
“Nové” Rusko
F. HRABAL 03|04|2016
Vždycky, když slyším z úst nějakého “experta na Rusko”, jenž se ohání tím, že tam nedávno byl a jak se prý úžasně změnilo a že to je už “nové, jiné Rusko”, může mě šlak trefit. “Nové Rusko” je asi tak nové, jako by bylo nové, pseudodemokratické Německo, v jehož čele by stanul bývalý důstojník Gestapa, v jehož parlamentu by zasedali poslanci NSDAP s hakenkrajcem na klopě a jehož ulice by zdobily pomníky Hitlera a Himmlera.
Většina z těchto “odborníků”, přestože Rusko nedávno navštívili anebo tam strávili určitou dobu obchodně, zná skutečné Rusko akorát “z rychlíku”. Většinu svého služebního pobytu totiž strávili v Moskvě či Petěrburgu, kde žili mezi kolegy byznysmeny,manažery a obchodníky, na pivo chodili do restaurace v Českém centru, IrishPubu či jiné “typické” místní krčmy, oblíbené zahraničními obchodníky, odtud vytáhli paty maximálně na daču některého obchodního partnera… a novost/modernost/světovost Ruska vyvozují z toho, že na Rudém náměstí je reklama CocaColy, štětky mluví anglicky, přeškolení kgb-áci v chrámech líbají ikony, oproti Kremlu je McDonald, po ulicích se vozí zbohatlíci v limuzínách a v moskevských parcích se povalují místo opilců narkomani závislí na afghánském heroinu, jehož významná část končí u ruských spotřebitelů, k nimž směřuje přes špatně střežené hranice středoasijských států.
Takže tito rádobyexperti ani netuší jak vypadají hlinité “autostrády” (na nichž je navíc tu a tam závora a kulometné hnízdo a vojáci se samopaly zde opakovaně kontrolují každého cestujícího!), smradlavé latríny na něž chodí v létě i za mrazu školní děti v Tuvě i docenti v Ulan Ude, buřinou zarostlé dřevěnice ve vesnicích kousek za Moskvou či Petěrburgem (jimž dodnes vévodí Leninovy sochy), zemljanky na Solověckých ostrovech, rozpadávající se průmyslové komplexy na Kolymě či v Chakassku a Tuvě (kde snad nenajdete jedinou fungující fabriku… já tam navíc byl náhodou také v době naftové krize v květnu 2011, kdy většina čerpadel neměla kapku benzínu – v Rusku, ropné velmoci… absurdní,co?), opuštěné uranové doly, hnijící lodě v přístavech atd., jelikož přiletěli letadlem přímo na moskevské letiště, ani netuší, že téměř celou západní hranici Ruska (od Pobaltí po Murmansk) nadále lemuje “železná opona” (ostnaté dráty, protitankové zátarasy, strážní věže a vojenské základny) … ale hlavně si nikdy nepokecali s normálními lidmi, kteří neumí anglicky, nemají doma ani splachovací záchod, natožpak počítač s internetem, ale zato strávili v mládí 15 let na magadanských zlatých dolech anebo štosovali v gulagu mrtvoly svých spoluvězňů, dřou bídu a uhýbají na ulicích limuzínám v nichž se vozí “rudí kapitalisté”, bývalí estébáci (KGB-áci) a komunističtí papaláši, kteří rozkradli státní podniky a teď tráví léto ve svých rezidencích ve Španělsku, zatímco žebráci ověšení válečnými vyznamenáními proklínají Gorbačeva, kapitalismus i demokracii!
Faktem je,že v Moskvě a Petěrburgu vyrostly luxusní hotely, nablýskané butiky světových značek a bary, fast-foody, sex-shopy a skleněné věžáky bank, ale Rusko není jen Rudé náměstí, Kreml a Ermitáž, to jsou i desetitisíce dřevěnic, ruiny kolchozů a fabrik, lebky a kosti křupající pod nohama na místě bývalého lágru na Sekernej Gore… a hlavně komunismus a imperiální nostalgie v srdcích a duších statisíců Rusů, strach neruských obyvatel federace ze šovinistických projevů “bílých” Rusů a desítky Kavkazanů, Burjatů, Tuvinců, Jakutů a občanů středoasijského původu každoročně zavražděných ruskými skiny a neonacisty (znám osobně desítky ruských občanů “2.kategorie”, kteří se bojí cestovat do Moskvy i na služební cestu a své děti posílají kvůli rasismu studovat raději do Číny a Mongolska, takoví občané se přestávají ztotožňovat se státem, jenž pouze obývají (např. na Sibiři vzniklo hnutí za odtržení Sibiře a připojení k USA); nárůst rasistických, antisemitských a antidemokratických útoků a veřejných vystoupení, většinou pod blahosklonnou ochranou milice, která jinak surově mlátí i opoziční politiky (včetně invalidních bývalých disidentů) a jejíž důstojníci – mnohdy absolventi VŠ KGB – mají nadále nad stolem portrét Stalina, jenž běžně dominuje i demonstracím jeho pohrobků, “demokraticky” zasedajících i v parlamentu, přestože se hrdě ohání rudými vlajkami se symboly komunistického teroru a hlasí k zločinným bolševicko-leninským tradicím. To jsou aspekty jimiž se liší demokratura od demokracie.
Jedním z typických rysů ruské společnosti – který sdílí se státy Jižní Ameriky, JV Asie a Afriky – jsou mlhavé hranice mezi mocenskou strukturou a mafií (i mezi politikou, ekonomikou a justicí), všudypřítomná korupce a četné vraždy politických aktivistů a novinářů, jež zde nahrazují politický dialog.
Navíc zde de facto funguje cenzura a korumpování médií, včetně administrativních zásahů do fungování internetu a úředních represí vůči nepohodlným vydavatelům a novinářům (svoboda slova je zde ohraničena zájmy a libovůlí úřadů a oligarchů), omezována je i činnost “třetího sektoru”, včetně nadací, charitativních a občanských organizací, takže skutečná politická opozice nemá ani šanci se etablovat.
Kritika vlády či úřadů je nadále v Rusku běžně považována takřka za “protistátní činnost” (jako v dobách SSSR); jednou z ukázek tohoto přístupu je např. pronásledování matek vojáků za to, že rozvířily veřejnou diskuzi o nelidských poměrech v ruské armádě – hladu, ponižování a týrání vojáků základní služby.
I nadále sovětské, pardon, ruské úřady fakticky svými absurdními administrativními opatřeními znemožňují individiální turistiku, jelikož každý cizinec (kromě toho, že je od návštěvy Ruska odrazován složitou procedurou vyřizování víz, jež nelze pro jednotlivce získat jinak než na základě úředního pozvání) je povinen během pobytu dodržovat víceméně nejasné předpisy ohledně povinné registrace pobytu u Federální migrační služby v každém městě, kde se zdrží více než 2 dny – aniž by i místní občané chápali tyto předpisy, zároveň je jejich porušení přísně trestáno, pokutou či vyhoštěním (já osobně jsem se ve všech pobočkách FMS setkával s tím, že moje dokumenty jsou špatně vyplněny, ačkoliv je předtím vyplňovali kolegové dotyčných úředníků a nikoliv já).
Kromě toho jsou po celém Rusku obrovské oblasti, de facto zakázané pro cizince (a mnohdy i místní lidi), konkrétně např. příhraniční oblasti, a to obvykle celé příslušné okresy, takže v případě některých republik – např. Tuvy či Altaje – představuje zakázaná zóna skoro polovinu jejich území, a jelikož na vyřízení žádosti o vstup má Pohraniční police 60 dní, nemá pro turisty prakticky ani smysl o ně žádat (sem samozřejmě nezahrnuji regiony v nichž dodnes probíhají boje ruských vojenských jednotek proti partyzánům – též “typická črta demokratické země”).
Těmito restriktivními opatřeními (zřejmými relikty komunistické špionománie) tedy ruské úřady zároveň fakticky sabotují rozvoj turistiky, v některých regionech potenciálně jediného možného zdroje příjmů vzhledem k neexistující či rozpadající se ekonomické infrastruktuře.
Doby totality ostatně připomíná i samotný systém cestování po Rusku, jenž se týká i “domorodců”. Bez předložení pasu zde není možno nejen zakoupit lístek na vlak (tj. včetně vnitrostátních či lokálních spojů), ale dokonce ani nastoupit s platným lístkem do vlaku – což samozřejmě představuje (v návaznosti na systém registrace pobytu) ideální, takřka dokonalý systém sledování pohybu občanů.
V průběhu posledního sčítání lidu vzniklo na Sibiři politické hnutí usilující o odtržení Sibiře od Ruské federace, prohlášení Sibiřanů za samostatný národ a následné připojení Sibiře ke Spojeným státům. Hnutí je na Sibiři poměrně populární, obyvatelé Sibiře mají pocit, že “dotují” Rusko. Že dávají více než dostávají. A že jsou pro Rusko “dojná kráva”.
ZDROJ: Fero Hrabal
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2019: *****
Milan Tahovský 1000,- Kč, Jakub Malinovský 55,- Kč, Petr Macura 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Radek Mrňa 500,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Jitka Rytířová 800,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Věra Heyduková 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč
Celkem za měsíc: 4 705,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Křesťané jsou nejvíc perzekvovaná skupina na světě - 17.2.2019
- Poznámka o lepších lidech - 17.2.2019
- Trump nominován na Nobelovu cenu míru - 17.2.2019
pokud vím,tak na Aljašce vzniklo podobné občanské sdružení-jen je to přesně obráceně-chtějí pryč z USA a návrat k Rusku…:-)
No vida, tak si můžou vyměnit území. :)
Ostatně, znám i pár Čechů a pár Rusů, kteří by si mohli prohodit občanství, k spokojenosti všech.
Jen jedna připomínka – skutečný tuzemský expert na Rusko se zpravidla neohání tím, “že tam nedávno byl”, ale naopak se snaží ututlat, že tam nikdy nebyl a Rusko zná jen z Protiproudu.
Každého, kdo tvrdí, že v Rusku byl je třeba se zeptat, proč tam nezůstal. Aleši
Díky, pane Hrabale, za Váš článek
Řadu skutečností, o nichž se výstižně zmiňujete (viz odkazy níže), jsem na stránkách PP již dříve naznačil.
Od té doby jsem vyslechl desítky různých arogantních oslovení a sprostých nadávek (viz odkaz níže), pomluv a na cti utrhání, byl jsem posílán do krematoria učit se skákat do rakve a také mi bylo vyhrožováno fyzickým násilím, při němž, při zvolání hesla – “To máš za toho lampasáka, zmrde!”, mi vyslaná skupina rozbije hubu…
Pravdu však umlčet nelze!
https://www.youtube.com/watch?v=y32eMvdlIK0&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=nJFA3NWpFp0
https://pravyprostor.cz/neni-hrich-byt-gay-ale-vnucovat-to-svemu-okoli-za-cizi-penize/#comment-87503
Ani dlouho netrvalo a první rudá štěnice, s označením “fikus”, po zveřejnění mého komentáře přiběhla, snažíc se smočit svůj sprostý sosák. Marně!
Zombie, nekteri Americane emigrovali do CCCP, a velice brzy se zkouseli odtud dostat zpatky, vetsinou neuspesne. Panu Hrabalovi dekuji za zajimavy a poucny clanek.
Článek si nebere servítky.
Přestal jsem tam jezdit ca před patnácti lety, těžko můžu posuzovat současnost, je určite možne, že k pár změnam tam došlo.
Realitou však je, že většina popsaných parametrů docela odpovída.
Jejich nevraživost především ke kavkazanum značna, k mongoloidnimu etniku (odborný výraz) o něco méně. Pozor, recipročne plati stejně, v Novosibirsku jsem na evropský vzhled málem doplatil.
S demokracií si moc hlavu nikdy nelámali, bohati pohrdají chudými až okázale.
Ale jezdil jsem si, kam me napadlo. Kontrolovat “dakumenty” je národní sport.
Změnilo se spousta měst, pravda, jen se prohloubil rozdíl mezi městem a “derevnoj”. Ten výraz mimochodem znamena opravdu dřevěnicárna (nebo jak nazvat osadu dřevěnic).
Jako latrina vypadaji i drahe toalety v restauraci, nehlídá-li je “pacan”. Jine vnímání hygieny. To samé při dodržovani obchodních pravidel. To same ve vztahu k prostředí. Žili ve feudalismu, pak leninostalinobreznevosvěte, nakonec hup do “trhu”.
Hranice mezi mocenskou strukturou jsou mlhave, na rozdil od sice “neexistujiciho” avšak zcela zakryteho propojeni na západe či tu. Oni to tam ani moc nepopírají, zde naprosto.
Autorka článku o Číne piše o zvyšování obecne kulturnosti zeme vedle zvyšování ekonomického stavu a životní úrovne.
Rusko ale nemá moc jak. Embargo a cena ropy fungují.
Úsměv často považuji za výsměch, většinou moc nevoní. Úředník bez bakšiše nehne prstem. Nečistí si boty, muži ani ženy. Nedělali by jinak nic jiného.
Více to plati na derevnji, když ale ty “obyčejné” nepodrazite, většina z nich vás nenecha ve štychu. Da (ne proda) najist, umýt, vyspat. Západo a Středoevropani se tam “do štychu” dostanou díky neznalosti prostředí každou chvíli, kdyby se na místní nekoukali jak na opice, občas by si odnesli jiný dojem.
P.S. Holinek asi moc čet a pak se probudil s rukou v nočníku. V jeho případě absolutne ignoruji slušnost.Když pipisuje, kam všude byl poslán, přidávám – ke všem čertum.
A pane Rudy, Američany skutečne nemusejí. Že by jim snad křivdili…?
Fikusi, proč ten protimluv? S příspěvkem z fikus 3.4.2016 ( 01:48:32 ) mohu souhlasit. Jistě. pobýval jsem v SSSR asi půl roku v roce 1976. Asi se toho moc nezměnilo. A ani nemohlo změnit.
Ovšem onen příspěvek s Holínkovou rukou v nočníku je čímsi, co ideologicky ignoruje slušnost.
A Američany nemusejí? Byste se divil, jaké zázraky dělala hloupá žvýkačka.
Pane Jemelko, nevím, kolik příspěvků tu pročítate.
Kdyby ten voják byl z Paraguaye, mel bych to Holinkovi za zle uplne stejne.
Jinak mi jakési to máslo na hlavě moc nedovoli se na ně odvolávat. V případe jmenovaneho však ztroskotaly vyšší principy mravní Jana Drdy.
Kdyby to byl jen menší exces pod vlivem neodstranitelneho traumatu, reagoval by na výtku úplne jinak. To je tvář pod makeupem.
Neodvolávám se na poznámky dalších “štěnic” jako na důkaz.
Stejne tak je ale nepovažují jen za potměšilou zlovůli. Na to snad přece jen umím rozeznávat.
Po dobu svých komentářů na PP budu v souvislosti s nim používat jen vulgarismy, bez ohledu na potřebu a vhodnost kultivovanosti právě zde.
A co se žvýkačky tyče, rozumím, kam směrujte. Nicméně stejne tak jsme panáčkovali my, o cigaretách “Amerikach” nemluvě.
Pamatujete Tuzex, u nich ” Berjozku”. Poptávka nenasyceneho trhu.
Lidé tu porovnávají dle osobních zkušeností. Plamenne to komentují druzi, vedici o tom povětšinou tolik, co o h.., no, o metabolickem produktu.
Porovnam tedy i ja.
Americký Stredozapad s východní Sibiři.
Dostupnost zboží srovnat nelze.
Osobní nastavení chování, pohledu na svět, vzdělání. Vezmeme-li jako parametr znalost nás – ČR, jedni konstatují
What the fck is that Check?? Hey, dude! Such a fckn dumb name! Is that somewhere in Russia??
Druzi
Nu vot, eto byvšaja Čechoslovakija. Botinki u vas očen normalnyje.. Počemu uže něvozite? I što Karel Gott? Iščo pějet?
Je to srovnání, které má jen částečnou výpovědni hodnotu.
Ale jakousi přece.
Velmocenske chovani obou zemi se tu pretrasa horem spodem.
Pane Jemelko, natolik se dobře známe, abych Vám mohl otevřeně říci, že pokud se týče arogantních a zvrácených reakcí ze strany nick “fikus” vůči mé osobě, tak si jich vůbec nevšímejte. On za to nemůže! Ne každému bylo shůry dáno…
Já jej od jisté doby zcela ignoruji a lidé (čtenáři) PP, jichž si za tu dobu mého působení ZDE vážím, rovněž.
K Vaší poznámce, ohledně osobních diskusí (rozprav) s panem Andělem, ještě dodávám, že na rozdíl od zdejších diskusí, to byl přímo balzám na duši!
Vzkaz autorovi. Asi takhle. Nechme to na Rusech ať sami posoudí jestli se jim líbí víc nové Rusko Jelcina (rozkradený upadající stát a armáda) anebo nové Rusko Putina. Nám je do toho asi tolik jako Rusům do toho bordelu zde. Nám nediiktuje Rusko ale protektor Schapiró, diktátoři z Berlína a z Bruselu. Zaobírejme se raději bordelem doma a v EU a nechme Rusy ať si doma žijí a rozhodují po svém a udržujme s nimi pokud možno dobré vztahy. Po nás není větší hrozbou Rusko než politika USA, Bruselu a Německa.
PAN AUTOR napsal výborný a seriosní článek; díky za něj!
A soudruh Jonas je blbec.
Jejda Jonas se dotknul Lyzace Amickych kouly :-D
Aniž bych blíže specifikoval, co je Jonas (tím nikterak nenaznačuji, že konstatování Walsoray, mi jde proti srsti), musím vyjádřit naprostou shodu s jeho názorem, jenž vyjádřil slovy:
“…Nechme to na Rusech ať sami posoudí jestli se jim líbí víc nové Rusko Jelcina (rozkradený upadající stát a armáda) anebo nové Rusko Putina. Nám je do toho asi tolik jako Rusům do toho bordelu zde…”
Také si to myslím. Ovšem zásadně nemohu souhlasit s tím, když na stránkách Pravý prostor den co den, od rána do noci, někteří s komentátorů píší a svému okolí vnucují svůj názor, vyjádřený slovy:
“Našim nejbližším spojencem je pravicové a křesťanské jaderné Rusku… budeme ještě rádi, když opět jejich tanky nám pomohou… Ať žije Putin, ať žije Rusko” atd.
Tudy cesta rozhodně nevede, to tedy NE! (za to NE, mě vůdce ANO, jistě rád nebude)
Největší hrozbou je servilní politika ČR a její neustálé strkání hlavy do něčího chomoutu.
Pak už je jedno, kdo sedí zrovna na kozlíku a práská nám nad hlavou bičem.
I když od Rusa to fakt bolelo.
No, to je ale stvavy, reakcni clanek plny lzi!! Soudruh Bouse to jiste uvede na pravou miru. Kazdy prece vi, ze ryzi pravicactvi a prave koulevnictvi lze nalezt prave jen v soucasnem Rusku.
v současném PRAVICOVÉM A KŘESŤANSKÉM RUSKU…
Pavle, rovněž to účelové “křesťanství” antikrista VVL výše zdůrazňuji…
P.S.
Oprav si ncik, vypadlo Ti písmenko “t”
tak to nevím jak je to možné?
Ale ryzouši pochopili…
… to jistě, ti jen uvidí Pav… a již reagují jako býk na rudou muletu
P.S.
To písmenko ti tam chybělo již několik dní…
tak jak říkal můj francouzský šéf, to není možné, to je bordéél!
… tak nějak
https://pravyprostor.cz/nove-rusko/#comment-166741
pane autore, doufám, že vás ten šlak brzy trefí, syn mých přátel, kteří kdysi emigrovali do USA, nás občas baví historkami, jak také vypadá americký zapadákov , minulé století, občas šlehnuté reklamou na Colu, ono totiž, ač se nám to nezdá, rusko a amerika má mnoho společného, touhu po rozpínavosti, fascinaci silou, obrovské počty chudých a na druhé straně neuvěřitelně bohaté lidi, negramotné analfabety, velké počty šílenců a masových vrahů, místa, kam je lepší nechodit a místa, kam můžete sice chodit, ale musíte počítat s armádním dohledem, neboť se v té oblasti zrovna “cosi” zkouší, i v Americe, světe div se existuje mafie, původní obyvatelé jsou na třetí, ne-li čtvrté koleji, mají záměrně omezovaný přístup do politiky i státní správy, někteří Američané by si přáli aby vymřeli, aspoň by nikdo už nepřipomínal, jakým způsobem Amerika ke svým územím přišla, takže sumárům, Amerika a Rusko si nemají co vyčítat, ba co víc, ani v jiných státech není všechno košer a pokud se vám můj názor nelíbí, je mi to putýnka
Ano, kromě toho, že v USA je asi tak 100x vyšší životní úroveň!
Když budete okrádat dalších 50 států a směňovat jejich suroviny a zboží za čerstvě natisknutý hajzlpapír a sliby taky se budete mít dobře.
A za chrbtem třímat velký klacek – kdyby se to náhodou partnerům nelíbilo.
Soudruhu Jonasi, máte patrně na mysli Sovětský Svaz; o USA nemáte ani ponětí!
Další debatu v Vámi končím, neboť jste velmi omezený ubožák!
… té rudé štěnice se jen tak člověk nezbaví
Kde? V Miami Beach?
ne, tam ji mají vyšší 500x
Ano a jak pro koho, žijeme v Goldenu , Colorado a ujišťuji vás všechny, že tohle není země, do které jsme se v sedmdesátých letech přistěhovali a je dost dobře možné, že i odtud budeme jednou utíkat možná zpět do Čech. V USA dnes neexistuje střední vrstva, ani svoboda slova, ani demokracie pro všechny. To bylo, s tím je konec, přišel Obama a pohádce zazvonil zvonec. Za 8 let pro Američany neudělal vůbec nic jen nechal zemi plundrovat bankami a cpal jen do tzv. obrany proti terorismu a přitom se podívejte jak my sami dnes ten terorismus vlastně za svoje daně podporujeme. Tenhle článek o Rusko, no comment, je nenávist bez objektivity. My jsme po a kvůli roce 1968 odešli, ale to neznamená, že jsme ztratili soudnost a objektivní náhled ač nyní američtí občané.
No, jako v Rusku to asi takové není, že?
Tady nikdo Obamu nehájí. Ovšem pořád mají USA výhodu, Obama už zvolen nebude, na rozdíl o Putina!
Zlatý pane Goldene, pokud si mohu dovolit drobnou poznámku k Vašemu komentáři, tak bych Vám doporučil s tím rozhodnutím – “utíkat zpět do Čech” – posečkat do chvíle, až nás, stejně jako v roce 1968, opět obsadí rusky mluvící vůdcové velmoci, zvoucí Rusko
a jak ví, jak vypadá americký zapadákov? On pracuje u CIA, že tam dostal propustku?
Pavle jako nouzovku muzete pouzit google street view. A seznamit se s vyspelou USA
nemusím, mám v USA dostatek příbuzných…
Nykado velmy pekne napsano …. americky zapadakov znam a asi se od ruskeho o tolik zase nelisi. A taktez v Americe jsou bohaci a v Rusko taky. Je to vsechno o propagandy kterou do nas tlaci media. Ale jinak USA a Rusko si opravdu nemaji co vycitat.
nykado, na svůj názor máte svaté právo a nikdy bych si nedovolil Vám jej upírat, i když s ním zásadně nesouhlasím.
Já jen čekám, až zde bude někdo vyprávět příběhy těch tisíců emigrantů, co před komunistickou zvůlí emigrovali do SSSR, předchůdce současného Ruska, jehož prezident se k odkazu CCCP několikrát veřejně přihlásil…
Tak koukám, že redakce potřebuje podpořit klikání, tak umístila další komediální článek na téma Putinovo kágébácké Rusko.
Do vnitřní záležitostí Ruska drze vrtat je snad už místním redakčním sportem, a v ničem si nezadá s Mitrofanovem, Fištejny, Palaty, Fendrychy a dalšími zatrpklými individui. Až má člověk pocit, že není na pravicovém portálu, ale na neomarxistickém prorežimním propagandistickém plátku ve stylu ÚV KSČ.
Přitom Rusko je vzorem pravicovosti, křesťanství a konzervatismu. Pravicovost s konzervativně-liberálními prvky se v Rusku projevuje návratem k tradičním křesťanským západním hodnotám – rodina, křesťanství, vlast, omezováním propagace homosexualismu, podporou pravoslavné církve, stavbami a opravami kostelů, národních tradic, manželství, přidělováním pozemků na stavbu rodinných domů, nízkými daněmi, vyrovnaným státním rozpočtem. Dále zavrhováním nejrůznějších euroamerických deviací jako např. LGBT, feminismu, globálního oteplování a environmentalismu, politické korektnosti, genderismu, multikulturalismu, atd. atd.
Konkrétně : Rusko zavedlo pravicovou ikonu nízkou rovnou daň, usnadnilo registraci politických stran a hnutí, zavedlo kontrolu nad zahraničními neziskovými organizacemi (stejným zákonem jako v USA), popřevratové oligarchy zařadilo do právního rámce a jejich nikým nevolenou politickou moc paralyzovalo, podporuje západní křesťanské hodnoty, pravoslavnou církev, rodinu, manželství muže a ženy, děti, proto přiděluje bezplatně pozemky na stavbu rodinných domů. Má vyrovnaný státní rozpočet a zcela minimální státní dluh. Dále zastavilo propagaci homosexuálů (stejným zákonem jako Velká Británie), LGBT, feminismu a dalších zvrhlých deviací, staví a opravuje kostely, navazuje na národní tradice z doby carismu, neuznává globální oteplování a environmentalismus, atd.
Z hlediska demokratických zvyklostí Rusko je dále 20 let členem Rady Evropy, je signatářem mezinárodní Úmluvy o ochraně základních práv a lidských svobod a podléhá jurisdikci Evropského soudu pro lidská práva ve Štrasburku, byť nyní aktuálně si Rusko a Velká Británie jisté autonomní pravomoci vyhrazují. Tudíž v případě jakýchkoliv pochybností o nedodržování lidských práv by Rada Evropy a soud zasáhly, což se zatím nestalo. USA členem této instituce samozřejmě nejsou. V Rusku je zakázán trest smrti, což se o USA vůbec hovořit nedá. Volby se konají pod mezinárodní kontrolou pozorovatelů z Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE). Atd.
Tady prostě není co řešit, Rusko je pravice a svoboda a Západ je levice a totalita. My ryzí pravičáci můžeme Rusům jenom závidět a proto je pokládáme za našeho nejbližšího spojence a přítele.
tak si Vy, všichni čtyři ryzí pravičáci, strčte to Rusko do prde*le….
…..i s Putinem!
Ta co kluci neobolševičtí kolaborantští s naším protektorem, sere Vás, že existuje někdo na světě, kdo se euroamerickému neomarxismu, fašismu a totalitě odmítá podrobit, že ano ? Inu, to je úděl hlupáků a slabochů, kterými všichni jenom pohrdají….
Vivat svobodné pravicové Rusko !!!
Tak ono jich je víc, namátkou třeba svobodná a pravicová KLDR či svobodný a pravicový Islámský stát, to bychom museli být permanentně nasraní. :)
Jistě, pravicové muslimské mlácení manželek už praktikoval Koulevníkův dědeček. A když měl menzes, to bylo facek…
mělaaaaaaaaaaa
tedy, bez toho “a”, je to opravdu
situační gag!
jenže bez toho “a” by jeden, hen ten oný, vykrvácel…
Souzi a osušky, kapitalismus rovná se elektrifikace plus potlačení LGBT.
a pojízdné biografy, to věděl už soudruh Lenin…čo to tárám, nacistou zme hnali…
Vidím, že zdejší euroameričtí neobolševici se umí jenom zesměšňovat a dělat ze sebe voly. Aspoň k něčemu je tahle levicová agitka dobrá. Inu, web U tří volů se nikdy nezapře a vždy je autenticky šaškovský…
Jasně. Kdo neocucává (_!_) Putinovi, tak je automaticky euroamerický neobolševik…
Ano, to vše, co je podrobně popsáno v komentáři – Lubomír Bouše, 3.4.2016, 09:32:53, je zde uvedeno –
https://www.youtube.com/watch?v=y32eMvdlIK0&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=nJFA3NWpFp0
Vetkněte si ten korporátně fašistickej babišinec, kterej bují v Rusku úplně stejně, jako kdekoli jinde na světě, za klobouk. Nevidím rozdíl mezi např. EU a Ruskem. Nebo USA a Ruskem. Nebo USA a EU. Ve všech případech jde o jedno – jak co nejvíc oholit vovce a přemístit jejich peníze do kapes politických “kluků co spolu mluví” a jejich fašistických korporátních kamarádíčků. A naplňovat nejrůznější pomatené imperiální cíle různých skupin politických “kluků, co spolu mluví”. A to všechno za slastného etatistického hýkání vovcí, že stát provozováním toho rozkrádacího a mocenského babišince chrání jejich vovčí svébytnost, kulturu a vůbec blablabla je to takhle s tím státem paráda a co bychom si bez těch prezidentů, premiérů, vůdců a jiných různých zvrácených zrůd počali… To, že blbečci z Rudého, Bílého a Modrého domu si šlapou navzájem po bábovičkách a haněj svoje kyblíčky nedělá z jedněch nebo druhých něco lepšího. Všechny strany stojí za vyliž (_!_).
Bouše, zalez už konečně do té Liliputinovi prdele a už tam zůstaň! Smrdíš bolševickým sajrajtem na sto honů.
rady siki, ale je tam teplo v té emerické (_i_), že? A smrádek emerickým sajrajtem nevadí ????
Pokud se týká autorových nářků na složité administrativní procedury při získávání turistického víza do Ruska, zřejmě vůbec nic neví o tom, jak se složitě získává vstupní schengenské vízum.
Ostatně toto pokrytectví Západu vyhřezlo na povrch loni, když se do EU dostal 1,5 milionu “turistů” v Afriky a Arábie – samozřejmě bez nutnosti si opatřit povolení ke vstupu. A teď nám je bude náš protektor přerozdělovat…
Neboli to Vámi obdivované Rusko je úplně stejná sra…ka, jako EU…
Nemám informaci, že by Rusko přijalo byť jen jediného tzv. válečného uprchlíka z Arábie a Afriky.
Pokud jsem zaznamenal, dostala se do Ruska nějakým záhadným způsobem parta asi 50 Arabů, kteří nejdříve dostali od ruských mládenců na diskotéce do držky, že jich polovina byla hospitalizována, a poté po vyléčení na náklady ruských daňových poplatníků byli postrkem odesláni do multikulturní neobolševické EU, kam chtěli původně docestovat. Tedy přesný opak toho, co dělají Češi s levičácky vypláchnutými mozky.
Rusko nedělá tuhle sračku, zase dělá jinou. Fašistická oligarchie, kde o životě lidí de facto rozhoduje několik s politiky spřátelených “podnikatelských” nomenklaturních kádrů – kamarádíčků, mě nenadchne jen proto, že tam na diskotéce někdo zmlátil několik desítek Arabů. Rusko je úplně stejná imperiální sra…ka, jako USA. Jenom má jiné imperiální nápady (v důsledku stejně mocensky svinské, jako USA), ale má smůlu, že na rozdíl od USA se momentálně nenajde žádná kloudná země, která by byla ochotna skákat podle těch ruských imperiálních nápadů. Vybrakované Rusko totiž nemá co nabídnout, krom surovin. Což je nabídka, kterou má kdejaká rozvojová země. A to mnohé rozvojové země mohou nabídnout opravdu strategické suroviny a ne ropu, které je na světě hrubý přebytek. Naprosto netuším, v čem by mohlo být výhodnější strkat hlavu do oprátky Rusku místo EUUSA. Ale to je praktika etatistů. Provozovat si stát a jeho prostřednictvím strkat hlavu do rekta nějakého protektora a pak se hádat o to, čí (_!_) je voňavější…
Rusko je samozřejmě mnohonárodní impérium, o to není sporu, a své zájmy si samozřejmě chrání, o tom taky není sporu. A co má jako být ? Mají se Rusové položit na lopatky a protokolárně předat své teritorium okupantům ? Nebláznil jste se ?
Jak souvisí fašistická oligarchie s multinárodním státem? Jestli neumí dělat normální kapitalismus, tak asi špatně delegují pravomoci z centra.
Cože ? Vlákno jsem začal turistickými vízy do Ruska a EU…..
He???
Já někde tvrdím, že Rusové se mají vzdát a předat své teritorium jakýmsi okupantům…? Jeden z nás se opravdu zbláznil. Ale to není poprvé, kdy svoje lži vydáváte za moje tvrzení a polemizujete s nimi.
… to je u Boušeho zcela běžná taktika a praxe. Když dojdou argumenty, tak jste buďto blázen, debil, megablb, buzerat, impotent, shapirolízač, … nebo Šulda
Tak takovouhle podpásovku bych od redakce PP vůbec nečekal ! Chtěl jsem se podívat blíže na toho autora Hrabala, jak mu doslova hráblo, ale po informaci, že jde o jeho článek z února 2012 (!!!), se vše vysvětlilo.
Za předešlé 4 roky se totiž ve světě a hlavně u nás ve střední Evropě událo tolik zásadních věcí, že jsem docela v šoku, proč redakce někde na kybersmetišti vyhrabanou starou veteší dělá ze čtenářů úplné pitomce.
z Vás ne, Bouše, z Vás nikdo pitomce nedělá…
… vždyť to již ani nejde. Když už jím jednou někdo je, tak se mu to ani připomínat nemá! Není to lidské.
Barnettovy knihy jsou ještě starší. :)
My ryzí pravičáci především moc nedáme na reklamu, ale na skutečný tržní výsledek. Váš popis Ruska (kterému “můžeme jen závidět”) je pouze reklama. Jenže na omezování LGBT nebo zahraničních neziskovek ještě žádný stát lidi nenalákal. Víte proč? Protože to jsou pouhé nástroje, nikoliv cíle. Nástroje se taky musí umět vyhodnotit (jako třeba v té Velké Británii). A to umí nejlíp trh – až se budou inteligentní a pracovití lidé masově stěhovat ze západu na východ, tak jako za komunistů opačným směrem, tak budu muset uznat, že jste měl pravdu.
Moje shrnutí podstatných atributů ruské vnitřní politiky obsahuje i cíle. Sice nejsou explicitně jmenovány, ale průměrně inteligentní čtenář je umí odvodit.
Vy jste asi nepochopil, co myslím cílem. Cíl musí být vidět, nestačí slib od fanouška Putina.
Mně jsou ruské reálie vcelku ukradené, tak jako třeba čínské nebo americké nebo eskymácké, což jsme několikrát zdůraznil a argumentaci poměry někdy jinde nepoužívám.
Rozhodující je situace u nás doma a jakého nejbližšího spojence máme k dispozici, jehož zájmy se s našimi zájmy protínají.
A takovým nejbližším spojencem proti nastupující euroamerické fašistické totalitě je Rusko.
Ale nejsou vám ukradené. Tedy na začátku diskusí nejsou a na konci už jsou. :)
Vy si mějte za spojence koho chcete, já bych se s dovolením proti nastupující fašistické totalitě nespojoval s režimem, kde fašistickou totalitu už mají.
“já bych se s dovolením proti nastupující fašistické totalitě nespojoval s režimem, kde fašistickou totalitu už mají.”
Barnettovy knihy byly vzaty jako základ nové americké světovládné doktríny prostřednictvím globalizace a multikulturalismu.
Tento článek si však takové cíle zjevně neklade.
Článek je pravdivý a místy i dost shovívavý. Realita je mnohde ještě horší. Na rozdíl od zdejších “placených” rusifilů a nostalgických bolševiků, jsem tam nějaký čas žil. Tedy, byl jsem nucen žít z důvodu byznysu. Souhlasím rovněž s tím, co píše fikus o tamních obyčejných lidech. I přesto, že velká část z nich dře bídu s nouzí (většinou jsou na to zvyklí z doby SSSR), tak jsou stále pohostinní a přátelští. Pro velkou část z nich se de facto ni nezměnilo. Jen to, že současné firmy a kolchozy neřídí strana, ale podnikatelé, většinou stejní lidé, jako před tím. A ještě to, že v některých obchodech je více zboží, které si stejně nemohou koupit.
Pamatuji si, když jsme na toto vedli debatu s ruskými kolegy, a ptali se jich, proč se lid nebouří, tak nechápali, co tím myslíme. Obyčejní lidé to berou jako samozřejmost (myslím ty problémy a tu chudobu), neboť nic jiného nezažili. Oni jsou zvyklí si poradit za každého režimu a za každé situace.
Myslím si, že stejně jsou na tom lidé v KLDR. Tam, dle mého, také nehrozí občanská válka a diktátoři to vědí …..
PS: Nechápu magory, kteří, u článku s Ruskem, mávají amerikou ……
Citace s komentáře Frenkyho:
“… I přesto, že velká část z nich (obyčejní lidé v Rusku) dře bídu s nouzí (většinou jsou na to zvyklí z doby SSSR), tak jsou stále pohostinní a přátelští. Pro velkou část z nich se de facto ni nezměnilo. Jen to, že současné firmy a kolchozy neřídí strana, ale podnikatelé, většinou stejní lidé, jako před tím. A ještě to, že v některých obchodech je více zboží, které si stejně nemohou koupit.”
Frenky, to je také důvod, proč jsem včera napsal komentář:
Bořivoj Holínek 2.4.2016 19:21:12 Odpovědět
https://pravyprostor.cz/viktor-orban-nastal-cas-postavit-se-na-odpor/#comment-164982
https://pravyprostor.cz/viktor-orban-nastal-cas-postavit-se-na-odpor/#comment-164725
Naposledy ZDE píši to, co v mých komentářích již mnohokrát zaznělo. Mezi řadovými Rusy mám nejednoho přítele. Pokud se proti někomu důrazně vyhrazuji, pak je to gang kolem Putina, jenž řadové občany (nejen) Ruska zotročuje – více zde:
https://www.youtube.com/watch?v=y32eMvdlIK0&feature=youtu.be
První věta mého komentáře výše byla, před textovou úpravou, takto:
“Citace a souhlas s komentářem Frenkyho: …”
to já je chápu velmi dobře…
Nikdy jsem tam nebyl, tak nemohu posoudit. Hrabal, co to napsal, byl asi nespokojen. Ať tedy jezdí do jiných zemí. Najde tam stejný bordel, větší či menší, pokud se bude pořádně dívat, jaký popisuje.
Takže web “U tří volů” již byl nastolen, tudíž můžeme diskusi i pod tímto článkem pomalu ukončit, vše potřebné a k věci již bylo Boušem řečeno
P. S.
A k této Boušeho větě – “V Rusku je zakázán trest smrti, což se o USA vůbec hovořit nedá.” – již není třeba vůbec co dodávat.
Tam – v zemi “křesťanské”, “pravicové” a “konzervativní” – když se někdo Vůdci VVL znelíbí, tak zemře, i bez trestu smrti
Bořivoji, já bych si dovolil ty voly rozdělit; někteří jsou prostě slabomyslní, jiní jsou provokatérské svině. Docela snadno se dají rozlišit dle jejich vyjadřovacích schopností…….
Oprava:
Bořivoji, já bych si dovolil ty voly rozdělit; někteří jsou prostě slabomyslní, jiní jsou SLABOMYSLNÉ provokatérské svině. Docela snadno se dají rozlišit dle jejich vyjadřovacích schopností…….
Kolega promine!
Pavle, nesouhlasím.
Ty “provokatérské svině” mají v mnoha případech “mysl” velmi dobře cvičenou
Díky za pochopení!
Walsoray, já myslel hlavně ty, co to dělají dobrovolně, rádi a zadarmo…O profících z KGB nepochybuji. Ale těch je zde minimum!
Pavle, pak stačilo napsat jedno slovo: “BOUŠE”
to byl pokus o Ftip!
Walsoray, vůl jako vůl, každému je třeba dát ohlávku či chomout, jinak kope…
Pěknou neděli!
Věta článku : „Nové Rusko“ je asi tak nové, jako by bylo nové, pseudodemokratické Německo, v jehož čele by stanul bývalý důstojník Gestapa, v jehož parlamentu by zasedali poslanci NSDAP s hakenkrajcem na klopě a jehož ulice by zdobily pomníky Hitlera a Himmlera” dokládá, že autor článku je naprosto neinformovaný hlupák.
Koukněme se, jací váleční zločinci, nacisté a desperáti stáli u zrodu tzv. evropského svazu, jehož členy jsme se bohužel naivitou většiny občanů ČR (vyjma mne) stali.
Seznam nejvýznamnějších německých nacistů, esesáků, esamanů a členů nacistické NSDAP ve státních funkcích v NSR, EU a v NATO:
Carstens, Karl (NSDAP) – předseda Spolkového sněmu, prezident SRN
Filbinger, Hans (NSDAP) – předseda vlády Bádensko-Württembersko, německý kancléř
Hettlage, Karl Maria (Hauptsturmführer SS) – člen rady ESUO (předchůdce EU), náměstek ministra financí SRN
Heusinger, Adolf (NSDAP, člen OKH) – velitel Bundeswehru, předseda voj. výboru NATO
Kiesinger, Kurt Georg (NSDAP) – německý kancléř
Force Waldemar (NSDAP, Hauptsturmführer SS) – ministr financí, generální prokurátor
Oberlander, Theodor (NSDAP, SA-Obersturmbannführer, velitel Lvovského masakru) – spolkový ministr
Šmankote, tolik nácků? Možná stejně jak Babišů.
zástupné problémy RF řešíme proč??? Nechceme řešit raději náš bordel??? Jak nyní ČSSD bude řešit půjčku 350 miliónů Kč, kdo je začne skrytě vydírat Shapiro nebo Babiš, komu prodají národ……..??? Tomu by měla vést diskuze tady jde o naši budoucnost……….!!!!!!!!!!!!!§ O to se starejme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No právě. To proto, že některé napadá, že by naši budoucnost mohli vyřešit po moskevsku. A to zase někteří nechtějí!!!
Pane Skeptiku, na Street View si muzete dat jakykoliv “americky zapadakov” a uvidite, jak to tam vypada. Pokuste se o to v Rusku, nekde za Uralem. Znami bydli v Kansasu v mestecku Hoxie, to si muzete projit vsude a to plati v celych statech. Ziji v Saarsku, tady nenajdete nic na Street View. I v Cesku najdete kazdou vesnici. O Americe vite hovno!
ale v každém případě vím, že jakýkoliv americký zapadákov je lepší než vzorná ruská děrevňa ! A víte proč? Protože odtamtud můžete kdykoliv vypadnout!
O Rusku víte hov*no!
Pane Bouse, kdyby se u nas v Nemecku rozhodovalo referendem, tak nejsme ani v EU a nemeli bychom zasrane € a slimaky bychom sem take nepustili, a nebo bychom si prisne vybirali, jako ve Svycarsku. Ale za nas to rozhodnou debilni a koruptni socialisticky politici.
Pane Kučero, myslíte ? Germáni mají americkou okupační propagandou realizovanou samozřejmě německými kolaborujícími figurkami tak vypláchnuté mozky, že by se americký protektor ani moc nemusel namáhat, aby všechna referenda dopadla v souladu s jeho mocenskými zájmy.
P.S. Kdy vám vrátí Američané to zabavené zlato ? A už se diskutuje o odchodu amerických armád z Německa nebo ještě jsou v Německu regiony, které je potřeba od nacismu osvobodit ?
Sověti (Rusové) jsou už 25 let pryč, což možná vám ještě spolkové úřady neřekly…..
Článek
BH: “vse podstatne jiz bylo Bousem receno” 😁😁
Podpis a razitko
Páčko
Jene!
Čau, holky a kluci.
Vaše komentáře mne fakt přivedly k zamyšlení.
Nejspíš jsem primitiv, ano, tak to bude, ani rusofil, ani amerikanofil, prostě obyčejný blbeček (navíc český).
I když sem tam vyletí nějaký ten exkrement, a shodné názory, zdá se, nelze najít, to by vlastně ani nebyla diskuze, ale davový jásot, všimnul jsem si jedné věci, kterou máte jistě úplně všichni společnou.
Až na některé výjimky je obyčejný plebs množinou slušných a vstřícných jedinců.
Vlády, tedy papaláši vůbec, se v současnosti nějak nepovedly kdekoliv na světě.
Nebo snad znáte nějakou vládu, kterou by lid miloval ?
Někde je to vokapánek lepší,
ale většinou je to hnus, Velebnosti !
Tak díky a přeji hezký den.
Koukám na ty diskusní příspěvky a je to tady samý kastrát a buzerant, protože nikdo jiný není tak bezmezně oddán svému protektorovi v USA a jeho podržtažce v Bruselu.
Vykleštěnci a teplouši neobolševičtí euroameričtí, máte to marný, můžete se třeba stavět na hlavu nebo pokoušet vztyčit své impotentní penisy, ale žádný jiný stát v Evropě a Americe nemá takovou vůli chránit své teritorium a své zájmy jako Rusko.
Vaše ženy a dcery budou zanedlouho souložit černošští a muslimští kolonisté a vy se na to budete muset dívat. Namísto toho vám váš teplý americký Schapiroprotektor protektor umožní pod vedením Jáška z Kojetína jednou ročně zúčastnit se na buzerantském pochodě napříč Prahou a tam se uspokojit v houští konečníkem vašeho kamaráda buzeranta.
Pavle, po tomto komentáři, kde Bouše zcestně zmiňuje jakýsi Kojetín, se již zřejmě vzteky zcela pominul na mysli.
neuvidíme
Navíc poslední dobou úplně zapomněl na jeho hobby ve vyhlašování skóre v diskusích. Jak jsem to jen zběžně od Velikonoc přeběhl, tak k dnešnímu dni dostal slušnou nakládačku = 27 : 0 v jeho neprospěch.
Nyní asi jeho typické
… co myslíš, po tom “souložení s kolonisty”, “vztyčených impotentních penisech” a jejich “strkání do konečníku vašeho kamaráda buzeranta”, přijde na řadu i onanování v rakvi?!?
to až přijde Boban, minule byl Jášek on!
Jášku, nasaď bobánka, ať je trochu prdel. Určitě se potřebuješ z té dnešní frustrace vypsat.
Tak vzhůru do toho, jsme celí žádostiví tvých vulgarit a oplzlostí…..
Pane Holínku, Kojetín znám a mám ho rád. Tam jsem získal své první pracovní místo. Před vojnou. Znám mnoho místních.
Já mám radši státy, které se místo hájení teritoria a “zájmů” neserou moc lidem do života. :)
I vám hezký zbytek neděle, pane Lubomíre. :)
Aleši, já vím, že jsem Vás moc nepotěšil, ale Vy si svůj kříž nesete na zádech se ctí a budiž Vám vysloveno uznání. Jsou v ČR jiní, které jsem měl výše uvedeným příspěvkem na mysli.
Též přeji hezkou jarní neděli
No Bouse, negri mozna, ale ze ty me souloznice a dcery soulozit nebudes, na to klidne vsadim svuj zivot a vsechno co mam. Ostatne, pocitam, ze jsi soulozil naposled pred desitkami let a do konce zivota jiz nebudes.
….
Vidím, že jsem trefil hřebík opravdu přesně a tvrdě na hlavičku.
Vykleštění eunuši a američtí Schapirovi teplouši se už pokoušejí vztyčit své impotentní oháňky, ale marně.
Skutečně žádný jiný stát v Evropě a Americe nemá takovou vůli chránit své teritorium a své zájmy jako Rusko – náš nejbližší spojenec a přítel.
… však brzy za svým “nejbližším spojencem a přítelem” pofrčíš, Bobánku, a ještě rád, moc rád.
Jednu nevýhodu to však míti bude. K oné cestě na východ nebudeš moci použít zemanův kanál Dunaj – Odra – Labe
P.S.
Pokud by se ti nelíbil Bobánek, tak si můžeš místo toho dosadit třeba Šulda…
Tak zatím se k vykleštěncům přiznal jenom jeden z nich. Ještě zbývají dva, kdepak se schovávají ?
Langere, Skeptiku, nástup !!!!
… já to rád učiním i za ně. Co by člověk, pro duševně chorého jedince Šuldu alias Bouše (jak to vyplývá nejen z této diskuse) neudělal, že ano
Jako vzdy Bouse, jako vzdy :) presne, tvrde, trefne ;) ackoli na faktu tveho dozivotniho celibatu to jen tezko neco zmeni
Milé Bouše. Jste prase.
Pane Bouse, jste srandista. Zil jsem 40let v zapadnim Berline. O tech Rusakach toho vim zarucene vic nez Vy, meli jsme je hned za dvermi, bydlel jsem 2km od Ehrendenkmalu.
Panove, je nechutne, na jake urovni dnes diskutujete. Jiz nekolikrat jsem pravil, komu dojdou argumenty, zacne urazet a je sprosty.
Pekny vecer
Kdy vám vrátí Američané to zabavené zlato ? A už se diskutuje o odchodu amerických armád z Německa nebo ještě jsou v Německu regiony, které je potřeba od nacismu osvobodit ?
Sověti (Rusové) jsou už 25 let pryč….
ŽÁROVKOVÉ REFERENDUM ve 20.00 hodin KAŽDOU středu VŠICHNI, kterým není vývoj v ČR lhostejný ! ZAPNĚME VARNÉ KONVICE NA 5 minut – máme chuť na kávu! 1 000 000 domácností x 2 000W = 2000 MWe, sítí ČR zamává ! Vyvoláme tlak na OTE a odpovědnost našich politiků, prosadíme zákon o skutečném referendum, o odpovědnosti politiků! Skok spotřeby v ČR o 2000 MWe =výkon Temelína, běhen minuty nadělá vrásky energetikům ČR! Musíme vyjádřit důvody a poslancům sdělit písemně, že jsme nespokojeni s jejich prací a tímto způsobem dáváme protest najevo.
Neuveriteľné, desivé, ako židobolševik zdevastoval túto krajinu, ktorá už aj za cára značne zaostávala…
Rusko a USA mají jedno společné. Obrovské vzdálenosti bez lidí.
Cestujete li po USA, billboard Vás upozorní, že vjíždíte někam, kde nefunguje mobil, Rusům je nějaké upozornění šumafuk.
Rozdíly? V USA máte veřejný hajzlík zdarma. S plným servisem. V Rusku zaplatíte, ale papír nedostanete.
V USA dosud existuje ústavou zaručené právo, že základní životní potřeba nesmí být zdaněna. Potravina nemá daň. V Česku máte na potravinu 15% DPH. I váš hlad je zdaněn. Jak je to v Rusku nevím. Ale viděl jsem ve Volgogradském supermarketu bečku s petrolejem do lamp vedle košů s rohlíky.
No jo, ten petrolej tam byl pro tu většinu, kam Leninova elektrifikace dosud nedorazila.
Skvělý článek, připomenul mi “atmosféru” Ruska, tedy tehdy vlastně ještě SSSR, když jsme tam v 89. byli.
no popravdě řečeno kdybych měl volit mezi těmito dvěma zeměmi jednoznačně bych volil rusko.v jusej jsem byl několikrát pravda vždy ve velkých městech, ale žít bych tam nechtěl ani omylem.tak hloupé lidi aby jeden pohledal.tedy normální amík stravující se v těch rychlofůdech a a jezdící v naprosto nesmyslně velkých kárách které jsou jim většinou k ničemu.osobně to vidím v emerice na lidi chytré a pak nejhloupější jaké jsem kdy poznal.malér je že ti nejhloupější jsou v drtivé převaze.a když se jednalo o ty chytré tak to většinou byli cizinci nikoliv rodilí emeričani.rusové si na nic nehrají na rozdíl od nafoukaných a hloupých američanů.když neví tak neví, řekne nevím.američan mnohdy na daný dotaz odpoví takovou kravinu kterou by u nás nevymyslel snad šesták.rusové jsou jednoduché povahy.a problémy američanů jim připadají naprosto směšné.stejně jako mě.není prostor pro vykecávání.ale raději rusko než hloupou, nafoukanoua arogantní ameriku která je všechno jen ne velmoc.