TOKRADAR
2.1.2019
Kategorie: Společnost

Pryč s Ťokem

Sdílejte článek:

JAN POLANECKÝ

Od okamžiku sněhové aféry na dálnici D1 se na ministra dopravy Ťoka valí kritika. Od veřejnosti za nezvládnutou kalamitní situaci, od premiéra za měkkost ke svým podřízeným. Zaslouží si ji?

Jistě zaslouží, ale za něco úplně jiného než za zablokování brněnské dálnice. Je tak trochu typické, že veřejnost řeší celkem marginální a ojedinělou událost, kterou jí naservírují média a nezabývá se podstatnějšími a dlouhodobými problémy. Ne náhodou je to zcela podobný přístup, jaký veřejnost a politici zaujímají k českému premiérovi. Situace s 50 miliony pro Čapí hnízdo je „obrovský problém“, ale že firma pana premiéra (kterou „nevlastní“) inkasuje ročně z našich daní zhruba 3 miliardy korun (tedy 3000 milionů!) skrze český a unijní rozpočet, to téměř nikoho netankuje. Částku 3 miliardy si prostě už běžný občan neumí představit…

A tak máme pana Ťoka pod palbou za banální situaci na hlavní české dálnici, ačkoliv je nutné přiznat, že resort dopravy je určitě jedním z nejproblematičtějších vůbec a každý ministr se v něm chtě-nechtě musí utopit. A to nejen díky zoufale pomalé výstavbě či rekonstrukci dálniční sítě. Nechápejte mě ale špatně, ministra Ťoka zde ani v nejmenším neobhajuji. Podle mého názoru neměl takto názorově pomatený člověk na svou židli nikdy usednout.

Již v roce 2015 jsme mu s tehdejším kolegou Novotným adresovali otevřenou výzvu, kde jsme ho upozornili na nebezpečnost jeho počínání. Ptám se tedy, proč lidem spíše nevadí neustále rostoucí represe, zákazy, příkazy a dozor v osobní dopravě, ačkoliv je za dvě desetiletí již zcela zřejmé, že nefungují? Nevadí drakonická výše pokut, která v Evropě v přepočtu na průměrný plat (ale většinou ani absolutně) nemá obdoby? Nevadí ignorantská podpora eko-šílenství směřující k likvidaci osobní individuální dopravy nejen ve městech? Nevadí, že se z dohledu nad bezpečností silniční dopravy stal bezostyšně a neskrývaně výběr dodatečné silniční daně? Nevadí ani neustálé manipulativní a veskrze lživá prohlášení ministra ve stylu, že Češi jsou nejhorší řidiči v Evropě? Nevadí neustálé zvyšování cen technických kontrol vozidel vlivem rostoucí státní buzerace v této oblasti? Nezajímají nikoho ani skandální návrhy zákonů z dílny ministerstva na další zpřísňování silničních pravidel a sankcí? Nikomu vůbec nevadí, že ministerstvo otevřeně přiznává, ba se tím dokonce chlubí, že policie spoluvytváří předkládanou legislativu? Nejen to je podle mě absolutně nepřijatelný konflikt, protože PČR má vykonávat dohled na zákony, které jim politici naservírují a ne spolustanovovat pravidla sama pro sebe.Ministr Ťok prostě funguje v režimu „represe nefunguje – přidáme více represe“. Ne náhodou bylo jeho jediným navrženým receptem na zablokovanou dálnici zakázání jízdy kamionů v levém pruhu (ne že bych kamiony v levém pruhu zrovna miloval). Máme problém? Zákaz to vyřeší! Více represe to vyřeší!

Nutno ovšem poznamenat, že tímto nebezpečným syndromem trpí současně velká část motoristické a novinářské veřejnosti, která v nekonečném zpřísňování vidí spásu. Tito lidé nikdy nedokážou pochopit, že uvolnění pravidel a represe na silnicích by mělo pozitivní vliv na bezpečnost a plynulost provozu. Ojedinělé zahraniční příklady jsou k tomu zcela výmluvné. Lidé by byli (ve své většině) více ostražití, méně by se spoléhali na zákony a jejich vynucování represivními orgány. Chovali by se přirozeně a rozhodně by se nechtěli na silnicích pozabíjet. A ti, kteří by se chovali nezodpovědně, přeci žádná masivní represe stejně nezastaví (nebo snad už zastavila?!).

Opět, nechápejte mě špatně, rozhodně neříkám, že mají být zrušena pravidla silničního provozu. Živě si ale vzpomínám na argumentaci dopravních „expertů“ podobných ministru Ťokovi v době, kdy se zvyšovala povolená rychlost na dálnicích z 110 na 130 km/h. Varovali před stovkami mrtvol na dálnicích, měla nastat apokalypsa. Nestalo se vůbec nic. A to, že například „užitečná“ přednost chodců na přechodech stojí ročně desítky životů navíc, nikoho nezajímá…

Chcete-li tedy kritizovat pana Ťoka, kritizujte ho za zpátečnické myšlení, za jeho povahu nenapravitelného regulovčíka, za jeho celkové směřování ke zvyšující se státní buzeraci. To jsou ty pravé důvody, proč se člověk jeho ražení nikdy neměl stát ministrem dopravy.

jan-polanecky2206357_0
Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****

ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč

Celkem za měsíc: 7 378,00 Kč
Vybráno 21.08%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 223 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (22 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
politicon.cz
20 komentářů
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.