elektromobil_1
6.5.2021
Kategorie: Ekonomika

Každý pátý vlastník elektro-vozu v Kalifornii se vrací k benzínu, protože nabíjení je „opruz“

Sdílejte článek:

REFORMY.CZ

Když něco lidem přináší alespoň na chvíli nepříjemnosti, tak vyletí ušlechtilé pohnutky a předvádění se ostatním oknem, jako by nikdy neexistovaly. Už to vypadá, jako by kult „zelených“ energií existoval ve světě vlastní kognitivní disonance přežívající spíše z rekrutování nových kultistů do své „ideologie,“ než ze skutečného uplatňování svých principů.

 

Např. asi 20% všech těch „vizionářů záchrany planety auty na baterky“ v Kalifornii od nich prchá zpět k benzinovým autům, uvádí nová zpráva Business Insider. Ten útěk zpět k benzínu je důsledkem toho, že jak zpráva zjišťuje, tak je nabíjení „opruz.“

Zpráva se odvolává na novou studii publikovanou v žurnálu Nature Energy od výzkumníků z University of California Davis Scotta Hardmana a Gil Tal. Ti se dotazovali lidí, kteří si v Kalifornii v letech 2012 až 2018 koupili auta na baterky.

Každý pátý se vrátil, aby se vyhnul potýkání se s dlouhou dobou, kterou zabere jejich vozidlo nabít. (A to ještě počkejte, až se doví, jak se ta elektřina, kterou svá auta nabíjí, vyrábí!)

70% těch, co přešlo zpět, nemělo doma přístup k nabíjení úrovně 2, které může nabít auto za polovinu času normální nabíječky úrovně 1. Nabíjení úrovně 1 ze standardních domácích vývodů nabíjí elektřinou o asi 120 voltech. Úroveň dva má dvojnásobek, přičemž super-nabíječky od Tesly mohou poskytnout 480 voltů.

„Když nemáte úroveň 2, tak je to skoro nemožné,“ řekl Bloomberg analytik automobilismu Kevin Tynan. Trvalo mu šest hodin, aby nabil Chevy Volt zpět na 300 mil dojezdu, i když použil nabíječku úrovně 2.
Dvě třetiny tázaných také řekli, že veřejné nabíjecí stanice nepoužívají. Je holt dobře, že Joe Biden za biliony dolarů rozbíhá stavbu „infrastruktur“ pro elektro-vozy, aby takových bylo více.

Hardman a Tal píší: „Nemělo by se předpokládat, že když si spotřebitel elektrovůz koupí, tak u něj zůstane. Je jasné, že by to mohlo trhu elektrovozů zpomalit růst a dosažení prodejů aut na baterky ze 100 procent bude ještě obtížnější.“

Tynan dospívá k závěru: „Všem tradičním výrobcům aut na zisku a ztrátě hodně záleží. A proto se do elektrifikace moc nehrnou.“

  • TYLER DURDEN
Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc červen 2021: *****

ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Marek Janicko 250,- Kč, Petr Keklak 100,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jiří Sajbrt 1000,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 1000,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Vlastimil Kornas 111,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Pavel Janeček 300,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, Jiří Sika 200,48 Kč, David Bezděk 250,- Kč, Anonym 1000,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Dagmar Bowyer 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Milan Tahovský 1000,- Kč, Mojmír Prokop 1000,- Kč, Anonym 100,- Kč, Jiří Peterka 1000,- Kč, František Sous 200,- Kč, Renata Doležalová 500,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Otakar Ježek 200,- Kč, Miroslav Hloušek 111,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Jiří Novák 150,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč

Celkem za měsíc: 15 622,48 Kč
Vybráno 44.63%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 720 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (25 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
26 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)