CYKLISTIAUOMAT
16.6.2021
Kategorie: Společnost

Menšina velí většině

Sdílejte článek:

JINDŘICH KULHAVÝ

Blíží se období, kdy se mají po delší době pořádat autosalony. Přestože zbývá ještě pár měsíců, už nyní jsou avizovány problémy, které mají připraveny odpůrci automobilismu. Jejich záměrem je narušit průběhy výstav a zablokovat města, v nichž budou. Jde to tak daleko, že pořadatelé uvažují o zrušení tradičních akcí, na které se těší stovky tisíc automilců. Ekohysterie tak nabírá na obrátkách a opět jsme svědky toho, kdy menšina dělá vše proto, aby se zviditelnila a začala otravovat život většině. Pojďme se podívat na nějaké příklady, na jeden podrobněji.

Cyklistika je krásný sport hodící se pro všechny generace. Jakožto profesionální disciplína je už dlouhou dobu degradována dopingem, pomocí kterého se někteří dostali až na vrchol. Své o tom může vyprávět Lance Amstrong, bývalá hvězda a mnohonásobný šampion Tour de France. Podpůrné prostředky bralo i mnoho dalších, takže se dá konstatovat, že ve vrcholové cyklistice se po úspěchu baží natolik, že se někteří neštítí ničeho. Dokonce se objevily i pokusy instalovat do závodních kol elektropohony. Jestliže je špička cyklistické pyramidy schopna provádět takové podrazy, jak je to se zbytkem amatérského pelotonu?

Musíme rozlišovat cyklisty, kteří se vydávají na své cesty někde kolem domu, starší lidi jezdící si při potraviny do blízkého obchodu, což platí především pro venkov, rodiny s dětmi, kdy si o víkendu upnou kola do nosičů na auto a vyjedou do přírody, na pseudosportovce využívající kolo k shazováni kil a cestě do práce a na požírače kilometrů brázdící silnice s velkým rádiusem od své základny. Jestliže uživatelé kol z řad dětí, seniorů a rodin potkáváme na silnicích relativně málo a většinou v zástavbě, pak poslední dvě skupiny jsou jistou dopravní komplikací.

Jezdiči do práce jsou problémem ve městech a díky nim, přestože jich je relativně minimum, vytváří politici dopravní špunty v podobě naprosto nesmyslných cyklopruhů. Nejpatrnější je to v Praze, kdy je metropole prošpikována nepoužívanými cyklostezkami. Praha je pro cyklisty naprosto nevhodná jak kopcovitým profilem, tak klimatem. Těch pár šílenců, kteří každé ráno sednou na svůj bicykl a z kraje města se vydají do centra, je pro naší metropoli něčím vcelku nebezpečným. Pražské komunikace plné smrtících děr, propadlých kanálů, idiotských ostrůvků a retardérů vyžadují pozornost i bez cyklistických fanatiků, natož s nimi. A když chytíte kolaře v některém z pražských stoupáků a za nim táhnoucí se autobus, vzali byste mu nejradši jeho kolo a hodili ho za svodidla. Spočítáte li si množství těchto lidí, kteří mají kolo za svůj hlavní dopravní prostředek, porovnáte to s počtem dalších využívajících MHD či soukromá motorová vozidla, dojdete k tomu, že naprostá menšina získává nepřiměřené výhody na úkor většině. A to jen proto, že je ekologie moderní a jak víme, hysterická a prolhaná. Respektive ti, kteří se jí zaštiťují.

Požírači asfaltových kilometrů jsou trochu jiná sorta. Dojedou na kraj měst autem, vezmou kola a pustí se do provozu mezi rychle jedoucí automobily, motocykly a kamiony. Jestliže střety mezi cyklisty a jinými vozidly ve městě probíhají v menších rychlostech a většina jich dopadne menšími zraněními, pak bouračky na silnicích 1. a 2. třídy mohou mít fatální následky znamenající smrt. Například v Alpách jsou cyklisté brzdou, ale řidiči je respektují, přestože potkat motajícího se cyklistu při překonávání Stelvia je otravné. Ale budiž, jejich množství je tam obrovské, takže je všichni respektují. Přijeli tam většinou autem, skočili na své biky a vydali se vzhůru. Ovšem na silnici mezi Prahou a Kolínem cyklistu potkat moc nechcete, protože si uvědomujete, že ho můžete snadno přehlédnout a bohužel i srazit.

Nenávist k automobilům však mohou projevovat i necyklisté. Pěšáci jsou sice trochu unikát, ovšem existují. Zlatý věk automobilismu je díky otravným ideologům na svém zenitu. Přestože většině z nás auta dobře slouží a život bez nich už nebude svobodným, je řada takových, kteří si myslí, že auta jsou nepotřebná. Bylo by zajímavé zažít období skutečně bez aut. Všech. Bez zásobování, možnosti odvézt děti do školek a škol, na kroužky a sporty. Po týdnu by půlka z nich dosportovala a dostudovala, vznikly by komunity v okolí bydliště, lidé by skončili v izolaci. Návštěvy příbuzných by byly otázkou svátečního výletu vlakem, ke kterému by bylo třeba dojít, ovšem bez přesunu zásob. Delší trasy, třeba na dovolenou k moři, bychom absolvovali s batohem na zádech. Jistě, někomu by to vyhovovalo, ale většina z nás by toužebně hledala svou škodovku či produkt jiné automobilky. Auta totiž rozšiřují náš životní prostor a vytváří svět rozmanitějším. Někdy sice degradují pohyb na nutný fyzický výdaj, nicméně za to nemohou automobily, ale týká se to lidské lenosti. A s tím se dá pracovat jinak než zákazy, nenávistí a omezováním.

Menšina těch, kteří auta nenávidí, terorizuje většinu jejich uživatelů. Kola patří do přírody, na venkov, možná do menších ne tak kopcovitých terénů. Pokud chce někdo jezdit na kole po Praze, je to jeho věc, riziko a naivita. Nejsme Holandsko, kde má nejvyšší kopec 30 metrů. K podobné řevnivosti a snaze menšiny získat výhody však dochází i v jiných komunitách. Například homosexuálové a příslušníci LGBT jich chtějí stále více, přestože ještě nedávno patřili na okraj společnosti. Maďaři řekli jasné ne, zatímco u nás se opět chystá Prague Pride podporovaný především pražskou koalicí vedenou Piráty. A před tím Krnáčovou z ANO. Můžeme pokračovat. Za chvíli nám budou vegetariáni podpalovat restaurace, ve kterých se podává maso, očkovaní se budou snažit vytěsnit neočkované ze společnosti a nutit je podstoupit proceduru státem řízené sebevraždy (nebo aspoň sebepoškození), ekoteroristé budou zakazovat chov ,,prdících“ domácích zvířat bez nichž umřeme hlady. V Evropě muslimská populace utlačuje původní obyvatelstvo, barevným se dostává podpory stejně, jako nepřizpůsobivým u nás. Ano, nadstandardní podmínky pro menšiny se stávají běžnou normou. Je tedy na místě se ptát, proč se většina nevzepře a s menšinami nevyrazí dveře? Je k tomu správná doba.

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc prosinec 2021: *****

ing. Jan Dvořák 500,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, RNDr. Richard Čapek CSc. 400,- Kč, Eva Edler 300,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Lenka Poncarová 300,- Kč, Martin Dindoš 500,- Kč, PharmDr. Lubomír Vylíčil 5000,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jiří Sika 200,- Kč, Zdeněk Vybíral 1000,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Pavel Fila 50,- Kč, Pavel Sejrek 100,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Lukáš Vašíček 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Bc. Michal Hajdučko 300,- Kč, Martin Kubíček 2000,- Kč, Gabriela Kolomazníková 100,- Kč

Celkem za měsíc: 15 000,00 Kč
Vybráno 42.97%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 976 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (30 votes, average: 4,90 out of 5)
Loading...
21 komentářů

Napsat komentář: abs Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)