skolatrida
12.11.2020
Kategorie: Společnost

Pane premiére, neničte nám děti …

Sdílejte článek:

JAKUB JANDA

jakub-janda90279736_0My rodiče, ale i učitelé dobře víme, že distanční výuka nefunguje srovnatelně s klasickou, stejně jako podnikatelé vědí, že zaměstnanci v rámci home office nejsou stejně efektivní jako na pracovišti.

Vláda nám všem celoplošně působí nemalé problémy. Řádí Covid a tak nás s ním nutí bojovat jako s nepřítelem vyzbrojeným jaderným arsenálem. Jsem otec čtyř dětí, jedno je na základní škole, druhé na střední, třetí na vysoké a čtvrté má naštěstí už studia za sebou. Každý den vidím na vlastní oči, jak současná opatření vlády směrem k mým dětem nefungují, ale co je horší, naše děti poškozují. Nejsem odborníkem na psychiku dětí, takže neumím dovodit, zda vratně, či nevratně, ale poškozují.

Všechny naše děti ztrácejí to, co dělá člověka člověkem. Ztrácejí základní hygienické, sociální i studijní návyky, negativně se staví k jakýmkoliv povinnostem, ztrácejí možnost získat vzdělání a k tomu už i rezignovali na jakýkoliv režim a řád. Distanční výuku pravidelně absolvují ještě v pyžamu, někdy i v posteli, ve chvílích, kdy je výuka méně náročná hrají si na mobilu, chatují s kamarády nebo se mazlí se psem, který je za jejich pozornost vděčný. U staršího syna, který je na střední škole probíhá výuka tak, že je jejich třída rozdělena na skupiny a jeho skupina má on-line výuku obden, ale nejdéle do 12 hodin. Při řádném presenčním studiu se domů ze školy vracel vždy až odpoledne. Studuje strojírenství prvním rokem, škola je to náročná, on je zahlcen domácími úkoly z předmětů, které nikdy předtím neviděl a tak rezignoval. Učí se jen to nejnutnější, aby prolezl. Prospěch se mu i při velmi benevolentním známkování zhorši k hranici propadnutí. Druhý syn je v osmé třídě, distanční výuku řeší rovnou z postele, paralelně má zapnutý XBOX a každou vteřinu, kterou učitel na druhé straně monitoru neuhlídá, využije k dobývání bodů ve své oblíbené hře.

Oba jsou přehlceni domácími úkoly, ale nejsou v rámci distanční výuky dostatečně vybaveni znalostmi, aby je byli schopni plnit bez pomoci nás rodičů. My ale oba pracujeme, chodíme domů odpoledne již značně unaveni a krom toho ani jeden z nás není pedagog.

Distanční výukou v současné podobě mělo být zabráněno nadměrnému mezilidskému kontaktu a tím i přenosu infekce. Naše děti ihned po skončení distanční výuky vyráží ven mezi své kamarády a vrací se těsně před naším návratem ze zaměstnání. Kde je tedy ten smysl těchto drastických opatření? Vůbec nikde a všichni naši známí to mají doma stejné.

Látka probraná v rámci distanční výuky je sice odškrtnuta učiteli za hotovou, ale děti jí rozhodně nevstřebaly. Absencí pravidelných povinností, mezi které patří již ranní vstávání do školy, příprava na hodinu před zvoněním a 45 min trvalé pozornosti věnované výuce v lavici ve škole děti začínají rezignovat i na ostatní pravidelnosti, jako jsou pravidelná hygiena, domácí povinnosti a jiné. Zároveň jim neprospívá ani izolace s minimálním kontaktem s jinými lidmi a já se domnívám, že to je celé od základu špatně. Děti se stejně nenechají omezovat nařízeními vlády, protože je ještě dostatečně nechápou a se svými vrstevníky se i tak stýkají.

Sám za sebe, ale i konzultací ve svém okolí cítím, že současná omezení ničí naše děti a zároveň nepřináší předpokládaný efekt, tedy zamezení styku dětí s dětmi. A přitom máme řešení na očích. V každém městě je nejméně jedna budova školy. Stejně tak, jako se již dnes podařilo navodit řád a pravidla v šíření Covid infekce v řadě sociálních zařízení, stejně tak by to šlo i mezi dětmi ve škole. V té budově, která k tomu byla postavena, ve které chybí rozptylující prvky, jakými jsou herní konzole, domácí mazlíčci, plná lednice, televize, brácha, ségra nebo třeba jen teplá postel. Udržet pravidla v cca 4.milionech domácností v ČR bez specializovaného pedagogického personálu je logicky téměř nemožné.

Máme však zhruba 4200 základních škol, 1300 středních škol a přibližně 60 vysokých, všechny řádně vybavené, plné kvalifikovaného personálu, zkrátka určené výhradně k výuce, proč tedy děti nevrátit do škol? Od malička dětem doma opakujeme, že se mají pořádně učit, aby jednou v životě něco dokázaly. Tvrdí to i náš pan premiér. Naše země by podle něho měla být významnou technologickou zemí v Evropě s obrovským vědeckým potenciálem, tak proč tedy našim dětem svými opatřeními neumožňuje těchto úspěchů dosáhnout?

Myslím, že návrat do tříd by uvítala i většina učitelů, no a ti kteří se obávají nákazy, ti i nadále mohou učit distančně. Vedle tabule by mohla být nainstalovaná velká obrazovka a učitelé, kteří by nechtěli být z obavy před možnou nákazou ve styku s dětmi by se po zvonění na této obrazovce objevili a celou vyučovací hodinu by odučili distančně. Každá škola disponuje i dalším kvalifikovaným personálem, inkluzními asistenty, družinářkami atd. Ti by ve třídách během distanční výuky mohli dohlížet na klid a dodržování pravidel. A my rodiče? Konečně bychom se mohli opět věnovat svým povinnostem.

Jestli někdo z vás dočetl můj blog až sem a aspoň z části souhlasí, prosím sdílejte, kde to jen jde, třeba se něco změní ….

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2021: *****

Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Pavel Klika 222,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Silvia Ambrogini 500,- Kč, MUDr. Ilja Baudyš 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Vladimír Votřel 1000,- Kč, Anonym 0,01 BTC, Pavel Burget 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Ludmila Kárská 250,- Kč, Zdenka Brancuská 500,- Kč, Karel Zangl 500,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Karel Teplý 500,- Kč, Pavel Janeček 300,- Kč, MUDr. Iva Neimcová 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Anonym 150,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Dagmar Bowyer 500,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Hana Hoffmannová 666,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Lukáš Vašíček 200,- Kč, Petr Kosmata 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Marie Tachezyová 200,- Kč, Vladimír Janeček 100,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Libor Heidler 222,- Kč, ing. Miroslav Bohatý 200,- Kč, Petr Hučín 50,- Kč

Celkem za měsíc: 17 709,00 Kč
Vybráno 50.59%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 101 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (20 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
politicon.cz
42 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.