VLAK2
6.6.2019
Kategorie: Ekonomika, Exklusivně pro PP

Pokud na tohle ministr Kremlík kývne, tak to bude šok

Sdílejte článek:

RUDOLF MLÁDEK

MLADEKRNeúplné informace jsou také jistou formou fake news. Takže když s velikou slávou média oznámila, že Česká republika bude mít nové vysokorychlostní železniční spojení (VRT) z Prahy do Drážďan (SRN), vypadalo to výborně. Slibovaná rychlost vlaků na české straně s rychlostí až 300km v hodině patří už mezi evropskou špičku. Také mezi oběma zeměmi plánovaný vybudovaný mimořádný 26 km dlouhý tunel je rozhodně úctyhodným stavebním dílem a velká část plánované železniční tratě (123 km) povede ve zcela nové trase. (1) Zdá se však, že v oslavných tónech se ztrácejí některé dost podstatné otázky.

Počkejte si 30 let?

První spojení z Prahy do Lovosic by mělo být hotovo 2035 a celé spojení z Prahy do Drážďan v roce 2050. Tedy za 31 let by mělo být vše hotovo. Více než podivné. Tohle má ministr dopravy Kremlík odsouhlasit?

Ve stručnosti

V roce 1992 otevřelo Španělsko svou první vysokorychlostní trať Madrid-Cordoba-Sevilla s provozovanou rychlostí 270 km/h. Rychlostí a objemem výstavby těchto tratí získalo Španělsko dnes už první místo v Evropě, protože průměrné roční tempo výstavby španělských VRT bylo 120 km. Zjednodušeně: Španělsku by trasa cca 140 kilometrů z Prahy do Drážďan trvala odhadem 2 roky a mohlo by výstavbou tunelu dojít pouze k menšímu časovému prodloužení.

K menšímu proto, že podmořský tunel pod Lamanšským průlivem byl vybudován za pouhých šest let, má dva provozované a jeden servisní tunel a jeho délka je přes 50 kilometrů. Provozovaná rychlost vlaků Eurostar je 300 km/h.

U pomalu historická francouzská TGV na trati Paříž – Lyon má délku 538 km a stavěla jen osm let už v osmdesátých letech minulého(!) století. Traťová rychlost je 270km/h.

Kdo to zaplatí?

Pokud se tedy podíváme na obvyklá tempa výstavby ( a bylo vy možné doplnit další příklady) pak vůbec není jasné, proč by se česká výstavba měla být plánována na desetiletí. Dodejme, že vysokorychlostní tratě měly a mají v EU prioritu a dotace z evropských fondů na ně mohly dosahovat až 70% všech nákladů.

Pokud ale dotace pro Českou republiku údajně v roce 2024 skončí, pak u plánované trati Praha – Drážďany chybí i vysvětlení, jak se bude výstavba vlastně financovat a proč je plán výstavby časově tak nesouměřitelný s ostatními státy. Pokud v Česku ze soutěží vybírané firmy to rychleji neumí, pak by bylo dobré situaci radikálně změnit. Vybrat jiné dodavatele a hledat asi i jiné projektanty samotné výstavby. A pokud ministr Kremlík kývne na výstavbu s lhůtou 31 let, pak vstoupí skutečně do velmi nelichotivých dějin.

(1)Zdroj:https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/praha-drazdany-rychlodraha-rychlovlak.A190603_160051_eko-doprava_rts

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc červen 2020: *****

Anonymní dárce 800,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Marek Janičko 200,- Kč, Vladislav Vydra 100,- Kč, Oto Tvrz 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Václav Červinka 200,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Pavol Hloška 1000,- Kč, Vlastimil Kornas 111,- Kč

Celkem za měsíc: 6 011,00 Kč
Vybráno 17.17%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.

Po blokaci Pravého prostoru můžete sledovat novou stránku PP na facebooku.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 518 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (26 votes, average: 4,69 out of 5)
Loading...
politicon.cz
13 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.