pc1217
13.12.2017
Kategorie: Kultura a tipy

Rozdíl mezi SEO a SEM

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Sdílejte článek:

Mezi oběma výše zmíněnými pojmy je zásadní rozdíl, který je ovšem většinou laikům skryt. Pojďme se podívat, k čemu je možné jednotlivé techniky využít.

SEM není SEO

Někteří lidé považují SEM jen za součást SEO. Search engine marketing však volí jinou taktiku zviditelňování stránek. Funguje na principu placené reklamy. Ke zvýšení povědomí o produktu či obecně stránkách se používají PPC kampaně, nejznámější je určitě AdSense a pro české uživatele i Sklik. Případně máte možnost si zaplatit zapsání do prestižních katalogů, pokud vaše stránka propaguje nějaký produkt či službu. SEM má poměrně rychlé a dlouhodobé výsledky, jeho problém je však více než zjevný. Vyžaduje neustálý přísun financí do placení kampaní, po určitém čase se účinnost snižuje, jelikož je reklamou zasažen stále větší podíl cílové skupiny.

Jak budovat pozici ve vyhledávači?

Není pravda, že by SEO bylo zadarmo. Pokud chcete stránku opravdu ideálně optimalizovat pro algoritmy vyhledávačů, bude to stát mnoho času a nebo finance. V případě, že si vše děláte sami, pravděpodobně vám to potrvá opravdu dlouho a navíc nepůjde o takovou kvalitu jako od profesionála. Zaplatit si aspoň zčásti optimalizaci se rozhodně vyplatí. Kdo všechno by byl potřeba? Copywriter na psaní článků, newsletterů a popisků. Grafika pro designový návrh stránky, programátora kvůli vytvoření webu, kvalitního linkbuildera, který sežene relevantní odkazy ze stránek s vyšším S-Rankem. O mnoho lepším řešení je svěřit se v optimalizaci specializované společnosti.

Co je tedy lepší?

Úplně nejlepším řešením je obě strategie kombinovat, přičemž asi větší pozornost následně věnovat SEO (optimalizace), jež je dlouhodobě významnější. V případě, že se specializujete na prodej velmi často inzerované komodity, musíte do úspěchu investovat opravdu hodně. Budete totiž soupeřit se stovkami milionů dalších odkazů ve vyhledávačů.

(PR)

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc srpen 2018: *****

Jan Procházka 500,- Kč, Věra Vladyková 290,- Kč, Martin Ondráček 200,- Kč, Martin Pavlíček 1000,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Eco Bau 500,- Kč, MUDr. Štefan Ridzoň 200,- Kč

Celkem za měsíc: 2 890,00 Kč
Vybráno 8.25%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
politicon-banner

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.