
Pane premiére, neničte nám děti …
JAKUB JANDA

Vláda nám všem celoplošně působí nemalé problémy. Řádí Covid a tak nás s ním nutí bojovat jako s nepřítelem vyzbrojeným jaderným arsenálem. Jsem otec čtyř dětí, jedno je na základní škole, druhé na střední, třetí na vysoké a čtvrté má naštěstí už studia za sebou. Každý den vidím na vlastní oči, jak současná opatření vlády směrem k mým dětem nefungují, ale co je horší, naše děti poškozují. Nejsem odborníkem na psychiku dětí, takže neumím dovodit, zda vratně, či nevratně, ale poškozují.
Všechny naše děti ztrácejí to, co dělá člověka člověkem. Ztrácejí základní hygienické, sociální i studijní návyky, negativně se staví k jakýmkoliv povinnostem, ztrácejí možnost získat vzdělání a k tomu už i rezignovali na jakýkoliv režim a řád. Distanční výuku pravidelně absolvují ještě v pyžamu, někdy i v posteli, ve chvílích, kdy je výuka méně náročná hrají si na mobilu, chatují s kamarády nebo se mazlí se psem, který je za jejich pozornost vděčný. U staršího syna, který je na střední škole probíhá výuka tak, že je jejich třída rozdělena na skupiny a jeho skupina má on-line výuku obden, ale nejdéle do 12 hodin. Při řádném presenčním studiu se domů ze školy vracel vždy až odpoledne. Studuje strojírenství prvním rokem, škola je to náročná, on je zahlcen domácími úkoly z předmětů, které nikdy předtím neviděl a tak rezignoval. Učí se jen to nejnutnější, aby prolezl. Prospěch se mu i při velmi benevolentním známkování zhorši k hranici propadnutí. Druhý syn je v osmé třídě, distanční výuku řeší rovnou z postele, paralelně má zapnutý XBOX a každou vteřinu, kterou učitel na druhé straně monitoru neuhlídá, využije k dobývání bodů ve své oblíbené hře.
Oba jsou přehlceni domácími úkoly, ale nejsou v rámci distanční výuky dostatečně vybaveni znalostmi, aby je byli schopni plnit bez pomoci nás rodičů. My ale oba pracujeme, chodíme domů odpoledne již značně unaveni a krom toho ani jeden z nás není pedagog.
Distanční výukou v současné podobě mělo být zabráněno nadměrnému mezilidskému kontaktu a tím i přenosu infekce. Naše děti ihned po skončení distanční výuky vyráží ven mezi své kamarády a vrací se těsně před naším návratem ze zaměstnání. Kde je tedy ten smysl těchto drastických opatření? Vůbec nikde a všichni naši známí to mají doma stejné.
Látka probraná v rámci distanční výuky je sice odškrtnuta učiteli za hotovou, ale děti jí rozhodně nevstřebaly. Absencí pravidelných povinností, mezi které patří již ranní vstávání do školy, příprava na hodinu před zvoněním a 45 min trvalé pozornosti věnované výuce v lavici ve škole děti začínají rezignovat i na ostatní pravidelnosti, jako jsou pravidelná hygiena, domácí povinnosti a jiné. Zároveň jim neprospívá ani izolace s minimálním kontaktem s jinými lidmi a já se domnívám, že to je celé od základu špatně. Děti se stejně nenechají omezovat nařízeními vlády, protože je ještě dostatečně nechápou a se svými vrstevníky se i tak stýkají.
Sám za sebe, ale i konzultací ve svém okolí cítím, že současná omezení ničí naše děti a zároveň nepřináší předpokládaný efekt, tedy zamezení styku dětí s dětmi. A přitom máme řešení na očích. V každém městě je nejméně jedna budova školy. Stejně tak, jako se již dnes podařilo navodit řád a pravidla v šíření Covid infekce v řadě sociálních zařízení, stejně tak by to šlo i mezi dětmi ve škole. V té budově, která k tomu byla postavena, ve které chybí rozptylující prvky, jakými jsou herní konzole, domácí mazlíčci, plná lednice, televize, brácha, ségra nebo třeba jen teplá postel. Udržet pravidla v cca 4.milionech domácností v ČR bez specializovaného pedagogického personálu je logicky téměř nemožné.
Máme však zhruba 4200 základních škol, 1300 středních škol a přibližně 60 vysokých, všechny řádně vybavené, plné kvalifikovaného personálu, zkrátka určené výhradně k výuce, proč tedy děti nevrátit do škol? Od malička dětem doma opakujeme, že se mají pořádně učit, aby jednou v životě něco dokázaly. Tvrdí to i náš pan premiér. Naše země by podle něho měla být významnou technologickou zemí v Evropě s obrovským vědeckým potenciálem, tak proč tedy našim dětem svými opatřeními neumožňuje těchto úspěchů dosáhnout?
Myslím, že návrat do tříd by uvítala i většina učitelů, no a ti kteří se obávají nákazy, ti i nadále mohou učit distančně. Vedle tabule by mohla být nainstalovaná velká obrazovka a učitelé, kteří by nechtěli být z obavy před možnou nákazou ve styku s dětmi by se po zvonění na této obrazovce objevili a celou vyučovací hodinu by odučili distančně. Každá škola disponuje i dalším kvalifikovaným personálem, inkluzními asistenty, družinářkami atd. Ti by ve třídách během distanční výuky mohli dohlížet na klid a dodržování pravidel. A my rodiče? Konečně bychom se mohli opět věnovat svým povinnostem.
Jestli někdo z vás dočetl můj blog až sem a aspoň z části souhlasí, prosím sdílejte, kde to jen jde, třeba se něco změní ….
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2021: *****
Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Pavel Klika 222,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Silvia Ambrogini 500,- Kč, MUDr. Ilja Baudyš 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Vladimír Votřel 1000,- Kč, Anonym 0,01 BTC, Pavel Burget 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Ludmila Kárská 250,- Kč, Zdenka Brancuská 500,- Kč, Karel Zangl 500,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Karel Teplý 500,- Kč, Pavel Janeček 300,- Kč, MUDr. Iva Neimcová 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Anonym 150,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Dagmar Bowyer 500,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Hana Hoffmannová 666,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Lukáš Vašíček 200,- Kč, Petr Kosmata 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Marie Tachezyová 200,- Kč, Vladimír Janeček 100,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Libor Heidler 222,- Kč, ing. Miroslav Bohatý 200,- Kč, Petr Hučín 50,- Kč
Celkem za měsíc: 17 709,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Skvele napsane, hlavne veta ;
” ztraceji zakladni hygienicke, socialni i studijni navyky, negativne se stavi k jakymkoliv povinostem ”
Shrnuto, zacinaji se vytvaret lenosi a budizknicemove
Tak povinnosti obtěžují lidi.
Společnost by měla být založena pouze na právech.
11.18.29 Ty když otevřeš tu svou nevymáchanou brusel hubu tak z ní padají víš co? Sr….
Prostě ta pravá demokratická mládež!!
Je to příliš krátká doba na soudy, já bych byl radši, kdyby děti měli šanci být zdravé.
Na Titaniku byli všichni zdraví.
….no, pokud jeho děti ztrácení hygienické návyky, tak za to premiér asi fakt nemůže
Studijní návyky chápu, ale ty hygienické mě fakt pobavily…
ale jinak si trvám na tom, že aby doma neměli lidé budižkničemu a lenochy, to je starost rodičů a tím pádem osvěžovat a udržovat i ty povinnosti, návyky atd.
Děti jsou samy o sobě osobnostmi a mají svoje práva.
Nepotřebují nějaké debilní rady rodičů.
Musíme rozvíjet osobitý a individuální rozvoj dětí, pokud možno co s nejmenším vlivem rodičů, jen tak docílíme samostatných a inteligentních dětí.
Tak tohle je nejblbější blábol, jaký jsem kdy v diskusích četl. To už snad ani nelze brát jako provokaci. Gratuluji, pablbe.
Toho pablba nemá cenu brát vážně. To je nějaký ubožák z neziskovky, který tady za stovku dělá podvratnou činnost.
No musím se přiznat, toto individuum skutečně nemusím, ovšem podle mne to je psáno s ironií, nevím ale něco takové je přeci předhazováno rodičům kteří mají tu tendenci vychovávat své děti ne zrovna dle DEMOkratických ideí a to i za použití občasného pohlavku, což ovšem dnešním dětem chybí jak praseti drbání.
Na ironii u tohoto exota moc nevěřím.
Nekrmte trolla, zajde hlady.
..no jasně maly.velky….a pak by mi z dětí vyrostlo NĚCO jako jsi ty… Hmmm raději ne, raději je budu trochu cepovat aby z nich vyrostli samostatní jedinci, kteří se budou snažit v životě uplatnit.
Jestli správně článek chápu, tak pan i s paní pracují mimo domov, tj. děti nikdo neohlídá, a pak holt asi mají děti pré
Možná by na ně měl dohlídnout nějaký prarodič :-D
Takhle velké děti se už moc ” hlídat” nedají, jsou mazané a drzé.
Kdo to nezažil, tak si to neumí představit, jak je doma složité přinutit fakany aby dělali co mají dělat.
Tak to byste se hodně divila, jaký význam má škola.
Ono to není jenom nalejvání vědomostí.
Včera jsem myslela, že mi p®dne cévka.
Nějaký romský aktivista vyjevil skvělou myšlénku, že by měly VŠECHNY děti opakovat ročník…
Něco na tom je, celkem chápu, že NĚKTERÉ děti tu ztrátu budou těžko dohánět…
Ale jak k tomu přijdou NORMÁLNÍ děti z NORMÁLNÍCH rodin, které to samozřejmě zvládnou.
I když to opravdu není procházka růžovým sadem.
Pro nikoho.
Inu ona ta inkluze ve školství už teď představuje celkové opožďování výuky na konkrétních školách.
Dojemné bylo, jak kdysi cikáni protestovali proti rušení Zvláštních škol, kdy hlásali,
že jejich rodiče tam chodili,
oni tam chodili a tedy chtějí,
aby i jejich děti tam nadále moly chodit.
Leč pomatení neomarxisti nakonec prosadili tu svoji inkluzní absurditu.
Nemyslím, že výrok o ztrátě hygienických návycích je “špatně”.
Ve školkách a školách se zejména mytí rukou neustále opakuje a zdůrazňuje, což o některých rodinách říci bohužel nelze,
ostatně proč se každoročně ve “vybraných lokalitách” zejména v létě šíří žloutenka typu A ?
Je to pár let zpátky, kdy jsme na procházce po dešti viděli na větší vzdálenost malé cikánské dítě,
ve věku tak asi 5-6 let (soudě podle úrovně hlasité verbální komunikace s dalšími dětmi),
jak plastovým kelímkem nabralo špinavou zakalenou vodu z louže vedle chodníku a vypilo ji.
Nevidět to, tak tomu asi neuvěřím ?
Na vojně jsme na vodu z louže byli očkovaní oni to dělají takhle.
Víte vy že když se rozbije ampule s očkováním tak se “musí objekt evakuovat a dekontaminovat. A to jde do žil a už to tam zůstane. To jenom citují doktora který to uvedl kdysi dávno na netu.
Od slabocha Plagy nelze čekat, že by mu záleželo na vzdělání dětí – od podržtašky nelze nic dobrého čekat.
Jako rodič 3 dětí vidím, že je zde skupina lidí, která chce tuto zemi zničit – Babiš, Hamáček, Prymula, Miloš Zeman, Plaga, Blatný, Schillerová … Jakoby hledali kolem ještě ublížit a koho ještě poškodit, den, co den.
Příprava viru i celá agenda kolem něj je zločin proti lidskosti. Je to reálná genocida lidstva. Jenom chci říci, že jsem realista, majitel firem, nepodléhám žádným drogám ani víře v nadpřirozené věci, nepůsobí na mě reklamy a přesto jsem tady zcela přesvědčený o tomto děsivém konceptu. Doslova pár desítek lidí ovládající kontrolní balíky finančních, vojenských, zdravotních, mediálních a dalších jiných korporací si tady hraje na bohy. Hlavní balíky nakoupili na Nasdaqu za peníze vyrobené z ničeho a teď usilují o převzetí zbytku světového a soukromého majetku a uchopení moci a nadvlády nad lidmi. Ti nepotřebují v koloniích vzdělané lidi. Jim stačí poslušný montér, který bude mít všechen “majetek” nasdílený (možná i vč. manželky) a který pravidelně bude chodit do roboty, na testy a na očkování. Jinak žádná hospoda, jen schválená kultura a jedno zpravodajství. A pokud nebude poslušný, tak ho separují nebo usmrtí. Zní to jako scifi, ale je to realita. Proto teď držme palce Trumpovi, protože je to zřejmě jediná naděje pro USA i zbytek světa, alespoň na 4 roky.
…taková jako soft verze Hunger Games
Oni milují symboly.
Realizují halivůdů ale tam nepobíhali s injekcemi z jedové chýše a špachtlemi.
https://uloz.to/file/H6XB7lKNg8NQ/hunger-games-1-hladove-hry-1-arena-smrti-2012-czdab-akcni-sci-fi-99rudycz-avi
Nestačí jim vymývat mozky. Musí se nechat vytelpat, vjedci.
LIKVIDACE VZDĚLÁNÍ JE SOUČÁSTÍ PLÁNU ZLA
a dílem Spodního Státu, kterému slouží naši političtí vlastizrádci. K tomu proč se děti neučí je stejný důvod proč je v přímém přenosu likvidována ekonomika, proč je stát nesmyslně zadlužován do nesplatitelné podoby a proč dostaneme likvidační opakované injekce. Přecházíme do fáze převzetí světa Ilumináty, do fáze radikální eliminace obyvatelstva a do fáze odebrání všech prvků lidské svobody jednotlivcům a ke konečnému zotročení. Klidně si tomu nevěřte, ale velkou nadějí pro svět je Donald Trump, který má šanci zlikvidovat, nebo výrazným způsobem poškodit Spodní Stát. On není ten po kom jdou on je tou překážkou přes kterou ještě musejí přejít. Pokud se jim to podaří dočkáme se totálního zla pokud ne dočkáme se očisty světa. I očistění světa však bude probíhat v plamenech. Na to se připravte. Vyberte vklady z bank, zbrojte své rodiny, domluvte se ze sousedy na vzájemné pomoci a mějte zásoby. K tomu Vám dopomáhej bůh.
https://www.otevrisvoumysl.cz/plandemie-cast-1-a-2/
VLASTIZRÁDCŮM A ZRÁDCŮM EVROPY A USA SMRT !!!
MORAVA A SLEZSKO NENÍ ŽÁDNÉ ČESKO !!!
Je to úmorné, naše všechny tři děti po návratu do školy přímo lačněj.
Nejlépe si vede ta nejstarší, není vyloženě studijní typ a tak je zvyklá se učit.
V tercii na gymplu je škola nešetří, což je jen dobře.
Horší je to s páťákem, kterému skáče učivo do hlavy samo.
Vůbec není zvyklý doma sáhnout na učebnice, tudíž se svěřila dcera, že lítají facky jako vlaštovky.
Chtěl by taky na gympl, tak by byla veliká škoda si to pokazit.
Nejmenší chodí do první, tam je to všelijaké, pančelka je nucená věnovat víc pozornosti hlídacím babičkám, než dětem.
Než jedné babce vysvětlí co a jak, je po hodině.
Děti jsou tak rozjívené a divočej, že už se před nimi skrývá pod kanapem i pes.
Nevím, proč si tady stěžujete na neschopnost udělat si z děckama pořádek. S takovou vás brzo sežerou.
To bych vás chtěla vidět, jak udržíte v klidu děti, které jsou zvyklé sportovat a každý den mají nějaký trénink nebo kroužek.
Ta energie musí někudy ven, což je při karanténě těžké zařídit.
Šijou s nima všichni čerti a nemohou za to.
Nezmění, protože ti, kdož o tom rozhodují serou na nás i naše děti. Je potřeba prodat roušky, testy a hlavně vakcínu. To že budeme sdílet dnes již všeobecně známý názor na Coronafašismus řízený naší vládou, na tom nic nezmění. Jediné východisko je fyzická obrana a nejlépe další defenestrace.
A co třeba Vaši kolegové (a klienti) v práci? Těm nevadí, že se z Vás stane větší nebezpečí jakožto přenašeče, když se nakazíte doma od děcek a přitáhnete nákazu do zaměstnání?
Třeba se od Vás nechtějí nakazit a přitáhnout to domů.
Prosím aby se pořád dokola rodiče hloupějších dětí, navíc tací co vůbec netušili že nějaké mají dokud je najednou nemohli odložit každé ráno do státního zařízení, ze kterých budou otroci policajti a úředníci a jiná škodlivá pakáž, laskavě k potřebě stádovitého a tedy silně neefektivního vzdělávání raději nevyjadřovali … se podívejme ve vládě samej judr nebo mgr ale ani trochu věrohodně lhát o číslu R to neumí …
O hygienických návicícj, které tady autor považuje za součást výuky na školách raději nebudu ani hovořit …
Ps: Stát kterej si hraje na pandemii by měl umět alespoň trochu lhát a předkládat čísla data a zdůvodňovat je nějakou věrohodnou pohádkou …. tohle pal nepal pal nepal pal nepal ze dne na den u viru u kterého se cokliv statisticky projevý nejdřív za 14 dní ale jenom při naprosto shodných parametrech po celou tu dobu je tak trapné, že i milouš a spol byl proti těm dnešním šaškům vyloženě myslitel …
V trhu vám řeknou adié až vás servou jak strhaný smradlavý hupcuk.
Ze školastiky mají formanti prý tak cca. 4% znalostí potřebných pro život a . a ještě .
Nejde ani tak o ty znalosti, ale o umění se naučit se učit se.
Učením se trénuje mozek, bez ohledu na učivo.
Navíc se děti ve škole socializují, což je nenahraditelné.
Proto i nejbohatší lidé posílají potomky do školy, i když by jim mohli pořídit kvalitní domácí učitele.
Právě že jde o znalosti a to na prvním místě. Každý musí mít nějaké základní znalosti ode všeho: zeměpis, dějepis, fysika, matika, chemie. A to kvůli obecnému přehledu. Jinak vám dítko odpoví, že M, Jana Husa zastřelili na Bílé hoře v Etiopii z kalašnikova r. 1848… To nejde, než nabiflovat. Všechno lze najít na netu. Ale dotyčný musí vědět, CO hledá a zda to, co našel, není úplná kravina.. Tady žádná inkluze nepomůže!
A proč myslíte, že se děti ještě za 1.republiky učily latinu a řečtinu?
Užitek z toho velký nebyl, ale naučily se správně myslet a pilně studovat.
Na obsahu učiva fakt zas tolik nezáleží.
Stejně si každé dítě najde obor který ho nejvíc zajímá a ostatní předměty šidí.
Víte, proč byla zavedena povinná školní docházka? Aby se děti neflákaly bezprizorně po ulicích a aby získaly základní sociální a hygienické návyky. To vzdělání byl jen pozitivní vedlejší efekt.
Vy jste na to kápnul!
Marie Terezie zavedla povinnou školu, aby se děti bezprizorně neflákaly na poli nebo v hospodářství.
Už jsou dávno petice za návrat dětí do škol (zdraveforum.cz, vratmedetidosoly.cz a určitě i další), psát to tady mezi bláboly konspirátorů je trochu kontraproduktivní. Kdyby ten tlak rodičů byl trochu koordinovanější, měl by šanci mít větší účinek. Ale i tak už ty první 2 ročníky základky by možná nepustili, nebýt aspoň roztříštěného odporu a nějakých mediálních výkřiků celebrit, které se nebojí. Vždyť to oznámení přišlo mimo jakýkoli tak hlasitě avizovaný harmonogram, plán nebo ten aktuálně slibovaný PES apod.
Ale nemohu si pomoci, přidám i svůj vlastní minikonspirační narativ. Vypadá to, že Babiš není hnacím motorem všech těch uzávěrek, ani zavření škol. Kdyby někdo pozorně sledoval, jak reagují média hlavního proudu na jakékoli náznaky snah o normalizaci aspoň ve školství, o jiných oblastech života nemluvě, je vidět, že se hned vypouští snůška (staro)nových hrůzostrašných příběhů a především “názorů odborníků” (rozuměj spřízněných sorosových zaprodanců ze žump na způsob CERGE-EI, IDEA apod.) na téma, jak hned po otevření první prezenční třídy se všichni definitivně nakazíme a chcípneme. Někdy ty “odborníky” raději nechávají v anonymitě, jindy nedávají pozor a prokecnou se. Ale je vidět, že se snaží ztížit, aspoň propagandisticky, v první řadě právě obnovu prezenční výuky, mnohem více než hospod a krámů. A teď mi řeknete, v čem se mýlili autoři Protokolů sionských mudrců, když těm mudrcům připisovali záměr zničit evropské školství? Chce náš pokrokový tisk co nejpřesvědčivěji prokázat, že (((spiknutí))) je realitou?
Tak učitel národů J.A.Komenský to zajisté za diverzi už kdysi měl a možná by to bral znovu když skončil ve vyhnanství za výrok že by se jal vzít holí nezbedných palic učitelských sborou.
//Škola hrou//
Pro mě je záhadou, že předskolní děti zdo zařízení mohou chodit neomezeně i bez roušek. Tato věková skupina roznáší viry nejvíc, to známe- rymičky, kašle atd. Přitom kdyby tyto děti zůstaly doma s rodiči, tak by jim to prospělo. Proč namisto neposlali do školy alespoň některé tridy do školy? Není za tím podpora neziskovek, které provozují dětské skupiny, aby jim mohly jít peníze?