PENDOLINO VLAK
13.12.2020
Kategorie: Ekonomika, Exklusivně pro PP

Podvedli české občany i Německo a Rakousko. Tak sklízejí, co zaseli

Sdílejte článek:

RUDOLF MLÁDEK

MLADEKRVýstavba českých koridorových železničních tratí se v konci devadesátých let a začátkem nového tisíciletí změnila v technickou frašku a nakonec odsoudila české vlaky Pendolino k úloze druhořadých evropských spojů. Podvod na české občany, ale i občany Německa a Rakouska měl a má logické následky. Spolková republika Německo se na českém „vysokorychlostním“ švindlu odmítla podílet a spojení Berlína s Vídní je dnes zajišťováno především novou tratí z Berlína do Mnichova, s cestovní rychlostí až 300 km za hodinu. Na trati označené jako VD8 je 27 tunelů, 39 mostů a z Berlína do Mnichova dorazíte za 4 hodiny. (1) Česká republika se tímto stala objížděnou zemí. Někdo se v Česku na švindl-koridorech napakoval, občan může jen plakat. Ale tím smutný příběh nekončí.


Ministři dopravy Francie, Švýcarska, Německa a Rakouska se rozhodli vrátit se k legendární síti transevropských expresů „Trans Europ Express“, která od 50. do začátku 90. let spojovala západní Evropu. (2). Následně se počítá se zapojením Španělska a Itálie. Jde především o myšlenku obnovy lůžkových vlaků, byť se nabízí otázka, zda kupé pro čtyři cestující je stále vhodná koncepce. To sice studenti a mladí lidé uvítají, ale jako cílová skupina by to pro efektivitu těchto spojů nestačilo.

Pokud nebudou plánované vlaky doplněny samostatnými jednotkami s max. dvěma lůžky, manažeři takové spoje za letadlo nevymění. Nezbytný luxus je totiž podmínkou pro přilákání manažerů, kteří letecký spoj možná zamění za vlakový, ale pouze v soukromí svého kupé. Něco na způsob americké společnosti Amtrak, kde lze na dálkových spojích zakoupit celé kupé, které obsahuje dvě lůžka se sedačkou.(3). Podobné, ale zde skutečně luxusní kupé nabízí například jihoafrický vlak Blue Train jedoucí z Kapského města do mnoha míst JAR. (4).

V EU jsou tedy opět plánovány noční spoje, ale Česká republika je z plánu vyjmuta. Ani nebyla na jednání přizvána. Kdo by se bavil s podvodníky, pro něž je mezistátní memorandum (podepsáno dávno v roce 1994) jen kus popsaného papíru. Kdo by se bavil se státem, který neumí dostát svým mezinárodním závazkům. Stejně jako v minulosti doplácí Česká republika na mizernou politickou reprezentaci na ministerstvu dopravy a neuvěřitelné a doslova za bílého dne promrhání finančních prostředků při výstavbě českých železničních koridorů.

U našich sousedů na Slovensku můžeme pozorovat, jak zahájené policejní akce rozbíjejí síť zločinu, který dávno prorostl do politiky, justice i dalších silových složek. V České republice nic takového neproběhlo a tak si kořistníci na železnici dál mnou ruce a Evropská unie proto nad námi mávla rukou. S neseriózními se nejedná. Tak se potom ale nedivme, že se EU k nám chová, jak se chová. Můžeme tisíckrát nadávat na byrokrata v Bruselu, ale sami doma jsme pořádek ani nezačali dělat.

Špatnému sousedu se každý z nás vyhýbáme i v soukromí. Tak se nám Rakousko i Německo minimálně v železniční osobní dopravě také vyhne. Škoda. Mnozí z nás bychom klidně navštívili Paříž, Barcelonu nebo Řím jízdou v komfortním a rychlém vlaku. Češi za takovým snem budou muset zajet k sousedům. Česká železniční politika, už tak zoufale mizerná, totiž jen tak nezmizí. A má v sobě vše, co je špatné. Nula vysokorychlostních tratí, mizernou propustnost existujících tratí a neomluvitelný švindl vůči evropským sousedům, za který se dodnes nejenže nikdo neomluvil, ale ani se jej nepokusil napravit. A když nám politici a Správa železnic slibují, že možná v roce 2050 se pojede rychle do Drážďan v SRN, pak jeden neví, zda je to vtip nebo už jen projev slabomyslnosti, která celou českou železnicí čím dál více prostupuje. A to jsme byli kdysi velikáni v tomto oboru. Tenhle náš pád ale EU nezavinila.

 

Zdroje:

(1) https://www.koridory.cz/db-trat-vde-8-aneb-vlakem-berlin-mnichov-pod-4h/

(2) https://www.irozhlas.cz/ekonomika/zeleznice-spaci-vozy-lehtkove-vozy-evropa-zeleznicni-doprava_2012101011_ako

(3)http://www.radiodixie.cz/clanek/california-zephyr-stribrny-vyhlidkovy-sen-na-ceste-amerikou-padesatych-let

(4) http://www.bluetrain.co.za/?page_id=1134

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc květen 2021: *****

Josef Budějovský 500,- Kč, Jiřina Kozáková 200,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Pavel Janeček 300,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Rene David 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, ing. Jiří Babinský 500,- Kč, Věra Baarová 1000,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč

Celkem za měsíc: 6 100,00 Kč
Vybráno 17.42%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 365 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (14 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
16 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)