
Komunistická diktatura byla pro náš národ tragédií
VOJTĚCH MUNZAR
Komunistická diktatura byla tragédií pro náš národ. Za každým jednotlivým číslem se skrývá srdceryvný příběh konkrétního člověka a jeho rodiny. Co v tabulce níže uvedeno není, jsou další desetitisíce lidí, kteří nemohli pracovat ve svém oboru, nemohli pracovat, kde chtěli, nemohli studovat to, co si přáli.
Znám to z domova. Můj dědeček měl nastartovanou slibnou lékařskou a vědeckou kariéru, byl primářem na rentgenologii v Praze, za své práce získal titul CSc. Kdysi však se nechvalně zmínil o komunistech (řekl, že jsou svině) a nějaký „dobrý“ kamarád ho udal. Titul mu byl sebrán a nemohl dále pokračovat ve vědecké práci, byl mu sebrán primariát a byl odvelen na řadového rentgenologa do Plzně. Další profesní růst mu byl uzavřen. A to mohl dopadnout ještě hůř.
Po roce 1989 byl habilitován a titul mu byl již v důchodovém věku navrácen. Bylo to poprvé a naposledy, kdy jsem viděl svého dědečka dojetím plakat. Na jeho počest jsme po něm pojmenovali nejstaršího syna Františka.
Dnes se jistě otáčí v hrobě, že po 70. letech se opět komunisté u nás roztahují a hrají si na demokraty, jakoby se nic nestalo. Daleko horší je však skutečnost, že to některým lidem nevadí a mávají nad tím rukou. Právě dnes bychom měli vzpomínat s úctou na všechny oběti zločinné ideologie a velmi přemýšlet o budoucnosti naší země.
Tento text jsem napsal před rokem. Mezitím vznikla vláda Hnutí ANO a ČSSD s pevnou podporou KSČM. Ve sněmovně se nejvíce v hlasování shodnou komunističtí poslanci a za ANO. K tomu mě napadá slavný citát (George Santayna): “Ti, kdo si nepamatují minulost, jsou odsouzeni k tomu ji opakovat.” A právě i kvůli svému dědečkovi budu dále obhajovat svobodu jako nejvyšší hodnotu, kterou po většinu svého života postrádal.
Autor: Vojtěch Munzar
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc březen 2021: *****
Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 555,- Kč, Miroslav Zatřepálek 100,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Mirko Hampl 170,- Kč
Celkem za měsíc: 4 725,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Skutečná pandemie vzniká v Davosu - 7.3.2021
- Tak máme za sebou první sobotu našeho dalšího lockdownu - 7.3.2021
- Ne-konečné řešení v nekonečnu a jeden osobní příklad - 7.3.2021
Co obnášela tak zvaná “TOTALITA” ?, Všichni měli práci. • Zákony byly jednoduché, jasné a přísné, platily pro všechny. • Kdo pracoval, dostával pravidelně 2x do měsíce mzdu nebo plat. • Pojištění bylo skutečně pojištěním, smlouvy jednoduché, srozumitelné i laikovi. • Levné a všem dostupné úvěry. • Získání bytu s nízkým nájemným (v mnoha případech i získání podnikového bytu). • Všechny srážky šly automaticky ze mzdy nebo platu a byly vypočteny vždy tak, aby člověku zbylo na důstojné vyžití. • Skutečně bezplatná lékařská péče, značně preferovaná prevence a očkování. • Výdej léků a léčiv jen za symbolickou částku 1,- Kč. • Podpora mladých rodin, matek na mateřské, jakož i péče o zdravotně postižené,seniory a těžce nemocné. Nebyla taková zvěrstva jako dnes,kdy hodně lidí, a dokonce i dětí, umírá jen proto, že rodiče neměli na jejich léčbu, případně nepatřili k těm šťastným, kterým se včas podařilo peníze sehnat za pomocí ponižujících zdlouhavých sbírek mezi lidmi. • Bezplatné preventivní prohlídky a očkování dětí, mnohdy prováděné lékaři přímo ve školních zařízeních. • Rozsáhlá sociální síť se skutečnou pomocí, kde neexistovalo, že by někdo zůstal na ulici, bez domova, bez pomoci. • Byla přísně trestána šmelina a lichva, kupčení a spekulace. Tyto činy se vyskytovaly velmi vzácně, především ve velkých městech. • Bezplatné školství od jeslí, přes mateřské školky až po VŠ. Obrovská podpora učňovského školství, kdy již v průběhu učiliště učni získávali praxi a zkušenosti přímo v podnicích, do kterých pak po skončení učiliště a získání výučního listu nastupovali. • Lepší kulturní využití volného času, jak dětí, tak i dospělých. • Téměř neexistovaly drogy a narkomani a zcela žádné herny. • Učitelé ve školách, ale i mimo školy, měli přirozenou autoritu,respekt a úctu,měli větší možnosti v postihování přestupků žáků a rodiče s nimi skutečně spolupracovali. • Policisté (tehdy příslušníci veřejné bezpečnosti) byli respektováni,měli větší autoritu a velmi vysokou objasněnost trestných činů. • Soudy všech stupňů byly daleko pružnější a řešily každý případ kompletně,tj. pachatel byl odsouzen zcela automaticky k náhradě škody a ta mu byla ihned a samozřejmě srážena z platu kdekoliv, kam nastoupil do zaměstnání, dokud vše nezaplatil. • Velmi nízká kriminalita způsobená tím, že pachatel věděl dopředu, že bude dopaden a škodu bude muset splácet. Tehdejší věznice (-nápravné ústavy) nebyly jako dnes, kdy mnoho rodin nebydlí v takovém luxusu jako současní vězni v nich dnes. • Nízká kriminalita byla způsobená také tím, že v záznamech pachatelů jejich trestné činy byly uvedeny stále, a ačkoliv nebyly počítače a internet,přece jen o každém zločinci a jeho skutcích věděli všichni zainteresování ,a tudíž nebylo úniku do anonymity. • Existovaly funkční odbory, podnikové rekreace, dětské rekreační prázdninové tábory, zájezdy… • Mládež byla maximálně zapojována do mimoškolních aktivit. • Velmi nízké zatížení lidí státní byrokracií, většinu pracovních věcí řešila mzdová účtárna. • Relativně větší soukromí a svoboda (možná někdo namítne, že to není pravda, ale je třeba si , že díky dnešnímu zneužívání techniky např. mobilní telefony, kamerové systémy, internet, kreditní karty, účty v bankách,velké množství duplicitně vedených registrů, se kterými pracuje velké množství lidí, a děravým zákonům na ochranu osobních údajů, je sledovaní soukromí tehdy proti současnému sledování zanedbatelné). NEVÝHODY • Nebyly denně banány, mandarinky, pomeranče… • Dováželo se jen to, na co byly finance, tj. za peníze, které se utržily za vyvezené zboží. • Omezené cestování do zahraničí mimo tzv. NSZ, které bylo regulováno převážně z důvodu nedostatku zahraničních měn, kdy bylo preferováno dovážení zboží,které jsme neuměli vyrobit. • Strach z STB, z této složky bezpečnosti měli strach hlavně ti, kteří chtěli a nebo již škodili zájmu všech. Kdo pracoval a nekradl, ten většinou s nimi neměl problém.
Jo jasně a byl i chleba a máslo… a občas ji maso a sem tam také banány
To se nám to žilo
….a co potřebujete více k životu? Ostatní je jen kapitalistické pozlátko.
Já potřebuji svobodu, potřebuji právní stát.
Není to jen o materiálních hodnotách.
Vodnatá hlava má v tomto ohledu pravdu.
Matrijální hodnota je mi na trus, když mi halal uřízne hlavu.On totiž halal na právní stát i svobodu zvysoka…to co si myslím.
A halaly dováží do EU KDO!?!?!?
Nejsou to nááhodou vodnaté hlavy?
Halal ? To jako halal potraviny… ? No proč ne… určitě to bude lepší než třebas hovězí od našich východní sousedů že…
A taková košér slivovička to je pitíčko.
Malý mozkem Velký debilitou, tak co tady ještě otravuješ vzduch, když potřebuješ svobodu a právní stát. Že ty sis to někde přečetl a v podstatě ani nevíš co to znamená, kde je v česku svoboda a právo. No prostě chudý duchem se dostal ke kompu.
A jestlipak by se za “svobodu a právní stát” vzdal těch fuj-materiálních hodnot.
On i jeho minoritní “chráněnci”.
Pavle K
Janino hezký večer
Díky – vám taky a i pravděpodobně dlouhou noc.
Opět zas “výživné” téma.
Snad už “vstali naši noví bojovníci” a začali proškolovat podle nových scénářů.
Ta je dlouhá skoro furt, špatně spím a jsem líný vylézt z pelechu a čumět na bednu.
Kolik je ti let blbe?
A cikáni museli makat!
Hmmm,v mnohém máte pravdu.Ale pravda je,že jsme byli jen OTROCI,prakticky MAJETEK papalášů.
Kdyby ne,tak PROČ se střílelo na hranicích SMĚREM DOVNITŘ?
Proč musely mít do stoupy i sbírky milostné poezie!?!?!?
(Byl-li pan autor shledán ideologicky nepevným.)
Služba na těch hranicích zas taková legrace nebyla. To mi věřte. Nechtějte po mě podrobnosti, bylo by to na dlouho.
Já také neviním ty vojáky!Viním ty, kteří tu střelbu nařídili!!!
Do VLASTNÍCH lidí se prostě nestřílí.A na to byli bolšáni fakt machři.
Tak za prvé Helenko, přes naši čáru nezdrhali jen naši!!! Bylo to tam někdy už tenkrát multikulti.
Vypuste z hlavy, že vy byste na tom mohla něco změnit, byla taková doba. Možná ani nevíte, když jste běžela na signálku na záchyt, tak i oni po vás začali střílet. Jojo, kosa je swina, lítali třísky v lese, už se to pak ani nemuselo štípat. Rozkaz ten zněl jasně……
Jsem ráda,že i vy jistě cítíte,že to nebylo OK.
Celý socík byl taková velká ZOO.
Kdo nezlobil,tomu chovatelé neubližovali.
Ale BĚDA,když nějaké zviřátko zatoužilo po svobodě.
Souhlasím ale dnes jsme si jisti, že nebyl důvod zlobit, proč?
Vezměte to ale až do hloubky.
Vzhľadom na to, že za pohraničníkov brali len spoľahlivé kádre, preto nie je vôbec isté, že to cíti tak, ako si myslíte, že cíti.
Každopádne dobrá príležitosť sa trochu hlbšie povypytovať. Napr.:
1-Či aj on zastrelil niekoho. Ak áno, aký to bol pocit ?
2-Ak nie, iste pozná niekoho, komu sa to stalo, a ako to prežíval.
Povypytovať sa treba najmä z toho dôvodu, lebo sa množia rady tých, ktorí by si radi zapolovali aj na ľudí.
Urobíte mne a národu takúto službu ? Lebo na mňa, ako na liberálneho “provokátora” by sa asi vykašlal
Heleno,
ono na Západě taky všechno nebylo košer.
A dnes tuplem ne.
To už dneska taky vím,že Západ nebyl takový jak jsem si myslela.Ale tenkrát jsem to nemohla vědět, když to bylo pro obyčejné Čechy zakázané území.
Média za bolšána tak lhala,že jsem jim nevěřila ani pozdrav.
Dneska lžou zase a taky jim nikdo nevěří.
To vědět nemohl nikdo.
Resp. málokdo.
Problém byl v tom,že jediné zprávy kterým jsem věřila vysílala Svobodka a Hlas Ameriky.Tenkrát jsem si nepřipouštěla,že jsou někdy ovlivněné CIA,že nejde všechno brát za bernou minci.
Dneska už vidím,že třeba Lída Rakušanová je zkušená manipulátorka.
Plačící smajlík
Samozrejme, že nebylo všetko košer. To vedeli aj vtedy, všetci, ktorí boli schopní kritického myslenia. Avšak keď porovnávali, hehe….no chápete…
Hehe, čo myslíte, z čoho vznikol krásny bonmot soc.prac. lidu, že k.rva, my tu o socializme(rozumej blahobyt) iba p.čujeme, ale kapitalista ho realizuje
Prosím vás nechte toho oblbování, jak to tam vypadá a jaké jsou tam podmínky pro obyč. člověka tuna věděl velké kulové. Ve filmu vám to neukázali(že by propaganda).
Ach červený šamane, ja som nikdy neriešil pozlátko. Najmä nie z filmov. A na to, aby rozhľadenejší plebs si urobil obraz rozdielov, stačilo, keď sa sused pochválil, že strýco zase poslal dolárovú/markovú výpomoc, samozrejme súdruhmi premenenú na tuzexové bony.
Ale neriešme prachy(hehe, pozlátko
)
Poskytovala snáď vaša geniálna diktatúra proletariátu svojim pracujúcim napr. právo na štrajk, ako jeden z najvýznamnejších demokratických nástrojov zvyšovania životnej úrovne proletára ?????
Ale keď sme už takto v debate. Čo tak skúsiť zodpovedať moje vyššie položené otázky prostredníctvom zdá sa teraz mŕtveho brouka, pani Novotnej.
Novotná, vy jste zvíře? Které?
To neřeš …
Tobě už nedá ani zvíře.
Mám tomu rozumět tak, pane Pavle K, že jste jako voják byl u Pohraniční stráže? – to by vysvětlovalo mnohé z postojů, které tady průběžně ve svých komentářích zaujímáte (ať už byste tam byl jako voják základní služby nebo z povolání).
Bolku svatá pravda. Helena sice píše že za totáče byl každý otrokem. , A není tomu tak i dnes ?
Odsuzování za názory tu máme také jen to je naopak. Kdo byl prozápadní byl klidně i popraven kdo je dneska proti západní je zničen. Soudní frašky jsou dneska také. Dříve aspoň byl proces u soudu dnes už nemusí být.
A pro trotla malý velký až budeš potřebovat postavit dům tak si nechej pozvat někoho v kravatě a saku aby ti ho postavil.
A nejlépe někoho, kdo má červený diplom a vystudoval gender.
Á…maxistudent vysoké bolševické
-že by VUML ?A co takhle na stáž do rezidencí – KLDR,CUBA,Venezuela …?
jo už vím https://1url.cz/zMpLQ
Táta s mámou prodali v severních čechách hospodářskou usedlost, řekněme v místech kde “chcíp pes” a koupili na dluh hospodářství bílže k městu. Prý kvůli dětem/mým sourozencům/. Táta uvěřil Gotvaldovy
že nebude rušit soukromé zemědělce. Ale OUHA.
KOMOUŠOVÉ vyhráli volby a vše bylo jinak.
Do dnes se celá moje rodina z toho nevzpamatovala.
Byli jsme rozprášeni a dodnes se nenavštevujeme.
Á…maxistudent vysoké bolševické
-že by VUML ?A co takhle na stáž do rezidencí – KLDR,CUBA,Venezuela …?
A to, že si s lidmi mohli přisluhovači režimu dělat, co chtěli, zničit jim životy, to byla taky výhoda? Když jsme kdysi dávno pozvali trenéry z Jugoslávie a oni nás vezli autem z tréninku, zastavovali a kontrolovali nás příslušníci na 5 kilometrech třikrát. A nakonec mi vyhrožovali, že pokud mě s nimi ještě chytnou, zařídí mi, aby mě vyhodili z gymplu před matruritou! Neopomněli připomenout, že mě budou sledovat a že mám nich záznam. Pak nás zase zastavili cestou z Prahy, vyhodili z auta v poli, nikde nic a trenéři museli jet dál. No, to byl přece žůžo život
Místním soudruhům se to ale líbilo. Nemuseli myslet a soudruh přeceda jim dal nažrat.
Sračky, lži a bagatelizace. Evidentně jsi byl součástí vládnoucí komunistické lůzy.
Že si dnešní komančové hrají na demokraty!?!?!?
Pane autore,ono je to ještě DALEKO horší!!!
Oni se ,potvory,často i demokraticky projevují.
No,není to k zblití!?!?!?
Kontrolní otázka: Co mají dnešní komanči společného s těmi předhadrákovými????
Pryč s bolševiky
Zlatá demokracie
Dnešní liberofašisté ty bolšány bohatě nahradí.Bolšáni sypali knížky do stoupy,za havloidů ani nepřijdou na svět.
Ona ta ekonomická knuta se od té stranické moc neliší.
A to jsme teprve na začátku!
Kdo nehýká s havloidy si zase neškrtne,kde je rozdíl!?!?!?
Vy nálepkujete jako bolševik …
Kdo je to “havloid” ? Ono je snad něco špatného na tom být obdivovatelem Václava Havla ? Havla nesnášeli právě bolševici a náckové, protože to byl proevropský liberál.
Vy jakožto silně protižidovská dle vašich komentářů, chápu že Havla nemusíte, ale nikdo vás za to netrestá, tak nežvaňte…
“ŠPATNÉHO”
Historie dá jednou za pravdu, že TRESTUHODNÉHO.
Kontrolní otázka: KDO rozdal nejvíc prebend svým kumpánům???
Tady je celá ODSka táákle malinká,i se svými kmotry.
Zrzavej potkan se uměl postarat o svoji partu
Ti vykukové smrděj na polstrovaných seslích ještě dneska.A až je vynesou v dřevěném penálu,budou z těch seslí sosat z eráru ještě jejich děti a vnuci.
Havel peníze nepotřeboval, vydělával si jako umělec , byl to dramatik, jeho hry se hrály v Západním Německu např. a byly tam velice oblíbené. Navíc dostával prezidentský plat že…
Privatizaci po roce 1989 řídila ODS ve spolupráci s tehdejší českou mafii, ale Havel s tím neměl nic společného.
jako umjelec
Zkus se začíst do Moč bezmocných. Na 3. stránce skončích. Kecy v kleci. Asitakový umělec to byl.
Moc bezmocných je politický esej. Žádné umění. Každý tomu nemusí rozumět.
Hi hi,Havel byl umjelec,asi jako já jsem madam Curie
Umjelce z něj udělala CIA,a chudinka kulišák tomu snad i uvěřil…
Pomocí obratné propagandy se dá vyrobit umjení i z lejna.(Dnešními prostředky je to až trapně jednoduché.)
to už nemá cenu řešit, ztráta času.
Výborně takto jsem se už hóóóódně dlouho nepobavil, prý havel a umělec. nedlouho po hadráku už se proslýchalo, že by se měla udělat sbírka na nový trezor prý ten starý už se rozpadal aby ta “umělecká havlovo díla někdo náhodou neukradl” nebo aby stím v televizi neotravovali?
Zrzavej potkan byl takový “lidumil”, že ještě 4 dny před koncem svého prezidentování stihnul podepsat vřelý souhlas s přepadením a zničením Iráku.
Jó,byl to velkej humanista.
jak jste na to přišla?
Přečetla jsem si to v knížce Blízký východ nad propastí
Až se naučíte číst, můžete to zkusit taky
Nevím kdo to napsal a kdo vydal.
Myslíte si, že kdyby byl Havel proti, že by se to nestalo?
A co je to “vřelý souhlas”?
Vojto zlatej, 5000 000 demokratů v exekuci, a těch sebevražd , neboj časem se to otočí
To je ale jejich chyba, ten kdo se neumí prosadit v demokracii , v kapitalismu, v liberalismu atd. Tak je holt v exekuci.
Já např. v exekuci nejsem, protože vím, jak se má správně žít v demokracii a co to všechno obnáší.
Po roce 1989 jsem toho tady dokázal hodně vybudovat, měl jsem peníze, které už jsem sice dávno utratil a pozbyl, ale znovu jsem se dokázal nastartovat a zase si šetřím na důchod. Mám byt, parádní počítač za 40 tisíc, velkou televizi na které sleduji sportovní přenosy , na jídlo chodím do restaurace atd. Mám se prostě dobře.
Exekuce dosáhne jen na hlupáky, to si pamatuj.
Chytří a inteligentní lidé naopak využili demokracii k tomu aby se měli lépe, aby konečně žili jako lidé.
Vodnatá hlava nechápe,že všichni nejsou chytří a inteligentní.A už vůbec nechápe,že ti hloupí a neinteligentní také chtějí žít jako lidi.
A neměli by!?!?!?
Ti “chytří a inteligentní” by se měli postarat,aby grázlům (kteří okrádají chudé duchem)maximálně ztížili jejich nebohumilou práci.
Mají možnosti, dnes má třebas vysokou školu kde kdo, nemusí přece skončit u lopaty naopak, dnes jsou dělnické práce hodně na ústupu a ten kdo nepracuje v saku a kravatě s notebookem , tak je poražený.
Dnes chce být každý úspěšný, a u lopaty nechce být nikdo.
maly – mozek
velky – ego
No proboha, tak proč jsou romové na dáfkách? To jsou tak blbí, že se neumí uživit a musí je živit majorita…často i ti, kteří jsou v exekuci, protože stát?
A co se u Vas vlastne zmenilo?
Diktatura?
A co myslite ze je v tento monet? Rozhodnete o svojej buducnosti, istote, bezpecnosti o radosti zdravych planoch na Vas zivot Vy?
Zapdana Europa (z nevysvetlitelnych dovodov) zapasi co ma robit s bojovnikmi za IS!
Tavene olovo a ja osobne ochotny ist mackat kohutikom.
Ano viem ze nehovorim na sto percent o zradach a tragediach na ktore som zplatil ja sam.
Posudte:
“Do you know what the best thing about my jihad for Allah was?” Bajram G., an Islamist from near Bonn who is classified as a potential threat by the German authorities, asked an acquaintance of his over Facebook. The best thing, he wrote, answering his own question, was shooting three enemies to death, all of whom were “infidels.” Then he took one of his victim’s phones, he wrote, called a woman in the contact list and told her he was standing with his boot on the victim’s head. The woman, he claimed, started screaming.
odstavcek zo Spiegel:
http://www.spiegel.de/international/germany/germany-ponders-what-to-do-with-islamic-state-returnees-a-1254631.html
Zrudy a zmije co vrazdili nevinnych ludi a pachali zverstva teraz placu ze im niekto hrozi zivotnymi tazkostami. Ohrozenim????
Ked stal spinavou a smradlovaou bagancou na hlave zeny a kricala o zivot ako sa v tom zmija vyzival a prave telefonoval na (tej zeny slohnuty) mobil na prvy kontakt co zmacnul – ha?
A idioti – teraz mame riesit kto ich prijme kto ich bude zivit a kto strazit kto zaruci stastny zivot Vasej dcery?
Takze NIC sa nezmenilo len sa denne potvrdzuje ze blazni a psychopati su u kormidla a ze v rep.Ceskej mali byt davno zlikvidiovani a nie sa hlasit k moci.
Za pád východního bolševického bloku musíme poděkovat také Michaelu Gorbačovovi, prvnímu ruskému liberálně orientovanému velikánovi, který pochopil, že lidé k životu potřebují svobodu, bez něj bychom se v tom hnusu brodili ještě mnohem déle.
Spasiba Michael. Ať žije Gorbačov.
Prvni v kdo znarodnoval byli socialisti a Benes,kromne majetku etnickych nemcu v roce 1945 znarodnil na zaklade Benesovych dekretu vse co melo nad 500zamestnancu banky, doly,cukrovary velkostatky,komousi uz jenom doladoli krvavou revoluci po bolsevicku, sli po hokynarich,zivnostnikoch a sedlacich,ti jim pak museli tezit uran pro milovany SSSR.
Kdyby to komunisti neudělali, nic by nevybudovali.
Všechny ty přehrady, elektrárny, kvalitní učňovské školství, celý průmysl. Podívejte se,kam to dotáhli američani – za honbou “zisku” osekali nevýdělečné věci jak jen mohli. Vědce kupují v cizině – sami žádné nemají , školství a výzkum je drahý ( možná tak zbrojní průmysl). Celou výrobu přesunuli do Číny a lidi dostávají potravinové lístky. To tu bylo po II.SV – listky – a ne po 200 letech budování uspěšného kapitalismu.
Cituji Jozefa Banáše, slovenského slovenského prozaika, dramatika, diplomaat a politika:
“Po materiální stránce se asi opravdu máme nejlépe v historii. Ale jsme šťastnější”?
My, co nejsme bolševiky, ano!
Jenom nás mrzí, že si tak vyskakujete kur@y!
Svůj k svému:
Spolupráce s StB
Podle podkladů slovenského Ústavu pamäti národa byl agentem StB v letech 1974–1989 pod krycím jménem „Lotos“. Banáš tvrdí, že žádnou spolupráci nepodepsal a jeho podpis ve svazcích StB je zfalšovaný. Přes tříleté úsilí o vydání údajného podpisu na písmoznalecké zkoumání, Ústav paměti národa toto odmítl.
a bolševický diplomat!
Kdyby to komunisti neudelali,nic by neprivatizovali,jenom par zabednenejch komunistickejch hlupaku,posmrkuje, ze je jejich soudruzi tajemnici z UV nevzali do party v 90satem,kdyz se kradlo ve velkem.
Zdar Lenine, souška učitelka by měla radost, jak ti pěkně vypláchla hlavu.
Tak s bolševiky, stalinisty a ruskými šváby, si docela dobře uměl poradit Augusto Pinochet že ano… za podpory demokratických Spojených států.
Ty, Polachu,kdyby si byl tehda v CHILE, tak zadas o asyl ve Svedsku jako prvni,tam do Svedska ty line socanske kur.y zdrhaly uz roce 1973 a jsou tam do dnes.
Proč jako , já byl vždycky pravičák…
Indiany neberem.
Vzdyt jo,jsou to turecky spioni od jak ziva,tem neni co verit ani nos mezi ocucanyma haslerkama.
Poldíček=1* podtržka 🌷😁😁😁
Sudeťáky ale taky ne! Ti zradili i císaře pána!
Naplavene cechy zijici na Morave, take neberem.
Ty máš, Germáne, guvno co o Moravě rozhodovat! Táhni do Rajchu.
Pane autore, moje rodina byla zasažena jak zločinným nacistickým režimem, tak komunistickým! Ale jestli se moji předci obrací v hrobě, tak kvůli tomu, že bojujeme staré války a nejsme schopni čelit dalšímu zrůdnému režimu, který usiluje o genocidu Evropanů a je prosazován spolkem, do kterého jsme vlezli v dobré víře a touze po svobodě a demokracii!!!
Žádnou demokracii nemáme, Evropská komise vládne evropským národům a lze ji srovnat s vládou starověkých 30ti tyranů. Chce evropské národy zlikvidovat a naše domovy předává na zlatém talíři barbarům a nás nutí tomu tleskat a pracovat pro to….a kdo netleská, skončí brzy podobně jako ti, na které dnes vzpomínáme!!!!
jestli to ale nevypustíte z hlavy, tak se jednoho sejdeme u Chocholouška, já mám tedy jiný boj se státní mocí a jsem už na půl cesty.
Evropská komise rozhodně žádné návrhy které by se jen trochu přibližovali tyranii nepředkládá.
To že třeba chtěla omezit staré žárovky, co je na tom špatného ?
A co se týká migrace, západní země v minulosti expandovali do Afriky,Asie, i Ameriky, tak je jasné, že teď se tam k nim leckdo vrací.
Náš stát nemá koloniální minulost ,ale musíme k tomu samozřejmě také zaujmout stanovisko.
D E B Y L E
Po tom, jaké žárovky používám je nějaké bandě rozežraných, arogantních a zbytečných hovad v EK jedno velké kulové.
Muslimové kolonizovali docela velkou část nejen Evropy mnohem dříve, než Evropané kolonizovali Afriku, Asii či Ameriku!
Ale protože jsi vystudoval romistiku, tak je jasné, že máš vzdělání na úrovni pomocné školy a nemůžeš tato historická fakta vědět.
Nevidím důvod zaujímat nějaké stanovisko ohledně koloniálního systému, který je minulostí. Všechny dříve Evropany kolonizované země měly dost dlouhou dobu na to, aby se rozvíjely ….nakonec, vyspělá evropská civilizace jim ukázala směr, ale nejsou toho schopni. Prostě je musíme nechat, ať si tu řádnou civilizaci holt vytvoří sami. Nám také nikdo nepomáhal!
Mimochodem, EK usiluje třeba o zákaz svobody slova a projevu a chce občany odzbrojit – to dělají vždy jen a pouze představitelé totalitního režimu – tyrani!
Uvědomělé blbce známe ,za komoušů jich bylo hodně
Dnes je jich daleko víc a k tomu zničený průmysl a zemědělství , bezdomovci , obrovský státní dluh , atd. !!
Zkus se začíst do Moč bezmocných. Na 3. stránce skončíš. Kecy v kleci. Asi takový umělec to byl.
Vždyť ten film co Havel “režíroval” si ani netroufnou reprízovat!!!Taková je to ukrutná s®ačka
A herecká (j)elita se klepala blahem,že si v tom Odcházení může zahrát.
Zrzavý potkan byl jako umjelec impotent.
Havloidi ho obdivujou jako Císařovy nové šaty.
Ale paní Dajo, vždyť o to právě bolševikům jde a vždycky šlo! Proletářský internacionalismus (jinými slovy mezinárodní propojení lůzy) byl vždy jejich ústředním požadavkem. Pohleďte, kdo vládne Evropě! Jeden marxista vedle druhého. Takový Vala by mi docela zapadal vedle Merkel, Junckera a dalších. To je stále ta samá marxistická sebranka, která dříve vládla u nás, ve Východním Německu i jinde v ruském bloku a to, že si začne říkat jinak nebo třeba převezme kontrolu nad stranami pravého středu neznamená, že by to byl náhle jiný spolek s jinými prioritami. Když už nestačil stávající bič na bílý lid levici neloajální, tak si přivedli barevné poloopice jako dráby. To je celé.
Ten problém je stále aktuální, vůbec to není stará válka. To jen část lidu přechodně usnula na vavřínech v domnění, že vše už skončilo.
Zdravím vás, pane Werwolfe, a souhlasím s vámi.
Tragédií českého národa je, že prolhaný ID Bolek Vala se chlubí tím, že za bolševické totality a cizácké vojenské okupace byl zločinec a zrádce českého národa. Pokud podobní příslušníci té nejsprostší lůzy budou nadále vystavovat své zločiny na odiv aniž by byli celým národem bez výjimky morálně zavrženi, pak český národ nemůže být svobodný a suverénní.
Bolku Valovi náleží zavržení a hanba.
Apropos, pane Valo, kdybych Vás chtěl přetáhnout železnou tyčí po hlavě, také byste souhlasil? Vždyť by to byl přeci jenom pouhý zločin, tedy nic špatného.
Je mi z Vás nevolno, člověče nestoudný.
Bolek je stejný bolševický troll, jako třeba Maximus, Bouše či Jonas.
To, že nejmenuji cirkla, Vlada či Pavla s Dušanm, neznamená, že by byli něčím jiným, ale fakt, že tato individua jsou navíc “degenere”, jak pravil mistr Werich v Čochtanovi …
ČAU RENAULTE.
Možná je,
možná není.
Rozhodně o sobě nevykádá na každém sloupu, že se živil udavačstvím.
Co takhle začít na vlastním prahu?
… o tom zametání si před vlastním prachem jsem Ti psal již v den (22.2.), kdys sem zatáhl svou šlápotu Helenku a její “zombieland”.
Jak vidno, ještě jsi s koštětem pohybovat nezačal…
Že bysme tě, komouši, pověsili, do začátku?
To by byl dobrý začátek, zmr@e!
Hmm. Tohle říká kdo – demokrat? Mně to zní jako od kovaného stalinisty.
Šídlo v pytli neutajíš, soudruhu. A šídlo v píči koneckonců taky ne; z tebe ten zapšklý bolševismus čouhá jak sláma z družstevnických bot.
Nikdy jsem nic o demokracii nepsal.
Oko za oko, zub za zub.
To je z Bible!
… a tito “degenere” se nechají snadno manipulovat různými kadelními borsigy, které bude třeba co nejdřív nahnat k té zdi, o níž tak často píší!
Sice pozdě, ale přece …
Za takové řeči si ted vem Růženec a upaluj do kouta.
Dušan 24.2.2019 14:28:40
“… Vlastizrádce a trolly ke zdi atd.Myslím tím šmejdy bez charakteru, které ničí rodinu, zemi, zrazují a dávají zadarmo cizákům!!Jsou jich tisíce.Tady vidíme ty odporné kreatury, okoraje, libory, langery…”
Tak Dušan to napsal vy si to zas myslíte, já si složky nevedu, takže vám tu ted nebudu kopírovat, kde by vy jste likvidoval komouše, obhajujete Mašínovce a jim podobné, pak je to jako co se volá do toho lesa, vždyt to znáte,že?!!
Vztelé výkřiky novobolševiků, toužících po tom si taky uspořádat vlastní padesátá léta (” … Že bysme tě, komouši, pověsili, do začátku? … kadelními borsigy, které bude třeba co nejdřív nahnat k té zdi …”).
Prostě když se masilo a rabovalo, oni u toho nebyli, teď je jim to líto a chtěli by si to prožít taky. Nenechte se vyvést z klidu touto uboho spodinou, Pavle …
Kadel- já jsem úplně v pohodě už jste mne tu někdy viděl, že bych zvýšil hlas?
Blbci jsou všude kam jen oko lidské dohlédne, to se ale už opakuji, to jsem tu už psal.
“Tak Dušan to napsal vy si to zas myslíte…”
+++++++++++++++++
+++++++++++++++++
Co si myslím JÁ, ví pouze Pán Bůh, a ne nějaký přihlouplý a zarudlý troll Pavel …
Dušan mne bez uvedení jediného důkazu nazval “vlasrizrádcem, který ničí rodinu, zemi a zrazuje a dává zadarmo cizákům…”
Tato – veskrze LŽIVÁ – slova však Kadel.ní Borsig necituje, protože je to stejná kreatura a podlý bolševický troll, jako Dušan či Maximus (ten dokonce navrhuje likvidovat oponenty ještě před jejich narozením
– “vystříkáním do kopřiv”).
Právem se proto všichni tito neznabozi bojí místa, kam bez důkazů nahání druhé – oné ZDI…!!!
DOČKAJÍ SE !
https://www.youtube.com/watch?v=OLpeX4RRo28
… a když Ti,
Kadel.ní Borsig, to samé, co je v linkované odrhovačce, sdělím slušnější formou já, tak se hned čertíš a rudneš jako komanč…
Borsig, to německé prase, nemůže zrudnout. On je rudý jako hitlerčická fangle.
Holt za naší-vaší západní demokracie se máme jak prasata v žitě a o totalitě si už můžeme nechat jen zdát.
S EU k zářným zítřkům na věčné časy a nikdy jinak.
Zkus práci.
Ale vždyť má pravdu. Ta ironie sedí. Takhle jsme si to asi nepředstavovali…ale můžeme si za to sami, protože pořád čekáme, že to za nás někdo vyřídí, udělá, rozhodne…a když se nám to nelíbí, držíme hubu a krok jak za totáče a pořád dokola volíme tu stejnou pakáž a očekáváme, že se začne chovat jinak, skáčeme jim na špek, když se mezi sebou naoko handrkují, ale už nevidíme, že je to jen soutěž o moc, která pro ně znamená výhody a peníze….a opět je necháváme…pak se lidi naséřou, ale místo vzpoury nejdou k volbám v blbé představě jak jim to nandali…!
co jste si představovala, komunismus za doláče?
Bude to znít naivně, ale JÁ jsem si představoval trochu té “lidské spravedlnosti”, když už za toho bolševika nebyla!!!!! To ale VY neřešte, protože je to nad rámec vašeho chápání, rozumět přání obyčejných lidí. To platí i pro toho myslivce, at to nepíši dvakrát!!!
Neurážejte mne, ano?!
No,nějak tak jsem to viděl na konci roku 1989.Dneska jsem tu dobu přehodnotil v kontextu toho,co se kolem děje.A můžu říct,že ten puč v 48. a následná bratrská pomoc byla pro nás obrovská výhra.A to hned z několika důvodů.1.Komunisti lidi vycepovali v rozeznávání propagandy od pravdy,čehož lidi na Západě nejsou schopni.2.Komunisti nás přivedli do střední bídy z které jsme se ještě úplně nevzpamatovali a do které imigranti z divočiny nechtějí přicházet.A to i přes snahy sluníčkářů a Sobotkovy vlády,která podplatila neziskovky aby tu nějaké násilím přivezli.Tím jsme získali čas aby i ti méně hloubaví,jako třeba politici nebo novináři mohli poznat vo co gou..
Takže vlastně těch pár komunisty zamordovaných je možno brát jako daň za odložení občanské války do vzdálenější budoucnosti.
Vlastíku,líp se to nedá říct!!!
🌷👍👍👍💓
Není od věci se na věc podívat z té lepší stránky!
hHleno, vy jste vždycky byla bolševický otrok! A zůstala jste jim!
Milý pane, svoboda není pro každého. Ne proto, že je někdo lepší než druhý a myslí si, že na ni má právo. Ale proto, že nemůže existovat “svoboda” tam, kdy v systému parazituje schopnější na méně schopném a celý ten systém vedou ti, co jsou “všeho schopní” . Komunisti nadělali mnoho chyb, právě proto, že v jejich čela byli stejní všehoschopní zm*tci, jako jsou v každém zřízení i v demokracii. A současná “demokracie” má za rok možná víc mrtvých než komunisté za celou svoji éru. Jen co lidí spáchalo sebevraždu díky ekonomické bezvýchodnosti do které je dostaly exekuce. Co mladých lidí se vstupem do plnoletosti si sebou táhnou dluhovou past. Kam se na to hrabou komunisti.
Já si říkám: Co je to zas za blba? A ejhle – ten je středočeským poslancem za ODS. Tedy stranu, která byla vždy plná komoušů. Stranu, která rozkradla nebo pomohla rozkrást celou naši zem. Ten pokrytec tady píše srdce rvoucí story o lumpárnách komoušů? Asi těch z ODS!
ODSka má dneska prakticky JEDINÝ program.Nadávat na komanče a lézt do p®dele Bruseli.
Nic víc,nic míň.
Tak to je, snad, bolševický potlach tady!
Taky jsem si říkal, co tu děláš.
Seru tě! A ostatní bolševické buzeranty, doufám, taky!
Proč??
Takhle je tu větší pr@dEEl.
Na jiném webu jeden z diskutujících napsal:
“Je velice zajímavé sledovat vývoj pro převratu 1989, kdy v první fázi měl lid naději, v druhé překvapení,ve třetí zmatek, ve čtvrté znecucení, a v páté- v té se nacházíme nyní- …strach.
Strach z budoucnosti, nejen většiny našich lidí, ale i celého našeho státu i národa.
Kde jsou ty časy, kdy socialismus žil z přebytků 1 republiky a z laskavosti německých okupantů.
To se říkalo, ale nebyla to pravda.
České země byly vydrancovány, zbytečně bombardovány, a komunisté začínali v mnoha ohledech od píky.
Jakkoliv se režim choval v mnoha věcech poněkud schizofrenně, zdaleka si nevedl nijak zle.
Ostatně, dnes už víme, že poválečné časy na „západě byly též plné plné mccartismu a nenávisti.
Doba byla schizofrenní všude.
Hluboce se před minulým režimem skláním.
Komunisté dokázali do značné míry změnit člověka, a to k lepšímu.
Jakkoliv byl ten systém v mnoha ohledech debilní, těžkopádný, plný šlendriánu a lajdáctví, politické tuposti a nespravedlnosti, byl svým způsobem vznešený a pokrokový, a jak jsem už mnohokrát napsal, tehdy to byla doba světla, dnes je doba temnoty, a to říkám s plným vědomím zločinů, kterých se minulý režim dopustil.”
Janina
Ano, ano. Je to tak!!! A co hlavní: Změnili jsme lidské chování jeden k druhému zvířecím. To se po nás chce a to politici podporují.
Ono se nedá říct, že všechno bylo dobré/špatné. Svět není ani nebyl černobílý. Ale taková byla doba a my jsme si ji nevybrali. Vybrali nám ji naši západní kamarádi. Ale naučili jsme se v ní relativně v klidu žít. A je jasné, že ten socialismus s jistotami nebyl pro dálší fungování asi udržitelný. Ale to už teď nezjistíme.
Takže jsme chtěli západní svobody. Tak jako nám to ukazovali filmy ze 70 – 80.let. Bohužel jsme si nevšimli, že ze západu se pomalu stavá východ ( v 90-letech už byl rozvrat západních hodnot nastartovaný). A tak jsme si zacinkali klíčemi a začli si užívat západní kapitalismus. A dnes po 30 letech “svobody” se blížíme k něčemu ještě k horšímu než s Rusami. A nechápu, že to lidi nevidí do jakého strašného průseru se řítíme.
Svět nikdy není černobílý. Ale ti šediváci, co dneska chtějí být za bílé, si to černé musí vyrobit, aby měli podklad ke kontrastu své šedivosti za bílou.
Za každou cenu.
Kadle
– Tesat do kamene!!!
Pro náš národ? Komunistická diktatura je tragedií pro každý národ, protože je to kodifikované bezpráví a k moci se dostává ten kdo více hajluje a umí likvidovat konkurenci. Cílem bolševika je především moc (zvláštní podoba s Burešem či Ovarem, což?). U nás jsme na tom ještě relativně dobře, to v takové Kambodži vyvraždili komunisti třetinu obyvatel, většinou v koncentračních táborech ránou dřevěnou palicí do týlu, šetřili municí. Kdo měl brýle, měl smůlu.
To tady místním, rusobouševickým, zmrd@m nevysvětlíte.
V Kambodži to nebyli komunisti , ale Rudí Khmerové a v OSN měli plnou podporu USA !!
Opět vás tady pár trollů dostalo!Tak si diskutujte.
Boušu@ína, nás jste nedostali. Klidně v té garáži šukejte dál.
Dušan šuk@l nezletilou cikánku (jak se čtenářům PP pochlubil), no a nyní mu zbyla už jen zmoklá slepice, se kterou tu občas pokvokává…
Bouše není nezletilá cigánka. Bouše je nesvéprávná!
Dušane,
jak tak procházím různé diskuze na jiných webech, všude se najdou nějací “prvoci”. Potěšitelné je, že jich dost rychle ubývá v porovnání se situací tak před 2 až 3 roky.
Ti zdejší tu nakonec zbydou jako pověstný kůl v plotě. Možná by bylo na čase trochu se porozhlédnout po světě i mimo PP – aby jim neukel vlak
* …neujel …
Janino, mě je to celkem jedno, ale vadí mi, že se všichni nasíráme na trolly a téma není podstatné, že?Oni jsou tu od toho, aby rozbili diskusi a my jim to žereme!Kdybychom se naučili je ignorovat, skončili by na hnoji!Já taky někdy reaguji, ale minimalizuji to.Nemám rád lidský odpad, to oni jsou.Ale to všichni víme, proč se na ně nevykašleme?Myslím, že berou peníze za odpovědi, tím je platíme.Je to odpad z neziskovek a dementních škol.Jejich budoucnost skončí v mešitách.
Když už se tak touláte, Janino, všimla jste si, jak “Vize” přitvrdil na výrazivu a ubral na argumentech? Krásná, takřka školní ukázka krysy v koutě
Kadel
Kadle,
nějak ani ne. Jak taky může ubrat na argumentech, když má asi tak dva, tři použitelné.
A že přitvrdil – to jo, naštěstí může jen slovy a to jste krásně pedagogicky rozebral ve vašem komentáři Kadel 25.2.2019 22:01:55 – opět přesný zásah!
Argumenty na bolševické duchovní sr&čky?
Dobráá, komouši jsou pýýče.
Jestli je to soudruh ML profesor Kadel nebo profesionální rudá fena Janina, jedno jest.
Za Vizi podle všeho zrovna teď píše Pavlínka Septičná. Jak začne Vize kundošovat, je jasné, že za ni zrovna píše Liborek. No a někdy ji použije i sám soudruh přeceda OSP (Okoralý Stydký Pysk), když zrovna potřebuje v diskuzi sám sobě témátko nadhodit, nebo sí sám souhlasně přitakat, případně sám sebe po zádíčkách pochvalně poplácat. Vize je prostě taková další jejich holka prodejná. Jde z ruky do ruky. Anča Menzes už byla prostě příliš provařená, každý už o ní věděl, že to je soudruh přeceda v sukních a tak za ni musí teď zaskakovat Vize. A ta tapeta složená ze lží, jak tady s ní ještě jako Redakční Archiv neustále dokolečka spamoval diskuze, tak za tu tapetu dostal od Crosse onehdá pěkně po čapách. Měl za to na něj Gumovej Indián z Havany hrozitánskýho vzteka a pořád ještě má. A proč? No představte si, že si mu Cross za to dovolil napařit normální ban, všivák jeden. Nemohl sem posílat svá moudra pod žádným nickem ze své IP. A to si, vážení přátelé, k tomuto na sto honů sírou pekelnou páchnoucímu, rudému gerontovi se sexuální úchylkou na vysokou zvěř a bohatou StB minulostí hned tak někdo nedovolil. Jen tak dál pane Cross, postavte se už konečně alespoň tomuto odporně žluklému ruďáskovi a pošlete ho už konečně do prdele, když už jste ten etalon salónního bojovníčka proti bolševikům.
Take medicine, dement.
Or you can swallow Bouše’s semen. Next time!
Kadel.nímu Borsig již žádná medicína nepomůže!
Šířil, šíří a šířiti bude cílené lží. Tady se dokonce vyjadřuje i za majitele portálu K.K.
ZA MÉHO MLÁDÍ OSP BYL OKRESNÍ STAVEBNÍ PODNIK. HOLT DOBA JDE V PŘED, NEBO HOLT JINÝ KRAJ JINÝ MRAV.
AUTOR ZEŠÍLEL,NEVIDÍ NASTUPUJÍCÍ TOTALITU A CENZURU NOVODOBÝCH KOMUNISTŮ VE VŠECH STRANÁCH MIMO SPD A KSČM.KSČM NENÍ KSČ,ČR NENÍ ČSSR,RUSKO NENÍ SSSR!!!!USA UŽ NENÍ O BÝVALA.
Co obnáší vychvalovaný KAPITALISMUS a “DEMOKRACIE” u nás
Můžeme cestovat téměř bezproblémově do všech států světa, pokud nevyjíždíme do států, které vůči nám zavedly vízovou povinnost. • Máme konečně banány!! (- tohle nám opravdu velice chybělo, že?!). • Máme nadměrný a bezproblémový výběr drog, které si můžou snadno opatřit již školáci. • Máme spoustu heren. • Kdo nechce nemusí pracovat, ale ti, kteří by velice rádi pracovat chtěli,tak nesnadno a obtížně práci shání. • Máme vysokou kriminalitu a její nízkou objasněnost. • Máme přepychově vybavené věznice, kde se zločinci mají lépe než mnozí důchodci nebo rodiny s dětmi. • Máme právní džungli, ve které nám jde vláda příkladem v obcházení a nedodržování vlastních zákonů. • Máme exekutory, kteří nás okradou a oberou s posvěcením státu o veškerý majetek. • Máme bezdomovce, částečně vlastní vinou, částečně po „návštěvě“ exekutorů. • Máme nejnekvalitnější silnice a dálnice, zároveň však paradoxně také jedny z nejdražších. • Nekontrolované dovozy, které ničí domácí výrobu a tím i ruší pracovní místa. • V mnoha zejména zahraničních firmách jsou pracovní podmínky zaměstnanců jako v době otrokářské. • Odbory nefungují ani zdaleka tak jako dříve, v mnoha firmách jsou přímo zakázány. • Ztráta soběstačnosti státu, ačkoliv dříve jsme byli v mnohém soběstační(viz naše zemědělství). A v návaznosti potravinářský průmysl . • V mnoha firmách je vyplácení mzdy sázkou do loterie, zaměstnavateli nějaký výrazný postih nehrozí. • Vysoké zadlužení mnoha rodin, v nejednom případě způsobený zaměstnavatelem a nezaměstnaností. • Exekutory, kteří nešťastným a bezbranným lidem seberou vše, aniž by tito lidé mnohdy vůbec něco dlužili. • Máme zde lichváře, kteří se nestydí lidi okrást o poslední, co mají, naopak díky aktivní pomoci zákonodárců jim pomáhají v budování fabrik na dluhy. • Právo peněz, nikoli zákonů je zde na denním pořádku. • Máme stát právnický namísto právního. • Preventivní lékařská péče spíše mizí, stejně jako předražené očkování. • Je zde ráj podvodníků všeho druhu chráněných zákony tvořenými v nejednom případě samotnými podvodníky či jejich pomocníky. • Peníze se vyvádějí do zahraničí, končí v kapsách zahraničních vlastníků našich bývalých podniků, které zde téměř zadarmo získali, buď pod cenovým nákupem nebo přímo zločinem, případně restitucí mnohdy poněkud podivnou. • Máme drahé, ale nekvalitní upadající školství a bude ještě hůře.Bohužel je preferováno vysokoškolské vzdělání, kde velké množství absolventů nikdy v životě nebudou ve vystudovaném oboru pracovat, studují jenom proto, že díky diplomu budou mít větší šanci na vyšší plat, nikoli ze zájmu o obor. • Máme téměř zlikvidované učňovské školství, každý chce být vysokoškolák,učiliště jsou nezajímavá, neatraktivní, nenabízí vyšší platové ohodnocení. • Máme plné úřady práce vysokoškolsky vzdělaných mloků, které nikdo nechce zaměstnat. • Máme velice nízkou porodnost, mít a vychovávat děti je dnes luxusem. • Máme strach a obavy o práci, strach zda firma za naší práci zaplatí, strach cokoli říci, abychom nepřišli o práci, strach a obavy, že nebudeme mít finanční prostředky na zaplacení hypotéky, na nájem, na energie, na obživu …
Zdravím pány Werwolf, Vize, Okoraj.
Snad jsem v této diskusi na nikoho nezapomněl.
Z hojné účasti komunistů v této diskusi je mi na blití.
Ukazuje se, že články jako tento jsou stále potřeba.
Také posílám všem pozdravení.
Jen mi, páni nepřátelé vyčpělé socialistické společnosti, vysvětlete, čím je vlastně poháněn soudruh. Nevím, jestli do těch potvor lejou naftu, benzín nebo to krmí třeba kyselinou pikrovou. Někdo z doktorů mi tuhle říkal, že prý se to ani nedá pitvat, jaký z toho jde odporný zápach. Je to prý stejné, jako když píchnou mohamedána. Prostě takový nechutný červený hnus. Ale asi se nedá nic dělat, ty potvory už bude nutno definitivě zničit, jinak nám tu zase způsobí hromadnou otravu celé země.
Tak …, pane Werwolfe
Po tom definitivním zničení červeného kadelního hnusu volám už od listopadového převratu …
Čím je poháněn soudruh?
Na NKÚ to jistě vědí.
Možná to sledují sami na sobě.
A možná i evidují.
V očíslovaných složkách.
P.S.: chvíli vážně – Vaši “neznudlenou” reakci jsem si objevil a přečetl se zpožděním, vypadalo to, že už nebude … časem se k ní vrátím, děkuji za obsáhlou reakci.
Je tohle ještě Pravý prostor nebo už je z toho Komunistický prostor s podtitulem “za nás i to Slunce líp svítilo,tráva byla zelenější a Máňo,deset deka salámu,to bylo ňákýho salámu,viď”?
Zato dnes všude žlutá řepka, obloha převážně šedivá a maso samá voda.
Ale zas několik našich oligarchů se umístilo na slušných místech v žebříčku nejbohatších.
Jo, teď když máme co jsme chtěli…protože si za to můžeme sami, špatnou volbou! Volíme si vždycky jenom nepřítele, nejsme schopni a ochotni se vzbouřit, necháme si sr.t na hlavu…kterou jenom sklopíme, brbláme a posloucháme! To je ten problém, to je ta tragedie našeho národa! Neumíme využít svobody, tak si ji raději necháme vzít a sebe dobrovolně zotročit a svádíme to na jiné, prý mocné! Ale tu moc jim dáváme do rukou my!
Rikali nam rudy teror ,
Gottwaldovi dervisi ,
my jim za to postavime
sibenice nejvyssi !
Langer , halo Langer. Halo !
Halooo, dejte Tichému Lexaurin a konečně už mu zatáhněte tu smyčku na krku…
@ Okoraj
Ty to synku dotahnes vysoko !
zato ty zapadneš do nejhlubšího pekla, rudý dědku.
Čím vejš kdo vyleze,
z tím větší vejšky spadne.
Už se těšim ne ten pohled Svatého Petra u brány:
“Holynek???! Sem? Ses pos*al???”
Lehce offtopic: Koupí si chlápek papouška, co mluví. Jenže mu za ženou chodí soused. Jednou takhle přijde a chlápkova manželka povídá “Hoď mu hadr přes klec, nebo všechno vykecá starýmu!”. Soused hodí hadr přes klec a povídá “Tak a teď vylezu na skříň, skočím z ní dvojitý salto, odrazím se od protější stěny a fouknu ti ho tam!” … A zpod hadru se ozve “Klidně mi uřízněte jazyk, ale dejte ten hadr pryč, to musím vidět!”
Klidně mi uřízněte jazyk, ale toho svinskýho fízla před Svatým Petrem bych pro změnu viděl moc rád já.
gumovka Holynek = okoraj = vize = sto dalších nicků…..
Oznamovatel = Maximus = Kadel = Borsig = Dušan = jarda cirkl
to všechno je rudý Boušulýn!
Však se uvidíš, Kadel.ní Borsigu, brzy se tam uvidíš, nebuď tak nedočkavý …
A těch, co Ti pak budou močit na hrob (jak ses tu nedávno ztvárnil Ty), se mezi toulavými psy najde také dost … o tom nepochybuji.
Bastards like you are that cancer of our nation, that drag us all down to the slavery for Zionists. You are knowingly working for satan and trying to get some benefits for your treason. Your righteous punishment is very, very near.
Strč si ten hitlerovský národ z Germánie do (_!_).
Dementia cattle.
I’m not afraid of the punishment. But you are afraid, Borsig …
Okoraj , Nazdar blbečku!
Nepřipadá mi tak. Jak jsi na to přišel, Holynku?
A Ivan Tichy, jako správný, moravský venkovan se přihlásil ke svému velkému vzoru! Klementu Gottwaldovi.
No, já myslím, že to pro nikoho kdo tady sleduje diskuze, není překvapení.
Ten Gottwald byl stejna naplava na Morave, jako ty Vizo, jak si nam minule zdelil,ze jsi Cech zijici na Morave.
Di do řiti, Sudeťáku. Gottwald, na rozdíl od tebe byl Moravák. To je fakt. A já taky, Germáne!
Stejně jako Otec národa, Palacký.
Jo,ty ses jednou Cech podruhe Moravak.
Muj PORTASOVSKY rod, zije dele na MORAVE jako tvuj rumunsky z valasska.Moji predkove na Moravskym Buchlove po tureckych valkach chytali turky a cikany co pritahli na Moravu krast.
Ty, jedna naplavo Septicka Vizo, cechu zijici na morave,ukaz nam jak skaces hop,hop, kdo neskace neni Cech.
Hop,Hop Septicka Vizo,hop hop, at s tebe maji radost.
Ty vízo, kdybyste dnes vládli na Sahaře, tak se tam za rok dováží písek, i ten byste rozkradli!
Čtyřicet let socialismu potvrdilo,že jsme odolný a ekonomicky schopný národ.protože méně odolné národy už po mnohem kratší době dospěly do konečného stádia socialismu-hladomoru,což se nám i po tolika letech nepodařilo.
VELKÁ ŠKODA TĚCH URANOVÝCH DOLŮ…JAK VIDNO SPOUSTY ZMRDŮ CO PŘEŽILO DNES PLUNDRUJÍ TUTO REPUBLIKU…VELKÁ ŠKODA …URAN JE URAN…