
Prokleté suroviny
PETR HAMPL
Kdo nenapsal o lithiu, jako by nebyl. Takže se připojuji i já a připomínám, že absolutní politickým vítězem celé kauzy je Andrej Babiš. Dalo se čekat, že pár dnů před volbami odpálí nějakou novinku ohledně privatizace OKD, ale byl připravený mnohem lépe. Kauza lithium v této chvíli vypadá jako něco řádově většího než nejen Čapí hnízdo, ale taky biopaliva a všechny ostatní Babišovy špíny dohromady. Jeho kritici z řad tzv. solidních stran najednou smrdí mnohem více než Babiš, navíc linky vedou až k pravdoláskovým oligarchům Bakalovi a Janečkovi. I chování ODS a TOP09 působí dojmem, že nemají námitek proti základními principu nevratného převodu národního bohatství na jakousi australskou korporaci.
Možná, že se kauza později ukáže jako uměle nafouknutá, ale v této chvíli se každý “tradiční politik,” který varuje před Babišem, jenom zesměšňuje. Proč by měli voliči řešit 50 milionů, když “tradiční strany” kradou před očima voličů 500 miliard. Aspoň v téhle chvíli to tak vypadá, a do voleb se to nezmění.
Prodej surovin nebo poctivá práce?
Pojďme k obecnější otázce, jestli je pro Českou republiku vůbec dobré, aby se tu taková surovina těžila. Když totiž odhlédneme od momentálních sporů o lithium, vidíme dva modely přístupu k surovinám. Ukázkovým příkladem toho prvního jsou české země 19. století. Těžilo se tu uhlí, jehož transport na dlouhé vzdálenosti byl natolik nákladný, že nezbývalo než stavět zpracovatelské podniky hned v sousedství dolů. Otevíraly se tedy hutě a hned na ně navázaly strojírenské fabriky. Vesměs menší firmy, jejichž provoz vyžadoval hodně umu, fortele i vynalézavosti. Dnes tu dobu spojujeme s kolosy jako Škoda, ale hospodářské poměry určovaly spíš dílny a továrny s desítkami zaměstnanců. To přineslo hospodářský zázrak. Kdyby se tehdy používalo slovo „ekonomický tygr,“ perfektně by na české země sedělo. Na rozmach výrobního průmyslu navázala další řemesla a služby a ze země se stalo technicko-ekonomické srdce Rakouska – Uherska a později celého sovětského bloku. Těžba uhlí tomu výrazně napomohla.
Jenže existuje taky druhý model využití surovinového bohatství. Vidíme je v desítkách států třetího světa. Pod zemí se najde cenný zdroj, přihrne se nadnárodní korporace, její aktivity zničí místní zemědělství, kulturu i celý civilizační řád. Doveze tisíce zahraničních dělníků, její manažeři se chovají jako okupanti, na místní lidi zbyde jen polootrocká práce, všechen zisk putuje do zahraničí a po čase zůstane jen zdevastovaná krajina a rozvrácená společnost. A co je nejhorší, místní politici přestanou mít zájem na rozvoji místního hospodářství, protože platby od těžební korporace jsou dostatečné k udržení jejich blahobytu.
Existuje samozřejmě spousta poloh někde uprostřed. Rozhodně tomu ale není tak, že by suroviny nutně musely být zdrojem dobra. Ostatně, vidíme, že Rusku v posledních letech docela prospěl pokles cen ropy. Nezbylo než nastavit lepší podmínky normální podnikání a věnovat víc pozornosti technologiím. Zkusme si z druhé strany představit, že by se našlo nějaké úžasné podzemní bohatství třeba v Bavorsku. Stálo by to za, aby kvůli tomu padly tamní statky, turistika a stovky místních drobných firem? Byla by taková těžba pro místní lidi přínosem?
Lithium se nekazí
Je tedy na místě uvážlivost. Tím spíše, že Češi mají za sebou už dva zklamání. Někdy v roce 1998 se objevila úžasná myšlenka ekonomiky založené na zahraničních investicích. Mnozí se už viděli na místech korporátních manažerů a čekali, že za Prahou vyroste další Silicon Valley. Víme, jak to dopadlo. Vydrancovaná země, ze které ročně odchází stovky miliard korun. Zisky pro korporace, pro Čechy mizerné platy a pochybné privilegium platit investiční pobídky. Pak přišly evropské dotace. Opět úžasné vize a stejně špatné konce.
Proto je velmi snadné si představit, že místo všech slibů zbohatnutí zase nakonec zůstane jen zdevastovaná krajina, jejíž obnovu bude platit český stát a celkové poměry zničené dovozem tisíců dělníků z třetího světa (protože za mizerné mzdy místní nebudou schopni pracovat). A to ještě budeme platit investiční pobídky. To není jen planá hypotéza, Lubomír Zaorálek už začal vyhrožovat, že když nebudeme vůči australské těžební společnosti dost vstřícní, může taky odejít jinam. Jako by lithium leželo všude a těžební společnost byla jediná na světě.
Základní lidská zkušenost říká, že zakládat hospodářství na umu a pracovitosti místních lidí je lepší než jen zakládat na surovinách. Masivní těžba by měla začít až poté, kdy budeme mít NAPROSTOU JISTOTU, že nenaruší místní řemeslo a zemědělství. Dokud tu jistotu mít nebudeme, raději nechme suroviny pod zemí. Však ony se tam nezkazí.
Kauza lithium znovu potvrzuje, jak zoufale nám chybí zákon o referendu. To je přesně ta situace, kdy by lidé mohli zkorumpovanou politickou třídu zastavit. Nebo myslíte, že by si Švýcaři nechali svou zemi zdevastovat kvůli těžbě nějaké suroviny?
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2019: *****
Milan Tahovský 1000,- Kč, Jakub Malinovský 55,- Kč, Petr Macura 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Jitka Rytířová 800,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Věra Heyduková 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Vlatimil Běhan 50,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Tomáš Foldyna 751,44 Kč (30 eur)
Celkem za měsíc: 5 156,44 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Kam jdou naše peníze - 22.2.2019
- Proč ekonomům a politikům vadí hotové peníze? - 22.2.2019
- Kam jdou veřejné peníze u Velké ceny Brna? - 22.2.2019
Jasně, máme v ČR mizerné platy…souhlasím. ale proč autor nedodá, že ty mizerné platy jsou i díky celkovému základnímu zdanění oněch platů ve výši cca 47%?
Nechť si každý, kdo zde čte články a diskuse pod nimi, ke své ciste mzdě připočte přibližně její jednu polovinu, pak odečte třeba takových 15 procent jako daň a je na úplně jiných penězích, než jakých se mu dostává dnes.
A to lithium… Dobrá, dalo by se využít ke zvýšení prosperity. Ale rozhodně ne v rukou státu. To dopadne podobné jako tehdy s oním OKD, že “náš stát”, nebo “naše vláda” dokáže využít potenciál onoho lithia nevěřím.
Dokonce prý se v Evropě nacházejí kvalitnější ložiska…. takže…
Jen v tom zdanění to nebude Davide. Např. Francouzi jsou zdaněni ještě více, ale hrubé mzdy, které se jim zdaňují, jsou postaveny mnohem výše. Rovněž soc. odvody jsou jinde často vyšší, např. pro nás srovnatelní Poláci je mají o dva procentní body vyšší a čisté mzdy u nich a u nás jsou dnes už de facto stejné.
Celý problém bude mnohem složitější. Bohužel tady z nás politici udělali kolonii (málem naše lidi platí cizáci korálky) a vymanit se z toho bude velmi nesnadné, ne-li nemožné. Našim politikům chybí fandovství k této zemi, které lze venku jinde pořád vysledovat. Uvedu příklad. Např. Němci zavádí dálniční známky, ale svým občanům to i přes řev jiných zemí EU kompenzují a prosadili si to! To by český politik neudělal, jsou to obyčejní hlupáci a navíc nenažraní.
Ano, problém je složitější. A zároveň velice jednoduchý. Problém se měníme stát, sociální stát, stát který narostl jako hydra a stal se sám chobotnici a mafii, které si odevsech bere výkupné, a to nemalé…
A víte pane Maxime, je srdečně jedno, jaké kde po Evropě mají vyšší zdanění než u nás….i bez toho je u nás jedno z nejvyšších.
Co se místo keců, kde ho mají vyšší podívat tam, kde ho mají nižší a jsou na tom podobně, nebo lépe jako my při podobné skladbě ekonomiky?
No vidíte, a proto je třeba volit pol. strany, které nejsou tzv. “zavedené” a např. SPD chce zde prosadit s vším všudy vyzkoušený švýcarský modem přímé demokracie. Např. jen 7 ministerstev a omezení byrokratického aparátu, odvolatelnost politiků během jejich mandátu a další.
Mějte se.
Oprava “model”, sorry.
A proc chce tedy SPD “zásadně posílat vliv a úlohu regulačních úřadu”?
Nikde jsem v jejich programu nenašel ani slůvko o redukci počtu vládních ministerstev.
Ono, i v tom Švýcarsku, být maji sedmičlennou vládu včetně prezidenta, tak ta ministerstva jsou “konglomerátem” několika našich….jen v tom to není.
Ono je to v celkovém nastavení systému.
Jenže, máme tu malý problém. Žádná ze stran si tady nedovolí před volbami výrazně říct jak a proč by případně měnila systém “státní” správy, aby si nesebrala voliče právně z řad oněch státních zaměstnanců…
Máte pravdu, přímo “natvrdo” to tam není napsané, uvízlo mi to v paměti z loňského shromáždění SPD na Václaváku, kde o tom tuším Okamura hovořil. Ale pokud budou chtít realizovat švýcarský model spravování země, tak je toto prostě nemine. Jinak je byrokracie zadáví, ta už si poradila i s jinými politiky a vládními stranami. na tu hydru se musí přes peníze, prostě jim, nesypat do korýtka!
Doporučuji seriály “Jistě pane ministře” a “Jistě pane premiére”. Tam je krásně popsáno jak funguje státní správa. Aby se omezil počet úředníků o 100 , musí se přijmout 300 nových, kteří ten úkol budou schopni zvládnout.
takže stát je zloděj? Davide….?
A ne snad?
Vám milý Milane přijde normalni, že vám stát nejprve sebere cca 50% výdělku, a následně dalším zdaněním zhruba dalších 20-30% z toho co vám nechal???
To už i feudálové se v tomhle ohledu chovali lépe!!!
takže když si peníze před ukradením chráním,okrádám tím zloděje?
Jo, Ty si je chráníš tak, že sis zařídil ID. Kde bys je Ty jinak vzal.
Samozřejmě, že jsou i jiné způsoby, jak Tvé zvrácené představy o tom, co je Tvoje, realizovat.
Třeba podporovat Fidela Castra, nebo jiného komunistického zločince.
Pane Langře, proč tady dikutujete o ptákovinách? Ten problém s lithiem je uměle vyvolaná blbost!
Včera jsem více diskutoval pod jiným článkem.
Těch bolševických rusofilcek, co se tam slétlo…
pod kterým?
Je z vyššího principu mravního vražda na tyranu vraždou, nebo ne?
A mimochodem, když se nenechám okrádat, okrádání tím někoho?
no to jste tvrdil Vy Davide,že pokud řádně neplatím daně,jsem zloděj….
No, David mívá ve svých komentářích víc nelogičkostí.
* nelogičností
dobrý podvečer Janino,aspoň je kultivovaný.
Což se o některých plácačů nesmyslů říct nedá….
Jaja….hlavně že vy dva máte vaše komentáře vždy zcela logické že.
Hlavně madam Janina, která působí tak krásně logicky, že tu obhajuje dobu horečného budování socialismu na cestě ke komunismu a vy milý milane, vy zase málokdy chápete jak nadsázku, tak skutečnou disfunkci státu.
Ale na tu základní otázku, zda vám vadi, nebo nevadí okrádání ze strany státu raději neodpovíte že.
Ale ano, odpovím.
Otázku příliš zjednodušujete. Okrádání (tedy nesmyslně vysoké zdanění) mi samozřejmě vadí. Ale na rozdíl od vás chápu, že nějaké daně jsou potřeba, tedy pokud jsou potom použity účelně, nic proti nim nemám. Já si totiž nemyslím, že v každé fázi života si vystačím jen a jen sama, pokud ovšem budu mít štěstí, že ano, tím lépe. Ale rozhodně nebudu závidět těm, kteří tu pomoc ve formě ochrany a zajištění slušného života potřebují (invalidé, těžce nemocní, týrané děti apod.) nutně potřebují.
To jen vy, antietátisté se domníváte, že vám bude slunce svítit celý život – žádná katastrofa, žádná nemoc, nic špatného vás nepotká – vždyť budete mít přece plno peněz, tak co! A je tu charita, která musí být dobrovolné. Jenže takoví lidé potřebují tu pomoc dnes a denně, ne jen tehdy, když se někomu zrovna chce. Peníze jsou sice v současné době nutné, ale všechno si za ně nekoupíte. To je první věc.
Ta druhá – vykládal jste mi před dvěma dny, jak soukromý vlastník může vlastně všechno bez ohledu na okolí, zákony (ty zrušíme, že) a použil jste příměr, že peníze, které dostanu za práci jsou můj ZISK, se kterým mohu naložit podle vlastního uvážení. A to podle vás platí i pro jakéhokoliv (tedy šlo o cizího) investora.
No pane Davide – peníze, které kdokoliv dostane za práci nejsou zisk, je to mzda/plat, což je kvalitativně něco úplně jiného.
To je jen navíc k té diskuzi o lithiu, protože v ní šlo hlavně o něco jiného.
Madam, děkuji za obsáhlou odpověd, ale otázka mířila hlavně na pana milana.
Vy si vážně myslítě, že mzda se nerovná zisk….a co se na to podívat takto, jako zaměstnanec získám za svou práci odměnu…získám smluvní plat…tím, že chodím pracovat získávám peníze…tedy..ze své práce, byť pro někoho jiného mám ZISK…to vás nenapadlo?
Madam…ani ta charita se tu nezjevila jen tak…díky “sociálnímu státu”, ona tu byla vždy, částečně ji platila šlechta a církev, pak se k nim přidali kapitalisté, stejně jako tito podporovali malíře, skladatele, sochaře….
Ale to je prostě marný….ano…dnešní představa, jak se zdá většiny lidí je, že tohle to všechno musí “řešit” stát, že nikdo jiný to neumí, a pokud ano, že to nebude tak levné…jako když to dělá stát…ale co…
Dokud se opravdu drtivá většina voličů nezamyslí, a to bez ohledu na různé teorie, jak ten stát pravdu funguje…tak do té doby budeme v pasti masivních daní…jen je mizáhadou, kde je ta hranice, po kterou se nechají tito lidé, většinou zaměstnanci, okrádat státem, bude to na hranici zdanění 70%, 75%, 80%, nebo až to bude 100%??? Až ani těm největším zastáncům státu, neznude z té jejich “mzdy”, tedy zisku za odvedenou práci ani podělaná kouna.
Pane Davide,
mzda/plat opravdu není zisk!!! Něco si o tom přečtěte.
A jak to, že jsem na otázku okrádání státem neodpověděla, ta byla přece zodpovězena v první části.
Ale napíšu vám ještě něco, co jsem nikdy a nikomu napsat nechtěla, u vás tedy udělám výjimku a položím vám potom jednu zásadní otázku.
V loňském roce mému synovi diagnostikovali nádor na mozku, ukázal se sice benigní, ale přesto s velice špatnou prognózou, takže přesto, že to vypadalo na okamžitou operaci, došlo k ní až za týden po x-doplňkových vyšetření a po konzultacích lékařů se zahraničními pracovišti.
A ta otázka – my jsme a vždycky jsme byli obyč. rodina – žádné dědictví, žádné restituce, příjmy průměrné, tj. reálně podprůměrné.
Myslíte, že kdyby nás stát (tedy podle vás) neokrádal na daních, že bychom si mohli kdy dovolit platit tak nákladný zákrok?
PS: Vám přeju, aby vás nějaká podobná situace nepotkala a myslím to skutečně vážně. Sice byste se možná potom díval na úlohu státu trochu jinak, ale zas byste přišel o svůj ancapový sen a ani ten vám nechci brát ani kazit.
Madam, já vám za odpověd poděkoval.
Ta část, ohledně neodpovědí byla na pana milana.
To, že vy mzdu nepovažujete za váš zisk a já ano, je trošku detail…ale oba bychom bez toho byli závislí na někom jiném.
Co se týče oné velmi nepříjemné rodinné záležitosi, neberte to nijak osobně, tam ted nemířím….ale, všichni si povinně platíme jakési zdravotní pojištění a v rámci něj nám všem stát “garantuje” jakousi péči. Někdy to dopadne tak, že se vše zadaří uhradit z tohoto balíku….někdy, a ty případy jistě znáte také, sbíráme víčka od petek na pomůcky pro různě postižené na pomůcky pro ně…nic proti tomu…ale, ale kde je ta garance péče o nemocné ze strany státu…všichni se skládáme na všechny…především pak ti, co mají to štěstí a jsou zdraví, na to, co tohle štěstí nemají…a pak ještě máme různé sbírky mimo…tu na vozík pro toho, vybavení bytu pro tamtoho….naprosto nic proti tomu…jen by mně zajímalo, kam se ztrácí ty peníze, co všichni, kteří platí ono zdravotní pojištění ztrácejí, že najednou na něco je potřeba ještě extra sbírka.
Víte, sám jsem zaměstnanec v soukromé sféře. Má tchýne má bohužel také jisté zdravotní omezení (částečně omezená hybnost díky dětské obrně) a nikdy po nikom nechtěla nic navíc a ani (ted už i moje) rodina. Máme zatím to štěstí, že tohle zvládáme vlastními prostředky a když můžeme, moc rádi přispějeme i někomu konkretnímu…jenže tohle je to, co dělá lidi lidmi, sousítění s potřebným…kdysi normálně chápáno jako charita (dnes bohužel pomrveno dobou).
V tomto ohledu neexistuje (zatím) a asiani nebude, nějaké jednoduché řešení. Ale nemůžu se prostě ubránit dojmu, že tyhle peníze, co dáváme na zdravotní pojištění (i když to vlastně je pojištění jen dle názvu – nevybereme si co přesně chceme a jak pojistiti) ten systém jak je nastaven z velké části spolkne sám na svou údržbu a tudíš neslouží svému účelu. Proč by se pakjinakcelá řada lidí ještě komerčně připojištovala (také jsem)?
Ano, s tím se dá souhlasit, ale – opravdu ta víčka pomohou všem? Maximálně těm medializovaným případům a kdyby se sbírala na všechny potřebné, možná by se dostatek víček ani nedal vyrobit.
Ale víte co? Nechme ty teorie stranou, realitu nezměníme, pokusme se aspoň ve volbách udělat, co udělat můžeme.
A co se daní týká, čímž stále míříte k Ancapou – berte to tak, že i přes svou snahu mi prostě není dáno mu věřit. Asi tak jako mi není dáno věřit v Boha.
Možná obojí něco, nějaká – nevím jaká – událost to změní, zatím to nejde.
Zkuste si opravdu přečíst něco od Misese, nebo Friedmanna.
No jistě….čemu se divíte? já myslel, že jsem na pravém prostoru.
Jeden z největších…!
Problém není složtější. Stačí to zadat České firmě.
Minulá vláda prodala práva těžby cizí firmě a určitě to nebylo bez všimného. Veřejnost se o tom tenkrát nesměla dozvědět. Jeto jen další tunel v neprospěch ČR.
Ted už nikdy nedozvíme, kolik toho lithia tam vlastně je.
nestačí. Také to musíte umět a mít prachy na investici do těžby!
…a za deset let se budou používat na baterie jiné suroviny, nebo nebude o el. auta zájem.
O lithiu se mluví už dlouhou dobu, a to i ve sněmovně. Jestliže si hloupí voliči nedovedou dát dohromady, že i Babiš o lithiu vědět a měl dostatek času situaci řešit ve prospěch české republiky a neudělal nic, pak si nezasloužíme, než se stát rozvojou zemí.
Tak že se nejdná o chybu vlády či ministra, nejedná se ani o podvod nebo krádež. Je to dar. Je to dar českých voličů. Voličů ČSSD, ANO a KDU-ČSL. A voliči jsou určitě nadšení.
A vypadá to že se voliči rozšoupli. Ještě můžeme po vzoru multikulturně vyspělých zemí darovat celou zemi migrantům. To se sice nějakou dobu povleče, ale voliči se už rozhodli. Deme do toho!
Slušná vláda nepodepisuje tak důležité rozhodnutí 14 dní před volbami. Už jen tento fakt svědčí o tom, že v tomto něco “smrdí”. (korupce)
Správný stát si takovéto bohatství nechá pro sebe. Pro svoji vlastní ekonomiku!
Souhlasím s Maximusem, chybí zde zákon o Referendu. I když bylo v předvolebním programu od ČSSD přislíbeno veřejnosti. Jenže to bychom nesměli mít podělaného premiéra a další členy kolalice (vlády).
A jsme opět na začátku celého problému…..
Souhlas. Tak problém je hrůzovláda…
A co volič? Tady je jasně vidět, co je v hrůzovládě za šmejdy. Budou volby a volič může udělat změnu. Co ale ten trouba udělá?! …
Asi NIC….voličům se asi hrůzovláda líbí….aspoň je na koho nadávat, u koho hledat chybu….ona se těžko hledá u sebe samého.
A všiml jste si, že na každou vládu a za každého režimu na ni lidi nadávají? Ani Ancap by nedopadl lépe.
Madam, v případě ANCAPu by vláda nebyla. Každý by si vládl sám sobě, tudíž by nadávat mohl každý jen sobě.
Marek se už několikrát ptal, ale možná jste nepochopili jeho otázku.
Zeptám se jednodušeji, pane!
Jak a čím se dosáhne toho, že v Ancapu se nevyskytne jediný podvodník, jediný zloděj, jediný násilník, jediný vrah????
????
A jak s toho dosáhli v jakémkoli jiném systému?
NIJAK madam, vůbec nijak….a ze jsme tu už těch systému měli že? Tedy zatím s výjimkou aplikace ANCAPU.
A pak, lidí jsou lidi….podvodníci, zloději a vrazi budou bohužel vždy, jediné co pro některé jedince funguje, může být odstrašující příklad tvrdých trestu za jejich činy.
No právě. A co s tím v Ancapu uděláte?
Každý kope sám za sebe, každý bude v “balíku” a všechno si zaplatí – policii která nebude), soudy (které nebudou) atd. atd.
Madam, než zase budete příště psát podobné nesmysly, zkuste si o tom něco přečíst, nastudovat a hlavně, hlavně se snažte pochopit co tím autor chtěl říci.
Začít můžete na serveru Mises.cz
Nesmysly mě nrezajímají a tohle nesmysl je.
Teorie pěkná, jenže neživotaschopná.
Takže ty nesmysly píšete vy, ne já.
NIKDO, ani ty doporučované studijní materiály mi neřeknou, KDE v současném světě Ancap existuje, jinak by mi to někdo z vás už napsal. A jestli kdysi, kdesi na přechodnou dobu existovalo něco, co se Ancapu podobalo, dnes kdysi kdesi nežijeme, takže je to pouze pláč nad rozlitým mlékem.
Nesmylsy mně nezajímají….to jste řekla krásně….
No už se těším, až zase tady dáte za pravdu někomu, kdo hájí NWO, Tajný Talmud…a podobné jiné nesmysly….
Tak když vás tedy nezajímají nesmysly Ludwiga von Mises, zkuste Miltona Friedmanna.
Víte madam, on ten Marx….to je jen o závisti a braní a kradení majetku jiným víte…tito pánové ctili majetek jednotlivce.
Ráda bych měla vaši víru v to, že NWO a pod. jsou jen konspirace, jen fantazie, jen zlomyslnost pisatelů.
Ale copak vy nevidíte co se děje? Vám se přesto, co o tom píše už dnes čím dál víc analytiků (protože utajit to už nejde) zdá, že všechno je spontánní, neorganizované, diktované jen válkou (mnohdy neexistující), hladem, nedostatkem vody apod.?
Že za vším je jen a jedině Merkelová???
Taky vidíte příčinu toho pouze a jen v pašerácích jako mnoho jiných?
Nevidíte, nebo nemyslíte?
To je realita a tu vidět musí snad každý, pokud ji úmyslně neignoruje.
A ancap – kde ho mám na vlastní oči vidět?
Madam, základní otázka. Co sem tyto lidi táhne a láká…je to náš “sociální” systém, který se raději postará o člověka, který se o nějnijak nikdy nezasloužil a jen z nějbere, než o toho, kdo se třeba dočasně ocitne v nouzi.
Zrušte tento “všem” nemakačenkům dávající systém a věřte…během chvilky je po jakékoli přivandrovalecké krizi.
Ano, někdo tohle pomáhá platit, možná že někdo, kdo z nějakého důvodu evropu jako kontinent nenávidí, včetně jejich “původních” obyvatel. Ale primárně sem tyto lidi láká vidina peněz bez práce. A co je na tom nejpikantnější…tak třeba vlastně takoví němci, švédové, frnacouzi si tohle sami platí formou daní a “sociálního” pojištění a zatím to tam nikomu moc nevadí…
Proč tihle lidi nehledají pomoc ve svých kulturně blízkých zemích – SaudskéArábii, SAE, Ománu….protože tam mají výho jen “domorodci” nikoli přistěhovalci! Nastavme ten samý systém u nás, v ČR, Německu, Francii…a za chvilku je opravdu po problému.
Hledáme zástupného viníka, v rámci humaniti jsme stali nehumánními vůči sobě, a hlavně našim potomkům.
Ne, pane Davide.
Ti lidé sem nejdou sami od sebe. Těm lidem to především musel někdo sdělit, někdo je nalákal, někomu se to hodilo.
Nevím komu, ale to je ta “konspirace”.
S tím štědrým sociálním systémem máte pravdu, ale jak to, že ho objevili až v r. 2015?
Do té doby ho nějak nepostrádali. Do té doby zřejmě ani nevěděli, že něco takového tady existuje.
Ale o těch podivnostech jsem už psala mnohokrát a opakovala bych se.
Prostě je to někým a za nějakým účelem organizované a velice dobře organizované, ale protože nemůžu dát jména a adresy – a to nemůže nikdo – bude to bráno za konspiraci, dokud se nevěřící Tomášové nepřesvědčí sami.
Což jim ale potom bude úplně k ničemu.
rabovat,zaprodat a zotročit,to se tady děje už delší dobu,ale ted se mi líbí na novinkách bohouš nědělku-on neví jak nás ještě do toho unijního bahna namočit a chce euro,nejdřiv přes euro a podobné bezcené měny ničil korunu na úkor občanu co dřou a vyrábí zadarmo,ta jeho umělá zaměstnanost se skládá z 70%úředníků a byrokratů a zbytek chudáků co dřou ze setrvačnosti za almužnu a ted chce poslední fázi dokonalé redukce a zotročení eurem .
Včera jsem poslouchal na veřejnoprávním propagandistickým rádiu ,že to neni od nás křestanské,když nechceme pomáhat uprchlíkům,ale zapoměli jaksi říct,že nejdřív pod vedením křestanské armády nato jsme jim jejich země nejdřív zničili a ted chtěji zničit jeětě poslední části opravdu křestanské evropy tím,že jsem naženou naštvaný a zfanatizovaný afričany,které před tím modelovali k zpustošení všeho,ty lidi potřebují opravdu pomoc,ale doma.
Ti svalnatí vojáci s ajfouny, kteří se sem valí, by měli u sebe doma opravdu pomáhat.
s tím líhiem je to jednoduchý,kluci cítí,že po volbách budou muset jejich několikaleté flákání možná přerušit a tak potřebují malou domu,bohatství v řádech bilionu vymění za par melounů domu,jako vždy,třeba slavné 90 léta byly příkladem,no a když už se některé šmejdy podařilo chytnout tak jim strejda klaus dal amnestii,zloděj kryje zloděje.
Naprostý souhlas s autorem!
Problém je ovšem v tom, že politici hrůzovlády, co jsou momentálně u koryta, potřebují prodat teď hned, kdy oni jsou u koryta. To se totiž úplatky a všimné pohrnou do jejich (těch správných) kapsiček. A o to tu jde ! ! !
Zítra by už úplatky mohl kasírovat soused – a to si přece, sóuzi, nepřejeme… Nééé!
Jak je to prosté. Všechny eko a jiné úvahy jsou totiž současné hrůzovládě u prdele, jde jen o to, co ONI z toho budou mít…
to že je babiš možná holomek to by mu většina odpustila-jako všem před ním,ale že chce zavřít právě ty největší experty na okrádaní to mu už většina rádoby-podnikatelů co zásadně neplatí daně,ale ještě dokáží okrást babku,když chce vyměnit ventil u hajzlu a nebo v hospodě z přejetýho jelena udělaj 1000porcí ale státu ani kačku-i když všechno chtěj zadarmo-silnice,doktory,tak to dědyšovi neodpustí.
Bureš nechce zavřít zloděje, to by musel začít u sebe!
Proto rozdává koblihy a vykládá nesmysly, kterým ani on sám nevěří…
Bureš se chce zviditelnit!
My češi jsme stejně zvláští……
Kdyby někomu ve světě chtěli vzít “cizinci” jejich nerostné bohatsví, tak by se lidé (veřejnost) tomuto bránila.
Vyšla by do ulic a dala by své vládě jasně najevo, že se jim to nelíbí, že to nechtějí a že taková vláda, půjde od koryt.
My ale ne. Maximálně píšeme……
I proto si myslím, že ČSSD, TOP 09, ODS, a KDU si dovolí na nás všechno. Znají českou povahu.
Vždyť i tzv “Solární podvod” u nás, který my všichni dnes ze svých kapes financujeme každý měsíc, byl tunel a mnoho politiků se na něm dobře napakovalo.
Tento podvod jim prošel.
Nedovolme, aby jim procházeli další a další tunely a podvody. Lžou nám a my NIC!!?
Aspoň při těchto volbách, jim to všechno spočítejme.
Babiš že je vítězem celé kauzy “Lithium”? Kdo vydal povolení k průzkumu? Ministerstvo životního prostředí, potažmo ministr Brabec za hnutí ANO. A že o tom Babiš neměl tušení? Fakt tomu někdo věří?
Jiří Havlíček se angažuje a ten je z čssd, nějakej geo. průzkum bych řekl ,že je ok,ne?
Ale kobliháři o tom tedy věděli!
Babiš si na lithium definitivně brousil zuby. Ale teď se mu to nějak začalo bortit.
No – brousil zuby! Jak jsem četla, jakákoliv těžba nerostů je hodně složitá záležitost, to by asi Agrofert nezvládl.
Ale v každém případě Babiš zkrátka nepřijde.
Když to zvládne ta australská firma, co má místo kanceláře kůlnu k pronajmutí, tak Agročáp by to musel mít v malíčku.
U té firmy to začíná vypadat jinak.
Možná že těžit nebude, ale vzhledem k podepsanému memorandu může tvrdit, že do přípravy dala miliardy a jde o zmařenou investici. A to memorandum má prý platnost 15 let. Tedy odstoupit od něj může vláda kdykoliv, ale min. 15 let se budou platit arbitráže a firma bude 15 let “dojit” ČR a bezpracně bohatnout.
Vzpomeňte na Diag Human.
Neuveritelny podvod v primem prenosu… ucelove zalozena rychlofirma v roce 2017 pouze za ucelem tezby lithia na cinovci …bez referenci bez jasne dohledatelneho vlastnika … se spustou PR kecu a obrazku …. spousta odkazu menu nefunkcnich …
https://www.europeanmet.com/
Schvalne komu na tech strankach neprijde nic podezrele ci podivne a take by klidne takove fime podepsali cokoliv….
http://www.ac24.cz/zpravy-z-domova/11222-madera-akce-rubidium-kryci-nazev-lithium
Nejde to ani pořádně zkopírovat a první odstavec nás varuje, že to není pozvánka k nákupu akcií.Čili je to o 💩.
BENCHMARK WORLD TOUR
–
SEPTEMBER 2017
/
DISLAIMER
This
presentation
has
been
prepared
by
European
Metals
Limited
(“European
Metals”
or
the
“Company”)
.
It
is
not
a
disclosure
document
and
should
not
be
considered
as
an
offer
or
invitation
to
subscribe
for,
or
purchase
any
securities
in
the
Company
or
as
any
inducement
to
make
an
offer
or
invitation
with
respect
to
those
securities
.
No
agreement
to
subscribe
for
securities
in
the
Company
will
be
entered
into
on
the
basis
of
this
presentation
.
This
presentation
contains
forecasts
and
forward
looking
information
.
Such
forecasts,
projections
and
information
are
not
a
guarantee
of
future
performance,
involve
unknown
risks
and
uncertainties
.
Actual
results
and
developments
will
almost
certainly
differ
materially
from
those
expressed
or
implied
.
European
Metals
has
not
audited
or
investigated
the
accuracy
or
completeness
of
the
information,
statements
and
opinions
contained
in
this
presentation
.
Accordingly,
to
the
maximum
extent
permitted
by
applicable
laws,
European
Metals
makes
no
representation
and
can
give
no
assurance,
guarantee
or
warranty,
express
or
implied,
as
to,
and
takes
no
responsibility
and
assumes
no
liability
for,
the
authenticity,
validity,
accuracy,
suitability
or
completeness
of,
or
any
errors
in
or
omission,
from
any
information,
statement
or
opinion
contained
in
this
presentation
” Proč by měli voliči řešit 50 milionů, když „tradiční strany“ kradou před očima voličů 500 miliard. ”
– moc mudra veta. Absolutne však zanikla v protiBabišovských kecoch.
Bežný ovčan zhruba vie, čo znamená slovo MILION.
Slovo MILIARDA je synonymum pre VEĽA. Ale koľko je to VEĽA ??? To vie málokto. A preto radšej ľudia nadávajú na Babišovu 50 milionovú dotáciu, ako na ten socdemácky lup 500 MILIARD.
Z druhého konce: Bureš, ty miliardy, co má, taky nakrad. Proto se voliči raděj vozili po darebáku Grossovi, který neuměl vysvětlit dva usraný melouny. To si voliči ještě dokážou představit…
Tentokrát Libore
Proč má p.Langer mínusový bod, když souhlasil s Liborem, jehož komentář je mimořádně výstižný?
Víte proč?
Protože je to pan Langer.
Protože Vaši kamarádi 🍒
Pane áááááááááááááááá,
samozřejmě, být v opravdové opozici socanům, to se nenosí.
Pakliže lidé jako Vlad IV nebo Tichý mají reprezentovat katolíky, a to dokonce konzervativní, myslím, že není lepší způsob, jak onu církev definitivně dorazit.
Nebo Kadel protestanty, to už není ani komické.
Diskuse pod Cibulkou.
Bolívie si s tím poradit kupodivu dokáže. Hlavně tam mají lithia mnohem víc.
https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/bolivie-rozhodne-o-cenach-ceskeho-pokladu_439151.html
prokleté suroviny stály za zničením a vyvražděním celých národů a zničením celých kontinentů,
Jen tak mimochodem, všichni, kdo jsou v Lithiu namočení, se ohání zákony a tím, že právo těžby náleží tomu, kdo provedl průzkum. Jinými slovy se to dá shrnout tedy takto:
“Hele, zjistil jsem, že máte v tom kopci rudu tak za 3,8 bilionu…”
“Fakt? No to je dobrý. Hm, tak si to teda vem… A, no, jak bych to…, jako, myslíš, že bych si moh kousínek nechat? Aspoň kousek, vážně malej, víš, ono by to před řepákama vypadalo blbě…”
“Neser!”
“Ne, fakt, to bysme blbě obhájili…”
“Ale málo!”
To je opravdu takový zákon? Máme skvělé zákony, to je koneckonců známo. Ale že bychom měli až tak fantastické? Z tohoto pohledu je Havlíček mužem tisíciletí, protože poté, kdy samotný Špidla uznal, že je to hezké číslo, hrdinně prý na tom kolosím těžařském koncernu, který po celém světě de facto ovládá rudné zdroje (přesněji řečeno naši borci mu podšoupli Cínovec) vyprosil, že si smíme nechat 10%. Původně se mluvilo o 4%, takže jde o fantastický managerský počin. Na nějakou Jižní Ameriku nemá cenu se ohlížet. Sice prý Chile si nechala většinový 51%ní podíl a Bolívie, kde je ca 70% světových zásob, tak ta prej tam nikoho nepustí, bude si to těžit sama a investovat z toho do infrastruktury, zdravotnictví a ekologie. To jsou prostě ty banánové republiky. Bolívijci snad dokonce mají jakýsi projekt Můj strom, to prej že budou sadit stromy na odlesněné území. Jsou to primitivové, to každý ví, jen se to diplomaticky tak neříká.
Marku,
že by tam už měli Ancap? O tom tady nikdo nic nepsal.
Pokud ne, mají tam největší zlo, které na světě existuje – stát!
Obírá je o daně, platí “lehkoživky” policisty, soudce, politiky apod.
Tak nevím. asi to opravdu bude tím, že jsou nedemokratický zaostalý stát s nevzdělanými občany, kteří místo znalostí složitých teorií používají vlastní mozek, obdařený “selským” rozumem.
Ale ovšem. Kdyby to snad mělo být jinak a průzkum i těžbu kovových rud si vzal stát (někdo tu poznamenal, že součástí podmínek vstupu do EU bylo i to, že se takových aktivit stát vzdá), byla by to těžká rána Ancapu do vazu. Podstata samozřejmě je, že stát se nemá co montovat do čehokoli. Vlastně nemá ani existovat, natožpak těžit a zpracovávat rudu, kdy by pak sice neuměle a korupčně, nicméně i tak poměrně výrazně zlepšil podmínky k žití svých obyvatel. Skutečná Ancapova spravedlnost spočívá v tom, že pokud by jakýkoli svobodný kapitalistický subjekt získal ve svobodné soutěži těžbu (vlastně se tu dostáváme k otázce, od koho by ji získal. Vlastně by prostě asi uzavřel smlouvu s majitelem pozemku, nebo pozemek koupil a dál by si na něm dělal, co chtěl. Musel by se ale nějak dohodnout s majitelem sousedního pozemku nebo majitelem silnic a železnic, aby mu umožnil převážet tudy získaný produkt. Následně s dalšími a dalšími majiteli, pokud by jeden odmítl, musel by zvolit jinou trasu. Pokud by hned ten první zjistil, že jde o komerční příležitost, protože jde o cenný a žádaný produkt, oprávně by zvýšil poplatky za transport přes svůj pozemek. další by učinil totéž. I následující by učinil totéž. Těžař by musel značnou dobu strávit vyjednáním cen poplatků, dávajících smysl samotné těžbě. Do hry by vstoupil znovu první sousedící majitel, který by řešil ekologické dopady na svůj majetek. Těžař by to musel ošetřit. Nelze vyloučit situaci, že soused souseda by mezitím vypověděl smlouvu o transportu přes svůj pozemek, protože by se furt nic nedělo a chtěl by tam teda dělat něco jiného), tedy, získal by těžbu, tak by si to pak nechal a hotovo. Koneckonců, pokud by z jeho pozemku pramenila nějaká řeka, pokud by pozemek byl dostatečně velký, aby řeka na něm i zesílila, a pokud by byla důležitým zdrojem vody, mohl by těžař řeku naregulovat do vytěžené jámy a udělat si podzemní jezero. Sousední pozemek i ty další jej nemusí trápit, protože není jeho věcí, jak si vodu obstarají. Bylo by jen na něm, zda si chce provozovat svoji zálibu v jeskynním potápění.
Stát jako takový vždycky byl, je a bude odsouzen k nedokonalosti. to je ale dáno tím, že je tvořen lidmi. Ti šťastnější, kteří žijí v jakžtakž akceptovatelném státě si určená pravidla dodržují i přes traumatické stavy Ancapu, který o pravidlech coby totalitním prostředku odmítá říct jediné slovo, s vyjímkou “ne”. Méně šťastní, jako např. my, kteří se denně radujeme z oslnivých úspěchů své vlády (tzn. co vše, korunováno Lithiem, se podařilo zapotrošit), už na tom s těmi pravidly jsme hůř. Některá ještě ale přece jen zůstala. No a v Ancapu, tam se můžeme jen teoreticky domnívat, jak by to celé s pravidly bylo. Všichni idealisté sní své sny, ale každý den se probouzejí do cynické reality, od ideálu na hony vzdáleného. Neboli do skutečnosti. Do toho, čeho je člověk coby druh schopen, kdy jednou lépe a jindy zase hůře snese někdy až sebezáhubné výstřelky svého druhu. Lidojedi se sice v “civilizované” společnosti nevyskytují, se mnoha formami kanibalismu se ale budeme dál setkávat po celou dobu, která je lidstvu vyměřena.
Souhlasím. Dobré shrnutí.
Krásné shrnutí…není co dodat. Úžasná teorie, nebo praxe jak to dělá stát….jen s tím rozdílem, že stát se v podstatě nikoho nezeptal, jestli ti lidé v sousedství s tou těžbou souhlasí nebo ne….jaksi automaticky se počítá s přepravou po silnici nebo železnici….bez potenciálního dopadu na stav komunikaci….jak je u nás taky zvykem…takže dle dalšího zvyku přeložena auta výrazně poškodí komunikace po nichž budou jezdit….obce, které by na tom mohly vydělat z toho nic nebudou mít…..
No, vlastně ještě štěstí, že kvůli případně těžbě ještě nejsou vyvlastnovany pozemky nad ložiskem….na to taky možná dojde….
Kdyby jen silnice, pane Davide!
Ale co když bude sice dolovat na SVÉM pozemku, ale – protože přece na svém pozemku a naruší přitom nějak i váš pozemek, takže váš dům vám spadne na hlavu?
Geologický průzkum samozřejmě dělat nebude, zákony jsou k ničemu, tedy nebudou a vyhazovat peníze znytečně ho nikdo nedonutí.
Nejspíš k tomu bude potřeba daleko víc náležitostí, ale kdo by ho k tomu mohl nutit – pozemek je přece jeho nedotknutelný majetek a že zničí třeba váš, co je mu do toho? To už bude vaše věc.
No, a teď si představte, že ten zástupce australských těžařů co to podepsal s ministrem Havlíčkem do letošního roku hájil barvy NWR. Vzpomínáte na OKD a jejich krásně křišťálově čistou privatizaci v režii ČSSD….???
Zpropadená záležitost tohle lithium. Co já už o něm všechno četl?
Jak je státní, národní, nebo majetkem lidu….? A najednou “nám” to bohatství někdo chce prodat “někomu”…. Co všechno by si důchodce mohl koupit a jak by se genderová studia mohla studovat zadarmo….
Domnívám se, že každý by měl (než o něčem začne mluvit) vyjasnit pojmy.
Lithium je státní. Aha, ono totiž vždy co je pod povrchem soukromého pozemku je státní.
Lithium je národní. Aha, Je stát totožný s pojmem “národ”. Kdo do “Národa” patří a kdo ne? Vyloučíme z vlastnictví lithia Cigány?
Je vlastnictvím “lidu”? Šmankote, tak to já zase utřu hubu. Já totiž byl tím lidem většinu svého života a nechtěl tím lidem být. A přesto, že jsem byl “lidem” přišel jsem o cokoli, co by mi mohl jako “lidovi” přinést uran, který se těžil ve jménu lidu, národa a státu.
No ruku na srdce, kam se mám teď vrtnout abych zase neostrouhal jako blbec. Tehdy ve vleku Kremlu, dnes Brusele.
Beru krumpáč a jdi si svůj metrák nakopat než zamrzne.
ČSSD podepsala memorandum o cínoveckém lithiu s firmou, která nemá žádnou historii, její akcie drží schránkové společnosti a v čele její dceřinné firmy v ČR sedí člověk, který pracoval pro Bakalu.
https://aeronet.cz/news/cssd-podepsala-memorandum-o-cinoveckem-lithiu-s-firmou-ktera-nema-zadnou-historii-jeji-akcie-drzi-schrankove-spolecnosti-a-v-cele-jeji-dcerinne-firmy-v-cr-sedi-clovek-ktery-pracoval-pro-bakalu/
Milióntej komentář Abú Lempla k tématu, o kterém ví naprosté hovno. Peťane, zmátoř se a začni chodit do práce, do konce života tě tvoje sluníčkářská dcera živit nebude.