
Prý jsme zbohatli, ale na jásání to není
RUDOLF MLÁDEK
Měřeno přes národní důchod, je šestinásobek růstu za třicet minulých let dobrý úspěch. Na tentýž úspěch potřebovaly naše socialistické vlády o deset let více. Ale poválečnému Německu na obnovení předválečné úrovně ekonomiky stačilo pouhých dvacet let. Zdá se, že co do výkonnosti stále ještě vyspělé ekonomiky nedoháníme. A důvodů je více.
Na tomto nedohánění se podepisuje zjevný nezájem politiků o dopravní rozvoj státu. Očekávat, že vybudovaná socialistická infrastruktura bude stačit na další ekonomický růst, tentokráte v kapitalistickém čase, je a bylo přinejmenším naivní. Dálnice a silnice proto příliš nepřibyly, u železnic je stav více méně stejný. I když neplatí úměr, že šestkrát více ekonomiky vyžaduje šestkráte více silnic a železnic, stejně tak ale neplatí, že to, co stačilo v socialismu, bude stačit na dalších třicet kapitalistických let. Žel, zřejmě takovou představu měli a mají naši kapitalističtí političtí kormidelníci, protože výstavby dopravních sítí jsou malé a nedostatečné. V mnoha případech při srovnání se sousedními postkomunistickými státy je to skoro trapný stav. Ani stovky miliard dotací z EU nám nestačilo. Vše někde zmizelo.
V pátek v tomto týdnu rokovala a bilancovala dopravní sekce Hospodářské komory. A česká dopravní infrastruktura si v hodnocení mnoha odborníků ze všech dopravních módů rozhodně dobrou známku nezaslouží. Propustnost železničních tratí je jako z doby c.k. Rakouska a socialistických protisměrných vlaků, tedy zoufalá, nepropustnost dálniční a silniční sítě si „užívá“ český řidič (řidička nepochybně také) každý den a splavnost takového Labe či Vltavy je bída a utrpení. Kdyby se před lety nerozhodlo o rozšíření kapacity Letiště Václava Havla, byl by tam obdobný problém. Ale jedno letiště problém dopravy nevyřeší a přetíženost či zanedbanost (Labe přímo ukázkové) celkový stav dopravních cest nezmění. Tady stát za třicet let naprosto selhal. A vůbec to nevypadá, že by se blýskalo na lepší časy. A každý ekonom nakonec přizná, že pokud se infrastruktura stane nepropustnou, k dalšímu ekonomickému růstu žádná jiná cesta nevede.
Na Letné demonstranti volají po návratu jakési Špidlovsko-Kalouskovské demokracie jako když vůbec netuší, co se dělo a děje kolem nich. Za třicet let si všímají asi tak leda změny televizního signálu, protože skutečné a dlouhodobě neřešené celospolečenské ekonomické problémy v jejich projevech neznějí. Tudy cesta nepovede. Ale ani současné parlamentní složení nevzbuzuje moc optimismu.
A pokud premiér státu, zde Andrej Babiš, na svém facebookovém profilu informuje veřejnost (1), že je proti němu jeden nejmenovaný dopravní úředník, který ignoroval jeho žádost o zákazu předjíždění kamionů na 162 kilometrech dálnice D1, pak bez ohledu na správnost premiérova požadavku se s ohledem na veřejný výsledek výstavby dopravní infrastruktury posledních třiceti let musíme ptát, kdo vlastně tento stát řídí. Odpovědní hospodáři? Vůbec to tak nevypadá. Spíše připomínají nešiky bolševiky z padesátých let. Ale ti škodili jen dočasně a po nich nastoupili socialisté alespoň o zrníčko lepší. Jejich práci ve výstavbě dopravní infrastruktury změřit můžeme a tu porovnat se současností. Jenomže to srovnání starých výsledků s dneškem má přes zjevné zbohatnutí státu i lidí právě v dopravní infrastruktuře tu nepříjemnou a příliš hořkou příchuť. Je podivné, jak málo se o tom hovoří a jak málo se v této věci koná. Vždyť dopravní odborníci na neutěšený stav upozorňují už více jak desítku let. A i to odeznělo na konferenci Hospodářské komory s poznáním, že osobní zájmy politiků dlouhodobě nejsou shodné s dopravním rozvojem státu. Překvapivé, protože v ostatních postkomunistických zemích kolem nás je stav podstatně lepší.
Zdroj:
(1) https://echo24.cz/a/S2zQS/ignoruje-me-urednik-vysvetluje-babis-proc-neprosadil-zakaz-predjizdeni-kamionu-na-162-km-d1
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****
ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Jiří Sika 250,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč
Celkem za měsíc: 9 828,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- “Do Evropy míří rekordní počty Afričanů,” varuje Frontex - 16.4.2021
- Covid-19: Odborníci se předvedli - 16.4.2021
- Masakr za slova, soucit s násilím - 16.4.2021
Prý jsme pod vedením ANO+ČSSD+KSČ(m) zbohatli
Jen nesvéprávnej debil dokáže současné inflaci říkat “zbohatnutí”
Velký kulový, až doženeme slibované Rakousko, tak potom možná trochu. Politici nám stále lžou a mažou
chleba medem a le ten med je falešný.
V čem doženeme, v počtu muslimů a černochů v hlavním městě? Tak k tomu máme nadějně nakročeno.
Libore s takovym materialem jako jsi ty a tobe podobnym, nikdy nezbohatneme , blbci totiz nikdy nemohou zbohatnout a konci jako zavistivi a zli lide, coz je tvuj pripad a tvych kamaradu na tomto webu. Jo, ty mne taky …..
jak kdo. agrofertu se daří. muslimovi hamáčkovi podle jeho sadelnatých laloků pod bradou taky.
Je v ČR vůbec možné budovat dopravní sítě? Pomineme li rozkrádání a tunelování, které je u nás známé, dojdeme k závěru, že nikoliv! Populistické vlády v minulosti namlsaly totiž lidi přidáváním “ZADARMO”, a lidi se tohoto trendu “prožer co můžeš” nebudou chtít vzdát. Zkrátka nésó prachy, sóuzi je rozfofrovali. A na utažení opasků lidi znovu neutáhneš, že?!
Rozfofrovali to kapitalisti , kteří tu už skoro 30 let vládnou , slouho Čurdo !!
Kapitalista by nic nerozfofroval, to by pak nebyl kapitalista, ale socialista, ty troubo!
Autor má pravdu. Máme na počet obyvatelstva nejvíc miliardářů a multimilionářů (statistiky českých bank). Pak máme nejvíc vzdělaných sociologů a politologů, tedy absolventů fakult s humanitním zaměřením – to je výsada naší 30leté samostatnosti. Jsme první ve světě v počtu právníků na počet obyvatel. Též skvělý výsledek současného režimu. Prostě samá pozitiva. A máme dokonce na počet obyvatel víc bezdomovců než USA. Tohle nelze nevidět. Jen dál soudruzi, my ten západ nemusíme dohánět, my už jsme ho předběhli
Ano, máme nejvíc i úředníků, prostě všech kteří se šli vzdělávat s vyhlídkou že na smysluplnou práci nebudou muset do konce života šáhnout a love budou, i za ,,pracovní” zmetky první kategorie.
A to že autor použil v názvu Ruzyňského letiště jméno Vency Láhve taky o lecčems vypovídá, zřejmě psal článek sedíc na Vaňkově lavičce.
Z 26 000 skartovaných estébáků je prý polovina miliardářů.
Normalni člověče. V Česku je podle tebe minimalně 13.000 milijardařu? Nejsi nahodou tak trochu Mišuge?
Tys je skartoval? Že máš tak dobré informace soudruhu agente.
Z bohatli ale cirkevni restituenti Pobelohorskych cirkvi a byvala nacisticka slechta.Chtel jsem mrknout na interaktivni mapu cirkevnich restituci z roku 2012,cervene bylo zvyrazneno na mape uzemi ktere bude zase vlastnit cirkev, mapa uz davno nefunguje..
Stojí to všechno za pi.ču. Už aby to krachlo.
https://www.google.com/search?q=PI%C4%8CA&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwik_qGLmpTmAhURa1AKHYkDDhoQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1536&bih=722 …
VLASTIZRÁDCŮM SMRT
SMAŽTE VŠECHNY TŘI JE TO BLBOST
děkuji :)
Co ten obrovský státní dluh , nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce , obstavené penze, vysoké ceny bytů a nájemného , neustálý růst cen potravin ?! ?
To už bys mohl dávno vědět že teprv to je to pravé bohatnutí společnosti, holt když se kácí les pro zisk tak lítají třísky.
Tady spíš lítají trámy a český národ je v likvidaci !
Moravsky narod je v likvidaci jeste o 100let drive, jako Cesky.
Jo jo . Když se kácí pes tak padaj řízky .
Maso jako maso, sežrat se dá všechno.
Národní důchod – šestinásobek
nájemné – stonásobek
energie – dvacetinásobek
voda – stonásobek
platy – osminásobek – teoreticky možná desetinásobek
státní dluh – dvoubilionnásobek
Blahobyt a zbohatnutí jak prase…..
Autor je hlupak. Nic vic. Jak je starej tak nevidi realitu. Vrat se do hrobu strejdo
K bludům úředních oblud, zaměstnavatelských oblud máme politické obludy. Úžerů., úžeři úžerům. Typu že každá liška si chválí svůj ocas. Vymírajících území vymírajícího kontinentu bez surovin a energií za to s neziskovkáři paralelních řízení států i cestovkou €araboafriky podlokajníků nevolníků. A samozřejmě kejklíře a skořápkáře trha mamona.
První problém byl v Opoziční smlouvě, která de facto zmrazila náš další ekonomický a politický vývoj na celých 5 let.
Tohle se Zemanovi a Klausovi vážně nepovedlo…
Pak samozřejmě byl problém s různorodými názory členů Občanské fóra, jedni chtěli socialismus s lidskou tváří tedy liberální socialismus, ale třeba právě Klaus ten socialismus nechtěl vůbec, tak z toho vznikl takový kočkopes.
No ale… my se z toho dostaneme, Klaus,Zeman a koneckonců ani Babiš tady nebudou věčně, jednou přijde generační výměna naší politické scény, už to potřebuje náš stát, naše ekonomika jako sůl.
maly velky ty jsi iz z PP pripraven ridit vladu, parlament, proste okoliv. Jen doufam ze te nepotkam na silnici, blbe
Otazka je čemuž kdo řika zbohatnuti. Jestliže si žil od vyplaty k vyplatě, od duchodu k duchodu a vyžiješ jen tak tak, uspory ani nějake cennosti a nemovitosti nemaš tak si asi moc nezbohatnul. I když nominalně maš šestinasobek dřivějšich přijmu, ktere ti ve skutečnosti požrala inflace.
A jestliže si žiješ fajnovně enem diky pujčkam a hypotece a jinak maš prdlačky tak to tež neni žadne zvlašni zbohatnuti, bo ten majetek patři prozatim bance.
Nu a cena “zbohatnuti? Vyprodana ekonomika, předluženy nesoběstačny a zcela zavisly podřizeny stat pod cizim diktatem, zdroje v cizich rukou, teměř ve všem potravinami a většinou zboži ktere se zde předtim vyrabělo počinaje zavisly na dovozech.
Přes Potěmkinovskou vizaž to na nějake zbohatnuti nevypada. Spiš jak hudba na Titanicu, ktery již “stoupa” směrem ke dnu.
Kousek od nás si staví superluxusní barák nějakej majitel jakési firmy přes automatizaci železnic, za 150 milionů, říkají lidi co mu to staví. A tak to vypadá nejspíš s většinou investic do dopravy, bych řekl.
Když se dělala dálnice, měli položit hned vedle koleje a mohly tam dnes švihat rychlovlaky 300 km/hod. – takhle máme pořád tratě z rakouské monarchie. Měly taky už dávno být dva nové velké přístavy v Děčíně a Hodoníně, tam s průplavem z Dunaje, je to kousek. Nedělá se dnes nikde skoro nic, ale mizí v tom desítky miliard.
Holt kapitalizmus ma sva pravidla. Politici slouži a zakony, dotace, daňovy system, veřejne zakazky šiji bohatym kapitalistum na miru. Čemu se divite? Měl byste jako spravny pravičak obdivovat uspěšne kaponě a ne jim zavidět.