
O komunistických lžích
HELENA VLACHOVÁ
Motto “Svévolník je chtivý zlého, v jeho očích nenalezne slitování ani přítel.” (Přísloví Šalamounova Druhá sbírka, 21.10)
Rok 1946 jsem nezažila, nicméně existují historické prameny, v nichž se člověk může dočíst o tom, jak vypadala situace v naší zemi rok po válce.
Tenkrát se konaly volby, jež byly ještě demokratické, neboť lidé mohli vybírat z několika stran. Těmi největšími byly Komunistická strana Československa, Československá strana národně socialistická, Československá strana lidová a ČSSD.
Před každými volbami politické strany hodně voličům slibují a je zajímavé, co komunisté slibovali v roce 1946. Slibovali, že naváží na Masarykovo historické dílo a budou přijímat z Masaryka všechny živé hodnoty, zejména demokratické a humanitní ideály, jež budou v nové formě uplatňovat. Dále slibovali, že nemají v úmyslu zničit střední stav, jak to dle jejich slov činili jejich nepřátelé, soudruzi prohlašovali, že mají zájem na silném, prosperujícím živnostenstvu, jehož požadavky zahrnuli do svého programu, a slíbili, že je budou se vší rozhodností prosazovat. Dále komunisté slíbili, že KSČ bude trvat na udržení soukromého vlastnictví pracujících zemědělců a nebudou pomýšlet na nějaké tvoření kolchozů. Toť předvolební sliby v roce 1946.
Jak vypadala skutečnost po volbách 1946, v nichž komunisté získali 40 %, druhou nejsilnější stranou byli národní socialisté s 23.66%, třetí se umístili lidovci s 20.24%. dále následovali sociální demokraté s 15.58 %. Jako nejsilnější politická strana po volbách se komunisté naprosto odvrátili od svých slibů. T. G. Masaryk se stal zakázaným buržoazním filozofem, jeho knihy se přestaly tisknout a z knihoven byly vyřazeny. Dlužno dodat, že jak šel čas, na indexu zakázaných přibývali noví a noví autoři.
Pokud šlo o obchodní živnosti, zlikvidovali je suchou cestou převzetím, výkupem, umrtvením, aby měli co nejdříve distribuční síť až ke konzumentovi v ruce. Zatímco v některých socialisticky orientovaných zemích, jakými byli např. NDR či Maďarsko, byli živnostníci zachováni, v Československu s nimi komunisté zatočili.
V roce 1948 se Klement Gottwald stal prvním komunistickým presidentem. Hlavní politickou platformou se stal Budovatelský program, jenž byl dílem komunistů. Dne 9. 2. 1948 předsednictvo Ústředního výboru KSČ vyhlásilo další znárodňovací požadavky které přesahovaly rámec Budovatelského programu. Dne 23. 2. 1949 schválilo Národní shromáždění zákon o jednotném zemědělském družstvu, komunisté zahájili kampaň k zakládání JZD a tato kampaň přerostla v politický teror a násilnou kolektivizaci zemědělství. Netřeba připomínat 50. léta, v nichž se odehrály zinscenované politické procesy s některými politiky či lidmi, kteří s komunisty nesouhlasili. Následovaly popravy či vězení, někdy i doživotní žalář. Lidé režimu nepohodlní přicházeli o práci a museli pracovat v uranových dolech či jiných místech, kde přišli o zdraví. V tom, jak komunisté likvidovali a ničili lidi, si ničím nezadali s fašisty. Ti rovněž neuznávali jinou ideologii než tu svou, kdo nesouhlasil, byl perzekvován, likvidován, uvězněn či popraven.
Když došlo k Únoru 1948, stala se naše země zemí, jež se dala cestou pošlapání lidských práv, zemí, jež se dala cestou velké nesvobody, cenzury a diktatury. Další volby po roce 1948 se konaly v úplně jiném politickém klimatu. Byly sice označovány za demokratické a svobodné, jak komunisté tvrdili, nicméně se soudruzi na tyto volby připravili velmi důkladně. V obavách, že nedostanou 75% všech hlasů, jak po Únoru 1948 prohlašovali, rozhodli o jednotné kandidátce. V místnostech se veřejně kontrolovalo, jestli volič zaškrtl jednotnou kandidátku Národní fronty, v mnohých volebních místnostech chyběla zástěna, komunističtí funkcionáři falšovali volební výsledky, k čemuž se později sami přiznávali.
Další svobodné volby se konaly až za 44 let, v červnu 1990. Dnes píšeme rok 2017, máme po volbách do poslanecké sněmovny, v níž hnutí ANO získalo většinu, 29.64%. Jestli se hnutí spojí s komunisty či s SPD, nebude to pro naši zemi žádné pozitivum a pro hnutí samotné též. Ani nastolení monokratického systému jedné strany nemusí vést k uvolnění napětí v zemi.
Někteří lidé si uvědomují křehkost současné demokracie, proto jsem musela napsat tento blog, v němž jsem upozornila na sliby, kterých měli komunisté vždy plná ústa, něco slíbili, k něčemu se zavázali, ale zachovali se naprosto opačně. Z jejich strany šlo jen o bezostyšnou propagandu. A jak po volbách otočili, jak uvrhli naši zemi do let útlaku a nesvobody, netřeba psát. A měli bychom si proto neustále připomínat, jak nebezpečné může být, když někdo projevuje tendenci, že naši zemi ovládne, jako tomu nastalo v osobě K. Gottwalda a jeho přisluhovačů. Mohlo by to mít velmi smutný dopad pro všechny, kteří mají demokratické smýšlení, kteří si přejí, aby naše země byla i nadále součástí Evropy.
Komunisté zanechali po sobě zemi s dosluhující ekonomikou, podíleli se na devastaci lidských myslí, z čehož jsme se až dosud nevzpamatovali. Nelze jim věřit, ztratili morální kredit spolu s těmi, kteří svého členství v KSČ před rokem 1989 využili jen k vlastnímu kariérismu…
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2019: *****
Milan Tahovský 1000,- Kč, Jakub Malinovský 55,- Kč, Petr Macura 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Jitka Rytířová 800,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Věra Heyduková 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Vlatimil Běhan 50,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Tomáš Foldyna 751,44 Kč (30 eur)
Celkem za měsíc: 5 156,44 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Paní Vlachová,
tohoto Vašeho textu si jistě všimnou místní soudruzi, kteří si spletli PP s manifestacemi KSČ.
Rádi argumentují, že doba bolševické totality je prehistorický pravěk, který už dávno odezněl, a křečovitě od této tematiky odpoutávají pozornost.
Inu, vzhledem k jejich uvažování není divu.
O to více je třeba připomínat dobu bolševické totality, která se může velmi rychle navrátit. I když se říká, dvakrát nevstoupíš do stejné řeky, komunisté se bezpochyby poučili, a snaží se podle aktuální doby měnit rétoriku, ale ani to jim moc nejde, NEBOT SE NEZMĚNILI.
Nejen ti, co jsou členové KSČM, ale i ti trapně přebarvení, ba i ti, co nebyli ve stranických funkcích, ale socialistická ideologie je dost otřesně doběhla na duchu…
Češi si tak dlouho neustále připomínají dobu bolševické totality,až se z vyspělé země stala rozvojová-to připomínání je snad jediný,co “udatným” demokratickým čechům jde-jinak neumí postavit ani blbou kvalitní silnici-na rozdíl od té totality…
zombie,
jak čtu ty Vaše hnědorudé tirády níže…
Někdy bych s Vámi v něčem i mohl souhlasit, kdybyste to neprokládal těmi nehoráznými demagogiemi, jako z Halo Novin, které uznáváte a čtete.
Myslíte tu kvalitní komunistickou dálnici D1, která už roky vypadala jako tankodrom?
Vy víte o všem od lidí, kteří jsou indoktrinováni socialistickými ideologiemi dodnes a jejich budovatelský zápal je samotné dlouho přežije.
To ale neznamená, že mají pravdu.
Já po té D1 skoro denně jezdím-máte pravdu-jako tankodrom vypadá opravdu už roky-co mě ale překvapilo,kdy po generální opravě asi před třemi lety dělané přes prázdniny,tudíž v létě již během oprav v ní byli asi 10cm hluboké koleje a do října už několikametrové praskliny široké místy i 20 cm-tak takovou “kvalitu” jsem ani za těch komárů neviděl,aby ani ne za 3 měsíce celý opravovaný ůsek stál totálně za hovno-to ať se na mě nikdo nezlobí-ono od té infrastruktury se odvíjí i ten zbytek…
Lžete jak když tiskne
@ zmr. s. Langer – Cibulka.
Komunisticky tankodrom D1 aspon slouzil 40 let.
Horsi je to s demokratickymi dalnicemi, ktere se budto zvlni, nebo rovnou sesunou i s mostem za par tydnu, nebo jeste pred otevrenim.
Ivane
Soudruh Langer je nejen zm*d, ale také debil.
Kritizuje stav dálnice, která byla postavena před 40 lety, za komančů, že dnes, po 27 letech demogracie je v totálně zanedbaném stavu?
Ten kretén asi neví, že silnice se nejen postaví, ale také se musí udržovat, jinak se z ní stane tankodrom.
Langer je fakt bezectné howado,
@ Joe
Za vsechny neuspechy demokracie muze prece podle zmr. Langera Putin. My za nic nemuzeme a co nadelame, kdyz nam to ten Putin porad kurvi.
Ivane
Nechápu těch 54 mínusů u p. Langera, vždyť píše pravdu… vlastně chápu, autorka to napsala: “podíleli se na devastaci lidských myslí, z čehož jsme se až dosud nevzpamatovali”
Pane Maxi,
zdravím Vás po delší době.
Nic podstatného, od té doby, co jste zde nebyl, se tu nezměnilo. Snad jen to, že Bureš (po velkém volebním vítězství) získává čím dál více podporovatelů i zde, a pak to, že některé lidi přestalo bavit se mezi zdejší armádou rudochů pohybovat.
P.S.
A ty mínusy nebo plusy, ty někteří lidé umějí nadělovat po desítkách často jich někdo naděluje 48,
Já sám jsem jich měl i 3 a půl tisíce, jediný v té diskusi, takže to podle mne nemá relevantní význam.
Právě mám zase 58 plusů.
“Nic podstatného, od té doby, co jste zde nebyl, se tu nezměnilo.”
Prošel jsem si dvě diskuze a zjistil jsem to taky
“Snad jen to, že Bureš (po velkém volebním vítězství) získává čím dál více podporovatelů i zde”
Inu, když to má být tím posraným navrch, tak ať to stojí za to. Ve 40. letech 20. století to byli bolševici, ve 20. letech 21. století bývalý kádr a “podnikatel” Bureš. Aneb lidi jsou neschopní, blbí a nepoučitelní, proto se historie neustále opakuje.
Zdravím Vás, pane Langere, jakož i pana Maxe po dlouhé odmlce. Ano, pane Maxi, Timur a jeho parta to stále nevzdali, jsou stále ukázněnými zastánci autoritativních režimů. Jejich úmyslem rozhodně není diskutovat. Koneckonců svobodná diskuse je v každém autoritářském zřízení nepřijatelná. Smutné a nebezpečné je, že současný politický vývoj se právě tímto směrem ubírá.
S tím bohužel nejspíš nic nenaděláme. Podprůměrných neschopných lemplů bez sebereflexe, kritického myšlení, schopnosti interpretovat fakta a chápat kontext, postarat se o sebe a přijmout odpovědnost za své jednání, je příliš. I když řada lidí už pochopila a k té šaškárně jménem “demokratické volby” už ani nechodí, pořád je jich žalostně málo. A to chtěl chrabrý zachránce českého národa, demokrat a zakazovač islámu Pitomio volby uzákonit jako povinné. Ani za bolševiků povinné nebyly (alespoň ze zákona), Pitomio je demokraticky v demokracii předběhl
Fakt se tomu člověk musí smát, jinak by si nad tou ubohostí musel oči vybrečet.
Bohužel tu Gaussovu křivku ještě nikdo nezměnil. Co se týká Okamury, myslím si, že je dobře, že se do parlamentu dostal, protože je to určitý zdvižený prst národa. Neúčastí u voleb se nic nevyřeší. I kdybychom přistoupili třeba na celonárodní bojkot, vždy se najde alespoň hrstka uvědomělých, kteří si své strany potom s přehledem prosadí. Vy jako pravicový libertarián máte k možnost volit Svobodné. Já ač přesvědčením monarchista jsem učinil totéž. Alespoň se přehoupli přes 1,5% a mají od státu pár korun na volební agitaci do příštího roku. Nikdy nenajdete stranu, která by bez výjimky odpovídala Vašim představám, pokud v ní nebudete Vy jediným členem. Prostě absolutní ideál neexistuje. Pouze historie dává vzniknout mýtům o ideálním politikovi. Ve skutečnosti politika je a byla vždy věcí kompromisu. Má-li tato země nějakých 7 mil. voličů, pak je tady stejný počet názorů. Ovšem tyto názory se v mnohém prolínají, takže je to spíše o styčných bodech představ než o ideálu. Proto se i monarchista může paradoxně v lecčems shodnout s libertariánem.
“Co se týká Okamury, myslím si, že je dobře, že se do parlamentu dostal, protože je to určitý zdvižený prst národa.”
Zdvižený prst národa možná, ovšem otázkou je, zdvižený vůči čemu. Vzhledem k názorů okamurovců se obávám, že nic dobrého to nebude.
“Vy jako pravicový libertarián máte k možnost volit Svobodné.”
Já jakožto libertarián jsem voli pro mě jediného možného kandidáta – nikoho. Svobodní jsou partičkou rozhádaných frakcí bez zjevného směřování, nějaké hlubší myšlenky nebo někoho, kdo by je alespoň jakž takž reprezentoval. Každopádně pořád lepší než Okamura nebo nedej Přírodo Babiš.
“Nikdy nenajdete stranu, která by bez výjimky odpovídala Vašim představám”
Viz výše
“Proto se i monarchista může paradoxně v lecčems shodnout s libertariánem.”
Jistě, proč by ne
Ovšem představy jsou jedna věc a realita druhá. No a jelikož lidé jsou takoví, jací jsou, monarchie ve výsledku pro libertariána bude pořád totalitou a tudíž věcí naprosto nepřijatelnou.
Chápu Vaše výhrady, ale pořád je pravdou, že pokud by čistě hypoteticky byl celkový počet platných hlasů poloviční a Babiš by získal hlasů stejně, pak by měl pohodlnou parlamentní a možná i ústavní většinu. Další je lépe nedomýšlet.
Řekl bych, že kdyby šlo k volbám méně lidí, dostal by poměrně méně hlasů i Babiš. Nevěřím tomu, že by byl počet jeho voličů stejný. Každopádně představa, že by měl ústavní většinu, je srovnatelná s nejhoršími možnými nočními můrami.
@ Max
Nevzpamatoval ses akorat ty a Langer !
Jestli to nebude tím, že já se nemám z čeho vzpamatovávat
@ Max
Vzpamatovat se musis z toho, jak furt kouris pero Langerovi.
Tohle je zajisté podnětný komentář plný faktů a argumentů. Takový rusofilcní. Gratuluji, Ivane, být hlupákem je jedna věc, dávat to na odiv veřejně chce notnou dávku primitivismu. Možná by ses měl více řídit tím, co máš v příjmení, a být zticha, ale proti gustu…
Tady je zase rudo.
Je. Tahle diskuze není ničím jiný než statistickým vzorkem populace. Není divu, že svět kráčí tam, kam kráčí.
Tohle je zajisté podnětný komentář plný faktů a argumentů. Takový pravičácký.
Gratuluji k povedenému výroku, který jsem upravila podle šaší šablony.
*vaší šablony.
Promiňte p.Langere, že vás neustále vyrušuji opravami mých překlepů. Chci vám ušetřit práci, abyste se mohl nerušeně zabývat počítáním ruských agentů v Čechách, na Moravě a Slezsku.
Janino, pokud jste si neráčila všimnout (asi neráčila), tak Langerův komentář byl určen mně jako konstatování skutečnosti, nikoliv jako dehonestace možného názorového oponenta. Když už chcete někoho parodovat, snažte se alespoň, aby to bylo v podobné situaci, jinak působíte poněkud trapně.
V pořádku.
Trapně působím vždycky, jsem už zvyklá. Nemějte péči.
Tak pokud jste s tím spokojená, je to vaše věc. Normální člověk se snaží na sobě pracovat, holt normálnost není dnes v módě
“Tenkrát se konaly volby, jež byly ještě demokratické” – dál jsem nečetl , autorka blábolí , neboť komouši a socani a lidovci (jak jinak) se demogratycky postarali o zákaz Agrární strany.
Tím byl jediný politický soupeř rudých odstraněn a naplánovaná komedie KI a SI mohla začít.
Tak především v r. 1946 byli volby ovlivněny válkou. Komunisti využili prosovětské nálady občanů a hrubě toho zneužili.
Úvodní článek má sice v něčem pravdu, ale zároven
se snaží lží o volbách 2017 přesvědčit občany , že SPD a ANO mají nedemokratický program.
Stačí přece si ho přečíst a každému to musí být jasné. Demokracie mj. není anarchie.
Po r. 1989 se moci chopili zlodějské strany a ty mají
současný stav na svědomí. Ne tyto dvě hnutí.
Jak říkal Zaorálek, jsme pořád na rozcestí. Piráti jsou opilí úspěchem a SPD nechce v zájmu občanů ustoupit a dohodnout se na vládním uskupení.
Přitom mají možnost tady v této zemi udělat pořádek.
jo jo, vždycky, když se v nějaké zemi začne “dělat pořádek”, tak je z toho v lepším případě hluboká krize, v tom horším pak tisíce mrtvých ……
Za to, ovšem a samozřejmě, jsou odpovědni jen ti, kteří
zemi do té hluboké krize přivedli.
A to není ani Babiš, ani Okamura.
A že je třeba udělat pořádek, wo tom žádná!
tak za prvé, v této zemi žádná krize není. lidé se mají jako “prasata v žitě”, omluvte ten vulgarismus. byl jste někdy v poslední době nakupovat? já v pátek ve 12:00 skoro nezaparkoval u Olympie. a když jedete na dovolenou, tak stojíte v kolonách, kde je každá druhá spz z ČR. hospody jsou taky, přes veškerou snahu agenta Bureše a socanů plný, tak mi tu neříkejte něco o krizi. mimochodem, jestli si myslíte, že to je zásluha vlády Bureše a spol, tak musíte být snad parciálně oligofrenní. a druhá věc, na kterou bych rád reagoval, chcete mi snad říci, že pokud se stanu masovým vrahem jako třeba Mao, Stalin a Lenin, Hitler, Pol Pot a podobní výlupkové (“překvapivě” vyznávající kuministické náboženství), může za to někdo jiný? to nemůžete myslet vážně, to už hraničí s úplnou oligofrenií.
“A to není ani Babiš”
Vážně? Fanatický eurohujer Bureš se podílel na “privatizacích” v 90. letech. V rámci likvidace své konkurence skoupil a zlikvidoval řadu funkčních firem. Podílel se navzdory svým předvolebním slibům na neuvěřitelném nárůstu byrokracie a nemalém zvýšení počtu státních úředníků. Poslanci za JEHO stranu mnohokrát hlasovali proti zájmům občanů ČR v parlamentu té vámi fanaticky nenáviděné EU. Si nevidíte do huby, kremrole.
Chtěl bych se ještě dožít vonavých buřtů a kuřat jajko za první republiky. Potom už můžu umřít.
Jinak s tím pořádkem jsem myslel to , že politik
se bude zodpovídat svému voliči. Jinak jsme jako
občani tady pro srandu králikům /neboli pro prdel/
“nedemokratický program”
Jděte už se s tou demokracií bodnout. Každý jí má plnou hubu podle toho, jak se to zrovna hodí do krámu. Z demokracie se stalo nové zaklínadlo.
Fakt mi nejde na rozum, jak ještě v dnešní době a zejména pod tímto článkem může někdo psát něco o programu, který není ničím jiným než mazáním medu kolem hub idiotů. Je potřeba se dívat, jak dotyční mluví a jednají, ne co za lži vymyslí do svých “programů”.
“Přitom mají možnost tady v této zemi udělat pořádek.”
Co si pod tím mám jako představit? Opětovné znárodňování a “moderní” nacismus ala Pitomio, nebo korporátní fašismus ala Bureš?
langere nikde tady u tebe nevidím text že za to může klaus,babiš a hlavně putin.nezapomněl jsi na něco?
Nesmíme zapomínat na cíle židovského marxismu stanovené Mosesem Mordechajem Marx-Lévym placeným v souladu s hebrejským talmudem :
– Rozbití Ruska a vyrabování jeho nerostného a přírodního bohatství,
– Likvidace Slovanů, křesťanů a obecně bílé rasy,
– Světovláda a vyvraždění 6,5 miliard lidí (především gójimů, tedy podle nich nás křesťanského dobytka) s ponecháním 500 mil. otroků,
US světovládný projekt NWO v režii našich hebrejských vrahů z Bilderbergu a CFR už běží na plné obrátky, proto je potřeba bojovat proti všem komunistům počínaje kibucovými židy a konče talmudovými židy.
Autorka má určitě v hodně věcech pravdu,ovšem pararela s tímto demokratickým arcibordelem se přímo nabízí…
1.z řezníka a defrandauta,židáka Masaryka-co to mělo být za hodnoty??Ta propagovaná láska a pravda i za cenu postřílených dělníků,nepředstavitelné bídy a chudobinců narvaných k prasknutí???Nebo díky čechoslovakismu udržovaný multinárodnostní slepenec???Co se týče těch obchodních živností,už asi 20 let se děje to samé…
2. podle mě bylo JZD to nejlepší,co se v dané situaci dalo udělat
3.no a když už jsme u těch lží,tak naše mladá a krrrásná demogracie vznikla ůsty Václava Lahváče ještě asi stokrát vylhaněji..
K čemu lidem byli první svobodné volby,když se OF(které tehdejší volby drtivě vyhrálo) rozštěpilo na tři strany,které nikdo nevolil,a které začali všechno rozkrádat ve velkým jako urvaní ze řetězu-v čele s klausovou ODS..
A k poslednímu bodu-nevím,jestli to byli zrovna komunisté,kdo tuto zem nechal s dosluhující ekonomikou a devastací lidských myslí,když po té dosluhující ekonomice šustrují ještě do dnes-a pokud vím,neziskovky,opuštění všech trhů,záměrnému přivedení na buben prakticky všech průmyslových podniků a zamořením naší země lidským bordelem všeho druhu-to vše sem přivedli až naši demokraté-už od dob socializmu královsky placení ze západu-proč asi???Nebo mi autorka chce tvrdit,že havel,kocáb,dínsbier,pithart,klauz a spol. za komárů nějak strádali????
Tady někdo rudě nepochopil.
1. Nejde o to, zda byl Masaryk židácký defraudant, jde o to, že komouši už od začátku byli hnusní lháři.
2. No to určitě. Krádež a násilím vynucované předávání vlastnictví do JZD bylo určitě to nejlepší. Svatá prostoto…
3. Blablabla ve stylu “a vy zase bijete černochy”. V 89. nešlo o nic jiného než o převlečení kabátů, protože reálný socialismus byl dále ekonomicky neudržitelný.
Jedině kapitalismus s lidskou tváří nebo chcete-li se špetkou socialismu, takhle to funguje v těch nejbohatších a nejvyspělejších zemích světa.
a v rómských ghettech-alespoň u lichvářů…
Sudružko Vlachova,
žvanite naproste nesmysly. Mobilizujete po volbach, při tym komunyste v těch volbach totalně propadly, ČSSD a lidovci s ČSNS taky. Naopak nahoru šly pravicove strany, ktere vlastni dva velci kapitaliste – druhy největši kapuň – oligarcha multymilijardař, ktery sleduje předevšim sve vlastni zajmy a zajmy mezinarodni oligarchije a kapuň Okamura a taky pravicova strana vedena poctivym Kalergijovcem ODS, ktera se podilela na vytunelovani postsocijalistyckeho statu. Jestli se tedy domnivate, že jde o zavaděni totality, pak tedy jde o totalitu PRAVICOVU – KAPITALISTYCKU, o dokončeni destrukce toho co zbylo po komunystech. Ve všech ohledech – ekonomickem, polityckem, kulturnim. Dnešni kapuni na rotzdil od komunystu nemaji žadnu dluhodobu vizi, buduji potěmkinovu vesnici a budoucnost přištich generaci již davno prosjali a odevzdali do cizich rukou. Nic podstatneho nevybudovali, všechno rozkradli, probendili a zemi navždy zadlužili. Takovi su to idyjoti. I Turci hospodaři lepe.
ANO je asi tak pravicová, jako je Jonas normání. Tedy vůbec. Stranu, která likviduje živnostníky a drobné podnikatele, neskutečně zvyšuje byrokracii, zavádí drakonické likvidační tresty za bagatelní věci, a další podobné jistě bohulibé sviňárny, může pravicovou nazvat jen pitomec.
V tom případě tady žádná pravicová strana neexistuje, protože po celých 27 let se všechny vladnoucí strany (i s pomocí tzv. opozičních) chovaly stejně. Jen jinými prostředky a někdy více, někdy méně viditelně, nicméně KAŽDÁ považovala sliby voličům za frašku, volební programy za cár papíru – to se nezměnilo.
Tedy kterou stranu by měl správný pravičák volit?
To už je otázka, na kterou nikdo neumí odpovědět a taky neodpoví. Ovšem kritika a nadávky, to je jiná parketa, ta jde na výbornou. A možná by nebylo od věci, kdyby ti věční kritikové vstali od počítače a názorně nám DNES ukázali, co a jak udělat pro zlepšení.
Takže máte možnost, pánové – a měli jste ji celé čtvrtstoletí – udělat něco konkrétního pro zlepšení situace.
@ Janino
Tento stav spolecnosti spolehlive zabezpecuje DEMOKRACIE !
Mně jde výhradně o to, že zdejší kritikové mají neustále plné huby té kritiky, ale udělat to mají jiní. Oni ne. Oni nevědí ani teorerticky co a jak by se mělo udělat, ale kážou denně svá moudra.
Nevědí nic, jen to, že všechno je špatně.
@ Janino
Ja taky nevim, co by se melo udelat. To ale neznamena, ze budu vymyslet nejake nove silenosti a potom stokrat reformovat uz stokrat reformovane ( permanentni zmena, reforma a revoluce je ustredni myslenkou vsech levicaku . Vzdycky nadsene bouraji stary rad a nakonec ve fronte shani neco k jidlu ). Radeji se ohlednu zpatky a podivam se na stare o osvedcene veci, ktere fungovaly. A nez se rozhodnu pro neco nove tak si to ne 100x , ale 200x rozmyslim.
Nevim, jak by se to melo jmenovat, ale je jasne, ze takto uz to dal nejde.
“ale udělat to mají jiní.”
Jak jiní? Máme tu vaši skvělou demokracii, takže to MUSÍ udělat ti, koho si ovce zvolily do svého vedení.
“Oni nevědí ani teorerticky co a jak by se mělo udělat, ale kážou denně svá moudra.”
Kecy v kleci. Sama sobě odporujete.
“V tom případě tady žádná pravicová strana neexistuje, protože po celých 27 let se všechny vladnoucí strany (i s pomocí tzv. opozičních) chovaly stejně.”
Samozřejmě, taky jsem to zde x-krát psal.
“Tedy kterou stranu by měl správný pravičák volit?”
Rozhodně žádnou parlamentní.
“To už je otázka, na kterou nikdo neumí odpovědět a taky neodpoví.”
Odpověděl jsem.
“A možná by nebylo od věci, kdyby ti věční kritikové vstali od počítače a názorně nám DNES ukázali, co a jak udělat pro zlepšení.”
Oni to dnes a denně dělají. Jenže lidi jsou tupí, zmanipulovaní, indoktrinovaní a neschopní, takže je to Sysifovský úkol.
“Takže máte možnost, pánové – a měli jste ji celé čtvrtstoletí – udělat něco konkrétního pro zlepšení situace.”
Viz výše… dělám to neustále.
A jste si jistý, že neparlamentní strana nebude levicová???
Spousta neparlamentních stran je levicová. Jinak jistý si nejsem kromě smrti vůbec ničím.
Pak ať volím koho volím, vždycky mě ti “osvícení” budou nadávat.
Pro vaši informaci, volila jsem SPD.
Na rozdíl od zdejších (které s vaším dovolením ještě jednou nazvu kritiky) kritiků všeho, kteří svou volbu pečlivě tajili.
To je v pořádku, volby jsou tajné, ale něco to o nich přece jen vypovídá.
Že jste volila SPD, mě nepřekvapuje. Dokonce bych si to tipl. O svém názoru pomlčím. Jinak já svou volbu netajím, ani jsem netajil. Prezentoval jsem ji už někdy na jaře.
Ancapácký magor volil samozřejmě Machovce. Stal se tak jedním z několika pár tisíc největších pitomců s propadnutým hlasem v celé republice, kteří liberálním levičáckým infantilům naletěli.
“Ancapácký magor volil samozřejmě Machovce.”
To píšu, že jsi idiot, který ví hovno :-D
“Stal se tak jedním”
Nestal, ryzí levičácky idiote, nestal
Článek má v některých pasážích pravdu, ale jinde se míjí s pravdou. Takže je třeba uvést jisté korekce.
Předně je třeba uvést, že socialismus, pokud to tak jako celek (těch 40 let vlády komunistů) nazveme, měl v podstatě tři rozdílné segmenty, části fungování.
První část po r.1948 zhruba do r.1963 byla skutečně doba téměř nevolnictví a komunistický aparát se choval násilně, proti svým odpůrcům. Údobí do smrti Stalina a Gottwalda bylo nejúděsnější. Tady je text článku O.K.
Vzpomínám si, že např. můj táta, když chtěl dát výpověď z prac. poměru, tak si musel za sebe najít náhradu! Rovněž platy a celková životní úroveň byly mizerné a pol. tlak a vymejvání mozků např. v Rozhlase, TV byla v plenkách., ale i na pracovištích bylo neskutečné.
Druhá doba nastala několik let před r.1968, kdy došlo u jistému uvolnění a zvedly se mzdy a platy, represe lidí byla už mnohem menší, hospodářství mělo přece jen jisté úspěchy. Lidé začínali zahrádkařit a komunisti nechali být to nejdrobnější podnikání, kdy měli lidé své záhumenky a chovali hosp. zvířectvo a i např. zeleninu, kterou i někde JZD dokonce vykupovaly. Vzpomínám si na chovatele rybyček, psů, papoušků atd., kteří byli šikovní a vydělali si na tehdejší dobu “bokem” slušný peníz. Ale to byly pořád jen výjimky. Nezapomeňme také, že komunisti elektrifikovali celou zem (elektrifikace skončila v r.1959), že obrovské finance šly na industrializaci naprosto zaostalého Slovenska (1 bilión Kčs), postavila se spousta továrena některé byly opravdu gigantické, dále, hutě, slévárny, železárny, válcovny, doly, mohutná elektrizační soustava, soustava přehrad, které slouží dodnes atd. atd. Na úseku práce, se zavedly volné soboty a komunisti už začínali pouštět pár lidí i ven do kapitalistických států.
Ale to se týkalo opravdu jen části lidí. Faktem je, že se už ve společnosti dýchalo líp. Po roce 1968, kdy opravdu spousta lidí si naivně myslela, že je možné provozovat socialismus s lidskou tváří, a kdy ve skutečnosti se připravoval převrat, tak po zásahu Sovětů a spol. (ta účast na voj. akci byla samozřejmě povinná a nezůčastnil se jen Ceaušesku a Tito, tak došlo Husákem a spol. k tvrdému utužení režimu. Je třeba ovšem uznat a ocenit, že Husák, který byl sám v 50-tých letech svými soudruhy perzekuován, nedovolil brutální násilí na občanech či dokonce vraždění lidí co s ním nesouhlasili (až na drobné výjimky od horlivých StBáků) a komunisté pouze lidi, co s nimi nesouhlasili odstavili od moci a vyšších st. postů.
V článku je na závěr hrubá často opakovaná chyba, že komunisté jakoby nic nedokázali na hospodářském poli. Není to pravda! Ovšem má to samozřejmě spoustu ale.
Za socialismu bylo toho vybudováno opravdu moc na průmyslové a zemědělské základně, bylo to způsobeno tím, že tady byla nejen právo na práci, ale tvrdě vyžadovaná pracovní povinnost a tudíž všichni lidé museli pracovat a vytvářet, ať chtěli, či nechtěli, jisté hodnoty. Však se o to nic, po r.1989 klucí porvali jako psi. Např. komunisté zajistili vcelku pro všechny občany bydlení a kdyby nebyly dodnes jejich králikárny tj. známé paneláky, tak není jisté, kde by spousta občanů nyní bydlela!
Pravda, spousta podniků svými výsledky nedosahovala nejvyšší západní, neřku -li světové kvality a ta se v souhrnu pohybovala odhadem někde na 80-85% té za přísně střeženými hranicemi. Jenže ono to vcelku stačilo a fungovalo. Část podniků byla na měřitelné světové úrovni, ale to se nerado dnes říká. Třeba namátkou tryskové textilní stavy nám západní svět záviděl a byly tu další výrobky např. ve strojírenství, které byly na velmi vysoké úrovni! Jenže tady se přesně projevovala slabina socialismu, kdy nebylo umožněno podnikání ve velkém a maximalizace financí podnikajících subjektů a tak chyběl potřebný tah na branku. V plánovaném hospodářství můžete naplánovat celkem spolehlivě a přesně třeba výrobu rohlíků a potravin, potřebné množství hajzlpapíru, ale nemůžete naplánovat chuť vymyslet něco nového, abyste utekli konkurenci a zajistili si větší příjmy z prodeje, nemůžete zajistit dravost a tah na branku, jakou mají firmy, které dostanou volnost v podnikání. Tam vítězí lidský drajv, který využívá lidský esprit! On je tu ještě ve hře další faktor, o kterém se moc nemluví a spousta lidí o tom nic netuší. Uvedu to na příkladu Ruska a potažmo Sov. svazu. Např. Rusko mělo na začátku 20. století velkou šanci na průmyslový rozvoj a mělo k tomu všechny potřebné faktory. To nebylo po chuti zejména USA a už tehdy vymýšleli jak tomuto zabránit. Sionisté vymysleli a realizovali sovětskou revoluci (většina předních revolucionářů byly žid. původu a z dovozu) a další už víme. A nyní si uvědomme, kdyby Stalin, který byl zcela jistě diktátor a usurpátor, nepostavil tamní průmysl na nohy (bylo to navíc za pomoci Západu a jeli v tom Rothschildové a spol.), tak by nikdy nebyl schopen díky velké průmyslové a hospodářské základně odrazit nápor Německa. Samozřejmě své odvedla i hospodářská pomoc spojenců. Zrovna tak toho Sověti po 2.WW dost postavili, o tom se moc neví. Měli hospodářství totálně devastované a chybělo jim 20 mil. lidí, zabitých za 2.WW! A nyní si položme otázku. Myslíte si, že kdyby nebyla sov. revoluce a vládli by tam neustále carové, že by Rusko se dostalo na takovou hospodářskou úroveň, kterou má dnes? Tak na to zapomeňte, velmi pravděpodobně by totiž pokrytecký a zištný Západ v čele s USA provedl chytrými kroky parcelizaci celého území a z Ruska a všech těch zemí, co k němu patřily, by byly pěkné zaostalé kolonie! Na to můžete vzít jed! A dost podobně bychom dopadli i my, nehledě k tomu, že by se z Česka stalo území Německa (bylo tady 3 mil. Němců) a Slovensko by byly Horní Uhry, kde by se pásly krávy a ovce a krajinou by bloudili drotáry, ale zase by měli hezkou přírodu…… Je třeba si uvědomit, že samozvaný četník světa USA by mnohé nedovolil a pěkně by nás tady všechny v tomto prostoru uzurpoval. To, že pomohl po 2.WW Německu a spol. Marschallovým plánem byla dočasná strategie, čímž sledoval to, aby byl vidět na první pohled rozdíl v životní úrovni a svobodě dvou nepřátelských politických režimů. Je pikantní ovšem, že za vznikem CCCP byli sionisté, tedy ti, co mají dnes USA a spol. pod kontrolou, kterým ovšem ten jejich velkokibuc Stalin vyrval z rukou a vedl podle své představy.
Takže závěrem je třeba konstatovat, není dobré jen vytrhávat dílčí dobové události z celku, jinak vám bude chybět potřebný nadhled a schopnost pochopit, co se tehdy dělo a také i pochopit, co se nyní děje, kdo za tím je a co svými kroky sleduje. Trochu vám napovím, ti v podstatě stejní lidé, jen jejich potomci, to s námi opravdu nemyslí dobře a nyní, jelikož jsme ve spolku se Západem, nám hrozí veliké nebezpečí, větší snad než za vlády komunistů, oni nás chtějí kompletně v Evropě vyhladit a změnit trvale a fatálně demografické složení obyvatelstva. Tzv. Marschallův plán na ruby, jen to nazývají jinak, ovšem ideologický a je to obyčejná náboženská válka, kdy milci talmudu a kabbaly nenávidí křesťanství, které pořád je bází Evropy a jali se ho hordami islámských vetřelců zlikvidovat! Jenže, toto se z médií nedozvíte, ty mají samozřejmě pod svoji mocí, stejně jako celý západní finanční systém a další segmenty společnosti potřebné pro její ovládání (justice, obě moci – zákonodárnou i exekutívní atd.).
Takže chce to opravdu nadhed a vědět více o dějinných souvislostech, které se staly v nedávné historii. Někdo se nám tady pořád snaží vymejvat mozky a pravdu říkat či upravovat po svém. Komunisti neříkali plnou pravdu a nyní je to obdobné, zase nám někdo lže a cigání až se mu od huby práší!
Nechápu to minusování pod stoprocentní pravdou. To se tu snad všichni zbláznili?
100% pravda? No to ani náhodou.
Tak napište protiargumenty a jen bezobsažně nevykřikujte. Tohle je diskusní server. Váš výkřik je něco jako Spartáá je lépšíí! Nejsem milec komunistů, ale zase jsem v té době žil a vím jak se věci měly. Navíc po tom, co se dnes v posledních letech děje, nutí člověka spoustu událostí a jevů si dávat do kauzálních souvislostí a pak najednou zjistíte, že je nám už desítky let lháno. Pravdu neříkali komunisti, ale ani nynější mainstream, který je řízen zpoza opony těmi největšími samozvanými majitely zeměkoule. Jde o to si věci vysvětlit, pokud mě v diskusi argumenty přetlačíte, uznám, že jsem se mýlil.
Hezký den vám nemohu popřát, venku je Sodoma Gomora, jeden by tam psa nevyhnal.
Proiargumenty na co? Na nesmysly a demagogii? Ztráta času. Jen pro příklad:
“že komunisti elektrifikovali celou zem (elektrifikace skončila v r.1959)”
Zatím co prohnilý Západ používal až do 80. let louče, že.
“Část podniků byla na měřitelné světové úrovni, ale to se nerado dnes říká.”
Ta “část” je na hranici statistické chyby. Počítám, že nedosahuje ani jednoho procenta a to jen díky tomu, že se soudruhům nepodařilo (ať už záměrně nebo z lemplovství) nepodařilo zlikvidovat lidské myšlení kompletně. Pár “mozků” tady zůstalo a jen díky nim se ČSSR mohla “pyšnit” částí průmyslu na světová úrovni. O těch odbornícich, kteří emigrovali a kterých bylo o mnoho řádů více, se pochopitelně ZÁMĚRNĚ v rudých kruzích nemluví.
Mohl bych pokračovat, ale nemá to smysl. Bolševik (mentální) zůstane vždy bolševikem a mentálem.
pane vy jste hlupák-originál , jen ty peníze, co šly z Čech A Moravy na Slovensko ( podle přísloví “čiň čertu dobře – peklem se ti odmění” ) by stačily z každého domorodce udělat genetického komunistu, jen kdyby je dostal do ruky , ale to v plánu nebylo…,
a pokud nejste schopen rozeznat hodnocení od názoru , tak mi vás líto není a vraťte se k pásu
Co to melete? Já psal něco o penězích a Slovensku?
“pokud nejste schopen rozeznat hodnocení od názoru”
Tak to hlupákovi vysvětlete, ynteligente.
Maxi,
někdo někdy tady tvrdil, že socialismus byl dál než západní společnost?
A opravdu si myslíte, že ukradený majetek stačil republice na celých 40 let?
Že naši rodiče a prarodiče jenom konzumovali a bez práce jim létali pečení holuby do huby?
Jak to, že byl o tak zdevastovanou republiku zájem po Vítězném Listopadu? Že by ti kapitalisté, kteří (ano, souhlasím, dovedou prosperovat lépe než my) si zprivatizovali naše podniky byli tak dobrosrdeční, aby pro NÁS vybudovali skvěle fungující ekonomiku? To byla snad humanitární pomoc?
Nepřipomíná to spíš vývoz “demokracie” do zaostalých zemí?
Např. dodají tam demokracii, odvezou si suroviny?
“někdo někdy tady tvrdil, že socialismus byl dál než západní společnost”
Já někdy něco takového naznačoval?
“A opravdu si myslíte, že ukradený majetek stačil republice na celých 40 let?”
Opět: já něco takového někdy naznačoval? Nikdy jsem nepopíral, že za bolševiků k nějakému vývoji docházelo. Otázkou je, kam to vedlo a jak to skončilo.
“Jak to, že byl o tak zdevastovanou republiku zájem po Vítězném Listopadu?”
Normálně: nové možnosti a noví, po 40 letech reálného socialismu značně vyhladovělí konzumenti.
“Nepřipomíná to spíš vývoz „demokracie“ do zaostalých zemí?
Např. dodají tam demokracii, odvezou si suroviny?”
On nám tu demokracii někdo cpal násilím? Kdy, kde a kdo? Vše bylo předem připraveno a mezi soudruhy domluveno, jen ovce si myslely, že to bylo spontánní. Že se do toho časem zapojily zahraniční firmy (nebo spíš korporace), není ničím výjimečným.
Ovšem, že to tvrdíte, i když někdy přímo ne přímo slovy.
Např.
“„že komunisti elektrifikovali celou zem (elektrifikace skončila v r.1959)“
Zatím co prohnilý Západ používal až do 80. let louče, že.”
——Nemůžete popřít, že ta elektrifikace proběhla za komunistů. Určitě ne jen jejich zásluhou, ta by nejspíš proběhla stejně vlivem pokroku, ale vám to stojí za argument (typu dnes se máme nejlépe v celé historii)
Atd., atd.
K té demokracii. Ovšem, že nám ji nacpali. Sice ne násilím (to by jinak “humanitárně” bombardovali (Srbsko, Libye, Sýrie), ale podvodem. Výsledek stejný.
A k “zapojení” západních firem nedošlo časem, ale i to bylo velmi dobře připraveno a kamuflováno bonbónkem kuponové privatizace pro plebs.
Kde jinde by se u nás vzalo tolik milionářů až miliardářů za tak krátkou dobu?
“Ovšem, že to tvrdíte, i když někdy přímo ne přímo slovy.”
Někdy? To znamená že někdy to přímo slovy tvrdím. Takže kdy a kde?
Jinak ten můj argument jste, jak obvykle, pochopila špatně. Chtěl jsem tím říci, že dávat zásluhu elektrifikace komunistům není nic jiného než demagogie. Ostatně jste to sama potvrdila slovy “Určitě ne jen jejich zásluhou, ta by nejspíš proběhla stejně vlivem pokroku”.
K druhé části: nesmysl o “humanitárním” bombardování komentovat nebudu, to je na jinou diskuzi. Tím zapojením zahraničních firem jsem myslel až pozdější dobu nikoliv kupónovou privatizaci, která, i když měla řadu much, nebyla rozhodně tím nejhorším, co se tehdy odehrávalo. Spíš naopak. Kde se vzalo tolik miliardářů? Vždyť jeden z nich zrovna vyhrál volby a jeho “kariéra” není žádným tajemstvím. Jak přišel k Agrofertu či Kosteleckým uzeninám, je známo. Jaká je jeho minulost a co z ní vyplývá rovněž. A, jen tak mimochodem, demokracie tehdy byla jediným možných východiskem z toho socialistického marasmu. Pokud víte o nějakém jiném, sem s ním.
Je to zbytečné.
Já netvrdím, že za socialismu tu byl ráj a všechno v pořádku, ale takové přehánění, které se dá číst tady prostě není pravda. Skutečně nepřeháním, když se tady často píše o socialismu en block – bez ohledu na vývoj situace (viz komentář Maxima k témuž), že nebylo co jíst, že každý udával každého, že se lidi báli mluvit i mezi sebou, že si nebyli jisti, když odcházeli ráno do práce, že se večer vrátí jsouce zatknuti STBáky apod.
Opravdu jste nic takového nikdy nečetl?
Já mnohokrát a nejen tady.
A když Jonas nebo Maximus napíší něco pozitivního, což je ovšem prezentováno jako nostalgie po socialismu, (pseudo)pravičáci jako jeden muž jim začnou nadávat a házet jim na hlavu všechny zločiny komunistů ať skutečné nebo vymyšlené.
Níže píšete o tom, že lidé nejsou stejní a máte pravdu. Ale i na Západě co se různosti lidí, jejich vlastností a povah týká je to stejné, ale to se nepočítá. To jen tady se na ostatní může a musí plivat. Jinak jste prostě nejen komunista, ale i nepřítel lidstva a nejlépe všechny zlikvidovat (a to myslím doslova = postřílet, pověsit. Taky jste to tady nikdy nečetl? Já mnohokrát).
Netvrdím, že nikdo nikdo nepřehání, nebo nezobecňuje. To se stává každému, někomu častěji, někomu méně. Ovšem u mě (za jiné mluvit nebudu) platí, že JAKÁKOLIV obhajoba toho zrůdného režimu je pošlapání a poplivání jeho obětí, jejichž počty přesahují sto miliónů, což z něj dělá nejzrůdnější a nejvražednější režim v dějinách lidstva. Muslimové s jejich džihádem mohou jen tiše závidět. A je úplně jedno, zda je to z nostalgie, hlouposti nebo rudého myšlení.
Že nebylo co žrát, je pravda, když se podíváte i jinam než jen na území ČSSR. Že se lidi báli mluvit to samé. Že se mnoho lidí ráno vypravilo do práce a domů se vrátilo za 10 let (nebo taky už nikdy), je taky v miliónech případů drtivá realita. Takže se s těmi pozitivy jděte bodnout, nic pozitivního na tom režimu prostě není.
“To jen tady se na ostatní může a musí plivat.”
Obhájci rudého zla si nic jiného než plivanec nezaslouží. A že se na západě na nikoho kvůli jeho názorům neplive? Jak jste na to přišla? Plive se úplně stejně jako tady. Slyšela jste např. někdy “diskuzi” mezi demokraty a republikány v USA? Doporučuji. Vy si prostě žijete svůj zaprděný život v ČR (dříve ČSSR) a myslíte si, že jsou Češi nějakou výjimkou. Nejsou. Nelze posuzovat realitu jen z vašeho omezeného rozhledu a to platí jak pro bolševické režimy tak pro cokoliv jiného. Nedivte se pak, že se vám dostává takových komentářů, jakých se vám dostává.
Moje chyba. Věděla jsem, že po vzoru některých diskutujících smysl převrátíte.
Nic není absolutně černé, nic není absolutně bílé.
Ponechte si váš správný celosvětový rozhled, já si ponechám svůj omezený, který ale, kupodivu, se ukazuje realističtější a došla jsem k němu čtením a sledováním i jiných názorů než jsou tzv. pravičáky prezentovány tady a které nehodnotím píšící osobou, ale obsahem a porovnáním se skutečností.
A není to Sputnik, Aeronet ani Haló noviny. Jestli vy jiné weby neznáte a vycházíte jen z informací uváděných na PP, pak není divu, že se neshodneme.
Pěkný zbytek večera přeju, musím už totiž odejít.
Převrácení je vaše parketa. Já nic převracet nemusím, jasně jsem napsal, co si o tom myslím.
“který ale, kupodivu, se ukazuje realističtější”
To by mě fakt zajímalo v čem
Vy jste tak realističtí, že si neustále myslíte, že si zvolíte toho správného politika, který to tady dá do pořádku a stát začne fungovat tak, jak by fungovat měl – pro občany. Co na tom, že se to nikdy nikde nestalo a taky se to nikdy nikde nestane, protože to je stejná utopie jako komunismus.
“došla jsem k němu čtením a sledováním i jiných názorů”
Já jsem došel k názoru, že většina lidí jsou hlupáci, protože viz výše. Pověsit před vás na klacek mrkev, pošlapete až do svého skonu.
Ten zbytek je už jen takové vaše obvyklé plácání z cesty a hodnocení mé osoby podle informací seslaných vám nejspíše Aštarem Šeranem.
Už jen Vaše tvrzení, ze kterého (alespoň dle mého pochopení) vyplývá, že kdyby nedošlo k VŘSR, v Rusku by nadále vládl car. No on už v době VŘSR nějak moc nevládl. V Rusku byla regulérní vláda, která se snažila provést změnu ve vedení Ruska směrem k nějaké modernizaci á la vyspělé země a car tomu nijak extra nebránil. Nebylo jí dopřáno, protože paní Uljanovová neuhlídala svého zpovykaného fracka a ten šel s gangem pouličních sígrů dělat rotyku na Auroru.
Myslet si o úrovni Ruska/SSSR můžu co chci. Jedním z mých zájmů je automobilismus. Např. všechny automobilky, které za cara vznikly a vyráběly, byly po VŘSR nenávratně zničeny. Rusobalt např. byla regulérní automobilka (v měřítku doby před 1. světovou válkou). Sovětští komunisti pak s velkým úsilím a za vydatné pomoci samotného Forda dali teprve těsně před WWII dohromady pouhou montovnu – AMO. Což pro větší legraci byla původně “za cara” fungující firma, kterou bolševici taky de facto zlikvidovali. Značná část sovětské armády byla Po celou dobu Velké vlastenecké války zásobována US technikou (vozidla, letadla, zbraně atd.), protože sovětský průmysl nebyl nikdy za celou dobu své existence až do svého hořkého konce schopen v dostatečném množství vyrobit ani nic obyčejného pro lidi (šlapací kola např.), natož skutečně dostatečné množství vojenské techniky. Ne jen pár kousků na přehlídku. Nebýt amerických podnikatelů, kteří (zejména v době NEPu) patrně čekali brzký zánik sovětského hospodářství a chtěli se na tamním trhu zaháčkovat = vyváželi tam své technologie, kdo ví, jak by to se sovětským průmyslem dopadalo.
Který československý podnik za socialismu byl na světové úrovni? S jakými firmami ve světě to porovnáváte? Se Siemensem např.? S IBM např.? S Rolls-Roysem např. (nemám na mysli ta auta)? S Oplem např. (ať teda použiju příměr k neprémiové značce)? Svět nám nezáviděl mizerně vyráběné nekvalitní tryskové stavy, ale tu pokrokovou technologii, kterou se v reálně socialistickém hospodářství nikdy nepodařilo vyrábět v kvalitě a zejména množství, kterým by českoslovenští výrobci zaplavili světový trh. Daleko méně socialistický západ, když chtěl na tuto technologii dosáhnout, tak si ji nemohl přes Motokov prostě koupit (ještě navíc levně), protože ten ji neměl od koho dodávat. Produkce zdaleka nestačila pokrýt ani československý trh. Nezbylo mu, než to okopčit. Mj. taky proto, že neměl zájem o socialistické zmetky, se kterými by museli tamní technici za drahé peníze vlastně udělat rozborku a pak hlavně kvalitní sborku, aby se s těmi československými stroji dostali na kvalitu na Západě obvyklou a požadovanou. Ostatně cyklus ČT “Zašlapané projekty” dost jasně vypovídá a konkurenceschopnosti československého hospodářství.
Elektrifikace byla za komoušů dokončena. No a? To je jen shoda okolností, kdy dokončení elektrifikace celé Evropy (ani na Západě nebyla hotová) spadá do období po WWII a s komunisty a socialismem nemá společného vůbec nic. Jen shoda náhod. Naopak např. telefonizaci nedokázali komunisti pořádně provést za celou dobu svého kokotění a schovávali silně přídělový systém telefonů za nějakou politickou spolehlivost při žádosti o linku.
Rozhodně nechci tvrdit, že celý Váš příspěvek je lež. Jen jsem reagoval na diskutéra “hp” a na jeho tvrzení o 100% pravdě. Ale když už jste nazval můj příspěvek bezobsažným výkřikem, tak jsem mu tedy trochu obsahu dal.
“Naopak např. telefonizaci nedokázali komunisti pořádně provést za celou dobu svého kokotění a schovávali silně přídělový systém telefonů za nějakou politickou spolehlivost při žádosti o linku.”
Telefonizaci protektorátu provedli za okupace Němci, a mnohé německé ústředny sloužily až do “plyšáku”
Rodná strana přece nepotřebovala, aby se lidi spolu bavili po telefonu, nebylo tolik magnetofonů a fízlů k odposlouchávání. Ti museli hlídat domorodce ve fabrikách, aby jim to nerozebrali na své koníčky
To až nyní konečně díky počítačům a mobilům může vrchnost fízlovat všechny a všude, konečně došlo na to komoušské “dřinu strojům – smetanu nám”
Já bych k Vám jen dodal,že to rozparcelování SSSR bylo západem opravdu naplánováno-USA si jej spolu s Francií a Velkou Británií rozdělili na tři části a každou část by si drancovala jedna velmoc-jenže Stalin jim v tom udělal pěknou čáru přes rozpočet
:-DDDDDD
Maxi
Co je to s vámi, postihlo vás nějaké neštěstí?
Právě naopak
Pěkně napsáno, to jo. Ale tak se mi zdá, že paní Helena Vlachová trpí tzv. “syndromem rozbitých hodinek” (skvěle pojmenovaný syndrom panem Milanem Radkem).
Vláda komunistů nám určitě nehrozí. Co nám hrozí je spíš vláda probruselských neomarxistů. Což je taky špatná vyhlídka.
To jste článek asi špatně pochopil. Autorka na historické paralele poukazuje na to, že je bolševik jako bolševik, i když se třeba tváří jako konkurenční tlupy. Jinými slovy Kléma jako Andrej.
Jistě Medvěde, kléma byl velkopodnikatel.
Medvídek nezná to pořekadlo, že hlupák, který mlčí,
vypadá jako mudrc.
Ty ho znáš a přesto se jím neřídíš. Kde asi bude chyba?
Maxi
víš co mě můžeš?
Nevím, co?
Andrej, který co neukradl, nebo nenakoupil za bůhví kde za bůhví jakých okolností obstarané peníze, závislý na dotacích levicové EU, je jako velkopodnikatel? :-D
Proč zbláznili – pracují na vedlejšák,ne?
Po přečtení diskuse musím konstatovat, že největší škody zanechali komunisté na myšlení lidí.
Karle
Souhlasím s tvou sebekritikou a podepisuji!
Ještě že si to alespoň přiznáš, Joe
Maxíku
ano, bez mučení se přiznávám, že souhlasím se sebekritikou páně Jemelče.
Co je na tom špatně?
Třeba to, že to není sebekritika? Ty vůbec málo chápeš
Ne, to jste nepochopil vy.
PS:
Joe promine, pokusím se to vysvětlit.
“největší škody zanechali komunisté na myšlení lidí.”
P.Jemelka není člověk? Nežil za socialismu? Jak to, že ostatní mají poškozené myšlení, ale on ne?
Je to dost polopatické?
(Vím, že vysvětlovaný vtip přestává být vtipem, ale co jinak dělat?)
Janino
Brilantně a kulantně jste to Maxíkovi podala, všechna čest. Teď už jde jen o to, zda má Maxík dostatečně velkou mozkovnu, aby to dal.
Líbí se mi, jak si někteří jedinci přisvojili patent na to, že oni JEDINÍ v celém vesmíru nebyli poškozeni na myšlení.
A přitom jsou vedle, jak ta jedle, a zrovna oni jsou nasáklí bolševickým myšlením a názvoslovím.
Oni JEDINÍ?
Joe, ty zase perlíš :-D
On pan Jemelka psal VŠECH lidí? Jak na tom asi s chápáním bude někdo, kdo potřebuje vysvětlit, že všichni lidé nejsou stejní a tudíž logicky ne každý si nechal své myšlení zdevastovat?
Maxíku
Napsal – na myšlení lidí -nikoliv na myšlení nějakých KONKRÉTNÍCH
lidí, které by uvedl, abychom si mohli udělat představu.
To je přesně ta bolševická mentalita.
Joe, normální je zeptat se, pokud nevíš, ne si interpretovat řečené podle svého a vydávat to za autorovo. Tohle právě je to bolševické myšlení
Pane Maxi!!!!!
Přece “kdo si nemyslí to, co si žádají zdejší provičáci, je jasný komunista a tedy s poškozeným myšlením”.
Musíte se taky pokusit číst “nezi řádky”. Dříve (za toho socialismu) to ovládali téměř všichni. Kam se dnes asi vytratila???
Možná to bude tím, že dříve to bylo zapotřebí, dnes se “čtením mezi řádky” omlouvá překrucování a cpaní autorovi myšlenky, které netvrdil. Přestaňte si (obvykle špatně) domýšlet a zeptejte se. pokud ovšem nemáte doma křišťálovou kouli, která vám ale v tom případě poněkud hapruje
No, zrovna od vás to “pochopení” fakt beru
Maxíku
jak víš, že to není sebekritika?
Chceš tím snad naznačit, že Karlík není schopen sebekritiky?
A že není schopen dojít k poznání, že chybil, a musí to napravit?
A že prvním krokem k nápravě je tedy uznání, že chyboval?
“jak víš, že to není sebekritika?”
Že by z kontextu? Vyhledej si význam na Google
“Chceš tím snad naznačit, že Karlík není schopen sebekritiky?”
Nikoliv.
“A že není schopen dojít k poznání, že chybil, a musí to napravit?”
Nikoliv.
“A že prvním krokem k nápravě je tedy uznání, že chyboval?”
Že mu ty nacpeš něco, co netvrdil, neznamená, že to tvrdil
Jsem rád, že jsi má slova nakonec potvrdil
Sám jsem rád, že jsi rád.
Samozřejmě. Mám být kvůli tomu snad smutný?
Joe a Janino,
vzhledem ke vzniklé napjaté situaci považuji za důležité připomenout velmi zásadní skutečnost. Vlastně ani nerozumím tomu, že byla Vámi přehlédnuta. Je zřejmo, de facto empiricky doloženo, že ona morální zkáza se pánům ve větvi (jedná se o mnou vynalezené označení demokratických matadorů webu) zcela vyhnula. To je nutno míti neustále na zřeteli!
Ano.
Máte pravdu. Zkusím to mít na paměti, ale – když oni berou všechno tak smrtelně vážně, jako kdyby tím mohly narůst brambory větší a přitom jednou žádají, aby všichni mysleli přesně to jediné a správné a podruhé (když se to hodí) zas hlásají, že každý člověk je jiný.
Kdo má poznat, který den jsou pro jednotnost, který den naopak preferují “pluralitu”. Kdybychom se aspoň mohli domluvit, že třeba v lichý den mají pravdu oni a v sudý zas my. Stejně by zvítězili, lichhých dnů v týdnu je víc
.
“a přitom jednou žádají, aby všichni mysleli přesně to jediné a správné”
Co to zase melete? Opět se snažíte nacpat někomu něco, co nikdy netvrdil. Vás to neustálé lhaní baví? Nebo to děláte nevědomky?
“když oni berou všechno tak smrtelně vážně”
Já nevím jak vy, ale mně to, že mi život řídí banda všeho schopných idiotů zvolených neschopnými idioty moc zábavné nepřijde. Takže jak to jako mám brát? Život je příliš dlouhý, tak si holt 50 let nechám srát na hlavu a pak se uvidí?
zivot je prilis kratky a vy si defekujete na hlavu sam, lide jako vy nemaji zrcadla – nevi co to je
Opět podnětný komentář plný faktů a argumentů.
Nevztahujte všechno hned na sebe.
To, co popisuju je výsledek kolektivní práce těch zde, kteří sami sebe označili za pravičáky. A protože zas až tak filozofickým myšlením zrovna nevynikají, je otázka, jestli těmi pravičáky jsou opravdu.
Pokud ano, pak jsem opravdu ráda, že mezi tuto sortu nepatřím.
Pravičák nikdy nic takového dělat nebude, pokud to dělá, není to pravičák, i když se za něj označuje. Jako levičačka do jejich sorty rozhodně patříte, protože snaha o řízení toho, co si lidi mají, mohou, či naopak nesmějí myslet, je rozhodně jejich parketa. Váš Kanimůra se to dokonce snaží protlačit v parlamentu… dýchla na mě “nostalgie” časů minulých, kdy se soudruzi taky snažili zakazovat to, co se jim nehodilo do krámu.
Nebudu vám to vyvracet, nemá to smysl.
Jen malé upozornění od – tedy levičačky, jak tvrdíte.
Kanimůra! Všim jste si někdy, že jsem důsledně nazývala např. prezidenta Havla prezidentem Havlem? Všiml jste si někdy, že jsem nikdy nepoužila žádnou sprostou lidovou přezdívku p. Schwarzenberga, i když na něm já osobně nenacházím jediný klad, který by byl pro republiku přínosný?
Všiml jste si, že sprostě nenadávám ani anonymním účastníkům diskuze?
Mohl byste, prosím aspoň představitele státu nazývat jejich jmény, nebo postavením?
Děkuji.
Tak já se omezím na označení schválené českým soudem, což je vzhledem k tomu, že vy stát a jeho instituce uznáváte, předpokládám, v pořádku. Takže budu psát Pitomio
Maxi
nemáš argument, tak se uchyluješ k ubohým urážkám.
Já, na rozdíl od tebe, si pana Okamury vážím. Je to chlap, japonský samuraj, nesere se nikoho, a jde do boje s otevřeným hledím.
Tvrdím jedno, ten chlap bude jednou prezidentem, a budeme děkovat bohu, že se objevil v pravou chvíli!
Argumentů jsem jako obvykle přednesl hromadu. Já za to nemůžu, že je nevidíš, nebo nechceš vidět. Nebo prostě jen nechápeš, co to argument je.
“Já, na rozdíl od tebe, si pana Okamury vážím.”
No jo, svůj k svému.
“Tvrdím jedno, ten chlap bude jednou prezidentem”
Když může být prezidentem ožrala Ovar, proč ne neonácíček Pitomio? Vůbec by mě to nepřekvapilo, idiotů na jeho zvolení je tady dost
“a budeme děkovat bohu, že se objevil v pravou chvíli”
Jasně, on je zajisté tím dlouho očekávaným spasitelem, který Česko zachrání před vším zlem a udělá tady pořádek :-D
Marku
Vy jste to zas geniálně rozhrábnul!
Máte 100
Jo jo, místní rádoby filozof Marek to zajisté “rozhrábnul” :-D
Nemyslím si, že by v r. 46 byly až tak demokratické volby, když byl výběr omezen pouze na partaje, které byly ochotny s komouši kolaborovat…
„Tenkrát se konaly volby, jež byly ještě demokratické, neboť lidé mohli vybírat z několika stran. Těmi největšími byly Komunistická strana Československa, Československá strana národně socialistická, Československá strana lidová a ČSSD.“
Ani zdaleka nebyly demokratické. Už při přejetí Košického vládního programu bylo stanoveno, že do voleb budou připuštěny pouze strany socialistické a prosocialistické.
konečně si toho někdo všiml
cit:…Komunisté zanechali po sobě zemi s dosluhující ekonomikou, podíleli se na devastaci lidských myslí, z čehož jsme se až dosud nevzpamatovali…
..to se mi líbí..ta “dosluhující ekonomika”.. a ještě ten obrat : podíleli se na devastaci lidských myslí.
Ta “dosluhující ekonomika” řeší odpověď na všetečnou otázku, jak to, že se tolik zlodějů napakovalo při privatizaci, když ti zločinní komunisti po sobě zanechali zpustošenou zemi. Ona tu ekonomika byla, jenom dosluhovala. Teď ekonomiku máme taky a slouží…celému západu.
A teď ten podíl komunistů na devastaci našich myslí. Tak, jednu část devastace připisuje autorka komunistům a kdo je, či kdo jsou další podílníci te devastace ? Autorka nás napína. Langře, nepomůžete ji..
Sóuh zná komunismus asi jenom z vyprávění. I samotní sóuzi za bolševika přiznávali, že jim západ “ujíždí”. Odtud taky vzniklo heslo “dohnat a předehnat”… (a lidové – dohnat, jo, ale nepředhánět, aby nebylo vidět, že máme holou prdel…)
Komouši ukradli majetek z 1. repobliky. Ani starat se o něj neuměli! Veškerý vývoj, který ve světě byl, znamenal pro komouše odsouzení do role státu s muzeální technologií…
..nepovídejte..dvacet let jsem pracoval ve strojírenském podniku…takže mám jakýs přehled o “zaostalosti”…
I strojírenské podniky měly své vrátné, politruky, atd… Ale ti, co byli v konstrukcích, technologiích věděli své. (Moc dobře si pamatuji, jak se v té době obšlohávaly západní výrobky …
)
no kurňa..jsme my to ale národ co…škoda, že se tady asi neozývají umělci..zpěváci, zvláště někteří, které jsme obdivovali, jaké mají krásné písničky…a teď můžete v přehršli hudebních programů slyšet, že ty nejlepší kousky byly z devadesáti procent obšlohnuty, abych použil Váš výraz. Bylo li obšlohnuto nějaké technické řešení, tak s největší pravděpodobnosti se z toho “pachatel” moc neopeřil, zatímco v tom druhém případě se jednalo výhradně o prospěch “pachatelů”…kteří se ještě dnes naparují, jak zpěvem bojovali proti bolševikovi…kradenými písničkami..což dnes cudně zamlčují
Nojo – bývaly doby, kdy jsem přímo žasla, jaké bláboly je “sóuh” Libor schopen napsat, ale když jeho texty berete jako “kulturní” vystoupení pro odlehčení, je všechno v pohodě. A až se po čase ještě vypracuje budou jeho neotřelé myšlenky , analýzy a historická, psychologická a ekonomická pojednání zlatým hřebem každé diskuze.
bývaly doby, kdy jsem přímo žasla, jaké bláboly je „sóuh“ Libor schopen napsat…..
xxxxxxxxxxxx
Janino
to už tak chodí na tomto světě, že si čovek zvykne i na šibenici.
Souh Liborek je opravdu exotické zpestření jakékoliv diskuse.
Ty jeho disputace nemají chybu!
Kéž mu ráčí pánbu dlouhé zdraví dát.
A jééje, sóuška s velkou stranickou knížkou rozhoduje, kde je pravda, a kde ne!
To byly za komoušů časy, kdy se normální člověk nemoh proti rudým sviním ozvat, že?!
U těch zpěváků patří ještě dodat, že dnes na tom ukradení chtěj rýžovat výpalný za “autorský práva”. Nicméně, není podstatné, kolik např. konstruktéři z toho obšlohávání měli. Podstatné je zaostávání republiky, o kterým je zde řeč…
jo..pravda, podstata je o tom zaostávání republiky..zkuste vyjmenovat pár příkladů jak jsme se po 89. stali lídry, nebo alespoň sekundanty v oblasti pokroku v oborech, kde se přínos počítá.
Mám na mysli pokrok přímo vyplývající ze změny společenského uspořádáni.
Liborku, ty skopová dutá palice, a chudáci Japonci a Číňané museli všechno vymyslet sami, ačkoliv veškerý vědecký primární výzkum je v USA založen na tzv. Američanech japonského a čínského původu, že ano ?
Říká ti něco havárie dopravního letounu Boeing 777-200 společnosti Malaysia Airlines letícího z malajského Kuala Lumpur do čínského Pekingu, který se při linkovém letu MH 370 dne 8.3.2014 beze stopy ztratil a dodnes nebyl nenalezen. Mezi 239 cestujícími na palubě byla skupina dvaceti čínských softwarových inženýrů, kteří vynalezli patentovaný mikročip Kinesis KL-03 velikosti 1,9 – 2,0 mm.
Liborku
jestlipak víš, že 2/3 majetku “ukradli” demograti ještě před komunisty?
No jistěééé! Bolševici jsou přece nevinní!
“jak to, že se tolik zlodějů napakovalo při privatizaci”
Napakovat se lze i při likvidaci šrotu.
“jednu část devastace připisuje autorka komunistům a kdo je, či kdo jsou další podílníci te devastace”
To je jednoduché: lidi sami na sobě.
tož říkáte :lidi sami sobě…to jste na sobě moc nezapracoval…
“to jste na sobě moc nezapracoval”
A proč bych to jako dělal? Abych dopadl jako vy, který jste na sobě pracoval minimálně na 105 %?
..Vaše estrádní komentář by určitě našel uplatnění v ČT
Estrádní komentář? :-D Šaška jste ze sebe udělal vy, ne já
Program komoušů v r. 46. No a?! Vždyť stejný mechanismus používají některé partaje/frakce komoušů i dnes!
To se udělá průzkum, co by lidi chtěli slyšet – a je program hotov!
A to potom hustí do voličů vrchem, spodem. No a po volbách je nutné těm idiotům, co se nechali napálit a “volili”, “vysvětlit”, že věci se maj jinak. (Viz. “vysvětlování” ČSSD, proč Altnerovi nezaplatí…
)
@ Jemelko
Takovou uprimnost bych od tebe necekal.
Ivane
Mě také překvapil, musel jsem ho pochválit!
Je moc dobře, když čovek taky někdy myslí na sebe, nemusí se rozdat, že?
Komouši se nezměnili! Ti jsou pořád stejní, jak v. r. 46, tak i dnes. Rozdíl oproti minulosti je ten, že dnes jsou rozlezlí do všech možných partají = tvoří různé frakce komoušů…
Ta biblicka citace PR.21,10
To prece naprosto sedi na USA a vsechny nase tzv. spojence.
@ Maximus
Souhlasim. Vidim to stejne.
Je to přesně tak, jak autorka píše. Musíme zachovávat obezřetnost a být opatrní při nástupu neokomunistické totality valící se na nás ze Západu od našich židomarxistických vrahů prostřednictvím vlivů jejich účelově založených kriminálních spolků EU a NATO na naši vnitřní politiku, ekonomiku, justici i veřejné sdělovací prostředky.
Pod pláštíkem líbivých liberálních levičáckých ideologií jsou skryty původní bestiální cíle marxismu soudruha Mosese Mordechaje Marx-Lévyho známého komunistům na Západě pod jménem Karl Marx, jak si je vyzkoušeli na Rusech a ostatních slovanských národech, které jsou největším protivníkem židobolševiků.
My Češi máme naštěstí dostatečně negativní a poučnou historickou zkušenost, abychom nástup západního trockismu nedopustili.
Pryč z bruselské chazarské Říše zla a to ihned !!!
Když tady svorně plivete na komouše, proč taky svorně neplivete na Lidovce. Ti přece přežili všechny režimy a na komunistické devastaci se podíleli stejnou měrou jako komouši.
Plivat na Lidovce je nošením dříví do hodně hustého lesa. Oni jsou ještě horší než soudruzi, ti alespoň stojí za svým.
text je v něčem pravdivý v něčem ne.to je historie.paninko zkuste napsat text v podobném duchu třeba o době kdy jsme tady měli vénu opilce veškrnu.co ten toho nasliboval.zkuste porovnaz současnot s tou dobou se současností.ale hlavně byste teta dodat že za situaci kterí vzn kila po 2 válce z velké míry mohly spojené státy francie a británie.tak jako tuhle prtavou zemičku s klidem nechali hitlerovi tak s ještě větším klidem si to dohodli se Stalinem.a bylo vymalováno.a těmhle zemím se nedá věřit ani dnes.ale to je ai nedůležité že teta.jen se tady bude pořád blábolit o době těssně po válce.zkuste třeba příště bitvu na bílé hoře.to je zajímavější doba.
Anningere
Teta je jen posluhovačka.
Je třeba neustále odvádět pozornost od toho, co se děje dnes, a kam se řítíme.
Je to stejné, jako tvrdit, že se máme nejlíp v historii, jako kdyby všude jinde se měli hůř, než v historii.
Stejné, jako ohánět se tím, že v Somálsku se mají ještě hůře, než my.
To stejné zkoušeli i komunisti, když se porovnávali s první republikou.
Jenže, my žijeme dnes na DLUH, který se neustále zvyšuje.
Z toho jednoduše vyplývá, že jednoho krásného dne, stejně jako Titanik narazíme, a půjdeme ke dnu.
Může to někdo zpochybnit?
Oč jsme tedy dnes na tom lépe, než za komančů, když stejně tak, jako komanči, spějeme k velkému KRACHU?
Jaké “než za komančů”? My dál nepřetržitě žijeme za komančů, event. za papalášů, kteří se v komančské ideologii zhlídli a upravili si ji podle aktuální situace. Ve světě vůbec buď panují totalitní režimy – Rusko, Čína, islám – nebo to neomarxisti k totalitě mílovými kroky tlačí – USA, EU.
Měl bych dotaz. Co je na dnešním pravicovém, křesťanském a demokratickém Rusku totalitního ?
Putin, GRU, FSB, pronásledování a vraždy kritiků režimu, kriminalizace ateismu…
Chlupáči, ty si snad z nás děláš prdel !!!
@medvede
Vzbudils ve me i trochu litosti. Bravo. Takova uboha obet Bruselske propagandy se hned tak nevidi. A to je skutecne vse, co ti na rusku vadi ? Potom je zvlastni, jak malo staci k vybicovani nenavisti.
Logika očividně není vaší silnou stránkou. Jak může člověk, který vystupuje proti Bruselu, být obětí bruselské propagandy?
A za další, už několikrát jsem tady opakoval, že kritika není nenávist,. Ujasněte si pojmy. Reagujete stejně jako neomarxističtí vítači na kritku islámu.
Prezident Putin se dostal k moci jinak než volbami, třeba státním převratem, jak to dělají tví židoameričtí soudruzi po celém světě ?
Tajné služby mají všechny státy na světě, třebas známá CIA z USA je nepochybně synonymem pravdy a lásky, jak dokládají statisíce mrtvých následkem jejích státních převratů, že ano ?
Nechceš už zalézt do nory k zimnímu spánku, vypadáš velice dezorientovaně a unaveně….
O statisících mrtvý bych ve tvém případě moc neblábolil, rusofilcko. Ten tvůj Putin a jeho mateřská KGB, díky které je tam, kde je, a jeho současné fašounské Rusko jich mají na triku milióny. Posílat tebe do nory je zbytečné, ty už tam dávno jsi.
Bouše, fašismus není pravicový. Ani ten ruský.
@ Max
Mesuge ? Vis vubec, kdo je autorem fasismu ? Jake je jeho ustredni heslo ?
Co to ma spolecne s ruskem ?
Ivánku, význam pojmů se v čase mění. Stejně tak jako např. existuje více typů socialismu, existuje i více typů fašismu, které se od sebe v drobných detailech liší. Ale chápu, že tohle je na tvůj primitivní mozeček moc složité a vybočuje to z tvého šablonovitého černobílého vnímání světa
Má smysl něco psát? Nemá.
langere jen mě neustále utvrzuješ v tom jak jseš absolutně hloupej a tupej.
langere jen mě neustále utvrzuješ v tom jak jseš absolutně hloupej a tupej.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
To je nezměnitelná konstanta.
Fizlove, prokuratori a soudci – nikdy nevymeneni nikdy nepotrestani smejdi, za odporne zlociny, kteri od plysaku pokracuji ve svoji predstave normalizace jak obcanu tak svych nastupcu, kteri jsou jako jeden muz pripraveni v zajmu svem a svych kolegu kdykoliv vykonat jakoukoliv svinarnu vuci svoji obeti vzdor zakonum lhat a podvadet… postupne si vytvorily vazby na nove podsveti a na exekucni mafii a spolu s urednikem ci politikem vytvari zcela absolutni moc …
V takovem nepravnim mafianskem prostredi se samozrejme zadneho pokroku a zapadni zivotni urovne nikdy nedockame …
To chce klid, Západ nás za chvíli dožene sám, pokud budou pokračovat v současném kurzu.
Autorka dělá chybu, že počátek našich dějin datuje rokem 1946. Přehlíží totiž relevantní události před tímto rokem, které měly na historii naši republiky velice zásadní vliv, takže volby v roce 1946 nic změnit ani nemohly.
Jakoby pro ni neexistoval Mnichov 1938, zrada našich západních tzv. spojenců, kteří nás hodili Hitlerovi jako kus kosti psovi, zapomíná na okupaci okleštěného Československa 15.3.1939, která zůstala opět bez reakce západních spojenců-zrádců, ačkoliv měli hranice tzv. druhé republiky garantovat.
Zapomíná na osvobození ČSR Rudou armádou, jaltskou konferenci v únoru 1945 o poválečných sférách vlivu, apod.
Je třeba si holoubkové přiznat, že naši otcové či dědové v roce 1938 neuměli ubránit republiku, takže všechny následky po roce 1945 jdou pouze k tíži nás Čechů samotných.
V tom se však osudy obou našich generace shodují, protože my dnes naši republiku před nepřítelem opět ze Západu také neubráníme.
Bohužel je třeba si nalít čistého vína, probudit se a nedělat tady tyátr….
Že jsi, milé Bouše, vypatlaný kokot, je tady většině lidí známo už dlouho. Že o Mnichovu víš hovno, je z tvého blábolu jasné. Že o našich údajných “spojencích” víš kulový, rovněž. Kdyby sis místo psaní těch tvých ubohých žvástů občas něco přečetl, udělal bys pro sebe aspoň něco. Takhle zůstaneš kokotem navždy.
http://neviditelnypes.lidovky.cz/historie-narodni-mytus-mnichovska-zrada-ffw-/p_veda.aspx?c=A120925_231458_p_veda_wag
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/nazory-a-komentare/jan-urban-mytus-o-mnichovske-zrade-spojencu-je-lzi/r~9ec51a2425c111e3909e0025900fea04/?redirected=1509281161
Škoda že neznáme tvé jméno, protože se tady skrýváš pod nejrůznějšími smyšlenými nicky, abys mohl ze zálohy na ostatní zákeřně útočit, aniž by to pro tebe mělo jakékoliv následky. Patrně jde o mimoděčný výraz libertariánských ideových pozic.
Chtěl bych se zeptat, proč Británie, Francie a Itálie podepisovaly Hitlerovi v Mnichově 1938 likvidaci Československa a jaké by to pro ně mělo následky, pokud by se této mnichovské zrady nezúčastnily ?
Nicméně relevantní je skutečnost, že naši předkové neměli vůli se Hitlerovi bránit. Stejně jako dneska stejnému nepříteli v Berlíně a Bruselu my.
Mám tady jen jeden nick, to za prvé. Za druhé jméno není žádnou zárukou pravdy. Za třetí že ty kritiku, (pro tebe) nepříjemné dotazy a poukázání na lži a nesmysly považuješ “zákeřné útočení”, vím už dávno od tvých blábolů v diskuzi o svobodě slova. No a za čtvrté přestaň se blbě ptát a přečti si ty články, máš to tam napsáno.
To je taky libertariánské nemít vlastní názor a schovávat se za jiné články ? To bude ten ancap tedy neskutečný bordel.
Opakuji otázku : Proč Británie, Francie a Itálie podepisovaly Hitlerovi v Mnichově 1938 likvidaci Československa a jaké by to pro ně mělo následky, pokud by se této mnichovské zrady nezúčastnily ?
Bože můj… když mám názor shodný s nějakým článkem, tak je jednodušší nalinkovat článek než se pokoušet to v diskuzi obsáhle vysvětlovat blbovi, který to stejně nepochopí.
Opakuji odpověď: máš to napsané v těch OBSÁHLÝCH článcích. Potřebuješ je sem překopírovat, osle?
Ancapácké pako, takže žádný názor ani odpověď na mou otázku nemáš.
Tak čau a příště neopruzuj, strupe. A polepši se.
Mám stejný názor jako autoři článku, rudý demente. Už to chápeš, nebo ani takhle polopaticky ti to není jasné? Odpověděl jsem ti 2x, duševní impotente.
Ancapácké pako, takže žádný názor ani odpověď na mou otázku nemáš. Tak čau a příště neopruzuj, strupe. A polepši se, šmejde.
Já vím, že nemáš odpověď, protože bys musel uznat, že píšeš kraviny. Tak se zmůžeš jen na opakování už vyvráceného slintu. Klesnul jsi na samé dno hlouposti a trapnosti. Útěchou ti může být, že hlouběji už to nejde
Ancapácké pako, když žádný názor ani odpověď na mou otázku nemáš, tak jseš dutý jak levičácký libertariánský bambus a dostal jsi ode mne pravičáka do držky. Tak příště neopruzuj, šmejde.
Ano, dno hlouposti, trapnosti a ubohosti. Holt ryzí levičák Bouše.
Velký zločinec Babiš, agent StB a ruských tajných služeb, komunista, který na době nejen po listopadu, ale i před ním, má svůj podíl, tak tomu věří tolik lidí, až je to nejen smutné, ale i děsivé.
Lze očekávat, že kdokoli se s ním umaže na vládní úrovni spoluprací, bude po zásluze odměněn, jako je tomu třeba v případě jeho “byznysových” aktivit.
Užiteční idioti si neuvědomují, že až budou použiti a vymáčknuti jako citron, budou jako nepotřebná veteš odhozeni, a historií budou odsouzeni k zapomnění, nebo jako odstrašující příklady.
Na 100% jsem přesvědčen, že taková KSČM Babišovi nevadí, a nepochybuji, že mu v důležitých protinárodních otázkách, a proti svobodným principům, bude ve sněmovně oporou. Obávám se, že nejen ona, ale i jiné strany, případně někteří jejich jednotlivci.
Není se v politice na co těšit, protože komunisté, a to nejen proto, že po listopadu vyvázli bez trestu, to ani po 28 letech stále neprohráli…
Kecy
Až na ty ruské tajné služby (o Burešově členství v nich nic nevím) je to velice trefně napsáno. Chápu, že se ti to jakožto rudému mozku nelíbí
Pan Petr Cibulka závidí, že počet voličů jeho Pravého bloku se vydal do autobusu, přičemž všechny hlasy propadly.
Kluci neobolševičtí, musíte příště ještě přitlačit a tomu Putinovi po novém roce vyhlásit z Jundrovské centrály válku. Určitě se z toho zhroutí a vítězství bude vaše….
Putinovi netřeba nic vyhlašovat, blbe, on se historicky znemožní jako řada bolševiků před ním. Nepochybuji, že mu zůstane řada pomatených hloupých fanoušků tvého kalibru, masový vrah Stalin jich má i dnes dost. A stejně jako u Putina se snaží lžemi, překrucováním a demagogií ukázat, že masovým vrahem nebyl a “pravda” (ta jejich, rudá, bolševická) je někde jinde
Tak koukám, že Cibulka tady má jednu dementní posilu. Židofilcky mají asi slíbené prémie, tak se slejzají jako švábi na pivo.
Koukáš, koukáš, a pořád vidíš hovno. Čím to asi bude? Že by z garáže do kanálu?
Putinovi netřeba nic vyhlašovat, blbe, on se historicky znemožní jako řada bolševiků před ním.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Maxi
Putin je kapacita, která nemá ve světě obdobu.
A také, Putin je záruka, že ti zasraní šmejdi USA nebudou už nikomu kroutit ruce.
Tudíž, je i pro nás zárukou, že nedojde k velké válce.
Rusko totiž drží ty zasrané šmejdy USA pod krkem, a to je pro celý svět jen dobře.
Tak se uklidni.
“Putin je kapacita, která nemá ve světě obdobu.”
To je fakt. Vraždění za zavírání oponentů a novinářů, drsné omezování svobody slova, zákazy všeho možného, podpora teroristů doma i v zahraničí, miliardy dolarů na zahraničních kontech… to se jen tak nevidí.
“A také, Putin je záruka, že ti zasraní šmejdi USA nebudou už nikomu kroutit ruce.”
To víš že jo, úplně se z něho posadí na prdel
“Tudíž, je i pro nás zárukou, že nedojde k velké válce.”
Asi tak jako byl zárukou Stalin, že?
“Rusko totiž drží ty zasrané šmejdy USA pod krkem, a to je pro celý svět jen dobře.”
Jistě, protože v Rusku je ten pravý ráj a blahobyt, zatímco v zasraném šmejdském USA je hladomor a jejich ministr financí prohlašuje, že nebude na důchody
“Tak se uklidni.”
Já jsem naprosto klidný, to jen ty jsi nebetyčně hloupý.
Ale přece jenom je dnešní situace pro nás Čechy příznivější než před 70 lety. Zatímco agresivní Západ zůstal nevěrohodný, zákeřný a zrádný nadále, tak v Rusku máme nejbližšího přítele a spojence proti euroamerické židomarxistické totalitě.
Na dnešním obrozeném Rusku je totiž podstatné, že chrání pravicové, konzervativní a křesťanské hodnoty, je proti euroamerickým buznám, lesbám a dalším deviantům, feministkám, zeleným klimabláznům, židovskému multikulturnímu šílenství, podporuje rodiny, děti, chrání náboženské svobody, brání svou vlast, hlídá své hranice, udržuje silnou armádu, atd. atd. Zkrátka je toho tolik, že každému pravičákovi musí plesat srdce, čímž je to náš nejbližší spojenec proti liberálně marxistickému Západu.
Rusko = pohoda, klídek, tabáček !!!!
Bouše opět blije tu svou stupidní písničku o “pravicovém” Rusku. Někdo už by měl ten pokažený gramofon dát do šrotu.
@ Bouse
Svata pravda co pisete. Za sebe musim rict, ze jedine rusko a jeho blizkost, me naplnuje jakousi nadeji.
Kdyby to tady doslo tak daleko, ze se tu nebude dat zit, rusko je pro me jasna volba.
Rusky se domluvim od slovenskych hranic az k Japonsku.
Od severnich mori az k arabskym poustim.
BOZE, ZEHNEJ RUSKU !
Ivánek nezklamal
Ivane
Máte s Lubomírem naprostou pravdu!
Rusko je nejen spása naše, ale i spása celého světa,
jelikož drží ty US vrahy pod krkem!
Ať žije Rusko, ať žije bratrský ruský národ!
Bože, žehnej Rusku!
100x
:-D
Pane Tichý, samozřejmě a bezvýhradně souhlas.
Bez Ruska a Rusů bychom už dávno neexistovali ani bychom neměli spojence a ochránce před západními židomarxistickými vrahy.
Pryč z bruselské a zaoceánské Říše zla !!!!
“Bez Ruska a Rusů bychom už dávno neexistovali”
Vy rudé kolaborantské kremrole určitě ne. A bylo by to jen dobře.
“ani bychom neměli spojence”
To píšu, kolaboranti.
Neomarxističtí a židobolševičtí soudruzi z EU, NATO a Západu jsou dnes rozčarováni, že jelcinovské Rusko klečící v 90. letech na kolenou a čekající poslední ránu z milosti se nerozsypalo, ale naopak pod vedením Vladimíra Putina se vzchopilo a stalo se respektovaným členem nového bipolárního světa. Nadržení chlapci už porcovali medvěda, ale ten jim ještě běhal po Sibiři. Ani se jejich frustraci nedivím. Inu, frustráti….. Cháááááááááááááááá
Šašek Bouše :-D
Maxi
Bouše má jednoznačně recht, tak proč ta nenávist?
Nehledě na to, že Rusko je dnes objektivně naše jediná opora, abychom přežili.
Proto bychom měli maximálně držet palce Rusku!
Ať žije nezlomné Rusko, ať žije velký, hrdinný ruský národ!
Osobně vnímám Putina za nejlepšího státníka světa!
Joe, jelikož jsi postižený podobně jako Bouše, vysvětlovat ti něco by bylo házením perel svini.
“Osobně vnímám Putina za nejlepšího státníka světa!”
Fašistu a vraha, který prohlásil, že lituje rozpadu SSSR a který prohlásil, že za “démonizací” jednoho z největších masových vrahů všech dob Stalina vidí snahu útočit na Rusko, může za největšího státníka prohlásit jen imbecil s IQ na hranici kreténismu.
A jen tak mi mimochodem letos v tom vašem slavném Rusku vyhrála bolševická zrůda Stalin nad Putinem jako největší historická osobnost. Tolik k ruskému myšlení a odpovědi, proč je ve vedení Ruska zrovna Putin.
Ancapácký strupe, když tvrdíš, že je Putin vrah, tak odkaž na nějaký článek, aby se tvůj handycap neumět formulovat názory nějak vyrovnal. Zajímavé, že prorežimní nebo západní média o žádných vraždách nepíší. Aha, já zapomněl, oni jsou tam všichni agenti KGB, FSB, GRU, Čeky, NKVD atd. atd.
Proč bych, rudý šašku, odkazoval na nějaké články, když ty je stejně nečteš a i kdyby ano, tak je nepochopíš? Několikrát jsem tady odkázal na dva články ohledně Mnichova, ale to ti nebránilo pořád dokola kopírovat tvůj dementní slint o tom, že nemám žádný názor.
“oni jsou tam všichni agenti KGB, FSB, GRU, Čeky, NKVD atd. atd.”
Chceš snad popírat, ryzí idiote, že Putin byl v KGB?
Chápu, že někteří z nás ještě bojují dávno prohrané války, ale překvapuje mne, že se tady začínají bojovat i dávno prohrané revoluce. Čmoudi jsou na hranicích, držte pohromadě !
Tak jsem nazval Langra p.i.c.u.s.e.m a zase se zkouma nezavadnost meho prispevku . Uz me to nebavi. Ze tu maji bordel v plusech a minusech, to je nevzrusuje . Ale jinak jsou haklivy jak pansky kurfirst.
Soudruh Fučík – Tichý:
On si ještě možná někdo myslí, že jistá slova, tedy vulgarismy, do slušné společnosti nepatří, a proto asi funguje asi i onen filtr.
Ty samozřejmě také do slušné společnosti nepatříš, a proto se odpovídajícím způsobem vyjadřuješ.
Už jsem Ti to psal nedávno. Nikdo Tě tu nedrží.
Pánové, zdravím v diskusi, asi tušíte koho.
Já vím, že to píšu poměrně často, ale fakt si myslím, že je to podstatné. Pro pochopení toho, co se děje v Evropě, je zapotřebí podívat se do Ruska.
Tamní Duma je složená ze 4, 5 fašistickobolševických politických stran, přičemž vedoucí úlohou je v současnosti Putinovo Jednotné Rusko. Podobnost s Národní Frontou v ČSR asi není náhodná. Ostatně na podobném principu to funguje v mnohých státech v Evropě, a Česko vítězstvím Babiše k tomu nemá daleko.
Je to parodie demokracie, asi naprosto záměrná.
Rovněž je na místě podívat se, jak je Rusko islamizováno, s džinem Islámu si dnes soudruzi pěkně zahrávají, vše, co se jim hodí jako spojenec proti křestanství a Západu, používají.
Pokud se podíváte na fungování současné EU, je to v zásadě podobný princip, jako SSSR, a zákonodárství, které přichází z Bruselu, je do značné míry následováno ruským příkladem.
Ne, to, co kdysi předpověděl Chruščev tehdy budoucímu prezidentu Nixonovi, že jejich vnuci už budou žít v komunismu, to pravděpodobně nebyl vlhký sen pomateného komunisty, ale dlouhodobý plán, který je realizován.
Rusko samozřejmě nevede otevřenou konvenční válku, protože v té by proti NATO neuspělo, ale vede válku jinými, méně otevřeně brutálními, ale zákeřnějšími způsoby. Přičemž kombinuje vyhrožování s propagandou, ve které se prezentuje jako spojenec proti terorismu, a jako garant křestanství.
Současná ruská armáda soustřed’uje na západě Ruska četné a ozbrojené vojsko, už se nacpali do Běloruska, samozřejmě “dočasně”.
Na Ukrajině, v Polsku, či v Pobaltí mají s Ruskem bohaté zkušenosti, a proto stojí o pomoc Západu, který ovšem infiltrován ruskými agenty je v tom asi nechá, jednoho po druhém.
Myslím, že nadále bude pokračováno v islámském terorismu, migraci, a socialistickém umrtvování Evropy, a silný tlak na rozpad NATO, které bude pravděpodobně futrováno úzkým spojenectvím s Tureckem.
Ruská armáda postoupí dál až v momentě, kdy si budou jisti vítězstvím.
Jsem názoru, že podporou Českých, komunistických kolaborantů si jsou jisti, mají jich v Česku opravdu hodně, zřejmě proto není v Česku tolik imigrantů, jako na západě, či jihu Evropy, a zřejmě i proto do Česka nedorazil ruský, nebo dokonce čínská forma zákazu držení zbraní.
Asi není v tomto kontextu ani náhoda, že Rudá Armáda v ČSR po válce nezůstala, nebylo to třeba. Došlo na to až v 68.
Evropě hrozí silný rozvrat, možná i předání kompetencí z Bruselu přímo do Moskvy, protože Evropa je lákavá kořist, vždyt’ HDP Ruska dosahuje sotva HDP Itálie.
Nic na tom nemění ani fakt, že jednotlivé (skrytě) komunistické frakce v Rusku i po celé Evropě soupeří o vliv bezohlednými prostředky, a k Marxovi, Leninovi, či Stalinovi se nechtějí zatím otevřeně hlásit. Nicméně inspirace těmito neblahými postavami je na Západě i v Rusku patrná.
Nedůvěra v media – nebot’ oni vědí, že kdo ovládá media, má velkou moc – JE NAPROSTO NA MÍSTĚ.
Rudý internetový trolling a propaganda, která vše špatné hází na USA, či na židovské etnikum, je součást jejich hybridní války.
Velkou většinu toho, co píšu, o tom s velkou pravděpodobností nebudou psát media, která jsou pod ruskou kontrolou.
Pozdravení pane Langer.
“že podporou Českých, komunistických kolaborantů”
Jo, jsou rozlezlí všude, i tady mají své zástupce. Že, Bouše, Joe, Ivánku Tichý? 140 miliónu mrtvých a století temna je pro soudruhy málo.
vy mate velky strach, to uz se dnes da lecit, mel byste s tim jit k doktorovi, jinak to nezvladnete, myslim to s vami dobre a uprimne
“vy mate velky strach”
Jak jste na to přišel?
“jinak to nezvladnete”
Zatím to zvládám celkem dobře
“myslim to s vami dobre a uprimne”
Chraň mě všichni svatí před takovými, kteří to se mnou myslí dobře a upřímně.
@ zmr. Langer – Cibulka
P.i.c.u.s. je pro tebe vyznamenani .
A ted se jeste z nejake zumpy vynoril tvuj rozkurovac s. Jemelka. To zas budou orgie frustratu.
Ivane
Prokrýlepána, Foustka, že voni zas holdovali tý vořechovce? Já jim tolikrát řikal, že si vod toho maj dát urlaub, protože jinak pak z toho maj ty stavy. Rusové jsou nevycválanci nevycválaný, to maj recht. Ale jak povidám, jakmile voni do toho přimíchaj tu vořechovku, hnedle je voheň na střeše. V tu ránu jsou z toho celej říčnej vlítnout na rajón a pozatejkat i toho pekařovic učně, jelikož mu jeho táta s mámou dali Igor. V tý svý rozlícenosti, co jich popadne, to voni pak jsou učiněnej mor a neštovice! Poslouchaj, daj už jednou na mou radu, aby zůstávali u kmínky. Moc dobře sami věděj, že po ní netropěj takový divočárny!
„TROLL je v internetovém slangu obvykle anonymní účastník online diskusních fór, chatů či blogů, který zasílá záměrně provokativní, urážlivé nebo irelevantní (off-topic) příspěvky, jejichž hlavním smyslem je vyprovokovat ostatní uživatele k emotivní odezvě, nebo jinak narušit normální, věcnou diskusi. Činnost trolla bývá v internetovém diskurzu nazývána trollingem či trollováním.
Činnost trollů neunikla ani sociálním inženýrům. Tak se stává, že je troll placeným, nebo i dobrovolným (z přesvědčení) spolupracovníkem nějaké agentury a jejich činnost bývá za účelem dosažení nějakého cíle koordinována. Cíle mohou být rozličné…“
Varholík jede za love
Jak to víš? Nevíš, ale jako správná rudá palice máš ve všem “jasno”
“Evropě hrozí …… i předání kompetencí z Bruselu přímo do Moskvy, protože Evropa je lákavá kořist,…”
Pane Cibulko, nechcete si už konečně zajít k psychiatrovi ? Věřím, že v Brně je jich dostatek, kteří by Vám ochotně pomohli.
Pane Gottwalde,
nemusíte o mne pečovat.
Zeptám se Vás. Jak se bude chovat ruský agent?
Bude říkat:
Jsem ruský agent, pracuji pro zájmy Moskvy, protože mne za to platí/ protože to tak mám již od doby před listopadem/ protože jsem- (bývalý) aktivní svazák/ komunista/ estébák/ absolvent studií v SSSR, jimi vyškolený kádr…
Nebo bude říkat:
Nebud’te paranoidní, potřebujete psychiatra, vidíte ruské agenty i v lednici a v paštice, KGB už neexistuje, Brežněv už umřel, atd?!
Zcela nedávno se soudruh Putin objímal s nějakým hodně starým dědkem z KGB, který byl kdysi jeho nadřízený.
Co to znamená, to si může asi každý odvodit.
Pane Cibulko, Vaše jméno Petr je i v ruštině, tak je zde závažné důvodné podezření, že jste kágébácký židobolševický agent svou příslušnost k Západu jen předstírající. Já být Vámi, tak si dám na Vás samotného velký pozor, protože byste mohl zavolat sovětské tanky a reinkarnovat Brežněva. Brrrr, ta představa je úděsná….
Sám bys toho psychiatra potřeboval jako sůl, tvé mentální poruchy by vydaly na učebnici.