Il Giornale zpovídal v předvečer setkání Putin-Trump ruského ministra obrany Sergeje Šojgu. Ministr je symbolem ruského úspěchu proti islámskému státu v Sýrii, je jedním z architektů modernizace ruské armády a po Putinovi je nejpopulárnějším ruským politikem.

Ruský ministr Šojgu k setkání Putin – Trump
LIBOR ČÍHAL
Pane ministře, třenice mezi Ruskem a USA jsou znepokojující, jsme na pokraji nové studené války?
Americká strana často říká, že tato situace je důsledkem ruského agresívního chování. My, na druhé straně, se domníváme, že napětí je uměle vyvolávané částí americké elity, která je přesvědčená, že svět se dělí část „americkou“ a „vadnou“. Byly to USA, které jednostranně narušily klíčové dohody, které byly páteří globální bezpečnosti. Oproti slibům, které byly učiněny sovětskému vedení během jednání o sjednocení Německa, začalo rozšiřování NATO k našim hranicím. Dvacet pět let říkají, že žádné takové sliby nebyly učiněny, nedávno odtajnila americká agentura pro národní bezpečnost (NSA) archivy tohoto období, je tam zaznamenáno, co kdo kdy řekl. Expanze NATO do východní Evropy zbavila smyslu dohodu o redukci a limitách armádních sil v Evropě, kterou podepsalo NATO s Varšavskou smlouvou v roce 1990, a která se zabývala omezením zbraní v oblastech kontaktu obou bloků.
V roce 2002 pod záminkou údajné „hrozby“ raketového útoku od Íránu a severní Koree, USA jednostranně vypověděly dohodu o balistických střelách (ABM) a začaly umísťovat své radary a protiraketové systémy v blízkosti našich hranic. Kdysi jsem byl prezidentem ruské geografické společnosti a chtěl bych našim americkým kolegům ukázat globální mapu, aby nám mohli vysvětlit, z jakého důvodu, když nepřátelé Ameriky se nacházejí na Blízkém a Dálném východě, leží jejich základny a vojenská seskupení na ruských hranicích? Nyní se Američané chystají odstoupit od dohody INF o raketách středního a krátkého doletu. Důvodem je údajné narušení dohody ze strany Ruska.
Americká strana často říká, že tato situace je důsledkem ruského agresívního chování. My, na druhé straně, se domníváme, že napětí je uměle vyvolávané částí americké elity, která je přesvědčená, že svět se dělí část „americkou“ a „vadnou“. Byly to USA, které jednostranně narušily klíčové dohody, které byly páteří globální bezpečnosti. Oproti slibům, které byly učiněny sovětskému vedení během jednání o sjednocení Německa, začalo rozšiřování NATO k našim hranicím. Dvacet pět let říkají, že žádné takové sliby nebyly učiněny, nedávno odtajnila americká agentura pro národní bezpečnost (NSA) archivy tohoto období, je tam zaznamenáno, co kdo kdy řekl. Expanze NATO do východní Evropy zbavila smyslu dohodu o redukci a limitách armádních sil v Evropě, kterou podepsalo NATO s Varšavskou smlouvou v roce 1990, a která se zabývala omezením zbraní v oblastech kontaktu obou bloků.
V roce 2002 pod záminkou údajné „hrozby“ raketového útoku od Íránu a severní Koree, USA jednostranně vypověděly dohodu o balistických střelách (ABM) a začaly umísťovat své radary a protiraketové systémy v blízkosti našich hranic. Kdysi jsem byl prezidentem ruské geografické společnosti a chtěl bych našim americkým kolegům ukázat globální mapu, aby nám mohli vysvětlit, z jakého důvodu, když nepřátelé Ameriky se nacházejí na Blízkém a Dálném východě, leží jejich základny a vojenská seskupení na ruských hranicích? Nyní se Američané chystají odstoupit od dohody INF o raketách středního a krátkého doletu. Důvodem je údajné narušení dohody ze strany Ruska.
.
Jaké narušení?
Jsou to vágní a neodůvodněná obvinění. Neexistují důkazy, pouze deklarace. Spoustakrát jsme veřejně odsoudili na klíčových mezinárodních fórech přímé narušení dohody americkou stranou začleněním raketových systému MK-41 adaptovaných na rakety Tomahawk do evropského raketového štítu. V roce 2007 apeloval na bezpečnostní konferenci v Mnichově prezident Putin na USA a západoevropské státy, aby se respektovaly ruské národní zájmy a budovaly paritní a otevřené vztahy. Bohužel málokdo na to slyšel.
Jsou to vágní a neodůvodněná obvinění. Neexistují důkazy, pouze deklarace. Spoustakrát jsme veřejně odsoudili na klíčových mezinárodních fórech přímé narušení dohody americkou stranou začleněním raketových systému MK-41 adaptovaných na rakety Tomahawk do evropského raketového štítu. V roce 2007 apeloval na bezpečnostní konferenci v Mnichově prezident Putin na USA a západoevropské státy, aby se respektovaly ruské národní zájmy a budovaly paritní a otevřené vztahy. Bohužel málokdo na to slyšel.
.
Z jakého důvodu?
Dnes, kdy regenerujeme vlastní síly, Rusko není považováno za spojence, ale za hrozbu americkému dominiu. Jsme obviňováni z agresívních plánů k západu, který zesiluje koncentraci vojsk na našich hranicích. Například mohu citovat červnové rozhodnutí rady NATO o vytvoření dvou nových velitelství, pro ochranu námořních cest a rychlý přesun amerických vojsk do Evropy. Nárůst kontingentů na Baltu, v Rumunsku, v Bulharsku a v Polsku, ze 2000 na 15 tisíc, s možností rychlého navýšení na 60 tisíc s obrněnými vozidly. Od roku 2020 se počítá s konstantní přítomností 30 batalionů, 30 letadlových rojů a 30 vojenských lodí na hranicích, v operativní pohotovosti během 30 dnů. Toto všechno na naší západní hranici. Mimoto Američané konstantně narušují mezinárodní právo vojenskými intervencemi v různých částech světa, záminkou jsou jim jejich vlastní zájmy. V dubnu v Sýrii masívní raketový útok na území suverénního státu, s podporou Francie a Británie. Flagrantní porušení mezinárodního práva na bázi falešných obvinění. Není to izolovaný případ, ale spíš tendence.
Dnes, kdy regenerujeme vlastní síly, Rusko není považováno za spojence, ale za hrozbu americkému dominiu. Jsme obviňováni z agresívních plánů k západu, který zesiluje koncentraci vojsk na našich hranicích. Například mohu citovat červnové rozhodnutí rady NATO o vytvoření dvou nových velitelství, pro ochranu námořních cest a rychlý přesun amerických vojsk do Evropy. Nárůst kontingentů na Baltu, v Rumunsku, v Bulharsku a v Polsku, ze 2000 na 15 tisíc, s možností rychlého navýšení na 60 tisíc s obrněnými vozidly. Od roku 2020 se počítá s konstantní přítomností 30 batalionů, 30 letadlových rojů a 30 vojenských lodí na hranicích, v operativní pohotovosti během 30 dnů. Toto všechno na naší západní hranici. Mimoto Američané konstantně narušují mezinárodní právo vojenskými intervencemi v různých částech světa, záminkou jsou jim jejich vlastní zájmy. V dubnu v Sýrii masívní raketový útok na území suverénního státu, s podporou Francie a Británie. Flagrantní porušení mezinárodního práva na bázi falešných obvinění. Není to izolovaný případ, ale spíš tendence.
.
Tendence?
Ano, jedná se o neokolonialistickou strategii již aplikovanou v Iráku a v Libyi, podpoří jakýkoli typ ideologie, i tu nejbrutálnější, aby oslabili legitimní vládu. Záminkou je údajné použití zbraní masového ničení nebo humanitární katastrofa a v posledních případech, použití síly, aby se nastolil „kontrolovatelný chaos“, který vytvoří příznivé podmínky pro absorbování zdrojů vytvořených americkou ekonomikou prostřednictvím nadnárodních korporací. Rusko, které zastává politiku multipolarismu v mezinárodních vztazích, reprezentuje překážku těmto strategiím.
Ano, jedná se o neokolonialistickou strategii již aplikovanou v Iráku a v Libyi, podpoří jakýkoli typ ideologie, i tu nejbrutálnější, aby oslabili legitimní vládu. Záminkou je údajné použití zbraní masového ničení nebo humanitární katastrofa a v posledních případech, použití síly, aby se nastolil „kontrolovatelný chaos“, který vytvoří příznivé podmínky pro absorbování zdrojů vytvořených americkou ekonomikou prostřednictvím nadnárodních korporací. Rusko, které zastává politiku multipolarismu v mezinárodních vztazích, reprezentuje překážku těmto strategiím.
.
Existuje červená linie, která nesmí být překročena?
V tomto smyslu je naše vojenská doktrína velmi jasná, její podstatou je zabránění každému konfliktu. Náš oficiální přístup k použití vojenské síly je jasný a detailně definovaný. Navzdory svému poslání, pevně věřím, že každá otázka může a musí být vyřešena bez použití vojenské síly. Z toho důvodu jsem často zval šéfa Pentagonu, abychom diskutovali problémy globální a regionální bezpečnosti, včetně boje s terorismem. Ale americká strana není ještě připravena k dialogu tohoto typu, jsem si jist, že nejen ruský a americký lid, ale i ostatní národy světa, si to budou přát. Dnes funguje pouze komunikační kanál mezi generálními štáby, přes který probíhají jednání mezi náčelníky štábů a oddělení obrany, slouží to hlavně k eliminování vojenských aktivit obou stran, které by vedly k nukleárnímu konfliktu.
V tomto smyslu je naše vojenská doktrína velmi jasná, její podstatou je zabránění každému konfliktu. Náš oficiální přístup k použití vojenské síly je jasný a detailně definovaný. Navzdory svému poslání, pevně věřím, že každá otázka může a musí být vyřešena bez použití vojenské síly. Z toho důvodu jsem často zval šéfa Pentagonu, abychom diskutovali problémy globální a regionální bezpečnosti, včetně boje s terorismem. Ale americká strana není ještě připravena k dialogu tohoto typu, jsem si jist, že nejen ruský a americký lid, ale i ostatní národy světa, si to budou přát. Dnes funguje pouze komunikační kanál mezi generálními štáby, přes který probíhají jednání mezi náčelníky štábů a oddělení obrany, slouží to hlavně k eliminování vojenských aktivit obou stran, které by vedly k nukleárnímu konfliktu.
.
Často je vaše země obviňována z vedení „hybridní války“ proti západu..
U nás se říká: „Kdo volá chyťte zloděje, hlasitěji než zloděj sám?“ Hybridní akcí se myslí použití nátlakových prostředků proti státu bez použití otevřené síly. Tyto typy válek známe od antických dob, umožnily Velké Británii porazit Otomanské impérium na počátku minulého století. Kdo by neznal dobrodružství Lawrence z Arábie? Hybridní akce znamenají kontrolu nad informačními prostředky, ekonomické sankce, aktivity v komunikačním prostoru, podporu vnitřních nepokojů, až po použití speciálních jednotek k teroristickým aktům a sabotážím. Seznam může pokračovat, ale jeden významný detail. Abyste docílili úspěchu v těchto taktikách, v našem století k tomu potřebujete globální, pervazívní média, musíte mít k dispozici a ovládat informační a komunikační technologie, mít podporu globálních financí a mít zkušenost s použitím speciálních jednotek v jiných zemích. Kdo jiný než USA a Velká Británie má tento potenciál? Tyto techniky zkoušely s úspěchem USA a Británie za invaze do Iráku v 1991, krátce po skončení studené války. Toto je důležitý detail, v časech Sovětského svazu a bipolárního světa tyto technologie existovaly, ale byly jiné podmínky. V těchto časech byl prezidentem USA ředitel CIA, George Bush. Od počátku 90 let praktikovaly USA tyto techniky v bývalé Jugoslávii, v Libyi, v Čečně a v posledním čase v Sýrii. Všechny symptomy hybridní války se objevily na Ukrajině v předvečer státního převratu 2014. I evropské státy se toho pasívně účastnily. Dnes preferují nepřipomínat okamžik, kdy ministři zahraničí Francie, Německa a Polska osobně garantovali legitimnímu prezidentovi Janukovičovi mírové řešení krize, pokud nezavede v zemi výjimečný stav a vzdálí z Kyjeva bezpečnostní síly. Okamžitě po splnění těchto podmínek, nacionalističtí militanti, vyzbrojeni a školeni USA a Evropskou unií, zahájili státní převrat a byli uznáni Evropou za legitimní autoritu. Tento typ obviňování proti Rusku se začal objevovat v amerických a britských médiích po pokusu o podobný scénář na Krymu.
U nás se říká: „Kdo volá chyťte zloděje, hlasitěji než zloděj sám?“ Hybridní akcí se myslí použití nátlakových prostředků proti státu bez použití otevřené síly. Tyto typy válek známe od antických dob, umožnily Velké Británii porazit Otomanské impérium na počátku minulého století. Kdo by neznal dobrodružství Lawrence z Arábie? Hybridní akce znamenají kontrolu nad informačními prostředky, ekonomické sankce, aktivity v komunikačním prostoru, podporu vnitřních nepokojů, až po použití speciálních jednotek k teroristickým aktům a sabotážím. Seznam může pokračovat, ale jeden významný detail. Abyste docílili úspěchu v těchto taktikách, v našem století k tomu potřebujete globální, pervazívní média, musíte mít k dispozici a ovládat informační a komunikační technologie, mít podporu globálních financí a mít zkušenost s použitím speciálních jednotek v jiných zemích. Kdo jiný než USA a Velká Británie má tento potenciál? Tyto techniky zkoušely s úspěchem USA a Británie za invaze do Iráku v 1991, krátce po skončení studené války. Toto je důležitý detail, v časech Sovětského svazu a bipolárního světa tyto technologie existovaly, ale byly jiné podmínky. V těchto časech byl prezidentem USA ředitel CIA, George Bush. Od počátku 90 let praktikovaly USA tyto techniky v bývalé Jugoslávii, v Libyi, v Čečně a v posledním čase v Sýrii. Všechny symptomy hybridní války se objevily na Ukrajině v předvečer státního převratu 2014. I evropské státy se toho pasívně účastnily. Dnes preferují nepřipomínat okamžik, kdy ministři zahraničí Francie, Německa a Polska osobně garantovali legitimnímu prezidentovi Janukovičovi mírové řešení krize, pokud nezavede v zemi výjimečný stav a vzdálí z Kyjeva bezpečnostní síly. Okamžitě po splnění těchto podmínek, nacionalističtí militanti, vyzbrojeni a školeni USA a Evropskou unií, zahájili státní převrat a byli uznáni Evropou za legitimní autoritu. Tento typ obviňování proti Rusku se začal objevovat v amerických a britských médiích po pokusu o podobný scénář na Krymu.
.
Skutečně?
Jednoduše jsme nedali příležitost našim zámořským partnerům praktikovat na Krymu stejnou techniku, referendum zde svobodně rozhodlo, za přítomnosti stovek pozorovatelů i z amerických médií, o vystoupení z Ukrajiny a sjednocení s Ruskem. Abychom srovnali, po demontáži Jugoslávie a intervence NATO, v Kosovu se nekonalo žádné referendum, ale Washington a Evropa okamžitě uznaly jeho nezávislost po jednoduchém parlamentním hlasování. Názor srbské populace v Kosovu a jugoslávská ústava nebyly ani v nejmenším zohledněny.
Jednoduše jsme nedali příležitost našim zámořským partnerům praktikovat na Krymu stejnou techniku, referendum zde svobodně rozhodlo, za přítomnosti stovek pozorovatelů i z amerických médií, o vystoupení z Ukrajiny a sjednocení s Ruskem. Abychom srovnali, po demontáži Jugoslávie a intervence NATO, v Kosovu se nekonalo žádné referendum, ale Washington a Evropa okamžitě uznaly jeho nezávislost po jednoduchém parlamentním hlasování. Názor srbské populace v Kosovu a jugoslávská ústava nebyly ani v nejmenším zohledněny.
.
Sýrie bude stát v centru jednání prezidentů Putina a Trumpa. Jaký máte názor na americkou strategii v Sýrii?
Pokud zůstanete u mediálních proklamací zástupců Kongresu a vládních expertů, pak nepochopíte podstatu americké strategie v Sýrii. Poslední roky, teorie o ilegální přítomnosti amerického vojenského kontingentu v Sýrii, nejen z hlediska mezinárodního, ale i amerického práva, se mění. Na počátku se mluvilo o zničení islámského státu, dnes se mluví o nutnosti vojenské přítomnosti v Sýrii, aby se čelilo íránskému vlivu. Těžko se zbavíte dojmu, že cílem je znemožnit stabilizaci země, protrahovat konflikt a zpochybnit teritoriální integritu země, vytvořit nekontrolovatelné enklávy na hranicích země. Dlouhé roky se v oblastech americké kontroly školili radikálové aktivně bojující proti syrské vládě, dodávala se jim munice i zbraně, není nezajímavé zjištění, že v čase, kdy koalice vedená USA bojovala s IS, rozsah území v rukou teroristů narostl. Civilizace a laická vláda se udržely jen v několika centrech: Damašek, Latakie a v části Deir ez-Zor. Ve stejném období, navzdor „jasným a dobrým” záměrům, USA nedaly ani cent Sýrii, aby pomohly v bídě se nacházející populaci po letech války. Týká se to též hlavního města islámského státu Raqqi, osvobozené USA a jejich koalicí, kde lokální populace je dnes a denně zabíjena minami a nevybuchlou municí po masívním americkém bombardování. Tucty civilistů tam každý týden přijdou o život. Paralelně s tím, na území osvobozeném syrskou vládou, nejsou registrovány ztráty na civilním obyvatelstvu. Tato území jsou odminována, distribuovány potraviny a stavební materiál, aby se umožnil rychlý návrat mírového života. Pokud existuje linie v základu amerických akcí v Sýrii, pak bude do té míry kontroverzní, než aby se dala prohlásit za strategii.
Pokud zůstanete u mediálních proklamací zástupců Kongresu a vládních expertů, pak nepochopíte podstatu americké strategie v Sýrii. Poslední roky, teorie o ilegální přítomnosti amerického vojenského kontingentu v Sýrii, nejen z hlediska mezinárodního, ale i amerického práva, se mění. Na počátku se mluvilo o zničení islámského státu, dnes se mluví o nutnosti vojenské přítomnosti v Sýrii, aby se čelilo íránskému vlivu. Těžko se zbavíte dojmu, že cílem je znemožnit stabilizaci země, protrahovat konflikt a zpochybnit teritoriální integritu země, vytvořit nekontrolovatelné enklávy na hranicích země. Dlouhé roky se v oblastech americké kontroly školili radikálové aktivně bojující proti syrské vládě, dodávala se jim munice i zbraně, není nezajímavé zjištění, že v čase, kdy koalice vedená USA bojovala s IS, rozsah území v rukou teroristů narostl. Civilizace a laická vláda se udržely jen v několika centrech: Damašek, Latakie a v části Deir ez-Zor. Ve stejném období, navzdor „jasným a dobrým” záměrům, USA nedaly ani cent Sýrii, aby pomohly v bídě se nacházející populaci po letech války. Týká se to též hlavního města islámského státu Raqqi, osvobozené USA a jejich koalicí, kde lokální populace je dnes a denně zabíjena minami a nevybuchlou municí po masívním americkém bombardování. Tucty civilistů tam každý týden přijdou o život. Paralelně s tím, na území osvobozeném syrskou vládou, nejsou registrovány ztráty na civilním obyvatelstvu. Tato území jsou odminována, distribuovány potraviny a stavební materiál, aby se umožnil rychlý návrat mírového života. Pokud existuje linie v základu amerických akcí v Sýrii, pak bude do té míry kontroverzní, než aby se dala prohlásit za strategii.
.
Překážkou stabilizace země je též rivalita Íránu a Izraele..
Írán, stejně jako Turecko je velkým hráčem v oblasti a má klíčovou úlohu pro syrskou stabilitu. Jak je známo, spolu s Tureckem a Ruskem je garantem tzv. astanského procesu, který cílí na definitivní řešení syrského konfliktu. Domníváme se, že napětí mezi Íránem a Izraelem může být řešeno dialogem a ne použitím zbraní a narušením mezinárodního práva. Použití zbraní obou stran by nevyhnutelně vedlo k eskalaci na celém Blízkém východě. Z toho důvodu se snažíme o diplomatické a mírové řešení jakékoliv konfliktní situace a doufáme v umírněnost obou stran.
Írán, stejně jako Turecko je velkým hráčem v oblasti a má klíčovou úlohu pro syrskou stabilitu. Jak je známo, spolu s Tureckem a Ruskem je garantem tzv. astanského procesu, který cílí na definitivní řešení syrského konfliktu. Domníváme se, že napětí mezi Íránem a Izraelem může být řešeno dialogem a ne použitím zbraní a narušením mezinárodního práva. Použití zbraní obou stran by nevyhnutelně vedlo k eskalaci na celém Blízkém východě. Z toho důvodu se snažíme o diplomatické a mírové řešení jakékoliv konfliktní situace a doufáme v umírněnost obou stran.
.
V tomto smyslu, nemyslíte si, že případné dodávky systému S-300 nebudou rizikovým faktorem?
Systém S-300 je defenzívní. Z toho důvodu neznamená žádnou hrozbu pro něčí bezpečnost. Tento systém je hrozbou pouze pro letadlové útoky. Rovněž rozhodnutí o dodávce tohoto typu zbraní armádě cizí země, musí předcházet formální žádost, ta ještě nepřišla. A tedy je předčasné jít do detailů v této záležitosti. Před několika lety jsme zamítli podobnou dodávku Sýrii na žádost našich západních partnerů včetně Izraele. Dnes ovšem po agresi ze strany USA, Francie a Británie se ukazuje nezbytným vybavit Sýrii moderními obrannými systémy, jsme připraveni těmito otázkami se zabývat.
Systém S-300 je defenzívní. Z toho důvodu neznamená žádnou hrozbu pro něčí bezpečnost. Tento systém je hrozbou pouze pro letadlové útoky. Rovněž rozhodnutí o dodávce tohoto typu zbraní armádě cizí země, musí předcházet formální žádost, ta ještě nepřišla. A tedy je předčasné jít do detailů v této záležitosti. Před několika lety jsme zamítli podobnou dodávku Sýrii na žádost našich západních partnerů včetně Izraele. Dnes ovšem po agresi ze strany USA, Francie a Británie se ukazuje nezbytným vybavit Sýrii moderními obrannými systémy, jsme připraveni těmito otázkami se zabývat.
.
Pokud vztahy s Washingtonem jsou na historickém minimu, vztahy s Čínou jsou čím dál víc těsnější..
Určitě, mezinárodní napětí přispělo k posílení čínsko-ruských vazeb, jsou založeny na vzájemném respektu a důvěře. Kooperace mezi našimi zeměmi se rozvíjí v mnoha sektorech, včetně vojenských a technicko-vojenských. Ustavila se bilaterální operativní rovina mezi našimi ozbrojenými silami, včetně každoročních námořních manévrů a společných cvičení protiraketové obrany. Konají se společná cvičení zemí šanghajské kooperace. Čínští zástupci se účastní každoročně vojenských her organizovaných ruskou obranou. 12% ruského vojenského exportu míří do Číny. Na rozdíl od cvičení USA a NATO v Evropě, jsou naše aktivity čistě defensivní.
Určitě, mezinárodní napětí přispělo k posílení čínsko-ruských vazeb, jsou založeny na vzájemném respektu a důvěře. Kooperace mezi našimi zeměmi se rozvíjí v mnoha sektorech, včetně vojenských a technicko-vojenských. Ustavila se bilaterální operativní rovina mezi našimi ozbrojenými silami, včetně každoročních námořních manévrů a společných cvičení protiraketové obrany. Konají se společná cvičení zemí šanghajské kooperace. Čínští zástupci se účastní každoročně vojenských her organizovaných ruskou obranou. 12% ruského vojenského exportu míří do Číny. Na rozdíl od cvičení USA a NATO v Evropě, jsou naše aktivity čistě defensivní.
.
Vraťme se k Ukrajině, myslíte si, že je možné najít řešení konfliktu v jihovýchodních oblastech?
Pouze bezpodmínečné dodržování minských dohod ukrajinskou stranou může zabránit situaci, která by hrozila genocidou ruské populace. Ovšem Kyjev se pod falešnými záminkami a obviňujícími deklaracemi proti Rusku, vyhýbá aplikování těchto dohod. Kyjev odmítá jakoukoliv možnost dialogu s Doněckem a Luganskem, což je zásadní pro vyřešení krize. Naše země reaguje vyzýváním Kyjeva k implementaci komplexu opatření obsažených v dohodách, doufáme, že evropské země, obzvlášť ty tzv. normanské skupiny, použijí svého vlivu na ukrajinské autority a dovedou je k mírovému řešení. Považuji přímý konflikt Ukrajina Rusko za vyloučený. Sdílíme stejné kořeny, prošli jsme společně obtížnými zkouškami, bok po boku jsme bojovali během druhé světové války za svobodu. Všichni moji příbuzní z matčiny strany žili na Ukrajině, já sám jsem pokřtěn v malém kostelíku hornického města Stachanovo v luganské oblasti. Jsem přesvědčen, že naše společná historická paměť nám nedovolí vzájemnou konfrontaci a nepřátelství.
Pouze bezpodmínečné dodržování minských dohod ukrajinskou stranou může zabránit situaci, která by hrozila genocidou ruské populace. Ovšem Kyjev se pod falešnými záminkami a obviňujícími deklaracemi proti Rusku, vyhýbá aplikování těchto dohod. Kyjev odmítá jakoukoliv možnost dialogu s Doněckem a Luganskem, což je zásadní pro vyřešení krize. Naše země reaguje vyzýváním Kyjeva k implementaci komplexu opatření obsažených v dohodách, doufáme, že evropské země, obzvlášť ty tzv. normanské skupiny, použijí svého vlivu na ukrajinské autority a dovedou je k mírovému řešení. Považuji přímý konflikt Ukrajina Rusko za vyloučený. Sdílíme stejné kořeny, prošli jsme společně obtížnými zkouškami, bok po boku jsme bojovali během druhé světové války za svobodu. Všichni moji příbuzní z matčiny strany žili na Ukrajině, já sám jsem pokřtěn v malém kostelíku hornického města Stachanovo v luganské oblasti. Jsem přesvědčen, že naše společná historická paměť nám nedovolí vzájemnou konfrontaci a nepřátelství.
Redakce
Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2019: *****
Milan Tahovský 1000,- Kč, Jakub Malinovský 55,- Kč, Petr Macura 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Radek Mrňa 500,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Jitka Rytířová 800,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Věra Heyduková 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč
Celkem za měsíc: 4 705,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2019: *****
Milan Tahovský 1000,- Kč, Jakub Malinovský 55,- Kč, Petr Macura 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Radek Mrňa 500,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Jitka Rytířová 800,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Věra Heyduková 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč
Celkem za měsíc: 4 705,00 Kč
Vybráno 13.44%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to? Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Kdo jsou soudruzi z ČSBS? - 16.2.2019
- Sorosovo pozdní probuzení - 16.2.2019
- Není ten Vojtěch Filip k nakousnutí? - 16.2.2019
(Visited 4 times, 1 visits today)
Mohlo by Vás ještě zajímat
155 komentářů
Tento clanok malo zmysel citat, to bude asi ta vynimka, ktora potvrdzuje pravidlo…? Pri jeho citani mi vsak okamzite napadla tato otazka…
Sergej Sojgu okrem ineho povedal aj toto: „Američané konstantně narušují mezinárodní právo vojenskými intervencemi v různých částech světa“, co je samozrejme pravda… Na celom zapade si obcania pravidelne volia svojich zastupcov, prostrednictvom ktorych si vladnu… Odborne sa tomu hovori demokracia… Pre ludi celeho zapadu su najdolezitejsie sloboda, spravodlivost/pravny stat a rovnake prilezitosti pre vsetkych, ktore im pred kazdymi volbami slubuju vsetci politici… Ako je potom mozne, ze americania v sukromnom zaujme uzkej skupiny majitelov americkeho velkokapitalu sustavne porusuju medzinarodne pravo a nikto z ludmi demokraticky zvolenych politikov celeho zapadu proti tomu nielenze neprotestuje, ale v celej historii doteraz ani neprotestoval…? Ako je mozne, ze americania si mozu dovolit z vysoka srat nielen na slobodu jednotlivcov nejakeho naroda, ale aj na slobodu celej populacie nasej planety a nikto z politikov celeho zapadu s tym nema najmensi problem…? Pytam sa, naco je potom vobec dobre medzinarodne pravo, naco je potom cely ten Medzinarodny trestny sud v Haagu, aky realny vyznam ma cela zapadna demokracia, naco su vobec dobre volby, kto tu naozaj vladne a komu a na co konkretne sluzia vsetky tie blbe kecy o slobode…?
všechny ty zpěvy – kecy – o svobodě jsou dle stejného scénaře : když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají…
Lidová moudra mají odpověď na všechny otázky, bohužel se dnes těžko prosazují, protože lidu je do uší cpáno plno hluku a ruchů takže moudra neslyší , tomu co vidí nerozumí a tudíž nevěří ..a vůbec, vždyť vědění a chápání je dřina, vyžaduje čas a člověk za to hned nic nedostane ..a co bude ? vždycky nějak bylo…..no a to se to potom vládne a demokratizuje…
Orloji,že se ptáte, když to víte!!!KDO ovládá média na celém Západním světě???KDO tahá za nitky z washingtonské bažiny???KDO si na agresi proti tzv.třetímu světu mastí kapsy???
“Pytam sa, naco je potom vobec dobre medzinarodne pravo”
– každé divadlo má svůj scénář , na improvizace nemají gojové rozum
A teď si vedle něj představte tu Parkánovou nebo Němkyni vn der Leyen, nebo další feministický krafky. Kdo by asi vyhrál válku?
USA
Ty nevyhrály válku ani v Afghánu a Iráku. Nejdražší armáda na světě a úplně na houno. Dokud se do války s terorismem v Sýrii nevložilo Rusko, válčily s ISIL USA a ISIL bytněl. Jakmile se do války s ISIL vložilo s omezenými prostředky Rusko, začal se ISIL-ácký kalifát v Sýrii rychle smrskávat.
Kecko
Jonasi – Vy si snad myslíte, že cílem USA zahraníční politiky je vyhrávat války???
Nikoli můj milý!! To skončilo po Koreji, protože vyhraná válka nenese kýžené ovoce.
Cílem USA zahraniční politiky je destabilizovat svět a metodou setrvalé vojenské přítomnosti aktivně moderovat situaci v regionu. Je to drahé, národ frustrující, ale pro globální zájmy zákulisních loutkovodičů úřelné a účinné. Proto USA války nevyhrávají, ale mají aktivní armádu po celém světě. Obama za to dostal od židovského Nobelova výboru cenu míru. Trump se snaží armádu osekat a vrátit zpět do USA, tak žádnou cenu nedostane.
Jak prosté milý Jonasi.
Trumpolin se snaži dostat americkeho okupanta domu? Odkud? Mohl byste vyjmenovat země, ze kterych již Trumbelin stahnul americke žoldaky? Nezda se vam, že posiluje plechovou kavalerii u ruskych hranic? Jestli mate na mysli Sytii, tak tam Trumbelini dostali nakopano a humanytarni ukoly raději přenechavaji zastupne armadě humanitarnich džihadistu.
A proč myslíte, že na setkání NATO trvá na 2% HDP a požaduje o navýšení na 4% s výhrůžkou, že USA odejde z E. Buď prodá bouchačky do E, nebo ušetří za Armádu. E na navýšení voj.rozpočtů nemá prostředky, ani objektivní důvod (neexistence hrozby), tak holt USA bude šetřit, nebo musí vytvořit ony hrozby. Uvidíme.
Až trumbelin stahne sve okupačni jednotky z Ojropy, připadně až USA vystoupi z NATO, tak dejte vědět. Nemam rad přehnane fantazie. Jedine co Trumpolina chce je podpořit americkou ekonomiku a posilit americky vliv. Proto vyhlasuje cla, embarga, zakazuje Nord Strimy, nařizuje větši kvoty na odběr americkych zbrani atd.. Ale že tahnul domu mandelinku? Co by tam ti sudruzi vysloužili žoldaci a mordyři dělali, když nic jineho neumi?
Koho USA v Evropě okupují Jonasi?
Ty to neviš Dejvide?
Dojčland, Itala, kteři nemužou pvuhovane baganče vyhnat domu.
Amik je v Ojropě dobry akorat jako pode*sirka. Kromě okupačni armady zde ma patokolonisticka mejnstrymova media včetně Rejdyjou fri barevna Jurop, pate kolony Sorošovych Ziskovek , organizačni štab Mejdanu na Embasadach. Krom toho ma na Ojropu sve rejtingovky.
Jo amik umi. Mezi všemi mafijany a kolonijalisty je hned na prvnim mistě. A pak dlouho, dlouho nic.
Opravdu vy trdyljo?
Ruska okupace Podněstří, Abcházie, Jižní Osetie vám asi Jonasi nevadí…opravdová okupace, ne že někdo někomu pronajímá základnu.
Jonasi – Trump dělá maximum pro svou zem – USA. Naprosto správné a odpovědné chování hlavy státu. Totéž dělá Zeman, kterého chválíte – talk kde je chybka??
Co by dělali vysloužilci?? To přeci nikdy nikoho v USA (vyjma dotřených a jejich rpodin) nezajímalo. Po Vietnamu a Zálivu jich bylo obrovský množství na žebračenkách a lavičkách po parcích. Nic nového ani překvapivého. Jen nyní při ultra nízké nezaměstnanosti by to bylo asi méně problematické.
Mily pane Nubady,
Zemak děla něco pro svoji zemi, ale žadnou zemi na rozdil od Trumpelina tim nepoškozuje, neni to na cizi ukor, nikomu na rozdil od Trumpety nevyhrožuje, nevnucuje, nikomu nevyhlašuje ultimata, embarga, nikoho nezastrašuje valkou, na nikoho nestřili raketama, po nikom nepožaduje navyšovani vydaju na nakup českehpo zboži. Neděla to kupřikladu ani Čina ani Rusko se kterymi chce Zeman prohloubit (a teď velkeho majzla OBCHODNI VZTAHY. To je velky rozdil mezi Zemanem (ale tež Putinem, Si Tinem) a Trumbelinem. Trumbelin je takovy nevycvalany grazlik, ktery se prodral do politiky.
Jonasi – oba vychází především ze stanovených cílů a svých možností, schopností, tradic, očekávání veřejnosti se zakalkulováním téhož u protivníků i spojenců. Tomu se říká vysoká politika a diplomacie.
Zeman kalkuluje jen na úrovni možností malé ekonomiky a státu se zanedbatelnou mezinárodní autoritou. Trump holt z pozice světového hegemona na odchodu ze scény, který dělá vše pro to, aby se ještě dlouho udržel. To jsou dvě naprosto nesrovnatelné výchozí pozice a nesouměřitelné cíle.
Já se naivně domníval, že tohle je Vám (co má materialismus a dialektiku v malílku) dávno jasné.
USA ještě nevyhrály žádnou válku od WW II. v Pacifiku! Jejich doktrína je trvalé vytváření chaosu, bídy a utrpení! Jednou jim to svět spočítá i s tučnými úroky!
Asi je pro ně rozhodující prodej vojenského materiálu.Vítězství je možná podružné.Zkrátka,hlavně ať se to všude mele!Grrrr 😣💣👎💀
Majitelům USA o vítězství nejde, jim jde o permanentní válku, aby se točily kšefty se zbraněmi dodávanými všem bojujícím stranám.
Zajímavé je, že jim to americký lid stále žere.
Napsal majitel čeho????
Krásný článek,názory rozumného člověka.
A to pan Šojgu ani neuvedl,že díky RF se podařilo dosáhnout určité “dohody” mezi Íránem,Sýrií a Izraelem!Sýrie zajistí,že se na jihu-v blízkosti Golan- nebudou vyskytovat Hizballáh ani íránské jednotky.Izrael přestane Syrské území soustavně ostřelovat a bombardovat…Je to samozřejmě chabé vítězství, vždyť Holany Izrael okupuje už desítky let.ALE NEMUSÍ PRŠET,JEN KDYŽ KAPE!!!
Význam této dohody!?!?!?Že se domluvily státy konfliktem dotčené,že se domluvily BEZ agresivního vyhrožování USA.
Paní Novotná, nevím, odkud své informace berete – mám pocit, že o žádné takové dohodě se mluvit nedá, viz např. http://neviditelnypes.lidovky.cz/svet-netanjahu-v-moskve-0s7-/p_zahranici.aspx?c=A180712_172708_p_zahranici_wag. Ostatně se nedá mluvit ani o “soustavném ostřelování a bombardování syrského území Izraelem”. Asi vám to nepřijde, ale hodně skutečnost překrucujete.
Ve středu byl izraelský premiér Netanjahu v Moskvě, letos už potřetí. Věřme, že Putin mu řekl o židovských náletech na Sýrii své a že už toho nechají. Garance bezpečnosti ze strany Sýrie i Íránu Izraelci mají, jestli tedy jim o ně fakticky šlo.
Putin mu je dále umožnil.
Geopolitika se nedělá podle zbožného přání ale podle zájmů!
Garanci Íránu….Izrael
prostě Bouše, obhájce machometánů!
Septiku, jeví se mi jako velice nepravděpodobné, že by Rusko schvalovalo izraelské nálety na svého syrského spojence, za jehož svobodu a nezávislost prolévají krev ruští vojáci.
Nečerpáš pseudoinformace od svého věrného homopřítele Jandy ?
Ne, Gita Zbavitelová. Homo Janda je neomarxista, tedy nepřítel Izraele, jako všichni Vy, levičáci!
” Netanjahu se v Moskvě alespoň ujistil, že mu Rusko dál nebude bránit v útocích na íránské cíle.”
Zapoměls doplnit, že íránské cíle, které překročily sjednanou demarkační čáru bezpečnostního pásma v Sýrii sjednaného pod patronátem Ruska s dotčenými účastníky.
“Írán je odhodlán v Sýrii zůstat a Izrael je zase rozhodnut mu v tom zabránit. Své údery stále stupňuje. V noci na čtvrtek zaútočil na tři syrské vojenské pozice v odvetě za středeční průnik syrského bezpilotního letounu do Izraele, který armáda sestřelila, a v neděli už po několikáté bombardoval syrskou základnu Tijás, kde působí Íránci i Hizballáh, a zabil devět lidí.
Monitore, jak jste přičel na tu geniální myšlenku: “…je neomarxista, tedy nepřítel Izraele…”??????????????? To je přímo z Vaší hlavy, nebo jste ji někde obšlehl?????
Jestli je něco ve prospěch Izraele, tak je to marxismus, komunismus, neomarxismus, socialismus. Něco si už konečně o Židech, sionismu a historii státu Israel přečtěte, ať tu pořád nejste jen za aktivistického Neználka a nejste jen k
, nebo
.
Nevím jak komouši, jako Vy, ale neomarxisté nepřátele Izraele jsou! Vy máte rád neomarxisty?
A mezi námi, Antisionismus je socialismus pro blbce!
Kolego, to bude tím, že má placatou obdélníkovou hlavu o úhlopříčce 17 palců.
Víc bych od něj v tuto chvíli neočekával…
Čerpala jsem z článku”Má to s těmi Američany ještě smysl?”,autor T.Spencerová…Vyšlo to na Parlistech 7.6. v 8.12 hod…(Neumím dávat odkazy)…Neviditelného psa nečtu, považuji ho totiž za prosionistický(tedy neobjektivní)web.
Paní Novotná, obávám se, že pan Tereza Spencerová není zrovna věrohodným zdrojem. To, že za vaším překrucováním skutečnosti je váš antisemitismus vím.
Toník Spencer je normální koukot!
Je to váš názor.Paní Spencerová je až úzkostlivě nestranná a všechny informace má VŽDYCKY důkladně ověřené.
Já mám totožné informace jako Helena z ruských zdrojů.
A prosil bych, abyste si už konečně zapamatoval, že kritika židovského rasistického protibělošského a protikřesťanského NWO není antisemitismus.
ne, je to debilní antisemitismus.
„Bylo by podivné, představiti si celý národ darebáků: je však neméně podivné, viděti
národ, složený výhradně z kupčíků, kteří si nepovažují za čest, že jsou občany státu, jenž
jim poskytl pohostinství, ale raději šidí jeho obyvatele.“
(Immanuel Kant, německý filosof)
to od dob Norimberského procesu neplatí! Tedy platí, pro blbce!
V 18. století to ještě bylo jinak!
Ale jdi ty brepto. „Gójové se narodili jedině proto, aby sloužili nám. Jiné poslání kromě služby národu Izraele na světě nemají. K čemu jsou pohani potřební? Budou pracovat, orat a žnout. My budeme sedět jako páni a jíst.“
Ovadia Josef
Pozn.: Na pohřeb tohoto rabína nedávno přišlo až 800 000 Židů, šlo o největší pohřeb v dějinách Izraele a židovského národa vůbec.
Pane Bouše – znáte to pořekadlo o házení perel …??
Demagog a Neználek Monitor je dobrý pro KK, k rozdmýchávání diskuse a zvyšování návštěvnosti. Pro multinickového kontrolora BH, že se může k někomu servilně přilísnout. Pro ostatní čtenáře jako komik a snad jako etalon neinformované naivity, slepé stranickosti, či zatvrzelé hlouposti.
Nějak moc nechápu, proč mu není divné, že s jeho názory a argumenty pravidelně souzní jen provařený amorál a ulhaný svatoušek Holínek?
Hele, mele, bolševický holý lampasák Noobody opět kádruje druhé.
On se snad tohoto zlozvyku nezbaví ani po skoku do penálu, což ho Bouše, coby trenér této disciplíny, jistě naučí..
Monitore – konečně tomu začínám rozumět.
Vy jste vděčný Holínkovi za podporu a tak se nyní revanšujete opakováním jeho 3,14 čovin. Loajalita bez rozumu – proč ne!
No jo no. Vrána k vráně a … . Však víte, jak jsem jej označil.
“…. proč mu není divné, že s jeho názory a argumenty pravidelně souzní jen … Holínek?”
Nepozoruji, že by s mými názory tu souzněl Holinek.
Zato vy dva lampasáci (Bouše + Noobody) jste tu trvale buď do sebe zavěšeni jako můj s mojou, nebo zase řádíte jako dva ožralí ruští oficíři
To je pod jeho rozlišovací schopnost odlišit antisemitismus od antisionismu.
Ale není, já to zopakuji, antisionismus je socialismus pro blbce!
Heleno, přesně tak ! Vidím, že jste baba v obraze.
Takové rozlišení není dáno primitivům a idiotům, kteří oběma pojmům vůbec nerozumí, protože dělají roztleskávačky svým psovodům.
Rozhodně věřím spíš paní Spencerové,která zná hodně jazyků,má ve světě plno přátel a na Středňáku se pohybuje jako doma.Jen letos byla několik týdnů v Sýrii.A hovořila tam S OBYČEJNÝMI LIDMI!!!😁To Neviditelný pes se jen válí u boudy a komentuje to o čem nemá ani páru!
🐮
Právě, že nepodařilo!
A) kecate
B) Izrael je okupuje díky neoochote Asada vyměnit Golany za mir jako třeba Egypt!
Hehehe,Češi “vyměnili” Sudety za mír a jak to dopadlo?Takže Syřané mají darovat Golany Izraelitům jako výpalné aby je Izraelité přestali soustavně votravovat!?!?!?Tak blbí zas nejsou!!!
Tedy pardon, jako blb jste se teď předvedla vy.
a) Češi Sudety nikomu za mír nedaly! Se vraťte do školy jak to bylo
b) stejně jako Sinaj vrátil Izrael Egyptu za podpis mírové dohody, tohle nabízí i Sýrii s Golany.. ale jen hloupá milovnice arabů tvrdí nesmysly jako vy výše.
Na Sinaji chcípl pes.Bezútěšná krajina.Zato Golany mají nejen ropu,ale co je nejdůležitější JE TAM VODA,KTEROU ŽIDÉ POTŘEBUJÍ!!!!
Hehehe,jak mohl Izrael “vrátit” Sinaj, když mu nepatřil?
Vy v tom ale máte hokej!
Vyvolenému lidu holt patří fšecko.
To jsou slova skutečného chlapa. Ne Putinovy víceznačné jinotaje.
Vidím to tak, že si statečný pan Sergej Šojgu řekl o kandidaturu na příštího ruského prezidenta.
Židoameričanům a jejich evropským mopslíkům a čivavám by už dnes měly cvakat jejich řitní otvory.
Bouše, je zřejmé, že nyní cvaká řitní otvor vám. Je to očividně způsobeno noční můrou, která vás straší v podobě “spáleného Bořka”
Pravicové a křesťanské Rusko je naším nejbližším spojencem proti bezbožnému neomarxistickému a neofašistickému západu.
P.S. Velice kvituji s povděkem, že Sergej Šojgu je pokřtěným křesťanem a že jeho matka je Ruska.
Mr. Sergej Šojgu For Russian President !!!!
I kdybyste si Sergejem vytřel řiť (což já s potěšením učiním) aby vám otvor necvakal, stejně vás to té noční můry nezbaví
Septyku, já jsem v naprostém klidu, protože všem ryzím pravičákům je už dávno jasné, že obrozené pravicové a křesťanské Rusko znamená pohoda, klídek, tabáček.
…ale i přes tu pohodu a tabáček opět půjde tam, kam došlo vždy – do prdele a nepoddajní otročit na Sibiř.
Kde by dneska Rusko bylo, kdyby nemuselo prožít 3/4 století trvající následky židobolševického puče z r. 1917 zvaného VŘSR placeného US + GB křivorypákovými bankéři a pruským císařstvím ?
Jen slabý organizmus podlehne infekci…
Pokud by Rusko bylo pevné v kramflecích, tak si Uljanov ještě nyní někde líže koule zdecimované galskou nemocí.
Já bych to spíš tipoval na hloupost a naivitu Romanovců, že jsou ve spojenectví s tehdejším vládcem světa Velkou Británií. Tehdejší britský král však nehnul ani prstem.
Monitore, Vy jste opravdu jen hlásným troubou sionistické dojmologie, bez znalostí a schopnosti analyzovat pžíčiny jevů. Tímto se Vám omlouvám, že jsem Vás výše vyzýval ke studiu. Teď již vím, že to je mimo Vaše možnosti i schopnosti.
Tak ještě jednou – sorry jako.
Každý je nějakou troubou…
Já jsem “hlásným troubou sionistické dojmologie”
a Vy zase “hlásným troubou kremelské ideologie”.
Monitore – dost mne potěšilo, že jste koneřně uznal současné kremelské vedení jako nositele a představitele zdravého rozumu. Sice Vám to dost dlouho trvalo, ale i tak:
Co bych neučinil pro potěšení fanatického kremlobota s bolševickou mentalitou.
Monitor není žádná hlásná trouba ale jen obyčejná trouba špinavá od sazí.
A otec žid….
Ale teď vážně…co je na Rusku pravicového???
Co?Jejich konzervatismus!!!!!!Dodržování zvyklostí a nechuť k dobrotrusnému třeštění.
Šojgův otec je z původní sibiřské národnosti, matka je rodilá Ruska.
Na Rusku je pravicové všechno, žádný socialismus tam už dávno není. Asi jste mentálně zamrzl za Brežněva.
Z jaké sibiřské národnosti?
Tuvinkové na horním toku Jeniseje.
Vyznačují se zejména tím, že jejich nejoblíbenější potravou jsou Hanáci.
Takže Mongol, no to do Moskovie a mezi její vládce dobře zapadne.
Septyku, omyl, Tuvinkové jsou turkická národnostní skupina a vyznávají převážně budhismus. Jestli teda víš, co to je.
Jaký byl včera šábes ?
Opravdu tam neni socialismus…v tom s vámi souhlasím.
On je tam národní socialismus…takže žádný velký rozdíl oproti naším poměrům…
Ale tohle vy vidět nechcete.
Ono je to +/- všude dneska stejné…
Rusko NENI PRAVICOVÉ…přestaňte už lhát!
Na dnešním obrozeném Rusku je podstatné, že chrání pravicové, konzervativní a křesťanské hodnoty, je proti euroamerickým buznám, lesbám a dalším deviantům, feministkám, zeleným klimabláznům, židovskému multikulturnímu šílenství, podporuje rodiny, děti, chrání náboženské svobody, brání svou vlast, hlídá své hranice, udržuje silnou armádu, atd. atd. Zkrátka je toho tolik, že každý pravičák musí závidět, čímž je to náš nejbližší spojenec proti židomarxistickému Západu.
Bukanýr janda má z týhle schůzky noční poluce
Lžou všichni.Konflikty mají na svédomí jako rusové tak američany.Je to jedna -jedna.Bez prodeje zbraní nefunguje ekonomika.Rusové dělají narodnooslobodzovací boje,američané dělají převraty.Když to všechno rozbijou,pak jim to pomohou vybudovat za půjčky,atd.Je to prašť,jako uhoď.
Dano – mohl byste prosím uvést stejný počet národoosvobozovacích bojů, které provedli Rusové po rozpadu SSSR vs bojové aktivity US army na cizím území? Když s vážnou tváří tvrdíte, že je to 1:1.
Tady jsem něco našel:ttps://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_válek
7.1 Po roce 1944; 7.2 Po roce 1990
Díky za snahu, ale moc jsem si nepočetl. Ani když jsem do vyhledávače zadal ty války po 90.
Dejte si Seznam válek se zapojením Ruska Wkipedie
Zbytečně. Soudruh patří ke “Svědkům Putinovým”!
I kdybyste mu to dal na videu, svede to na židýýýýýýýýýýýýýýý!
Asi jste zatím nepochopil rozdíl mezi SSSR a Ruskem. Je to smutné, pokud se hodláte hlásit k pravičákům a diskutovat na PP.
To máte pravdu.Z bolševiků se stali kapitalisti.Převrat v Rusku nehrozí.Ale věřit rusům se nedá nikdy.
Z bolševiků se stali kapitalisti v celém východním bloku.
Ale jenom v Rusku je to fuj, protože ruští kapitalisté nesdílejí západní neomarxistické antihodnoty, odmítají vzdát se jaderných zbraní, rozparcelovat a odevzdat ruské území a nechat je vyrabovat těmi voňavými a čistými křivorypákovými kapitalisty ze západu.
Takhle nějak jste to myslel ?
Nikdo netvrdí,že se dá Rusům věřit!Jen tvrdím,že Putin si počíná uvážlivě a mírotvorně.Až jednou Putin nebude,v Rusku se to může klidně zvrtnout.V prostém Rusovi je mesianismus a imperiální choutky jako v koze.
“Ano,stáli jsme fronty na plesnivou mrkev a promodralá kuřata.Ale naše vlast sahala od moře k moři a všichni se nás báli.”…(Světlana Alexijevičová)…
Heleno, a proč jen Rusové ? Kousek od nás Maďaři sní svůj sen o velkém Maďarsku, Poláci o velkém Polsku, Ukrajinci o velké Ukrajině, Srbové o velkém Srbsku, Albánci o velké Albánii, Turci o turecké Evropě. A modleme se, ať se ze svého snu neprobudí Germáni…..
Jenom Češi sní o velkém kulovém.
A to je jen dobře!😁😁😁👍
Proč?
Nesní spíš češi o svém velkém penisu a češky vlastně taky – o tom milencově?
Zajímavé hodnocení situace v Sýrii…. je to v souladu se sdělením OSN, že se lidé vracejí do svých domovů. Kdyby Rusko nezasáhlo, tak i západní nejlidnatější oblasti Sýrie čelí zkáze humanitárního bombardování: viz Mosul, Rakka a další zničená města.
S tím pánem lze jen souhlasit !! Do ČT by ho nejspíš nepustili !!
Putin má velký problém : 40 tisíc židů z Izraele se chce vrátit do Ruska. Na Krym.
Co byste mu poradili ?
Poradila bych mu,ať je zpátky nebere v žádném případě.Chtěli tam,tak mají co chtěli.Proč by jako měli utíkat ze svého vytouženého” domova”.
Putin se z těch emigrantů do Ruska asi posere.
Tady 40 tisíc Izraelců, támhle 15 tisíc Búrů z jižní Afriky, vedle autor článku Radek radí bílým Evropanům utéci na Sibiř. Dále se mu tam tlačí domorodci ze středoasijských republik, Číňané na Dálném východě, US křivorypáci mají zálusk na ruské nerostné bohatství, atd.
No, nezávidím mu.
A hlavně:to není problém Putina.To je VÁŽNÝ problém Izraele.Demografie tam jde prudce dolů,rodí pomalu už jen Palestinci a ortodoxní židé.Ti jsou ovšem pro běžný život, zejména pro službu v armádě naprosto nepoužitelní.Tak leda sosat dafki,to jo.
Mladí Židé emigrují hlavně do USA a rodinu zakládají až tam…Mládeže toužící po kvéru a vojenském stejnokroji ubývá.Je to divné??????😉
Jak jste na to přišla? Psala Spencer? Toník?
Néé!Blila to jedna sionistka na Radiožurnálu.
💀💀💀
Šojgu … Neariec, hunský zmetek ohrožující přežití bílé rasy. Podobné pronárody dnes ovládají Rusko, zatímco arijští obyvatelé tamní země jsou Putinovým režimem často kriminalizováni. Proruští sluníčkáři (je jich tady docela dost) nadále razí nesmyslnou teorii “umírněného” islámu, soužití s mohamedány a jinou verbeží. Čím se vlastně liší od profesionálních vítačů? Jsou to vlastizrádci a znesvěcovatelé odkazu našich předků reprezentující jen trochu jinou formu merkelovské velezrady. Prznění a hanobení bílé rasy je jedním z nejtěžších zločinů a já věřím, že takové činy budou brzy po zásluze stíhány.
Pánové Češi, zdravím vás všechny. Jak patrno, ještě jsme pořád tady a to znamená, že český národ ještě nezahynul a nezahyne, ač se o to mnozí vlastizrádci z politováníhodných pohnutek snaží ze všech sil.
JZVVZJ
Taktéž vás zdravím, pánové.
Fůůj,vy jste tedy “árijec” za všechny prachy.Tak otevřeně rasistický výrok už jsem dlouho nečetla.😣👎
Paní Heleno, musím vás opravit.
Pan W. není “árijec”, ale skutečný árijec, má to – posle svých vlastních slov – úředně potvrzeno.
Proto jeho text není a ani být nemůže rasistický,. Je to pohled nadčlověka na nižší (slovanskou a nejen slovanskou) rasu, kopírující norimberské zákony.
Je to docela nechutné,kolik lidí mu přitaká.Jako by si někdo mohl vybrat,která máma ho vyprdne.Úplně mě takový výrok rozhodil.😣
Kolik lidí mu přitaká? Já vidím jen jednoho multinicka který se tu sešel čistě náhodou v jeden čas. Už chybí jen provařený kontrolor Bořek ale ten má plno práce s monitorováním a zakládáním a ještě si musí pamatovat za koho zrovna vlastně píše.
Blbe, Bouše tu včera veřejně prohlásil, že “Bořek již není ve starobinci, protože ho už spálili”… ověř si noty.
Grüss Gott, Herr Werwolf, wann fahren Sie nach Tschechei dem tschechischen Gesindel vorzuführen, wer die Sudeten-Herrenrasse ist ?
@Noobody
Co říkáte na názor, že GP přemísťuje své mocenské centrum ze západu na východ ?
Tomu neříkám vůbec nic (nemohu ani ovlivnit, ani mi nepřísluší to hodnotit). Tuto skutečnost akceptuji jako velmi pravděpodobnou realitu.
Všimněte si, že do vypuknutí 1.SV to byla GB. Odsud se mocenské centrum přesídlilo do USA a dnes je v Číně. Alespoň to tak z vnějšího pohledu vypadá usuzujíc podle toho, která velmoc je na vrcholu a která na sestupu. Ale vše může být ještě úplně jinak.
Existuje evropský stát který má konzistentní konzervativní minulost a velmi pravděpodobně pozitivní, světovými mocenskými centry garantovanou, budoucnost. Někteří tuzemští politici se naivně domnívají, že by mohl být naším vzorem, protože není oficiální důvod, abychom nemohli jeho postavení v budoucnu dosáhnout. Já se naopak domnívám, že výlučnost a jedinečnost onoho státu spočívá právě v tom, že se stal jistou zakonspirovanou centrálou moci vyvoleného etnika. My jsme (ČR) oficiální oblíbenci vyvolených, oni ti neoficální, ale se zajištěnou budoucností a minulostí bez velkých válek. To je vyneslo na vrchol v HDP, životní úrovni, bezpečnosti obyvatel a stability systému.
A teď babo raď, jak to vlastně je!!
Je ta řídící mocenská centrála v Šanghaji? Nebo je tam jen provozní ředitelství a správní rada zasedá v Lusace, Bernu, Zurichu, nebo Ženevě??
Já k tomu také nemám moc informací. Zaslechl jsem k tomu, že vyvolení si budují nějaká tajná sídla v pohoří Altaj. Když se člověk podívá na mapu světa, tak je to z hlediska vzdálenosti od moří a výšky nad mořskou hladinou nejbezpečnější místo na Zemi.
Bojím se jednoho – aby Rusové se nenechali utáhnout na vařené nudli. Oni trpí neuznáním Západu, takže když by západní páni účelově ukázali vlídnější tvář, aby se z toho samým entuziasmem nepodělali.
Měla bych otázku hlavně pro Monitora, ale nejen pro něho. Odpovědět může každý. Děkuji.
Vyše 40 tisíc Židov požiadalo Putina, aby im povolil presťahovať sa na Krym. Izrael prisľúbil finančnú injekciu na rozvoj polostrova. Všetko sú to bývalí občania ZSSR, ktorí žili na polostrove do r. 1991 a po rozpade ZSSR emigrovali do Izraela, a ich potomkovia. Nechceli žiť v ukrajinskom Kryme, ale radi by žili v ruskom Kryme.
https://www.hlavnespravy.sk/vyse-40-tisic-zidov-poziadalo-putina-aby-im-povolil-prestahovat-sa-na-krym-izrael-prislubil-financnu-injekciu-na-rozvoj-polostrova/1463600
———————
A ta otázka zní:
Proč e pro Židy – občany Izraele lákavější žít v Rusku než ve své zemi zaslíbené???
Monitor-septyk tady není kvůli odpovídání otázek a diskusi, ale pro ochcávání nohavic a okopávání kotníků nás pravičáků.
Ještě jsou tu pánové Werwolf (ale ten se mnou nemluví), Holínek, Langer………
Asi nevědí. Ani se jim nedivím.
PS: Zmiňované pány si taky dovolím pozdravit.
Díky za vaše komentáře a v nich vyjádřené názory, jsem spokojená. Všechno jde jak má. Odepisujete se sami a dobrovolně.
Bouše, Vás nikdo nemusí och.cávat. Vy si těmi kecy do huby přímo ser.ete.
Sepťo, ty mi připomínáš toho troubu Drahoše, co kandidoval proti Zemanovi na prezidenta.
Ten taky pořád jen : Nevím, nic nevím, na nic se mě neptejte.
A hodně. Už jsou ta 💩 úplně po celé garáži.
Aby to Janina zvládla vůbec uklidit
Septyku, jak dopadl dnešní grupáč s kolegy z W3V ? Po obědě jste se tady pod vedením werwolfa začali miliskovat, potom jste zmizeli, tak předpokládám, že jste si udělali v septiku homoorgie.
Bouše, vy jste prostě latentní buzik. V politické diskuzi pořád myslíte na mužské (_!_)!
Vlado a Profaci se už odstěhovali?
On je hlavně – no, vždyť všichni víme.
Janino ,člànek jsem přečetla,ale vůbec nepochopila.Že by se Rusové rádi usalašili na Krymu chápu.Líbí se jim všude jinde lépe než v Izraeli.Ono okrádat gójimy je z podstaty věci příjemnější než okrádat momentálně žije v diaspoře 55% židů,”doma” v Izraeli jen 45%,t.j.6,5 000 000…Ale że by Izrael platil Rusům!?!?!?Je PROTI zájmu Izraele aby se nadále snižoval počet židovského obyvatelstva.Už takhle se nepřestává snižovat.Mladí se stěhujï na Západ rodiny zakládají až tam.V Izraeli rodí převážně Palestinkou a ortodoxní židovky,pro chod státu nepoužitelné…Tak jsem z toho jelen.
No, ráda bych znala názor Monitora na jeho obdivované Židy, na kterých nemožno najít jedinou černou skvrnku.
Vysvětlení (když je všechny tak dobře zná, že za ně dá ruku do ohně), proč vymění Izrael, který z pouště udělal kvetoucí zahradu do zeme, kde lidi “žerou zem”.
A k těm izraelským penězům – pokud to má být pátá kolona, potřebují do začátků zafinancovat, ne?
No právě!Ňák se jim v té kvetoucí zahradě nelíbí!
Ke komentáři
SPD-NE 14.7.2018 18:46:01
Má pravdu, paní Heleno.
Ale jeho obavy z naší konkurence nejsou na místě. Zatížit “diskusi tlacháním o ho…..” bravurně zvládne sám a přispěje-li mu Monitor – jsou nedostižná dvojka.
Zatim jsem takovou informaci nezaznamenal.
No a Izrael je svobodná země každý může kam chce.
A to, že si myslím, že antisemité jsou dementi neznamená, že Vaše výmysly o mých názorech jsou pravdivé
Proto se opravdu divím, že na Semelovou reagujete…
Pokuste se ji ignorovat. Ušetříte si čas, oči a navíc nezatížíte diskusi tlacháním o ho…..
Snad jste se poučil…
IGNOROVAT !
Monitore,
to bude asi tím, že vás o tom Židé zapomněli informovat a vyžádat si vaše požehnání.
Ale otázka byla jiná. Jak to, že kvetoucí zemi vymění – a rádi – za zemi, kde vládne agresor Putin a kde lidé “chcípají” hladem?
Že by to v tom hrozném Rusku nebylo až tak hrozné?
a co já s tím? Každý ať si bydlí kde chce.
jenom mám o tom pochybnosti.
NEPOUČIL…
Na práci se židé na Krym asi zrovna dvakrát nehrnou :
Talmud-Yebamoth 63a: Zemědělství je nejnižší povolání.
Izrael má vážný demografický problém.Pomalu nebude koho rekrutovat.Mládež se do stejnokroje zrovna moc nehrne.
Tak zemře.
Nebojte, oni to dobře ví.
Septyku, co kdyby si Izraelci taky vzali nějaké ty negry z Afriky s IQ 55, aby jim pomohli s oplodňováním dětí chtivých židovek ?
Jak tady informoval místní bukál, tak židovští kluci jsou samý buzerant a heterosex jim moc nejde, prý raději mají nagelované prdelky.
Borsig, vyhul si.
Sepťo, mohli by nám židi z Izraele na vlastním příkladu ukázat, jak je ten sionistický neomarxistický multikulturalismus užitečný a jaké černoušky rodí židovky.
A ne se stěhovat za Slovany do Ruska a na Krym.
Borsig, vyhul si ještě jednou.
Talmud-Yebamoth 98a : Všechny nežidovské děti jsou zvířata.
Opr.: než okrádat soukmenovce.
Iste, iste, milý šógune Šojgu, a z vášho pohľadu máte iste 100 % – nú pravdu. No nech je ako chce, vedelo sa hneď od prvého okamihu, ako vás odtiaľto potupne vyprevadil ten trhan rocker, že raz vás vzdanie sa svojich protektorátov bude strašne mrzieť. Tak sa nečudujte, že Západ tak trochu preventívne vyplnil to vákuum po vás. Preto my sa naopak nečudujeme, že teraz sa všemožne snažite, ako matička po rokoch nabrala trochu kondíciu, aj investíciami do vojenstva aj ľsťami (napr. vytvorenie 5 – tej masážnej kolóny z konšpiračnej komunity) zvrátiť vývoj. Ibaže stále platí, že keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Takže my, zatiaľ stále väčšinovo, uprednostňujeme protektorát západného typu. Na to, aby to bolo naopak, by ste nám museli sľúbiť onakvejšie medové motúzy, ako len nejaké nejasné odkazy cez Okamuru a nášho Kotlebu. A keby ste medové motúzy mysleli aj 100 x vážne, logika hovorí, že prednosť by mala matička Rus vzhľadom na jej problémy a ambície.
Takže šógune, zatiaľ ostávame po starom, samozrejme, ak zajtra nás nehodí cez palubu Donda Trump, ktorého zdá sa máte v hrsti.
Souhu Mek Kenzi
Rusove ty Tydyte vymatlany odtahli bez boje a dobrovolně podle dohody ze sve sfery vlivu. To Zapad nesplnil svoji čast dohody, porušil sliby a natahnul sve humanytarni imperijalni žoldaky na ruskou hranici. A zapad tež zahajil eru valek v Ojropě i v jejim blizkem okoli. Sedm valek za pět let soudruzi – to nebyl plan Rusu ale americkych Nobelistu miru, ktery pvuhovani sustruzi zeralizovali. Zapad tež s pomoci svych saudskych spojencu podryval Čečnu a snažil se za pomoci svych patych neZISKOVYCH cizich agentur opakovaně provest v Rusku barevny převrat, tzv. revoluci a okrast rusky lid.
Tak si přestaň vymejšlet bajky o ruske agresivitě. Agresivni je Zapad – naši mnichovšti spojenci s amrickym protektorem, ktery pomohl k nastupu Adi i ke vzniku 2.světove valky.