HRIBPRAHADOPRAVA
2.12.2021
Kategorie: Společnost

Komplikace v pražské dopravě pokračují

Sdílejte článek:

JINDŘICH KULHAVÝ

KULHAVÝO pražských komunikacích připomínajících situaci po květnovém povstání na konci 2.světové války, kdy byly vytrhány koleje a dlažební kostky, jsme už párkrát psali, což nic nemění na tom, že situace se nadále vyvíjí. Rozhodně ne však ku prospěchu věci. Zvůle magistrátu a úředníků zahnízděných na něm, také jim nápomocných zločinců v jednotlivých městských částech, nadále paralyzuje hlavní město a způsobuje nejen kolaps, ale často také osypky řidičů a majitelů aut a motocyklů.

Obrovským zlem se stalo zúžování průjezdných profilů a snižování jízdních pruhů pro automobily jen proto, aby mohly být domalovány cyklostezky. A aby po volbách nebylo možné vrátit snadno komunikace do původního normálního stavu, jsou vytvářeny umělé překážky a šikany, které z přímého směru silnici mění na slalom. Zvětšují se ostrůvky, u přechodů se náhle zvedají do výše obrubníky a leckde oddělují pruhy podélné půlkruhové přilepence, které znamenají obrovské nebezpečí pro motocyklisty a poškozují drahá kola na autech. Všechny tyto nesmysly nejen, že zhoršují průjezdnost, ale jsou maximálně nebezpečné. Unikátním příkladem se stala Olšanská ulice. A to z několika důvodů. Na místní cyklostezce zaznamenat někoho na kole je jako doufat, že se tam minete se žlutou ponorkou. Četnost výskytu je přibližně stejná. Navíc v ulici, kde nikdy nebyla kolona, si nyní postojíte, občas dokonce i v obou směrech. To vše ještě před stavbou nového sídliště na místě bývalého nákladového nádraží. Jak to bude vypadat za pár let, to už nechceme ani domýšlet. A je tam i místo, kde kdyby čistě náhodou cyklista jel, trošku méně brzdil, tak Vám při objíždění rantlu u přechodu krásně vjede přímo před předek Vašeho auta. Při úpravě komunikace se dělalo vše možné, ale propadlé kanály zůstaly ve stejném stavu, v jakém byly před přemalováním pruhů a rozšířením nástupních ostrůvků na tramvaj, které mají nově velikost malého náměstí. Toto jako proč se stalo?

Výše uvedené však způsobuje další komplikace. Jistě si dokážete představit, co se bude dít, až díky ,,globálnímu oteplování“ přijde nějaká ta zimní nadílka. Úklidové vozy s radlicemi budou mít určitý problém, možná dojde ke škodám na technice i ,,bezpečnostních“ prvcích, ovšem před tím, než je vypustí do ulic, zůstanou pod sněhem překážky dokonale ukryté, což bude nejednoho motoristu finančně dost bolet. Vše, co Magistrát hlavního města Prahy ,,buduje“, stojí obrovské peníze, které chybí jinde, Třeba při opravě výmolů, kanálů, ale hlavně se jich nebude dostávat při budování obchvatu města. Do toho se sice současná koalice pustit asi nemíní, nicméně až skončí, zůstane po ní mimo výmolů na silnici ještě velká díra v pokladně. A to tu máme ještě další zásadní problém. Jestliže dosu sanitky, policejní a hasičská vozidla vcelku plynule mohly v případu potřeby pod majáky prokličkovat městem, občas to vzít i po kolejích, nyní mají často vskutku smůlu. Jeden pruh je méně než dva, navíc na šířku často pomocí retardérů měří jen 240 cm, někdy i méně, koleje jsou s travnatým pásem, tam by vozidla nejedoucí po kolejích zapadnula, takže se prodlužuje dojezdová doba na místo určení. Hoši děkujeme!!!

Problémy mají však i ti, co nejezdí. Zvýšila se četnost kontrol parkování na zónách, přičemž ty vznikly i na naprosto nesmyslných místech, zaparkovat kdekoliv bez rizika postihu je téměř nemožné. Třeba v místě, kde dosud stála auta zaměstnanců několika firem v počtu cca deseti vozidel, zároveň nikde kolem nic v okruhu 1 km není a nechat tam auto by mohl mimo zákazníků a pracovníků kolektivů jen zdatný pěšák pokračující dále do centra. I přesto zde jezdí malý vykuk Toyota Yaris s kamerami. Na zaparkovaných autech tedy přibyly různé ozdoby zakrývající SPZ, takže buzerovat jezdí městští strážníci, vše si fotí a nebohé pracující pokutují. Nejde o jediný případ. Zóny bývají navrhovány a malovány tak, aby se zabránilo různým druhům parkování. Stačí čáru namalovat o pár centimetrů jinak, a rázem se nevejdou vozidla na místa, kde dosud stávala. Úkol zní jasně. Vybrat co nejvíce peněz za parkovné, za pokuty, omezit počet parkovacích míst a naštvat Pražany. To se magistrátním amatérům skvěle daří. A tak nějak si tu žijeme.

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2022: *****

RNDr. Richard Čapek CSc. 400,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miroslav Příkopa 500,- Kč, MUDr. Richard Domín 200,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Pavel Fila 50,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Daniela Frumarová 500,- Kč, Zdeněk Vybíral 1000,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Vlastimil Kornas 111,- Kč, Karel Kubela 100,- Kč, Jiří Stejskal 500,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, Pavel Janeček 300,- Kč, Jiří Obermaier 300,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Anonym 500,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Petra Rohlíčková 111,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Miroslav Hloušek 111,- Kč, Blahomír Skoupý 200,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Pavel Sejrek 200,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, ing. Antonín Zlínský 1000,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Radek Láznička 150,- Kč, Jiří Langr 1000,- Kč, Jaroslav Vlk 100,- Kč

Celkem za měsíc: 16 133,00 Kč
Vybráno 46.10%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP

Latest posts by Redakce (see all)

(Visited 1 337 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (25 votes, average: 4,80 out of 5)
Loading...
19 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)