25.9.2014
Kategorie: Ekonomika

Prošustrovaných 12 milionů radnicí Prahy 5

Sdílejte článek:

OD: NIKOL SYROVÁTKOVÁ 25|09|2014

Trhy farmářské, vánoční či velikonoční má téměř každý rád. Možná mu ale jejich „kouzlo“ zhořkne, když zjistí kolik ho stály za poslední 4 roky na pražském Andělu.

 

 

Představte si, že máte pozemky, kde denně projde více než 80 tisíc lidí. Máte možnost toto místo pronajmout a získat z pronájmu peníze. Co byste udělali? Pronajali ho, a těšili se na téměř bezpracný výdělek? Ne tak městská část Prahy 5. Ta za roky 2010 až 2014 zaplatila za komerční pronájem pěší zóny Anděl firmě, která organizovala zmíněné trhy, přes 12 milionu korun.

 

Pro upřesnění – 12 milionu korun zaplatila z městského rozpočtu, za to že firma V.L.2001, s.r.o. zorganizovala na Andělu 8x za 4 roky trhy (4x velikonoční a 4x vánoční) a následně to rozšířila o farmářské.

 

Jak se to mohlo stát? Proč Praha 5 místo aby inkasovala peníze za pronájem jednoho z nejlukrativnějších míst v Praze, naopak nějaké firmě platila? Těžko nejen říct ale i chápat.

 

Jak se to stalo?

 

Zcela bez povšimnutí občanů a mnoha firem bylo vyhlášeno výběrové řízení na zajištění vánočních a velikonočních slavností na Smíchově a to na 40. zasedání rady městské části Praha 5 konané dne 24.11.2009 jako řádné číslem usnesení číslo usnesení 40/1285/2009, do kterého se přihlásily 2 firmy. V.L.2001, s.r.o. a MVP agency s.r.o. Otevírání obálek bylo 18.1.2010.

 

„Překvapivě“ jedna z firem nedodržela zadávací podmínky a byla vyřazena (smlouvy a prohlášení nebylo podepsáno oprávněnou osobou). Je zvláštní, že firma, která se účastní takové zakázky, „omylem“ zapomene dokumenty podepsat.

 

Ve hře tedy zůstala firma V.L.2001, s.r.o. s nabídkou na provozování těchto trhů za cenu 11.272.000,- Kč vč. DPH. Opět připomínám, že za pronájem místa na pěší zóně Anděl dostala firma V.L.2001, s.r.o. zaplaceno ne naopak (jak by bylo možná jasné z logiky věci). Číslo smlouvy je 008/0/KMČ/10 uzavřená dne 9.3.2010.

 

Aby toho nebylo málo, přišly do módy farmářské trhy. Praha 5 tedy uzavřela se zmíněnou firmou dodatek, kde jí ještě přidala dalších 580.000 Kč vč. DPH. 

 

Kdo za tímto „lukrativním“ pronájmem stojí? Členové výběrové komise tenkrát byli: JUDr. M. Jančík, MBA, Ing. P. Horák, Mgr. L. Vávrová, Ph.D. V. Zapletal, M. Šesták, Bc. L. Herold, A. Kohout.

 

Co je na celé této akci zvláštní? Že vlastník (Praha 5) pronajímá nejlukrativnější místo v Praze firmě pro podnikání (výdělečnou činnost) a ještě jí za to zaplatí. Můžeme si alespoň myslet, že firmy které si stánky na zmíněných trzích pronajímaly, měly místa zdarma. Není tomu tak.

 

 

Cena za pronájem stánku na trzích se pohybuje do 1 500,- do 2 000,- Kč denně. Při průměrném počtu stánků 45 a průměrné ceny 1800,- Kč/stánek je výdělek 81 tis. Kč denně. Pokud spočítáme, že velikonoční a vánoční trhy jsou celkem 50 dnů + farmářské 35 dnů (35 týdnů v roce – každý pátek mimo zimní období) a uděláme součet tak nám vyjde 6.885.000 Kč ročně x 4 roky tj. 27.540.000 Kč. Celkový počet dnů je pouze odhad, může se měnit dle různých podmínek radnice.

 

Myslím si, že za cca 27,5 milionu za 4 roky by tyto trhy i se splněním podmínek Prahy 5 šlo organizovat. Praha 5 však firmě ještě darovala dalších 12 milionů a o důvodech se můžeme pouze dohadovat.

 

Jak je to nyní?

 

Dnešní radnice Prahy 5 v podstatě „šetří“. Trhy se organizují za částku 65 000,- Kč bez DPH ročně s uzavřenou smlouvu na 10 let. Vzhledem k výši částky „zakázky“ tentokrát nebyla vyhlášena veřejná zakázka, ale byla to zakázka malého rozsahu, kdy radnice oslovila několik firem. Již v zadávací dokumentaci je uvedena maximální cena veřejné zakázky na 740 000,- Kč bez DPH.

 

Firmy které se zakázky zúčastnily byly V.L.2001, s.r.o s částkou 739 000,- Kč, Lucky service, s.r.o s částkou 650 000,- Kč a FULLSERVICE, s.r.o která nabídla 700 000,- Kč.

 

Zakázku na 10 let vyhrála Lucky service a Rada městské části Praha 5 na zasedání č. 57/2001/2013 dne 3.12.2013 uzavření smlouvy odsouhlasila i když velmi těsným počtem hlasů. 4 hlasovali pro a 3 zastupitelé se zdrželi.

 

Ráda bych zde informovala, kdo tuto smlouvu schválil, ale na webu Prahy 5 není patrno, kdo se této konkrétní rady zúčastnil. Vidíme pouze, že 3 radní se zdrželi hlasování a jejich jména, ale kdo hlasoval pro, uvedeno není. Současný počet radních jsou 4 lidé.

 

Jak je patrno, tak ani dalších 10 let nedostane Praha 5 za pronájem pěší zóny na Andělu pro provozování trhů ani korunu, naopak si to zase obyvatelé Prahy 5 hezky zaplatí. Ale vlastně „šetříme“. Zdá se mi minimálně poněkud zvláštní, proč je smlouva uzavřena na 10 let, což zahrnuje až 3 volební období. Podmínky ve smlouvě jsou nastaveny tak, že je smlouva téměř nevypověditelná.

 

 

Jak to chodí na jiných městských částech Prahy?

 

Protože podmínky smluv na provozování trhů na Andělu mě mírně řečeno šokovaly, chtěla jsem vědět, zda to není v Praze standardem. Obeslala jsem tedy ještě pár podobně velkých městských částí. Zjistila jsem, že dalším kdo platí za organizaci trhů je Praha 4 (Na Pankráci).

 

Oproti tomu Praha 2, která má podobné místo (i když ne tak denně zalidněným) – Náměstí Míru si za pronájem tohoto náměstí pro velikonočí a vánoční trhy nechá zaplatit téměř milion korun ročně. Tak by to snad (alespoň podle mého názoru) mělo být.

 

——————————-

 

JUDr. Milan Jančík MBA – opět kandiduje do zastupitelstva Prahy 5 + do Senátu

Někteří bývalí i současní členové Rady Prahy 5 taktéž do zastupitelstva kandidují, i když pod jinými stranami, než byli původně zvoleni.

Pozn. Veškeré informace o Smlouvách zde uvedené jsou na základě ověřených údajů a vyžádaných dokumentů dle Zákona 106/1999 Sb.

 

ZDROJ: Nikol Syrovátková

 

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc říjen 2020: *****

ing. Jan Dvořák 400,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Pavel Kl*ka 222,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Miroslav Paták 200,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Anonym 1000,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Pavel Jurášek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, Miloš Kraus 200,- Kč, Ludmila Kárská 300,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, Miloš Kraus 200,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Markéta Hansli 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jiří Meissner 500,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 50,- Kč, Jiří Sika 100,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, Aleš Karásek 200,- Kč, Petr Hučín 50,- Kč, Eduard Ezer 500,- Kč, Iva Janouchová 100,- Kč, Mirko Hampl 200,- Kč, Rudolf Roedlind 500,- Kč, Silvia Ambrogini 500,- Kč, Miroslav Meder 300,- Kč, Milan Tahovský 1000,- Kč, Jan Bezděk 500,- Kč, Miroslav Zatřepálek 100,- Kč

Celkem za měsíc: 18 855,00 Kč
Vybráno 53.87%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 24 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (7 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
politicon.cz

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.