
Jarek Nohavica a Puškinova cena 2018
OTA NEPILÝ
Na fb vidím dva tábory v souvislosti s udělením Puškinovy ceny:
1/ Ty, kteří Nohavicu odsuzují za jeho nynější cestu do Ruska a převzetí ceny od Putina a poukazují na jeho údajné udavačství StB, dokonce někteří mu prý již odpustili, že se s StB zapletl, ale to, že nyní dobrovolně jel za Putinem, to už mu prý neodpustí – jet do země “zla” a za největším symbolem “zla” a bývalým KGBákem Putinem… a mají z toho blbou náladu.
2/ Na ty, co Nohavicovi, jeho ocenění a mnohdy Rusku i Putinovi fandí a mají z toho všeho upřímnou radost.
Takže za mne – ať žije demokracie, svoboda názoru! Věnujme se raději takovýmto mírumilovným věcem jako je Puškinova cena, než přípravami na nesmyslné a katastrofální války, či vytvářením nenávisti mezi lidmi.
Podle mne Jarek vyjádřil převzetím Puškinovy ceny určitou odvahu. Určitě není tak naivní, že by o silném odporu kritiků Ruska a Putina nic netušil. Naštěstí sdělovací prostředky nejsou tak nenávistné a plné zášti, jako někteří lidé na sociálních sítích. Jen za mne, tam v Kremlu, měl Jarek raději zazpívat s kytarou .
Jarka jsem znal i trochu osobně. Měl jsem možnost s ním v osmdesátých letech hovořit, psát si s ním a dvakrát jsem ho navštívil doma a poznal jeho rodinu.
Zde je můj pohled a názor na něj a jeho tvorbu:
Jarek Nohavica žil v Českém Těšíně, který měl na počátku osmdesátých let asi 22 tisíc obyvatel. Poznal jsem Jarka už v roce 1982/1983 na menším víkendovém folkovém festivalu. Za mne a za řadu dalších lidí, co ho tehdy prožili, slyšeli zpívat, byl Jarek nositelem nových energií, které režim dost ohrožovaly. Dnes už to lidé nepochopí, možná Ti, co ho kdysi zažili si vzpomenou. Jarek byl opravdu nositelem energií, které přinášely změny v myšlení a cítění lidí. Jeho písně se šířily jako lavina. Znal ho a zpíval si ho kde kdo, i když v rádiích a v TV Jarek prakticky nevystupoval. Přestože jeho písně byly pro nás zdánlivě neškodné, apolitické, tak byly do určité míry revoluční svou atmosférou, energií, kterou lidem předávaly. Nohavica nastoupil na pódium v době, kdy většina zajímavých písničkářů odešla do emigrace a zbytek byl tak trochu zahnán do kouta, aby moc nevyčnívali.
Jarek byl jeden z mála písničkářů osmdesátých let, který rozezpíval publikum na koncertech, lidé zpívali s ním, často celé sály nebo obecenstvo v přírodních amfiteátrech. On skutečně velmi silně aktivoval v lidech pocity, emoce, do určité míry jim jeho písně dodávaly odvahu se vyjadřovat, projevovat, říkat svou pravdu, názor a to bylo hodně nebezpečné na tu dobu pro tehdejší režim, i když sám Nohavica byl zdrženlivý a opatrný, tak přece jenom v Jarkovi samotném převažoval ten vnitřní tvůrčí přetlak, z kterého vznikaly všechny jeho písně. Pamatuji si, jak jsem byl po ročním “zákazu” Jarkova veřejného vystupování (kdy nedostal na jeden rok přehrávky, které dovolovaly koncertování) na letním hudebním festivalu, kde Jarek po roce opět veřejně zazpíval a lidé přinášeli a zapalovali na pódiu a pod pódiem stovky svíček a především s ním všichni zpívali.
Zákaz jeho veřejného vystupování vzbudil obrovskou vlnu solidarity a ještě to Jarkovi mnohokrát zvýšilo popularitu. Stále více obyčejných lidí se odmítalo smířit s praktiky režimu, který zakazoval a cenzuroval. Jarek byl pro ně symbolem změny, lidskosti, naděje. Režim, ideologové, StBáci to cítili a byli z toho bezradní a věděli, že zákazy všechno jen zhoršují, tak jediná cesta byla, donutit ho ke kompromisům, k jakési “spolupráci” či “kolaboraci” s režimem. Je třeba si uvědomit, se s režimem kolaborovali prakticky všichni a zvlášť v těch menších městech. Jarek chtěl veřejně vystupovat, cítil, že má lidem co dát a neviděl smysl v tom, že už si nikde veřejně nezahraje a myslel si, že to s režimem i StB nějak uhraje. Nehledě k tomu, že měl v té době nemocnou mámu, doma ženu a dvě malé děti, čehož vyšetřovatelé rádi využívali k nátlaku na vyslýchanou osobu.
Ono bylo opravdu těžké odmítnout tehdejší režim a jeho “ochránce”, když zdánlivě všichni kolem tento režim podporovali tím, že prakticky do jednoho chodili na první máje a jiné politické manifestace, byli v ROH a SSM, každý desátý člověk byl v KSČ a skoro nikdo se neodvážil nejít k volbám nebo vyslovit svůj “jiný” názor veřejně. I kdyby Nohavica tehdy udělal nějakou chybičku, tak jeho pozitivní role i role na změnách ve společnosti byla nesrovnatelně větší a na to jeho odpůrci zapomínají, nebo si to nikdy neuvědomili.
ZDROJ: Ota Nepilý
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc prosinec 2019: *****
Jiří Kubát 100,- Kč, Miroslav Hloušek 111,11 Kč, Rudolf Roedling 1000,- Kč, Václav Červinka 200,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Vladislav Vydra 100,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Eva Pilařová 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Ilja Baudyš 1000,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, ing. Jiří Nevrkla 300,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jan Bezděk 1000,- Kč, Pavel Šána 107,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Marek Janičko 200,- Kč, Nezn. dárce 222,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Ladislav Adamec 100,- Kč
Celkem za měsíc: 9 390,11 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Po blokaci Pravého prostoru můžete sledovat novou stránku PP na facebooku.
Latest posts by Redakce (see all)
- Czexit?! Velká Británie ukázala cestu - 15.12.2019
- Zabezpečení měkkých cílů se zlepšuje, je ale dostatečné? - 15.12.2019
- Francie: “Chceme obnovit kontrolu nad migrací” - 15.12.2019
Autor se mýlí, když tvrdí, že média nejsou tak nenávistná. Asi se včera nedíval na 168 hodin. Přehlídka ideologických dě-ek s naprosto stejným názorem v čele s Rejžkem. Jako by tady neexistoval nikdo, kdo se na to ocenění dívá jinak. Nebo nikoho nehledali?
Místo “média” by bylo přesnější PRAVDOLÁSKAŘI.
To jsou ti lepšoidi kteří by (plni lásky) umlátili své odpůrce ve jménu pravdy…(Samozřejmě,té jejich.)
Blééééé
“média” a PRAVDOLÁSKAŘI jedno jsou.
PP a Parlisty jsou taky média ☝
Taky jsem to sledoval a naprosto s vámi souhlasím.
ČT je zkrátka žumpa.
a my jen čumíme jak trubky, místo aby jsme je nakopali do zádele. Toto je snad už hodně přes čáru takhle jen furt štát národ!! No a využívat k tomu média, které si platíme!!!
EU MÁ FAŠOUNSKÉ MANÝRY STEJNĚ JAKO ČT.
Nohavica nebyl jedinný známý udavač. Vím o jednom
který dokonce řídil polistopadovou naši vládu.
Británie by měla zveřejnit pravý důvod odchodu z EU.
S Rejžkem? Tím vulgárním sprosťákem a magorem non plus ultra?
No, snad mu někdo připomene, že on amfiteátr nevyprodá, a s ním tedy nikdo nebude zpívat unisono.
Já jsem Rejžka mívala ráda.Na Melodii byl ozdobou časopisu,ani na Lihovkách později nebyl špatný.Dneska je z něj jen zlovolný koukot.
Nojo, ale to mluvíte o době před čtyřiceti lety
No, ještě po hadráku na Lihovkách nepsal špatně.Zblbnul až v poslední dekádě.
Dík za krásný článek!
Před hadrákem ROZHODNĚ nebyli Rusové v naší zemi nijak populární.Přesto se Jarek rozhodl zprostředkovat českým posluchačům Okudžavu a Vysockého…Proč asi!?!?!?
Dalo by se i říci,že Jarek se nebál jít proti mainstreamu už za bolšána.
A vydrželo mu to dodnes!!!
Jarkovi upřímnou gratulaci k významnému vyznamenání.🌷🌷🌷Nevím o nikom,kdo by si v Česku víc zasloužil Puškinovu cenu neź on.
Protože chtěl aby si lidé uvědomili,že všude žijí zlí i dobří lidé.Že předsudky jsou fujka.
Nepoznala jsem na české hudební scéně konzistentnější osobnost než Nohavicu.
Jarku,dík za všechno!💓🌷👍💓🌷👍💓🌷👍💓🌷👍
Naprostý souhlas ….
“Hoď kamenem kdož jsi bez viny” … “Nesuď, sám budeš souzen” … copak jsme ideální??? Každý z nás má ve skříni svého kostlivce, nikdo nemá nárok soudit druhého, není v jeho životní situaci, v jeho kůži …. a Jarek pořád bude symbolem “mírného odporu v mezích zákona”
Tak hlavně Jarek NIKDY nikomu neublížil.Nikdy jim neřekl nic co už by nevěděli…Jak mohl “donášet” na Kryla-emigranta???Takové “donášení” by mělo asi stejný efekt jako donášení na nějakého folkaře z Pobřeží slonoviny.
Na Kryla neměli soudruzi páky.Tomu přehrávky nehrozily.
když jsem jim někdo nehodí a ještě mu zavidí,tak vždy něco vyhrabou,jen pan Drahoš je čistej jak Lilie.Kavárníci zase jedou
Děkuji za pěkný článek o p. Nohavicovi. Poslouchal jsem ho spíše jen letmo, protože jsem odkojený hard a heavy. Čím jsem ale starší, tak ho více sleduji a říkám si, že bych ho rád poznal osobně co je to za člověka. Když ale kamarádí s p. Okamurou, tak to asi bude dobrý chlap a hlavně čestný!! Pan Okamura by se z žádným udavačem nestýkal!!
Kamarádí je asi silný výraz.Jen se s ním nechal vyfotit,protože neohrnuje nad nikým nos.
Není takový,jako jeho nenávistí kritici.V tom je právě jedinečný.
Tak Putin byl KGBák, ale že nevadí, že třeba starej Ford byl CIÁk a před prezidentováním byl dokonce ředitel CIA! Jsem nebezpečněj a jsem zlej, jsem agent síajej, by zazpíval Pepa Nos.
A že byli Amíci na rozdíl od Sovětů hodní? Tak na to zapomeňme, ta jejich svoboda a demokracie je pěkně zarovnána do ohromné hromady statisíců mrtvol a to po celém světě! Stalinův režim byl hrozný a krutý, byl výkonější, o tom žádná a ta hromadamrtvol prý dosáhla milionů kousků. Jinak ale v USA se s nepohodlnými lidmi také nikdy nemazali! Nejraději tam střílí prezidenty, či jejich kandidáty popř. “zlobivé” lidi. Nakonec Trump to také nemá moc jisté a dělá ve své politice vojensko-průmyslovému komplexu sakra úlitby!
Není problém sem okopčit všechny ty invaze Američanů ve světě za posledních třeba 100 let a je to sakra porce zla a hromada mrtvol! Viz např. zdroj “Chelemendik.sk”
Tak sakra, kdo je z nich lepší? Jeden můj kámoš říkával, Američan, to je jen umytej Rus!
A k té hromadě válečných mrtvol přičíst zdecimované severoamerické indiány?
Možná by se báťuška se svýma gulagama musel červenat
Dost věcí jsem si o tom přečetl. A nejde jen o severoamerické indiány. To, co předváděli třeba 300 let Španělé, se nedá srovnat ani se zvěrstvy, které dělal Hitler. Výsledek celé genocidy v Americe byla likvidace více, než 90% původního obyvatelstva. A jako první to odnesly všechny mírumilovné a svého si hledící kmeny, které nebyly zvyklé válčit a chtěly se dohodnout. Nepřipomíná to něco?
Maxime,
možná že vy tuhle informaci máte, alepokud ne – co se týká té ohromné hromady mrtvol (netvrdím, že nebyly!!!) – podívejte se jak se navyšovaly počty těch mrtvých, kdo za tím stál a proč.
Velmi zajímavý článek.
http://www.czechfreepress.cz/blogy/mario-sousa-lzi-tykajici-se-dejin-sovetskeho-svazu.html
Trochu jsem se ráno přepsal, mělo být uvedeno Bush. Tak sorry.
Doplním – Bush starší.
Já si o Rusku nedělám žádný ideály,ale jsem rád,že Nohavica tímto nasr.l ty co hledají ideály na západě a USA
k článku : bez dalšího komentáře
…úryvek zápisu z protokolu StB: Tak soudruhu Nohavico podívej se, ta tvoje poslední písnička, co jsi ji hrál, však ty víš kde, je pro naše pracující příliš tvrdá a to musíš sebekriticky uznat. Co uděláš pro nápravu ?
..N. odpovídá : ..mno tak já bych to, pokud to bude vyhovovat, zkusil hodit do
amoll, to by mohlo být dostatečně měkké pro uši posuzujícího soudruha.
No výborně soudruhu, to je opravdu vzorový přístup ku spolupráci s naší státní bezpečnosti…no a vy budete mít klid a já prémie..Tak čest soudruhu, čest..
Bůh stvořil člověka,když ho přestaly bavit opice.Na další pokusy už pak neměl nervy. M.Twain (vy mě také komančové)
To je zajímavé, jak může jedna zpráva sestávat ze dvou diamtrálně odlišných komponent:
1) Moudrá slova – Samuel Langhorne Clemens
2) Hovna – František Zákostelecký.
Zajímavá kompozice.
Méně alkoholu pane.Pro mne byl komanč a jeho poskok vždy sráč,který šlapal po hlavách ostatních.Jsem rád,že mám život takřka za sebou.Od Rusů se dá čekat vše,krom prosperity a morálky.
Nevím, proč mi vyprávíte o svých problémech.
Máte-li málo alkoholu a proto píšete věci dle bodu 2), v obecném zájmu doplňte.
Kdo jsme my, abychom soudili. Navíc nevíme, jestli Jarek třeba nevyužil možnosti a v nějakém neformálním rozhovoru při recepci neřekl Putinovi něco o tom, že by se někdy mohl vážně zamyslet nad tím, co by asi Okudžava nebo Vysockijj dnes řekli nebo zazpívali na adresu současného putinovského režimu.
Hlavně nikoho neurazit. Budoucnost je nejistá.
…a temná strana Síly mocná je.
Nemám rád Ameriku, rasizmus a negry:-)))))
Tak bylo tady hodně dobrejch lidí za komančů,možná většina, stejně jako dnes-hlavně v Praze.Pamatuju si jak nikdo nechodil na prvního máje mávat na husáka,jak většina odsuzovala stalina-hlavně v tv.Ve škole se každej postavil na odpor proti 68,no bylo to stejný jako dnes-samej hrdina a všichni šli jako jeden Havel proti moci,síle a penězům.Zajímavé,některé veci zůstávaj stejné v každým režimu.Sláva Bohu u Toho se otáčení stínu nekoná.
“Sláva Bohu u Toho se otáčení stínu nekoná.”
Starý zákon: Oko za oko, zub za zub.
Nový zákon: Nastav druhou tvář.
výchova dítěte,v tomto případě lidstva.Kristus nepřišel zničit zákon,ale naplnit.
kšo….
nech si tu propagandu….neumíš psát věcně???
Minulý týden, myslím že to byla Petra Janů řekla, že si ani nevšimla kolik disidentů tady před r.89 bylo….
Já si myslím, že u Nohavici se vlastně nejméně diskutuje o tom, proč vlastně to vyznamenání dostal. Určitě to není proto, že by Nohavica byl nějakým superšpiónem či významným politikem, který ovlivňuje celosvětové dění, ale zkrátka proto, že se stal překladatelem a zpěvákem písní sovětských autorů Bulata Okudžavy a Vladimíra Vysockého. Pro později narozené, kteří nezažili socialismus, uvádím, že tito dva umělci byli protirežimní a kritizovali poměry v tehdejším SSSR a východním bloku. Ten, kdo se odvážil jejich písně zpívat či rozšiřovat, byl prakticky jednou nohou v kriminále. Studentům, kteří chodili na Jardovy pololegální koncerty nebo kteří rozšiřovali tyto texty, hrozil vyhazov ze školy. Nohavica měl kvůli překladům velké problémy s STB a je možné, že STB ho nakonec kvůli tomu lapila.
Nohavicovi kritici jsou buď nevzdělaní hlupáci, kteří toto nevědí, protože jsou mladí, nebo za bolševika seděli v teploučku a poslouchali jen normalizační kulturu. Nebo Nohavicovu (polo)disidetskou minulost jeho kritici znají, ale nehodí se jim do krámu, tak to před mladými lidmi, kteří o tom nevědí nic, tají.
Souhlas, Honzo! A mám dotaz: Kolik z těch, kdo nyní předvádějí, jak jsou mravní a jak Nohavicu odsuzují, by mělo dost odvahy tak nádherně přiblížit mladým texty Vladimíra Vysockého? Ale mimochodem, mám strach, aby pan Nohavica přežil ten strašný šok, že s ním skoncoval i takový mravní gigant, jakým je jakýsi Rozumek. Hezký den i celý týden.
První nahrávky kdy jsem slyšela Nohavicu pocházely z koleje Strahov,natočené amatérsky na kazetách….Věrchuška zuřivě tlačila SSSR,takže se každému při zaslechnutí ruštiny dělalo blivno…No a Nohavica to pomocí Okudžavy a Vysockého prolamoval…NIKDY se nevydal tou snazší cestou.Cena za sbližování národů mu prostě vyloženě sedí.
Já myslím, že je to mnohem jednodušší: jsou to prostě lidi, kteří si vybrali “svou stranu barikády” a na té budou trvat hlava – nehlava. Je teď taková doba……stranická.
Politické strany přestaly fungovat a nahrazují je strany neexistujících barikád.
Jarek je pro mně stale sympatičtějši.
1/ nebal se přijmout Puškinovu cenu za propagaci vyznamnych ruskych duchovnich velikanu, překlady a zlepšovani vztahu mezi slovanskymi narody
2/ nakrknul řiťolezce, Lahvo a Pravdokavarniky, vitače, multikulturalisty, Mitrofanovy, Romancevy, Jandy a Informatory …
Tež Plavce, Šiklovou, Galusku a všudybyla Svěraka.
Pehe,Fištejn,bruselolezci by se dali přebírat vídlema.Takový Respekt smrdí hovínkama jako žumpa.Aby ne, když mají redakci zabořenou v eurořiti až po ušiska.
Hele ty hloupá Nanyno, nesrovnávej Peheho s Fištejnem. Tady si šlápla vedle. Nohavica ? Toho si tam v Asii nechte, hlavně ho neposílejte do Čech.
Libory, Langery, Iksypsylonzety i všechny Multinickáče. A to není málo. Jarku, pořád seš dobrej!:)
V osmdesátkách jsme Jarka měli na koleji nejmíň 2-3x ročně, vždycky to byla událost. Podobně, jako výše Pavel.K., byli jsme víc na tvrdší věci, tehdy jsme s ostatní sebrankou jezdili hlavně za Markýzem Johnem a Odysseou. Ale když přijel ten Jarek, celá ta sebranka tam s ním zpívala nejen o krabičce cigaret a rumu v kafi, ale i jeho křehké Darmoděje, nebo o světě, který se s námi houpal, když jsme za velmi tenkou stěnou slyšeli pěnu té myjící se dívky …, a vlastně všechny jeho písničky,. Ta zmíněná energie se tam dala krájet. A pak v noci na pokoji s holkou nám to chrastilo z kazeťáku. To nejsou věci, které se jen tak hodí za hlavu.
Svět se v očích některých rozdělil na říši ctnosti a říši mrazu, takže se z něj stal tím pádem zlosyn. Ale pro mě za mě, ať jdou třeba do psí prdele.
Líp se to nedá říct.
Ale to jste to krásně popsal……jako živý, abych tak řekla. Děkuji.
jarek nohavice krásně zpívá, má úžasné texty pokud vím zpíval i české variace Okudževy a Vysockého, to byli mimochodem autoři, kteří nešli sovětskému režimu pod nos , cenu si zaslouží a já mu přeji aby zpíval ještě hodně a hodně dlouho
tak to tedy ne,musíte si svobodně vybrat někoho humanitárně korektního,politicky vyváženého dle NATO,to jsou hlavní dvě kriteria.Že nebude mít talent a nenechá se to poslouchat je váš problém a pěkné slovo které to krásně charakterizuje s povolením od e.u je: hipopotomonstroseskvipedaliofobie
Já si písničky nepouštím,mám hudební hluch a tak mne hudba moc nezajímá…Ale kdykoli na mě z Radiožurnálu vybafne Nohavica,tak mám hned o kousek hezčejší den.A při jeho “Těšínské” si musím pokaždé letět pro kapesník.
Jsem doopravdy potěšen,když sleduji rázná vystoupení
proti všemu a všem,kteří neuznávaji tu nesprávnější
z pravd.
Výběr mluvčích pak dokazuje nám ,lopatám.lůze
povlu,sockám,náckům,xenofobomům zkrátka těm ještě myslícím lidem mentální úroveň samozvané elity národa.Rejžek,Huťka,Drahoš,Novotný,Janda,Banga
to halík,Vondra,ovívané korouhvičkami typu Kraďouska,co příjmení to úkázka lidského odpadu.
Nazývat je sviněmi,prasaty či dobytkem je pro mě urážka skotu,či bravu,lidem užitečných tvorů.
Frigo, za mne
Tfuj! Jarka kritizuje dokonce jediny komunystycky pravicovy neoliberal Dolejš, ktery by se neztratil v žadne pravicove straně. Už to kdo všechno kritizuje velkeho barda svědči o jeho vysokych kvalitach.
vím,že totálně odbočuju-těžká omluva
,ale nekoukal jste někdo včera na ten film”Balada o pilotovi”??Připadal jsem si jako, když koukám na majora zemana
pěkný auta,pěknej zrekonstruovanej Ju52,dobrý herci i když?Příběh dle pravdy-vyprávenej třetí osobou,která stejně nic nemohla vědět i kdyby stokrát chtěla.Kdyby k tomu nebyly připojeny báje o pravdě a okolní bláboly ,tak ok,takhle opět čt tv předvedla co všechno je schopná uklohnit ve své kuchyni za naše prachy.
Já se na televizi nekoukám vůbec.Ale dovedu si to MOC dobře představit.ČT holt jede Zemany otočené naruby.
Starého psa novým kouskům nenaučíš.Ten bude vždycky jen odezírat páníčkovi ze rtů…Tu morkovou kostičku si musí zasloužit.
no je vidět ýe pitomci co nohavicovi nadávají zjevně vůbec netuší kdo byl puškin.jen by mě zajímalo čím se takový idiot rejžek a ostatní proslavil po celém světě.kdo to je rejžek?co to je za dementní osobu?čím přispěl do světové literatury.kdo ho zná?řekl nych že takový dement rejžek a je mu podobní jsou velké nuly které nikdy v ničem neuspěla a jsou to jen provinční žvanilové.že rejžku?
Rejžek seděl v redakci na svou dobu svobodomyslné Melodie…Ale poslední dobou dočista zblbnul.
Všichni, kteří křičí, že u nich Nohavica skončil se budou muset spokojit s Bangou, hrdinným a ideologicky správně orientovaným českým zpěvákem. Jeho oduševnělé texty budou jistě příjemným průvodcem všedním dnem.
)
Třeba tenhle:
“„Sem sexy, funky a zlej. Z.rd nevyzpytatelnej. Ale sexy, funky a zlej. A chci tě vošukat. Ty vole, protože máš kozy jak sv.ně…”
(Musela jsem to upravit, redakce by omdlela
Dajo, tleskám! Díky!
Prijdte zas.
Dajo,nemohla by jste me ..DAT.. Vase telefoni cislo.Vase prani je pro mne rozkazem.
Je to zajímavý, že? Čím ten debil Banga dokázal kavárnu tak okouzlit?
Černou tlamou.To stačí.
A ještě svým vybraným slovníkem a básnickým slepým střevem ve svých textech. Prostě svůj k svému.
Ten jejich křik je stejně falešný. Nohavica i bez tohoto ocenění nešel s názory havloidních kolaborantů.
Jak to někdo psal včera jedni rádi Nohavicu, druzí Bangu, Mádla, …
Dajo a proč si to myslíte?
Dájo,a tohleto hovado dostalo Krieglovu cenu.Blééééé
Jen za to,že nevychovaně odešlo ze sálu, když mu interpret nešel pod rypák.
František Kriegl se musel otočit v hrobě.
Ale ne – ještě mají toho “novodobého barda” – jakseonjenom…….no toho, jak hrál jednoho prince ve Třech princích!
Ten je taky ideově nezávadnej, ale tak nějak bez vůně, chuti a zápachu.
Ta Eurovize nám dává kapky.
Ono je to opravdu umeni byt svine ale zas ne takova aby jsem to nemohl omluvit. Ano udaval jsem ,ale jenom to co esenbaci jiz vedeli.Co ale vedeli, to jsem nevedel. Mimochodem jsem praskac ktery umi i rusky.
A NEREKNU a nereknu a nereknu co jeste nevite soudruzi.
Tys zpíval jak skřivánek sotva jsi přelezl hranice a od té doby nic jiného neumíš. O tebe ani ta STB neměla zájem.
A vubec co me nejvice potesilo v tom Rusku bylo kdyz me Vladimir Vladimirovic pohladil po hlavicce.
Halo,Halo tady Mirek,tady Mirek.Jak me slysite soudruzi.?
Haloooooooo, halooo, tady Putka.
Co zase votravujes, Mirku.
Rek jsem ti jasne, ze s tim tvym bonzovanim v cechistanu je definitivni konec. Mladochy jsi na ty tvoje vodrhovacky tahal podle zadani vobstojne, co jsme potrebovali zjistit mame v trezoru, ale ses uz prilis moc proflaklej.
Dam ti metal a smitec.
Nastupuje nova krev ruda, krev Putinova. Nocni vlci ji k vam uz dovezli, kapistooo…….
Konec.
Blahopreji ti Mirku k metalu.
Ten te bude tizit a palit na prsou az do smrti. Mozna tak ukrutne, ze znovu zacnes chlastat a tim na vse spatne, cos pachal, zapomenes.
Cest!
Ano, přibližně tak.
Tady je ale rudě nas….
To bude tim, že fšechno vidiš rudě, Ťuhyne!
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/udavac-z-tesina-zpiva-hutka-o-nohavicovi_30350.html
Jarku umis tuhle v rustine ???
Mě by zajímalo kolik z těch ho.en co Nohavicu nazývají udavačem či Stbákem mělo před r. 89 tolik problémů s tehdejším režimem jako právě on. A tito šmejdi navíc přicházejí jako s holým faktem že někoho udával, přitom je myslím dokázané že řekl o někom jen to co všichni věděli a nemohli mu tak jakkoli ublížit.
Navíc co jsem si včera všiml tak po Nohavicovi vyjela v plné zbroji parta hajzlů, která tu zavedla totalitu novou s tíěmi jejich gendery, multikulti, eurosajuzem. zašití paraziti v sorozových udavačských neziskovkách, agenti institucí jenž dnes šikanují svobodomyslné lidi, organizátoři invaze ilegálů.
Dravče,líp se to nedá říct.Po Nohavicovi vyjeli jen ubožáci nejnižší cenové skupiny.
Ta tvoje rustina je nic moc. Mel by jsi poprosit sveho pana prezidenta Milose Zemana aby ti dal nejakou tu lekci.
(flaska Rumu to spravi)
Víš, hošku, Nohavicova ruština náhodou není tak zlá. Zato tvá čeština stojí za vyliž.prdel a to jsi pravděpodobně rodilý mluvčí. Ve dvou větách šest hrubek – co ty chceš vykládat Jarkovi o ruštině, když ses ani jazyk vlastní matgky nenaučil?
Nohavica je BOREC!
Medaili od Putina jen tak někdo nedostane.
Velká gratulace!!!!
BOREC
Chááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
Nohavica -.- 10000000000000000000000 x
Víte co, vy frajere?
Zařiďte to, aby na vás byly takové vzpomínky, jak to napsal nahoře Marek a pak se vraťte a dávejte si palců co libo.
Až bude Anúbis vážit srdce Jarka Nohavici, shledá ho těžkým, vsaďte se. Protože vnesl do mnoha životů mnoho radosti.
Jak jste na tom vy, to víte ovšem jen vy sám.
Anúbis
u Mirka snad KANABIS, to jo…
Chááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
Tak si to holt vygůglete, když nevíte.
Markýzo,líp se to nedá říct!!!
Markýzo,
nemyslím, že takoví frajeři se musí nějak extra snažit.
Ti jsou nezapomenutelní už dnes.
Pozn,:
Ale proti nějakému ocenění bych nebyla. Co třeba stuhu s nápisem:
“Odpočívejte v pokoji. Nezapomeneme”
Stuhu klidně, ale napsala bych pouze YXX – na věnec i náhrobek.
To by odpovídalo významu a dopadu jeho osoby.
Odpočívejte v pokoji? To bych jim nedal. Odpočívejte v prasečím chlívku – to jim musí stačit.
Zdejši Šiklovci a pravdokavarnici Jarkovi zavidi vyznamenani od Vladimira.
asi na tom něco bude:
XY 5.11.2018 13:15:18
Odpovědět
Ne! Mám z toho celkem (_!_) jak jedni Puťku obhajují z leva a druzí rádoby z prava.
To potom znamená, že Jonas je ryzí pravičák nebo všichni boušu.líni jsou echt levičáci.
Se podivej kdo osira Jarka spolu s tebou Ťuhyne Slunečnicky hermafroditni.
Sudruh Informator multynyckovy se dnes čini. Asi mu Jandovci slibili premije za osirani Jarka.
To je zase ten šulín, co ho fotr nevystříkal do kopřiv!
Všimli jste si, jak se režisér Filip Renč začíná odchylovat od židobolševické stranické linie havloidů směrem k vlastenectví a pravicovosti ?
Nějak se jim ta pražská havlistická kavárna začíná drolit…
Oprava komentare.Varianta 2
Bouse,ty prasnice spinava zalez tam kam patris,do zachodove misy a zavri se deklem….. P.S. Takhle uz to projde.Ze jooo????
Je to tady cele prolezle ruznymi Operativci a Informatory.
Mistre,jak Vam zavidim Vase kryci jmeno Mirek. Me ty lemplove z Stb dali to ohavne Bures.
A co mam rikat ja? Me ti idioti dali Falmer.
Tobě ty debyle emigrantský dala STB krycí jméno Blb jakého svět neviděl.
Me zase pojmenovali CHACHAR…
Komediant je jenom komediant, ale podepisovat nemusel.
Nebyl by jediný!
Spatny udavac,spatny komediant.Nepotesil jsi me Mirku.
Jaky Mirek? Tuporanek anebo Galusek?
Ale, jeden knihovník z Těšína co bonzoval StB. To byla jeho přezdivka u sudruhu levicově rudych v zelenem!
Kušuj, Mirku!
Udavacovi z Tesina jsme priklepli jmeno Mirek.. Jarek ,fizl Mirek jak se to rymuje.Jarek ten je fizl,Mirek je hajzl ,tak se to rymuje.
Udavacovi z Tesina priklepli Kryci jmeno Mirek.
Jarek,fizl Mirek jak se to rymuje? Jarek ten je spina.,
Mirek,pucflek u Putina,tak se to rymuje.
StB informátor ve vv je zase akční!
důstojník,blbec,kretén…..jak se to rýmuje?Ve skále je průrva-důstojník je ……idiot!!!Že se to nerýmuje???To sice ne-ale je to PRAVDA
Mimo téma,pro odlehčení
Hádanka: Co je to?Má to 100 ocasů a strašně to řve.
Nápověda: Alexandrovův ****** písní a tanců…
Toto je staré sto let. Je vidět, že tam u vás v Mamulové Chacharistánu, oznamujete poledne ještě střelbou z kanónu. Proto se vám líbí ta zrzavá medvědí udavačská palice. Sdělte mu že již také existuje hřeben, nebo holič. Vypadal tam jak Véna od houpaček.
Kotas.
To je hezké jak jeden debil dokáže zasvinit celou diskusi množstvím identit a jak je rychle mění. Ještě rychleji jak svoje pampersky, musí z něj smrdět celá amerika. Co kdybys šel místo armády na mexické hranice, ty kolony migrantů by se tvého smradu určitě polekaly.
Snazim se,snazim se CHACHARE.
Je to nechutné takhle z@srat i diskusi pod tak hezkým článkem.Ten troll Holínek je fakt ubožák.Nic mu není svaté,z huby mu kape jed a síra.
A tobe kape od nekud jinde svadlenko.
@ Helena Novotná: “Je to nechutné takhle z@srat i diskusi pod tak hezkým článkem.Ten troll Holínek je fakt ubožák.Nic mu není svaté,z huby mu kape jed a síra.”
_______________________________________________________
Dříve, než opět vezmete mé jméno do Vašich sprostých úst, tak se u redakce přesvědčte, zda jsem komentář – na který reagujete stylem pavlačové drbny (koneckonců jako takřka vždy – psal já.
Lžete, vyjadřujete se jako dlaždič a chcete kohosi mentorovat? Odstavená ubožačko.
Laskavě mě z Vašeho slovníku vynechte, zcela si vystačíte s Jonasem, Boušem, Maximem či Janinou.
P.S.
Když už jsem byl donucen do diskuse pod tímto článkem vstoupil, tak uvedu, že žádný estébácký gauner mi nestojí za to, abych se od něj ušpinil – tedy ani Nohavica.
Každý chválí a hájí sobě rovné…
Ja mohu byt sprosty pane Holinek.
Obklady a dlazby vseho druhu provedu za rozumnou cenu.
Hovínku,já už jsem dáávno pochopila že ten zk@rvenej měnič nicků jste vy…Ale dneska jste to už PŘEHNAL….Čekejte na důsledky.
Cekam,cekam a furt hovno Heleno.
Nevyhrožujte “důsledky”…
Redakce vám potvrdí, že autorem komentáře, na nějž reagujete, nejsem já.
Vaši omluvu, za pejorativní komolení mého příjmení, ani za nařčení, však nežádám, neboť od primitivní, hysterické ubožačky, pozbývá omluva pro mne smysl.
Hm, a kolik vyznamenání od presidentů cizích zemí jsi dostal Ty, Kuřihnoji?
…
Tak nezáviď, prase udavačské závistivé.
Pozn.: Mazácká pochvala za věrné práskačství na NKÚ se nepočítá.
Bořivoj Holínek 5.11.2018 21:32:20 Odpovědět
Váš komentář čeká na schválení.
Od kágébáka bych vyznamenání NIKDY nepřevzal, i kdyby byl samotným prezidentem…
Poznámka:
Kanální “kachlíkárna” Kadel to dobře ví, pouze se chce prostřednictvím mne opět zviditelnit…
Me zase pojmenovali chachar.
Me zase pojmenovali CHACHAR…
Tak co redakce, stále nevadí idiot užívající nicky jiných osob? K čemupak tu je povinný email? Asi pro srandu králíkům, že.
Ja se nepodepisuji Tvym nickem ty vemeno VLADO .Ja se podepisuji Viado=s velkym I
Kříž už to asi nezvlàdà.Škoda
A co tak si to opravit? Furt to dřístá příspěvky kde se tomu zachce.
Jak rika Helenka.Tak hezky clanek a tolik osklivich kometaru.DOPRDEEELE neumite se trochu mirnit .Ze clanek je o udavacovi Nohavicovi.Mirkovi ,to Vas neomlouva.
Víte, kolik bere za jeden koncert britský zpěvák Ed Sheeran (hit Perfect) ? Necelých 7 milionů Euro.
Ale je na světě až na druhém místě za 28 letou Američankou Taylor Swift, která si přijde na 8 milionů Euro za koncert.
Nám známější zpěváci Justin Timberlake je 10., Britney Spears na 16. místě a Shakira za ní 17.
A vy tady závidíte Nohavicovi medaili od Putina.
Moc toho nebral ten zpevacek Nohavica a proto si asi privydelaval bonzovanim.K.K.D.=Kazda koruna dobra…
Zas novà sfině?Nebo jen další ji nick psychopata Holínka?
“nová”není….je to stará onuce,když je potřeba rozesRat diskuzi………………….to,co se tu v poslední době děje-je humus!!
Jak nám rudý svině prskaj, když se pravdivě popíše jejich konání, že?!
@ Helena Novotná: “Zas novà sfině?Nebo jen další ji nick psychopata Holínka?” ____________________________________________________
Tak ještě jednou:
Dříve, než opět vezmete mé jméno do Vašich sprostých úst, tak se u redakce přesvědčte, zda jsem komentář – na který reagujete stylem pavlačové drbny (koneckonců jako takřka vždy) – psal já.
Lžete, vyjadřujete se jako dlaždič a chcete kohosi mentorovat? Odstavená ubožačko.
Laskavě mě z Vašeho slovníku vynechte, zcela si vystačíte s Jonasem, Boušem, Maximem, Kadlem či Janinou.
P.S. Když už jsem byl donucen do diskuse pod tímto článkem vstoupil, tak uvedu, že žádný estébácký gauner mi nestojí za to, abych se od něj ušpinil – tedy ani Nohavica, natož pak KGBák Putin.
Každý chválí a hájí sobě rovné…
opakuješ se….nestačí odkaz na čas(pokud nejsi schopen vymyslet něco nového a je to jen tapeta)????
Damy a panove, u nas na dedine za komousu,
my co by sokoli -mistni kopalisti jsme poradali zabavy tak k nam na tancovacky chodily hlidky PS-VB, meli na rukavech zlutou pasku a chodili s cetniky na kontrolu zda kapela na tancovacce hraje pisnicky z ceskoslovenske tvorby, zda anglicke sladby neprevysuji socialisticky repertoar.Dnes po tancovackach,kterych je jako safranu zase chodi z OSY pro poplatky z autorskych prav,prej chteli vybirat i z narodnich lidovych pisni a skladeb.O vikendu jsem jednim okem mrknul na Stardance,tam zase Jihocesi v ceskych krojich zatancovali polku pekne od podlahy a v zapeti museli trsat v krojich na nejakou anglickou skladbu,asi povinne, no prece je to na CT 1.co by tomu asi rekla nase vrchnost,musi to byt zase vyvazene,pulku skadeb cesky a pulku anglicky,za to prece jste hrhkali klicky.
Helco, kazda doba ma sve jestraby,komousi meli PS- VB s pristrizenymi peeery a nynejsi garnitura to zrovna v lovacich pres OSU pekne vybere.Takovy tajnak se zlutou viditenou paskou,si dal kafe na satne nebo svarak,nekteri pojedli, kdyz byl gulas na zabave, zeptal se vse v pohode, zadny rvacky a se dal. Sice kapely ty to mely u nas nacviceny,kdyz se blizila hlidka PS-VB, tak hrali v jejich pritomnosti slovenko-romskeho Gondolana s pisni Tak sel cas, pozdeji v 80letech Hlozka s Kottwaldem, oblibena byla Holky z nasi skolky ale kdyz soudruzi odesli tak to na sale jelo Parpli,Sleidi,Switac,i modry sal vsichni v jeansech kourili Sparty, pivo a svarak tekl proudem,nestacili jsme tocit ale jedno bylo za komousu dobry u nas na tancovackach bylo povolene jenom pivo a vino,tvrdy chlast se neprodaval a to bylo od komousu velmi prozirave,nebot vedeli co dokaze tvrdy chlast z mladezi udelat,vzdyt to jsme videli co demokrati lili po 90desatem do mladeze na disco a tancovackach po dvacet let, az to prasklo z lihovou mafii.
Ten sudruh co zde neni se už topi ve svych početnych nickach. Již ani nevi jakeho nicka si puvodně dal. Je uplně zmateny a zraly do klecoveho lužka.
Jonas priznam se ze je to fuska si vsechny NICKY zapamatovat a proto je nekdy cisluji. NICK ,1,2,3,4,5,6,7,8 9,10…………………………..335,336 !
Nikdy ale opravdu nikdy zde nepouzil jmeno pana Holinka ktereho ani neznam ale jsem 100% jist ze je to slusny pan. Heleno tentokrat jste to prehnala presprilis. Aj a stale cekam.
psát o tom,co tu není že je”slušný”může jen dotyčný sám o sobě
Drive nez skoncim chtel chtel bych Vsem zucastnenym na diskuzi podekovat za prijemne straveny vecer P.S.Helenko ty lisko jedna mazana,ferinko vykutalena .Stale cekam,stale cekam.
Není náhoda, že sóuhu kundošovi STBák Nohavica i s jeho lísáním se k Putinovi nevadí. A jak už tp v ČR chodí, idioti nemaj vlastní názor, vděčně přijmou ten kundošův…
Je to jak na zahradě,
Úvodní článek je květem ,diskuze pod ním hnojem,hojně prolévaným tou správnou demogratickou žumpou,
Je mi docela smutno z toho, kolik lidí se zapletlo s StB, Gestapem, KGB a podobnými vykřičenými spolky. Nejen u nás. Ještě více smutno je mi z toho, když úspěšný český kumštýř veden (snad) vlastním přesvědčením poníženě převezme jakýsi mizerný plechový odznak z rukou důstojníka KGB.
Je dnes doba velmi podivná a neveselá. Stále, ale možná snad bláhově hledám nějaké ty poslední zbytky české národní hrdosti. Jsme kvůli neustále plné misce opravdu ochotni nahlas mlaskat, olizovat se a roztomile panáčkovat?
Bořivoj Holínek 5.11.2018 23:05:26 Odpovědět
Váš komentář čeká na schválení.
Srdečně Vás zdravím, pane Werwolfe.
Nemusím snad ani uvádět, že jste vyjádřil názor na současní dění i za mne.
Dějí se dnes opravdu věci podivné i neveselé, a to i na tomto webu…
Moji reakci na níže kopírovaný komentář redakce PP zadržela. Její znění je následující:
Bořivoj Holínek 5.11.2018 21:32:20 Odpovědět
Váš komentář čeká na schválení.
Od kágébáka bych vyznamenání nikdy nepřevzal, i kdyby byl prezidentem…
Poznámka:
Kanální “kachlíkárna” Kadel to dobře ví, pouze se chce prostřednictvím mne opět zviditelnit.
____________________________________________________________
A zde je znění onoho komentáře, na který jsem reagoval:
Kadel 5.11.2018 21:23:27 Odpovědět
Hm, a kolik vyznamenání od presidentů cizích zemí jsi dostal Ty, Kuřihnoji?
…
Tak nezáviď, prase udavačské závistivé.
Pozn.: Mazácká pochvala za věrné práskačství na NKÚ se nepočítá.
Zdravím Vás, pane Holínku.
Možná leckdo, kdo se třeba kdysi zapletl s podivnými spolky typu StB, dnes bezúspěšně hledá východ z labyrintu vlastního svědomí zkoušeje ospravedlnit sama sebe před sebou samým. Vulgární výpady a zavilá obhajoba zla jsou pak jen zoufalým výrazem vzdoru proti pocitu vlastní marnosti. Jak to je ve skutečnosti, to ví jen on sám.
poslední věta je správná……..ani jeden z vás(ani další žvanilové)u toho nesvítili,takže ví kulový o tom,co je pravda a co ne…..nechte to laskavě na jeho svědomí!
Pane Werwolfe,
věru výstižně jste popsal pohnutky i pozici mnoha místních trollů.
První dva-tři roky mého působení na PP jsem sumarizoval jejich výpady a vulgarity do jednoho souboru (viz link dole), ale jakmile vstoupili na scénu konspirační a arogantní lháři (Maximus s Noobodym a Borsigem), tak jsem od doplňování “mouder” a “inteligentního” slovníku, upustil.
Jejich působení na tomto webu pro mne mělo (dnes to již takřka nesleduji, neb píši na jiných webech, jak jsem tu již dříve, s vysvětlením PROČ, uvedl – proto ten minulý čas) docela velký význam.
Dospěl jsem totiž k závěru, že čím častěji a arogantněji (včetně pomluv a vyhrožování) na mé komentáře všichni ti trollové (cirkl, vlado, ria, jonas, kadel a spol.) reagovali, tím více a pravdivěji jsem vždy ťal do živého – z toho plyne, že i špatné může někdy sloužit dobré věci…
https://1url.cz/gMQ82
úžasný,jak někdo může uvěřit sám sobě…..prý “ťal do živého”-mu-he-he….
a prý “takřka nesleduje”…to,že už tu nebudeš jsi tvrdil 3.8.2016……sám dokonce navrhuje(pro opakující se tapety-jistě ne ty svoje-zdokumentovávat u diskutujících,kdo ke komu”patří”,prý to do budoucna usnadní orientaci,kdo a jaké hodnoty zastával
)sám se udal,že má “kámoše vyhledávače”-v článku o třídním boji……je zvláštní,že pod značkou REDAKCE 11.1.2017 v článku KDYŽ MÍR ZNAMENÁ KAPITIULACI(10:01:28)se píše……vystupování pod cizím nickem bereme na PP jako výraz zbabělého pokrytectví a NEBUDE ZDE TOLEROVÁNO…….tak,vážení,kdo bude tak nezbabělý a přizná se ke svým multi-nickům?????Pochybuju,že to udělá jeden “čestný,inteligentní,charakterní křesťan domáckého typu”
Když jsem letmo očima přeběhl dnešní diskusi pod několika články, tak jsem zjistil, že ten můj poznatek o přímé úměře mezi poskakováním jmenovaných trollů
a tnutí do živého, platí stále, snad i ve větší míře.
Pěkný zbytek dne přeji.
……ale ani nemukl o tom,že by to byla lež!!!Musel by zas lhát a zpověď v neděli v kostele je daleko….navíc nechápe pojem –troll–podle něj jsou to všichni,co s ním nesouhlasí
Národní hrdost, vážený soudruhu pornografa Jandy, začíná tím, že nepliveme na vlastní národ.
O Putinovi si si můžeme myslet ledacos; nelze mu ale upřít, že udělal a dělá hodně pro to, aby Rusko a Rusy vytáhl z těch sraček, do kterých zabředli v “komunismu” a ještě nad nimi dekl (za nezištné západní pomoči) zaklopil dekl ožrala Jelcin. Pochopitelně, že si Putin při tom umaže ruce, možná i od krve; nijak ho neomlouvám, ale známe nějakého stádníka, který působil v čele stádu a zůstal neposkvrněn? Takoví nejsou.
Zatímco Putin, na kterého zdejší mainstream plive jako o závod, vrací své zemi a svému národu hrdost a tvář (pokud si to volové jako třeba vaše maličkost nemyslí, na věci to nic nemění), jiní stádníci, jimž tuzemská věrchuška většinově zadkem prolezla až do tračníku, své národy setrvale ponižují. Třeba soudružka Merkelová a její vypečená skvadra: Německo je trvale okupováno Spojenými státy, Němci nesmějí vlastnit zbraně a nesmějí se bránit agresi islámských invazorů. Umí si někdo představit větší, zcela plošné potupení národa? Lze se divit, že v Německu téměř geometrickou řadou narůstá počet stoupenců ultrapravice, kteří vzpomínají na 3.říši, a nedělají to nijak nostalgicky?
Tyhle souvislosti každý vidí a dává si dvě a dvě dohromady. Odtud plynou tiché, ale setrvale rostoucí sympatie obyvatel ČR k Putinovi, a stále hlasitější opovržení směrem “evropským” hodnotám, které do nás mainstream rve horem spodem, stylem bolševika osmdesátých let, a za vzor nám před oči staví pornoherce, buzeranty a zrádce, kteří by za normálních okloností byli postaveni ke zdi.
To není Putinova zásluha, i když to tak mainstream ochotně, přeochotně vykládá. Naopak: je to zásluha mainstreamu, který nezná míru a ve svém rektálně alpinistickém zaslepení vnucuje nám to, před čím si většina lidí znechuceně odplivuje. – Takže pokud připustíme, že Putin řídí propagandu k ovlivnění veřejného mínění u nás, dělá to fakt rafinovaně; pak je ovšem otázka, kdo je tady užitečný idiot.
A konečně – kdybych si měl vybrat mezi plechovým odznakem od Putina nebo poplácáním po rameni od kojzara Kund(r)y, určitě bych volil ten plechový odznak; protože na tom “plechovém odznaku” je alespoň náznak, odlesk, stopa po národní hrdosti, byť cizí. Ale ta miska, o níž se nám tvrdí, že je plná, ve skutečnosti až tak plná není – když teda vynechám naše slavné darmožrouty v Parlamentu, jejichž miska po novém roce přeteče dalšími +20% poslaneckého platu. Z misky každého ekonomicky aktivního občana totiž tento stát ukradne až 70%.
Tak, teď mlaskejte. A to vám povídám – ať je to pořádně slyšet!
Já tedy onen geometrickou řadou rostoucí počet obdivovatelů doby Třetí říše v Německu nepozoruji, ale může to být jen věcí názoru. Vaše obhajoba Putina je určitě věcná a dosti podobná provoláním Emanuela Moravce na adresu Führera a proto si určitě zaslouží obzvláštní respekt. Jen nevím, jak jste dospěl k tomu Jandovi. Co třeba ještě Peter Pan nebo Mickey mouse?
Doporučuji kávu a cigárko, přitom si vše trochu rozmyslete a pak teprve usedněte ke klávesnici. Možná si nakonec v klidu uvědomíte, jaký blábol jste před chvíli stvořil.
Oni socani mají jenom dvě strany, My a Oni!
Ovšem je blbé, že tu válku socanů proruských se socany probruselskými odneseme, hlavně zaplatíme, my.
Pokud se ovšem ve spravedlivém boji za čistý marxismus – leninismus vzájemně vymlátí do posledního hrocha, pak na to rád přispěji.
Pane Werwolfe,
vím, že Vám zdvořilost brání v tom, abyste podobné kadelně-kanální výlevy a la “Namoso z Pekingu” zcela ignoroval.
Možná proto, že se na PP “pohybuji” o dost déle než Vy, tyto trollí výlevy ignoruji, a házím je do hnědého “šuplíku”, označeného “ORLOJ”.
Mně na tom šuplíku nevím proč stále svítí cedulka OLGOJ. Nevím, pane Holínku, čím to může být. Takový velký hnusný červ a nedá si pokoj. A ještě k tomu Mongol.
(písečného asijského červa chorchoje je třeba, stejně jako bolševika, zašlápnout)
a že ti nevadilo za bolševika studovat na VŠ???Teď si budeš hrát na odboj???Tak co,přiznáš ty multinicky???
Že se tu za mnou stále táhneš jako páchnoucí
ria-skunk, kterého ignoruji, si jistě již všimli mnozí. Stejně jako toho, že vršíš jednu lež za druhou. Nyní např. o mém studiu VŠ za bolševika.
o jaké ignoraci to meleš….stejně to nikdy nevydržíš
a s tím studiem pomachrovals sám………takže,pokud to tak není-lhals ty
Holinek o VŠ ani nezakopl. Předpokládám, že byl nucen absolvovat, v rámci svého protekčního zařazení na NKÚ, nějaký kurs právního minima. Docela mne šimrá palec napsat panu prorektorovi Gerlochovi, co to bylo za kurs
Na UK to nemám zas tak “daleko”.
Možná by to byla sranda …
@ RIA:
“s tím studiem pomachro-vals sám… takže,pokud to tak není-lhals ty…”
Nikde jsem “nemachro-val”, že jsem VŠ studoval za bolševika.
Lži a pomluvy a la RIA se tu dějí takřka denně.
P.S.
Studium VŠ jsem zahájil v roce 1994, kdy kadelní soudruzi učitelé z VŠ postupně
s hanbou mizeli.
Jak většinu zdejších diskutentů hřálo u srdíčka, když jim připínali “bronzový odznak Brigády socialistické práce”. Zase povýšili, zase jsou o kousek jiní lidé, možná komunista dá i byteček a pustí dceru na učňák.
Maminka nám, děti, půjde do Strany.
Proč mi pořád zdejší diskuse připomíná národněfrontovní schůzi kdesi na zapadlé vísce?
Zdravím Vás po delší době, pane Jemelko.
Proč Vám ta diskuse připomíná Národní frontu? To asi oba dobře víme nebo to alespoň tušíme.
Pánové, Jemelko a Werwolfe, zdravím.
Jaká to radost v tomto smutném diskusním foru narazit na spřízněné duše.
Rovněž posílám pozdravení, pane Langere.
Kdyby nebylo tak pozdě, očekával bych zakrátko vřeštění cvičených sovětských paviánů. Ale teď už si snad dají pokoj.
Bořivoj Holínek 5.11.2018 23:37:07 Odpovědět
Váš komentář čeká na schválení.
Také Vás pánové všechny tři s potěšením zdravím, i když nevím, zda i tato moje zdravice nebude majitelem webu smazána, stejně jako několik mých dnešních komentářů, ve kterých jsem reagoval právě na to “vřeštění cvičených sovětských paviánů”…
Pozdravení oběma, pánové.
Problém vidím ve faktu, že politika a umění bylo u nás totožné. Kdo nespojil umění s politikou nikdy se nestal celebritou. To národ prokázal za Hitlera, Stalina i Brežněva i Havla
A hudba je pro mě uměním “pro uši”. Rád si Jaryna poslechnu. Poslechnu si ho stejně rád jako “Kaťušu” v podání Sovětských lampasáků. Hudba je prostě hudba a já si nemyslím, že bych měl koukat na krční mandle celebrity ve videoklipu, na čepice sovětských lampasáků, nebo na Jaryna s metálem.
Mám rád hudbu a nemusím koukat, jak interpret zrovna leze po stropě.
Prodejnost umělců mi vadí, ale asi si zvykli. Asi platí, že bez politika není celebrita.
Já si nemyslím, pane Jemelko, že by Nohavica měl potřebu stát se celebritou, pokud jí již je. Já v tom vidím něco jiného a právě proto je mi z toho tak smutno.
OK, Werwolfe. pokud je Nohavice celebritou a přitom má potřebu cinkat metálem od Putlera , pak mě napadá jen jedna možnost. Straší mu ve věži.
Co mi vadí víc je fakt, že důstojník KGB rozdává pomyslné “Puškinovo” vyznamenání. Vyznamenání po básníku a umělci, který žil v době, kterou KGB tvrdě potřelo.
No a to je právě ono. Vůbec nezpochybňuji Nohavicu jako kumštýře, ale on jsa dnes již odtržen od reality života zkrátka zblbnul. To se stalo mnohým slavným a to by mělo jaksi nebýt. Rudý mor zakázal nejen Nohavicu, ale ke konci snad skoro všechny minnesängery a komedianty vyjma Jakeše. Doba, kdy za každým proneseným slovem už nemusíme očekávat výzvu “Váš občanský průkaz!” asi mnohé změnila. Nikdo nikoho nezavírá, když se pusinkuje s cizím fízlem, jen je už méně takových, kterým by v tom bránila osobní hrdost.
Soudruhu jemelko, zamáčni slzu a zpuď své vzpomínky. Národněfrontovní schůze se koná někde jinde.
Jemelka určitě není soudruh.
Pán je zřejmě na soudruhování zvyklý a cokoliv jiného mu připadá nepřirozené.
Jemelka určitě není soudruh … a sluníčko je modré.
Natuty.
Pánové, ještě jednou zdravím.
Jsem názoru, že příčiny toho, o čem diskutujete, jsou hlubší.
To je všudypřítomná hniloba ducha a duší.
Co se týká Nohavici, ten v seznamech StB s velkou pravděpodobností není náhodou, podle mých informací se účastnil schůzek se svými nadřízenými dost často, poslední je známa dokonce tuším 22. listopadu 89, tedy již po převratu. Tedy on zcela vědomě a aktivně pracoval pro organizaci, která byla opěrným pilířem bolševické totality.
A vidíte u něj nějaké výčitky svědomí, či pokání?
Alibismus, že to on nic, to muzikant, to ano.
Z tohoto důvodu mne jeho ochota převzít od Putlera frčku vůbec nepřekvapuje.
Ostatně StB byla po pádu režimu zrušena proto, že byla v novém režimu nepopulární a zbytečná, vždyt’ mnoho estébáků přešlo do (F)BIS, a jede se dál, nemluvě o stále trvajících kompro a tajných službách v Moskvě.
Vždyt’ když se na to podíváte takhle, on tu frčku dostal za celoživotní službu bolševickým strukturám.
Věru není nic odvážného na tom jí přijmout, jak se tuším, že autor tohoto článku, snaží vnutit.
Dále si myslím, že nelze směšovat jeho nesporné hudební a poetické nadání, a jeho morální kvality, to jsou zcela odlišné věci. Nakonec, nebyl on ten fuhrer také umělecky nadán?, a soudruh protektor Heydrich byl vyhlášeným znalcem a milovníkem hudby, že…
Zcela otevřeně říkám, že pokud v Českém národě zvítězí spodina typu některých zdejších diskutujících (jako po 2. válce), tak bude genocida Čechů dokonána.
Jak moc tyto stránky navštěvuje ona hnilobná bolševická spodina, lze vyčíst z toho, kolik má zde Nohavica příznivců a obhájců, nemluvě o tom, jak dopadají ankety PP.
Na místě pana šéfredktora Kříže by mi bylo velmi smutno…
Zdravím rovněž pány Holínka a XY.
“Zcela otevřeně říkám, že pokud v Českém národě zvítězí spodina typu některých zdejších diskutujících (jako po 2. válce), tak bude genocida Čechů dokonána.”
O tom jsem přesvědčen rovněž. Již hodně dlouho tvrdím, že případná “kadelně-kanální” diktatura by byla v mnohém horší, než ta bolševická…
O tom, že Nohavica je hudebně vysoce nadaný bezcharakterní padouch, nepochybuji ani na zlomek vteřiny…
.
Rád jsem se tu s Vámi, pane Langere, jakož i s pány Werwolfem a Jemelkou, opět setkal…
Zcela otevřeně říkám, že Tvoje dementní kecy, smradlavý ohebný režimový fízle Holinku, nikoho normálního už nezajímají.
(kdyby ses do mne nes*al, nereagoval bych na Tebe)
Kadel 5.11.2018 21:23:27 Odpovědět
Hm, a kolik vyznamenání od presidentů cizích zemí jsi dostal Ty, Kuřihnoji?
Tak nezáviď, prase udavačské závistivé.
Pozn.: Mazácká pochvala za věrné práskačství na NKÚ se nepočítá.
======================================
“(kdyby ses do mne nes*al, nereagoval bych na Tebe)”
Nejdřív se kadelně “se*e”,
a pak se nas*aně diví…
Nepřekvapuje, neb je tu již vžitý příměr:
“Je blbej jako Kadel!”
Ale já se přeci vůbec nedivím …
Já Ti pouze, Bořivoji, vyjadřuji hluboké pohrdání a odpor vůči Tvé tragikomické osobě a klidné, o to však vroucnější přání, aby ti červi už konečně dostali nažrat …
Příliš si fandíš.
“Nejdřív se kadelně “se*e”, a pak se nas*aně diví…
Nepřekvapuje, neb se tu již vžil příměr:
“Je blbej jako Kadel!””
(Kadelní blbost má vícero příčin; jednou
z nich je ta, že mu červi žerou zaživa to málo, co má v mozkové komoře)
ten tvůj”vžitý příměr”tu každému vnucuješ jen ty…..nikdo jiný na něj neslyší….jo,pardon,ještě tvoji pochybní kámoši
Možná se to tak v Havaně za nejkrutějších mrazů dělá, Rio.
Co my víme?
Pane Langere, já bych to zase neviděl tak zle. Pod řadou nicků se podle jazykového projevu i obsahové stránky evidentně skrývají školáci mezi 5. až 7. ročníkem základní školy a myslím si, že až tihle kluci dospějí, tak budou mít také trochu jiné názory.
Si libujete jak vidim. Sudruzi absolventni zvlaštni pomocne školy pro momentalně retardovane.
ale to se trefujete do svého kámoše
multinicka s frky jako ze základní blbšule
pozor na to!
Pamatuji si velice dobře ty roky v 80. letech, kdy mi bylo 14-16, kdy se mnohokrát stalo, že jsme marně čekali na Nohavicu, dostal zaracha a nesměl vystoupit. A taky, jak na pár festivalů v různých městech dorazil na “tajňačku”, kdy to pořadatelé vzali na vlastní triko a on i oni s tím potom měli problémy. A jakým zjevením byly pro mě a obrovské množství lidí jeho písničky. Zajímalo by mě, kdo z dnešních rozezlených “umělců” a “bojovníků za pravdu a lásku” by tuhle nejistotu a šikanu dlouhodoběji vydržel a kolik by jich za to, že můžou v klidu hrát a mít za to prachy, někde na příslušných místech s odborným dozorem ” zpívalo jak sfetovaný slavíčci” a hlásilo i to, co nevědí. To, co Nohavica “napráskal” na Kryla, aby měl klid, je prkotina, která mu stejně, jako člověku žijícímu v zahraničí nemohla nijak ublížit. A proti tehdejší jásavé prokomunistické angažovanosti mnoha a mnoha dnešních bojovníků za demogracii, zvláště na umělecké frontě, mi zůstává hodně velké hořko v hubě a chuť si uplivnout, protože si na jejich tehdejší tvorbu, rozhovory, články a knihy pamatuji. A na naději a radost, kterou tehdy rozdával a i dnes rozdává Nohavica, také.
Kdyby šel Putinovi panáčkovat někdo jako Větrovec, Amortová nebo Švorcová, tak by se nad tím asi nikdo nepozastavoval. Pozdvižení nastalo právě kvůli tomu, že to byl Nohavica.
Koukám, že dneska je tu zase zaelfíno. A dost jich je možná i zadarmo, z přesvědčení.
No, myslím si, že v tejto kauze osoby Puškina, Okudžavu, Vysockého a Nohavicu nie sú až tak podstatné. Ide zrejme o vplyvovú operáciu na posilnenie po voľbách slabnúceho vedomia plebsu v postsovietskom satelite, že toto Rusko už nie je “to” Rusko. Takto posilnený plebs sa potom omnoho srdnatejšie bude dožadovať vystúpenia zo západnych štruktúr. A chudák Jarek to pravdepodobne vie, alebo aspoň tuší, a niežeby som ho považoval za nejak extrovne prozápadného, ale na tom kremelskom pódiu nepôsobil bohvieako presvedčivo, a ani obecenstvo jaksi nepadalo do nirvány.
Pričom samozrejme netvrdím, že by bolo treba ignorovať ruskú kultúru, lebo tá do svetového fondu prispela geniálnymi vecami. Akurát, že táto záležitosť veľmi smrdí geopolitikou.
Já jsem si jen vzpomněl na kdysi hojně užívaný terminus technicus “socialistická kultura”. To nám dávalo jasně najevo, že na světě existuje kultura a pak ještě něco, co by se rádo nazývalo kulturou, ale zase tak úplně to kultura není. Přední osobností oné socialistické kultury byl třeba již jednou zmíněný desperát Josef Větrovec, jenž ve třiapadesátém roce (ten čas nepamatuji, jen onen příběh znám z vyprávění mnohých pamětníků) za velkého potlesku obskurních figur vázal smyčku kolem krku Masarykovi, tedy přesněji Masarykově soše při její likvidaci bolševikem. V osmašedesátém roce (ten čas naopak velmi dobře pamatuji) tentýž Josef Větrovec přijal nabídku ruských okupačních vojsk a na jejich pirátské rozhlasové stanici se Světlou Amortovou pravidelně prováděli jakousi ohavnou kolaborantskou exhibici. Je tedy znásilněná a zkorumpovaná kultura stále ještě kulturou nebo spíše jen pouhým tristním aktem politické úlitby?
Ona ta “socialistická kultura” měla mnoho tváří a také mnoho “kulturních” forem. Zde jsou některé z nich:
Sovětský svaz – náš vzor
Buduj vlast, posílíš mír
Proletáři všech zemí, spojte se!
Se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak!
Úkoly … sjezdu KSČ splníme!
Socialistickou výrobou k lepšímu zítřku!
Výročí VŘSR – svátek všeho pokrokového lidstva!
Ať žije a vzkvétá věčné a nerozborné přátelství národů Československa a Sovětského svazu
Ať žije marxismus-leninismus, nepřemožitelná zbraň pracujících celého světa
Ať žije Sovětský svaz – největší záruka světového míru
Komunismus – náš cíl
Komunismus – náš zítřek
Kupředu za další úspěchy při budování vyspělé socialistické společnosti
Leninskou cestou k dalšímu rozvoji naší socialistické vlasti!
Pod vedením KSČ za další rozvoj socialistické společnosti
Socialisticky pracovat, socialisticky žít!
Sovětská armáda – nezdolná záštita pokojného budování a strážkyně míru
Sovětský svaz – opora míru a pokroku na celém světě!
V jednotě je síla!
V pevné jednotě KSČ a lidu za další úspěchy při budování rozvinuté socialistické společnosti
Světový festival mládeže a studenstva v Moskvě – za antiimperialistickou solidaritu, mír a přátelství
Za další upevnění Československo-sovětských vztahů
V čele s KSČ za další rozvoj naší socialistické vlasti!
Ať žije naše dělnická třída!
Sovětský svaz – mírová hráz
Všechny síly Strany a lidu pro splnění programu … sjezdu KSČ!
P.S.
Chvíli jsem váhal, zda mám tu “sockulturu” připomenout, protože zjihnutí při čtení její tvorby místními “jonasy” před spaním, může býti jejich kadelnímu životu nebezpečné.
hezky sis oprášil svoje socíkový složky…..měls pravdu,žes je neskartoval-jak se ti teď hodí
…a vďaka mu za to.
Lebo viete, ako sa takýmto veciam zvykne hovoriť u nás na lazoch, historia magistra vitae
Holinku, tohle není ten správnej sešit!
Přerovnej si stůl …
Už zvonilo.
Kadel 28.9.2018 08:03:09
“Jenže, Holinku, kadit na mne Ty nikdy nedokážeš a vždycky přiskočíš jak vzteklý ratlík. Je sranda Tě vytáčet.”
_________________________________________________
… kdopak to tu stále přiskakuje “jak vzteklý ratlík”? No přeci vytočený kanální bolševik Kadel.
Páni, vďaka za hodnotné reakcie. Ešteže “chvalabohu” existujú precedensy a paralely, ktoré dávajú viac pochopiť súčasné deje.
Pane FcKe,
vždy se zájmem čtu Vaše komentáře, a těší mne, když věcně reagujete na příspěvky druhých, vč. mne…
Pán Holínek, ďakujem pekne. A som veľmi potešený, že za mojimi častokrát podpichovačne mienenými príspevkami vidíte vecnosť.
Ja vás tiež rád čítam
… a že se jich tu panečku sešlo, více než tucet – Izak Hayek + Samuel Friedmann + Ayn Rozenbaumova + Mordechaj Misses + Jonas + RIA + Novotná + Vlafo + Kadel + Maximus + Ktosiiny + Anninger + Bouše + Namoso + Leopold +
ááááále, všechny je jmenovat nebudeme…
Milý Jonasi, keďže vás mám inak celkom rád, najmä za štýl (to viete, my zhovadilí liberáli, hehe) tak sa za vás prihovorím u primára.
Možno vám dovolí prísť nás občas navštíviť do nášho oddelenia s voľným pohybom z toho vášho so zvýšenou ostrahou. A trochu pokecáme.
Hehe, pre mňa za mňa môže byť aj pri samovare, keď s tým kolegovia budú súhlasiť
Tak naviděnó !
Hlavně že se nám Jarek vrátil celej. A ne rozpuštěnej vypuštěnej
Kura, proč to sem Křiž nepověsi? Se asi stydi, pravdomlaskač jeden. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Postekavajici-pejsci-Nemaji-vliv-Hutka-Chlupaty-bezdomovec-z-Nizozemska-rikaji-chlapi-v-hospode-Ladislav-Vetvicka-hasi-slavu-tem-kteri-krici-na-Nohavicu-558376
Proč Křiž nezveřejni nejnovějšiho Větvičku? Se boji anebo to nehraje do karet jeho sponzorum?
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Postekavajici-pejsci-Nemaji-vliv-Hutka-Chlupaty-bezdomovec-z-Nizozemska-rikaji-chlapi-v-hospode-Ladislav-Vetvicka-hasi-slavu-tem-kteri-krici-na-Nohavicu-558376
To jste mi připomněl situaci, když jsem křtil jednu ze svých prvních knih v hlavním městě Praze a nějaká hezky vyzdobená dáma se mě se silným pražským akcentem zeptala: „Vy jste z tý Vostravýýý, to se určitě znáte s Jarkem Nohavicou, žééé?“ Povídám ji: „No samozřejmě, my na Ostravsku se všichni známe; konkrétně s Jarkem se známe tak napůl.“ „A co to znamená napůl?“ ptala se bezelstně ta dobrá žena. „No, to znamená, že já Jarka znám, a on mě ne…“ Lidé se zasmáli, ta dobrá žena zbledla a už se na nic neptala. Ani knížku si tenkrát ode mě nekoupila, ani netuším proč…
Ale abych neutekl od vaší otázky – Jarka registruji od počátku osmdesátých let, dodnes mám na kazetách jeho koncerty z té doby a můžu říct, že měly neuvěřitelnou atmosféru. Bylo to jedno z mála světlých míst uvnitř šedivé normalizace, učili jsme se tam číst mezi řádky a rozumět slovům, která ani nemusela být vyřčena. Těžko se to vysvětluje mladým, kteří tu dobu nezažili. Po každém koncertě psali pořadatelé povinně hodnocení koncertu, jestli odpovídal seznam schválených písní, jestli nebyly zpívány neschválené texty, nedocházelo k pobuřujícím řečem, a tato hodnocení se shromažďovala v šanonech andělů na kůru – u všemocných chlapců z StB. Kromě hodnocení pořadatelů se u nich scházely také zprávy tajných spolupracovníků StB, kterých určitě na koncertech bylo taky dost. Byla to divná doba, kdy člověk, který chtěl tvořit, musel bojovat proti mocným tehdejšího světa a hledat si cestičky, aby se jeho tvorba mohla dostat k lidem. Karel Kryl si našel cestu ven na poslední chvíli koncem roku 1969 a jeho tvorba se k nám dostávala přes Rádio Svobodná Evropa (které v pohledu tehdejších mocných šířilo slovy dnešních mocných „fake news“). Jaromír Nohavica zůstal tady a musel tedy hledat jiné cesty.
Oba písničkáři, Karel Kryl i Jaromír Nohavica, měli na atmosféru druhé poloviny osmdesátých let neuvěřitelný vliv, celá generace mladých tehdy poslouchala jejich songy a nebál bych se říct, že oba mají silný podíl na odvaze studentů vystoupit z letargie v listopadu 1989 (i když si samozřejmě o roli studentů myslím své (ale to je zase jiná kapitola).
A mimochodem, odpověď na druhou část vaší otázky zní – dnes už se s Jarkem neznáme jen napůl.
Rozhořela se debata v souvislosti s Jaromírem Nohavicou. Hudební kritik Jan Rejžek o Nohavicovi řekl, že je užitečný idiot. Novinář a komentátor Martin Fendrych pro změnu připomněl, že Nohavica spolupracoval s StB, a řekl, že by měl v Rusku zůstat. Písničkář Jaroslav Hutka prohlásil: „35 let poslouchám Jaromíra Nohavicu. Ode dneška už ne! S medailí z Kremlu to u mě definitivně prohrál.“ A Alexandra Alvarová prohlásila, že ta medaile je součástí hybridní války. Co na to říkáte?
Nevšiml jsem si, že by se rozhořela nějaká debata. Lidé mají jasno a ta malá nenávistná multikulturní klika na názory lidí nemá vliv. Nemají potřebu reagovat na nesmysly poštěkávajících pejsků, kteří Nohavicovi nesahají po kotníky.
Mimochodem, ta česká závist a zaprděnost je příšerná. My se nedokážeme radovat. Na jedné straně brečíme (někteří), že jsme malý národ. A pak, když někteří (mnozí) z tohoto národa dosáhnou mezinárodního uznání, tak na ně pliveme. Hašek? Chlastal a byl to bolševik. Ludmila Babková a herečka? Néé. Nacistka! Navíc měla poměr s tím odporným Goebbelsem. Karel Gott? Fuj! Četl Antichartu. Werich? Sice ji nečetl, ale podepsal. Forman? Emigrant! Höger? Hajloval v Národním. Kádár s Klosem a jejich první Oscar pro Československo? Fuj, hned po Oscarovi přijali Státní cenu Klementa Gottwalda, kterou jim udělil tehdejší nejvyšší představitel zločinného komunistického režimu Antonín Novotný. Čímž vlastně legitimizovali jeho režim podle dnešních vykladačů té správné víry.
Proč pořád kádrujeme? A co třeba Picassovy podivné čmáranice? Dostal za ně Leninovu cenu, navíc to byl komunista. Co se týká té Puškinovy ceny, obdrželi ji kromě našeho prezidenta Klause i prezidenti Finska i Slovinska. Hmm… to jsou též užiteční idioti?Nezlobte se, ale já skoro nevím, kdo to jsou Rejžek, Fendrych, Alvarová nebo Hutka už dnes. Za pár let po nich ani pes neštěkne a zmizí v propadlišti dějin, tak jako zmizeli všichni ti morálně povýšení „pseudokritici“ výše zmíněných osobností.
Udělal Nohavica chybu, když jel do Ruska přijmout Puškinovu medaili od Putina? Je Putin člověk, který má na rukou krev, nebo jde spíše o hysterii? Jak ocenění od Putina vnímáte?
Proč by udělal chybu? To není Putinova medaile. To je ocenění práce, kterou Nohavica udělal pro popularizaci ruských – či sovětských autorů (třeba Bulat Okudžava byl arménsko-abchazského původu). Nohavica je pro nás objevil v době, kdy jsme všechno, co přicházelo ze Sovětského svazu, automaticky považovali za méněcennou, odpornou, bolševickou propagandu. A v té době Nohavica ukázal, že i v totalitní zemi Sovětů se přes neustálý dohled státní bezpečnosti dá dělat kultura. Přetlumočil ji do češtiny a v mnoha ohledech se mi zdá, že básně i písně zněly v našem jazyce ještě ostřeji než v originále. Puškinova medaile byla poprvé udělena za Jelcina a předává ji nejvyšší představitel ruského státu. Nevím, proč by Nohavica neměl tuto cenu převzít, málokdo si ji u nás zaslouží tak jako on.
Sociálními sítěmi se začaly šířit obrázky zesměšňující Nohavicu v souvislosti s předáním Puškinovy medaile z rukou Vladimira Putina. Jeden z obrázků ukazuje za zády obou mužů fotografie význačných osobností, které údajně zavraždil Putinův režim, a také zločinů, které jsou Rusku připisovány. Podílí se Nohavica přijetím medaile na legitimizaci dnešního Ruska?
My jsme smějící se bestie a jsme na to patřičně hrdí. Není nic, z čeho bychom si nedokázali udělat srandu. A to je dobře, pomáhá nám to přežít. Už po staletí. Neznám na světě jiný takový národ, který si umí dělat v takové míře legraci sám za sebe.
Není pochyb o tom, že v Rusku byl zločinný a mafiánský režim. Vznikl na počátku devadesátých let, vyrostl na rozvalinách bolševického Sovětského svazu a stál za ním slabý prezident Jelcin, který si nechal tak dlouho radit od dobrých, hodných strýčků ze Západu, až stálo v roce 1999 Rusko před rozpadem a totálním krachem. Ti, kteří podpořili Putina v roce 1999, s ním měli úplně jiné plány a velice brzy pochopili, že se jim vymkl z rukou a vede Rusko pryč od rozpadu.Pojďme se na chvíli vrátit o dvacet let zpět, ne každý si dnes tu situaci vybavuje.
Putin byl v té době považován za nevýrazného, skromného pracanta. Pracoval jako pomocník primátora Petrohradu Sobčaka. V té době byly v Rusku dvě mocenské skupiny – moskevský klan, tzv. semja (rodina), okolo prezidenta Jelcina, a petrohradský klan. Moc ve státě fakticky patřila skupině sedmi oligarchů moskevského klanu, kteří byli mediálně přikryti věčně opilým Jelcinem.
V roce 1999 bylo touto „rodinou“ Rusko už prakticky rozkradeno (tzv. zprivatizováno podle rad západních poradců) a byly připraveny podmínky na rozčlenění Ruské federace na několik nezávislých států. V některých oblastech už byl připraven tisk vlastních peněz (viz uralský frank, který byl vytištěn nedlouho po rozpadu SSSR a čekal v sejfech bank na využití).
Ruský národ byl v té době zcela demoralizovaný. Moskevskému klanu bylo jasné, že až se vše zhroutí a národ pochopí, jaká šaškárna s nimi byla sehrána, veškerý hněv se snese na Jelcina a jeho kliku.
Ideálním řešením by bylo svalit vinu za destrukci Ruska na petrohradský klan a najít obětního beránka. Lidé si vybijí vztek na petrohradském klanu, moskevský klan zůstane nepoškozen a zůstane mu moc. Někoho napadlo svalit vinu na staré struktury. Třeba KGB. Boris Berezovskij přišel s nápadem, že by se obětním beránkem mohl stát nevýrazný „úředník“ a bývalý agent KGB dočasně umístěný v NDR, se kterým občas jezdil na lyže do Švýcarska. Jmenoval se Putin a nikdo v Rusku, natož ve světě, o něm nikdy neslyšel. Jelcin souhlasil, a tak toho legračního úředníčka nejprve instalovali do funkce předsedy vlády a po pár měsících mu Jelcin předal moc. Tehdy 99 % analytiků předpokládalo, že ten, na koho Jelcin ukáže jako na svého nástupce, nepřežije příliš dlouho politicky a možná ani fyzicky. Odhadovali životnost Putina na několik měsíců, maximálně rok. Barevná revoluce byla fakticky v plném proudu.
Putin začal vládnout v zemi, kde vše bylo rozkradeno, na mezinárodním poli na ni nikdo nebral ohled (uvědomme si, že tzv. obranné společenství NATO nedlouho předtím poprvé popřelo samo sebe a zasáhlo proti zemi, která nikoho z jejich členů neohrožovala, a tehdejší Rusko se zmohlo jen na bezzubé protesty).
Armáda nefungovala, zbraně byly rezavé, staré ponorky a lodě se šrotovaly, staré zbraně se vyvážely ven a výroba byla zastavena. Lidé byli demoralizováni, měsíce a léta mnohé firmy nevyplácely mzdy, měna se zhroutila, inflace znehodnotila důchody i sociální dávky (inflace v roce 1993: 875 %, inflace 1999: 86 %), hrubý domácí produkt byl na úrovni země velikosti Dánska. Čtvrtina ruských bank (cca 400!) zkrachovala a s nimi zmizely i úspory obyvatelstva i firem. Podmínky k dokončení barevné revoluce byly ideální.Jen sebevrah mohl převzít zemi v takovém stavu. Putin to udělal.
Brzy po nástupu k moci moskevský klan pochopil, jaké osudové chyby se dopustil. Berezovskij prohlásil, že Putin byl jeho největší životní omyl. Přiznal tak, že se v osobě Putina příšerně zmýlil a ten nesplnil úlohu, která se od něj očekávala, tedy dokončení destrukce Ruské federace a rozdělení na několik nezávislých celků, které by už mocnosti šikovně vmanévrovaly do bratrovražedných válek – ať už ekonomických, nebo klidně i horkých, aby pak mohly oběma stranám prodávat zbraně. Jak víme, to mocnosti umějí velice dobře.
Berezovskij krátce poté, co zjistil, že se v Putinovi zmýlil a že role nenápadného, legračního úředníčka byla pryč, raději neprodleně emigroval do Británie. Konkurenční moskevský klan byl přinucen navrátit rozkradené – zprivatizované bohatství zpět do Ruska. Kdo nechtěl a dělal ramena, šel sedět.
Byla to dlouhá výprava do historie, že? Ale pro pochopení tehdejší situace nutná, protože mnozí si to nepamatují, respektive nechtějí pamatovat.
A teď zpátky k vaší otázce. Opravdu si někdo myslí, že v této fázi vývoje bylo možné jednat demokraticky? Opravdu si někdo myslí, že oligarchové odstavení od moci a od nakradených miliard se nechali zatlačit dobrovolně? Přirozeně že se pokusili o zvrat a snažili se Putina mezinárodně i vnitropoliticky zdiskreditovat. Byly tehdejší vraždy Putinových oponentů prací Putina a jeho klanu, anebo naopak operací pod cizí vlajkou s cílem zdiskreditovat jej? Kdo to dnes spolehlivě rozklíčuje?Nechci se Putina zastávat, protože odpověď neznám, ale logika věci, jak jsem ji popsal, naznačuje podle staré zásady „cui bono“, čí straně vraždy a tzv. zločiny Ruska prospívají.
A odpověď na poslední otázku – zdali se Nohavica podílí na legitimizaci současného Ruska? Ne. To může vyslovit jen chorý mozek.Na zesměšňující obrázky reagoval písničkář Jaroslav Hutka. „První obrázek je docela trefená montáž. Další už je nedostižná a ošklivě potrefená dnešní skutečnost.“
Prosím vás, chlapi u nás se Hutkovi smějí, a když ho vidí v hospodě v televizi, říkají, že tam zase opruzuje ten chlupatý bezdomovec z Nizozemska. To je smutný konec písničkáře a nejsmutnější je, jak z něj a jeho multikulturních soukmenovců srší nenávist.
O co jim jde? Jak Nohavica, tak ani Hutka nevydrželi nátlak Státní bezpečnosti. A tak zatímco Hutka nevydržel nátlak a v rámci estébácké akce Asanace podlehl a pod nátlakem opustil republiku, Nohavica podlehl a pod nátlakem odpovídal na otázky důstojníků StB a popsal, s kým se setkal na svém výletě do Vídně atd atd.
Odpovídal tak, jak to musel udělat každý, kdo byl v době normalizace estébáky laskavě vypuštěn na chvíli ven. Pravda, každý to mohl odmítnout. Oběma pánům by pak pravděpodobně hrozil kriminál, každopádně by už nikdy nemohli hrát, pracovali by jako občané třetí kategorie a estébáci by se mstili na rodinných příslušnících a dětech.
Buďme upřímní – kdybychom se my dostali mezi jejich mlýnské kameny, máme jistotu, že my bychom odolali a hrdinně se jim vysmáli?
Kdo má právo vyčítat Hutkovi, že pod nátlakem StB „zdrhnul“, nebo Nohavicovi, že „nedržel hubu“? Kolik je těch, kteří za celou dobu normalizace nepokřivili hřbet a nezalhali, že souhlasí se vstupem vojsk? Vždyť to přece bylo jen malé zlo, bylo třeba přežít ten prolhaný systém a nějak jím proplout, že? Dobře si to pamatuju, a kdo už raději zapomněl, ať se začte do materiálů StB třeba na ebadatelně.cz, kde jsou zpřístupněny svazky lidí, které StB pod nátlakem vytěžovala.
Kdo je bez viny, ať hodí kamenem.„Zpěvák na straně moci, která nenávidí svobodomyslné lidi, to je konec umělce,“ okomentovala Nohavicovo počínání pro změnu politička Hana Marvanová. „Dnes Jaromír Nohavica přebral ocenění od muže, který v Rusku vytvořil atmosféru, kdy vraždy politických oponentů a novinářů jsou na denním pořádku,“ napsal zase na Twitter novinář Ondřej Kundra. Mají pravdu? Existuje jakási společenská odpovědnost umělce, kterou Nohavica porušil?
Nikdy jsem si nevšiml, že by Nohavica kdekoliv prohlašoval, že stojí za Putinem. Mimochodem, v Rusku jsem letos strávil celý srpen, prošel a projel jsem skoro tři tisíce kilometrů, ale nevšiml jsem si, že by moc nenáviděla svobodomyslné lidi. Právě naopak. Ale pokud paní Marvanová měla těmi svobodomyslnými lidmi na mysli umělkyně, pokoušející se nacpat si chlazené kuře tam, kam kuřata nepatří, pak má asi pravdu.
A pan Kundra? To je ten, který překopíroval na svůj Twitter tato slova: „Arkadije Babčenka zabila atmosféra nacionalismu a nenávisti, vyhrožovali mu v přímém přenosu ruské státní televize, jeho vražda mohla být nařízena z vyšších ruských míst…“ A jedna legrační loutka z protinárodní organizace Evropské hodnoty k tomu připsala: „Další ruský demokratický novinář zavražděn. Jeho hlavním nepřítelem byla Putinova mafie. Mám hluboký respekt k těm, kteří nasazují život v boji s krutou Putinovou diktaturou…“
Jedou podle společných nenávistných notiček, že? O pár hodin později vyšlo najevo, že Arkadij Babčenko zabit nebyl a šlo jen o policejní volavku…
Ale pan Kundra už na to asi zapomněl a jede si dál svůj kolovrátek.
Jak si vysvětlit, že takové věci jako medaile pro Nohavicu nebo to, komu Zeman uděluje státní vyznamenání, vzbuzují v této zemi tak obrovskou diskusi? Jsou to důležitá, nebo zástupná témata? A pokud, tak zástupná témata čeho? Bavíme-li se o odpůrcích prezidenta Zemana, dostali jsme se do bodu, o kterém se mluví i v USA, tedy že se proti prezidentovi využije cokoliv a značná část společnosti mu nemůže přijít na jméno. Snaží se prezident Zeman svými činy tuto skupinu obyvatel schválně popouzet? Co to s českou společností dělá? Může dojít k nenávratnému rozdělení Čechů na dva tábory, nebo k němu dokonce už došlo?
Ale mezi lidmi přece k žádné diskusi nedochází, lidé respektují vyznamenané osobnosti. Ester Ledecká, Petr Čech, Radek Štěpánek, to jsou jména, která pravidelně slyším, když v cizině někdo vzpomíná, koho z České republiky zná. Mám radost z vyznamenání Rajko Dolečka, i když mohlo přijít o rok dříve, když tady tento výjimečný člověk byl. Mám radost z vyznamenání Aleny Vitáskové, Jany Lorencové, Erika Besta, Václava Větvičky, Zdeňka Zbořila, Ivanky Kohoutové nebo Dariny Nešporové, která je pro mě opravdovou hrdinkou. Osobně mám problém třeba s vyznamenáním Michalu Davidovi, který je pro mě symbolem interpreta pokleslých normalizačních odrhovaček, kterými jsme byli syceni. Přesto musím přiznat, že to je výjimečně talentovaný jazzový muzikant a velice úspěšný skladatel, a respektuju to.
A tak mi připadá, že jediní, kdo rozeštvává lidi a neustále se snaží přicházet s nenávistnými tématy, skáčou svým hostům do řeči, chovají se neslušně a neuctivě, jsou – novináři. To oni vnášejí do společnosti nenávist a kontroverze.
Herec a ředitel Divadla na Jezerce Jan Hrušínský se v rozhovoru pro server Aktuálně.cz nechal slyšet, že „… se dříve kradly jen peníze, dnes ale ‚vládci‘ chtějí lidem krást i svobodu“. Souhlasíte s tímto pohledem na věc?
S vyjádřeními Jana Hrušínského jsem obvykle nemohl souhlasit. S tímto překvapivě ano. Dnešní vládci z Bruselu a jejich domácí pomahači kradou lidem svobodu salámovou metodou kolečko po kolečku a kradou lidem svobodu slova a svobodu vyjadřování. Hromadná likvidace názorových oponentů na sociálních sítích je bezprecedentním útokem na svobodu slova, tak jak to precizně popsala Klára Samková ve svém dopise Marku Zuckerbergovi, najděte si jej, stojí za to, na mainstreamu jste o něm určitě neslyšeli.
Jen se obávám, jak tak srovnávám předchozí projevy Jana Hrušínského, že on to myslel trochu jinak. Ale každopádně se mu to povedlo říci hezky, i když asi nechtěl.Bývalý státní tajemník pro evropské záležitosti Tomáš Prouza chce objíždět ČR a vyvracet mýty o EU. Je totiž toho názoru, že Češi jsou vůči EU skeptičtí, protože podléhají lžím a dezinformacím. Pouze 39 procent lidí u nás považuje podle nejnovějšího průzkumu členství v EU za pozitivní, jsou nejpesimističtější z celé Unie. Euro také nechceme, podle čísel Eurobarometru jsou proti dvě třetiny obyvatel. Má Tomáš Prouza pravdu, nebo nás EU prostě zklamala?
Jen ať objíždí, lid bude tomuto eurohujerovi určitě se zájmem naslouchat. Mimochodem, není to tak dávno, kdy mocní říkali, že Hlas Ameriky, BBC a Svobodná Evropa šíří lži a dezinformace. A už je to tady zase. Mocní nás chtějí umlčet a znemožnit nám komunikaci. Ale to chtěli bolševici také. A tak pan Prouza není vlastně nic jiného než našimi penězi placená rušička Svobodné Evropy. Jak všichni víme, pravdu tím stejně neumlčeli. Takže tato nová rušička může klidně i na čas uspět, ale pravdu do země nezadupe. Lidé cítí, že směřujeme k nové totalitě, a udělají si svůj názor bez státního ideologa.
V čem je situace jiná oproti roku 2004, kdy jsme do Evropské unie nadšeně vstupovali? Měla s odstupem času stěžejní roli kampaň tehdejšího premiéra Vladimíra Špidly?
Ale vůbec ne. Žádná kampaň nehrála roli. Prostě jsme věřili, že ta prosperita, kterou jsme viděli při návštěvách Západu, se postupně přenese i k nám a že budeme vydělávat jako oni. Byl to obyčejný ekonomický kalkul, protože o svobodu nešlo, tu jsme dávno měli. Věřili jsme konceptu svobodného pohybu zboží, lidí, služeb. Věřili jsme v rovnoprávnost jednotlivých zemí a v to, že nám nikdo nebude „o nás bez nás“ něco vnucovat. Respektovali jsme i diskriminační podmínky, kdy jsme museli zlikvidovat části našeho tradičního průmyslu. Respektovali jsme dokonce i podmínky pro podlidi z Východu, které nám po sedm let zakazovaly pracovat na Západě.
Poměrně rychle jsme vystřízlivěli. Dnes vidíme, jak dotace rozežraly přirozené ekonomické prostředí. Skrývá se za nimi jen okrádání úspěšných a korumpování jednotlivých států. Maďarsko přiznalo otevřeně, že by se státní rozpočet, kterému by Brusel zastavil přísun dotací, velice rychle zhroutil. Není to nádherná páka, kterou může Brusel jednotlivým buřičům vyhrožovat? Svobodný pohyb zboží funguje dobře, třeba ten svobodný pohyb podřadného zboží Západu určeného pro východní podlidi je dokonalý. Svobodný pohyb služeb také naši podnikatelé dobře znají, třeba naši autodopravci ve Francii. A svobodný pohyb osob je také super věc, třeba pro zločince nebo nelegální imigranty bez dokladů, že?
Tak to nekončíme náš rozhovor zrovna optimisticky, ne?
No a? To se snad ještě může, dívat se na svět realisticky, ne? Až budou všechny zprávy o Bruselu optimistické, bude to známka toho, že nás dostali…
“Proč Křiž nezveřejni nejnovějšiho Větvičku? ”
Možná proto, že…:
Nohavica přiznal spolupráci s StB
29. května 2006 17:16
Dlouholeté spekulace se potvrdily. Písničkář Jaromír Nohavica byl spolupracovníkem komunistické StB. Po letech mlčení to přiznal v týdeníku Respekt.
Už od doby vydání tzv. Cibulkových seznamů se řešila oprávněnost Nohavicova uvedení mezi spolupracovníky Státní bezpečnosti. Jeho svazek se totiž v prvních dnech po sametové revoluci podařilo StB společně s tisíci dalších skartovat.
Odborníci, kteří se zabývají rekonstrukcí estébácké sítě na základě jiné dokumentace než samotných svazků, se nedávno podařilo nalézt v archivu někdejší Krajské správy StB v Ostravě sedmistránkový fragment Nohavicova spisu. Písničkář nesl krycí jméno Mirek, v dokumentech je označován jako “pramen”.
V záznamu Nohavica vypovídá o své návštěvě ve Vídni v létě roku 1989, o setkání s Karlem Krylem, Pavlem Kohoutem a dalšími osobnostmi českého kulturního exilu. Odborníci se nicméně shodují, že písničkář nepodal StB žádné informace, které by nevěděla, nebo které by kohokoli mohly poškodit.
“Když mi zavolali, abych přišel a popovídal si s nimi, měl jsem pocit, že to vybalancuju. Že to nějak ustojím, tak jako do té doby celý svůj život,” řekl Respektu Nohavica. “Nenapadlo mě, že jsem se pustil na území, které do smrti nebudu moci opustit, že je to daleko silnější než já.”
Spíš než důkaz závažného morálního selhání je ale nalezení části Nohavicova svazku další ilustrací tragických lidských příběhů, které režíroval zrůdný minulý režim. Nohavicovou chybou nicméně bylo, že dlouhá léta o svých kontaktech s StB mlčel.
“Nohavica je formát, osobnost, jediné, co mi vadí – že nepromluvil o své minulosti,” napsal o něm například jeden z “postižených” KAREL KRYL.
“Musím se otevřít,” říká dnes na základě listinných svědectví písničkář. “Chci se pokusit všechno vysvětlit sobě i těm, kteří mě mají rádi.”
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dosud však NIC nevysvětlil…
Tak, tak. “je to daleko silnější než já.”
A vidíme výsledok. Myslím, že z vlastnej vôle by sa na to kremelské dobrodružstvo nikdy nebol dal. Je mi ho veľmi ľúto.
udatní hrdinové,kteří si hrají na borce….od klábosnice.Kdyby se měli nějak zachovat v podobné situaci-chtěla bych je vidět
Ne nadarmo se říká,že po bitvě je každý generálem…