spíš orientoval na studenty s vyšším IQ, než na přihlouplé oslíky. Zvládnout chování nadprůměrně inteligentního studenta se dá (i když to dá práci), vykřesat jiskru tam, kde Pán Bůh nezasil, nikoli (žádným způsobem).
Každému, co je mu blízké.
Já jsem vždycky považoval školu za primárně vzdělávací instituci, ne za úložnu na polohavarované. Nějak mi přijde uchýlené ” … rodiče samozřejmě musejí VZORNĚ spolupracovat, plnit pokyny pančelky a zajistit, aby dítě bylo poslušné a nerušilo výuku …”, když vidím, co z dnešních pedáků padá za hvězdy edukace. To bych neposlouchal ani kvokat, natož mluvit.
A jak má rodič zajistit, aby jeho přitroublé, či nezvladatelné dítě “… bylo poslušné a nerušilo výuku …” je mi samo záhadou. jak to dokáže, když tam není?
Kouzlo.
Navíc výuku nejvíce ruší přítomnost žáků-studentů, co ji nezvládají.
Tak jo. Já tedy budu brát za ideál ne chytré a nadané dítě, které frčí kupředu, ale oslíka, který to nakonec za celý život dotáhne až na poslíčka v bance.
Alespoň to zkusím, bude to zajímavá zkušenost. Něco jako freediving v žumpě.
Slušně vychované dítě se chová slušně i v nepřítomnosti rodičů, jinak by nebylo slušně vychované.
Poslouchá pokyny dospělých a ani v nejbujnějším snu ho nenapadne vyrušovat.
Pokud jo to třeba i napadne, tak si nechá zajít chuť.
S plného srdce bych vám přála vnoučátko s lehkou mozkovou dysfunkcí.
Hbitě byste změnil názor na inkluzi.
Škrábal byste na dveře sborovny a pokorně loudil o přijetí vašeho ” blbečka”.
Na to můžete vzít jed !!!
Nikoli.
Mám totiž smysl pro realitu a za to, že bych byť jen jedno chytré dítě brzdíl prosazováním dítěte duševně dysfunkčního, bych se styděl do morku kostí.
Já bych Vám naopak, když jsme u těch “plných srdcí”, přál zažít situaci, kdy jste den co den ve třídě podprůměrných dětí a jakýkoli Váš projev potřeby “jít dopředu” je ostrakisován, zesměšňován a dáván oslíkům jako odstrašující příklad s tím, že “my oslíci” (včetně pančitelky) nějaké “chytráky” nepotřebujeme a víme, jak s nimi zatočit.
Vlastní zkušenost, víte?
No a tak si zvažte sama, dle vlastních preferencí, kde je Vám lépe, jestli mezi podprůměrnými oslíky, nebo mezi nadprůměrnými dětmi. Do toho už Vám ale mluvit nebudu, to je na Vás.
Jaka mladez taka budoucnost. Takze proc chytrou mladez. V dnesni dobe nepotrebujeme nekoho kdo mysli, potrebujeme nekoho kdo umi vyguglovat. Nac se ucit pocitat, kdyz mame kalkulacky.
Na to “bolševické školství, co křivilo páteř mladé generace”, budeme ještě nostalgicky vzpomínat.
A u státnic na VŠ zkoušet maximálně trojčlenku a znalost všech písmenek, a to ještě rasově korektně obarvené.
Na Divokém Západě platilo, že když kůň už nemůže na nohy, je humánní a správné ho zastřelit a tím mu zkrátit utrpení. Nebylo by náhodou stejně humánní v naší zemi jednoduše zrušit přírodovědné a matematické vzdělávání, aby se taky tak dlouze netrápilo?
Děsí mne, jak na moje slova dochází. A jak stále přibývá aspektů života, které byly i za toho bolševika lepší, než teď. I přes afektované zvratky (jako příklad místního stavu) různých Lahví, Cíglerů a recyklovaných svazaček Vlachových.
Když jsem tohle předpovídal začátkem 90. let svým studentům, rozzářeným revolučním kvasem, nechtěli mi věřit a přesvědčovali mne, chudáci, že to se stát nemůže.
Škoda.
A to jsme v devadesatych letech meli jeden z nelepsich skolskych systemu na svete. At mi nekdo nepovida ze destrukce naroda neni umyslna a rizena ruznymi instituty. Nejznamejsi u nas je treba Aspen.
Já to vím, neb jsem v tom “odporném, zahnívajícím bolševickém vzdělávacím marasmu” slušných pár let odučil.
A byly to nejhezčí roky této práce.
Pak přišli noví páni a začali to kurwit. Chvíli jsem se snažil s nimi bojovat – a pak jsem to vzdal, vys**l se na to, vyplnil papír se žlutým pruhem a šel stavět svůj soukromý business.
Dobře jsem udělal, když dneska vidím své kolegy, jak s pohledem vyděšených surikat ve dne v noci skenují terén, kde by se dalo vlichotit do nějakého grantu, aby měli aspoň na polívku, mám z nich srandu. Mne už do tohoto stavu nedostanou, nemám to už zapotřebí.
Na druhé straně, je ta sranda trochu hořkosladká. Daleko víc hořko, než sladká. Ale chtěli kam, už jsou tam.
Je to smutne jak lidi dokazali zblbnout.
Tak jistě, že je.Detem je třeba se věnovat a třeba i do nich investovat. Na veřejné školství se už nedá spoléhat.
Neda.
Jak kde.
My máme asi štěstí, v okresním městě je velmi solidní základka a i výborné klasické gymnázium.
V sosední obci je ofšem základka, která má bídnou úroveň, rozumný rodič tam dítě rozhodně neumístí.
Je to v lidech, jako všechno.
Tak to je záměr, debilizace národa.
Nezapomínejte, že za totáče se válely prominentní anebo vyčůrané “dětičky” – nemakačenka v různých okresních a krajských výborech SSM a KSČ! A pobíraly za to nadprůměrné platy, různé příplatky za funkce a odměny, jezdily si po zájezdech (jakoby pracovních). A to všechno za sezení v kancelářích, žvanění, opakování mozek vymývajících frází bez vlastní invence. Za buzerování těch, kdo si nedali pokřivit charakter, za chlastání a žranice za peníze platičů členských známek a státní příspěvky. Měli pocit moci a nadlidství. Chce se mi blejt, i když je to dávno. Minulý režim silně křivil charakter. Takže, nebojím se o všechny české děti. V každé době a v každém režimu jsou dobré děti, vychované slušnými rodiči (prarodiči, učiteli).
No a dnes je to snad jinak???
Spočítejte si, kolik lidí se dnes živí Bruselí a kolik parazitů bezpracně žere v nevládkách. Dostanete se k číslům o několik řádů větším, než byl počet aparátčíckých potomků za bolševika.
Stačí si vyndat hlavu z prdele a podívat se na opravdovou realitu dneška střízlivýma očima.
https://www.youtube.com/watch?v=XRBS_QuB9h0
Proboha, kdo potřebuje lidi, kteří umí číst, psát, počítat a myslet?! S takovou se rozvojovému světu nevyrovnáme! A ta přerostlá pionýrka Valachová z ČSSD při zavádění inkluze přeci řekla, že jsme měli mít již dávno splněno (zadání EU). Tož, včil to máme a bude líp, ano, bude..
Trapni komuniste řikali Mladi vpřed. Mladym stavěli školy, jesle mateřinky, učňaky, sportoviště, kulturni, pionyrske domy, zaměstnavali je hned po ukončeni vzdělavaciho procesu, odstranili negramotnost, vzdělavali je podle jednotnych osnov a učebnic a vysledek byl, že českoslovenšti žaci a studenti patřili dlouhodobě k “premiantum” ve srovnavacich mezinarodnich vyzkumech.
Za kapoňu se čast škol, mateřinek proměnila v tržni objekty, jesle zmizely teměř uplně, sportoviště se už teměř nestavi, kulturaky pouze ve formě aren pro komerčni učely, populace klesa ve vzdělanostnich srovnanich setrvale dolu a neni daleko doba, kdy negramotnost nebnude vyjimkou. Vzdělavani se inkluzivizuje, vznikaji smišene třidy integraci žaku zvlaštnich škol do běžnych škol, integraci “obohacovaču” ze zcela odlišnych regionu s jinym vzdělanostnim potencialem, mentalitou, zvyky. A postupně se přechazi na trvalou distančni vyuku co ž přispiva k dalši debilizaci mlade generace.