
Proč budou některé důchodkyně volit komunisty
PAVEL FORENTÍK
Něketří lidé nechápou, jak je možné, že po 27 letech života ve svobodě a demokracii, bez komunistické diktatury, chce ještě někdo volit komunisty. Samozřejmě, pro členy KSČ je stranická disciplína hlavním motorem a soudružskou povinností. To chápu. Když už člověk má nějakou partu, která ho vychovává k nějakému ideálu a poskytuje mu duchovní zázemí, cítí se jí zavázán a má volbu jasnou.
Přesto se najdou voliči, kteří chtějí komunisty volit, i když k tomu zdánlivě žádný důvod nemají. Nedávno jsem pochopil, na základě přečtených diskusí na chatech, proč tomu tak je. Tato malá úvaha je o kategorii voličů “nostalgická důchodkyně”. Tyto ženy, které mají pocit, že společnost je sprostě odkopla, často zavzpomínají se slzou v oku na dobu svého mládí, kdy rohlík stál třicet haléřů, chleba čtyři dvacet a mléko dvě koruny. Svět byl tenkrát hezčí, mládenci o ně měli zájem, vážily skoro polovinu, nebolely je záda ani kolena a nepotřebovaly brejle.
Paní důchodkyně vzpomíná, že se tenkrát měla dobře ona i celá její rodina. Byla sice jen vyučená prodavačka, ale tchyně jí sehnala místo v kanceláři. Od ROH v zaměstnání dostávala poukaz na rekreaci a lázně. Její sestra prodávala zeleninu, takže měli doma občas pomeranče i banány. Brácha se uměl otáčet, kámoš mu tipoval německé autobusy s turisty, takže si za vyvexlované tuzexové bony koupili televizi SONY a pak dokonce i video. Svět byl krásný. Každý rok jezdili na dovolenou do Maďarska k Balatonu anebo do Bulharska k moři. Tchán pracoval v Mototechně, měl známé policajty a tak mohli občas jezdit i do Jugoslávie na devizový příslib.
Měli pěkný byt 3+1 v paneláku a nemuseli řešit žádné problémy. Do strany ji sice nevzali, a to kvůli dědečkovi, co hospodařil na svém statku, a který dostal 15 měsíců kriminálu za nesplněné dodávky. Tchán sice tvrdil, že to nebylo kvůli těm dodávkám, ale proto, že “si dědek moc otvíral hubu”, když už musel vědět, že mu
ty krávy, koně a pole stejně seberou. Prý to měl tchán od těch známých policajtů. Ani jí to moc nevadilo, protože manžel byl odborovým funkcionářem a komunistou. Příbuzným to vysvětlovali tak, že ve straně musí být, aby jejich děti mohly vystudovat. Jen jim všechno odhlasuje, ale jinak se do ničeho nemíchá.
Dnes je ovšem všechno jinak. Svět se hroutí. Máslo stojí padesát korun, Havel nás zaprodal Američanům, za byt musí platit osm tisíc, každý si říká co chce (to tenkrát nebylo), jídlo je dnes drahé, všichni si už nakradli, a paní důchodkyni už nikdo nepotřebuje. Volby jsou tedy pro paní příležitostí, jak vyjádřit svůj protest s přáním, které se však bohužel splnit nemůže. Všechno na světě má totiž svůj čas. I kdyby ten rohlík stál zase jenom těch třicet haléřů.
Autor: Pavel Forentík
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2019: *****
Milan Tahovský 1000,- Kč, Jakub Malinovský 55,- Kč, Petr Macura 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Jitka Rytířová 800,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Věra Heyduková 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Vlatimil Běhan 50,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Tomáš Foldyna 751,44 Kč (30 eur), Jan Slába 200,- Kč, František Kašpárek 100,- Kč
Celkem za měsíc: 5 456,44 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Macron chce odsouzencům za nenávistnou mluvu na doživotí zakázat všechny sociální sítě - 24.2.2019
- Dědičný ministr Toman - 24.2.2019
- Trvale udržitelný rozvoj - 24.2.2019
Ta anketa vpravo mě děsí.
Jasně falešní alternativa realisté – 10% – vždyt to je tak průhledný…
Silně proislámská, eurohujerská, prolhaná ODS – 10%…copak jsou lidi nepoučitelní ?
Ultrasluníčkáři Piráti – 7% – to se snad ani nedá komentovat…
ANO-5%…tolik slepých a hluchých čtenářů i tady na PP?
honzo,
také si to říkám. Kladu si otázky proč lidé tak zapomenou?!
ODS se z velké části nezměnila. Měli už tolikrát možnost něco tomuto lidu dokázat…. kradli!
TOP 09, to hrúza sama. Kalousek, který rozesílal národu složenky, chtěl všechno zdanit. Mám dobrého známého, který jej zná, říká, “divím se tomu, že češi Kalouska ještě neprohlédli, jaký je to lotr a volí jej”?
ČSSD, další do kolekce politických stran. Lumpové, dlužníci, zloději a zrádci. Také děs.
A lidé je budou volit dál a dál.
Mimochodem v Německu přišel nějaký ajťák na to, že je ve volebním PC programu díra.
Krátká ukázka z článku:
Německý zpravodajský server Zeit Online uveřejnil šokující informaci [1]. Nezávislý expert a po něm navíc dva experti z bezpečnostní skupiny CCC (Chaos Computer Club) objevili kritickou bezpečnostní chybu v německém centrálním volebním systému, který sčítá hlasy z jednotlivých okrsků. V systému je bezpečnostní díra v šifrování doslova na jedno kliknutí, která umožňuje odeslat centrální volební komisi v Berlíně jiné výsledky, než které z okrskové volební místnosti vložil operátor. Útočník tak může do datového přenosu vložit vlastní data a dokonce je znovu zašifrovat, aby centrální server nic nepoznal. Chyba v softwaru je už delší dobu a není jasné, jestli zahraniční tajné služby v minulosti neovlivňovaly německé volby, např. americká NSA. Že se opravdu jedná o vážnou chybu, to naznačuje i rozhodnutí centrální volební komise, aby jednotliví okrskoví komisaři během voleb nařídili vizuální kontroly volebních lístků a ručně je přepočítávali. A za volebním programem je opravdu mnoho tajemství. (AENEWS)
Nedavno jsem tu napsal,že nevěřím v regulérnost voleb!! Jisté etnikum je tu už tak rozlezlé,že si to upraví,aby to bylo k obrazu svému. Jelikož mám dost času dřepět u netu a chodím na X web.stránek tak se dočítám jak lidi a to celkem v hojném počtu,píší jak budou volit SPD. Podle toho usuzuji,že by to bylo na dobrý volební výsledek!! Troufnu si odhadnout na + – okolo 20%!! Rád bych se mýlil, mám na mysli tu poctivost sčítání hlasů ale uvidíte jak to v říjnu dopadne!!
Když jsme u toho “odhadování na + – “, tak si dovolím také jeden tip.
Pokud SPD vůbec překročí zákonem daný limit 5%, pak více než 7% nedocílí.
Po volbách se k našem tipování můžeme vrátit, a sdělit si, zda jste byl blíže Vy, se svými zbožným přáním 20%, nebo já, se svým střízlivým odhadem.
beru vás za slovo ale jak budem řešit problém,jestli to nějakej aiták necinknul!!
Pokud bud blíž svým odhadem, tak je vše OK,
a pokud ne, tak je to
“cinknuté” !?
Ale takto spiklenecky já neuvažuji.
Když vidím co se tu za posledních 10-15let děje ty rejdy,kejkle,šmeliny, tak máte snad pro moji nedůvěru pochopení,néé!!
néé!!
Pavle K
a bude v tu dobu “sázková kancelář” stále sázkovou kanceláří, nebo už dávno 4, 5, 6 teček či otazníků???
Těm (pseudo)pravičákům bych moc nevěřila.
A v případě “nickománie” vůbec ne.
Janino já vás zdravím,moc dobře vím,že jedno hovádko se utrhlo od jeslí a bučí okolo sebe,že chce přivázat.
Je do něj vidět ja do hubený kozy!!
Ku předu levá nemlych.
Ale zase je prča,néé!!
Ale to nehrozí, neboť v tomto případě kadelní starý tank s losím uchem, pijící kolu v rudém koutku nikde nefiguruje
ÍáÍáÍá.
Hovínko!
Tady se 27 let budovala demokratura. Proto hodně lidí si to plete . Důvodem je, že o demokracii dík našim politikům
a médiiím nic neví. Zvlášt v poslední době.
“Ta anketa vpravo mě děsí.”
Ta anketa vpravo mi dáva za pravdu : Ovčania sú debili. A prečo by PP malo byť až tak odlišné od zvyšku štátu ??!!!
Pravda, ovčane.
Volby dopadnou blbě – sice většina lidí nechce islám a korupci, ale zvolí si proislámské strany, které sem i oficiálně natahali 25 000 muslimských imigrantů za posledních 25 let a naprosto to tady rozkradli.
Mě vždycky fascinuje, jak lidi na diskusích fandí protiimigrančním strnám v zahraničí, ale Okamuru si doma nezvolí – krásná ukázka síly mediální masírky
Honzo – včera jsem navštívil server “rodina.cz” a nestačil jsem koukat co je v diskusích, jak se tam čtenářky opírají do xenofobního a níckovského Okamury, který je pro ně naprosto nepřijatelný stejně jako jeho voliči. S takovou mírou zášti jsem se setkal jen zde u klubu WXV. Ta sonda vypovídá o ideozpracování mladé generace do cca 35 let věku proti SPD, ze které musí mít zavedené strany jednoznačně obavu. A to je dobře!!!
Abych Vás parafrázoval.
Včera jsem navštívil server “pravyprostor.cz” a nestačil jsem koukat, jak se tam čtenáři opírají do hloupých libertariánů. S takovou mírou zášti jsem se potkal snad jen u fanoušků fotbalu. Ta sonda vypovídá o ideozpracování takzvaných pravičáků, kteří nadávají na politiky, ale stále věří, že jsou potřeba a že ti příští už budou konečně ti praví.
” jak se tam čtenáři opírají do hloupých libertariánů.”
– ano.
“Pravičiaci” miluju politikov presne tak, ako ich milujú boľševici . Nadávajú na nich, a sučasne ich milujú.
“Pravičiaci” zrejme nie sú schopní si sami riadiť svoj život, sami rozhodovať. Potrebujú nad sebou Boha, otrokára alebo politika. V Boha neveria, otrokári (klasickí) vymreli, tak si volia otrokárov politikov.
Japonský Okamůra bojující proti imigraci je stejně legrační jako Hitler hlásající blonďatou árijskou čistotu. Dokázal se pohádat se všemi členy své strany, které si sám vybral. Už ani nekomentuji to, že okrádal vlastní stranu. Jak by takový člověk dokázal řídit stát?
Vy moc dobře víte,že to tak není,že?!! Můžete se ho na to optat,já to udělal a dostal jsem odpověd,které věřím.
Proto budu volit v říjnu SPD a pana OKAMURU!!
Pavel K 12.9.2017 18:11:00
Právě,že p.Okamura bojuje za naše zájmy ze všech těch politiků nejvíc!! Je čestný a pracovitý. To by byl premiér,panečku,joo,jo!!! PROTO VOLTE SPD!!
(-5)
dobrá rada 12.9.2017 18:28:44
Okamura VŽDY bojoval především za SVÉ zájmy.
Proto SPD co nevidět skončí stejně, jako skončil Úsvit.
(6)
Vy máte nějak přesvědčivé informace,doufám,že o tom nerozhodujete vy?!!!
Doufat můžete…
Pavel K
Kdybych si myslel, že to tak není, tak to sem nepíšu. Můžete se zeptat zbylých osmi členů Úsvitu, zda Okamura okrádal stranu. Nemůžu 100% tvrdit, kde je pravda, ale faktem je, že s Okamurou není schopno spolupracovat 8 lidí, které si sám Okamura vybral. Pro mne je to minimálně známka naprosté manažerské neschopnosti. Nechci, aby takový člověk rozhodoval o mé budoucnosti, proto SPD určitě volit nebudu.
Pes privazany u boudy cele dny a ktery dostane trochu te slichty do misticky je vlastne spokojeny. Vsechno je relativni. Pokavad stare uprdene baby budou rozhodovat o budoucnosti tohoto statu TAK VAM TY KOMUNISTY PREJI Z CELEHO SRDCE.
Ten nářek pana autora nad “nostalgickou důchodkyní” mi silně připomíná články, které jako šablonu mívají vzor v superobětavých matkách, které by se pro rodinu a hlavně děti rozkrájely na tenoučké nudličky.
Proč právě nostalgické důchodkyně, nostalgických důchodců se věc netýká? Zrovna tak jistě mnoho otců by pro své děti udělalo cokoliv a známe naopak i matky tyranky a dokonce vraždekyně.
Ale pan autor holt jiný příměr a jiný důvod, který by mu pasoval ke stoupajícím preferencím komunisům nevidí
Opravdu jiný není? Pan autor žije asi na nějakém jiném kontinentu (Antarktidě? v amazonském pralese? nebo poslední roky vegetoval v kómatu?).
Janino mate pravdu. Tech duchodcu drive estebaku,udavacu,smelinaru zije v republice stale dost. Ti kteri meli sve zdravi znicene z komunistickych krimiminalu ,ti jiz z vetsiny dnes neziji.
Víte, co je zajímavé, že lidé, kteří přežili německé koncentráky (tím je nechci glorifikovat – ty koncentráky) se naopak dožili opravdu uctihodného stáří…on je totiž pro náš život mnohem nebezpečnější blahobyt než strádání, (jistě do určité hranice)… a k tomu článku? Je opravdu snadné znevažovat a urážek, těžší je zamyslet se nad skutečnými příčinami…autor je prostě tendenční pisálek….a nárůst preferencí komunistů? Co si přečíst , myslím opravdu přečíst, Kapitál a zapojit vlastní mozek a jen nepapouškovat, co nám z něho bylo přefabrikováno a vytrháno z kontextu v minulém rádobyrežimu? Co takhle se zamyslet nad tím, co a jaké postoje zaujímají politici opozičních stran ?….atd…atd…atd…
Janino, proč se nezminuje o obětavých důchodcích? Nemůže, protože umřeli. Přežily pouze ženy.
Janino, dost mě pobavil tím příkladem o vzdělání a uplatnění. Nějak zapomněl, že mnohý absolvent SŠ i VŠ dělá v SRN, Kanadě a USA myče nádobí a nebo v ČR onoho prodavače v supermarketu, nebo barmana v nočním klubu či herně. Situace trochu naruby, kdy došlo k devalvaci vzdělání. Společnost do něj pere neskutečné prostředky, národ utrpěl vzdělání, ze kterého nakonec není schopen těžit!! To jsou veletoče, že autore?
Kdybych nevolil Okamuru, tak bych i o KSČM uvažoval, protože jejich europoslanci (na rozdíl od všech ostatních!!!) hájí zájmy ČR a hlasujíi proti potrestání ČR za odmítání imigračních kvót a VŽDY hájí naše národní zájmy – opět proti ostatním českým eurohujerům v E parlamentu. Jestli jste si nevšimli, tak komouši s SPD a pár dalšími ve sněmovně VŽDY prosazují národní zájmy a především se vyhraňují proti diktátu EU!!! Možná mají stařenky více času a zájmu hledat info na netu a tak je jejich preference KSČM podložena nejen nostalgií, jak ji autor zlehčeně popisuje, ale i kvalitní informovaností. Možná autor bude nepříjemně překvapen volebním výsledkem KSČM a možná bude mít problém veřejně zdůvodnit nečekaný počet stařenek.
Za tu jeho povýšenost mu to přeji!!
Holý,
jen se odkopávejte! O tom, že jste komouš, jsem napsal tuším již skoro před rokem po přečtení prvních Vašich komentářů.
V některých případech mě skutečně netěší, že mám pravdu. Raději bych ji někdy neměl.
To, jestli někdo někde myje nádobí, je jeho věc a vůle.
Jsem názoru, že lepší je dělat užitečnou, byt třeba někdy i nepříjemnou práci ve svobodném prostředí, než mít pohodlí a ohnutý hřbet mezi duševními komunisty.
Sudruhu Ičko,
kteru bolševicku stranu budete volit vy Septyčti Jandovi Serešaci?
To se asi nikdy nedozvíte,už se na to jiní ptali.Asi se za to pán stydí!!
Pane Langere,
už to píšu po několikáté.
Jak se může Noobody “odkopávat”, když nikdy “zakopán” nebyl. Sám píšete:
“O tom, že jste komouš, jsem napsal tuším již skoro před rokem po přečtení prvních Vašich komentářů.”
Máte problém s logikou? Nebo vám docházejí dehonestující slova? Pak máte ještě k dispozici dostatek nadávek.
už v tom mají guláš.
A často poněkud připálený.
Pane Langere, také se nestačím divit, co pravicových komunistů se zde najde. Onehndy kdosi na tomto fóru prohlásil perlu, že již neexistuje rozdíl mezi pravicí a levicí. Pak tedy onu pravicovost KSČM chápu.
Ale abych nebyl pouze sarkastický vůči části diskutujících, tak přidávám odkaz:
https://www.youtube.com/watch?v=q2cluf6hCkE
Domnívám se, že jde o slova spisovatele Vondrušky, která jsem tu citovala a na jeho článek dávala odkaz, který jste si samozřejmě nepřečetl.
Pokud ano, ani se nedivím, že jste ho nepochopil.
Pan Vlastimil Vondruška je úplně jiná liga než zdejší (pseudo)pravičáci.
No,vono onehdy někdo také kdysi dávno plkal a lhal až se prášilo za kočárem a nebyl zdaleka sám,těch vycvičenejch popiček bylo více!! Až jsem plakal(no tedy měl jsem slzu v oku),dojetím,že bude líp!! Byl jsem hluboce podveden a to se mě dost dotklo!! Od té doby se na lidi dívám s úctou,ti kteří si to zaslouží a na ty,kteří by prodali i vlastní mámu. Je mě úplně jedno jestli je komouš,nebo pravičák!! Vy škatulko.
opiček,no
Pavle
Velký
Pane Werwolfe,
v některých zdejších diskusích je otázka, kdo z diskutujících není komunista.
Ten Váš odkaz doporučuji všem zdejším některým diskutérům, aby se při tom u(spo)kojili a neměli nutkání sem psát tak často.
Vždyť já to s nimi myslím dobře!
Milý Langře,
nějak jsem neodhalil, co jste svými slovy chtěl sdělit. vSnad jen to, že jako mistr Holínko se chvástáte co jste před rokem …
To už nemáte na víc a žijete jen ze vzpomínek?? Když si náhodou vzpomenete No to je mi Vás líto! A takový jste to byl excelentní rosofob a usafilcka.
“Milý Langře,
nějak jsem neodhalil, co jste svými slovy chtěl sdělit.”
Nic se nestalo, pane Holý.
Nemohu na Vaši mysl klást přílišné nároky. Oproti některým zdejším diskutujícím jste na tom přesto o něco lépe.
Doufám, že bydlíš v dřevěném baráku na Floridě šmejde.
Ještě bych tě nacpal do Baltimore, nebo Detroitu, tam by ti bylo mezi černejma dobře.
Furt kepší stará, životem zkušená žena, než mlaďoučký zmrdýsek Stropnický. Co se na to zkusit dívat taky takhle?
A navíc, pohrdání staršími jen proto, že jsou starší, je jednoznačnou ukázkou nevychovanosti a řepáctví. Rodiče Tě zjevně málo řezali.
Vážení přispěvovatelé výše,je ostuda,když takhle někdo píše o starších lidech,co je mu po jejich pocitech. Je to jen zas nějaká odnož cígleroflaškoviny!!
Kuci
Naprostý souhlas!
Pekny byt v panelaku, ja se asi podelam..Ta baba asi v zivote nevidela
…….
…..JAK PEKNY BYT VYPADA……..
…
Kde jste bydlel vy, smím-li se zeptat?
Bydlel jsem v Praze, blizko Karlina. Nic moc ale byt byl lepsi nez v panelaku. Cinzak byl lepe zvukove i tepelne odisolovany.Kdybych vam poslal fotografii (coz neudelam) sveho mista kde bydlim(za oceanem) tak bych mohl byt narknut z toho ze se vytahuji. PS Jenom jsem odpovedel na Vasi otazku.
Nežádám si vidět foto vyšeho bytu. Sice už dávno nebydlím v paneláku, ale připadá mi sprosté, ohrnovat nos (po vzoru pana prezidenta Havla, bohužel) nad lidmi, kteří v těch panelácích bydlí.
Každý nemůže mít vilu se služebnictvem. Jsem si jistá, že ani za tím oceánem.
Preberte si to jak chcete.
Vy rovněž.
Dneska mám službu a neserte mě, naše novodobé chazarské pořádky si tady rozvracet nenecháme!
… kde bydlim(za oceanem)…
Aha.
Takže další emigrantská peacha, co plive zpátky přes plot. Ubožák.
Ten není za oceánem!!
Ten daleko nebude,ten má naštocháno v jeslích votavu.Ted sledujte jak mě vymínusuje.
už jedou.
tady se někdo fláká?!!
Šli obědvat. Jistě se brzy vrátí – jen co načerpají další síly.
Kdyby si chtěli dát aspon štiku!!
Komunisti dostanou kolem 10% jako obvykle.
Moje bába prožila svoje mládí za první republiky,za onoho našeho židovského papínka Masaryka-je zvláštní,když už to autor(jako plno jiných před ním)nadhodil-tu nostalgii a vzpomínky na mládí,že ona(ale prakticky všichni pamětníci těch dob co jsem poznal,bohužel už nežijí)na tu dobu s nostalgií,natož s láskou nevzpomínala v dobrým ani v nejmenším,i když i ona byla v té době mladá,hezká a zdravá a ten rohlík nestál 30 h(já pamatuji i za 20),ale stál jeden nebo dva-naopak mi ještě říkávala,abych se modlil za to,aby se ta strašná doba již nikdy nevrátila,protože to bylo totiž to nejhorší(hned po WW2)co zažila-a nikdy nebyla v KSČ a ani nebonzovala u STB,tak čím to podle autora asi bude,když dnes všude omílají,že za socializmu bylo strašně zle,zato první republika byla taková krásná a noblesní doba???To by mě hodně zajímalo…Zvlášť,když o té demokratické první republice s takovou láskou vzpomínají akorát tak potomci zlaté mládeže a kolaborantů alá Havel a jeho vožralí,homosexuální kamarádi,pro jejichž rodiče byl obyčejný člověk jen kusem hadru,lichvářtí židáci a nebo ti,co tu dobu vůbec nezažili a znají ji jen z popřevratové ČT…
Zombie
to nebyla chyba první republiky, takhle se žilo tehdy všude, a mnohde i mnohem hůře.
A za to nemohl ani Masaryk, ani nikdo jiný.
Např. Baťa se v rámci tehdejší doby opravdu snažil o své zaměstnance. A asi to nebyl jen Baťa.
Svět po druhé válce se ovšem od základů změnil, a nebyla to zásluha komančů.
Už je tomu cca 10 let, kdy jsem dělal s mojí firmou něco pro Telecom /nyní si říkají kyslík O2/ v jejich objektu kousek od Evropské ulice v Praze 6. Tehdy jsem tam potkal na schodech této budovy starou plačící paní. V té budově totiž měl Telecom také byty, kde bydleli lidé a platili nájem. Ta paní se mi svěřila, že budovu Telecom prodal soukromé firmě a ta jim všem zvedla ŕadikálně nájem. Ona měla důchod 10,5 tisíc Kč a nájem činil od ledna dalšího roku 10 tisíc Kč a toto se stalo někdy v říjnu a paní byla zmatená, že jí nezbydou peníze ani na běžné základní životní potřeby a manžela už nemá, ten prý loni zemřel. Zeptal jsem se jí a co děti? Ona, že ti mají malý byt, děti a sami mají se co ohánět. Zeptal jsem se jí a proč nejde jinam. Na to odpopvěděla, že asi ji to čeká, ale že tady žila celý život a takže změna bude pro ní velmi těžká. Snad se dát dohromady s nějakou další důchodkyní, ale to není jen tak jednoduché.
Ale proč to píšu? Jen abych tady nastolil otázku:
Koho bude asi taková paní volit? Můžete hádat dvakrát!
Pánové,tak to prostě je!!
Mě by spíš zajímal článek na téma “Proč budou někteří prvovoliči a mladí lidé volit komunisty”.
Jestli náhodou nějakého takového voliče najdete, dejte mu přečíst http://www.komsomol.cz/. Pokud nebude souhlasit, řekněte mu, že je více truc stran, které může volit. Možná když použije ajfouna jednou za čtyři roky na něco, co si teď sice nepřipouští, ale co ho může čekat v reálném světě v budoucnu a přečte si jejich programy, vybere si. Pokud bude souhlasit s komsomolci, není mu již pomoci. Ale to pozná zase až v tom reálném životě. Až mu začne reálně chybět to, co považoval doteď za samozřejmost.
..pečlivě vybrané, údajné názory vyčůranků, kteří si i v tehdejší době vždy uměli vyvekslovat na co potřebovali. Jeden takový v současné době dokonce chce být presidentem….takovým je jedno v jaké době vekslují…
Sudruhu autore. Sam jste napsal docela trefně proč by je měly duchodkyně (i duchodci) volit. A proč by je neměli volit? Neměli by duchodci raději podpořit nejaku pravicovu stranu, ktera chce větši deregulace, privatizace duchodovych systemu, větši platby za leky a v nemocnicich (všechno zaplatit keš) , ktera považuje stat a socijalni systemy, ktere drži ochrannu ruku nad duchodci za přežitek a duchodce za parazity, ktera podporuje deregulacemi ruzne telemarketingove a jine šmejdy, kteři duchodce svobodně okradaji kde mužou a dělaji si z nich legraci v polityckych agitkach typu Přemluv babu?
Autor Forentík spáchal prvoplánový text na úrovni školáka osmé třídy ZŠ.
Ne některé, ale většina důchodců bude volit komunisty. Proč ? Pro babí kvoč ! Musíte se jich zeptat !
Asi je demokraté protinárodní internacíonály z ODS, ČSSD, KDU, ANO, TOP nepřesvědčili o svém politickém programu ani po čtvrt století přesvědčování
Ale je možné, že obyvatelé bytů bývalého OKD budou volit ČSSD , z vděku
Ale nebojte se , ještě 10, 20 let a pamětníci poloplných korýtek vymřou a pak vám k blbnutí žláz zůstanou už jen mobilní generace a půjde to hladce.
Velmi dobře řečeno.
+1
Neměli by duchodci ve svem zajmu volit raději pravicove strany, ktere jim zavedu keš platby za leky, nemocnični pobyt a ambulantni ošetřeni? Neměli by podpořit dalši privatizaci bytoveho fondu, aby jim mohli privatni majitele ještě vic a lip zvednuť najmy? Neměli by zvolit strany, ktere v duchodcich vidi zbytečnu přitěž, parazity a radi by zrušili anebo alespoň zprivatizovali socijalni stat, domovy duchodcu, kteře by zrušily valorizace duchodu, mateřske přispěvky a započitavani mateřske do duchodu?
Proč su ti duchodci tak necitelni a chtěji egoistycky volit komunisty a ne ty, co jim chtěji nejlip?
mozno sa casom dostanu aj k peniazom, ked zdvihnu este viac vek odchodu do dochodku aj so spatnou platnostou
Jonášu
Jsem také důchodce a mládí, jsem prožila podobně, jak autor píše, ale volit KSČM nehodlám! Není pro mě prioritou rohlík za 30 hal, ale bezpečí, jistota, práce a odpovídající příjem za ní, vzdělání, zdravé zdravotnictví, dustojné stáří, férové politiky, suverenita státu a v neposlední řadě obnovit hospodářství, zemědělství, strojírenství, alespoň na takovou úroveň, jaká byla, když se jí kapitalistická sebranka ujala! Chci zachovat korunu, vlajku, hymnu, i lva! Nechci, aby mí potomci byli zotročováni a zneužíváni! Chci zpátky svou zem! Budu volit SPD! Jsem důchodce a už nevěřím ani KSČ, ani ostatním stranám, které nám své už předvedli a žádná sláva to nebyla. Věřím, že ještě není pozdě a se Češi zase vzchopí! Možná se to neobejde bez krveprolití, ale určitě k tomu dojde!
SPD je levicova strana? To jsem netušil.
Paní zdravím,dobře děláte!!
Pěkně vyjmenovaný, co si člověk přeje. (Ona realita bude kapánek odlišná…) Je ale kouzelné, jak mínusáci prskaj!
Oni by si přáli novou okupaci rusáky, nové nevolnictví a všem (až na vrcholové komouše) almužnu za práci, která by navíc byla pod hrozbou kriminálu povinná…
Nove nevolnictvi? Misto toho dnešniho?
Kdo ti brání dnes kopnout do vrtule a odjet z panství místního pána? To za komoušů možné nebylo!
Kam? Kde se nachází ten váš “pravicový” aspoň trochu ideální stát nebo ancap?
to by mne vskutku taky zajímalo
Že by v Moskvě nebo u Kima, sóuzi?!
nerozumím řeči tvého kmene,kdo co tu píše o rusácích,okupaci a nevolnictví?!!
(Pseudo)pravičácká úderka.
Sudruzi,
“přemluvte babu- i s dědkem.” Vy to dokažete. Vy jim určitě dokažete vysvětlit prospěšnost povinne eutanazije, aby bylo lip.
vsuvka: … vy jim určitě spravně PRAVICOVĚ vysvětlit prospěšnost…
Rozhovor manželů:
“Koho budeme letos volit?”
“No, přece jako vždycky, komunisty”
“No jo, ale z který strany?”
Svobodne anebo Okamurovce…?
Sudruzi, ja včera četl něco o 91 – lete babičce, ktera se chysta podnikat. Pry ji duchod nestači ani na bydleni, stravu a leky. Byla optymistycka – pry bude volit enem pravici.
:D …. dekuji za pobaveni …
Duchodci by udělali ve svem zajmu kdyby volili taky duchodce, uhlobaronova velkeho přitele a obchodniho společnika (kancleře sudruha Lahvače, ktery pry prohlasil, že – parafraze – až Češi budu žrat hlinu, pak přijde naš čas pani kněžno) Kaju Švercenegra.
Kaja to s Čechama, s duchodci i s mladyma myslel vždycky velice upřimně. Je to takovy mily ušišlany strejda, ktery vždycky noblesně chrape, když se plkaji blbosti, umi zazpivat hezky česku hymnu, učastni se ruznych utajenych seanci podobnych strejcu, pomohl Srbum v Kosovu a rad piše zvaci listy.
Taky je k lidu stale bliže.
…..a když přijdou potíže, vtak yřeší je kníže….
(Potíže už tu dávno jsou a kníže “neřeší”. Je chyba v písničce nebo v knížeti?)
Ježišimarjá,jen ho nechte radši chrápa.
t
keby dochodcovia volili dochodcov, keby robotnici volili robotnikov a keby par vyzirkov volili sami seba, to by ta demokracia podla Langera asi nebola taka ako si ju predstavuje.
Jenom mne udivuje, že po celých 27let, kdy ti šmejdi starý, toužící po jistotách socialismu stále dokola volí ty komunisty, kteří setrvávají ve vládě celou tu dobu a ve volbách mají stabilně kolem 15% a pořád podle přání pravice tito voliči vymírají. Nejlépe po stovkách až tisících. Ptám se tedy kde se berou ti noví podporovatelé a voliči této strany, když stále mají svých 15% cca? Asi záhada, kterou tito pisálci nevyřeší. Všechno má svoje pro a proti, ale když budu pomlouvat vehementne to co jsem nezažil, jsem u mnohých za fanatika, že.
Bary,
“…stále dokola volí ty komunisty, kteří setrvávají ve vládě …” jak je v Bohnicich?
Ale jo, dobrý, připadám si tu mezi normálními lidmi dobře
Zato oni jsou z vás asi “na hlavu”.
Super článek. Autor mě přesvědčil. Jdu to hodit komoušům, ale nevim z které strany páč jsou prolezlí všude a ještě se zradikalizovali.
Tedˇje pozdě plakat nad rozlitým mlékem.Samet byla chyba,většina komunistických kádrů měla informace ,styky,známosti,tak jsou dnes největší kapitalisti.Co se týká KSČM to je dnes nejvysmátější strana 10% v každých volbách to jsou pěkný prachy za voliče a mandáty no a hlavně žádná zodpovědnost.Měli se postavit mimo zákon,ale skutek utek.Je jasné,že za komunistů byly sociální jistoty,protože soupeřili se Západem(který taky musel ustupovat dělníkům),ale ten morální a ekonomický úpadek….Mnoho lidi si už nevzpomíná v jakých králíkárnách bydleli,jak byla šedivá města,zasmraděné průmyslové oblasti,otrávené řeky,co museli shánět po obchodech.I když nebylo vše špatné a přes všechny problémy,které dnes máme nechci v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ,aby se Komunismus vrátil.Věřím v moudrost seniorů,kteří vědí o čem píši a podle toho budou volit
Komunisti, jako třeba všudepřítomný Jonáš, nám pořád říkají, že nám dobře tak, když jsme chtěli do toho prohnilého kapitalismu, který z nás udělal kolonii západu a říkají nám, jak nás prozíravě chránili od 48 zašpérovanými hranicemi, protože věděli, že v roce 2015 sem začne ivaze barbarů. No, jenže kdyby nás před 89 pouštěli normálně ven, abychom se na ten prohnilý kapitalismus a barbary mohli podívat, tak bychom jistě žádnou sametovku neudělali a s nadšením budovali dále socialismus s lidskou tváří (HusákovskoJakešovskou). Blbci nejsme my, ale komači.
ale tito novodobi kapitalisti u vas, ci u nas su este lepsi vizionari. Napriek tomu ,ze nam v 89. roku slubovali ze zapad dobehneme do 15-20 rokov, oni vediac, ze migracia sa zacne, nam nechali taku nizku zivotnu uroven, aby sem ti migranti nechceli ist.
Příště budeme volit 1islámskou stranu a pak už nic.☪️
☪️☪️☪️☪️☪️☪️
I Vy jedna, nestrašte..
Ano, žulových volebních lístků jsou plné chodníky a silnice.
Já jsem rozhodnutá (už dlouho) volit SPD, ale teď jsem četla jednu zprávu a začínám váhat.
https://www.novinky.cz/ekonomika/449068-cesi-musi-mit-v-cokolade-stejne-kakaa-rekl-juncker-maji-ale-take-prijmout-euro.html
Teď nevím, jestli přece jenom nechtít euro a ty muslimy. Přece jenom- víc kakaa v čokoládě …….
Jo, na hodného strejdu Junckera a jeho nevyvratitelné argumenty hned tak někdo nemá. na ČT24 byl v přímém přenosu a dost mne bavil svými protimluvy – parafrázuji: Je nutné upevnít demokracii a svobodu v NÁRODNÍCH STÁTECH a proto budeme důsledeně prosazovat evropské zákonné normy do jejich legislativy.
Ten starej opilec a obřezanej platfusák je prostě k zulíbání!!
Zda je k zulíbání hodnotit nebudu, protože to nevím.
Vím však, že ty již nejsi ani k tomu obechcání
A čo, súdruh – z ktorej riti si vyliezol, nepovieš?
Koho mně ten pán jen připomíná…? Že by kůl v plotě?
Juncker je prostě takový eurojakeš.
o tom to je, tu sa skriepime my chudobni o tom ,kto je laviciar, praviciar, stredopravec, stredolavec, krajni silnicar, ale islam a hlavne ich politicke strany, ktore casom vzniknu po celej Europe, budu voolit vsetci moslimovia, bez ohladu na nejaku politicku vyhranenost
Převzato ze sociální sítě :
“Prosím vás, pomozte mi. Buď si nemůžu vzpomenout, nebo nedávám pozor. Co udělala vláda pro český lid za čtyři roky vládnutí?”
Co obnášela tak zvaná “TOTALITA” ?, Všichni měli práci. • Zákony byly jednoduché, jasné a přísné, platily pro všechny. • Kdo pracoval, dostával pravidelně 2x do měsíce mzdu nebo plat. • Pojištění bylo skutečně pojištěním, smlouvy jednoduché, srozumitelné i laikovi. • Levné a všem dostupné úvěry. • Získání bytu s nízkým nájemným (v mnoha případech i získání podnikového bytu). • Všechny srážky šly automaticky ze mzdy nebo platu a byly vypočteny vždy tak, aby člověku zbylo na důstojné vyžití. • Skutečně bezplatná lékařská péče, značně preferovaná prevence a očkování. • Výdej léků a léčiv jen za symbolickou částku 1,- Kč. • Podpora mladých rodin, matek na mateřské, jakož i péče o zdravotně postižené,seniory a těžce nemocné. Nebyla taková zvěrstva jako dnes,kdy hodně lidí, a dokonce i dětí, umírá jen proto, že rodiče neměli na jejich léčbu, případně nepatřili k těm šťastným, kterým se včas podařilo peníze sehnat za pomocí ponižujících zdlouhavých sbírek mezi lidmi. • Bezplatné preventivní prohlídky a očkování dětí, mnohdy prováděné lékaři přímo ve školních zařízeních. • Rozsáhlá sociální síť se skutečnou pomocí, kde neexistovalo, že by někdo zůstal na ulici, bez domova, bez pomoci. • Byla přísně trestána šmelina a lichva, kupčení a spekulace. Tyto činy se vyskytovaly velmi vzácně, především ve velkých městech. • Bezplatné školství od jeslí, přes mateřské školky až po VŠ. Obrovská podpora učňovského školství, kdy již v průběhu učiliště učni získávali praxi a zkušenosti přímo v podnicích, do kterých pak po skončení učiliště a získání výučního listu nastupovali. • Lepší kulturní využití volného času, jak dětí, tak i dospělých. • Téměř neexistovaly drogy a narkomani a zcela žádné herny. • Učitelé ve školách, ale i mimo školy, měli přirozenou autoritu,respekt a úctu,měli větší možnosti v postihování přestupků žáků a rodiče s nimi skutečně spolupracovali. • Policisté (tehdy příslušníci veřejné bezpečnosti) byli respektováni,měli větší autoritu a velmi vysokou objasněnost trestných činů. • Soudy všech stupňů byly daleko pružnější a řešily každý případ kompletně,tj. pachatel byl odsouzen zcela automaticky k náhradě škody a ta mu byla ihned a samozřejmě srážena z platu kdekoliv, kam nastoupil do zaměstnání, dokud vše nezaplatil. • Velmi nízká kriminalita způsobená tím, že pachatel věděl dopředu, že bude dopaden a škodu bude muset splácet. Tehdejší věznice (-nápravné ústavy) nebyly jako dnes, kdy mnoho rodin nebydlí v takovém luxusu jako současní vězni v nich dnes. • Nízká kriminalita byla způsobená také tím, že v záznamech pachatelů jejich trestné činy byly uvedeny stále, a ačkoliv nebyly počítače a internet,přece jen o každém zločinci a jeho skutcích věděli všichni zainteresování ,a tudíž nebylo úniku do anonymity. • Existovaly funkční odbory, podnikové rekreace, dětské rekreační prázdninové tábory, zájezdy… • Mládež byla maximálně zapojována do mimoškolních aktivit. • Velmi nízké zatížení lidí státní byrokracií, většinu pracovních věcí řešila mzdová účtárna. • Relativně větší soukromí a svoboda (možná někdo namítne, že to není pravda, ale je třeba si , že díky dnešnímu zneužívání techniky např. mobilní telefony, kamerové systémy, internet, kreditní karty, účty v bankách,velké množství duplicitně vedených registrů, se kterými pracuje velké množství lidí, a děravým zákonům na ochranu osobních údajů, je sledovaní soukromí tehdy proti současnému sledování zanedbatelné). NEVÝHODY • Nebyly denně banány, mandarinky, pomeranče… • Dováželo se jen to, na co byly finance, tj. za peníze, které se utržily za vyvezené zboží. • Omezené cestování do zahraničí mimo tzv. NSZ, které bylo regulováno převážně z důvodu nedostatku zahraničních měn, kdy bylo preferováno dovážení zboží,které jsme neuměli vyrobit. • Strach z STB, z této složky bezpečnosti měli strach hlavně ti, kteří chtěli a nebo již škodili zájmu všech. Kdo pracoval a nekradl, ten většinou s nimi neměl problém.
Vladime, tady je pravy prostor, tady se pravda rikat nesmi, tady je pravda lez !!!!!!!!