27.8.2014
Kategorie: Společnost

Reklama na četníky? To tu ještě nebylo!

Sdílejte článek:

OD: MIROSLAV INDRA 27|08|2014

Před několika dny jsem na své oblíbené nejmenované rozhlasové stanici zaslechl reklamní (nebo chcete-li „píár“) spot, který okamžitě upoutal mou pozornost. Vzápětí jsem si ale řekl, že se mi to nejspíš zdálo nebo jsem špatně slyšel. Byla to totiž – považte – reklama na Městskou policii v Praze. Dozvíme se z ní něco v tom duchu, že obecní policie je s námi od jara do zimy, v horku i dešti a k tomu 24 hodin denně.

 

 

Jal jsem se přemýšlet, až se mi mozkové závity přehřívaly: jaký je proboha účel takového propagačního skvostu? Pochopil bych náborovou reklamu ve stylu „hledáme drsňáky se zálibou v uniformách a vlhkými sny o akčních hrdinech“, ale tohle? Ze všeho nejdřív mě napadlo, že to má veřejnost pořádně vyděsit. Mně totiž představa četníka, kterého mám nonstop za zadkem, vůbec nedělá dobře. Ovšem k čemu by politické reprezentaci hlavního města mohlo sloužit strašení občanů? Asi za tím bude něco jiného… Jenž co, proboha? Nemůže to přece být obyčejná propagace jako na jogurty napěchované ovocem, půjčky s tříciferným RPSN nebo na tampóny, co vysají i Máchovo jezero. Ty přece jinými slovy říkají: „vyberte si právě náš výrobek, protože je nejjogurtovější, nejvýhodnější, nejtampónovatější, nejlevnější, nejzdravější a vůbec nejonačejší“. Jak má tohle našinec aplikovat na městskou policii? Vyberte si pražskou MP, protože je nejpražštější? Nejlevnější? Nejvíc saje? To asi nebude ono.

 

Jako pravděpodobnější se mi po chvíli začala jevit varianta, že je občanům (posluchačům rádia) potřeba připomenout samotnou existenci instituce, jíž mnozí láskyplně přezdívají „městapo“. Nevlastníte-li totiž osobní automobil, máte celkem slušnou šanci, že pražského četníka v životě neuvidíte. Jako chodce či cyklistu se vás totiž zpravidla nebude snažit překvapit zpoza křoví s radarem na měření rychlosti a už vůbec se nebude pokoušet nasadit vám botičku (pomíjím variantu, že jste Popelka a vracíte se zrovna z plesu na Pražském hradě).

 

Tak oč tu ksakru běží? K čemu je u všech ďasů dobrá reklama na veřejnou instituci, která snad byla založena s tím záměrem, aby nám občanům ulehčovala život? Ta by si přece měla tu nejúčinnější reklamu dělat sama – svou udatností, pílí, úslužností a tak dále. Místo toho si však tato instituce provozovaná z našich peněz platí píárko na soukromých rádiích? V tom přece MUSÍ být nějaký zakopaný pes!

 

 

Vtom přišlo osvícení! Ono to přece dokonale zapadá do D-FENSovy teorie, již vyslovil v tomto článku

 

Autor v něm mimo jiné tvrdí: „…Lokální představitelé velmi dobře pochopili, že mít městapo pro ně představuje výhodu. Jednak mohou pomocí lépe ovládat své občany, ale především mohou utrácet peníze za vybavení a další prostředky, a na utrácení peněz, resp. provizí z nich celý ten systém stojí. U jednodušších občanů, kteří habaďůru ještě neprokoukli, navíc může sekundárně vznikat dojem, že se tahle banda ozbrojených šimpanzů skutečně bude starat o jeho bezpečnost, což by mohlo přinášet dodatečné politické body. No a nakonec, hodně představitelů městské správy trpí napoleonským komplexem a možnost vlastnit soukromou armádu v uniformách a se zbraněmi jim prostě dělá dobře.

 

Problém je existenci takových subjektů dlouhodobě obhájit. V podstatě by se dalo říci, že MP mají rádi pouze lidé, kteří s ní neměli nikdy nic do činění.“

 

Co bude následovat? Reklama na finanční úřad? Vězeňskou službu? Pražského primátora? Třeba něco jako: „Pražský primátor, tvůj velký bratr, tě sleduje…“?

 

ZDROJ: Miroslav Indra

 

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc květen 2021: *****

Josef Budějovský 500,- Kč, Jiřina Kozáková 200,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Pavel Janeček 300,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Rene David 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, ing. Jiří Babinský 500,- Kč, Věra Baarová 1000,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Lubomír Vylíčil Phar. 5000,- Kč, Novákovi 500,- Kč, Marek Janičko 100,- Kč, Vlastimil Kadlec 2000,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, Michaela Wurmová 1000,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Karel Hojdar 150,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, MUDr. Ive Niemcová 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Irena Kuželová 150,- Kč, ing. Stanislav Kužel 150,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč

Celkem za měsíc: 17 966,00 Kč
Vybráno 51.33%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 31 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (9 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...