11.9.2013
Kategorie: Společnost

Předvolebno

Sdílejte článek:

MIROSLAV VÁCLAVEK 11|09|2013

„Politická kampaň (volební kampaň) je organizované úsilí politických stran, nebo kandidátů na zastupitelská místa, přesvědčit potenciální voliče, aby podporovali předložený program politické strany ve volbách.“ Říká nám vševědoucí Wikipedie a dle toho, že okraje cest a volné plochy vůbec nám začínají zářit slovy, jimiž strany organizovaně voličům pěkně zpívají a tak je jako ptáčky lapají, máme opět jedno předvolební nadělení na krku.

 

 

Tedy jedni slibují to a druzí zase tohle, energické pohledy mužů a žen dívajících se do zářné budoucnosti, střídají úderné slogany, jimiž dynamické osobnosti s tahem na branku usilují o naše hlasy a jako jezinky slibují, že si jen ohřejí prstíčky a hned zase půjdou, tak nás do toho parlamentu pusťte.

 

Že jde o mnoho, je zřejmé i z inzerovaných nabídek ctěným kandidátům : „Reklamní činnosti, reklama. Umělecká, produkční a reklamní agentura: – reklamní kampaně – předvolební kampaně na klíč – marketingové průzkumy – zajištění veškeré produkce kulturní, společenské a sportovní akce (zvuk, světla, pódium, moderátor, kulturní program) – public relations – tvorba reklamních a novinových textů.“

 

Politický marketing jak vidno, založený na sociální demagogii a lži, vypilovaný k dokonalosti pozdějším říšským ministrem propagandy Gobbelsem, který vynesl k moci původní nanostraničku vysloužilého desátníka Adolfa Hitlera, slouží úplně stejně i dnes. Ano zachmuřenému muži s knírkem pod nosem, kterým zakrýval své velké nosní dírky nepochybně napomohl i diletantismus jeho předchůdců.

 

Jako když německý kancléř Brüning zvyšováním daní a zaškrcením investic, včetně likvidací sociálního zabezpečení rozpoutal hospodářskou katastrofu za účelem vyvolání masových bouří a hladových stávek, neboť hodlal zbídačenými Němci argumentovat u vítězných mocností a dosáhnout tak ukončení poválečných reparací – tak úplně stejným, hloupým a nepochopitelným způsobem ukončila svůj politický život vláda předchozí a otevřela dveře socialistickému extremismu.Což je pouze poznámka na okraj, protože článek se hodlá zabývat nynější podobou předvolebního soupeření, nikoliv příčinami toho, proč je vlastně vítěz nadcházejících voleb již jasný.

 

A proč tyto programy nelze nazvat něčím jiným než naprostou lží?

 

Přece stačí například jen pohlédnout na soudruha Falmera a jeho melody boys, aby bylo průměrně inteligentnímu občanovi jasné, že zde něco nehraje a že ten ráj na zemi, kterým lákají dušičky do hrníčku, je jaksi jen vocamcaď až pocamcaď a že peníze jsou až na prvním místě.

 

Vždyť pokud by to se svým kampfem soudruzi opravdu mysleli vážně, pak by generální tajemník strany jistě dal svoji luxusní limuzínu Audi k dispozici chudým a spolu s ostatními spolukandidáty, by v jejich továrnách a firmách jejich zaměstnanci zažívali radost komunismu, péči zaměstnavatele, který není vlkem člověku a ze svých vilek by nadělali mateřské školy, nebo dětské domovy a dokázali by tak, že leninská skromnost není jen jaksi jednou z teorií vědeckého komunismu.

 

Rovněž i strana z růže, jejíž hlas a plamen sociální spravedlnosti Dr. Rath úpí ve vyšetřovací vazbě, poté co byl zatčen s několika drobnými, nám ráčí chrlit sliby jako na cyklostylu a natiskla plakáty s předsedou, který je tam vyveden jako Džugašvili, jen na sobě nemá kabát, do nějž by mezi knoflíky zastrčil svoji ruku, jež tak trčíce směrem k voliči, má asi symbolizovat nějaké to energické gesto toho, který má jasno. Protože se přece nebude chlubit Standou Grossem, Mirkem Šloufem nebo Jardou Palasem.

 

 

TOP 09 a ostatní své růžky vystrkující aliance, uskupení a prezidentské fankluby, se teprve zatím rozkoukávají a hledají, kde nechal reklamní tesař díru na trhu hesel, aby až bude copywritery nalezeno, na nás vybafávalo jako lupič zpoza každého rohu.

 

A tak se mi jako jediná pravdomluvná, jeví strana modrého ptáka, která raději nenabízí již nic, protože jí došlo, že jí stejně nikdo už nebude věřit ani dobrý den a omezuje se na stručné prohlášení o tom, že volí pravici. Z čehož i zároveň vyplývá, že z takto velmi volně pojatého programu toho bude muset plnit velmi málo. Přesněji tedy vůbec nic a tudíž je pružná povolební koalice, vlastně možná s kýmkoliv.

 

Myslím si, že pokud by měla předvolební kampaň v této zemi v sobě nést alespoň něco pravdy, pak by na předvolebních billboardech měly namísto třešniček, růžiček, ptáčků a hokejistů, být loga Lukoilu, Gaspromu, Rosatomu nebo Sberbanky.

 

Protože těm to tady patří.

 

Je až směšné pozorovat, že se po roce 1989 vůbec nic nezměnilo. Pokud ovšem nemáme na mysli pouze kulisy. Protože politici předstírají, že mají zájem o občana a občan předstírá, že jim to věří. Všichni vědí, že jim z plakátů lžou, ale všichni dělají všechno pro to, aby tento stav věcí byl udržen při životě.

 

Ona to dokonce může být i legrace. Ovšem obávám se, že pouze z pohledu občana okolních zemí. Neboť povolebno, bude tesklivé. Ostatně, způsob státní existence naší zemičky, se mi vůbec jeví jako poněkud rozmarný.

 

A tedy jsem nakonec nalezl alespoň něco pozitivního. Protože kdo hledá, najde…

 

 

 

Miroslav Václavek

Šumperk

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc březen 2019: *****

Jan Procházka 500,- Kč, Lubomír Vylíčil 5000,- Kč, Ilja Baudyš 1000,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Miloslav Zabloudil 200,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Richard Kovaříček 500,- Kč, Vlastimil Běhan 50,- Kč, Zdeněk Palička 500,- Kč, Marie Kouklíková 500,- Kč, Aleš Berka 300,- Kč, Mgr. Eva Kocábková 1000,- Kč, Pavel Janda 300,- Kč, David Stránský 1000,- Kč, Bc. Hynek Julínek 1000,- Kč, Milan Tahovský 1000,- Kč, Ondřej Vodehnal 200,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Martin Macháček 200,- Kč, Luděk Kurka 200,- Kč, Miroslav Meder 650,- Kč, Robert Schlesinger 1000,- Kč, Vilém Černohorský 150,- Kč, Libor Fránek 50,- Kč, Otakar Matěk 50,- Kč, Eva Bielovicová 300,- Kč, Rudolf Roedling 1000,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, Irena Mathauser 500,- Kč, Jan Slaba 200,- Kč, Petr Žabička 100,- Kč, Rostislav Jendrejčík 50,- Kč, Tatiana Vráblová 200,- Kč, Alena Fuszteiová 200,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Markéta Frydlová 200,- Kč, Milan Černý 1000,- Kč, Marie Svajdová 200,- Kč, Vojtěch Smrčka 1000,- Kč, Tomáš Klikar 1000,- Kč, Petra Rohlíčková 300,- Kč, Martin Vojtíšek 500,- Kč, Jiří Mondek 500,- Kč, Helena Kominíková 100,- Kč, Michal Horák 666,- Kč, Hana Pekárková 300,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Pavel Michalík 500,- Kč, Jaroslav Borufka 300,- Kč, Rene Grabmuller 2000,- Kč, ing. Jan Dvořák 350,- Kč, Mgr. Jiří Kraus 1984,- Kč, Jaroslav Neuman 200,- Kč, Martina Franzová 1000,- Kč, Jan Traxler 1000,- Kč, Josef Tuček 500,- Kč, Milan Zelina 200,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, František Šmíd 1000,- Kč, Milan Hlaváček 200,- Kč, Šárka Průdková 300,- Kč, Nezn. dárce (poštou) 250,- Kč, Vlastimil Kornas 333,- Kč, Ladislav Matoušek 100,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Jozef Sykora 249,80 (10 eur), Josef Bílek 200,- Kč, Jan Králíček 1000,- Kč, Jan Cerny 5000,- Kč, Vitesse PSP Ltd. 100,- Kč, Jan Pšenička 400,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Milena Trulley 300,- Kč, Jiří Chudý 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, Josef Bárta 200,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč

Celkem za měsíc: 45 415,80 Kč
Vybráno 129.75%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 3 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
loading...
politicon-banner

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.