
ODS na koronavirovém scestí
JAN BARTOŇ

Jsem dlouholetým voličem ODS od vzniku samostatného českého státu. Právě při krizi, započaté pomlčkovou válkou v roce 1990 a vedoucí k rozpadu Československa, jsem ocenil způsob rozchodu, který za českou stranu vyjednal Václav Klaus a za slovenskou stranu Vladimír Mečiar. I tehdy to byla doba plná emocí a nebylo k tomu vůbec zapotřebí strašidla virové nákazy.
ODS jsem dále volil proto, že přišla s jasným programem přechodu na tržní ekonomiku – chcete-li kapitalismus – a nebála se tuto reformu prosadit. Vzpomeňme, s jakými sirénami se Česko potýkalo, zejména v otázce tak zvané „šokové transformace“ a politiky „spálené země“. To byla politika opoziční sociální demokracie a Miloše Zemana zvláště. A právě od té doby mám k Zemanovi zásadní politické výhrady. Přesto si se zájmem poslechnu jeho projev k současné virové krizi a nebudu tu o něm prohlašovat, že je mstivý člověk, kterého ze „zásady“ nemusím. Jsem už totiž dost starý na tato „zásadová gesta“,
Ještě jednou dosáhla ODS na výborný volební výsledek, a to pod vedením Mirka Topolánka v souboji s Jiřím Paroubkem. Ve vyhrocené atmosféře voleb roku 2006 šlo o to, zda již tehdy přijdou k moci formou tolerance komunisté (viz ochota Miroslava Kalouska uzavřít dohodu s Jiřím Paroubkem za tiché podpory KSČM). Kalouska pak sice Topolánek vzal do vlády, ale můj názor na tohoto politika je rovněž od té doby konstantní. Nesouhlasil jsem s jeho politikou roku 2006 a nesouhlasím s jeho politikou ani dnes. To mi ovšem nebrání ocenit jeho schopnosti pronést z patra výborný projev ve sněmovně. Opět, jsem dost starý na to, abych to dokázal ocenit.
Z kongresů ODS jsem znal i osobně dalšího předsedu vlády ODS, a to Petra Nečase. Považoval jsem ho za výborného člověka. Po zásahu policie na Úřadu vlády v červnu 2013 jsem pak byl konfrontován s „tvrdou realitou“. Ukázalo se, že Nečas měl v osobním životě zásadní problém, který mu přerostl přes hlavu a neměl navíc odvahu tomuto problému čelit jako předseda vlády a rezignoval. To byl vlastně zlomový okamžik na dráze politické strany – Občanské demokratické strany. Zeman využil Nečasovu rezignaci, rozehrál velkou hru s premiérem Jiřím Rusnokem a hra skončila předčasnými volbami na podzim roku 2013. ODS propadla a ztratila vliv. Na pádu ODS tehdy vydělalo hnutí ANO 2011 Andreje Babiše.
Do čela ODS byl zvolen někdejší ministr školství Nečasova kabinetu Petr Fiala a začala klopotná cesta vrátit ODS do lepší kondice. Volby roku 2017 sice ODS prohrála, ale stala se nejsilnější stranou mezi malými stranami. Svou politiku zcela podřídila boji s Andrejem Babišem, a v této politice nahradila někdejší politiku bývalého vedení ČSSD na čele s Bohuslavem Sobotkou. ČSSD si naopak zvolila jiné vedení a vytvořila menšinovou vládu s hnutím ANO za podpory KSČM.
Současnou situaci ODS vyhodnotila jako možnost zaútočit na vládu a Andreje Babiše prostřednictvím Senátu PČR. Je smutným faktem, že k tomu došlo za předsednictví Miloše Vystrčila. Osobně jsem absolutně přesvědčen o tom, že bývalý předseda senátu, zesnulý Jaroslav Kubera, by se k podobnému kroku nikdy nesnížil. Není rozhodující, že ještě většího útoku na českou vládu a Babiše došlo ze strany senátorů KDU-ČSL či STAN. Usnesení, které Senát PČR přijal v záležitosti virové nákazy, a sice že byla „podryta důvěra občanů ve stát“, považuji za politiku „spálené země“ prosazovanou Zemanem v polovině devadesátých let. Rovněž vyhrožování ustavením „vyšetřovací komise“ ke krokům vlády považuji za bezprecedentní zneužití koronavirové krize pro politické účely.
ODS se touto politikou ocitla nikoli na jakési „křižovatce“, ale na scestí. Postrádám v její politice státotvornost a odpovědnost, tj. vlastnosti, kterými se kdysi tato strana zaštiťovala. Podobně hodnotím i „výkřiky“ na sociálních sítích od Mirka Topolánka vůči Babišovi, například poté, co bylo oznámeno setkání Babiše s americkým prezidentem. Pokud Fialovo vedení bude pokračovat v této skandální „virové politice“, opustí ODS další voliči a zůstane jí pouze voličské jádro zarytých odpůrců Babiše. Konstatuji, že současná politika ODS není tou, pro niž jsem ODS doposud vždycky volil. Nebudu končit teatrálně tím, že je pro mne osobně nyní ODS nevolitelná a nehodlám k nevolení ODS jakkoliv vyzývat. Konstatuji pouze, že v Česku není v současnosti pravicová státotvorná strana, která by nezneužila virové krize k politickým cílům. Naprosto stejně totiž vystupuje i vedení TOP 09. Uvidíme, co na to voliči řeknou letos na podzim v krajských a senátních volbách. Obávám se ale, že k žádnému „průlomu“ v současném rozložení politických sil nedojde a pravice tak nijak výrazně nezaboduje.
Dodatek: Prezident Miloš Zeman vyzval opozici, aby podpořila opatření vlády. Prohlásil doslova: Pokud toho nebude schopna, měla by mlčet. Naprostý souhlas, pane prezidente.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****
ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, David Bezděk 250,- Kč
Celkem za měsíc: 8 378,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Rok s covidem a s vládou odborníků - 13.4.2021
- Vysokým zdaněním bohatých k rovnosti? Nesmysl! - 13.4.2021
- Oranžoví bratři si jdou ukázkově po krku - 13.4.2021
Ja, ja autore
TopoRankovo vitězstvi nad Paroubkem diky Kubiceho Čučkařske pomluvě a MOBILIZACI. To byl velky volebni majstrštuck.
Plynař TopoRanek to byl vskutku dobry Tunelař v čele “Občanske demokradickew” strany.
Naprostý souhlas, pane Bartoni!
ODS je v ..Bruseli kvůli tzv. “havlismu.”
Tak se u nás nazývá levicově-liberální, elitářská politika ve prospěch cizáků.
Nebylo tomu tak vždy. Ale havlismus postupně prolezl ODS (stejně jako ostatní tradiční strany) a zcela je ovládl. Novináři (přesvědčením zelení proevropští levičáci) tomu tleskali. Takže si “věrchuška” tradičních stran myslela, že je to cesta, jak prorazit skrze mediální válku a věčnou kritiku. Že je to cesta i k oslovení společnosti…. Chyba! Strašná chyba. Pražské vedení partaje nevidí, že lidé (mimo ujetou Prahu) tuto politiku nenávidí a považují ji za útok na své hodnoty a životy.
Všechny strany, které se nechaly levicově-liberální agendou ovládnout končí stejně – postupným propadem pod 5%.
A tak i ODS s pro-evropským uspavačem hadů Fialou.
Pragl byl dycinky již od Hadraku baštou pravice – a tou i zustal.
Blbost. Pomatený Havlizmus není pravice. Praha je všechno možné, jenom pravice ne. – Zelený fanatizmus, Antifa, neziskovky, sluníčka, dealeři drog, Piráti, maloměšťáci, náplavy, socky, komouši, liberálové… Tohle společenské bahno nemá s pravicí absolutně nic společného.
Pragl dlouho ovladala ODS (Kasl, Bendl, Kořan…) . Ta mezi vami vyjmenovane patři tež?
moje řeč
23 let byla v čele Praglu Modra dobra Mobilizujici proti levici. (to je ODS)
Poslednich 7 let se střidaji TOPinka s ANO a smažkoHřibama.
Pletete se kolego Jonasi,
Tady v Praze od sametového průseru do dnes nevládnou,ale škodí pod velením develovepřů a šmejdů
pravičáci ale polepšení bolšvevníci vhodně dopňovaní
marx – feťáckým dorostem.
Japato? Kořan, Kondr, Kasl, Koukal, Němec, Bém, Svoboda, (všichni ODS – primatoři v letech 1991 – 2013)
to všechno byli bolševnici?
Jak jinak.Možná bez průkazek a odhodlaného přesvědčení – skutky určitě !
Jonášku, nezapomeňte, že v Praze se ODSka sčuchla se sosanama a z eráru sosali společně…
ODS byla pravicová ze začátku, havlérka měla dlouhé prsty a tlačila a tlačila.
Teda, spíš házela klacky pod nohy, kudy chodila.
Pravice nikdy neměla tolik procent, aby nemusela přibrat mazané lidovce, vyjít se sosanama, taky to neměli lehký…
Kdyby Klaus a Mečiar neměli gule, tak se tu fackujeme o pomlčku ještě dneska
Doporučuji si přečíst tuto knihu.
https://reader.alza.cz/preview/kronika-zaniku-evropy-d5697925.htm
V kolika koalicich byla ODSka v čele Prahy spolu se sosakama? Ja mylim že pouze jednou za Bohúše Svobody
Ofiko!
Ale pekli spolu, i když zdánlivě byli proti sobě.
Určitě si oči nevyškrábali a ochotně se dělili o prebendy.
V Praze vždycky byla na magistrátu nejhorší p®asat.
Snad až na Kořána, ale ten tam byl jen chvíli.
Mazánek s kolibříkem to dovedli k dokonalosti
Z reklamy Nebo ze života?
“Odkudpak vy jste?”
“Z Prahy.”
“No to nevadí.”
Pane Bartoni,
kde jste nabral nesmysly o statotvornosti ODS? Jste se pomatl? ODS byla u rozbiti Československa , u vytunelovani a privatizace statniho majetku, u bořeni statni hranice, připravovala podminky pro potupny vstup do OjU, byla u vyprodeju strategickych aktiv do rukou cizaku, připadně firem zaregistrovanych v cizině aby nemusely platit daně v ČR. Jeji představitele dycinky tvrdili, že stat je nepřitelem svobody a je potřeba ho zprivatizovat a zničit.
ODS = Organizovaná Destrukce Společnosti
FŠECKO.
Jednou mne známý poprosil o “prasátko” na Avii…
Normálně to nedělám, ale brnkla jsem na obchodní.
Kolegyně sdělila, že prasátka nejsou a nebudou a i kdyby byly, tak by je nesměla prodat občanovi.
Poradila mi, že ať si řeknu někomu z autodílny, že až půjdou kucí v poledne přes halu, tak…
Prasátko jsem měla odpoledne v kabelce a grátis…
Koupit se nedalo, jedině čórnout.
To patřilo pod Pepu.
V něčem nemáte pravdu.
Rozdělení bylo NUTNOSTÍ, už to nefungovalo, Slováci ( na rozdíl od Čechů) nikdy neměli státnost a tak ji chtěli.
Navíc, to rozdělení bylo excelentní!!!
Privatizovat se muselo, stát to nezvládal, pracovala jsem v Mototechně, což byl moloch, kde zaměstnanci neukradli jenom to, co nebylo pečlivě přibitý
Co tam kradli ? Auta ?
Nikoli. Náhradní díly.
Pro me jsou ODS a TOP09 naprosto nevolitelne strany a to jiz dlouho. Jejih vlez do zadku EU je pro me naprosto neakceptovaletny.
A to co provadi ted tak za to by se meli hluboce stidet. Je videt ze ego lidi v techto stranach utrpel velikou ranu kdyz uvideli ze vlada situaci zvlada lip nez by to zvladli oni sami.
Já bych si dovoli jen pdotknout, že ODS NIKDY nebyla, není a nebude pravicovou stranou, tak je definujeme PRAVICOVOST v zahraničí. Klausova ODS se sice označila sama za pravicovou, ale bylo to “povstání” soudruhů ředitelů, náměstků, maloměšťáků a kariéristů. TO NENÍ PRAVICE nikde na světě. Koneckonců, všechny strany do sebe natáhli z pod své kůže zažraný socializmus. Volný trh byl jen na papíře – ve skutečnosti zde neustále řídí ekonomiku stát. Nikdy zde volný trh, tedy ryzí kapitalizmus nefungoval. Tam kam nedosáhl stát, tak zaúřadovala mafie a galerka. Pravice umí dobře likvidovat korupci, ale ta naopak bujela a to silně a rychle.
Nekecejte tady něco o pravici. Žádná tu není. Lidé se mohou kvůli absenci pravice aspoň spoléhat na vlastenecká hnutí, jako je SPD. Dává to mnohem větší smysl, než se dělit na pravici a levici.
Byl bych shovívavější k ODS devadesátých let.
Tam šlo skutečně o podporu podnikání, samostatnosti a propagaci selfmademanství. Ano, startovní pozice byly velmi různé…
Ale trend a směrování byly dobré.
Devadesátky považuji za nejšťastnější a nejsvobodnější dobu svého života a konec konců i poválečné ČR.
Pak se to zvrtlo. Infiltrací. Časem pak podpořenou i tlakem z ciziny. Ale původní ODS se k jakési pravici velmi blížila.
Dnes je to jedno. Dělicí a bojová linie jde jinudy. Globalisté X Národovci. Pokrokáři X Tradicionalisté.
Skutecne nejlepsi leta byly v 90satych do Sarajevskeho puce,od te doby to slo z kopce dolu,myslim v tom byl Ruml a Pilip a Unie svobody.
Ja, ja,
KOženy, Železny, Šťava, Barack Allon, vytunelovane banky a podniky, měnovou reformou znehodnocena koruna.
Nadherna doba destrukce statu a ekonomiky, budovani vytuněme a zadlužene kolonialni ekonomiky.
Přesně!!!!!
Ti vámi jmenovaní byli šmejdi od havlérky.
Poldíček to trefil, US se ksichtila pravicově, ale vyprofilovala se z ní smečka havloidů.
ROZDĚLILI PRAVICI, asi málo kapustičky, pro ně.
To vite Helco, nasemu narodu pamet neslouzi,ti ani nevi, ze Ruml pro zmenu zase kope za ilegalni vandracky Araby.Nevim, proc nas nema rad a hazi nam klacky pod nohy a porad chce abychom se meli spatne?
Poldo, mně paměť slouží.
Starý Ruml byl poctivec, ale mladý se aksik nepovedl.
To samý Dientsbier,(postavil se proti bombení Srbů) mladej je jenom škodlivý parazit.
Ti dva vejlupci akorat prolakli Bače a Sinhu – jakesik anonymni sponzory tunelařske ODS, když už stejně teklo ODS do kecek.
oprava: Bačiho a Sinhu…
Ta léta byla prosycena nadějí na lepší republiku. To naprosto souhlasím. Ale právě ta nálada a naděje lidí, kteří chtěli podnikat a vrhali se do všeho po hlavě… dělala tu dekádu lepší.
Ale nikdo z nás netušil, o co těm privatizátorům ve skutečnosti šlo. Žili jsme tu dobu s nadějí, že nám nelžou. Další dakáda byla o tom, že nesplnily ty sliby a zjistilo se, že nám hodně lhali. A pak se to začalo bortit.
Pijáčku, já jsem v té době zažila rozjezd české firmy na zelené louce…
Bylo to velkolepé, všichni makali až se z nich kouřilo, majitel a současně ředitel nejvíc!!!!!!
Velmi slušné platy, vypadalo to, že se nic špatného nemůže stát.
Tisíce děkovných dopisů od zákazníků za solidní přístup a vzorný servis.
A stalo.
Dorazila do české kotlinky zahraniční firma, bohatá, zdumpovala ceny a …bylo
Do mramoru vytesat,zlatem vypnit Pijacku.
Čím déle žiji v zemi pravdy a lásky,až obdivui
umění soudruhů učitelů občanské výchovy,
lektorům oblbujících marx leninismem,politruky spol,
Vecpali nám ten sociálismus do hlav fest,
Je až z podivem,jak z jeho ideály souznějí hlavně
ti největší pravičáci,I ti zdejší ,na “Pravém prostoru.Oni jasně nevědí co to ta pravice je ,ale strašně je to uráží
Pane Pijaku,
mohl byste mě nevědoměmu řict na ktere že planetě ve vesmiru někdy byla skutečna pravicova strana, podle čeho se to pozna a kde kdy byl ten spravny kapitalizmus?
Mnohokrate předem děkuji a moc se těšim na vaši odbornou odpověď.
Ani sám nevíte, jakou máte pravdu!!!
Klausovi jsem věřila a věřím dodnes.
Ale jinak to byla smečka hladovejch náměstků a lidí z ekonomické sféry, kteří se radovali, že už budou smět krást lege artis.
A taky že jo!!!
Kdo za bolšána jen opatrně přikrádal, teď to rozjel, jen to fičelo…
Komunisty bych do toho snad ani netahala, bylo to v kontaktech a charakteru.
Člověk holt musí pracovat s matrijálem který je po ruce.
A ti slušní v ODSce měli po ruce jenom tohle.
ODS a Senát? Tragédi. Když se rušili textilky, oděvní průmysl, sklárny, to se podle nich měl o sebe každý postarat sám. Tak co nyní chtějí? Státe postarej se o nás? Maji bobky, protože virus žádnou pozici, ani opozici nerozlyšuje a kecy neuznává? Nerozlyšuje na vyvolené a na ty ostatní? Kdyby měli aspoň troch sebereflexe a zeptali se sami sebe, co oni do teď udělali v boji proti nákaze? Nic? Tak nechť zalezou zpátky do své … a nepřekáží.
“Obávám se ale, že k žádnému „průlomu“ v současném rozložení politických sil nedojde a pravice tak nijak výrazně nezaboduje.”
Autor článku v tom má dokonalý hokej. Žádná pravice v ČR už dávno neexistuje. To, co se proti Babišovi v jeho stínu houfuje, jsou ratlíci liberálně levicového a neomarxistického výcviku, kteří nemají s pravicí vůbec nic společného.
Možná by se dalo uvažovat o Trikolóře Klause ml., ale ta zjevně hyne na úbytě.
Žadna levice v ČR neexistuje. Existuji pouze SYSTEMOVI LIBERALNI poskoci globalni i narodni oligarchie.
V ČR existuje pouze pravice. Bo všechny parlamentni strany v ČR jsou strany
1/ byznysmenu hledicich si předevšim svych privatnich zisku
2/ sponzorovane byznysmeny
3/ a všechny bez rozsilu podstrojuji největšoim kapitalistum = oligarchum. Já
Asi moc nechápete, co je to pravice…
Pravice nesnáší otroctví, věří v člověka a štítí se parazitů.
Ale dneska už ta dělící čára vede JINUDY, já rozlišuji jenom konzervativní patrioty a liberofašouny, kteří jim jdou po krku.
Pravice nesnaši otroctvi? A ja dycinky myslel, že sudruzi plantažnici co měli otroky na Jihu Unie byli konzervativni pravičaci. Že sudruzi kapitalisti, co tahali dodom gastarbajtry, aby mohli srazit cenu pracovni sily na minimum byli kovani pravičaci, že kapitaliste, kteři nechali v Marxově době robotovat děcka 16 hodin denně aby srazili naklady byli kovani pravouni, že kapitaliste co sdiraji pracovni silu v Bangladeši i jinde jsou kovani pravičaci.
A ejhle – zde zcela novy neotřely anarcholiberalni vyklad pravičaka. Pravičaci pry nesnaši otroctvi já
To byli kapitalisti, což je jenom terminus technikus.
S pravicí nemá nic společného.
Ale jsou to už provařené doktríny, dneska je všechno jinak.
Tzv. levičák najde v mnohém shodu s tzv.pravičákem.
Třeba já slovo “kapitalista” vnímám tak, že člověk smí vlastnit nějaký majetek a s jeho pomocí se živit.
Bolševik byl proti, sebral “kapitalistovi” i hubenou kozu.
Aby si nemohl nadojit PRO SVOJI MALIČKOST.
Za svůj úhyn si TRIKO částeně může sama
Vykročit mezi lůzu,promuvit k ní srozumitelně
a jasně to je dnes urážka intelektuála.Naprostá
většina často samozvané elity národa považuje
kontakt z veřejností za výraz omezenosti a potupu,
Císař Josef druhý,Franta Procházka vzdor svému urozenému původu a společenskému postavení chodili
a mluvili z lidmi docela často,Zdělanci jsou výš,
oni prý jsou intelektuálové
Trika je líto,vadí mi že nemaji vůbec možnost přímo
a bez průstřihů promluvt v mediích.
Tak to vidím já,pane Bouše.
Vykročit mezi lůzu,promuvit k ní srozumitelně
a jasně to je dnes urážka intelektuála.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Ta samozvaná “elita” nemůže mezi normální lidi, protože jsou úplně někde jinde.
Žádný normální člověk nepovažuje rasy nebo pohlaví za přežilý předsudek, a žádný normální člověk nebude považovat za normální 165 pohlaví, nebo “manželství” dvou Jyrků /buzíků/.
Nebo že musíme pomáhat krimigrantům, aby rozvrátili naše životy.
Co je mě do toho, že se někde v Africe, nebo Asii přemnožují primitivové?
Nikomu nebráním, kdo chce kam, pomožme mu tam.
Chceš pomáhat primitivům?
Tak běž, pomáhej, u nich doma, a za svoje.
A nevnucuj to drze jiným.
Přece si nenecháme od pomatenců srat na hlavy
Vidíte to správně.
Oni nemají přístup do médií, protože mají preference někde 2-3 %, takže se nacházejí hluboko pod limitem pro vstup do sněmovny, kde je takových pidistran plno a nikoho nezajímají. Vedle toho režimní média patří majitelům, kteří se rekrutují z přesně opačného názorového tábora, takže znatelná diskriminace by u nich byla patrná, i kdyby měli třeba 15 % preferencí. Teprve pokud by měli 25 % a více, tak by už byli nepřehlédnutelní, ale k tomu se musejí vypracovat.
Klaus ml. by si měl uvědomit, že důvěru lidí může získat jedině tak, jak píšete – neustálým kontaktem s těmi úplně dole.
Ale to vyžaduje velké množství práce a ta, jak známo, bolí. Mám pocit, že mladý Klaus je takový intelektuální salámista a myslí si, že to vysedí na zadnici v kanceláři a psaním na internetu. Zkusil to, začátek byl slibný, ale pokračování je fiasko.
Pánové Bouše a Jonasi máte pravdu,
Ale přesto je mi líto potlačování názorů
opravdu chytrých lidí ve svém oboru,
V.Klauss podle mě škole a matematice rozumí,
S paní Šichtařovou většinou souhlasím v náhledu
na ekonomiku.Takových je tam víc.Je škoda,že
v hrátkách na politiky neřekli přímo a nahlas
své postoje záměry.Kromě nakažlivé touhy vládnout.
Nenádavejte mě,sám vím jak naivní a hloupé přání
mám.
Lubomíre, to jste na omylu.
VK se svými voliči čile komunikuje, o úplně obyčejných věcech.
Navíc je to matematik a z těch se intekektuálové zpravidla nerekrutují.
Mně osobně Trikolora připadá jako taková strana mírného pokroku v rámci zákona.
Pro voličstvo, které je sice n@a$®ané, ale oškliví si volit ostrakizovanou SPD.
Ti šmejdi opatřili SPD nepěknou nálepkou a ono to na blbý docela funguje.
Heleno, pravda, párkrát Klaus ml. vyjel do nějakých hospod pokecat s místními. Ale to je málo.
Připadá mi takový suchopárný, žádné emoce, žádné city a vzbuzování tužeb v jeho politických projevech nevidím, takže není schopen získat na svou stranu celé davy voličů.
Takový je to suchý úslužný úředníček v závislém pracovním poměru, který si zatím fakticky nevydělal ani korunu, protože všechny peníze, co získal, byly formou služného jeho pánům zaměstnavatelům.
Asi se jako matematik pokouší v politickém spektru vydloubnout nějakou volnou mezeru, kde by se usadil, ale ono je v podstatě už obsazeno. Ať to vezmeme na pravo-levé ose nebo na ose liberálně-konzervativní. Jedinou šancí by bylo, kdyby to dělal lépe a s větším entuziasmem, ale ten není vidět.
Tak jako tak nemá odvahu kousnout do kyselého jablka EU/NATO a pojmenovat věcí pravými jmény.
S panem Klausem mladším jsem se potkala v ČT v pořadu Máte slovo,kde jsem byla v publiku. Je to člověk nesmírně šarmantní.
Problém Trikolory není v nedostatku intelektu, ani v salámování práce s plebsem. Její problém spočívá v tom, že nedokáže oslovit tzv. “obyčejné” lidi. Trikolora je až příliš seriozní, opravdová, odpovědná, uhlazená – prostě taková zbytečně “hoch”. Trikolora vlastně svými projevy neoslovuje “blbého” závozníka, sedláka, zedníka, švadlenu, ale jde po učitelích, doktorech, právnících a lidech s vyšším IQ, kteří nejsou tolik emoční, ale více racionální. Na rozdíl od miliardáře Babiše, který vytvořil ANO a cíleně vsadil na oslovení cca 60% komunity méně chytrých, kterým život neřídí racionalita, ale emoce. Proto ten úspěch s heslem “všichni kradnů” a dnes podpora “rázných” opatření při karanténě. Stejně jako Hitler umí Babiš pracovat s emocemi posluchačů, které následně přetaví ve volební úspěch. Sebelepší ekonom, politolog, sociolog, přemýšlivý intelektuál, …. , který dodržuje pravidla a má v úctě politického protivníka nikdy v pol. boji nevyhraje nad dobrým řečníkem z “lidu, který akcentuje lidový pohled i jazyk a dokáže u posluchačů vybičovat ty správné emoce. Jak snadné vybrat a označit nepřítele (Kalousek – ne že by si to parchant nezasloužil!!!!) a sjednotit voličskou základnu v boji proti (jedno nakonec čemu). Protože snadno se bourá, ale těžko buduje a ANO nemá srozumitelně jiný pozitivní program, než jiné strany. ANO ale má jasně emočně vyhraněný antikalouskovský étos a na něj chytá ty “jednoduché”, kterých je statisticky nejvíc.
S “emotivně jednoduchým” plebsem Trikolora neumí a snad ani nechce, pracovat a na jejich hlasech stavět. Bohužel odtrženost ideálů od možností reality a nepochopení základních principů PR a nejasné zacílení na většinový voličský elektorát je průvodním jevem všech malých a posléze zapomenutých stran. Trikolora má ještě šanci “zburanovatět a zhrubnout” tak, aby oslovila množství emočních voličů a dostala se nad 5%. Ta procenta však neodebere TOP, STAN, ČSSD ani Pirátům, ale získá jen na úkor ANO, nebo možná ODS.
Je zajímavé, že kterýkoliv čičmunda je zde voličem ODS
A následuje vodopád pomluv, záporů, někdy i lží, jak je to ODS špatná, jak by nikdo od ní suchou kůrku nevzal… Od mnohých jak přes kopírák. Čím to jen může být?
Jo, a následuje řev místních komoušů, jak se jim názory “voliče ODS” líbí…
Tak tady neřvi, a srovnej si to f kebuli, kleténe
Noo to bude asi tím, že na rozdíl od tebe vidíme, jakou levičáckou politiku ODS vede
ODS někdy vedla levičackou = v zajmu zaměstnancu (proletařu = namezdne pracovni sily) politiku?
Jsi utekl ze Cvokhauzu? ODS byla stranou tunelařu, podilela se na vzniku oligarchie, vyprodejich statniho majetku. Za ni vznikla v ČR NEZAMĚSTNANOST, ŽEBROTA, BEZDOMOVECTVI. Odkdy totok je levicove?
Fajn. A nedělala toto následně ČSSD s MZ v čele? Nemyslím slova/pohádky, ale činy!
ČSSD je tež PRAVICOVA , bo tež podstrojuje oligarchum jako všechny liberalně kapoňske parlamentni SYSTEMOVE strany.
Proč takou trivialni samozřejmost zde musim furt připominat?
Protože plno naivních troubů socánkům věří a myslí si, že oni na chudý myslí, kudy chodí. Na podvody a zlodějiny ne.
Furt si tady nehraj na jediného spravedlivého ve vesmíru,
hňupe
Obávám se kundoši,že těch
naivních troubů,věřících ČSSD
je tolik co vody v Aralském moři v Rusku, stejně jako u ODS.
Úpadek ČSSD začal přímo symbolicky. Změnou loga,
Vyměnili znak práce,ozubený kolo a klas,za henleinovsky
oranžovou růžičku.S trnama.
Že ty jsi v minulosti volil kundoše z ČSSD?!
Protože jsem tu prašivku ODS 20 let volila a teď jsem hořce zklamaná, nad tím zmarem.
Na tobě je vidět, co za šmejdy ODS v minulosti volilo. Potom ČSSD a teď ANO, že?!
Libore,
tipuji že ty jsi skalni Pospišilovec a Vondrovec , jestli se nepletu?
F tom případě je dozajista i teploměr.
Teplomet? To by mně nigdy nenapadlo!
Já jako zásadní odpůrce filozofie ODS, tak zvané tržní ekonomiky,
lavinové privatizace a rozdávání státního majetku
tomu nejhoršímu z domova či ciziny,jsem upřímně potěšen upřímnou snahou pana prasefora Fialy
o likvidaci tohoto spolku.Začlo to šikanou a
společenskou popravou premiéra ,lídra ODS a slušného
člověka Perta Nečase,veřejným a ubohým vypuzením
schopého a oblíbeného V.Klause jun,adorací primitivního provokatéra P,Novotného .
V jakých výšinách se ODS vznášela v časech
EET a podobných lahůdek, aby se zastala živnostníků a drobných podnikatelů.
Na tuto partaj platí beze zbytku: Mouřenín posloužIl,mouřenín nechť táhne.
ŠŤASTNOU CESTU.
… do horoucich (Žlutych lazni)!
Nečas byl slušnej, než si čuchnul Jaňulce pod sukni
To se vám jako FAKT líbilo, když vládla Kabelková Jaňulka!?!?!?
Měli ho sundat hned jak to zjistili, určité věci konzervativní katolík od čtyř dětí prostě nedělá!!!
Toho smutného kašpara ze sebe udělal sám.
Jak se správně říká, unda proti vodě utáhne tř ilodě.
je nezbytné, aby jsme, v zájmu všeho lidu, vyslali zemana a ods, čssd, ano, komouše, piráty a podobné joudy do číny jednat, aby domlouvali kompentzace za škody, které čína způsobila svojí nečinností k rozšiření nákazy do okolí
Hlóbale,
co u vas doma v Bohnicich. Všichni zdravi?
Blpče
Když ti někdo napíše, že se nepíše kompen T zace, alebrž
KOMPENZACE, přestaneš to slovo kurwit?
opraveno ještě dříve, než jste přišel s křížkem po funuse
Pane Hloubale
Hluboký RESPEKT
jak tak čtu a poslouchám na ruzných desinformačních webech jako je seznam, aktuálně nebo čt, tak nenávist havlonácků k burešovi jde až za hrob. ja si naopak myslím, že nikoho lepšího pro takovou krizi nemáme. pokud by to byl hamáček v minikě nebo nedej bože smažky s ods…..tak už je tady mrtvejch jako u kurska.
Přesně tak
Babiš není, stejně tak, jako nikdo jiný, dokonalý.
Ale je to MUŽ ČINU.
Ti fšichni blafající ratlíci jsou byrokrati, úředníčci, zadarmo drazí, kteří by rádi ke korytu, ale nemají na to.
A tak dělají zle, aby bylo ještě hůř, aby to zaplatil zase jenom daňový poplatník.
Swině velezrádné jsou to.
Naštěstí – šídlo f pytli neutajíš
Je to tak!!!!!!!!
Jak po někom prská havlérka, tak je to skoro zaručeně schopný člověk.
Teď momentálně na ČRo strašně chválej Hamáčka, jak prej vyrost
To by mne strašně zajímalo, co ta ku*** potajmu připravuje, že ho tak liberofašouni chválej
Byli by mrtví, ale měly by svobodu pohybu
PRAVICOVA ODS. Pamatujete jak modři sudruzi (Cikrt, Rubaš) chtěli zprivatizovat zdravotnictvi. A jejich ještě pravějši naslednici z TOPky spolu s modrymi košilemi i duchody?
Dneskaj byste měli sustružnici ouplne hounou a calovali byste za každy prd – i za róška tržni cenu šmelinařu. A zdravotnictvi byste měli podle Kaisers Permanente – všechny těžke diagnózy vyloučene z pojištěni (aby soukrome pojišťovny nahodou neměly nizky zisk)
Kura, proč ti pravičaci nezustali u moci, nezlikvidovali a nezprivatizovali cely stat uplně a nezavedli VAŠ MILOVANY idealni ANARCHOKAPIK?
ODS soudruzi uměli o pravici pouze kecat.
To je kapitalismus jak řemen
Vždyť to byli synci těch, kteří kdysi znárodňovali.
A rozdávat peníze daňových poplatníků elementům, štítících se práce, to je zcela jistě pravicové a konzervativní
No… jak se to veme. Privatizovat tež uměli rychle a efektivně. Všechno co nebylo přibite.
I to co bylo přibite. Dokonce i diry do země.
Jonášu
Krást umí každý komunista, i když se vydává za pravičáka
Komanči znarodňovali, pravičaky ostopero privatizovali aby čim dřiv vytvořili kapitalizmus.
ODSl loupeži říkala privatizace..ToP09 odkláněníÍ.Piráti demogratizace.
Výsledkem je vyrabovaná kolonie plné
rozeštvaných,hovno si závidějících ubožáků,kteří zoufale hledají teplo řitního otvoru,ve kterém by
bez velkých starostí, práce a přemýšleni zase mohli přežít.
VLEVO,VPRAVO,NA vÝCHOD ČI NA ZÁPAD.
ODSka je už poněkud vyčichlá a ztratila lídry.
Pan slušnej Fiala sice nekrade, ale nic víc.
Okopávání kotníků není patrně úplně nosný program, a nejhorší na tom je, že i ta pravicovost je fuč.
Pro mne je symbolem dnešní ODS ubohý přivandrovalec z ÚSTRu kádrovák Žáček.
Militanti Vondra s Černochovou kteří by válčili až by brečeli a čím dál, tím agresivnější Myrka (kdysi dáma, která ulamovala hroty), je to bíída…
Také dříve nebývalo, že by ódéesáci vytlačili ze svého středu někoho názorově kapku osobitější jo.
Bohužel, největší prohřešek té staré, dobré ODSky byl v tom, že se NIKDY neuměla zbavit “svých” kmotrů, zkrátka mazaných parazitů typu Palounek v špičatých polobotkách.
A že těch politických podnikatelů BYLO !!!
Bývali by se dali přebírat vídlema, ách jó…
S autorem nesouhlasím v tom, že nevidí rozumnou pravici.
Já jo, za pravičáky ( i když poněkud osobité) považuji SPD.
Momentálně se chovají celkem státotvorně, nekopou do vlády, asi chápou, že pana Koblihu voliči řádně zvolili…
V tomto ohledu je pan džapanský Popelář chápavější, než profesor Fiala
Asi tagle. Mně je cela ODS serdéčně u ř**i. Doufam, že přiště už konečně vypadne z parlamentu a vystřidaji ji u koryt jine ošipane. Namlsala se již dost.
V tom jsme zajedno.
Ať žije SPD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TJZB