TOKRADAR
15.2.2018
Kategorie: Společnost

Ministr Ťok: Více radarů na dálnicích, více pokut

Sdílejte článek:

ROBERT TROŠKA

Soudruh ministr dopravy Ťok nelení a protlačuje další a další radary na dálnicích. Na výstavbu dálnic nemá čas, takže alespoň zvyšovat příjmy pro svého chlebodárce Babiše. Od koho? No přece od řidičů a vyždímat je, co to dá!

Je až neuvěřitelné, že ministerstvo dopravy pod vedením ministra Ťoka plánuje nákup dalších a dalších radarů, které budou ztrpčovat život obyčejných lidí, řidičů, a vybírat od nich stále větší a větší pokuty.

Pod záminkou zvýšení bezpečnosti stavebních dělníků a zvýšení plynulosti provozu zavádí ministerstvo dopravy od dubna další tři úseková měření rychlosti na opravovaných úsecích. Úsekové měření znamená, že pokud vaše rychlost překročí úředníkem stanovenou průměrnou povolenou rychlost, v tomto případě 80km/hod., přijde vám domů pokuta na zaplacení. Obzvlášť úsměvný je důvod „zvýšení plynulosti“ v situaci předjíždění nákladního vozu jedoucího 75km/hod. rychlostí 90 km/hod., podle logiky úředníků z ministerstva narušuji plynulost dopravy a ZAPLAŤ!

Již samotné stanovení 80km/hod. na celém opravovaném úseku je více než diskutabilní. Co brání úředníkům ministerstva na úsecích výjezdu, tj. tam kde vyjíždí technika na dálnici dát 80km/hod. omezení a na zbývající úsek 100km/hod. Tyto „úseky“ jsou často totiž až 8km dlouhé. Jenže to by se nemohly vybírat pokuty a to je přece hlavní účel!

Ministerstvo dopravy: Radary nejraději všude na dálnicích

Ale to není všechno. Ministerstvo dopravy chce zavést stálá úseková měření na téměř celé dálnici D1 a postupně pak určitě na dalších dálnicích! A jak jinak než pod záminkou zvyšování bezpečnosti občanů!

Co nám to jenom připomíná? Již za Velké francouzské revoluce byl zřízen Výbor pro veřejné blaho, který chtěl konat dobro a toto „dobro“ pocítilo tisíce nevinných obětí pod gilotinou.

V této souvislosti je třeba připomenout schválený návrh minulé poslanecké sněmovny na zvýšení rychlosti na některých dálničních úsecích na 150km/h. Hlavním odpůrcem se stalo samozřejmě ministerstvo dopravy v čele s panem Ťokem a jejich analýzy a rozbory. Jeden podstatný argument v těchto studiích zadaných Ťokovým ministerstvem nezazněl: Nemohly by se v tomto případě vybrat od řidičů pořádné pokuty a to by byl problém!

Mám ale pro pana ministra další argument a zdůvodnění pro další nákup radarů a omezování rychlosti, co třeba přijít se studí prokazující negativní vliv zvýšené rychlosti na sluch hranostajů, lištiček a brouků hovniválů. Pak již bude stačit v dalším kroku omezit rychlost nejprve na 100km/hod. a posléze na 80km/hod. a to pak budou do státní kasy proudit penízky pro ministerstvo dopravy a pana Babiše!

Je to právě ministerstvo dopravy pod vedením pana Ťoka, které není schopno ročně postavit ani 100 km dálnic, ministerstvo dopravy, které prostřednictvím své státní organizace Ředitelství silnic a dálnic nijak nezlevnilo náklady na výstavbu 1 km dálnic (v Evropě jsme byli na 1.místě v nákladech na 1 km dálnic) a je to právě ministerstvo dopravy pod vedením pana Ťoka, který nebyl schopen dosud zajistit výběr nového dodavatele na výběr mýtného, jehož předpokládaná hodnota 29 miliard Kč bude placená občany, daňovými poplatníky!

A vrátíme-li se k radarům, jejich pořízení, že radary a výběr dodavatele bude stát nemalé peníze?

Ale o tom je přece ministrování, dodavatelé se pak na miliónové zakázky musí „předhánět“ s tou „nejkvalitnější“ nabídkou, určitě se bude preferovat „osobní jednání“. A kdo že radary a nové úředníky bude platit? Přece občané!

Navýšení současných pokut

Navíc ministr Ťok se snaží neustále navýšit pokuty a zavést systém dvakrát a dost nebo třikrát a dost. Příkladem může být výrazný nárůst případů, kdy bude řidičům hrozit postih ve výši šesti bodů. V takovém případě by řidič napodruhé o řidičský průkaz už rovnou přišel. Šest bodů by se řidičům mohlo přičíst například kvůli nepovolenému předjíždění.

Výrazně zvýšit by se měly také pokuty. Ty budou v jistých případech činit až 75 tisíc korun! Za velké překročení povolené rychlosti totiž bude hrozit pokuta ve výši až 25 tisíc korun!

Jinými slovy pokud po dálnici pojedete o více jak o 30 km/hod nad povolenou rychlost, již je tu podle návrhu ministerstva dopravy pokuta 25 tis.Kč!!! Zatím neschváleno, ale pan ministr Ťok je přece pracant!

Pan ministr Ťok se již v minulosti prostřednictvím svých mluvčích několikrát vyjádřil, že u nás jsou pokuty nízké oproti „okolním státům“. Pan ministr Ťok ale srovnává nesrovnatelné, okolní západoevropské státy mají úplně jiné nominální mzdy, ale je pochopitelné, že jako bývalý ředitel společnosti SKANSKA a předtím v řadě lukrativních postů srovnává nejspíš své platové ohodnocení a to poměřuje s výší pokut navrhovanými jeho ministerstvem.

Je až nestoudné, co za dobu, kdy je ministr Ťok ve své funkci předvádí. Pan ministr je velkým zastáncem radarů, jeho častá přezdívka RADAR Ťok není náhodná, neustálé navyšování počtu radarů a objemů pokut mluví za všechno.

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc říjen 2020: *****

ing. Jan Dvořák 400,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Pavel Kl*ka 222,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Miroslav Paták 200,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Anonym 1000,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Pavel Jurášek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, Miloš Kraus 200,- Kč, Ludmila Kárská 300,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, Miloš Kraus 200,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Markéta Hansli 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jiří Meissner 500,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 50,- Kč, Jiří Sika 100,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč

Celkem za měsíc: 12 172,00 Kč
Vybráno 34.77%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 77 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (24 votes, average: 4,75 out of 5)
Loading...
politicon.cz

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.