14.8.2015
Kategorie: Společnost

Když zelený šílenec dostane moc

Sdílejte článek:

MARKÉTA ŠICHTAŘOVÁ 14|08|2015

Údajně největší peklo je, když si milenka ženatého muže přidá jeho manželku mezi přátele na Facebooku. Hloupost! Mnohem větší peklo je, když má Pražan jet do centra Prahy autem.

Bydlí tu, ale nezaparkuje. Bydlí tu, ale neprojede. Nějakou chytrou hlavu totiž napadlo, že zavede parkovací zóny. Takže když jste z Vinohrad, (možná) zaparkujete na Vinohradech. Když jste ovšem z Vinohrad a potřebuje si zajet koupit novou židli o kousek dál na Albertov, máte smůlu. Na Albertově mohou parkovat lidé z Albertova. Nájemníci bytů na Albertově mají náhle vyšší práva než obyvatelé Vinohrad. Lidé z Albertova si sice nekoupili veřejný prostor, ale tváří se, jako by byl jejich a vyhání z něj vinohradské „imigranty“. Ale běda, když bydlíte na Albertově a zachce se vám zajet si na oběd na Vinohrady!

Nedosti na tom. Pražští politici místo toho, aby už konečně dostavěli asi nejdražší tunel planety, vymýšlí další kejkle. Mezi jejich poslední nápady patří, že levnější rezidentní parkování by měli mít ti řidiči, kteří mají zároveň roční kupon na městskou dopravu. Jinými slovy vyplatilo by se koupit si kupon, hodit ho do koše a dál vesele používat auto. Ve skutečnosti totiž nejde o pomoc Praze a její dopravě, ale o pomoc Dopravnímu podniku a statistice. Když už jednou Praha vybudovala Dopravní podnik, potřebuje, aby se investice vyplatila. Aspoň na papíře.

A jelikož Praha taky investovala do cyklostezek, čekám, že není daleko chvíle, kdy levnější parkování bude mít ten, kdo prokáže, že vlastní kolo. To aby se statistika cyklistů vylepšila a investice do cyklostezek se „vyplatila“. A modlím se, aby Praha neinvestovala do paroplavby, protože řidičák na parník si fakt dělat nechci.

JB2c4eb2_spojka2

Úplně stranou jde fakt, že ať se nám to líbí nebo ne, Praha není Amsterodam. Ježdění na kole v Praze nedává ani z poloviny takový smysl jako v Nizozemsku. Ano, jakžtakž dává smysl zajet si těch pár metrů v přecpaném centru od Karlova mostu do Poslanecké sněmovny. Ano, chápu, že se mnohým líbí, jak důchodci v Amsterdamu nebo Bazileji drandí všude na kole. Nicméně název „Nizozemsko“ jest od „nízké“ a tedy placaté země. V Praze se jaksi nacházejí kopce. Dodnes nevím, co si myslet o těch, kteří si to v dnešním horku šlapou mezi auty podél rušné barrandovské tepny ze Smíchova na Barrandov, nebo z Holešovic do Kobylis. Mám je obdivovat za jejich fyzičku, nebo si klepat na čelo za jejich prostoduchost, s níž se řítí sportem ku zdraví? Většinou volím to druhé, neb na léčení astmatu těchto zoufalců se finančně budu podílet i já. Už vidím ty davy důchodců šlapajících od řeky vzhůru do Kobylis.

Trend je ale jasný. Ekoterorismus nejspíš půjde dál. Když ho včas nezastavíme, brzo nám pražští radní zakážou do Prahy jezdit úplně. (Pochopitelně pražští politici a pánové z podsvětí budou mít výjimku a do centra budou moct po prázdných ulicích jezdit dál se speciálním povolením, protože na taxi službu se zákaz vztahovat nebude. Pražané jim budou mávat z přeplněných autobusů s odérem, který by se dal krájet.)

Že to je plané sýčkování? Houbeles. Pomalu ale jistě k tomu vše spěje: Například rada městské části Prahy 5 se usnesla omezit průjezdnost centrálních částí Prahy 5 pro individuální automobilovou dopravu. Dojde k umělému uzavření jízdních pruhů. Údajně s cílem zklidnit dopravu a zlepšit životní prostředí. Prakticky s cílem uměle ucpat průjezd tak, aby řidiči byli odrazeni od ježdění vlastním autem po vlastním městě. Netuším, který zelený mozek si může myslet, že je-li někde zácpa a já jí uberu místo, zácpa opadne. Patrně si dotyčný uhnal na kole za zhoršené smogové situace jistou mentální indispozici. A zcela jistě rozhoduje nikoliv o vlastních, ale o veřejných penězích. Protože sháníme evropské peníze na infrastrukturu a stavíme z nich silnice, abychom z nich vzápětí dělali pěší zónu. To je plýtvání.

Všechno by mohlo jakžtakž dávat smysl, kdyby tahle  šikana řidičů neřidičům pomohla. Jenže nepomůže. Protože tohle na první pohled ekologické řešení zcela neekologicky a neekonomicky propálí víc benzínu a nafty, zvětší zácpu a zvýší čoud.

Šikana řidičů ovšem pokračuje i na vyšší úrovni. Vládě nestačí, že nás bude při každé platbě špehovat skrze elektronickou evidenci tržeb; špehovat bude i skrze další a další kamery. Údajně proto, abychom nejezdili rychle. A tak budou na dálnici D1 rozmístěné inteligentní radarové systémy. Úžasné. Až na tu drobnost, že když vás kamera vyfotí, nejspíš můžete zůstat v klidu, protože nebude dost úředníků, aby vám také dali pokutu. A tak se pokuta promlčí. Už dnes se totiž města a obce, které pokuty za dopravní přestupky vypořádávají, hrozí velkého nárůstu případů.

Jak známo, přemíra kontroly, ale bez následného trestu za porušení pravidel, celkem s jistotou vede ke zvýšení riskantnosti chování, protože hříšníci si zvyknou hřešit na bezzubost systému. Takže vzhůru k novému plýtvání státním rozpočtem a ještě rychlejší jízdě po dálnicích. Mám takový divný pocit v kostech, že není daleko doba, kdy nám Velký Bratr začne kamerou kontrolovat ložnice, zda se nedopouštíme zdravotně riskantní polohy při sexu. Dobrou zprávou ale je, že stejně nebude k dispozici žádný volný úředník, který by kamerové záznamy řešil.

ZDROJ: Vladimír Pikora a Markéta Šichtařová

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc říjen 2019: *****

Vladislav Vydra 100,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Miroslav Hloušek 111,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Václav Červinka 200,- Kč, Eva Myslivečková 100,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jan Bezděk 1000,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Marie Fulková 100,- Kč, Pavel Šána 107,- Kč, Oto Tvrz 200,- Kč, Petr Pisan 100,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Ludmila Karská 300,- Kč, Petra Rohlíčková 200,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Jana Hašlarová 200,- Kč, Ilja Baudyš 1000,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Miloš Kraus 300,- Kč, Rostislav Jendrejčík 50,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, Anonymní dárce 222,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Jan Šmrha 100,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Michal Škurek 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Marek Janičko 200,- Kč

Celkem za měsíc: 10 056,00 Kč
Vybráno 28.73%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.

Po blokaci Pravého prostoru můžete sledovat novou stránku PP na facebooku.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 38 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (17 votes, average: 4,71 out of 5)
Loading...
loading...
politicon-eshop voxpopuliblog
15 komentářů
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.