COCALGBT
5.8.2020
Kategorie: Ekonomika

Lze ignorovat velké hráče?

Sdílejte článek:

JINDŘICH KULHAVÝ

KULHAVÝModerní doba sebou přináší globalizaci v oblasti obchodu a cestovního ruchu, zároveň zaznamenáváme pokusy centralizovat moc, čehož svědectvím je jak postup Bruselu v ekonomicko-politickém směřování Evropy, tak i existence Deep State, v němž se má koncentrovat moc a vláda nad celou planetou. Ač se tedy výrazy globalizace a centralismus zdají být protichůdné, není tomu tak. Velcí hráči dokážou z jednoho mocenského centra ovládat své pobočky po celém světě.

Popularitu většině proslulých produktů zajišťuje několik faktorů. Prvním je dokonalý marketing propojený s reklamou. Následuje schopnost produkovat v dostatečném množství a zásobovat co nejširší oblast. Důležitá je samozřejmě cena a taktika sázející buď na exklusivitu nebo naopak masovost. Obojí může vynášet stejně, stačí porovnat třeba Coca-colu a tašky od Louis Vuittona. Obě tyto značky patří k západnímu stylu života, a přestože mají naprosto jinou strategii, patří k nejúspěšnějším. Nejde však pouze o výrobce čehokoliv, ale též o poskytovatele služeb, média či kulturou se zabývající kolosy. Cokoliv děláte pro peníze a má přinášet zisk, musíte dělat tak, aby za Vámi lidé šli.

Hledání zákazníků a klientů v těžké konkurenci není nic snadného. Pokud tedy nevytvoříte nový segment trhu, který zpočátku ovládnete. Příkladem je automobilka Tesla, která zpočátku neměla konkurenci, a i přes mizernou kvalitu svých produktů stále stoupá v žebříčku vysoko ceněných značek. Řada lidí stále přemýšlí o tom, jakým způsobem její stvořitel Musk dokázal sehnat financování pro tak velký projekt a stále více se zdá, že se progres automobilky vymyká všem ekonomickým zákonům. Takže je dost dobře možné, že jednou splaskne bublina, kterou kdosi uměle vytvořil právě proto, aby prosadil svůj skrytý byznys s ekologickým zaměřením, který v budoucnosti vydělá podstatně více, než kolik stála Tesla. Různé dotační programy směřující k prosazování elektromobilů zvýhodňují prodej jinak vcelku nepraktických vozidel a spojení s energetickými giganty a liberální politikou je zjevné. Potřeba stavět nové elektrické rozvody kvůli nabíjecím stanicím, vysoká cena elektřiny v blízké budoucnosti a další kroky potřebné k elektrifikaci poskytují obrovský prostor pro vydělávání peněz. Navíc se podaří likvidovat konkurenci dosud pracující se spalovacími motory, to i zásluhou politiků vytvářejících normy, zákony a zneužívajících své postavení k udělování následných sankcí.

Jak je již výše uvedeno, trh je drsné prostředí a bojuje se o každého zákazníka a klienta. Ve stávajících segmentech je tedy třeba jít za svým a některé společnosti se neštítí ničeho. Propagace a propaganda jsou úzce spojené. Marketingoví odborníci tak pružně reagují na jakoukoliv změnu. Občas zariskují, jindy jdou za jistotou. Jestliže Red Bull si dovolil vyhodit dva americké vrcholné manažery za podporu destrukčního hnutí Black Lives Matter, média mu to okamžitě vrátila a upozornila na havárii jednoho z thajských dědiců polovičního podílu v této firmě, kterou způsobil před několika roky a při níž zahynul člověk. Trvalo to cca týden, než médiální liberálové zakontrovali. Bude zajímavé sledovat, postihne li to samotnou značku. Odpůrci řádění části černochů v USA a jejich kamarádů z levicové teroristické Antify si každý došel koupit plechovku proslulého energetického nápoje, případně to aspoň slíbil, ale těm pár procentům agresivních aktivistů z BLM oblíbený rudý býk asi zhořknul. Nyní bude záležet na tom, zvítězí li rozum či antikampaň liberálních médií. Situace vzniklá vyhozením podporovatelů násilí, rabování a prostého vydírání státu tak může firmě uškodit, ale naopak také z ní udělat morální autoritu. Red Bullu momentálně fandí mnoho lidí, kteří by si jinak jejich nápoj nekoupili.

V minulosti se opačně projevovali jiní výrobci. Podporují například LGBT komunitu, sponzorují různé akce, vezou se na určité vlně. Například Vodafone se letos stal partnerem Prague Pride, loni to byl známý pivovar. T-mobile se podílí na cenzuře internetu financováním skupiny čistících stránky Facebooku, řada společností, například DHL, spolupracují s Člověkem v tísni, Lékaři bez hranic pašující ve velkém migranty přes Středozemní moře dostávají peníze od dalších partnerů včetně firem spojených se Sörösem. O některých se časem dozvíme, jiní zůstávají radši utajeni. Otázkou tedy zůstává, jak něčemu podobnému bránit. Není to snadné. Měnit banku (stejně jich většina patří Rothschildům nebo patří do vlivu Rockefellerů) či operátora kvůli jejich marketingu není snadné, protože přechodem jinam nezajistíte, že se podobná situace nebude za rok opakovat jinde. Ale jistě lze ignorovat Coca-colu, koupit si jiné pivo či naopak podpořit Red Bull. Je to jako s politiky. Je třeba pečlivě sledovat jejich slova, s nimi spojené činy a dle toho jim dávat svou důvěru. Bez Vašich peněz si nebudou moci koncerny dovolit utrácet za Prague Pride a podobné zvrhlosti, bez Vašeho hlasu se daný politik či strana nedostane ke korytu. Pravdou zůstává, že orientovat se ve všem znamená více sledovat dění kolem nás. Někdy je to únavné, ale stojí to za to. Laxnost se totiž ve zlé obrátí.

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc září 2020: *****

František Šmíd 700,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, MUDr. Miroslav Kameníček 1000,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Petr Jan 300,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Pavel Novák 200,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Robert Schlesinger 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Jan Horáček 500,- Kč, Martin Štěpánek 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Jan Kupka 1000,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Mirko Hampl 200,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Jan Bezděk 500,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Stanislav Esner 500,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Marin Svoboda 100,- Kč, Ladislav Oudes 500,- Kč, Miloslav Gajdušek 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Bohuslav Maceška 50,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč

Celkem za měsíc: 14 083,00 Kč
Vybráno 40.23%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 024 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (18 votes, average: 4,56 out of 5)
Loading...
politicon.cz
11 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.