
O učitelské nenažranosti
JANA KUNŠTEKOVÁ
Od různých činovníků je proto opět slyšet stokrát opakované fráze o tom, že přidávat se má jen těm, kteří učí dobře. Poslanci si za stejnou dobu přidali od 16 667 do 35 300 korun. Podle toho, jakou mají funkci. Ne podle toho, jak kvalitně ji vykonávají.
Zprávou posledních dnů je nepochybně fakt, že školské odbory se odhodlaly jít do stávky. Učinily tak v době, kdy nevyhlásit stávku znamenalo to samé jako vyhlásit rozpuštění odborů. Kdysi Andrej Babiš (ANO), v době, kdy ještě nebyl premiér, prohlásil, že školství bude vládní prioritou. V době, kdy už premiér byl, tvrdil, že v roce 2021 bude průměrný učitelský plat 45 000 hrubého. Kouzla s průměrem. Pokud vychází z fantasmagorických čísel, jako že průměrný učitelský plat v Česku je 39 000, tak dvakrát přidá po pár procentech a bude splněno. Jenže průměrný učitelský plat je někde kolem 30 – 32 000. Už jsem nejen já mnohokrát psala o tom, že aby byl průměrný učitelský plat kolem 36 tisíc, muselo by většině učitelů být téměř 60 let. A i když jsme stárnoucí profese, tolik nám v průměru není. Ale s mediální propagandou, která tvrdí zjevné lži, se těžko bojuje a stejně tak se soustavnou mediální dehonestací učitelského povolání. Jsme nejen staří a staré. Ale i vyhořelí/é, týráme něžné dětské dušičky domácími úkoly, vysáváme z dětí energii, nerozeznáme šikanu, neumíme jednat s rodiči, zahlcujeme děti přílišným množstvím učiva… Veřejnosti se v podstatě vnucuje představa, že ráj nastane, až ti zlí vyhořelí chamtiví učitelé ze škol odejdou.
Slibovali nám každý rok navýšení o 15 %. Nakonec to tento rok bude zřejmě nejvýš 11 %, to se přesně ukáže na konci roku. Na příští rok nám připravili 8 % do tarifů s tím, že víc opravdu není možné a už tohle nám ministryně financí Alena Schillerová (ANO) dává v podstatě ze svého. Jinak bychom rozpočet úplně “rozkopali”. Lež se stala zvykem. Zbylá dvě procenta půjdou do nadtarifních složek, které většina učitelů nevidí jak je rok dlouhý, protože se používají na zaplácnutí kdejaké díry v rozpočtu školy. Školské odbory pod vedením Františka Dobšíka stávku vyhlásit musely, protože jinak by už byly úplně zbytečné. Že dvě procenta na úbytku učitelů nic nezmění, je věc druhá.
Vláda má už připraveno i řešení nedostatku učitelů, o němž jsem také už mnohokrát psala. Do škol nastoupí odborníci, tedy lidé z praxe, nezatížení učitelskými zlozvyky a tyranií. Může to být kdokoli s magisterským titulem. Ponechme stranou oslnivou logiku tohoto návrhu novely školského zákona, která na nedostatek učitelů reaguje “náborem” jiných vysokoškoláků do školství, místo aby se snažila udržet si stávající a motivovat absolventy pedagogických fakult k nástupu do škol. Ponechme stranou i to, že zaměstnávání lidí, kteří nemají pedagogické vzdělání, je za určitých podmínek možné už dnes a novela je tudíž zdánlivě nepotřebná, jen rozvolňuje podmínky pro výkon práce učitele. Proč by ale skutečný odborník nastupoval do školství, kde bude brát méně peněz než dosud? To je otázka, kterou si tvůrci novely nepoložili? Odpověď by totiž byla jasná – ve většině případů to žádní odborníci nebudou, pouze lidé, kteří jinde práci neseženou. Jistě že stavební inženýr může učit matematiku a fyziku. Možná i chemii. Co si ale počne s češtinou, dějepisem a angličtinou, to už je otázka. Co si počne s dnešním žactvem, které učitel drží “na uzdě” jen silou své osobnosti, autoritou a jistotou, kterou mu dává i didaktická průprava? Kterou současní experti hážou přes palubu jako něco naprosto nepotřebného, ba zatěžujícího? Experti, kteří sami neučí a kterým ministerstvo školství pod vedením Roberta Plagy (ANO) zbožně naslouchá. S učiteli se naproti tomu nebaví vůbec.
Velké slovo mají na ministerstvu i podnikatelé ve školství, kteří rádi dobývají rentu. A kteří se smějí myšlence, že by snad učitelé měli co mluvit do obsahu maturit. Jen učitelé, pouzí nádeníci, nemají slovo téměř žádné. Proč by také měli? Jejich organizace a asociace, s výjimkou Pedagogické komory či Asociace speciálních pedagogů, ministerstvu téměř vše odsouhlasí. Různé asociace ředitelů škol středeční stávku nepodporují, což nikoho nepřekvapilo. Ředitelé už prostě nejsou učitelé. Ti, kteří stávku podporují, v médiích slyšet nejsou.
Kampaň proti učitelům ze strany některých neziskovek a podnikatelů se zvýšila zejména poté, co nám byla naordinována inkluze počesku. Tehdy ti, kteří se díky ní dostali k pěkným penězům z veřejných prostředků na různá školení, přeškolování, doškolování a zaškolování, pochopili, že učitelé se svými zkušenostmi většinou stojí proti tomuto ryze ideologickému a nezvládnutému projektu. Než by dopustili důkladnou revizi inkluze a riskovali odříznutí od penězovodů, raději vylijí s vaničkou i dítě. Tedy – než omezení inkluze na pro učitele i děti únosnou míru, raději ať učitelé ze škol odejdou. Co bude dál, neřeší. Organizace, které s ministerstvem a mocnými neziskovkami typu EDUin nesouhlasí, je pak třeba důsledně ignorovat, případně pomlouvat.
To je i případ Pedagogické komory (PK), která je po odborech druhým početně nejsilnějším pedagogickým spolkem (zhruba 2 600 členů).
Hlavním argumentem proti stávce je pak nejen domnělý průměrný plat, ale i jakési vágní obviňování, že jiní jsou na tom hůř, že si bereme děti jako rukojmí a že naše platy jsou “pěkné”, tak co bychom chtěli. Že tím prý naskakujeme na jakousi vlnu protivládní nálady v situaci, kdy vláda se nám snaží maximálně vyjít vstříc.
Vyjit vstříc, by znamenalo zvýšit platy o slibovaných 15 %. To by ovšem vláda musela chtít učitele ve školství udržet, což zjevně nechce. Stejně tak veřejnost, která se prý cítí pobouřena našimi “nestydatými” požadavky, se musí rozhodnout, zda chce ve školách učitele nebo ne. Soudný rodič snad chce, aby matematiku učil matikář a ne absolvent kulturologie (nic proti kulturologii, jen jako příklad). Je totiž pozoruhodné, jak učitelé a absolventi pedagogických fakult snadno najdou práci mimo svůj obor. Na to, jak podřadné vzdělání to podle mnohých expertů je a jak nepodnětní lidé prý na učitelství nastupují. Na venkově to asi ještě tak znát není, ale v Praze je nedostatek učitelů kritický. Dokonce i ve velkých městech, kde jsou pedagogické fakulty, učitelů ubývá. Mladí někdy nastoupí, někdy ne. Ti, co nastoupí, po pár letech často odcházejí s tím, že si musí vydělat peníze na nájem, živobytí, děti či hypotéku. Protože pokud máte hrubý plat kolem 30 tisíc, pražský nájem kolem 20 tisíc se zaplatit nedá. A vzhledem k platům se do měst nemohou stěhovat učitelé z oblastí, kde je jich zatím dost.
V nedělních Otázkách Václava Moravce pan Faltýnek, předseda poslaneckého klubu ANO, tvrdil, že za posledních 6 let se platy učitelů zvýšily o 60 %. To musí diváka naprosto zaskočit, co si to ti učitelé dovolují! Což zřejmě bylo cílem. Jenže tvrzení pana Faltýnka se, mírně řečeno, nezakládají na pravdě. Za posledních šest let podle údajů Pedagogické komory i oficiálních statistik vzrostly platy ve školství o 31 % za situace, kdy celkově vzrostly platy v České republice o 27 %. Jde tedy spíše o mírně vylepšenou valorizaci.
Ještě hůř vyznívá srovnání růstu platů učitelů s růstem platů poslanců. V roce 2017, kdy se beneficiář holdingu Agrofert Andrej Babiš (ANO) stal předsedou vlády, byly platy učitelů od 26 020 do 33 930 Kč. Podle délky praxe. První číslo je nástupní plat, druhé je plat učitele s praxí 32 let. Nyní jsou učitelské platy od 28 630 do 37 330 Kč. Nováčci si polepšili o 2 610 Kč a učitelé před penzí o 3 400 Kč. To je nějakých slabých 10 %.
Ty tři tisíce, které se mohou zdát dost ve srovnání s “prodavačkami z Lidlu”, nijak neřeší životní situaci mladých ani starších učitelů. Tu by mohly vyřešit třeba obecní byty pro učitele. Ale to nehrozí, protože bychom se podle některých tímto prý vraceli do socialismu.
Příští rok bude přidáno méně – a pak zase méně. Je otázkou, kdy se dostaneme na těch 45 tisíc, které nám prý někteří lidé závidí, ač je nemáme. Početní úkol pro odborníky, kteří mají zvýšit úroveň výuky matematiky poté, co učitelé přestanou překážet, protože učí nekvalitně. Jinak by se z matematiky mohlo maturovat, což za stávajícího stavu podle pana ministra nelze.
Stávka je poslední, ale nutný krok, když selže vyjednávání. Stávkovat za dvě procenta ovšem nedává úplně smysl. Pedagogická komora proto trvá na původně slíbených 15 %. Do tarifů pak 10 % a 5 % do nadtarifních složek. Z pěti procent už by se něco v odměnách a příplatcích objevit mohlo. Pedagogická komora vydala k tomuto svému stanovisku tiskovou zprávu, kde je možné se dočíst podrobnosti.
S těmi, kteří nám budou vyčítat nenažranost, prázdniny, krátkou pracovní dobu a podobně, stejně nic nenaděláme. Zbylí se možná zamyslí nad tím, jak bude vypadat budoucnost národa, který rezignuje na vzdělanost. V jedné věci má ale pan Faltýnek pravdu – připravovaná stávka sestavování rozpočtu neovlivní. To by musela trvat podstatně déle než jeden den. Berme to jako generálku.
Autorka je pedagog a členka Pedagogické komory.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Anonym 100,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Anonym poštou 500,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč
Celkem za měsíc: 13 333,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Budou naše soudy vydávat české občany do SRN k věznění za urážku spolkové kancléřky? - 24.1.2021
- Už máte svou zemljanku? - 24.1.2021
- Izolace ve Francii - 24.1.2021
No jo no hlavně že páni politici mají každý rok 40 miliard Kč na nesmyslné větrníky a slunečníky
Kantora bych ale dělat nechtěl , ale 8 % nárůst by jim měl stačit , stejně po každém plošném zvýšení platů následuje zvýšení cen !
A to je právě ta potíž. Když je každý rok inflace -3% a každý rok zdražování o 15% tak 18% přidáno je na hranici.
Kdyby se nad tím někdo zamyslel a místo krmení bank umělou inflací a krmení umělým prudukčním ziskem který je jen ze zvedání cen tak by to bylo jinak. Proč chleba nemuže stát 5kč letos i další rok ? Protože by nebyl růst a procentuální zisk navíc. Nebylo by na odměňování managerů. A politici by se nemohly kasat jak jsou šikovní. Výsledek normální člověk to vždy odnese protože pak je velká inflace a banka vydělává.
V každém případě se jedná o znehodnocení úspor !
Zítřejší oslavy Mezinárodního dne romského jazyka nabídnou autorská čtení v šesti městech po České republice.
http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/domaci/zitrejsi-oslavy-mezinarodniho-dne-romskeho-jazyka-nabidnou-autorska-cteni-v-sesti-mestech-po-ceske-republice
Aspoň se konečně mládež naučí číst…
Navrhuji, aby v dobré tradici dne romského jazyka následovaly i dny romských žaludků, romských slezin, romských střev a romských ledvin.
Samozřejmě s hromadnými, názornými ukázkami.
Pan kolega podává návod na zabijačkový guláš….
Nem seretem fekete, gulášem se nacpete
A je to venku – posledni střipek do mozajky zločinu na Majdanu se našel
https://vetvicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=733877
Od okamžiku kdy se muttince nepodařilo, OPĚT, plně uchvátit Ukrajinu, eurosojuz stagnuje a v současnosti upadá do recese, kterou nezachrání ani svět podle Grety. Těm znalejším před inkluzí, nepřipomíná vám to jiné období.
Je s podivem, že se zde dosud nevyjádřili emeritní bolševičtí kantůrci.
Nyní mají jiné starosti, dnes asi nemohou stávkovat ani v pražské ulici Politických věznů před trollí farmou v Leningradu…
nevyjádřili se proto že zvýšení platů učitelů by vedlo ke zvýšení úrovně vzdělanosti žactva a tedy k většímu povědomí a proškolenosti dorostu a mileniálů o svinstvech komunismu. zvýšení platů učitelů se jim proto jeví jako kontraproduktivní. nemůžou ovšem říci nahlas že jsou proti, když se celou dobu tváří jako kamarádi lidu a ve svém formálním volebním programu se holedbaj zvyšováním platů obecně. tak proto, vážený pane
Západní kapitalisti mají na svědomí 950 milionů obětí a vraždí dál po celém světě , tohle vy se mělo ve škole učit ! Irák , Afganistán , Libye , Syrie , Jemen , Mali , Somálsko , Jugoslávie, miliony mrtvých a uprchlíků , zničené státy , následkem je islamizace Evropy !
jeden ředitel mě říkal, že je to jako všude jinde. vytvoří se dva tábory. jeden, který se všemožně věnuje žákům a ty taky ohodnotí, pak je tu ale pakáž, která jen odučí a závidí těm, kdo odměny dostanou. takže vznikne boj a je problém se takových učitelů zbavit. navíc zřizovatelé-obce ty dobré všelijak podráží a posílají na ně kontroly, zvláště když papaláši rozkrádají na investicích do škol a pedagogové na to poukazují. tak to je…
to zní věrohodně
Čím dál víc se mi zdá,že je to tak zvaná “Česká cesta” . Kdo pamatuje žvásty nových politiků po roce ´89 , ten ví,co myslím.
Jde jen o rozeštvání společnosti!
Babišovi rozhodně…
Konečně jste napsal něco rozumného.
Až to tady rozeštvete, zmrdi, bude vám všem horko, pokud nepíšeš z CIA základny!
jasně a eště o narušování zásady socialistickýho soužití. jako byste vy bolševici nedělali nic jinýho než rozrejpávali lidi mezi sebou.
sucking bugger, kuřbuřte, divná demokracie, kde každý, kdo vás trefí na komoru, je rudý, komouš a bolševik. Jen víc, tím se všichni utvrzujeme v tom, že jste jen špinaví fašisti!
nevíš ani co je sucking bugger, ani co je kuřbuřt, ani co je demokracie, ba ani co je fašista. si jen hadr se kerým vytřeli podlahu. a ten hadr o tom ani neví. jestli si někdy něco trefil – jsou tak akorát dveře, ke kerým si ožralej trefil cestou z partajní schůze. utrápenej fotříku.
Nedělej krky, jooo!!! …a zařad se mladej.
sucking bugger , nevím?Ale vím, gumovko a jen udáváš a trolíš! Nejsi Čech, jsi jen obyčejný čurda!
A to je zajímavý,ze nestavkujete proti té inkluzívní hrůze,to je v pohode?za prachy jste ve stávce hned,ale že ty pomalejší děcka se tam trápí a jeste to živí nějakého rádoby odborného asistenta a ty chytřejší to brzdí a nemotivuje,to vám milí učitelé nevadí?Že vam přidali administrativni práce taky ne?Vy se klidně podvolite i tem největším nesmyslům a to máte byt etalonem správného člověka,dát najevo,ze takhle ne.Misto toho akorát kecate doma příbuzným,jaká je to hrůza.Takže až budete stavkovat za spravnou vec,mozna i ty peníze přijdou.A proč je z Vás často cítit ta povýšenost,ze jste neco vic,protože můžete snadno někomu přivodit potíže,protože mate paky na deti rodičů a jeste s vámi díky tomu většina jedná v rukavičkách,aby jste si na konkrétní dítě nezasedli..Vite co?tak to nedělejte a brzo poznate,ze jako běžný občan jste jen guvno v trávě.že uz vás všichni nezdravi s širokým úsměvem..A hlavne si nestezujte jak to máte těžký,kolik mate papirovani atd.,za to si muzete sami,ze jste to školství nechali dojit tam kde je.podle me si nezasloužíte vic nez delnik co musi ve špíně a v kolektivu primitivu denne i o prázdninách,odpoledne i v noci drit na kapitalistu a daně aby jste mohli dostavat ty krásný platy.Je videt,ze vam jde hlavně o prachy a jinam dělat nepujdete,pac uz by vam vase okolí nemazalo medik kolem vasich pokryteckych úst a už by jste si nemohli nalhavat jak důležití jste…A nemyslete si,mam v rodine a mezi přáteli nekolik učitelů a vim dobře,jak mluvíte a chováte se,kdyz si nedavate pozor na dekorum.Mozna by jste se divily,co si o Vás myslí lidé doopravdy.
TAK TOTO JE NAPROSTÁ PRAVDA!!!
Nebudu se dál rozepisovat jsou to pokrytci(ne všichni) a co se týče jejich kvality, tak to by jsme asi čuměli.
10% učitelů s úrovní dožívá mlčky do penze mezi 90% tupých prodejnỷch hypoposluhů režimu – ano bude líp
30 let prostituce zločincům
Já jen doufám, že si tu stávku uspořádají na den, kdy žáci stávkují za “budoucnost”, aby to obecné stávkování mělo nějakej smysl. Že by snad někdo ujel a stávkoval v sobotu nebo neděli za vyšší kvalitu školství, bez inkluze a človíčka v plísni, nebo matematiku je asi naivní představa.
A že ti ty odbory vadí pouze u učitelů?
Protože kdyby stávkovali proti inkluzi ihned by z nich byli rasisti.
Jde o politickou stávku, Dobsik dělá ramena, když už chcete stávkovat proč ne proti inkluzi, proti byrokracii, proti tomu co musíte snášet od svých žáků. Proč jste nestavkovali proti předchozím vládám, které na v, vás kaslali, proto je to politická stávka inspirovaná opozicí
řek bych že tohle je hlas nějaký utahaný a naštvaný mámy.
vůbec se jí nechci vyšklebovat – skoro je mi jí líto.
sami učitelský proti inkluzi nic nezmůžou, tu jim prostě naordinovali nahoře.
stávkovat taky nepudou a už vůbec ne proti větší administrativě protože nechtěj přijít o práci.
že sou učitelský namyšlený – to už je skoro kolorit a už sem si na to zvyk.
je to jejich jedinej luxus.
učitelskej má svoje řemeslo, dělník zase svoje řemeslo.
každýmu de o prachy tak proč to vadí u učitelskejch?
pokud dělníkovi vadí že dře na to aby měli kapitalisti krásný platy, ať dře NA SEBE a na SVŮJ KRÁSNEJ PLAT.
ať se udělá sám pro sebe a bude se mít líp než učitelskej.
no a každej když příde ze šichty tak je sprostej jak dlaždič – tak proč ne i učitelskej.
co k tomu eště říct?
Co Čech to kapitalista , kdo bude na ty kapitalisty dělat ?
Debilové, jako jste vy dva
Naopak kapitalisti budou muset dělat na nás, debily by přece nezaměstnali , my budeme na tučných dávkách ! !
sucking bugger , mudrlante, učitel dnes má prachy o jakých se otrokovi na tři směny ani nezdá a ještě stávkuje. Při tom je to jen dement, který dětem neříká pravdu! Učí bludy a nemá hrdost, protože by jinde chcíp hlady! Převrácené dějiny, lgbt, milovat černoušky, blbnout děti, to není učitel, ale loutka jako ty!
Kdyby se ten otrok na 3směny lépe učil, mohl dnes dělat učitele!
Takhle jenom vztekle prská na internetu…
O kousek výše ti to Pepa píše a ty mu nadáváš do debilů, tak nevím, pravděpodobně jsi chtěl napsat svůj životopis debila obecného do kopřiv vycmrndaného.
Libore až ti vzteklej pes bude učtovat 2000kč/h tak třeba zistíš že ne každý člověk co pracuje rukama je hlupák co se třeba špatně učil.
Naopak jedince co nic neumí ale mají 8 titulů z gender směrů opravdu žeru. Jen díky tomu že někdo vytváří hodnotu a někdo jen vyžírá společnost na ůkor jiných není dost zdrojů pro všechny lidi na světě.
90% všech financí světa vlastní pár jedinců možná tak 20 .
Myslím že učitel si zasluhuje stejné zvedání platů jako každý jiný obor.Stejně jako důchodci . A ne jako poslanci.
Medvěde opět za
Jinak ještě, ten Liborek to je materiál co?
Já bych ho chtěl mít v trenkách, to by holky zíraly a říkaly to je ale velký ču…..k.
Nenažranost učitelů je jedna věc, skrčky mocných druhá. Není teď podstatné, jak se vládní tlučhubové prsí, kolik že to učitelům přidali, jak plní sliby…
Díky tomu, že vláda populisticky rozdává, kam se podívá, roztáčí inflační spirálu. O kolik se mají učitelé líp po odečtení inflace v intervalu před přidáváním a teď? To je humbuk pro těch pár šušňů, populistická vládo, cóó?
Libor , to čumíš blbečku navedenej co? A komunisti jsou fuč, jak je to možné? Trubko koupená, mudruj, jak havel přivedl tuto zemi ke štěstí, tschuráku!
Žáci se učit nechtějí a vyšší platy učitelů na tom nic nezmění, protože nemají žádnou pravomoc a nesmí se bránit, pokud jsou ve třídě napadeni agresívními individui. Inkluze znemožňuje vzdělání inteligentnějším žákům, takže se může stát, že se budou vzdělávat doma a dělat zkoušky přes skype.To by umožnilo učitelům, aby mohli pracovat v klidu a mohli se věnovat žákům, kteří na to mají a ani by jich nebylo tolik třeba.Systém se prostě hroutí a tak to holt vypadá, jak to vypadá.Důležitý je vždycky výsledek a ten je tristní.Stát stejně nikdy nebude mít dost peněz, protože je prošustruje a zbytek pošle třeba do Afriky nebo ke všem čertům na záchranu celého světa.
Co proti tomu kapitalistickému státu máte , jaký systém se hroutí ?
To není kapitalistický stát, ale fašistický, který vznikl ze socializmu s lickou tváří, sudruhu.😛
Ale fasismus je najvyššie stadium kapitalizmu. Ziadne otravne odbory, politicke strany, veduca uloha RKC, konkordaty etc.
Lady jen krátce je to jedno s druhým. Vše jde do kopru. Učitelé nemají respekt a jejich kvalitu nechám posuzovat povolané. Máme tu hentu demošku a každý chce být král a do fšeho kecat.
Pavle, ti učitelé nemají hrdost a bojí se říkat pravdu dětem, jako dřív. Prachy a veget za kolaboraci je důvod, proč jde školství do WC!
Přesně tak.Mají chování otroků. Když se nedá v takových podmínkách pracovat, tak by měli odejít.Ale to neudělají, protože jsou připo💲raní z každého, kdo poroučí.
To je právě ten problém.Nedá se v tom pracovat.
Já vám rozumím, také jsem chodil do školy.
Ale nerozumím té poslušné oddanosti na vše kývnout a sklopit uši a být poslušný. Já takový nejsem a nikdy nebyl. Toto ale platí pro všechny státní zaměstnance, ta poslušnost, policie je to samé, když jim řeknou jděte je seřezat, tak půjdou. Jen aby nepřišli o ty pěkné platy a výhody, tak půjdou!! Tady je to špatně!!! Jsme všichni jeden národ a měli by jsme držet pospolu.
Pavle, je to tak, ale jak dlouho to bude trvat? Rodiče nevidí ty debily? Anebo je to tak, že se rodiče bojí, že je dnes zažaluje vlastní parchant? Koukám na ně, nepozdraví a mistr světa je proti nim bezdomovec!
Jeden učitel kámoš mi vyprávěl o té bezmoci, jsem zhnusen!
Bakala ukradne 100 mld, Duka 200 mld, vekslak Kellner x mld. A na vine su ucitelia.
Jánošíku, nejde o platy, jde o rozvrácení česka a slovenska, pak konec, kapišto?
Není nikomu divné, že na miliony v USA pracovali lidi generace! USA nám závidí, tady byli miliardáři za rok-dva! Kabáti to trefili a my jen kecáme. Až tu malou zemi rozkradem…(Colorado)
Takhle se má bojovat, je vidět že kope za SPDé, omluva za malé odbočení.
https://www.hlavnespravy.sk/cesky-europoslanec-vystupil-tlacovke-vyboru-europarlamentu-ctenemu-europanstvu-skysli-povznesene-eurousmevy/1940782#
Dnes už asi simulují náboženství jako to bylo dříve za absolutismu oddanost za hrob šlechtě a panovníkovi. A mamonu ale nevím že by z toho byli ctitelé byť i jenom pouze zdraví.
Učitelské povolání je nádherné. Ale? Musíš k tomu mít vlohy. Přirozenou autoritu a samozřejmě znalosti. Umět je zábavnou formou těm žákům, studentům, předávat. Oni totiž poznají učitele a UČITELE. Toto je prioritní. Platy učitelů nejsou malé. Dnes mají platy poměrně vysoké. Zeptejte se nějakého celoživotního kantora, dnes třeba 70letého důchodce, který z učitelského platu má vyměřen starobní důchod. Má průměrný důchod – kolem 13 tisíc. Takže měl celý profesní život průměrnou mzdu. A ta je dnes kolik? Tak přemýšlejte, prosím!
Proč je tento článek na pravicovém plátku? Stávkování, stěžování si, vyhrožování typu jak bude vypadat budoucnost národa apod. je levičácký přístup. Pokud se vám podmínky nelíbí, prosím jděte a najděte si jinou práci anebo bojujte za změnu tohoto školského systému. Pouze přechod k plně soukromému školství nás zbaví nekonečného učitelského nářku. To ale nechcete, to by vám nevyhovovalo, se přímo podílet svým umem na zisku.