VLAK2
6.6.2019
Kategorie: Ekonomika, Exklusivně pro PP

Pokud na tohle ministr Kremlík kývne, tak to bude šok

Sdílejte článek:

RUDOLF MLÁDEK

MLADEKRNeúplné informace jsou také jistou formou fake news. Takže když s velikou slávou média oznámila, že Česká republika bude mít nové vysokorychlostní železniční spojení (VRT) z Prahy do Drážďan (SRN), vypadalo to výborně. Slibovaná rychlost vlaků na české straně s rychlostí až 300km v hodině patří už mezi evropskou špičku. Také mezi oběma zeměmi plánovaný vybudovaný mimořádný 26 km dlouhý tunel je rozhodně úctyhodným stavebním dílem a velká část plánované železniční tratě (123 km) povede ve zcela nové trase. (1) Zdá se však, že v oslavných tónech se ztrácejí některé dost podstatné otázky.

Počkejte si 30 let?

První spojení z Prahy do Lovosic by mělo být hotovo 2035 a celé spojení z Prahy do Drážďan v roce 2050. Tedy za 31 let by mělo být vše hotovo. Více než podivné. Tohle má ministr dopravy Kremlík odsouhlasit?

Ve stručnosti

V roce 1992 otevřelo Španělsko svou první vysokorychlostní trať Madrid-Cordoba-Sevilla s provozovanou rychlostí 270 km/h. Rychlostí a objemem výstavby těchto tratí získalo Španělsko dnes už první místo v Evropě, protože průměrné roční tempo výstavby španělských VRT bylo 120 km. Zjednodušeně: Španělsku by trasa cca 140 kilometrů z Prahy do Drážďan trvala odhadem 2 roky a mohlo by výstavbou tunelu dojít pouze k menšímu časovému prodloužení.

K menšímu proto, že podmořský tunel pod Lamanšským průlivem byl vybudován za pouhých šest let, má dva provozované a jeden servisní tunel a jeho délka je přes 50 kilometrů. Provozovaná rychlost vlaků Eurostar je 300 km/h.

U pomalu historická francouzská TGV na trati Paříž – Lyon má délku 538 km a stavěla jen osm let už v osmdesátých letech minulého(!) století. Traťová rychlost je 270km/h.

Kdo to zaplatí?

Pokud se tedy podíváme na obvyklá tempa výstavby ( a bylo vy možné doplnit další příklady) pak vůbec není jasné, proč by se česká výstavba měla být plánována na desetiletí. Dodejme, že vysokorychlostní tratě měly a mají v EU prioritu a dotace z evropských fondů na ně mohly dosahovat až 70% všech nákladů.

Pokud ale dotace pro Českou republiku údajně v roce 2024 skončí, pak u plánované trati Praha – Drážďany chybí i vysvětlení, jak se bude výstavba vlastně financovat a proč je plán výstavby časově tak nesouměřitelný s ostatními státy. Pokud v Česku ze soutěží vybírané firmy to rychleji neumí, pak by bylo dobré situaci radikálně změnit. Vybrat jiné dodavatele a hledat asi i jiné projektanty samotné výstavby. A pokud ministr Kremlík kývne na výstavbu s lhůtou 31 let, pak vstoupí skutečně do velmi nelichotivých dějin.

(1)Zdroj:https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/praha-drazdany-rychlodraha-rychlovlak.A190603_160051_eko-doprava_rts

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc červenec 2020: *****

František Šmíd 600,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč

Celkem za měsíc: 2 750,00 Kč
Vybráno 7.85%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 520 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (26 votes, average: 4,69 out of 5)
Loading...
politicon.cz
loading...
13 komentářů

Napsat komentář: Zombie Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.