
MHD v Praze bude pro bohaté?
JINDŘICH KULHAVÝ
Hlavní město Praha má mezi ostatními českými městy výjimečné postavení. Důvodů je k tomu více. Především svou rozlohou a počtem obyvatel výrazně převyšuje všechna ostatní. Množství státních úřadů, sídel významných firem, umístění řady vysokých škol a kulturních stánků nabízí solidní spektrum pracovních míst. Na počet lidí je navázáno i plno služeb a obchodních aktivit. Navíc je město napěchováno historickými památkami, což do něj přivádí plno návštěvníků a výsledkem je tak značný turistický ruch, hustá hotelová síť a množství pohostinství, barů a dalších podobných zařízení. Praha je prostě komplexní město, k němuž patří i vysoká míra možnosti využití sportovních areálů, stadionů a hal. Kdysi i bylo dost průmyslové, to pomalu ale platit přestává.
Vzhledem k tomu, že historické jádro Prahy vznikalo již za raného středověku, kdy potřeba širokých magistrál nebyla v hledáčku tehdejších architektů, je vcelku pochopitelné, že především střed města trpí jistým nedostatkem místa. S postupujícími roky se město vzhledem ke své důležitosti postupně rozrůstalo a jeho stavitelé již byli poněkud prostorově velkorysejší. Takže se jeho součástí staly bulváry, širší ulice a volné plochy. Ovšem s nárůstem počtu úřadů, firem a turistů došlo k zastavování volných ploch, občas k zbourání dosud stojících budov a nahrazení modernějšími a rozlehlejšími. Tam, kde si dříve hráli děti či byly zelená prostranství, stojí nyní betonové monolity. Příkladem může být oblast Pankráce. Trendem moderní doby bylo využít každé místečko k zastavění a ceny těchto pozemků vzrostly závratnou rychlostí. Ostatně o tom nás přesvědčuje i snaha postavit další komplex na minimálním prostoru na konci Pařížské ulice kousek od Vltavy, případně stavební činnost v blízkosti Nádraží Střed přímo v srdci Prahy. To vše samozřejmě přivedlo do Prahy mnoho tzv. náplav, tedy mimopražských Novopražanů.
S vcelku nelogickou přeměnou centra z obydlených částí na kancelářské a úřední prostory se komplikuje dopravní situace ve městě. Ta se zhoršila po odchodu ODS z postu primátora a vedení města, protože po této kdysi v Praze tak úspěšné straně je město vedené politickými amatéry. Primátorka Krnáčová byla alarmující předzvěstí vstupu Pirátů do vedení města a nynější koalice je skutečnou katastrofou, podporovanou navíc i neschopným vedením řady dalších městských částí. Nelze však Piráta Hřiba vinit ze všeho, nynější situace, kdy je Praha plná především kanceláří, je důsledek rozhodnutí předchozích vedení. Město se díky tomu rozrostlo jak počtem obyvatel, tak i rozlohou. Kdysi výletní místa na kraji metropole už patří neoddělitelně k jejímu území a chcete li v sobotu navštívit okrajové části, musíte de facto dále do Středočeského kraje. Snad s výjimkou Šárky už takové místo v Praze nenajdete.
Velká rozloha města vyžaduje určitá dopravní řešení. Ideálním bylo zapuštění části MHD pod zem, takže má Praha vcelku hustou síť metra, která se navíc plánuje rozšířit. Podzemní vlaky mají své výhody a pro řadu Pražanů jsou řešením. Ne však pro ty, kteří se při pohybu městem musí zabývat i tím, že něco převáží. Platí to jak pro náklad, tak i třeba pro rodiny s malými dětmi. Pro ty není úplně vždy vhodná ani autobusová a tramvajová doprava, takže je třeba používat osobní dopravní prostředky. To samé platí i pro ty, kteří úplně centrum nepotřebují a rádi by využívali při přemísťování se okruh kolem města. Jedete li z Vysočan na Chodov, nemáte potřebu jet přes centrum. Jenže to by musela být z hlavního města vytěsněna kamionová doprava. Neustále se opakujeme, když říkáme, že to vedení města, které nepostaví ani metr obchvatu, nemá na radnici co dělat. A když se podíváme zpět, jak dlouho se neudělalo v tomto směru vůbec nic, pak je jasné, že ODS i přes všechny možné aféry pro Prahu pořád udělala nejvíce. Bohužel se přeměnila v nevolitelný ancábl vedený Fialou a prezentovaný Novotným, takže u moci bylo poté nejdříve ANO a poté Piráti, vždy v koalici s dalšími neschopnými.
O všech aktivitách posledních dvou vedení v oblasti zneprůjezdňování města už bylo napsáno mnohé. Začalo to speciálními pruhy pro MHD a taxislužbu. Omezují se ve světě využívané elektrokoloběžky, staví se nevyužívané cyklostezky, přibyly retardéry, zvětšily se ostrůvky a nejnovějším počinem koalice je nápad zdražit MHD. A to v nejbližších letech razantně, kdy by cena měla vzrůst o 100%. Což je pro rodiny s dětmi jezdícími do škol a pro Pražany využívající tento způsob dopravy brutální. Započítávat zvýšení platů a inflaci je de facto úsměvné. Platy se mají zvyšovat proto, aby se zlepšila životní úroveň obyvatel. Inflace je ekonomická nástroj vedoucí k tomu, aby se z lidí ,,vyrazily‘‘ peníze zpět. Pokud Praha doplácí na MHD, je to logické, nemůže chtít vydělávat na všem. Levnější MHD je úlitba Pražanům za to, že nepoužívají soukromá vozidla. Pokud bude chtít magistrát navýšit cenu jízdného, řada lidí nyní jezdících metrem, autobusem a tramvají se vrátí k autům. A protože propustnost Prahy je záměrně snižována, čas trávený v autech se prodlouží. Takže jsou na místě dvě otázky. Proč si Pražané volí do svého vedení idioty? A opravdu mají Hřib a spol dojem, že jsou pro město přínosem?
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc březen 2021: *****
Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 555,- Kč, Miroslav Zatřepálek 100,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Petr Andres 500,- Kč
Celkem za měsíc: 3 255,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Očkovací látky nejsou, tak budeme mít očkovací pasy … jak logické - 2.3.2021
- Nikdy by mě nenapadlo - 2.3.2021
- Respirátor? Reinfikujeme se vlastním odpadem - 2.3.2021
Kapitalisti se moc za 30 let nepředvedli , tunel Blanka je málo a těch pár stanic metra v nenáročném terénu také ! Už dávno měl být most do Suchdola !
Kapitalismus je ekonomický systém, socialismus je ideologický systém. Socialisti holt vytvořili plošnou bídu a poslali vysáté prachy do Afriky a různých shitholes a teď nebude ani na postavení vývařoven oukropu pro chudé, natož na stavbu metra🤓🤓🤓🤓.
Bez východu uvidíme západní bídu, už se to rýsuje.
Bída bude globální a Země je kulatá. Lidí je příliš mnoho na to, aby všichni si byli sobě rovní a stejně bohatí. Spíš to vypadá , že všichni budou stejně blbí a agresívní.🤓🌞🤓🌞🤓🌞
Kapitalizmus je soukromé vlastnictví výrobních prostředků , socializmus je společenské vlastnictví výrobních prostředků , oba jsou to ekonomické systémy ! Tou plošnou bídu myslíte co a kde to je ?
Ale pepo, pokud se chce někdo uživit, musí mít nějaké výrobní prostředky nebo prachy. Společenské vlastnictví je co?? Že nikdo nemá nic, jen to, co mu stát dá ze společné hromady, případně co na něj zbyde? Jen aby ta hromada nebyla celá rozkradená dřív těmi, kdo na to mají pozici. Pak tady nezůstane ani kámen na kameni.
Pepa to myslí tak, źe v reálném socialismu budou mít všichni všechno a dohromady budou mít h.o.v.no
Vy jste měl za Husáka h.ovno ? Pokud ano , tak nadávejte sobě !
Společenské vlastnictví znamená , že výrobní prostředky patřím státu a zisky jdou ve prospěch všech občanů ! Proto nejsou ve společnosti obrovské sociální rozdíly , nezaměstnaní , bezdomovci , atd. !
A když zisky nejsou, co pak??🤓🤓🤓
Proč by neměly být zisky , když lidé pracují ? Jíst , oblékat se , bydlet , atd. je potřeba pořád ! Dnes se tu pořád straší , že nebude na výplatu důchodů , zdravotnictví , neustále rostou ceny nájmů , potravin , energií , přitom je tu mraky miliardářů ! .
“socializmus je společenské vlastnictví výrobních prostředků , ”
A na to taky ten předlistopadový režim dojel. Když nic nikomu nepatří, tak se vytrácí odpovědnost, iniciativa a péče řádného hospodáře.
Jen tak na okraj, když má akciová společnost např. 1000 akcionářů, tak už by to taky mohlo spadat do vaší kategorie tzv. “společenského vlastnictví výrobních prostředků”, že ano ? Nebo kolik by měla ta a.s. mít nejméně akcionářů, aby to bylo přesně podle žida Marxe-Löwyho ?
Bylo tu 15 milionů akcionářů ani těch vašich tisíc akcionářů jistě sami firmu neřídí , mají k tomu námezdní síly , které jsou jistě také nezodpovědné , když se nejedná o jejich majetek ? Ředitelé státních podniků byli nějací nezodpovědní lidé ? Předlistopadový systém nedojel na nějakou nezodpovědnost nebo snad stát byl v nějakém bankrotu , měl nesplatitelné dluhy , neplnil své závazky , nevyplácel penze ? Bylo to jen politické rozhodnutí mimo nás ! Dnes ti vaši zodpovědní majitelé zisky vybírají , dluhy hází na stát ! Proto je stát obrovsky zadlužen ! Co postavili kapitalisti za posledních 30 let ? S tím co se postavilo za socializmu se to vůbec nedá srovnat ! Rozhlédněte se po západním světě , kam to ti soukromí ” zodpovědní ” majitelé dovedli !
Pyramidy v Egyptě nebo Velkou čínskou zeď postavili socialisti??🤓🤓🤓🤓
Vy máte nějaké přesné zprávy , jak ta stavba probíhala ? Myslíte , že je postavil sám nějaký Rambo kapitalista ?
Já jsem se jen ptal, kolik musí být akcionářů, aby byla firma považována za společenské vlastnictví výrobních prostředků? Kdyby 15 milionů v každé jednotlivé firmě, tak by v tom byl docela bordel.
Je sice krásné, že vzpomínáte, co všechno komunisti vybudovali, ale pokud si to neuměli ubránit, tak dneska na to sere pes.
Jste schopen si uvědomit, kde udělali soudruzi chybu a i přes výčitky o nevděku všeho lidu museli jít od válu ?
Jste schopen vnímat, že komunistická éra 1948-89 byla jen výjimečnou shodou náhod, která se už nikdy nevrátí ?
Chybu nejspíš udělali soudruzi v Moskvě , dnes dělají chybu soudruzi na západě , když se jim to hroutí ! Celý západ žije na dluh , politici jsou jen poskoci kapitalistů a nemají žádnou zodpovědnost , co bude po skončení jejich mandátu je už nezajímá ! Ano , 40 let období socializmu je skutečně vyjímečná doba a jsem rád , že jsem v ní žil ! Dnes je to s českým národem nahnuté a to k nám muslimové a to západní běsnění ještě nedorazilo v plné míře !
Pepo, za bolšána byl taky pěknej bo®del!
Já jsem jako dorostenka budovala Park mládeže na Kavčákách.
Bylo to v Akci Z, dobrovolně povinné, kdo nebudoval, měl černý puntík.
Když bylo dobudováno, tak se ty stromky zase vytrhaly a vybagrovala se velká díra…
A na tom místě dneska stojí naše/vaše.
V akci Z jsme ve školce postavili saunu , je tam funkční dodnes ! Nikdo nám černé puntíky nedával ! Kolem domu jsme zasázeli keře , jsou tam dodnes , atd. I dnes se stane , že se udělá cesta a brzy se tam začne kopat , to s tím naše vaše nemá co dělat !
No dyť jo!
To nikdo nepopírá!
Ale já jsem chodila na Kavčáky a tam to dopadlo, tak jak jsem popsala.
Blbne se za každého režimu.Asi.
Oni se předvedli a velmi dobře, tím, že jsme komplet vykradený, vyrabovaný. A ještě si to na daních za zboží a za práci platíme.
Za socíku MHD 1kčs!
Pamatuji v Praze 60 haléřů !
A děti za 0,30 …
já měsíční studentskou za 35,-
dneska jsme tak bohatí, že studenti jezdí zadarmo
Pražátka mají co si zaslouží, byrokrati v st. úřadech škodí celému národu, a tak je novopražátka trestají,…..!!!
Je krize,bárka jde ke dnu,ale v Praze se na palubě furt tancuje pěknej čardáš.Slyšela ta děcka v Praze na magistrátu,že v krizi se má šetřit,když ty příjmy nejsou logicky takový a ne si ustavičně vyhazovat z kopýtka?
Zloděj a manažerské nemehlo Hřib již brutálně zdražil odvoz odpadků, umožnil některým městským částem zvýšit brutálně daň z nemovitosti. Na podporu úchylů si ovšem v rozpočtu Prahy peníze najde vždycky. MHD jezdí omezeně, intervaly jsou ještě delší než loňské prázdniny. O Krnáčové jsem si myslel, že nic horšího nemůže být, mýlil jsem se. Krnáčová ovšem udělala jedinou dobrou věc – zlevnila MHD – takže jsem si po 10-ti letech koupil roční jízdenku. Pokud zloděj Hřib zdraží MHD, budu jezdit zase raději autem.
Piráti ukazují své pirátské schopnosti. At se ti mladí , kteří je volili chytí za nos, budou chodit pěšky.
Proč si volíme idioty?
Tady v Praze jsou v politice samí idioti. Takže tady hrajeme hru na nejmenšího idiota, ale pořád je to málo…Galerie posledních primátorů je naprosto úžasná sbírka ztroskotanců ze všech možných prdelí světa. Houba odněkud z lesů na slovenském pomezí, Krnda z Asie, ten trpaslík před ní odněkud z Moravy…Ale pořád jsme na tom lépe než Chicago, viz fotka vedle. Praha je prostě multikulturní město, kde si každá náplava může zvolit svého soukmenovce
Výborný článek, ještě mohl pan Kulhavý zmínit, že před koloběžkama byly segway vozítka, ty také Praha zakázala.
)
Nikdy mě žádný segway neohrožoval, koloběžka už vůbec, ale na zakazování jsou zastupitelé kádři.
To je úplně o strach, něco legálního si pořídit, nějakému blbovi lupne v bedně a je to ze dne na den ilegální…
MHD je už tak drahá, že nemalé procento občanů jezdí standardně na černo, všimla jsem si, že revizoři jdou jenom po cizincích, nebo po starších, na mlaďochy si moc netroufaj…
Včera jsem se rozčílila, na ČRo byla řeč o dlužnících.
Někteří lidé mají dluhy třeba i za 50 pokut, nebo i za víc…Za ty roky to naskákalo třeba i na půlmilionový dloužek…
Dle mislytelů z nezyskofek jsou to chudáci, DP by ty dluhy neměl vymáhat, měl by si zjistit solventnost toho černého pasažéra a nad insolventním zalomit hůl, nic nevymáhat…
Pokud vymáhá, tak by měl ty náklady za bezúspěšně vymáhání platit sám DP.
Takže:
Občané, kdo chcete tak plaťte, kdo nechcete, tak jezděte grátis, DP to zatáhne za vás.
,(DP samozřejmě nic nezatáhne, zatáhnou to blbci Pražané zvýšeným jízdným.
A tak je to všude.
Kdo zlobí, má benefit jistý.
Ta revoluční myšlénka že by měl jízdné za chronické neplatiče platit DP je z dílny lem®y Zdeňky Trachtové.
Ti kteří fanděj SPD vědí, která to je.
Pracovala jsem v Břehové ulici na Josefově a někdy nebylo lze kvůli těm de.ilním vozítkům a de-ilům, co na nich jeli, ani vyjít z baráku.
Ještě je tam FTJF ?
Já bydlím taky v centru, tady klídek.
Asi jsou tady širší chodníky a míň turistů, není tu poblíž žádná synagoga
Asi jo, já pracuji v Centru pro psychoterapii, přesunuli jsme se na Rašínovo nábřeží. Nemůžu si to vynachválit.
Jo Piraty a TOP09 jsou borci nakonec :-D
Zda se ze pro ne je Praha jeste moc mala. Proto maji rozhodnuti vhodna vesnice a ne velkomest. Ale MHD je zaklad kazde vesnice, mesta a velkomesta. Dneska se MHD sponzoruje obcema, mestama atd. Dokonce i stat prispiva na MHD nemale penize a je to v poradku protoze jinak by uz nic nejezdilo. Jak by se deti dostali do skol nebo duchodci k lekarum z vesnic buh vi. Uz ted je situace velice tristna. A proto je o to horsi pohled na to co se deje v Praze. Doslova vysmech vsem ostatnim obyvatelum CR.
Stejne je fascinujici kam proboha mizi peneze ktere stat kazdy rok rozda.
Měla bych malinkou otázečku.
Proč po uši zadlužené Řecko tu “svojí” ropu už dávno netěží???
Svojí jsem dala do uvozovek, protože každý kdo není líný otevřít atlas, tak vidí kde jsou ostrovy a kde je Řecko.
Ten nejvýchodnější je od turecké pevniny vzdálený cca 3 km.
Ty ostrovy přiklepnul Řekům NĚKDO, možná jako vděk za vydatnou pomoc při stěhování invazistů z Kypru do Levanty.
(Nebijte mě, je to jenom můj soukromý názor.)
Jejda, to patřilo jinam.
Lepší než MHD zdarma pro seniory a podobná bolševická opatření, jimiž si populisté kupují hlasy zdegenerovaných bolševických důchodců že ano….
Chceš jezdit v MHD ? , tak prostě budeš platit jako za všechno, máme kapitalismus.
Taky budeš starej, bobečku.
Staříci asi nemohou jít pěšky, jako mladíci.
No a co jako, diskriminace je v ČR zakázána, to je že někdo starej, neznamená, že má mít nějaké výhody…
Důchodci jsou tady čím dál tím víc agresivnější, chovají se jako nějací nadlidé, každý jim musí ustupovat, nechat je sednout v MHD nebo v čekárně u lékaře. A po vládě chtějí každý rok výpalné v podobě zvýšení důchodu…
Já jsem byl nedávno u doktora a nějaký starý smradlavý dědek po mě chtěl ať ho pustím sedět, řekl jsem mu a proč jako, já jsem tady byl první a najednou byl zticha…
No vidíte to!
Jà jsem stará a v tramvaji pouštím sednout malé děti, aby si nevyrazily zuby, kdyby to cuklo.
A v čekárně pouštím maminky s dětma běžně, nikam nespěchàm.
To se nedivím, že nespěcháte, když nepracujete.
Vy důchodci máte času dost že…
Však si nestěžuju!
Je to bezva.
Berle nejsou výhoda.
Ale dobře se s nimi mlátí…
Ty jsi ale nevycválaný čůůrák! Docela začínám věřit tomu, že jsi cikán, protože se chováš, jak kdyby Tě vychovaly pouliční kurwy v osadě.
Kdyby bolševici nepostavili ty sídliště v Praze, tak by bydleli kde??? kapitalisti to přivedli na hunt. Mladí si nemůžou založit rodinu – nemají kde bydlet. Vzít si hypotéku a stát se vazalem tohoto systému a držet hubu a bát se. Revoluce /předání moci jiným komunistům/ zplodila jen několik multimilionářů.
Dnes se žije dobře jenom politikům, advokátům, soudcům, učitelům a jiným stat. zaměstnancům.
Já se těm komunistům ani nedivím ,že to položili , žili jsme tu v pohodě , dostatku , bez nezaměstnaných , bezdomovců , muslimů , řadoví komunisti měli stejné platy jako ostatní , ti zodpovědní měli trochu víc a my jsme jim ještě nadávali ! Už 30 let jsme v západním zadku a žijeme na dluh !
ono když vyrábíte tanky pro Sýrii, letadla pro Lybii a ti to nikdy nezaplatí, tak se těžko buduje víc
proto to tak rádi zabalili
Za zatracované ODS se v Praze postavila tramvaj na Barrandov, tunel Mrázovka, napojení D1 na D5 tunely a mostem přes Vltavu, Berounku a Radotín o tunelu Blanka ani nemluvě. Vždy když tunelem projíždím děkuji ODS že to prosadila. Ohromně to ulevilo Praze i řidičům
To bylo naposledy, co se něco vrazilo do Prahy.
Škoda, že ten kolibřík tak zvlčel…
Hřib by se měl vrátit do lesa. Tam patří.
inu sedmdesátiletej aktivista na koloběžce je budoucnost – zvykejte si , idioti