CENZMEDIA
22.6.2018
Kategorie: Doporučujeme, Společnost

Křížová výprava mediálního mainstreamu proti alternativním médiím

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (26 votes, average: 4,85 out of 5)
Loading...
Sdílejte článek:

SV

V současnosti jsme svědky zběsilého pokřiku novinářů a redaktorů médií hlavního proudu na takzvaná alternativní média. Máme i lovců hoaxů a monitoring extremismu. Proč se mainstream alternativy tak velmi bojí?

1. Internetová média jsou nízkonákladová

Tištěná média, které se v nedávné minulosti těšila enormním ziskům z prodeje novin či časopisů a prodávala velké balíky reklamy, dostávají díky internetu řádně na frak. Čelí výzvě v podobě čísel čtenosti a výnosů. Pod ekonomickým tlakem musela zareagovat na digitální přesun informací a své portfolio rozšířila na webu.

Dnes je internet hlavní zdroj informací, noviny jsou sekundární. Internetová revoluce způsobila i mediální revoluci. Lidé se přesunuli na internet a ten snížil náklady na vyhledávání a informatizaci do takové míry, že mnoho lidí principiálně odmítá platit za jakýkoliv obsah.

Internetová média jsou zkrátka nízkonákladové, zatímco mainstreamový deník potřebuje na stejnou činnost vysoké finanční prostředky. Proto mainstreamová média vidí alternativu v první řadě jako existenční ekonomické ohrožení.

2. Lidé na alternativě pracují zdarma

Lidé na alternativě pracují de facto zdarma – buď zcela zdarma nebo téměř. Aby jim to pokrylo nějaké ty náklady. Jedná se o několik desítek blogerů a redaktorů, možná i stovku, kteří vytvářejí hodnotný obsah s vysokou přidanou hodnotou.

Dělají to dobrovolně, po práci ve volném čase, pro dobrý pocit. Protože věří, že je to správná věc, protože cítí potřebu posunout společnost, protože mají rádi Čechy a Česko a chtějí ho zlepšit. (Jde o čirý idealismus, se kterým se v této sféře setkáváme často. Na druhou stranu se však najdou i obyčejní grafomani a rozličné osoby šířící pochybné poselství. I v alternativě třeba pečlivě vybírat, co budete číst. Nepochybně je však nabídka alternativy širší, než nabídka hlavního proudu).

Proč mainstream vnímá dobročinnost jako ohrožení? Z ekonomického hlediska dobročinná práce zdarma je dumpingový “prodej” zboží se ztrátou, pod výrobní náklady. Deníky hlavního proudu by chtěly dělat politiku, diktovat veřejné mínění a ještě se na tom pořádně nabalit. Redaktor tohoto deníku chce slušnou mzdu a nadprůměrný životní standard. Ale desítky a desítky alternativců často tvoří kvalitní obsah zdarma, protože věří v správnou věc, čímž je cenově oslabili.

Můžeme si představit firmu Mainstream sro, jejíž zaměstnanci požadují za jejich práci nadprůměrně vysoké platy a druhou firmu Alternativa sro, v níž zaměstnanci podávají stejné výkony a pracují zdarma. Této druhé firmě odpadly mzdové náklady – obrovská nákladová položka. Je jasné, že druhá firma bude na trhu daleko úspěšnější.

Takže mainstream nedokáže ekonomicky konkurovat alternativě i kvůli její dobrovolné práci pro posunutí naší země dopředu. Příkladem může být moje maličkost: vyprodukoval jsem desítky kvalitních textů, pár jejich obletělo internet, ale v životě za to neuvidím ani cent. A právě z tohoto má mainstream paniku.

3. Mají lákavější “nekorektní” politické názory

Systémová chyba médií je tvrdé prosazování především levicově-liberálního světonázoru. Pramení to z toho, že média musí prosazovat názory a zájmy svých majitelů – oligarchů, kteří si jako jediní dokáží tato média zaplatit a ufinancovat. Přičemž veřejnost takové názory nepodporuje. A hledá alternativu.

Opravdu jde o systémovou chybu. Média jsou povinná prosazovat zájmy vlastníků, nikdy nezačnou jen tak psát jiné názory. (Ačkoli již učinila jisté kompromisy, aby si udržela čtenáře.)

Ve slovenské praxi pak například deník SME šíří názory, které mnohých Slováků přirozeně odpuzují: jací super jsou ti imigranti, práva homosexuálů, Amerika je skvělá, bla bla bla. Člověk se naštve, cítí se iritovaný. A hledá něco jiného. Natrefí například na Hlavní zprávy a ty kritizují migranty, píší o ochraně hranic a tradiční rodiny, vyvracejí americkou propagandu. Pro běžného člověka to jsou lákavější názory, proto se stane pravidelných čtenářem. Toto se děje dnes v tisících případů.

Podstata konfliktu, což v současnosti zuří, je bezohledný ideologický boj globalistického mainstreamu s pronárodní alternativou. Lidé z těchto protichůdných světů se nenávidí na život a smrt.

Malý postřeh: Pokud dáme dohromady druhý a třetí bod, závěr je jasný: mainstreamu nepomůže ani přesun tisku a televize na internet, ani tak nebudou konkurenceschopní, nakolik alternativa bude mít stále dvě nepostradatelné silné stránky: zaměstnance pracujících zdarma a daleko lákavější obsah. Alternativa bude vítězit i po přesunutí mainstreamu na internet.

4. Řadový občan může mít dopad na statisíce čtenářů

Tištěná média a televize měla posledním desetiletí absolutní monopol na informace – a s ním i monopol na pravdu, schopnost definovat témata veřejného diskurzu, schopnost diktovat veřejné mínění. Distribuce informací byla hierarchicky uspořádána.

Avšak díky technologickému pokroku je společenský problém centralizace informací do značné míry vyřešen: díky internetu je realizovatelná levná a rychlá decentralizovaná distribuce informací.

Řadový občan může mít dopad na statisíce čtenářů měsíčně. Stačí mu k tomu 60 € ročně na webstránku, a může začít publikovat hodnotný obsah. A tento řadový občan nepatří do žádné strany, nedostává peníze za ten správný světonázor, ale píše o aktuálních akutních problémech, navrhuje řešení, odhaluje lži politiků a médií, objektivně informuje, celkově posouvá krajinu dopředu.

Výsledkem je, že mainstream ztrácí na významu, již nemá takový dopad na společnost a s tím se rozpadá propagandistický obraz světa, který tak poctivě budoval. Zhroucení propagandistického světa lidé z mainstreamu vnímají jako životní ohrožení.

5. Alternativa je nekontrolovatelný prostor

Alternativa je decentralizovaná a proto nekontrolovatelná. V případě, že mainstream čelí politické straně například, ví, co má čekat. Zná její modus operandi, silné a slabé stránky, minulé chování a jednání členů, osobnost vedoucích strany apod. Ví vytušit, co se asi může dít.

Jenže u alternativy nikdo neví, jaká reakce přijde, jaká informace se objeví či neobjeví, kdy se objeví. Vlastně často nevíme, kdo jsou ti lidé a čemu věří. Jde o množství menších roztroušených projektů, ačkoli několik jich vyčnívá – jako všude jinde. Řídit a kontrolovat alternativu prostě prostě není možné.

Shrnutí:

Alternativní internetová média jsou nízkonákladová, jejich “zaměstnanci” pracují de facto zdarma, mají lákavé politicky nekorektní názory. Řadoví občané tak ničí monopol mainstreamu na informace. Alternativa je decentralizovaná, a proto nekontrolovatelná. Kvůli těmto důvodům se mainstream tak velmi bojí alternativy – a nenávidí ji.

Byť jen jeden jediný bod z pěti by stačil na bytostný pocit ohrožení a nenávist. Všech pět vyvolává fanatickou nenávist, jakou vidíme každý den. Mainstream se bojí nebezpečí, že jeho oligarchističtí majitelé a liberalismus budou převálcovaní. Proto ten nekonečný boj proti “hoaxům, konspirátorům a fake news”.

ZDROJ: slobodnyvyber.sk

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc říjen 2018: *****

Václav Komrska 3000,- Kč, René Chrobok 50,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Vladimír Janeček 100,- Kč, Zdeněk Pernický 300,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Milan Tahovský 1000,- Kč, Jiří Kolátor 100,- Kč, Jan Vokáč 100,- Kč, Svatava Visser 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Vlastimil Běhan 50,- Kč, Jan Bezděk 2000,- Kč, David Bezděk 150,- Kč

Celkem za měsíc: 8 000,00 Kč
Vybráno 22.85%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
Loading...
politicon-banner
74 komentářů

Napsat komentář: Lubomír Bouše Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.