
Když menšina vládne většině. Nebo je to jinak?
MARKÉTA ŠICHTAŘOVÁ
Když se 6. prosince BBC v titulku svého článku otázala, zda by se Evropská unie mohla rozpadnout, nevzbudilo to už moc pozornosti. Protože všichni už jaksi vědí, že mohla. Tak moc se během několika málo let veřejné cítění posunulo.
BBC k její ne-zase-až-tak-moc-řečnické otázce vyprovokoval prostý fakt, že příští rok se stane pro Evropu doslova rokem supervolebním. Nejde ani tak moc o počet konaných voleb, ten není nijak mimořádný, jde spíš o okolnosti, které volby provázejí. Posuďte sami:
Už 4. prosince 2016 proběhlo v Itálii referendum o ústavě, nicméně v realitě šlo spíš o referendum o důvěře vládě. A všichni víme, jak dopadlo: pro vládu premiéra Renziho to byla konečná stanice. Takže je našlápnuto na volby další – a teprve teď to začíná být zábavné. Podle posledních průzkumů vede takzvané Hnutí pěti hvězd emoce budícího politika Beppe Grilla. Nutno dodat, že značně euroskeptické hnutí. Pokud vyhraje – a zatím to vypadá, že vyhraje – slibuje, že vypíše referendum o vystoupení Itálie z EU – takzvaný ITEXIT. Tím sice nikterak není řečeno, že ITEXIT taky bude odhlasován, koneckonců Itálie není Británie, ale… Čekali jste BREXIT? Vsadili byste si na něj v lednu 2016? Já tedy ne. Čekala jsem, že bude mít vysokou podporu, ale půl roku před jeho konáním jsem netipovala, že k němu skutečně dojde.
A navíc všichni známe ten davový efekt: Deset lidí stojí na přechodu pro chodce a čeká na zelenou. A ta ne a ne přebliknout, ačkoliv je silnice bez aut. Pak jednomu nedočkavci rupnou nervy a vstoupí do silnice. A v tu chvíli prudce, ale skutečně velmi prudce roste pravděpodobnost, že tenhle jeden rebel strhne i celý dav ostatních a všech devět zbývajících lidí se vydá za ním. Osobně se pozorováním téhle situace na pražských přechodech ráda bavím; je to zajímavý a nezpochybnitelný psychologický jev. Dav prostě potřebuje svého vůdce. Tím jedním rebelem, který by snadno mohl na svou stranu strhnout větší dav, se stala právě Británie. Technicky vzato BREXIT ještě neproběhl (i když pro vpřed hledící finančníky jako by se už stalo), v okamžiku hypotetického hlasování Itálie však již jistě bude BREXIT minulostí. A pokud se svět po něm nezhroutí, nemůže se právě tenhle příklad stát davovým spouštěčem…?
Ale to není zdaleka vše. 15. března nás čekají další volby v Nizozemsku. Favorizovaná strana G. Wilderse má už 30procentní podporu. A netají se s tím, že chce odchod země z EU. Eurooptimisty může těšit snad jen to, že i když asi vyhraje, nejspíš nesestaví vládu. Zábavné to ale bude i tak.
A copak tu máme dál? No jasně, 7. května druhé kolem prezidentských voleb ve Francii. Marine Le Penová podle všeho postoupí do druhého kola. Podle zkušenosti z minulosti se dá čekat, že tam se proti ní všichni spojí, takže prohraje, ale znovu to bude velká zábava. A vůbec, čekali jste zvolení D. Trumpa? Já tedy v lednu 2016 rozhodně ne. Zvolení Le Penové taky nečekám. Ale… kdo ví? Co když překvapí jako Trump?
No a to jsme ještě nemluvili o září. To budou na pořadu dne volby do Bundestagu. Paní Angela sice celkem určitě bude v příští vládě, ale k A je nutno dodat i B: Strana AfD rychle sílí, a to zvláště v bývalé NDR. A jak známo, AfD je stranou silně euroskeptickou…
Myslím, že netřeba pokračovat, i když by se dalo. Tenhle krátký výčet ukazuje dostatečně polopaticky, že v roce 2017 se EU bude zmítat v permanentním strachu ze svého rozpadu. Kdyby bývali Britové nehlasovali tak, jak hlasovali, asi by se všemi těmito volbami málokdo příliš vzrušoval; nikdo by si totiž neuměl představit, že rozpad EU či dokonce eurozóny je skutečně možný. Tyhle naivní představy jsou ale už minulostí.
Nechme teď stranou otázku, zda – popřípadě kdy, či jaké – země se k Britům ještě přidají. To, co chci říct, s tím totiž zase až tolik nesouvisí. Jde mi teď o něco jiného. Neméně podstatného, možná ještě podstatnějšího, protože jde o příčinu.
Čas od času, když mluvím s některými lidmi, se mi zdá, že řada z nás podlehla určité představě, která by se dala shrnout asi takto: „V Evropě je hrstka lidí – někdo jim může říkat třeba sluníčkáři – kteří chtějí ovládat většinu. Tato hrstka lidí považuje sebe samu za inteligentnější, morálně čistší, a většině chce vnucovat věci typu kvóty na imigranty.“ (Osobně bych preferovala spíš označení sociální inženýři.)
A jindy, když mluvím zase s jinými lidmi, se mi zdá, že jiní z nás podlehli zase trochu jiné představě. Zhruba této: „V (nejen) Evropě je hrstka lidí – někdo jim může říkat třeba xenofobové či populisti – kteří chtějí ovládat většinu. Tato hrstka lidí považuje sebe samu za racionálnější, praktičtější, a většině chce vnucovat věci typu rozbíjení společné Evropy.“ (Osobně bych preferovala spíš označení euroskeptici.)
A víte co? Já došla k názoru, že obě tyhle představy jsou jen iluzí. Ve skutečnosti totiž obě iluze mají jednu zásadní logickou chybu: Vždy vycházejí z představy, že většina ovládá menšinu.
Jenomže když se podíváme na výsledky voleb, vypadá to jinak. Hlasování o BREXITu bylo zatraceně těsné. Hlasování o Trumpovi bylo zatraceně těsné. Rakouské hlasování o prezidentovi sice nebylo tak úplně těsné, ale přeci jen s trochu přimhouřenýma očima bychom mohli tvrdit, že preference rádoby „sluníčkového“ a rádoby „xenofobního“ kandidáta se rozdělily opět zhruba na polovinu. Když se podíváme na sociální sítě, obě skupiny jsou vidět hodně. Zkrátka a dobře, podle mého soudu to není o menšině ovládané většinou, ale je to spíš o mimořádně rovnoměrném rozštěpení společnosti na dvě přibližně stejně velké skupiny.
Potíž je v tom, že tyhle dvě skupiny jsou spolu stále méně a méně schopné dorozumět se. Jako kdyby jedna byla slepá a mluvila čínsky, a druhá byla hluchá a četla maďarsky. A obě skupiny se jednoznačně čím dál víc proti sobě vyhraňují. Obě jsou však natolik početné, že se cítí dokonale frustrované bojkotem druhé strany. A právě odtud podle mne plyne současný pocit frustrace a paralýzy ovládající celou Evropu.
Bohužel se nějak přihodilo, že v minulosti se do čela vlád, centrálních bank i vrcholných evropských orgánů dostali téměř pouze zástupci jediné z obou velkých skupin, totiž zástupci sociálních inženýrů. A tak se jim mohlo zadařit vzbudit zdání, že menšina vládne většině. Jenomže je to spíš o tom, že přibližná polovina vládne druhé přibližné polovině. To ovšem také není dobře. Není dobré, když jedna polovina přetváří svět ke svému obrazu zcela navzdory druhé polovině.
Právě proto se na rok 2017 těším. Série evropských voleb totiž slibuje, že síly ve vedení států se snad postupně vyrovnají. Že sociální inženýři ve vrcholných pozicích budou vyrovnáni obdobným počtem euroskeptiků. (Nepochybuji, že někteří sociální inženýři to ponesou velmi těžce a nebudou dokonce mnohdy chybět ani hesla o nedemokratických manýrech nevzdělaných hlupáků, jako tomu bylo i v případě hlasování o Brexitu nebo o Trumpovi.)
Doufám, že přání není jen otcem myšlenky, když si od toho slibuji, že trpký dojem, že menšina ovládá většinu, díky tomu alespoň trochu ustoupí.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2019: *****
Milan Tahovský 1000,- Kč, Jakub Malinovský 55,- Kč, Petr Macura 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Radek Mrňa 500,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Jitka Rytířová 800,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Věra Heyduková 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč
Celkem za měsíc: 4 705,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Souhlasím. Velice výstižné. Ale doplnil bych jednu základní (okrajovou) podmínku. Aby došlo k předpokládané změně, musí být voleni lidé kteří nekandidují za účelem získání moci a majetku.
Pokud někdo kandiduje za účelem získání moci a majetku, pak je z vládnoucí části obyvatelstva.
Ale jak to poznat kdo je kdo?
Je až s podivem že Bureš snad nikomu z tázaných nevadí a přitom na přímou otázku ho “nikdo” nevolil.
V historii Evropy mame nekolik prikladu,kdy mensina ovladla vetsinu,treba do Panonie nebo pozdeji uzemi Velke Moravy,taky tam vtrhlo deset tisic Arpadovcu -Madaru,vnutili milionu slovanskemu obyvatelstu aj svoju stepni rec,ktere nikdo nerozumi a do tedka sa tech skaredin,lidi boji.Muj nazor je,ze na uzemi Bohemie,take v te dobe jako na Moravu vtrhli pribuzni Arpadovcu a proto sa tak blbe Bohemia,premenovala na Cechys jeste ju chcu premenovat na Cechii,je to jako na Cecenii.Mozna ti co vtrhli do Bohemie byli pribuzni Arpadovcu a Cecencu z pod Kavkazu.
leošu ,neprzni nám dějepis.tady si každý myslí,že jsme potomci keltů, my se totiž stydíme za východního ruského mužíka jak nám ho vylíčil dostojevski a ty nám to taky kazíš-navíc ted když každý mluví angicky a je to in.ty tvoje teorie o madarech ponechej až budeme zase s putinem se objímat
Miki,ty ses se vsim hotovej jako Mikimaus,minule si z Moravaku udelal Tatary,Mongoly a Ruske Zidy a prej chceme uctivat nejakeho Patrika.Az ti tady jednou napisu, kde slouzil muj tata a stryci tak ti spadne brada a to si pis,ze to nebyli zadni sraci. Jeden z nich ma na veky veku jedno z nejvyssich vyznamenani a diky tomu a jeho postaveni v Nemecku jsem vam a dalsim potomkum dovezl na Moravu prapor Moravskych Stavu,ktery byl dlouhe veky v zahranici a majitele nechteli za zadnych okolnosti jednat o koupi a navraceni na Moravu s komunisty.Diky stryci,ktery se zucastnil bitvy u Kursku, jsem byl poveren ja, aby jsem mohl jednat se slechtou a Belohorsky prapor dovest domu na Moravu.To vis Tatry 613 prevazely cokoliv,ne jenom komouse.
no, někdo by z nich zase nejraději udělal Germány…
Ne jednou jsme za vas cedili krev.
a kdy?
Na Bile Hore.
No muj otec ho volil a volit bude. Pry toho udelal pro lidi dost jako nikdo. To,, ze nema program a ze je neustalem konfliktu zajmu meho tatu netrapi.
Nepomaha ani argument, ze financuje ziskovky. Ze kdyby ridil stat jako firmu, tak by urcite nefinancoval sabotery, zpatecniky a hlavne by si nepestoval odbory. A jstli to dela? Pak je blbej ho navedej bo podplacenej nebo vse dohromady. Jeste me napada, ze navozenim smejdu z afriky chce naredit platy a tim jeste vic usetrit.
„Spojené státy evropské“
http://nassmer.blogspot.cz/2016/03/na-rozdil-od-vitace-uprchliku-mateje.html#more
Ja stát ráno brzi ale mladsi segra co my dyktuje texty vstat až teď. Tak už sem tady. Vsudy bit samy rudy komoušy a ja jediny opravdovje pravičák na světě to muset záchraňyt. Kdybi ste náhodou tenhle komentař necetly tak pod dalšy dva články sem ho kopirovat aby vi ho nepřehlednout – jako včera.
Na Silvestra bych ten “ryzí” fór bral, ale dnes to vnímám jako projev ubohého zoufalce z KBP
Vysvětlivka:
KBP = Klub bolševických pohrobků (více odkaz níže)
https://pravyprostor.cz/dovolenkovy-rozhovor-s-pametniky-americane-nam-darovali-zemedelske-stroje-rusove-vybijeli-dobytek/#comment-271223
k seznamu nutno ještě doplnit “milan48″
Máš pravdu. Nejsem zoufalec, levičák ani bolševik, ale neunesl jsem včera ty jeho výplody a skutečnost, že uvádí do puntíku stejné komentáře pod různé články.
To hovoříte o “ryzím” pravičákovi LB?
Řada smajlíků ťukajících si na čelo soudruhu přecedo. Radši bys neměl pořád chodit pod kokosovými palmami, to že ti už několik ořechů spadlo na hlavu neznamená že to nebude pokračovat.
On si často “plete pojem a průjem”. (Jsem použil jeho slovník.)
“… „plete pojem a průjem“. (Jsem použil jeho slovník.)”
……………………………………………….
Čekám na odkaz na můj komentář, kde jsem tato slova použil… že by další “podsouvač”?
Beru zpět a velká omluva. Byl to Karel Jemelka. Ono to zní podobně jako Holínek. Moje chyba.
Neber mé jméno do huby.
Tady všude si Karel Jemelka ukájel svoje fekální choutky. Nejčastěji argumentuje průjmem:
https://pravyprostor.cz/sedm-triku-novych-manipulatoru/ – Karel Jemelka 1.11.2015 ( 23:39:31 )
https://pravyprostor.cz/o-zakonech-populacni-explozi-statu-a-viagre/ – Karel Jemelka 25.2.2015 ( 02:11:23 )
https://pravyprostor.cz/pro-tatinky-s-prazdnymi-kocarky/ – Karel Jemelka 10.11.2016 ( 00:50:59 )
https://pravyprostor.cz/proc-nam-vadi-cinan/ – Karel Jemelka 29.3.2016 ( 21:33:15 )
Jediný, opravdový pravičák je ten s ryzími koulemi…
A navíc je to génius co překládá z několika jazyků…
Génius a s “ryzími koulemi”, to se jen tak nevidí. Nejsi členem LV? (liga výjimečných)
Znám taky jednoho génia, který vám řekne plynule a bezvadně třemi cizími jazyky stejný nesmysl. A pochybuji, že překladatel má pro samou práci kromě čtení článků na PP ještě čas psát denně po celý den komentáře. To by si moc nevydělal.
Znáte ten dialog ze Star wars?
Jar Jar: “Já jmenovat Jar Jar Binks.”
Obi-Wan: “Zmiz.”
Jar Jar: “Ne. Já mluvit.”
Obi-Wan: “To neznamená, že umíš myslet.”
Omlouvám se, pokud to nebylo přesně.
Tento zvládá úplně fšecko…anglicky se naučil za rok, oženil se, 2-3 děti pořídil s na garáž namontoval troje vrata🐞
To je mandelinka
Co, ty sis pořídil 2 až 3 děti? Tak dvě nebo tři? Tys pořídil taky za rok? Víš vůbec, kolik jich máš? Chudáci ty děti. S počtem dětí se může vytahovat kde kdo z Afriky. Za rok jsem se nenaučil ani česky. Fakt jsem nepobral, na co máš garáž se 3 vraty (bydlíš tam?) a souvislost s dětmi a schopností myslet. Ty jsi v prosinci potkal mandelinku? Co to hulíš za matrroš? Nekoukal jsi opakovaně na ten kultovní film Rrrrrrr? Tam tomu říkali “volný proud myšlenek”.
nevíte o čem je řeč!
Asi nevíte o čem je řeč
Finta je v tom, že tihleti se navzájem znají a hodně let se vzájemně ujišťovali jak to dělají dobře. No a nyní budou muset zjistit že pokud se spolu baví pouze ti “hoši co spolu chodí”, tak spolu také můžou skončit v ….dějinách!
Je jeden politický smer , politologmi nazývaný Anarchokapitalizmus , ANCAP, Libertarianstvo. Ktorý navrhuje, aby NIK NEVLÁDOL NIKOMU.
Teda : Aby každý vládol iba sám sebe.
A VŠETKY spoločné problémy sa riešili nie hlasovaním, ale DOHODOU, zmluvou, ktorá sa dohodne – ale platiť bude iba pre členov tej dohody. Pre ostatných ľudí nie.
Žiaľ, systém, aby každý vládol iba sebe – toto nechce skoro nik. Každý dúfa, že príde situácia, keď on bude vládnuť ostatným. Nik nechce vládnuť iba sebe.
Takže : Sloboda nebude.
Boj jednej skupiny s druhou pokračuje. Demokracia – vláda silnejšieho nad slabším, nad menej početným.
Já myslím, že už jsme k němu na cestě. Vláda pozbývá svých pravomocí a namísto ní začínají vládnout neziskovky a další nikým nevolené a samozvané finanční korporace.
Být liberálem, hýkám nadšením.
Lubomír Bouše :
“Já myslím, že už jsme k němu na cestě. a namísto ní začínají vládnout neziskovky”
– ja som písal o vládnutí neziskoviek ???
Svojou “logikou” klesáte na úroveň tých hlupákov, ktorých tu neustále zosmiešnujete.
Ak máte problém pochopiť podstatu mojich slov, tak ste úbožiak na úrovni tamtých. Obdivujete Putina, ale z jeho schopností nemáte ani percento. Putin reaguje na otázky absolutne logicky, vecne, presne. Vy reagujete ako magor.
Klídek, příteli, proč tolik exprese ? Já myslel, že Vám udělám před Štědrým dnem radost a Vy se do mě pustíte jako do cizího.
Zkuste mi oponovat, že NGO, neziskovky a další nikým nevolené a samozvané finanční korporace nesplňují libertariánské představy o absolutní svobodě bez státní moci.
NESPLNUJÚ.
Nakoľko o ANCAPe viete prd, akýkoľvek argument je pre vás zbytočný. A nie ste ochotný ani akceptovať jasne sformulovanú vetu.
Pokračujte s Langerom – s ním si rozumiete lepšie. Máte podobný spôsob uvažovania.
Pane ktosiiný,
zatímco v případě Boušeho alespon dokážete věcně argumentovat, v mém případě mi tak akorát podsouváte nevyřčené a na mé věcné argumenty raději neodpovídáte.
VY máte podobné myšlení jako Bouše, i stejné cíle. Jen máte dle mého názoru od svého řídícího důstojníka jiné noty než on.
Mám takový pocit, že si pan Bouše plete pojem liberál a Libertarian.
“Vláda pozbývá svých pravomocí”
– skuste menovať. Vláda právomoci neustále rozširuje.
To, že nekoná v tom, v čom by mala, vôbec nie je “pozbývání pravomocí”. Máte problém s významom slov ??? Prestante sa chovať ako hlupák.
Pravomoci vlád převzaly či přebírají židovské, bruselské a americké NGO, neziskovky a další nikým nevolené a samozvané finanční korporace a spolky jako Bilderberg, Římský klub, pražská kavárna, herecké komunity, odbory, profesní sdružení, atd.
Liberálové by přece měli začít slavit a jásat.
Proč jste pořád nespokojený ?
Je nespokojený ze stejného důvodu jako Vy,pane Bouše.
Zatím ještě Evropě totálně nevládne Putin.
Určitě se s ním shodnete na tom, že Putin v Rusku prosazuje konzervatismus a vně Ruska ancap.
A stejně jako “ancapákovi” ktosiinému imponuje celoživotní tuhý ETATISTA a levičák Putin, tak i Vám tento Putin, který se hlásí k muslimům, KSSS a rozvedl se před nedávnem, jako “křestanskému konzervativci” imponuje.
JEŠTĚ ŽE SE SOUDRUZI NEMOHOU SHODNOUT.
ANCAP, Libertarianstvo. Ktorý navrhuje, aby NIK NEVLÁDOL NIKOMU.
Teda : Aby každý vládol iba sám sebe.
– Ak nevidíte rozdiel s vašimi slovami, tak už nemám dôvod pokračovať.
——-
“Proč jste pořád nespokojený ?”
Pretože stále neviem pochopiť, prečo zo seba robíte hlupáka. Prečo ???
Příteli, liberále, nevím, kdo jste a jak se jmenujete, ale řeknu Vám jedno sladké “tajemství” : Pokud se kdekoliv a kdykoliv uvolní nějaký prostor, na Zemi je to zařízeno tak, že jej vždycky někdo či něco zaplní.
Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je tak jediné, co s tím můžete dělat.
Už jste se dovtípil, že Vaše liberální pohádky o tom, že nikdo nebude nikomu vládnout, jsou vhodné pouze pro ty nejmenší děti ?
To “tajomstvo” nie je žiadne tajomstvo. To, že ľudia majú v sebe gény otrokov (89% ľudí) a gény otrokárov (10%) , a 1% sú libertariansky mysliaci, to je mi jasné už dávno.
Tým viac mi je smiešne, ako sa tí 89% -ní navzájom hádajú, či sú lepšími otrokármi rusky hovoriaci otrokári, alebo anglicky hovoriaci. A ktorí z nich majú menej bolestné biče na otrokov.
Prajem málo vianočných bitiek od otrokára.
O tom tedy můj příspěvek rozhodně nebyl, čímž jste se vyhnul mé neprolomitelné argumentaci, ale nechme toho.
Pavel sEptik?
Skutečně to není vtipný nick.
Jen to vypovídá o tom, že Pavel Skeptik a jeho komentáře někomu vadí.
Ja to tak nevidim pul na pul a ze malo lidi chce diktovat vetsine. Pred par lety bylo takzvanych xenofobu, fasistu a protimultikulti ani ne pet procent. Dneska je to polovina a pristi rok to bude vetsina naroda. Neni to tim ze bychom byli nevzdelani a hloupi a neposlouchame co nam tady chytre hlavy z toho anebo onoho duvodu chteji namluvit. Je to tim co nam tu miliony roku diktuje priroda. Kazdy zivocich pokud se citi ohrozen a je ohrozeny jeho rod a teritorium se musi a bude branit proti nepriteli. Pokud prohraje tak bude muset potahnout jinde, ale urcite ke stretu drive, nebo pozdeji dojde.
Děkuji za krásné povídání. I když to není k ejchuchu, tak alespoň ta naděje že jsou tu lide jako Vy. To zahřeje. Přeji příjemně strávené svátky a dekuji za ještě jednou děkuji za všechny Vaše články. Sleduji dlouhodobě a vždy potěší, ač.. “poveselíš-li se, tak jen do pláče.”
—-
Doporucuji ku zamysleni a zpracovani myslenku jednoho pana (myslim, ze z diskuze na tomto portalu): “Xenofob je, doprdele, nekdo, kdo se boji, neee?”
Stačí si poslechnout první příspěvek a i absolventu zvláštní školy musí dojít, že… pokud zůstaneme v EU, pokud nás budou vést socani, tak jakékoliv debaty o volbách jsou naprosto zcestné. Oni udělají vše proto, aby udrželi EU při životě i za cenu ústupků a dotací krachujícím zemím. Proč si myslíte, že sice “omezili” držení zbraní, ale nic podstatného se nestalo? Teď si to nemůžou dovolit, ale jakmile uchlácholí občany a budou mít větší jistotu, ihned je všem seberou. Jdou za svým cílem neustále i když to někdy vypadá, že se zastavili….https://www.youtube.com/watch?v=Jsquh6xghZQ
Pani Sichtarova, neuvazujete jednu vec a tou je vyhlaseni vyjimecneho stavu. Ten taky nikdo cekat nebude a v mnoha zemich bude zdrojem humoru na mnoho let. Vsichni se budou smat az se budou za mrize svych cel popadat.
Krocani nedaji sva koryta k dispozici jen tak. Kdyz neuznavaji splaceni pohledavek, obcane tohoto statu jsou jim u zadele, proc by se meli podvolit nejakym volbam. Nedelam si iluze. Ale ac muj text tomu zrovna neodpovida, jsem ctenar Vasich knih. Ted ctu detem Vase pohadky. Preji Vam, i Pikorovi stastne a pozehnane Vanoce a Vam hodne stesti a umu v Novem roce, jestli jeste nejakemu ministrovi z vlady radite s matematikou
Boze to su kydy. Neoliberalny kapitalizmus ide do kopru a sudruzka riesi nesmrtelnost chrusta.