aktivisti
15.2.2020
Kategorie: Společnost

Mizérie dnešní generace mladých

Loading...
Sdílejte článek:

LIBOR ČÍHAL

Známý německý dětský psychiatr Michael Winterhoff v interview ve Focusu podal dost zarážející charakteristiku naší epochy. Jeho závěry mají pravděpodobně širší platnost. Především koncept otevřené pedagogiky nevratně poškozuje psyché dítěte. Winterhoff se domnívá, že ztráta přirozené autority pedagoga a nesmyslné pedagogické koncepty vnucované nadnárodní OECD svým členským zemím jsou důvodem emočního a inteligenčního oslabení nastupujících generací. Winterhoff, narozen 1955, říká, že jeho generace patřila k nejúspěšnějším ve světě.

.
Asi nemá pravdu, tato generace je očividně méně úspěšná než předchozí, narození kolem 1920 vymysleli počítače, vstoupili do vesmíru, letadla se stala běžným dopravním prostředkem, navíc psali dobré romány a básně atd. Generace jejich otců byla ještě úspěšnější, poslední architektura, která za něco stojí, pochází od ní, psala ještě lepší romány a ještě silnější básně, byli to pionýři prvních letadel a ponorek a ďábelsky odvážní, v zjednodušené perspektivě, od generací druhé poloviny 19. století, jde generační úspěšnost dolů.

Mizérie dnešní generace mladých má asi spoustu příčin, excesívní konzum nefavorizuje tvorbu a práci, kosmopolitní megapolis pohlcuje venkov, který byl zárukou přirozené populační obnovy, nese to sebou sterilitu a nedostatek dětí, a z toho důvodu zmizela přirozená konkurence v dětském kolektivu, může to též vyplývat z toho, že všechno podstatné už bylo vymyšleno, kombinační možnosti nových objevů se vyčerpaly, navíc hmotný nedostatek potencoval kreativitu, ten dnes zmizel. Pak ovšem nezbývá než hledat vysvětlení bídy nastupujících generací v pedagogicko-psychologické oblasti.

Psycholog se domnívá, že silným pozitivním jevem v jeho generaci byla možnost každého člověka rozvinout v dětství emocionální a sociální psyché. Dítě potřebuje orientační protipól. Dnes existující výchovné koncepty a generační výchovné maximy modelují narcisy, kteří žijí pro každodenní slast v prostoru úplné materiální závislosti. Odtud nezralí lidé, kteří už nejsou vůbec schopni žít v demokracii, kde silný je tu pro slabého. Dítě ke svému rozvoji potřebuje čas a vedení, dětství je jediná životní perioda, kdy člověk nemá žádnou zodpovědnost.

Posledních 30 let se vychází z toho, že všechny děti se nacházejí v psychologickém vývojovém stupni, který měří jejich věk. Experti OECD stanovili, že dítě se musí co nejdřív uvědomit a samo rozhodovat. Jedná se o čistě ideologický předpoklad, učitelů se netázali. Vzdělávací proces se dnes řídí touto strategií a podle Winterhoffa došlo k státem nařízenému zblbnutí. Podle statistik Adenauerovy nadace 50% absolventů škol není na výši očekávání, mají vážné problémy v matematice, němčině a v zacíleném čtení, je to důsledek vadného výchovného konceptu. V některých pracovních činnostech není obsazena až třetina učňovských míst, adepti nesplňují minimální předpoklady.

Dítě nepotřebuje pouhého doprovodného učitele, který je tu jen proto, aby se mohlo svobodně rozvíjet. Potřebuje orientaci a brzdu, může se rozvinout jen v opozici k protipólu. Protipól má za úkol nastolit závaznost a povinnost. Jenom tímto způsobem získá dítě jistotu, naučí se chápat, co je dobré a co špatné. Dnes se dává prostor k nikým nekorigované aktivitě i malému dítěti, má se něčemu samo naučit, ale tímto způsobem se nic nenaučí. Mateřské a základní školy musí mít jasnou strukturu, jasný průběh činností, viditelné autority a vztažné povinnostní body v oblasti sociálních vazeb, motoriky, znalostí a brzdu v používání moderních přístrojů. Dítěti se musí pomoci ustavit integrální psyché, která mu dá možnost orientovat se v jakémkoliv čase. Dítě musí brát ohled na jiné, musí se naučit naslouchat jiným a chápat, co říkají, naučit se čekat a mít trpělivost.

Inteligence se může rozvíjet jen ve střetu s protiprotipólem (autoritou). Čím méně se po dítěti žádá, tím méně se vyvíjí. Ve školách panuje neuvěřitelný zmatek a hluk, některé děti, když chtějí v klidu pracovat, musí si doslovně ucpat uši, dítě, které má vůli a chuť se učit, dnes ve škole nemá šanci se koncentrovat. Zadáním pedagoga by na prvním místě mělo být nastolení ticha a atmosféry pro vstřebávání.

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2020: *****

Vladislav Vydra 100,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Petr Koubský 500,- Kč, Jiří Nováček 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Marek Janičko 200,- Kč, Zdeněk Palička 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Ladislav Adamec 100,- Kč, Nezn. dárce 222,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Pavel Janeček 200,- Kč, Milan Tahovský 1000,- Kč, Pavel Šána 107,- Kč, Tomáš Klikar 1000,- Kč, ing. Jiří Lechner 800,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Josef Malý 250,- Kč, MUDr. Jiří Roh 1000,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Mario Valent 484,78 Kč (20 eur), Karel Kubela 50,- Kč, Marie Kouklíková 500,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Pavel Jurášek 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Michal Škurek 100,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Ivana Benová 108,- Kč, Martina Kosková 500,- Kč, Zuzana Karlová 200,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Richard Kovaříček 200,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, Jiří Novák 200,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, Jan Horáček 500,- Kč, Nezn. dárce 0,01 BTC, Eduard Ezer 500,- Kč, ing. Ivan Svoboda 500,- Kč


Celkem za měsíc: 18 770,78 Kč
Vybráno 53.62%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.

Po blokaci Pravého prostoru můžete sledovat novou stránku PP na facebooku.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 2 185 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (31 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
loading...
Loading...
68 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.