DALNICE
21.12.2018
Kategorie: Ekonomika

Kolony? Kvůli neschopnosti, ziskům Kelnera a odposlechům Číňanů

Sdílejte článek:

VILÉM BARÁK

I když kolony denně vytáčí obrovské množství lidí a způsobují ekonomické ztráty, o těchto novodobých “egyptských ranách” se diskutuje velice povrchně. Média nehledají příčiny a viníky, pouze informují o tom “že to zase nejede”.

Velká část dálnice D2 u Brna v úseku 0 – 25 kilometru (a nejen tam) byla v letech 2015 – 2017 rekonstruována, a to v obou směrech. Došlo k pokládce nového povrchu a výměně středových svodidel, což bylo spojeno s rozsáhlými uzavírkami a z toho plynoucími kolonami.

Protože věřím v racionalitu světa, tak jsem se velice divil, když v září tohoto roku se na zmíněném úseku na dálnici opět objevily kužely, doprava zde byla svedena do jednoho pruhu, což samozřejmě vyvolalo opět kolony a zdržení. Ve středovém pásu totiž začali stavbaři vyměňovat kabely. Dle vyjádření ministerstva dopravy, prý „práce byly naplánovaly tak, aby proběhly současně, … došlo však ke zpoždění zakázky na modernizaci telematických systémů“.

Každý člověk s inteligencí nad hranicí debility se logicky zeptá, proč tyto práce neproběhly v minulosti zaráz s opravou povrchu a výměnou svodidel. V důsledku podobných akcí (oprava po opravě) občané ztrácí víru v tento stát. Jediné co se dostavuje, tak opovržení k politikům (ale i celému státu), kteří nejsou schopni práci na páteřní komunikaci naplánovat a zajistit provedení v jeden čas.

Humorný je i způsob informování o opravách na internetové stránce www.dopravniinfo.cz, na jejíž zřízení mimochodem poskytla peníze Evropská unie. V tomto případě se opravdu jednalo o „házení perel sviním“.

Napřed bylo na www.dopravniinfo.cz vyznačeno omezení od 9.9.2018 do 15.10.2018, následně se změnilo na 9.9.2018 do 31.10.2018, což však nebyl konec, protože termín dokončení byl opětovně přespán, a to na 9.11.2018. Jenže na rozdíl od obrazovky na nádraží se zde nezobrazuji zpoždění ani historie záznamů. Jako ve světě Georga Orwella, informace se mění před očima, minulost je nahrazována novou verzí, a ta stará jako by nikdy neexistovala.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic se snažila z dotazu na manipulaci s termíny uzavírky vykroutit mlžením, že: „termín uvedený u uzavírky na stránkách www.dopravniinfo.cz neznamená termín dokončení stavby jako takové, ale pouze termín ukončení dílčí schválené uzavírky“. Šlo pouze o obvyklé byrokratické ptydepe, ono bla bla bla, protože uzavírka se nacházela pořád na stejném místě.

Teď ta pikantnější část. Důvod nesmyslné opravy po opravě byl ten, že ve středovém pásu dálnice vedou mimo jiné kabely společnosti Česká telekomunikační infrastruktura, a.s. (CETIM ). Tu většinově ovládá Petr Kelner a podle sdělení ministerstva dopravy, se „….žádný nájem za cizí kabely neplatí“. Jak by řekl Béda Trávníček, takže to má zadarmo.

Jak plyne ze sdělení ministerstva dopravy, kabely jsou staré již 30 let a potřebují opravit. Médii proběhla informace, že CETIM po technické stránce spolupracuje (a míní v tom pokračovat) s čínskou firmou Huawei (pro dokreslení, byznys vlajkové lodi Kellnerova impéria, Home-creditu závisí na licencích k poskytování úvěrů od čínských institucí), kterou BIS v roce 2014 zařadil mezi bezpečnostní hrozby. Dnes zuří přímo mediální bouře, a to v důsledku sdělení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB), který varoval před používáním softwaru a hardwaru společností Huawei a ZTE. Důvodem je, že čínské firmy jsou podezřívány ze spolupráce s čínskými zpravodajskými institucemi. Stejně k této firmě přistupují Spojené státy, Austrálie, Nový Zéland, Japonsko, Velká Británie a další vyspělé země. Tak jak většina českých firem má v obchodním rejstříku zapsánu větu „Obchodní korporace se podřídila zákonu o obchodních společnostech a družstvech“, tak čínské firmy se musí podřídit vedoucí úloze Komunistické strany Číny.

Takže podtrženo a sečteno. V tomto případě jsme v kolonách marnili čas kvůli neschopnosti ŘSD, ziskům Petra Kellnera a aby nás Číňané mohli odposlouchávat nebo vypnout.

Logické by bylo vyzvat vedení ministerstva dopravy i ŘSD k rezignaci atd. Po dlouhodobém sledování počínání těchto dvou institucí musím říci, že není řešením, stále někoho vyměňovat. Přešel by někdo jiný a se stejnými postupy by dospěl ke stejně tragickým výsledkům.

Problém ministerstva dopravy a ŘSD spočívá v tom, že nejsou schopné poučit se ze svých chyb, navrhnout změnu prostředí (pravidel) ve kterém působí a v nízké veřejné kontrole obou institucí. (Zde je pro srovnání odkaz na polskou GDDKiA stavící infrastrukturu. Jinak, veškeré zápisy z kontrolních dnů, stavební deníky, záběry ze staveb, harmonogramy, vše by mělo být zveřejňováno na síti).

Otázka zní, jak hodláte zabránit, aby se problémy neopakovalo stále dokola? Vždyť nejste schopní uzavřít smlouvu, kde by byly vymahatelné sankce za pozdní předání díla ani donutit stavbaře k práci alespoň na dvě směny. Proč reálně (nemyslím teoreticky) nejde vyloučit nespolehlivé dodavatele z účasti na veřejné soutěži? Kde je nějaká analýza příčiny? Dělá někdo na nápravě? Kde jsou nějaké návrhy na změnu zákonů?

To stejné platí i ohledně nehod a neprůjezdnosti dálnic v případě nepříznivého počasí. Nikdy se nedělá analýza zásahu pro poučení do budoucnosti. Vždy dojde jenom ke konstatování, že se stala nehoda, napadl sníh, případně silničáři zaspali. On line jde sledovat lodě na moři a letadla ve vzduchu, nikoliv pohyb sypačů na dálnicích a silnicích v Česku, i když každý vůz má GPS.

Kde je nějaké vyhodnocení, kdo a jak nahlásil problém, kdy se to stalo, za jakých podmínek, v jakém stavu byla komunikace, jaké opatření bylo přijato, aby se problém nešířil, jaká byla nasazena technika, jak se dostávala na místo, kdo řídil zásah na místě, co mu chybělo a komplikovalo situaci………… ??????

Ministerstvo dopravy a ŘSD se chovají jako zvířátka, neexistuje pro ně minulost ani budoucnost, žijí pouze přítomností.

 

 

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2021: *****

Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Pavel Klika 222,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Silvia Ambrogini 500,- Kč, MUDr. Ilja Baudyš 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Vladimír Votřel 1000,- Kč, Anonym 0,01 BTC, Pavel Burget 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Ludmila Kárská 250,- Kč, Zdenka Brancuská 500,- Kč, Karel Zangl 500,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Karel Teplý 500,- Kč, Pavel Janeček 300,- Kč, MUDr. Iva Neimcová 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Anonym 150,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Dagmar Bowyer 500,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Hana Hoffmannová 666,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Lukáš Vašíček 200,- Kč, Petr Kosmata 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Marie Tachezyová 200,- Kč, Vladimír Janeček 100,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Libor Heidler 222,- Kč, ing. Miroslav Bohatý 200,- Kč, Petr Hučín 50,- Kč

Celkem za měsíc: 17 709,00 Kč
Vybráno 50.59%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP

Latest posts by Redakce (see all)

(Visited 138 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (16 votes, average: 4,75 out of 5)
Loading...
politicon.cz

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.