alejandroe
1.5.2018
Kategorie: Kultura a tipy

SEO – Zrychlené mobilní stránky a jak je implementovat

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (6 votes, average: 4,33 out of 5)
Loading...
Sdílejte článek:

Oblast SEO se neustále vyvíjí a proměňuje – jednou z inovací je i zvýraznění takových stránek ve vyhledávači, které se na mobilních zařízeních načítají rychleji. O co se jedná? Čtěte dál.

SEO pro mobilní zařízení: Co stojí za zrychleným načtením?

Odpověď zní: AMP stránky. AMP (z anglického originálu Accelerated Mobile Pages) jsou projektem společnosti Google a mají za cíl vytvořit rychlejší webové prostředí pro uživatele mobilních zařízení, a to i přes potíže s pomalým připojením.

seo

Co je AMP?

Zrychlené mobilní stránky jsou otevřeným softwarem společnosti Google a umožňují vydavatelům rychle načíst obsah jejich webových stránek na mobilních zařízeních, na nichž bývají reakce často pomalé a neohrabané. To jistě ocení například uživatelé na cestách. Jednoduše řečeno se tedy jedná o zjednodušené verze stránek, jež jsou optimalizované pro rychlé načítání na mobilech či tabletech.

Kdo z AMP těží nejvíce?

Zejména publikační stránky, které produkují obsah. A těch není málo, jelikož obsahová relevance internetových stránek je čím dál tím důležitějším faktorem pro řazení ve vyhledávání. Do AMP je možné převést pouze část webu – blog, sekci zpráv nebo aktuality. Naopak nastavit celý web v rámci AMP by mohlo negativně ovlivnit konverzi a zastřít účel originálního designu, tedy i první dojem návštěvníků stránek.

Jaký je rozdíl mezi prohlížením s AMP a bez?

Jedním z nejdůležitějších rozdílů je to, že stránky AMP nedisponují mnoha aspekty pro komplexnější uživatelský zážitek. Všechno je co nejvíce „očesáno“. Limity pro nastavení AMP stránek jsou vcelku striktní, nutí například k užití „zeštíhlené“ verze CSSJavascript není povolen vůbec. Tvůrci stránek musí používat knihovnu javascriptu, kterou poskytuje AMP. Může se tedy stát, že všechny funkce webu nebudou k dispozici, což může představovat problém např. pro e-shopy. Na druhou stranu Google se snaží AMP stránky zvýhodnit ve vyhledávání, což napomáhá k návštěvnosti.

Jak lze AMP implementovat?

Pro ty, kteří zrovna nedisponují vývojářskými zkušenostmi, aby dokázali vytvořit verzi svých stránek v alternativním formátu AMP, již existují v některých systémech pro správu obsahu rozšíření (např. pro WordPress). Zpětnou vazbu na implementaci AMP pak získáte přidáním webu do Google Search Console.

Tipy pro AMP stránky

Umístění

URL pro zrychlené stránky by měly být zvolené smysluplně a nejlépe podřízené původní adrese: např. „https://www.priklad.cz/napoje/“ → „https://www.priklad.cz/napoje/amp“

Vztah k běžné verzi stránek

Po implementaci budete mít dvě různé verze stránek (běžnou a AMP), jejichž vztah by měl být pro vyhledávače jasné definovaný. Jak na to? Na běžnou verzi stránky přidáte atribut rel=”amphtml”. Na AMP stránku pak kanonické URL směřující na běžnou verzi stránky. Ukažme si to na příkladu:

· https://www.priklad.cz/napoje/ bude obsahovat:

· ,

· AML stránka tedy:

Pokud máte na webových stránkách pouze zrychlené stránky, pak by měla mít každá z nich kanonické URL na ni vedoucí.

Kontrola

Neodkazujte na stránky, které nevrací statusový kód 200. Před samotným spuštěním AMP stránek tedy dobře zkontrolujte, zda správně fungují.

Na co si dát pozor?

Jak už bylo zmíněno, některé funkce webu si s AMP nemusí rozumět. Další nevýhodou je limitovaná reklama pro zrychlené stránky, což může být problém pro weby, jejichž zisky jsou na reklamě závislé. AML stránky také znamenají dát Googlu kontrolu nad tím, jak a kdy se web zobrazí, což ne vždy musí nutně odpovídat vašemu zájmu.

Závěr

Zrychlené mobilní stránky tedy mají své nesporné plusy i mínusy. V dnešním mobilním a zároveň uspěchaném světě představuje AMP logický krok k rychlejšímu načítání stránek a tím pádem ke spokojenosti zákazníků. Na druhou stranu nepodporuje některé funkce webu a nehodí se tedy pro všechny druhy webových prezentací. Další tipy, jak držet v podnikání krok, najdete například ZDE.

(PR)

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc srpen 2018: *****

Jan Procházka 500,- Kč, Věra Vladyková 290,- Kč, Martin Ondráček 200,- Kč, Martin Pavlíček 1000,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Eco Bau 500,- Kč, MUDr. Štefan Ridzoň 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, MUDr. Ilja Baudyš 1000,- Kč, Vlastimil Kornas 333,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Nikola Bornová 250,- Kč, Tomáš Foldyna 1003,08 Kč (40 eur), Jan Bezděk 2000,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Mirko Hampl 200,- Kč

Celkem za měsíc: 8 076,08 Kč
Vybráno 23.07%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
politicon-banner

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.