
Jak soudruzi zničili, na co sáhli
PETR ZÁVLADSKÝ
A jestliže prvním hrobařem prosperity byla padesátá léta, tak definitivním a posledním hřebíkem do rakve byla Husákova normalizace. Ačkoliv emigrace před válkou a po válce odnesla do ciziny velikou spoustu schopných lidí, přesto zde v prvních dvou dekádách budování socialismu přežívali ještě lidé, kteří vyrostli v prostředí první republiky a jejího podnikatelského ducha. Těmto lidem, velmi často politicky nežádoucím, byly házeny klacky pod nohy, plánování z ústředí zlikvidovalo i ty nejperspektivnější návrhy a konstrukce jen z prosté hlouposti soudruhů, kteří neměli žádnou kvalifikaci kromě stranické knížky, anebo pod tlakem RVHP a direktiv nařízených Moskvou.
A jestliže po druhé dekádě se režim poněkud uvolnil, nejen po stránce politické, ale i hospodářské, o to rázněji a tvrději dopadla „pěst předvoje dělnické třídy“ po sovětské okupaci, nejen další vlnou emigrace schopných lidí, ale i postupným vymíráním předchozí generace a nástupem ještě hloupějších kádrů do řídících pozic. Represivní povaha celého státu nakonec zničila z vrozené tuposti cokoliv, co jen minimálně vybočovalo z „ne-normality normalizace“.
Alfou a omegou hospodářského systému se stala jednak likvidace konkurence, opírající se o tehdy dominující doktrínu úzké specializace a redistribuce výrob v rámci států východní hospodářské soustavy, jednak příjmová nivelizace, což, do důsledku vzato, znamená jen trestání úspěšných a odměňování neúspěšných a vždy vede ke ztrátě motivace.
Druhou závažnou překážkou byla politická teze o plné zaměstnanosti, která ve skutečnosti znamenala jediné: z práce s postupem času stále více stávalo pouze zaměstnání, a lepší produktivita (jen nepatrně odměňovaná) znamenala další zesílení tehdy poměrně známého hesla: „já předstírám, že pilně pracuji, a vy předstíráte, že mě dobře platíte“. Ostatně v mnoha případech sledujeme stejný trend u mnoha zaměstnanců i dnes, snad možná v modifikované podobě: „pracuji pouze do výše své mzdy“.
Malinko odbočím do historie 60. let, kdy se ekonom Ota Šik pokoušel zavést alespoň dílčí a velmi opatrné reformy do socialistické hospodářské soustavy. Tehdy byl na jakési diskuzi s dělníky v plzeňské Škodovce a když si stěžovali na nevalné mzdové podmínky, velmi správně a jednoduše jim vysvětlil, že jestliže je politicky nařízená plná zaměstnanost, pak vznikají pracovní místa zcela zbytečná, nevykazující žádnou, či pramalou efektivitu a ta je nutné dotovat právě z jejich mezd.
Není bez zajímavosti dvé postřehů: jednak to, že tehdy přední státní reformátoři dokázali přímo komunikovat s dělným lidem, ale hlavně, že dělníci to velmi rychle pochopili, že prostě jsou nuceni živit darmožrouty. Škoda jen převeliká, že dnešní levicový volič se nepoučil a požaduje velmi silnou roli státu, aniž by byl schopen pochopit, že tím jen rozšiřuje armádu neproduktivních povalečů s tabulkovými mzdami a i to je jeden z důvodů (mimo řady jiných, samozřejmě), proč i dnes jsou mzdy na nízké úrovni.
Že naopak, jestli je něco žádoucí, tak to není posilování role státu nade všechny meze (čemuž bohužel dnes leckdo tleská), dokonce že to není ani státní posilování velkých korporací, ale právě naopak minimalizace státu, zmenšování daní a rozvoj velmi progresivních malých firem, které dokážou pružněji a rychleji vzdorovat výkyvům rozmarům trhu, než velké molochy.
A že naopak je třeba zavřít uši před falešnými pištci, křičícími o rozevírání sociálních nůžek, protože u nás je nadále neobyčejná příjmová nivelita, snad po Holandsku jsme dokonce druzí, což má stejný efekt, jako to mělo za reálného socialismu. Že prostě příjmová nerovnost je přirozená, normální, a čím bude větší, tím jenom lépe, protože bude dost jasně ukazovat které resorty a ekonomické celky jsou dostatečně výdělečné tedy progresivní, moderní, s vysokou přidanou hodnotou (tedy produktivitou práce) a v nich samozřejmě mzdy mohou velmi snadno růst, zatímco oddělí ty zastaralé, nekonkurenceschopné a zbytečné právě tím, že v nich prostě budou mzdy malé a nedostatečné.
Ale to se právě centrálně určené sociální zákony snaží co nejusilovněji potlačovat, aniž by rozlišovaly mnohotvárnost a různorodost nejrůznějších profesí, ale i různé schopnosti pracovníků a výkonnosti firem. Opět dochází ke glajchšaltizaci. A je pošetilé klást důsledek před příčinu, jak to bohužel často slýcháme, že nejprve musí vzrůst mzdy, aby potom milostivě (snad a možná) pracovníci pracovali lépe. Ono to tak nikdy nefunguje. Ta závislost je přesně opačná. Až když je produktivita vysoká (a trh v důsledku toho požaduje v tomto resortu více pracovníků) je možné platit vyšší mzdy. Ne naopak. A vůbec už ne je řídit centrálně.
A teď řeknu něco, z čeho budou mít odborové centrály a socialistické vlády osypky: práce je zboží a podléhá tržní nabídce a poptávce jako jakákoliv jiná komodita! Velká poptávka tlačí cenu nahoru, malá poptávka tlačí cenu dolů. Samozřejmě víme, že pružnost mezd směrem dolů je a priori problematická, protože na ní lidé nejsou zvyklí. Jsou navyklí na to, že ceny zboží i mzdy trvale rostou. A i v tom je zakopán pes. (A problém centrálních bank a bankovního systému pracujícího v režimu pouze částečných rezerv, tedy postaveného na principu trvalé inflace, čili znehodnocování peněz, dokonce dnes cílovaně znehodnocovaných.) Tedy, že centrální určování minimálních mezd a odvozených tarifních kategorií je jen návratem zpět do centrálně řízené ekonomiky a popíráním tržního hospodářství.
A samozřejmě alfou a omegou je kapitalizace malých firem, která je i po 30 letech na naprosto zoufalé úrovni. Není velkou nadsázkou, když řeknu, že levicí řízený stát usilovně pracuje na tom, aby každá sebemenší koruna byla zkonfiskována státem a prošustrována vládou na neefektivní a neproduktivní cíle. A že dnešní sociální systém je nejen hluboce neefektivním, ale bohužel i demotivačním, netlačí pracovníky k zodpovědnosti a výkonnosti, ale opakuje stejnou chybu minulého režimu, že i bez práce jsou koláče pro všechny. Nebo snad jinými slovy: za to, že jsou chudí, do značné míry může právě ten stát, který tak halasně požadují. Ale to jsem odbočil, takže zpět.
Adorace dělnické třídy sice zaznívala z tribun v mnoha proslovech, ale stále více bylo patrné, že politickou věrchušku stále více zajímá pouze vlastní moc a intrikaření, a ekonomika a prosperita vlastní země a toho vzývaného lidu byla zcela mimo jejich intelektuální (a politicky dogmatický) obzor.
Ale i tak se dnešní mentální soudruzi nadále pokoušejí vzájemně dojímat různými texty typu: Ukažte mi jinou zemi, která dovedla vyrábět (následuje výpis několika průmyslových položek). A jaksi si nedokážou připustit, že naprosto stejný výčet tovaru vyráběly desítky a desítky jiných států, ovšem v daleko vyšší kvalitě i kvantitě.
Je dnes poměrně moderní jakási retrománie, adorující minulý režim a nějak hrubě nespokojená s tím, kde jsme se dnes ocitli. Navíc budeme v letošním roce po třicáté jubilovat změnu režimu, a podíváme-li se dnes do vlády, můžeme se právem zeptat, zdali vůbec k nějaké změně došlo. Vládne nám účelově zlevicovatělé ANO se socialisty a podporou komunistů (o dalších zlevicovaných stranách nemluvě), pod diktátem byrokraticko-centralistické Evropské unie, kteří v kooperaci stále více utahují šrouby jak ekonomické, tak společenské svobody. To jsme chtěli?
Problémem je, že i ten současný a nepříliš dobrý stav je přímým důsledkem vlivu pohrobků toho minulého režimu a možná i nedostatečného a příliš krátkého uvolnění před třiceti lety. Povíme si zde proto v tomto cyklu několik příběhů, které budou předchozí odstavce jasně dokumentovat.
V příštím dílu se podíváme, jak s velikou vítězoslávou soudruzi otevírali pražské Metro, které ovšem předtím strašlivě dojebali, o čemž si švitořily i vlaštovky, ale soudruzi cudně mlčeli.
Autor: PeTaX
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč
Celkem za měsíc: 10 650,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Nebyl jsem nastesti osobou ktera trpela diky tem proruskych vazalum kteri vladli v bolsevickem ceskoslovensku v Jachymove. Ale nesvoboda a zadna nadeje byla duvod ze jsem se rozhodl opustit ten odratovany koncentrak.Neutekl jsem,nezustal jsem v cizine ale s manzelkou jsme vyhrali ten neuveritelny boj z Ministerstvem vnitra.Obzina kdyby zil tak by mohl vypravet. Jeste v emigraci me trapily sny jak se pokousim utect a z nejakeho duvodu to neslo.Mam to proste v genech a chomout otroka a poslouhat kdejakou sracku s komunistickym odznakem to me slo proti srsti.
Zdravím, pane Emigrante.
Emigranti, kteří dokázali odejít z komunistického bloku, de facto vězenského, (a pozor!, to je důležité,- ti, co nebyli na Západ vysláni s úkoly fízlovat a šířit komunismus), tak těch si velmi vážím.
Soudruhů, kteří na ně plivou, si naproti tomu nevážím vůbec.
Raději světoběžník, který se v Česku objeví jednou za uherák, a přitom může být krajanům přínosem, než zápecničtí, zastydlí, věčně ohnutí soudruzi, co “všechno” vědí, ale z komunistických info.
Me nez jsem odesel soudruh Vladimir Starek od STB oznacil za nepratelskou osobu .
Po Masinech take plivou pane Langer a oni nechteli na zapade zustat ale chteli se vratit v US ARMY uniformach do osvobozeneho Ceskoslovenska. Slava tem peti klukum kteri si nechteli nechat od komunistu srat na hlavu.
ŽE SE ALESPON NĚKDO MAŠÍNŮ ZASTANE. / Oni si myslí
že demokrati jsou jen slaboši/
Jo, jo, retrománie dnes je, protože dnešní komunističtí chcípáci byli tehdy mladí a plní nadějí…
A než natáhnou bačkory, tak se snaží naočkovat mladší pokolení svými vylhanými pohádkami (lhát je naučila bolševická totalita dobře), přičemž mnozí lidé mladší 40ti let si vůbec neumí představit hnijící realitu reálného socialismu.
Pak se jistěže soudruzi snaží chlubit cizím peřím, protože to, co za reálného socialismu jakž takž fungovalo, nebylo zásluhou vládnoucích soudruhů, nýbrž zásluhou předchozích fachmanů a inteligence, a fungovalo to soudruhům NAVZDORY, protože to ještě nestačili pohřbít.
A jistěže tito ( duševní stalinisté) soudruzi mají i dnes vylhanou oporu úspěchů v Moskvě či Pekingu, přičemž se tam, jistěže ke své škodě, vystěhovat nechtějí, nýbrž chtějí JEJICH totalitní praktiky v Česku.
V hloupé naději, že to vyřeší jejich vlastní neschopnosti.
Komunisty jsem 50 letech videl jedine drit ve filmovych zurnalech kdyz jsem chodil do kina na filmy ktere svine komunisticky dovolili promitat. ( za 2 koruny do prvni nebo do druhy rady.) Takovej Cuk a Geg to bylo posusnanicko.
Na americky film Africka kralovna s Bogartem a Hepburnovou aby jsme se mohli dostat do Zizkovskeho biasku Jiskra. Tam s kamarady,opalenymi sirkami jsme si primalovavali fousi a kniry. Pani biletarka se pravdepodobne velice bavila a pustila nas do vnitr.
Film protoze byl americky byl do 15 let nepristupny.Videl jsem ho nekolikrat a nic nepristupnyho jsem na nem nevidel. Jak Karel Kryl zpival..Na rohu ulice,vrah o moralce kaze..
Arkadij Golikov alias Gajdar,
nebyl to náhodou bolševický zločinec?
Mne se od Kryla líbí krom jiného básen
Timur a jeho parta.
Od 15ti??? Vždyť v tom filmu ani žádná erotika nebyla!Natož sex
milko
Nevšiml jsem si že by v dnešním demokratickém státu něco fungovalo a i to co fungovalo jak píšete z nějaké části dnes nefunguje kompletně. A soudruzi jen otočí kabáty a jede se nanovo. V barvě modré a jiné.
Medvěde, nebourejte jim kostičky … Vám nepřijde jako totální sranda, když bojovníci padesát let starých, dávno dobojovaných válek poučují ostatní, že oni chcípáci tehdy byli mladí a plní nadějí, zatímco my, stejně staří chcípáci, takových nadějí dnes už plní nejsme? Já to čtu s velikou chutí, protože po přečtení každého takového výlevu mám silnější a silnější pocit, že jim stáří žere mozek daleko rychleji, než mně a že zastydlá puberta se mne zatím ještě netýká.
Ten pocit je fakt docela příjemný. Děkuji, soudruhu Langere.
No výborně emigranti tady vyprávějí pohádky pro kojence no a retard langer přizvukuje no protože ví úplné kulové, jeden tady dokonce prožil celých 50 let komančské vlády a to už je výkon. Milí idioti, nejsem nejmladší a prožil jsem jen 42 let v tzv totalitě, ale potkal jsem v té době dost emigrantů kteří se rádi vrátili a nebýt toho že komančové hned po opuštění republiky každého odsoudili tak by se jich vrátilo mnohem víc, a to vím co píšu neboť jsem zařizoval své sestře která žije v Austrálii výpis ze státního svazku, víte li co to bylo a to mám příbuzných venku dost, takže si utřete laskavě tu vaši špinavou ulhanou tlamu.
To víte “oni” si myslí, že jsem chodí jen čtyřicátníci a méně.
Já ani jednoho….
Asi to bude tím, že jsem se nestýkal s estébáky a soudruhy z OV KSČ!
Jak to můžete vědět?!! Vy jste tedy asi znal osobně, když toto tvrdíte.
Já
Tak komanči nestihli pohřbit. Zato postHadrnici pohřbivaji dukladně již 30 let co zbylo po komančich. A uspěšně. Zustava po nich zadlužena vybrakovana kolonyje, kde nazapomněli ani na symbolicky statni zlaty poklad. Kralovi uloupili chytři radci pokladničku pod zadkem.
A wo tym je kapik. Všechno pro lidi, soužky a souzi! Ale enem pro ty spravne! Já
STB-ci to mali perfekne premyslene. Hlupak Jezek sa na prognostaku hral na hayekovca dodal teoreticku vybavu na rabovku a Klaus zhasol. A vo finisi udeellil ammestiu.
Zkuste se naučit psát srozumitelně, ten vás krátký příspěvek je nesrozumitelný, ale opravdu velmi velmi nesrozumitelný.
Opravdu? No – ve vašem případě mě to nepřekvapuje.
Ve vašem případě mne nepřekvapuje, že vás nic nepřekvapuje….protože ve vašem případě je to jasné…za vše může Bouše…teda pardon, to jeho NWO, abych byl spravedlivý. Pan Bouše za nic nemůže, on je jen nebohá oběť, tudíž se mu omlouvám.
Pane Langere, zdravim a dekuji za Vase hodnoceni nas emigrantu!
Co je Tvoje To je moje . aaaaa . co je moje,do toho Ti nic neni.
Zdravím, pánové, a děkuji vám za to, že zde po nějaké době opět vidím diskusi namísto nadávek a plácání o dokonalosti socialistického režimu a omílání pouček z rudoprávních článků okořeněného jistou dávkou okultismu. Nicméně za chvíli budou předchozí řádky stejně okomentovány nelibými slovy a vzýváním rudého ďábla a jeho věrných služebníků.
Panu Závladskému děkuji za velice kvalitní a objektivní článek.
Těžko lze pochopit, proč soudruzi tak rádi stále křísi mrtvolu komunismu. Komunistický režim skončil téměř státním bankrotem, skoro úplným rozpadem zahraničních trhů za desetiletí rudé vlády převážně přeorientovaných na východní trhy, které sotva byly schopny nabídnout odpovídající reciproční hodnotu. K překlenutí bídy vzniknul v rámci RVHP tzv. převoditelný rubl, který však neměl pranic společného s reálnou měnou Ruska ani jiné země. Základem zahraničního obchodu se stala barterová výměna. To nakonec vedlo ke stagnaci technického rozvoje, protože zkrátka nebylo z čeho vyrábět. Komponenty západních a východoasijských špičkových technologií byly kvůli nedostatku cizí měny většinou nedostupné, tvrdá měna se používala jen na projekty absolutně nejvyšší priority, které většinou mívaly přímou návaznost na zbrojní průmysl československý a ruský. I tak byl té tvrdé měny nedostatek. Přesto si myslím, že pokud by nedošlo ke zhroucení SSSR následkem vyčerpání v závodech ve zbrojení, udržel by se u nás ještě dlouhá léta stále tužší komunistický režim stále více podobný tomu severokorejskému včetně dopadu na obyvatelstvo.
Často jsem slýchával argumenty, které žehraly na zastavení vývozu do zemí RVHP. Nikdo z těch žehrajících však nebyl ochoten přiznat si, že ostatní země RVHP s otevřením západních trhů a úvěrů raději sáhly po výrobcích, které byly o generaci před těmi našimi a navíc za dostupnější ceny a v přiměřených dodacích lhůtách. Koneckonců i na to pan Závladský poukazuje. Pokud jsem po převratu někomu navrhnul, aby tedy do zemí bývalé RVHP začal vyvážet sám, pak jsem se leckdy setkal s argumentem “já přeci nejsem PZO ani stát.” Krom toho nikdo nebyl ochoten na svá soukromá bedra převzít obrovské úvěry na dodávky se splatností v horizontu desítek let nebo nikdy. Pokud už někdo opravdu začal s exportem do tamních zemí, pak se většinou jednalo o přeprodej výrobků z dovozu, často opět formou barteru. Vývoz tuzemského zboží představoval jen mizivé procento.
Je to na dlouhé povídání. Komunisticky smýšlející žádný podobný argument stejně nepřijmou. Snad je to dáno také tím, že značné procento ultralevicově smýšlejících tvoří lidé s velmi omezeným obzorem chápání.
Taky se dost vyváželo zadarmo do rozvojových zemí, komouši byli grandi.A tak jsme postupně přišli o všechno, zůstala jen pracovní síla.
Škoda mluvit. Zatímco zbraně, náš tehdejší nejvýznamnější exportní artikl, prodávaly všechny země za tvrdou měnu a většinou cash, my jsme poskytovali tuto komoditu rozvojovým na úvěr nebo barterem podobně, jako třeba některé větší strojírenské celky. Netvrdím, že to bylo absolutně paušální pravidlo. Následné časté cesty premiérů do banánových zemí Čalfou počínaje a Zemanem konče měly jediný cíl – dostat z těchto zemí alespoň nějakou část našich pohledávek. Těžké peníze už se nikdy nevrátily – v zadlužené zemi se často změnil režim a ten nový se zřekl závazků režimu starého, popřípadě splátka dluhu zůstala v nedohlednu. Nevím, kolik pohledávek bylo od té doby skutečně odepsáno coby nedobytné.
Československý těžký průmysl alespoň v 80. letech vyvážel do SSSR s návratností 0,96 až 0,98, tedy s dvouprocentní až čtyřprocentní ztrátou. Údaje z předchozích let neznám, ale nejsem zcela přesvědčen o výhodnosti těchto obchodů. To vše se nutně muselo projevit na smutném konci socialistické ekonomiky.
„Až když je produktivita vysoká (a trh v důsledku toho požaduje v tomto resortu více pracovníků) je možné platit vyšší mzdy. Ne naopak.“
Saudruh Zavladsky, fakt, ze kompletne zlyhavas v chapani socializmu, ma neprekvapuje, ale ze zlyhavas aj v tebou obdivovanej teorii kapitalizmu, to uz trosku ano… Vravis, ze zvysenie produktivity prace, teda fakt, ze to, co pre kapitalistu doteraz robili piati, uz pre neho urobi jeden, schopneho kapitalistu vzdy donuti k tomu, aby nielenze styroch mu uz viac nepotrebnych neprepustil, ale dokonca aby do prace este prijal dalsich piatich a vsetkym aj zvysil mzdy…? To, ze tvojej „logike“ nerozumiem ja, je nepodstatne… Podstatne je to, ze ju evidentne dodnes nepochopil nielen ani jeden jedny velkokapitalista, ale ani jeden jediny zivnostnik… Mozno by si ich mal o svojom odhaleni urychlene poinformovat, aby uz konecne prestali zit v hlbokom omyle…? Mozno by sa im takto podarilo spomalit pad kapitalizmu…?
„A teď řeknu něco, z čeho budou mít odborové centrály a socialistické vlády osypky: práce je zboží a podléhá tržní nabídce a poptávce jako jakákoliv jiná komodita!“
Ano, nenazrani velkokapitalisti, komoditou nazyvaju nielen pracu, ludsku dostojnost, moralku, etiku, city, svedomie, charakter, ale aj ludsky zivot a uzitocni idioti ako ty, im tieto ich zvratenosti ochotne pomahaju sirit… Toto je vseobecne znama vec, ziadne prekvapenia… Sudruh Zavladsky, a teraz poloz cigaretu na popolniku, aby ti z huby, alebo z ruky, nevypadla do kavy, prezradim ti totiz nieco, z coho by si mohol dostat aj nekontrolovatelnu triasku… Praca, alebo ak chces zamestnanost, ma pre spolocnost daleko vacsi vyznam, ako len dostavanie nejakeho obnosu penazi, za nejaky cas straveny nejakou preurcenou cinnostou… Trvala plna zamestnanost v spolocnosti, priamo pozitivne ovplyvnuje kazdy aspekt zivota kazeho jej clena…! Nesnaz sa to pochopit, lebo ti v kotrbe popraskaju vsetky zilky, len si to niekam zapis… Neviem, ci o tomto uz niekedy niekto nieco napisal, ale ak nie, raz na tejto teme nejaky sociolog urcite urobi doktorat… Plna zamestnanost, v spolocnosti priamo ovplyvnuje nielen kvalitu vztahov v celej spolocnosti, psychicku pohodu a teda aj zdravie kazdeho clena spolocnosti, nielen znizuje rezijne naklady tej spolocnosti, nielen priamo znizuje kriminalitu v taj spolocnosti, ale priamo zvysuje aj mieru slobody kazdeho clena tej spolocnosti… Ano sudruh Zavladsky, existencia nezamestnanosti, sa na mnohych urovniach negativne odraza nielen na nezamestnanych, ale na vsetkych radovych clenoch spolocnosti, aj na tych prave zamestnanych a ano, nezamestnanost znizuje mieru slobody jednotlivca v spolocnosti a to aj realnu mieru slobody tych ultraprivilegovanych… Ano, pre spolocnost bude plna zamestnanost vzdy daleko prospesnejsia, ako efektivita prace v nej a preto v zaujme plnenia svojho primarneho poslania, kazda spolocnost by mala garantovat plnu zamestnanost, aj za cenu zamerneho znizovania efektivity prace…
Ludia sa nerodia preto, aby boli komoditami nejakych nenazranych posahancov, alebo aby horuckovite az do smrti zhrnali majetok, zapasili o vlastne prezitie, alebo aby o vlastne prezitie dokonca s niekym aj „poctivo“ sutazili… Ludia sa rodia preto, aby cas medzi svojim narodenim sa a smrtou, prezili co najprijemnejsie, s co najvacsim poctom dovodov pre usmev a radost a s co najmensim poctom dovodov pre smutok a stres… Nie ludia maju sluzit nejakej ekonomike, ale ekonomika ma sluzit ludom…! Toto sa ale v priruckach krivonosych uctovnikov urcite nepise, co sudruh Zavladsky…?
“Nie ludia maju sluzit nejakej ekonomike, ale ekonomika ma sluzit ludom…!
omyl, ekonomika = křivé rypáky, zbytek si odvoďte mili gojové
viz křivé rypáky níže a jejich téze
Davam veliky palec nahoru! A vsechny zastanci tezekho kapitalizmu by si to meli precist!
Nepřečtou. Marná naděje.
A pokud přečtou, vyvodí z toho takovou blbinu jako Medvěd z Beskyd.
Nie ludia maju sluzit nejakej ekonomike, ale ekonomika ma sluzit ludom…!
Tohle je třeba levičákům mlátit denně o hlavu od rána do večera, protože to je jasná definice kapitalismu. Ne jako za socialismu, kdy soudruzi naplánovali hromadu blbostí, které museli nevolníci v rámci pracovní povinnosti dělat, i když věděli, že to je z větší části k en-ónu, a dostávali za to plat sotva k holému přežití, protože museli živit zlodějské darmožrouty ze samozvaného “předvoje dělnické třídy”, který si přivlastnil vedoucí úlohu ve společnosti.
To je možné dokázat při svobodě jednotlivce, ale ne jako otrok jakéhokoliv druhu kolektivismu.
Cituji orloje “Nie ludia maju sluzit nejakej ekonomike, ale ekonomika ma sluzit ludom…!”.
Mám k tomu takový malý, zcela bezvýznamný dotaz. Proč tedy soudruzi u nás přebudovali ekonomiku z “lehkého strojírenství” na to “těžké”?
Proc nebyla podporována a upřednostňována výroba spotřebního zboží?
Protože komanči chtěli v podminkach zapadniho embarga vyrabět všechno – byt maximalně nezavisli na cizině, soběstačni. Ja vim, že pro tebe odchovance kapitalistickym globalnim zavislactvim je totok nepředstavitelne a odporne.
Takže ve finále nebylo nic…
A jaké embargo? Soudruzi moc rádi vyváželi na západ, to málo, jako třeba sklo, o co tam byl zájem. Dokonce i nějaké ty škodovky tam vyvezli.
Co nebylo ? Nikomu jsem nikdy nic nedal , nikdy jsem nic neukradl ,v žádné straně jsem nebyl , měl jsem kompletně vybavený dr.byt , auto , chatu , rodinu , jezdil k moři , chodil slušně oblečený , atd. ! Co mají dnes lidé víc kromě elektroniky , která nebyla v té době ani na západě ?? Co bezdomovci , lidé v exekuci ??
bolku, je to marný… marný
marný
Jo, máte pravdu pane Cirkl…je to marný…na jednu stranu pan Vala tvrdí, jak socialistické státy vyvážet za valuty nepotřebovaly, protože měli plánovací komisi RVHP…ale nedokáže vysvětlit, proč tak rády (když to šlo), za ty valuty vyvážely.
Pan autor má pohled poněkud jednostranný a tak mele tendenční intelektuání kraviny, např.uvedl toto:
“Do jisté míry lze sice pochopit, že tehdy byli tito lidé mladí a před třiceti lety se jim jejich socialistický sen centrálního plánování a direktivně řízené ekonomiky rozbil na padrť, dokonce můžeme pochopit i to, že se už neumí (či nechtějí) na nové podmínky adaptovat.”
…
Patřím mezi lidi, kteří se naopak dovedli adaptovat a i v novém politickém režimu si slušně žili a žijí. Trochu se odkopám. Menším podnikatelem jsem se stal z donucení, neb se naše menší stavební firma rozpadla , štíhlela a ředitel nám dvou specialistům tehdy řekl, že může zaměstnat pouze jednoho. Tak jsme šli do hajzlu oba! V r.1990 jsem si pořídil gleit OSVČ a obrat v r.1990 v podnikání jsem měl 450 tisíc Kč, další rok 2,5 mil.Kč a pak už to po léta dělalo stabilních 5-6 mil.Kč a z toho mě ročně zbylo něco kolem 2 mil.korunek čistého. Později jsem založil s.r.o. kde obrat činil stejnou částku, jen jsem zapřáhl do práce svojí novou přítulkyni a udělal z ní podnikatelku. Dokonce jsme si fakturovali a ona mě nemohla alespoň otravovat, že by si mě vzala za manžela, jak to baby často dělají, myslím, že je z tohoto hlediska dnes spokojená. Koupil jsem jí v místě dřívějšího bydliště byt a tím je ona ochráněna, kdybych natáhl krovky a děti by se vrhli na zůstavší majetek. To “malé” podnikání mi v českých poměrech za ta léta zajistilo celkem slušný život a žiji si velmi dobře dodnes, dvěma předchozím manželkám jsem v Praze zanechal byt, postavil jsem si slušný barák kousek za Prahou kde je klídek, a zakoupil byty mimo Prahu na severu Čech kam mě to vždycky táhlo, páč od tamtud pocházím. Dnes jsem jen jsem trochu ubral plyn, za ta léta jsem měl asi 15 aut (nyní mám 3 MB, ale už budu muset obměnit vozový park). Každý rok alespoň 2-3x jsem byl vždy někde v Evropě nejvíce v Chorvatsku, kde mám díky sportu i dva kámoše. Takže nastíňuji, že jsem přizpůsobený a nesplňuji kritérium pana autora o neadaptování a že bych s nostalgií vzpomínal na minulý režim. Myslím, že jsem naopak dnes nestranný a hlavně jsem se trochu za posledních 10 let zajímal o tento kapitalistický režim (přečetl fůru knih a literatury) a hledat proč je tohle tak a ne jinak a nestačím vycházet z údivu, jak vše je jinak než jsme si mysleli a jak jsme byli naivní v r.1989!
A tak k nesnadnému hodnocení obou pol. režimů.
Socialismus měl plnou vynucenou zaměstnanost lidí a tak měl v podstatě velkou hospodářskou sílu, lidé byli poměrně slušně kvalifikovaní a obvzláště na technickém úseku to bylo velmi slušné, leč většina tehdejší výroby měla nižší úroveň a kvalitu (výjimky samozřejmě byly), nicméně žít se tady dalo, ale byla tady spousta jiných překážek. Musel jste chodit do práce, tam už se moc netáhlo, nesměl jste nadávat prezidentovi a potentátům a komunistům, ale třeba mistra jste mohl málem poslat do prdele. Dnes je to naopak a to je asi normálnější. Socialismus byl režim plné zaměstnanosti a tak tito lidé museli vytvořit a vytvořili opravdu hodně, bylo tady tisíce fabrik a podniků prakticky ve svěch segmentech průmyslu od stavebnictví, strojírennství po třeba chemický, elektrotechnický, automobilní, sklářský atd. atd. průmysl! Postavily se desítky velkých přehrad a stovky vodních aj. technických a stavebních děl, byla tady 200 tisícová armáda s odpovídajícím voj. zázemím, za socíku došlo plné industrializaci Slovenska a stálo to 1 bilion Kčs, bylo tady silné zdravotnictví, zemědělství bylo sebestačné ale neofektivní……. a mohli bychom pokračovat. Nesmělo se jen tak cestovat ven, neb neměli komunisté na tom moc zájem a hlavně neměli valuty, které šetřili na dovoz toho, co potřebovali z venčí z kapit. států. Nesmělo se podnikat ani v malém, což byla chyba, ale to by stejně nenahradilo sílu těch velkých západních firem, jako jsou v např. v Německu a komunisté by měli stejně problém jak zdanit malé soukromníčky a udržet je z tohoto hlediska na uzdě, když průměrný plat byl před rokem 1989 někde kolem 3.500,-Kčs a např. dům stál asi 200 tisíc Kčs. Auto se dalo sehnat za cca 50 tisíc Kčs. PC tehdy ještě nebyly a ani na Západě. To by mohlo tehdejší společnost rychle rozklížit, kdyby si někdo offiko podnikáním rychle pomohl k penězům a toho se báli. Ale to jsem odbočil. Lidé měli jak jsem jednou řekl před vysokými politajty kam mě podnikání zaválo, howno a společného nepříele. Tehdy se jeden plukovník zašklebil a odpověděl, ale pane, ono to stejně k tomu spěje…….. a měl v podstatě pravdu, jen je vše trochu pootočené.
No a teď k tomu kapitalismu na bázi demokracie! Velmi zklamu ty, co adorují současný systém a tvrdí, že je jen a jen to jediné správné|! Ono nastavení kapitalismu toho současného je takové, že dnes došlo na světě k obrovské polarizaci majetku (úzká elita lidí má vše a ostatní jsou jen námezdní pracovní silou) a do toho patří velké výrobní firmy a i celý finanční systém a tak se z kapitalismu stalo něco velmi velmi nebezpečného, kde část lidí, zmíněná elita zešílela a jala se celý svět měnit po svém! Z kapitalismu vyrostlo něco, jako bylo v americkém filmu “vetřelec” a je to nebezpečné už pro celou lidskou populaci! Mocné hydře dochází zdroje a tak je hledá a chce si je vzít v Rusku (tam zatím jsou) a později i jinde zřejmě v Asii, Africe atd. A jdou za tím velmi trvdě, hlava nehlava, mrtvola nemrtvola! Lidé netuší, že svět nyní je ve spárech 22 iluminátských parchantů a na ně napojenou suitou cca 300 mocných rodin, to ostatní dole (vy všichni) je pro ně plebs a podle toho se chovají. Když se pozajímáte o nejmocnější, tak např. Rotschildové mají pod kontrolou 18 tisíc firem a např. v Německu to jsou ty známé velké, konče třeba Deutsche bankou, jejich majetek činil v r. 2010 100 tisíc mld. USD a kontrolují prakticky celý západní svět. Druzí v pořadí Rockefellerové jsou na tom 10x méně, nicméně tato původně těžařská rodina má ohromnou moc a Amerika a hlavně USA jsou pod její kontrolou i s tou ohromnou armádou. Pak tu jsou další giganti, o jejichž majetcích se nedozvíte v tabulkách magazínu Forbes nebo agentury Reuters, protože oni si to nepřejí a lid má být neinformován. Např. v takovém Švédku mají absolutní moc Wallenbergové a bez nich tam neštěkne ani pes! A tohle je ten správný kapitalismus, jen obyčejní lidé o něm nemají potřebný přehled. Neví se spousta věcí, jak je to vůbec s Čínou? Vždyť tam vládnou komunisté a mají tam dnes státní kapiatlismus, vo co tam jde? Je to vůbec možné a může se to udržet, když tam už mají i miliardáře? Za rozvojem Číny byly peníze Rothschildů, to se také moc neví a tutlá. Neví se toho spousta. Např. že USA ovládá sionistická parta neokonů, globalistů (ti se kryjí s tou iluminátskou partou) a např. v Rusku jsou to zase Chasidé (etablovaní pod žid. ruským kongresem) silní a mocní hráči a pomohli do pozice Putinovi a ten jim to vrací, že do nich mocensky nejde. Ale o tom se nikde offiko nedozvíte. Spousta věcí je nám pořád utajována, např. to co se dělo v Rusku po 1.WW a že za tím byli peníze a lidé z USA a část z Německa a velmi tady byli aktivní bankéři a ilumináti Rothschildové a Warburgové, dále Schiffové a spol. A mlžili o tom komunisté a mlží o tom dnešní moc, kterou mají v pařátech tedy alespoň u nás zase ti klucí od Siónu. A když je člověk rozklíčuje a rozpozná, už se začnete orientovat, tak a zjistíte, že tady všichni ti napojenci na sionistickou košer mafii melou stejná how..! Ale už jim to těm Dientsbierům, Kroupům, Pithartům, Bendům, Schwarzenbergům, Bělobrádkům, Hamáčkům, Pehem a spol. a nakonec tam by chtěl i patřit Hrabiš, ale oni ho nevzali k sobě, prostě nemůžeme baštit! Zase jen blbé proamerické kecy,, jen otočené o 180 stupňů jako z doby sovětské nadvlády u nás.
Takže jsme se vyhrabali z jednoho polovojenského systému, který dost toho vytvořil, ale také podělal, do pokřiveného bizardního systému, kde hrají prim mocní a vy jste každý zase jen obyčejná figurka v šílené hře. A ono to nabralo ještě větší grády, šílení mocní co vládnou Západu si usmysleli že změní Západ a všude kde žijí bílí lidé chtějí fatálně změnit dovozem milionů afroarabů a pak tady už končí veškerá legrace a pak si za můžeme říci: Sice blbí, ale zlatí komunisté! Tohle oni ti tupci neměli po všech těch experimentech v už záměru! Jo, za Stalina se chovali brutálně, ale později se už zklidnili. Takže z jedné louže jsme se dostali do bahna a jen si neuvědomujeme, že se pomalu boříme a dno se ztrácí! Komunisté byli hajzlíci, ale tohle je mnohem mnohem nebezpečnější, vládne zde Bůh “peníze” a parta co je má pod kontrolou zešílela, bohužel velká část lidí to netuší a ti co na to poukazují jsou mocnými, kteří mají vše pod kontrolou, hned označováni za konspirátory, paranoiky, xenofoby, antisemity, či neadaptovanými co autore? Myslíte si autore, pisálku, že miliony afroarabů a islamizace Evropy je náhoda a tak tady budete řešit socialismus co skončil před 30 lety a přitom vládci kapitálu tady s námi hrají velmi špinavou hru? Ŕíká vám něco pojmy jako Kalergi, program EuroMed. To komunisté, myslím ti pozdější byli v tomto ohledu hodní naivové. Nás se to už snad (možná) netýká, ale jestli máte potomky, tak ti to poznají v plné síle a jestli jim těm mocným nyní lezete do zadku, tak na to oni stejně nebudou koukat, jste i vaši potomci pro ně stejný plebs jako my všichni!
Hezký den.
Omluva za překlepy, byl jsem jako vždy línej to opravovat…. sorryjako, jak by řekl, pokud by zrovna nelhal, jeden velký současný myslitel v oblasti koblih a špekáčků bez masa!
Maxime, super, díky.
Ovšem po třiceti letech “podnikání” jezdit embéčkem????
To je něco jako Bouší vila Na Malvazinkách.
MB je značka jedné německé firmy a nikoliv retarde Mladá Boleslav. Ale vtipnej seš fakt dost.
ta tisícovka embéro by možná už měla větší cenu než medvědář?
Hlavně …. Po 30 letech podnikání vyplodit takový blábol….na půl chvála socialismu, na půl nadávání na jakési chazary….argumentace platy a cenami v totálně regulované ekonomice….
Maximus, ďakujem. Váš príspevok je druhá strana mince, ktorú nám des tvrdo zatajujú. Ešte raz ďakujem.
můžeme se dohadovat,můžeme o tom všem vést spor,ale to je tak jediný co s tím můžeme dělat,ne, je to tak
,neštastnej člověk kterej žije jen pro tento svět a to co vidí
Maxime, ta oligarchie tady byla už v dobách antických. Současná nejvyšší oligarchie nabývá mamutích rozměrů, protože se časově zkrátily veškeré komunikační trasy včetně těch telekomunikačních. Časy plachetnic kolébajících se týdny oceánem a pošťáků vozících šeky přes kraj světa jsou nenávratně pryč. Zbyla jen nostalgie. S tím nikdo nic nenadělá, globalizační efekt je důsledkem přirozeného technického vývoje a nezbývá než se mu přizpůsobit. Sám si také nechávám občas něco vyrobit v Číně. V současné době židovským oligarchiím šlape na paty spousta těch novodobých včetně čínských. Jistotu máme jen v tom, že časem se postavení různých skupin změní a nahradí je jiné. Že velké obchody velkých oligarchů jsou někdy poznamenány transakcemi na hranici zákona nebo i dále, to už také známe třeba ze starého Říma a ze staré Číny. V historii se odehrála také celá řada nepěkných věcí. Koneckonců i staří Řekové žehrali na novodobé manýry.
Jen tak k obměně Vašeho vozovému parku – ono to totiž dnes není čím nahradit. nechcete-li zrovna vlastnit bruselského slona na hliněných nohách. Nejsou pořádné motory a ty, které ještě jsou, ty už od koňského podzimu v EU nepřihlásíte. Dvanáctistovka s turbem je pořád jenom dvanáctistovka vhodná leda tak do Velorexu. Hybrid – no, to je technické řešení vhodné tak do buldozeru nebo do lokomotivy. Opravdové motory do opravdových aut se dělají už jenom v USA. Jen pro dokreslení – někde jsem viděl statistiku, která praví, že celosvětový objem emisí motorů osobních aut představuje jen něco kolem 1% celkového objemu emisí produkovaných veškerými dopravními prostředky.
Pane Werwolfe, s tou statistikou, slyšel jsem před pár lety (kauza VW), mluvit bývalého šéfa Škody (Kulhánka), ten uváděl číslo 4-6%.
Tak jako tak je to relativně zanedbatelné.
Teď jsem někde viděl propočet vlivu CO2 na oteplování….podle tohoto propočtu, od počátku technice revoluce v předminulém století je tento vliv asi 0,8 – 1,0°C…řekněme že technická revoluce trvá nějakých 150 let…řeší se hovadiny…ne důležité veci.
V jednom mají jak Bouše, tak Maximus pravdu…někdo se snaží odvádět pozornost a nepodstatným směrem. Jenže nějak zatím nevíme, kdo to je.
PS: co se těch aut a motoru týče, mohou si za to evropské automobilky samy. Tak dlouho ustupovaly, až jsou, kde jsou.
Ááá, první bolševici už nastoupili, Maximální Orloj.
Židí za fšecko můžou.
No opravdu jste sečtělý myslitel Septiku. Samý skvělý argument, to se musí nechat! Nechtěl byste vydat spisy, ve kterých by byla vaše zdejší skvělá oduševnělá moudra obsažena? Byl by to “best-celer”! Pište dál, někde jsem četl úvahu, že:
Krátce se vyjadřují geniální lidé, nebo blbci!
Jen teď nevím, kam vás mám zařadit…..
No počkejte snad mě nechcete zařadit do takové party?
Já za to nemůžu, že nemám spisovatelský vlohy.
Pište aforismy, tam se to snese.
Pouze Židi? A co Kalósek?!
Kalousek je také v seznamu vynikajících osob tohoto etnika, co tady v nové době “něco” dokázali a zůstalo po nich nezapomenutelné dílo. Mohu sem jestli chcete seznam okopčit, ale zklamu vás, je tam třeba i Zeman.
Ten je přece taky žid!
Protože o tom kdo je žid, přece rozhoduje Maximus s Boušem!
Zase kecáš, já jsem Soroše, Albrightovou a spol. (většina se k tomu jejich etniku hlásí) nevytvořil, ti už tady byli přede mnou. Jen poštěkáváš hlouposti, zmlkni když nic o tom nevíš, takhle je to od tebe dost kontraproduktivní, to je jako když blbec něco či někoho obhajuje, tak tomu dělá právě naopak špatnou reklamu. Seš schopen to pochopit ňoumo?
Vy a Bouše rozhodujete kdo je žid, Vize o tom, kdo je socan!
Najdi jeden rozdíl.
Kontrolni filosoficka otazka:
byl jisty Adolf Schickelgruber semitskeho puvodu?
janina 10:58
Už mě tady zamázli, tak ti nemohu odpovědět šířeji. Tak si to tady užij.
Když vás zamazli, jak to, že tohle ještě napsat můžete?
No…už se všichni těšíme na další díl pohádkového seryjálu, který bude o tom, jak soudruzi, cit.:” -otevírali pražské Metro, které ovšem předtím strašlivě dojebali, o čemž si švitořily i vlaštovky, ale soudruzi cudně mlčeli.” Bude prima dovědět se, jak je možné že to “dojebané metro” jezdí bez větších lapsů spolehlivě už od r. 1974 a denně ho využívá víc než milion cestujících…tak jen to do nás hrňte, pane Závladský, nemůžem se dočkat
Zajímavé srovnání!
Rusko, které je na západě považováno za zaostalou zemi, by mohlo v některých případech sloužit jako příklad Německu. Píše to německý deník Handelsblatt.
V Německu kvůli technickým problémům nelze od roku 2006 otevřít nové letiště Berlin-Brandenburg, připomínají noviny. V Moskvě jsou čtyři plnohodnotná letiště, v nichž neexistují žádné problémy s výdejem zavazadel, ani cestou do města, cituje materiál agentura RT.
V 9 z 10 případů přijíždějí ruské vlaky včas i za sněžení. Německé železnice by takovou přesnost záviděly, píše deník.
Moskevské metro se rozvíjí intenzivněji než to berlínské. V uplynulém desetiletí se v ruském hlavním městě otevřelo téměř 50 nových stanic, v německém metru pouze tři.
Také článek upozornil na vývoj internetové sítě. Průměrná rychlost internetu v Rusku je pětkrát vyšší než v Německu a na mnoha veřejných místech je k dispozici bezplatná Wi-Fi.
Takhle nějak kolabuje ten zaostalý svět. My – bohužel už 30 let patříme k tomu vyspělému.
Ono to není nijak překvapivé, když se nad tím trochu zamyslíme. Dynamika dějin čehokoli probíhá cyklicky zhruba v těchto fázích: rozvoj-stagnace-úpadek-dno.
Proto společnosti, které samy sebe nazývají “rozvinutými”. e.g. mají rozvojovou fázi již za sebou, fakticky se nacházení ve stádiu stagnace a čeká je neodvratný úpadek. Zatímco společnosti, které náš kulturní okruh s jistou dávkou arogance označuje jako rozvojové, čeká docela pěkná budoucnost. – Dokud i ony nedospějí do fáze úpadku. Dějiny Číny tomuto vzorci odpovídají docela přesně – například.
Ale takhle to často probíhá i v rodinách…
Dědek má holÿ zadek,dře a něco vybuduje…Syn to převezme a rozvíjí…A pak to převezme vnuk a všechno to rozfrcá….A pravnuk zas buduje na zelené louce.
Jak se ukazuje, v Rusku dokázali vybalancovat kapitalismus tak, aby sloužil Rusům. U nás slouží našim protektorům ze Západu a my jsme jejich otroci, takže jde o totalitu.
A ti slouží cestovce araboafričanů s ECB. Tiskárna jim natiskne a vám € až po zboží a službách, možná. Vám € až po zboží a službách, možná. Práce budete mít dost a osvobozuje s posledním vydechnutím určitě. Na kontinentu bez surovin a energií s půlročním vegetačním klidem.
EUál je araboafričanů pod “schopnými.
https://www.youtube.com/watch?v=tllqGr6iTCQ
Chechtejte se s ní.
Pane Bouše, a jak se jako balancuje takový kapitalismus, aby sloužil (je jedno komu).
Vy asi nevíte, že kapitalismus buď máte, nebo nemáte…jak jej začněte “balancovat” už to není kapitalismus.
Borku,nejvíc se těším,až pan autor napíše pojednání o nezyskofkách.
Jak zlí bolšáni neumožnili jejich vznik a mladá a neklidná mládež musela hákovat.
Ani si neměla čas vybudovat ňákou tu Kliniku.
Jste tak hloupá, nebo to děláte?
Nebo je to jen obyčejná neznalost autora a tudíž placaté nesmysly?
Statečný postoj byl zůstat. Utíkali srabi, dobrodruzi a světoběžníci bez vztahu k národu a vlasti. To jsou tí “svetoobcane”, kteří nás teď přesvědčují o NWO.
Národ a vlast? To dokurvené, co zde komouši předvedli?
Ale kdepak … zde vubec neslo o komousi jen to nevidis protoze si zaslepen s rudou vlajkou
Zase píšete blbosti , vlast a národ byly za totáče pojmy , ke kterým se hlásili i komunisti , teprve kapitalisti to po roce 89 zničili !!
A co dělnický internacionalismus, ty komouši?
Dělnický internacionalismus = mezinárodní SPOLUPRÁCE, nikoliv povinná výměna “demokracie” za území či suroviny.
Janino,teda ten internacionalismus,co to bylo???Že každÿ stát musel vyrábět to co poručili z Kremlu???
Nebo podpora různých afrických zabijáckých režimů a teroristů???
Já jsem asi takový komouš jako vy kapitalista , ale štve mě , že kapitalisti stát zničili , rozkradli , zadlužili , nic nám tu nepatří a udělali z nás německou kolonii !! Dodělají to muslimové , které nám sem necpou nějací komunisti , ale kapitalistický západ !!
Za ty musla mohou imperialisti.Impéria si ze svých kolonií natahala domů černoušky.
Ruské impérium si jich tam natahalo taky hodně,sověti v tom vesele pokračovali.
Akoràt že ti středoasiaté nejsou tak agresivní jako Pakoši,Arabové a někteří Afričané.
A že VVP to (zatím) zvládá.
Vzdor Západu,který je rozvrtáváním jejich zemí soustavně vyhejkává.
A jak se k těm pojmům hlásili konkrétně?
Nějak si nepamatuji…pořád se mluvilo o bratrské pomocí při budování socialismubtu i tam.
Mluvit o národu by přece mohlo vzbuzovat pocit nacionalismu a ten přece vedl k nacismu a nacismus je přece pravicová ideologie, a proto pravicovým myšlenkám se bojovalo.
Asi takhle. Před Hadrakem když se řeklo ČSSR tak si každy vybavil Tatrovku, Zetor, tramvaje, vyborne hokejove reprezentanty, sem tam nějakeho československeho sportovce – Zatopka, Časlavskou, Masopusta, Panenku.
Dneskaj když se řekne ČR tak si každy představi Volkswagen, Hyundai, sem tam nějake sportovni internacijonaly, kteři jednou za rok přijedu z ciziny a reprezentuji ČR a toho zrzaveho alkoholika co ma bystu v Kongresu.
Myslíte, že to tak opravdu bylo?
Podívejte se do světa, ve kterych zemích si vybaví ty Zetory, Škodovky, Tatry, tramvaje …ve kterých městech na západ od ČSSR ty tramvaje jezdily? A nepočítejte NDR, ta patřila do stejného bloku.
…sportovci…ti jsou celkem k ničemu…zábava pro ty, které to baví…by jste se divil kolik sportovních fanoušků zná třeba Kvitovou, Čecha, Zahrobskou-Strachovou, Nedvěda, Jágra….a další a další podle toho, jaký sport ten člověk má rád…
Mimochodem, víte třeba o tom, že Skoda-transportation nyní bude vyrábět lokomotivy pro německé dráhy?
Sudruhu Dejvide,
to je takova otazka. Těžko je mohli znat v zapadnich zemich, když Zapad vyhlasil ekonomicky bojkot a spustil Železnou oponu. To je podobne jak kdybyste dnes kritizoval Rusko po zavedeni zapadnich sankci že nevyvaži sve zbraně, obili na Zapad.
S tim se laskavě nechtě vyfotit. Před nastoupenou jednotkou stejnych osvicencu jak jste vy.
Západ žádnou oponu nespustil!
Tu jsme udělali my, tedy naší soudruzi aby z toho ráje lidé nikam neutíkala.
A ten vývoz…viz kus výše, to víte, že byl, ale jen něčeho, po čem byla poptávka, ale to asi nepochopite.
Sudruhu tobě termit politicky motivovane ekonomicke sankce (stači se podivat dneskaj na Donču Kušniře) škoda vysvětlovat.
Jenže západ proti nám žádné sankce nevyhlásil.
To bychom jinak ani to sklo nevyvezli
Jestli na něco mohlo existovat vývozní embargo směr východ, mohly to být některé specifické technologie, stejně jako se to běžné dělá i dnes, a nebo zbraně a zbrojní systémy.
Jenže problém je v tom, ze ČSSR neměla co tomu západu nabídnout.
Podívejte se, kolik tady bylo před nástupem komunistů výrobců aut, motocyklů, a co z toho udělali soudruzi.
Jonasi,
kdyby to tehdy vzali do ruky lidé typu p. Signeura, vsaďte se, že by na Západ vyváželi i (taky nebo dokon ce) to, po čem NEBYLA poptávka.
V jejich snech to tak funguje, proč by to nešlo v reálu, že?
Tak teď jste mne fakt rozesmála… díky…pobavit umíte, to je asi tak vše.
Snad víte , že zápaní agenti a jejich domácí poskoci zavraždili v 50. letech u nás cca 600 lidí ? Slyšel jsem to nedávno na ČT 1 , tak tomu snad budete věřit ??!!
Opravdu? A kde jste to tam slyšel?
Máte na to nějaký odkaz? Kdo to říkal?
Tenhle nesmysl nám neříkala ani soudružka učitelka v občanské vychove!
“yntelygente”
už víš jak je to s pálením???
ach jo
Ano, za chvíli nastane čas pálení čarodějnic…jestli chcete, pokusím se vám zjistit přesné datum, ona je zatím zima a tato kratochvíle bývá spojena s oslavou příchodu jara…ale občas, když to nevychází datumove tak se to nechává na nejbližší sobotu.
Mimochodem…jak ten vás štěk souvisí s důkazy ohledně jakéhosi cehosi, co tvrdí Bolek a Lolek?
hp
Vynikající článek ! ! !
Krásně popsáno.
Clanek je hodne mimo realitu. Lhat sam sobe a psat clanky je opravdu spatny napad.
Nesouhlasím.
A v čem je článek mimo realitu?
Článek není mimo realitu,ale neříká všechno.Věnuje se jen vybraným jevům.
To pište Olafovi, ne mne, ten tvrdí že je článek mimo realitu.
Ale to jste vy taky.
Co je to zas za blábol Petře Závladský? Jaký měla reoublika dluh na konci socializmu (1989) a jaký má dnes. To vypovídá o všem! Tak co zničili soudruzi?
Ohromný, jenom o tom lidi nevěděli. Říkalo se tomu “druhotná platební neschopnost”!
Dnes není divu, když většinu času si lidé, co se jim stýská po bolševicích, volí socany!
Jakýkoliv socan umí jenom krást a prožírat ukradené. jestli to dnes dělá daněmi nebo kdysi zrovna celou republiku ukradl, je jedno!
Všichni socialisté jsou neschopní a navíc zloději!
Já bych řekla, že socialisté jsou všehoschopní zloději!
Těch dnešních 4 biliony státního dluhu je co ??
Co zničili bolševici?
– naše postavení mezi předními státy světa
– naši morálku atd…
Kapuni po Hadraku slibili dohnat Dojčland a Osterajch. A kde jzme nyni po 30-ti letech budovani šťastnych kapitalistyckych zitřku.? Všechno co mělo nějakou cenu rozprodane, vysavani cizinou, zadluženi, v POSTAVENI ROZVOJOVE ZEMĚ.
Já
Ne že bych byl stím, co zde po 30ti letech je, spokojenej. Nicméně, nebyl tento článek o tobě?!
Ty rozprodaná ceno…
K tomu co “doje**li” komunyste jsem se vyjadřil již na jinych mistech v teto diskuzi.
O tom státním dluhů třeba zde – https://petrcech.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=284881
Mimochodem, sám Zeman, někdy kolem roku 1993 souhlasil s tehdejší vládou ODS v tom, že tu zůstal vnitřní dluh v řádech stovek miliard korun díky neinvesticim komunistů do infrastruktury, a to ne jen té dopravní, ale i podnikové.
A pak, a byl to zase Zeman, který odpustil Rusku jeho dluh vůči ČR, čímž stát zase připravil o peníze…
Jak vznikly dluhy Ruska u České republiky a Slovenska?Nedávno navštívil ruský ministr zahraničí Igor Ivanov Českou republiku a mimo jiné se projednávala otázka dluhů. V této souvislosti jsme požádali profesora Vladena Krivošejeva, aby nám osvětlil otázku, jak vznikly dluhy Ruska u ČR a SR.Sovětský svaz byl štědrý na úvěrování svých politických partnerů – jejich celkový dluh vůči SSSR dosáhl koncem 90. let hodnoty 140 miliard dolarů. Jak došlo k tomu, že samotný SSSR se stal dlužníkem řady východoevropských států, jejichž ekonomický potenciál byl nesrovnatelný s jeho gigantickým hospodářstvím a finanční silou? Je třeba vysvětlit tuto paradoxní situaci tím spíše, že dluh bývalého Sovětského svazu nyní přešel na Rusko.Za existence socialistického tábora byl obchod mezi členskými státy udržován na základě vyvážené výměny. Sovětský stát pozorně sledoval, aby saldo obchodní bilance minimalizovalo aktiva ve prospěch SSSR – od 1,5 do 6 % obchodního obratu. To tvoří nyní rozdíl mezi dovozem a vývozem těchto zemí do Ruska. ČR např. prodává do Ruska 3-4krát méně než nakupuje, Slovensko až 12krát. Dříve, když existovala RVHP, k takovým rozdílům v obchodě pochopitelně nedocházelo.Koordinace národohospodářských plánů, které každoročně připravovaly Státní plánovací komise SSSR a Československa (a všechny ostatní socialistické státy) vycházely z hospodářských potřeb v kvantitativním vyjádření – tj. v kusech, tunách, metrech. Poté se prováděl přepočet objemu dodávek na konkrétní ceny. Pokud docházelo k výrazné nerovnováze, byly pak znovu prověřovány smluvní ceny, což ve finančním vyjádření znamenalo snížení nerovnováhy.O snížení objemu dodávek kvůli dosažení vyvážené výměny nemohlo být ani řeči! Pro Československo, které vyváželo do SSSR převážně zboží, které se velmi obtížně prodávalo na světových trzích za »tvrdou« valutu, by to znamenalo pokles výroby, což je v socialistickém hospodářství nepřípustné. Na druhé straně snížení dodávek ze SSSR, jednalo se převážně o suroviny a energii, což je »valutové zboží« (až 70 % objemu všech dodávek), by také vedlo ke snížení výrobních programů v Československu, což by bylo rovněž nepřijatelné.Ještě v 70. letech, když došlo k prudkému růstu cen za energii, jíž Československo nemohlo zcela pokrýt odpovídajícím zvýšením dodávek, Rusko souhlasilo s umělým zvýšením cen československých výrobků. Striktně řečeno, Státní plánovací komise SSSR se tehdy rozhodla zalhat ÚV KSSS, jež přísně hlídal rovnováhu dodávek. Aparát ÚV byl »neoficiálně« informován o takovémto způsobu vyrovnání rozpočtů, ale nahlas se o tom nemluvilo a pohlíželo na takovouto praxi skrz prsty. Sovětské vedení chápalo, že při přirozené výměně ceny ekonomický význam nemají, a jsou jen ideologií »vyvážených vztahů«.Po snížení světových cen za energii nebyly ceny na československý dovoz sníženy, a proto Československu narůstala aktiva. To také nikoho zvlášť nezajímalo do okamžiku, kdy státy RVHP přešly na tržní vztahy. Teprve v prosinci 1990, když došlo na vzájemné vyúčtování v »tvrdé měně«, »vyskočila« suma 1,533 miliardy dolarů. Přičemž českoslovenští a sovětští úředníci tehdy doslova zapomněli na její původ – o umělém »vyšroubování« cen za československé výrobky. A k tomu ještě přepočty virtuálního »převoditelného rublu«, jímž se platilo uvnitř RVHP, na reálný dolar byl stanoven prostě směšný kurz: 1 převoditelný rubl se rovnal 1 americkému dolaru, ve skutečnosti byla tehdy kupní hodnota rublu 3-4x menší.Je třeba si také uvědomit, že Československo obchodovalo se Západem za ceny, které odpovídaly světovým, a se Sovětským svazem za ceny 40-50procentní, v některých případech několikrát převyšující průměrné světové. Tak československé kovoobráběcí stroje pro SSSR byly 2,9krát dražší než pro Západ, hydraulika – 3,69krát, zdravotní technika – 3,4krát, nákladní automobily – 2,3krát, trolejbusy,- 1,9krát dražší. Sovětský svaz s těmito cenami souhlasil, aby si udržel svého partnera v socialistickém táboře.K tomu ještě doplním, že mezi SSSR a jeho partnery v RVHP existovala smlouva, podle níž se ceny za energii vypočítávají jako průměr za posledních pět let. V roce 1989 na vrub rozdílu světových a smluvních cen za dovoz energie ze SSSR Československo získalo 11-12 miliard korun neboli 0,6-0,7 miliardy dolarů.Takovým způsobem, kvůli deformaci cenových vzájemných vztahů v obchodě s Československem, SSSR přeplatil československé zboží a za energii přišel v roce 1989 kolem jedné miliardy dolarů.Někteří ekonomové říkají, že Československo dodávalo SSSR uranovou rudu a tím kompenzovalo ztráty způsobené deformací cen za strojírenskou a jinou produkci. Je třeba podotknout, že Sovětský svaz neměl potřebu tuto rudu dovážet, protože měl vlastní a mnohem levnější. SSSR nakupoval od Československa uranovou rudu především s přihlédnutím k politickému hledisku, nikoli ekonomickému. Cena za tuto rudu byla podstatně vyšší než světová kvůli drahé těžbě, protože je ruda ve velké hloubce. A kromě toho SSSR prakticky bezmezně přijímal k uskladnění radioaktivní odpad z Československa.Již dlouho neexistuje ani SSSR, ani socialistické společenství, ale Rusko dosud nese břímě sovětského dluhu – a pokračuje ve splácení za dřívější ekonomické deformace, tak příznačné pro tehdejší »socialistický tábor«.
No jo…plánovací komise…ta to naplánovala tak, že na některé výrobky vznikaly pořadníky, ale jinak OK.
Mohl jste to napsat jednoduše. Že věříte v socialismus, nebo ještě víc komunismus…kdy mají všichni stejně ….stejně díky tomu, že nemají nic.
Vy jste za totáče nic neměl ? Kdo byli ty statisíce pěkně napapaných a oblečených lidí , které zvonili klíčky od bytů , aut , chat , chalup v 89. na Letné ????
Na co třeba v roce 1985 byly pořadníky ??Na auta už minimálně 10 let ne !!
Bolku, kde jsi? Osvětli tomu trumbulinovi co napsal nahoře ten canc, jak komunisti zničili všechno na co sahli. Se asi ty jaderky, přehrady, byty, ktere slouži dodnes postavily samy. Plna zaměstnanost a teměř uplna soběstačnost v potravinach, ekektrotechnice, dopravnim strojirenstvi , vyrobě obranneho materijalu, vyrobě drogistickeho zboži a kosmetiky, textilu, obuvi atd. to je asi pro toho myšlenkoveho Dynosaura buřt.
To dneskaj dělaju kapuni všechno spravně. Všechno co jzme kdysik vyvaželi musime dnes dovažet, jsme plně zavisli na cizině. V připadě krize, kdy se koruna diky spekulantum zhroutila, ustal mezinarodni obchod s ČR – tež by to mohlo byt dusledkem politickych sankci či vydirani, ktere je dneskaj pro staty ktere neplni otrocky nařizene povinnosti – by obyvatele ČR lezli po stromech a žrali kuru. Stačilo by tak jak v Řecku obstavit učty, anebo zastavit praci v “českych” automobilkach. Anebo saknkcijonovat neposlušnou zemi zakazem obchodu a zastavenim dovozu potravin.
To kaputalizmus doje*al všechno na co šahnul. Podivejte se do světa. trumpety. Všude same dluhy, 1% si přivlastňuje cely svět a zbytek zblbly filmovymi trillery, sci fi a mejnstrimem se placati odnikud nikam. Valky v “nepřizpusobivych” kolonyjich rostou jak houby po dešti, same vyhrožovani, ultimata, vyhružky – obchodni i politicke zavaděni špiclovani o jakem se komunardum ani ve snech nezdálo. A nyni přišli kapitalističti inženyři a jejich užitečni Seroši s Barnettovym a Kallergiho planem na rozbiti zapadni civilizace s pomoci musulmanske invaze. To ma byt prostředek velkokapuňu k zavedeni jejich vymodlenemu arbitražnimu, nadstatnimu nedemokratickemu (nevolenemu) NWO. Skrze řizeny chaos zavest totalitu globalnich kapitalistu – 1% největšich vševlastniku, kteři si po jeho demontaži zprivatizuji i socijalni system a veřejne služby – penězovody na ktere doposud nedosahli a tak se je pokoušeji za pomoco lumpenproletaři zničit aby je pak mohli zprivatizovat.
….A to ještě stihli ekonomicky postavit na nohy a vybudovat cele Slovensko.
Tak HLAVNĚ nás nenutili vzdát se písemně suverenity.
K tomu nás donutili až v Lisabonu.
Dneska jsme nesvéprávní otroci,naše “zákony si můžeme nabouchat do kecek,platěj JENOM ty v Bruseli.
Pane Závladský, doporučuji studovat fakta o stalinově řízení ruska…v Číně to udělali…..a rozšíří se Vám obzor…
Každej vidí jen to, co chce, že? A co ty hromady mrtvol?
Nevědomý, zašpuntovaný jedinče, existuje věda, které se říká historie. A ta je nástrojem moci. A prostředníctvím tohoto nástroje jsou zaplňovány prázdné prostory v místech, kde by měl být mozek. Ale jak sám můžeš potvrdit, nebolí to. Co se týká ruské-sovětské-ruské historie. Aktuálně je období, kdy jsou všechny historické prameny dostupny všem badatelům, bez rozdílu. A fakta ukazují zcela jiný obraz, než vtloukli tobě do hlavy. Ty stamiliony a miliony mrtvých, vzešlých z pera Solženicyna, co se týče počtu jsou zcela jiné a rovněž tak okolnosti proč lidé umírali, neodpovídají tomu, co jako poslušný papoušek omíláš heslovitě dokolečka dokola.
Cože? To co mně komouši vtloukali do hlavy (nikdo jiný!), není pravda?
Vidím, že komouši ve lhaní vasazují druhou kosmickou, že?!
Nojo,
tentokrát byste měl Libora naopak pochválit za upřímnost.
“Každej vidí jen to, co chce”. – Včetně těch “hromad mrtvol”. Kde chce, tam je vidí, kde nechce …..
Někdy když čtu blaboly Liborku a ruznych historiku si řikam. Kura kdo vlastně bojoval v Rude armadě, když Stalin vymordoval veškerou mužwekou populaci v CCCP? Jak to že Rusove již davno nevymřeli?
Jak je totok vubec možne?
To je teda síla, lhát, jako ty!
Běž se podívat do Ruska, téměř v každé rodině někdo chybí. Byli to Marťani, že, Stalin nééé…
No to je jasne že chybi ty Hujere. Vždyť prošli dvěmi světovymi valkami a zapadni intervenci. Tež zapadnim embargem, když Zapad požadoval za dodavky technologiji a strojirenskych celku ne platbu ve zlatě ale v obili. V době, kdy v CCCP byla neuroda.
Bodejť by nechyběl. Ve WW2 nesli největši valečne oběti. Ale kdyby Stalin ještě navrch vymordoval 60 či kolik milijonu Rusu, předevšim mužu, tak by dneskaj v Rusku nebyla žadna mužska populace. S takovymi kecy jděte laskavě do pudele.
..v každé rodině někdo chybí…no to si ti rusové dovolili hodně, že…mysliteli
Janino,měla byste si přečíst Doba z druhé ruky od Světlany Alexijevičové…
Tam vypovídají obyčejní lidé,RŮZNÝCH názorů.
Z té knížky si člověk může udělat obrázek o současném Rusku.
Za kapitalizmem je mrtvol daleko víc a pořád přibývají , podívejte se jen na historii USA !!
No jistěééé, psali o tom ti “vědci”
v té knížce pro fanatický bolševiky…
Dejte si do vyhledavače ” zločiny USA ” , číst zřejmě umíte !!
A co zločiny komunismu?
Každá velmoc vznikla na hromadách mrtvol , ať už to byo SSSR nebo USA , Francie Británie , atd. !Já vůbec zločiny komunizmu nepopírám , ,ale kapitalistické zločiny jsou ještě horší a navíc pořád pokračují ! Bezdomovci , rozkradený stát , neustálé války , miliony migrantů , rostoucí dluhy, atd. !
Jaký rozkradeny stát?
Vy asi vůbec nemáte představu, co jsou základní úlohy státu.
Bezdomovci byli, jsou a budou, většinou je to i vinna těch lidí, že skončí na ulici.
My nic, my muzikanti!
rychlé shrnutí:bordel začal vyhnáním z Ráje a pak přes nedůležité dějinné události(království,říše,války,revoluce,režimy a ideologie) pokračujeme ke kolapsu . Jediná významná událost- je úspěšně splněná mise Krista Ježíše,čímž mají jistou naději ti co v Něho uvěřili a čekají na Něho.
Bez podílu cizího kapitálu, jen z domácích zdrojů a s omezenou zahraniční pomocí, při úplném vypořádání se se znárodněnými zahraničními majiteli po Únoru´48, při spuštěné Železné oponě a mezinárodní blokádě, bez vrácení celého zlatého pokladu a nesplacených válečných reparacích se československým dělníkům, zemědělcům, vědcům, inženýrům, zaměstnancům i intelektuálům podařilo při udržení slušné životní úrovně a životních jistot naprosté většiny občanů vybudovat: 4 atomové, 23 tepelných a 26 vodních elektráren, téměř 400 km dálnic, elektrifikovat železniční tratě, postavit hutní, strojírenské, chemické, potravinářské a jiné podniky a továrny, zmodernizovat zemědělská družstva a dosáhnou téměř 100% soběstačnosti v základních komoditách, provozovat flotilu námořních lodí, položit stovky a tisíce kilometrů energovodů, plynovodů a ropovodů, zavést zcela nové výroby niklu, hliníku a umělých hmot, postavit a provozovat jesle, školky, školy, odborná učiliště, polikliniky, nemocnice, kulturní a společenské domy, sportovní stadiony, rekreační střediska. Od základu bylo území republiky pokryto TV signálem, ne sice ideálně, ale přesto se udržovaly kulturní a historické památky, podporovaly se divadelní a umělecké soubory a soubory lidové tvořivosti. Vybudovala se podstatná část pražského metra s 38 stanicemi, obrovské prostředky se vynakládaly na industrializaci zaostalého Slovenska. Postavily se stovky obytných sídlišť s 200.000 panelových domů a 1.200.000 byty, což představuje 55% všech bytů a 30% veškerého bytového fondu. Dekrety na tyto byty se předávaly rodinám většinou bezplatně. Ve zbrani byla udržována 200 tisícová armáda v mnoha desítkách vojenských útvarů, 16 výcvikových prostorech s 407 bojovými letadly, 101 vrtulníkem, 4.585 tanky, 4.900 obrněnými transportéry a BVP, 3.445 děly a raketomety a 77 zařízeními odpalovaní raket. Pro případ války a v rámci Civilní obrany byly vybudovány objekty, které by dnes bylo naprosto nemožné postavit. A ještě zbylo dost prostředků pro zahraniční pomoc rozvojovým zemím. Nízké platy byly vyváženy dotovanými cenami potravin, bydlení, hromadné dopravy, lékařské péče, kultury, umění, sportu a mnoha jiného. V roce 1989 měla SBČs k dispozici 105 tun měnového zlata v hodnotě 15 – 17 miliard Kčs, hotovost ve výši 85 mld. Kčs a žádné vnitřní dluhy. Státní dluh činil pouhých 24,2 mld. Kčs, v roce 1993 již 158,8 miliard a letos astronomických 4 biliony Kč! Ani za tisíc let se nepodaří ho splatit. Ne vše se dařilo, ne všechno se dělalo správně, ne všeho bylo vždycky dost, také jsme nebyli se vším spokojeni a také jsme si zanadávali.
Nekopíruje se sem ten blábol nějak často?!
Můžete napsat , co na tom není pravda ??
V tomto podání všechno! Pokud by to bylo tak, že lidi uměli (naučili se v kapitalismu) a komouši jim milostivě dovolili, aby dělali – to by byla jiná.
Libor mas skveli smysl pro humor a nebo vehementne lzes sam sobe :-D
Já komunismus zažil, mě neoblbnete, bolševici…
My taky. Nás neoblbneš!
jestlipak von si nemyslí, že brouzdá na nějakém kinderwebu
Komunisti přece všechny schopné lidi zavřeli nebo rovnou popravili , zavřeli školy , učňáky , atd !!
i když je to pravda,tak se stejně jelo na dluh budoucích generací a dřív nebo později by to dopadlo katastrofou,kterou to ted dopadne,nebot máme zrychlený vývoj hrdé a technologicky vyspělé civilizace
Můžete vysvětlit jak se za komunistů jelo na dluh budoucích generací ??
především ekologie a morální demolice
nikdo nebyl za nic zodpovědný,viděl jsem na vlastní oči jak se společnost mění v ožralý zloděje,mladí stejně jako dnes žili jen pro zábavu a o nic se nezajímali,řeky plný špíny,pole plný chemie-ano stejně jako dnes,byli věci které ženou všechny lidské systémy do katastrofy,některej systém jde rychleji-druhej pomalu,ale zkáza je zaručená,člověk jen člověk
Nejspíš píšete o dnešní době ??
400 km dálnic, za 40 let…tím se jako chcete chlubit…postavit tak málo v době, kdy jste se nestarali o nějaké výkupy pozemku?
Elektrárnami se chlubite…a to si myslíte, že jinak by se nestavěly? Ale to víte že by se stavěly…a možná dokonce s lepším spálením onoho uhlí.
Vy si vůbec myslíte, že by se tady nebýt vasi KSČ nic nedělo …ale naopak, dělo, a možná rychleji a lépe, “ekologicteji” než to prováděli vasi soudruzi.
Vy tady pořád píšete , že se za totáče nic neudělalo , jinak bych to sem nedával !! A představte si , že by to dnes musel postavit současný kapitalistický stát ? Jak by asi vypadal státní dluh a životní úroveň ??
na puču
Jaký má státní dluh vliv na životní uroven? Se podívejte na takové Lucembursko, nejzadluženějším stát na hlavu!
Vy si opravdu myslíte, že kdyby tu nebyli soudruzi, že se nic nepostaví? Že si to myslíte? Nebo jste o tom nesmyslu přesvědčen?
Takže proč si stát nepůjčí ještě ví , abychom byli konečně na úrovni Německa ??!!
Vy jste fakt blázen.
Každý jeden člověk je zodpovědný za svou životní úroveň. Nikoli stát! Chápete to?
Stát je ten nejhorší hospodář se svěřenými prostředky. Posledních 70 let je toho důkazem a to všude. Až na pár malých výjimek, jsou všechny státy zadlužené, buď v itrne, nebo do zahraničí, vyjde to na stejno.
Nejhorší na tom je, že takto stát vlastně i oblbuje lidí, aby žili na dluh.
A u vás se mu to oblbování daří na 1*. A ani nemusíte mít dluhy.
Proto loni zkrachovalo v Německu asi 15 tisíc soukromých firem ??Vy si představujete , že místo státu tu budou vládnout rodové kmeny vedené náčelníky s vlastními vojsky ? Bez státu vám žádný kapitalizmus fungovat nebude , nekonec většinu peněz mají kapitalisti ze státních zakázek !!
A to číslo máte odkud? Taky z ČT?
A kolik firem vzniklo? O kolik se třeba zvýšila nezaměstnanost?
já vím,že komouši jsou dobytek a že dál pokračují s jinejma heslama vstříc do devastace,ale to nechci rozebírat,stejně vždy bude skupina lidí co jim věří,nevěří,je jim vše jedno,.Jsem nostalgik,což asi není dobrý,ale když si vzpomenu na fronty na kakao,jak nikdo nikam nepospíchal,na Tatru na bovden i s trajlerem,kolo Eska,Merkur,autodráha ITES,bunkr pod schodama u paneláků,bludiště s balíků slámy,po silnici na Prahu projelo za den 100 aut-dnes 100tisíc,čundry a stavění stanu v rezervacích aniž by se něco dělo.Je to vůně mládí a dětství- i když byli u moci svině,ale zdálo se,že nebyly tak svinský jako ti dnešní svině,ale to už je jedno-hlavně že jsme blíž k vysvobození Pánem Kristem
Systém byl “socializmus”, že ho vedli Komunisté a ti, kteří byli “u Komunistů” je jiná,Ale čistá pravda:Co za 30 let vybudovali tito “demokraté”?Jeden jediný příklad!Nic!Ani D1 nejsou schopni opravit a do jiných dálnic cpali pneumatiky a skládku!!Jen žijí z toho, co se vybudovalo za socíku a vedou to do sraček!Ještě bude horko, nebojte.Živí parazity a podporují cizáky, zničí celou zemi!!A to mě vadí nejvíc!
Ne že bych nějak zvlášť obdivoval komunisty – podstatnou část své éry těžili z toho, co vybudovala první republika (a Hitler, pokud se to za 2.WW nestihlo rozmlátit). Ano, metro sice postavili, ale dojebali.
Rozumíme si? Dojebali, ale i postavili.
Zatímco současná anovláda pouze dojebává. 10 km dálnice staví 5 let. A abych nekřivdil, prostě to zařizuje – vidíte všichni, doufám, ten cvrkot! Třeba těch nových úřednických míst, zákonů a vyhlášek!
Na to se komunisti nikdy nezmohli, to dá rozum.
Nejsou náhodou ANO bolševici? Co se opíraj o jiný bolševický frakce? (KSČM, ČSSD) To byla Velká sametová “revoluce”, že?!
Ovšemže to jsou bolševici. Někteří z nich jsou současně komunisty (bývalými, pokud vůbec lze být “bývalým komunistou”) z minulé éry.
Pamatujeme si ještě na kdysi tak oblíbenou nadávku – oportunista?
Kdyř mluvíme a nadáváme (oprávněně) na komunismus, měli bychom rozlišovat dvě věci:
1. komunistickou ideologii
2. morální kvalitu osob, které jsou hotovy přihlásit se účelově kdykoli k čemukoli, co jim přinese nějaký prospěch
Ačkoli je obojí špatné, je nezbytné mezi tím rozlišovat.
To první je dneska směšné a (téměř) nikdo to už nebere vážně.
To druhé je tady pořád. Je dobré vědět, že to druhé jako mimikry používá exaltované vystupování proti tomu prvnímu
Na stáž!
Obávám se, že na pochopení vámi psaného Liborův ptačí mozeček nepostačí.
Na “rudém náboženství” (které jista absolvoval s vyznamenáním) se to jistě neučilo a jiné mantry nastudované nemá.
Kdoví kolik má poschovávaných rudých knížek a po večerech je chodí tajně hladit.
PO, SSM,ROH,KSC,Sedy pas do Jugoslavie a socialistickyho tabora a Zeleny pas do imperialistickych zemi.Jenom zeleny pas zustal a na nej muzes jet kam chces ale pokud na to mas,jinak ses tam na tom vysnenym zapade, furt za zebraka,tzv,Tschechysch- Ostblock.
Jo, ono to v tom korporátním fašismu není jednoduché! Holt, vybíráme si blbě a necháváme se ojeb.vat! Vzpomínáte, jak se v Japonsku před pár lety propadla komunikace? Lochňa jak Brno…za týden to bylo opravené!!!! U nás se musí nejdříve vše zkomplikovat výběrovkou tak, aby z toho vyšla vítězně nějaká firma, ta pak lije peníze do politiků a ouřadů a bůhvíkohoještě! Ale mne už nic nepřekvapuje – od té doby, co jeden expert prohlásil, že zvlněná nová komunikace se časem ujezdí! To, pokud se nemýlím, netvrdili ani za komančů!
Bez podílu cizího kapitálu, jen z domácích zdrojů a s omezenou zahraniční pomocí, při úplném vypořádání se se znárodněnými zahraničními majiteli po Únoru´48, při spuštěné Železné oponě a mezinárodní blokádě, bez vrácení celého zlatého pokladu a nesplacených válečných reparacích se československým dělníkům, zemědělcům, vědcům, inženýrům, zaměstnancům i intelektuálům podařilo při udržení slušné životní úrovně a životních jistot naprosté většiny občanů vybudovat: 4 atomové, 23 tepelných a 26 vodních elektráren, téměř 400 km dálnic, elektrifikovat železniční tratě, postavit hutní, strojírenské, chemické, potravinářské a jiné podniky a továrny, zmodernizovat zemědělská družstva a dosáhnou téměř 100% soběstačnosti v základních komoditách, provozovat flotilu námořních lodí, položit stovky a tisíce kilometrů energovodů, plynovodů a ropovodů, zavést zcela nové výroby niklu, hliníku a umělých hmot, postavit a provozovat jesle, školky, školy, odborná učiliště, polikliniky, nemocnice, kulturní a společenské domy, sportovní stadiony, rekreační střediska. Od základu bylo území republiky pokryto TV signálem, ne sice ideálně, ale přesto se udržovaly kulturní a historické památky, podporovaly se divadelní a umělecké soubory a soubory lidové tvořivosti. Vybudovala se podstatná část pražského metra s 38 stanicemi, obrovské prostředky se vynakládaly na industrializaci zaostalého Slovenska. Postavily se stovky obytných sídlišť s 200.000 panelových domů a 1.200.000 byty, což představuje 55% všech bytů a 30% veškerého bytového fondu. Dekrety na tyto byty se předávaly rodinám bezplatně. Ve zbrani byla udržována 200 tisícová armáda v mnoha desítkách vojenských útvarů, 16 výcvikových prostorech s 407 bojovými letadly, 101 vrtulníkem, 4.585 tanky, 4.900 obrněnými transportéry a BVP, 3.445 děly a raketomety a 77 zařízeními odpalovaní raket. Pro případ války a v rámci Civilní obrany byly vybudovány objekty, které by dnes bylo naprosto nemožné postavit. A ještě zbylo dost prostředků pro zahraniční pomoc rozvojovým zemím. Nízké platy byly vyváženy dotovanými cenami potravin, bydlení, hromadné dopravy, lékařské péče, kultury, umění, sportu a mnoha jiného. V roce 1989 měla SBČs k dispozici 105 tun měnového zlata v hodnotě 15 – 17 miliard Kčs, hotovost ve výši 85 mld. Kčs a žádné vnitřní dluhy. Státní dluh činil pouhých 24,2 mld. Kčs, v roce 1993 již 158,8 miliard a letos astronomických 4 biliony Kč! Ani za tisíc let se nepodaří ho splatit. Ne vše se dařilo, ne všechno se dělalo správně, ne všeho bylo vždycky dost, také jsme nebyli se vším spokojeni a také jsme si zanadávali.
nechápu tyhle blbodemagogické výkřiky v době, kdy máme mnohem horší starosti, na co sáhli soudruzi to zničili? a soudruzi po roce 1989 to dorazili, co trvalo rudým soudruhům 40 let to dokázali modří soudruzi zprznit za polovinu času
Opravdu?
A jen tak, jak je možné, že za těch 30 let jsou najednou opravena veškerá historická centra měst, nikde nepadá omítka jako kdysi, aby se chodilo pod těmi dřevěnými “stříškami”.
Jak je možné, že ti původní majitelé, kterým se tyto nemovitosti vrátili je opravili (někteří sami za své, jiní, věda že na to nemají prodali tomu, kdo se postará)?
Zase se nepostavila sídliště s 1 200 000 byty , ani elektrárny , ani přehrady ,ani nemocnice , školy , polikliniky , atd . !!
Opravdu?
Vyjmenujte některá.
Já tvrdim, že se nic nepostavilo?
Ano, pravda, sídliště se stavět přestala, začala normální bytová výstavba, a to jak rodine domy, tak obytné (jen je to zvláštní…všichni odborníci mluví, jak vymirame…a při tom musíme stavět domy a byty….).
Nevím kde se postavila jaká nová nemocnice….ale celkem pravidelně jsou k dispozici jak se otevřel tůní jinde ve FN modernizovaný pavilon, pokoje 1-3 lůžkové (ne po 5 a více), nejmodernější vybavení…(aha…to je taky nic).
Elektrárny…upřímně…na co, když se skoro každý rok dovídáme, že díky moderním technologiím poklesla spotřeba elektřiny…to by asi nemělo logiku (mohl bych sem počítat solární a větrné….ale nebudu…solární jsou u nás na nic a větrné v podstatě taky).
Školy stačilo rekonstruovat, sama víte, že ubylo děti…mimochodem, díky stavbě azbestových škol byly některé ty rekonstrukce docela dost drahé…
Bolek napsal – přehrady, elektrárny,, nemocnice, školy, polikliniky – vy na to skepticky: Opravdu?
A nakonec – jistě nechtěneě – viz níže – – přiznáte, že má pravdu..
A zároveň přiznáváte, že ty přehrady, elektrárny,, nemocnice, školy, polikliniky se za toho “socíku” skutečně postavily, takže ten nový režim je stavět nemusel a mohl se zabývat něčím jiným.
A neuspěje ani teorie, že to všechno bylo postaveno za 1.republiky, protože v tom případě by přece komunisté měli všechno “prožrat”, jak zní mantra mnohých, a přesto dotyčné stavby stojí dodnes.
Pane Signeure, co kdybyste používal mozek trochu racionálněji? Nešlo by to? Za zkoušku to stojí. Zkuste to.
Článku jsem sice dala hvězdičky,ale pan autor to vidí moc černobíle.
Některé občany ten hadrák poškodil a HODNĚ.
Do takové obce se potom vesele stěhují nepřizpůsobiví,láká je levné bydlení a příjemná jistota že nebudou ohroženi nabídkou pracovního místa.
Za totáče měl práci každý,ba dokonce musel pracovat.
Dneska se v Praze nebo v průmyslové oblasti čapne taky každÿ kdo chce a není líný.
Ale jsou i regiony kde práce OPRAVDU není a občan se přes noc stal občanem druhé kategorie.Hlady neumře,je na dafkach,ale pokud je to slušný člověk,cítí se jako podčlověk.
Stačí když v nějaké díře zbuchne poslední firma,ve které pracovala celá rodina.Pokud ta rodina nemá auto,tak se za prací prostě nedostane,ani kdyby chodila po hlavě a odstrkovala se ušima..V obcí nikdo nemá peníze, tudíž ani podnikání v jakékoli službě nemá šanci na úspěch.
Bydlení se nedá prodat,leda za zlomek ceny nějakému kšeftmanovi s bídou.
Za bolšána by se tohleto asi nestalo,bolšán byl sice blbej jako troky,ale přecijen uměl plánovat a ghéta připustil fakt jen výjimečně.
Shrnula bych to tak,že dnešní havloidní kavárnictvo se doopravdy zajímá jen o města, hlavně o Prahu a Brno.
A že na horšolidi se dneska každý zvysoka vyse®e.
A potom ještě ti havloidi drze hejkaj,že občané nevolej podle jejich gusta.
Ty vše, co vycitate, vycitejte dnešnímu socialistickému státu.
Nebo vy jste neslyšela o té novince, jak na vesnicích zanikají další malé prodejny, protože “stát” moudre navýšil minimální mzdu?
A podnikat…zkuste začít…ta hromada byrokracie co se na vás na začátku navalí je šílená, to odradí hodně lidí, co by rádi něco zkusili.
Stát je kapitalistický , nebo tu snad proběhlo nějaké znárodnění , to mi asi uniklo !
Davídku,OPOSMLOUVA!
Však oni si sosani s “demoblokem” vočička nevydloubou.
Je to jedna banda, hlavně se dohodnout na rozdělení koryt,to ostatní se vsákne
Čest výjimkàm,typu VK ml.
On je nějaký “demoblok” ve vládě?
Pokud vím, vládu tvoří ANO, ČSSD a “tiše” je podporuje KSČM…a tato koalice rozhodla, že se zvedne minimální mzda…a tak se stalo a tak na řadě dalších vesnic zanikají místní prodejny, ty prodejny, které přežily zavedení EET.
Nevím o tom, že by nějaký “demoblok” nebo koho tím myslíte, byl, vyjma výše jmenovaných vládních stran, pro zvyšování minimální mzdy.
Nebo další příklad.Chlapík(44) má nemocná záda, poškozené ploténky.Vykonává dobře placenou práci,spojenou ovšem s lehkým předklonem.
Začít brát morfium se mu zatím nechce,tak se každý den kroutí bolestí 8,5 hodiny jako pes.
Kroutí se bolestí,s páteří se nedá nic dělat,jen změnit zaměstnání.Jako specialista ví moc dobře,že by se mimo jeho obor za slušný peníz nechytil.
Doma má dvě školačky a manželku,která v home office už dneska vydělává víc než on…
Za bolšána by ho převedli někam do kanclu,kde by se postupně naučil jinou práci a měl i možnost služebního postupu.
Dneska!?!?!?
NIKDO si nevezme do firmy nedostatečně kvalifikovaného a ještě bez praxe.Ostatně ve věku 44 je u už dneska i starej.
Takový člověk asi nebude velebit systém jako pan autor.
Nebo by měl!?!?!?
Především – podle filozofa Signeura si za to všichni mohou sami!!!
Právěže HODNĚ lidí to prostě semlelo,aniž mohli cokoli ovlivnit.
Jenže horšolidi už jsou dneska každému šumák,dostanou dafki a ať se jdou klouzat.
Myslela jsem tím bílé bezdomovce.
Podle filozofa si zřejmě takový způsob živoda vybrali dobrovolně.
Cikorky jsou jiný případ. Ty pod mostem a v parku na lavičkách neuvidíme.
Je to spravedlivě rozděleno – bílý pod mostem, cikorka na úřadu pro dávky, statiskicky jsou na tom oba stejně. Máme se nejlépe v celé naší historii.
Podle filožofky Janiny za to může kdo?
Nejlepší hláška paní Novotné “Za bolšána by ho převedli někam do kanclu,kde by se postupně naučil jinou práci a měl i možnost služebního postupu.”
Neprevedli!!! Paní Novotná! Neprevedli!!! Protože na ten “Kancl” neměl skoku milá zlatá…navíc by tam mohl zabírat místo nějakému dírku z vedení místní stranické buňky. I za těch komunistů bylo potřeba mít urcite vzdělání (typ školy) na určitou činnost.
Ale v žádném případě by ho nevykopli pod most, chlapče. Nemachruj tady, když houby víš a houby jsi zažil.
Ono se z práce v případě výpovědi chodí pod most?
To je mi novinka…já myslel, že napřed se jde na úřad práce…pak případně na sociálku aby vám doplatila bydlení. A mezi tím si člověk hledá práci.
A pod mostem konci ti, kteří tam asi skončit měli. Pokud někdo začne kvůli ztrátě práce chlastá, nebo gemblit, tak si asi nic jiného nezaslouží. Mimo jiné to také krásné vypovídá o tom, jak asi fungovala rodina takového jedince. I když jsou případy, že pod mostem skončí i pan Inženýr, protože po roste začal chlastat a snaha rodiny mu pomoct mu natolik vadila, že šel raději pod most.
Proboha, řekněte už někdo Závladskému, že Brežněv umřel, SSSR se rozpadl a KSSS zrušili. On snad kvůli tomu ani nemůže usnout.
Tak jim jde o to, přesvědčit lidi aby nevolili komanče…
Já bych je nikdy nevolila, myšlenku komunismu považuji za zvrhlou…Ale když jsou dneska komanči ostře proti NATO,tak tleskám
Jak to řekl ten Číňan: Nezáleží jestli je kočka černá nebo bílá, hlavně když chytá myši.
V každé straně jsou hajzlové i slušní.Třeba Konečná z KSČM je mi sympatická.
S@ru na předsudky
Ten idiot neví, že dominantní světonázorová barikáda nevede mezi levicí a pravicí, ale mezi liberály a konzervativci.
Ten Idiot má tak minimálně 5x vyšší IQ než vy, pane Bouše.
Pokud bojuje s mrtvými brežněvovskými komunisty a dnešní západní židomarxisté ho nechávají v klidu, tak sorry jako, je to ukázkový idiot.
I takováhle cesta pomohla Západu k jeho “vyspělosti”.
Není to tak dávno – není to středověk.
https://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/92209/desiva-lidska-zoo-otevira-stare-rany-belgie-se-stale-vyrovnava-s-kolonialni-minulosti.html?utm_source=www.seznam.cz&QAT7q55IufgigCEK-Ll-VlrLl8uQA=denni-tisk
A jak to tedy bylo s lidskou zoo? Mezi lety 1884 a 85, kdy si evropské velmoci mezi sebou porcovaly Afriku, si pro sebe král Leopold II. uzmul Kongo bohaté na nerosty. Leopold II. obyvatelstvo zotročil, když muži nepřinesli z pralesů předepsané množství kaučuku, vojáci amputovali končetiny jejich dětem.
V roce 1897 nechal Leopold, který sám do Afriky v životě nevkročil, přivézt 267 Konžanů, aby se s nimi pochlubil na světové výstavě v Belgii. Byli vystaveni za plotem v „tradiční africké vesnici“, aby se jim bílí Belgičané vysmívali.
Když se Leopold II. dozvěděl, že Konžanům se dělá špatně ze sladkostí, které jim návštěvníci házejí za plot, nechal na jejich „výběhy“ umístit nápis „Nekrmte černé, krmí je organizátoři“.
Lidské zoologické zahrady nebyly výsadou Belgičanů…….Tato atrakce byla populární také v Londýně, kde byli černoši jednou uvázáni v řetězech.
V Americe roku 1906 v zoologické zahradě v Bronxu byl zavřený Konžan Ota Benga ve výběhu s opicemi. Až výstava Konžanů v roce 1958 byla vůbec poslední lidskou zoo v Evropě
Belgie byla nejhorší ze všech kolonizátorů.Byli to zrůdy a s jejich”vládou” se TĚŽCE vyrovnává Kongo ještě dneska.
I ten masakr ve Rwandě byl důsledkem sviňské vlády Belgičanů.Upřednostňovali pastevce Tutsie a nechali je aby ubližovali většinovým Hutuům.
A ti si to ve finále s Tutsii vyřídili pomocí mačet.
Není to symbolické že Brusel je v Belgii?
Brusel v Belgii – dobrý postřeh.
Opravdu?
A nemá to kořeny náhodou ještě hlouběji v minulosti? Království Rwanda vám asi nic neříká.
Taková jednoduchá otázka pro pány Valu, Jonase a i pro paní Janinu.
Když to tedy měli soudruzi mezi lety 1948-1989 všechno tak super, ekonomika v RVHP jela jak na drátkách, stavělo se kde co všechno, SSSR nám a dalším levně prodával suroviny, obchody byly plné všeho možného…
Jak je tedy možné, že potřebovali soudruzi vyvážet aspoň “něco” na ten západ, aby měli valuty?
Vždyť podle toho co tvrdíte, jsme obchodovat s tím prohnilym kapitalismem vůbec nepotřebovali?
Žádný stát nevyrábí všechno , v každém případě dnes dovážíme věci , které se za totáče u nás běžně vyráběly ! Potraviny se vozí přes celou Evropu !!
Pane Vala…ale vy jste někde výše psaly jak měla RVHP geniální plánovací komisi…takže si to vaše RVHP mohlo vystačit samo…navíc spřátelené tropické země jako Angola, Mozambik, Vietnam, Nikaragua…
Tak proč to vaší soudruzi potřebovaly ty valuty ze západu?
Tak jak to teda bylo?
Dnes se snad nic nedováží ??
Umíte odpovědět na otázku jinak, než otázkou?
A které věci docházíme, co se běžně vyráběly?
Valuty komousi potrebovali,pro spiony ktere meli na zapade,ambasady v tolika statech,CSplavba tolik lodi melo Ceskoslovensko take museli tankovat za valuty pohone hmoty ,Rakousku se vyplacely v 80letech reparace za znarodneny majetek,na dovoz elektroniky a aut, dovazely se tahace Volva pro CSAD na Tir a osobaky Cryslery pro rezniky a zelinare i na zasobeni zbozimTuzexu.
Za komousu jsem schanel motorovou pilu,v ceskym tuzexu ani nahodou,nekdo mi poradil zajed si na Slovensko do Tuzexu v Banske Bystrici ,tam meli v regale 20 Stilek jednu jsem si koupil za Bony a slouzila 15let.Jeste jsem klukum koupil Rifle, na ktere by si v ceskym Tuzexu stal frontu.Slovaci ti za Husaka byli dobre zasobemi,jakoz i severni morava mela vice zbozi diky kupni sile horniku a slevacu,ti mivali v Ostrave pekny prachy ale zivotni prostredi tam bylo katastrofalni i snich v zime padal cerny.
To je pravda že za Husáka bylo na Slovensku daleko lepší zboží a víc… Když jsem se pracovně dostala do Košic nebo do Žiliny,tak jsme si tam pěkně nakoupili.
Na trhu měli nádhernou zeleninu a v bufáčích tak dobrá a levná jídla,Koruna hadr
Fazolačka s uzeným že v ní stála lžíce a skopové,které se v Čechách snad ani neprodávalo.Ovšem,chtělo to servírovat na horkém talíři.
Jo a punčovou zmrzlinu s rozinkama,ta také v Čechách nebyla.
Jenže to nebylo kvůli Husákovi , ale kvůli české blbosti , Slováci nebyli tak podělaní a byli podnikavější !!V naší pobočce v Bratislavě spolupracovali s Japonci a bez problémů tam služebně jezdili !! Tady v Praze nikdo neměl zájem !!
Bylo to kvuli Husakovi a Bilakovi aj dalnica kvuli strategickym ucelum mela vest stredem Moravy z Brna na Hodonin a Trnavu, kde se mela u Trnavy krizit na Bratislavu, do Povazi a Nitru.Husak a jeho bratia naridili vest primo dalnici z Brna na Bratislavu.
Takovy to byl dacan komunisticky aj z Bilakem,ti nas tak nenavideli ve Slusovicach,ze ani pekne to nebylo. Vsude ve vlade prevazovali Slovaci,diky Strougalovi ze nas nesezrali.Jediny komouse ktere uznavam byl drivejsi presidenti Novotny a Svoboda a z tech pozdejsich komousu Strougal a Adamec.
Ale CSSR přece nepotřebovala nic dovážet že “západu”….přece ta plablnovaci komise RVHP byla tak geniální, že jsme byli soběstační….aspoň tak to tvrdí pan Vala.
A ti špioni …vždyť u nás byly ambasády kapitalistických státu….tak musely vyměňovat valuty aby tady mohly nakupovat, to přece mohlo stačit…
Chcete říci , že západ nic nedovážel z východu , nebo , že dnes nic nedovážíme ??
Dobře se vyhybate odpovědi.
Základní otázka byla, proč potřebovala ČSSR vyvážet na západ, když jsme vše uměli v tom RVHP naplánovat a podělit se o to, kdo co, čeho, kolik pro ostatní vyrobí.
O vsechno meli za komousu ze zapadu zajem,hlavne aby to bylo levne,ja na kamionu vozil i rybiz do Nemecka,plane svestky do Baskicka, ano plane trnky z krovin v trni, to na slovensku vykupovali a pak se to z mraziren v Hradisti exportovalo do Baskicka,tam se z toho vyrabi naramny likery s trkovym obsahem ale origos.Velky zajem byl o zidle z Tonetovky,to vite kvalitni drevo a remeslne zpracovani,stroje ZPS, boty farmarky ze Svitu, chlast od Jelinka.
Jen tak, aby bylo jasné, jak kvalitně se třeba vyráběly Škodovky
https://echo24.cz/a/i7KJ4/prisne-tajne-tri-ctvrtiny-skodovek-na-export-byly-reklamovany
Škodovkami jsem najel několik set tisíc kilometrů a nikdy mě nezklamaly !!
My podobně. A nebyla to Škodovka exportní.
Hahaha…největší výhoda Škodovek byla ta, že se daly opravit i na silnici…tedy pokud jste měl náhradní díly. Sehnat ty pitomý hadice kudy šlo chlazení nebylo zrovna lehký…palec zapalování taky tak.. a největší trapas byly gumky do stěrače…docela často vypadlo lanko zamykání zadních dveří…a nedej bože, když se někde popojíždělo…jediný auto který začalo vařit rychleji jak 120 byly Favority a Felicie.
Zase paušalizujete , s Favoritem jsem ujel 100 tisíc kilometrů a nikdy mě nezklamal ! Vy musíte být nějaký smolař , za totáče jste zřejmě trpěl , všechno bylo špatné , auto nejezdilo , možná, že na vás dokonce chtěli , abyste pracoval ??!
Nepausalizji, jen vím, co trápilo u těch 120 nás, bratra, a některé další známé co to auto měli.
A kdyby jste četl pozorně, tak by jste věděl, že se to naštěstí dalo opravit i na cestě…otec taky v kufru vozil speciální tašku, kde měl vše potřebné…stejně jako když jsme měli 100 a mnohokrát nás ta taška zachránila.
Zato dnes se nereklamuje nic. Co nevyrábíme, nemůžeme vyvážet a tedy ani následně reklamovat.
Pokud napíšete seznam toho, co vyvážíme, vězte tedy, že MY to nejsme.
A nečekám, že to pochopíte. Není to vaším zvykem.
A kdo to vyváží? To mi teda prozradte!
Naš česky Folkswagen a Hjundaj, Pernod Rikard, Salb….
Aha ..sakra…tak jak je to možné, že vývoz z ČR za rok 2018 dosáhl cca 4 bilionu Kč?
Vyvoz cizich “českych” firem zapomněl jste dodat. U těchto dat by se mělo vždycky uvadět, ktere z těch firem jsou skutečně česke – maji sidlo a odvadi daně v ČR a “naoptimalizuji” a nedotuje je česky stat. A nevyvadi zisky z ČR. To by pak ty čislička vypadala krapitek jinak.
Přečtěte si pořádně obchodní zákoník.
Každá firmax která chce podnikat na území ČR musí mít živnostenský list vydány příslušným úřadem, případně být registrovaná u příslušného obchodního soudu, musí mít nejméně IČO, od určitého obratu i DIČ, takže je registrovaná u FU v příslušném městě, dokonce tu má i daňovou povinnost (teda pokud ji zrovna nějaká socialistická vláda nedá daňové prázdniny).
Jediné firmy, ktere Český stát dotuje jsou státní firmy, nejlepším příkladem byly ČSA když je převzal Tvrdík (ČSSD), z firmy, která prosperovala udělal ztrátový podnik.
Ale možná bychom se shodli, že dotace jsou špatně…to asi ano, a to jakékoli dotace.
Ale notak pane Siňore. Co firmy se zehraničnim domicilem, firmy daňově optimalizujici učetnictvi přeshraničnimi kejkly. V ČR se vyrobek prakticky složi, venku mu daji visačku etc.. Co ruzne, pobidky, daňove prazdniny, budovani infrastruktury – silnic až k fabrikam ktere plati česky daňovy poplatnik, přispěvky na zaměstnace a pod..?
Ale no tak….vy neumíte číst, nebo nechápete…já výše psal, že jsem proti jakýmkoli dotacím, ale to se vám asi nehodí si přečíst.
A to, že firma působí ve více zemích…to je jako problém?
Proc dokonce české firmy které na to mají čas a prostředky zřizují svá “oficiální” sídla mimo ČR? No protože když tu možnost mám, tak prostě v daňovém pekle nebudu, a půjdu danit tam, kde jsou normální.
A jen tak mimochodem, i takováto firma tu nechá dost peněz, ono totiž je potřeba platit, plyn, vodu, elektřinu, daň z nemovitostí, opravy, uklidy, obnovu vybavení…samozřejmě i lidi, různé správní poplatky…školení…ono je toho i tak dost, co tady taková firma necha…a víte že by nechala i víc, kdyby tu nebylo to daňové peklo.
A z Británie vyváží cizí britské firmy, z Německa, cizí německé firmy…z Itálie cizí italské firmy….nakonec zjistíme, že všechny firmy jsou cizí…..jen ne někoho na zemi….
Ve výčtu mi chybí cizí ČESKÁ firma.
Že vás to baví, takhle se úmyslně ztrapňovat.
Nechybí…tu blbost už napsal Jonas…že vás to baví…
Nebo se snažíte si něco dokázat…dokázat si, jak jste se měla za komunistů dobře?
Ano, propouštím, byli lidé co se měli za komunistů velice dobře….ve 100% to byli lidi kteří buď byli členy strany, nebo jím něčím byla strana hodně moc zavazana, ti ale většinou spolupracovali s StB…ani jedno, ani druhé žádná výhra ..pro vás možná ano.
Jen se takhle těžko z toho co píšete odhaduje, zda jste patřila k takové té části jako jistá herecké Švorcová (tedy komunistka až na půdu), a nebo jste to tahla s tou StB.
Ale nebojte, mne je to jedno, jen doufám, že vaše časy se už nikdy nevrátí.
Zpátky k tematu.
Když tedy nic nevyvážené, jak je možné, že ten vývoz z ČR v roce 2018 byl kolem těch 4 bilionu Kč?
Pane Signeure,
jak jsem psala, věděla jsem předem, že nepochopíte (nebo spíš pochopit nechcete).
Takže neprozradím. Hrách, který tu házím denně na stěnu mi už pomalu dochází tak proč s ním plýtvat!
Ne, vy žádný hrách nehazite, vy žádný nemáte.
Jen tak mimochodem, co třeba firma Juta, Škoda, Zetor, Tatra, Škoda Transportation, Linet…dalo by se pokračovat dost dlouho…ale je to zbytečné, vás přesvědčili, že tu žádné cekse firmy nejsou.
Zetor chcípá…Ale zapomněl jste třeba na Ravak(koupelny).Ti prorazili i do Číny
Blbi komunisti stavěli fabriky, byty, přehrady, dalnice, metro, jaderky, cukrovary. Chytři kapuni je zbourali, zprivatizovali, nadělali z nich tržnice, sklady a postavili cizi montovny. Všechno rozprodali a ještě zadlužili stat na 40 generaci dopředu. Sami nepostavi ani jednu dalnici.
Kura tak kdo byl chytry a kdo blby?
Jonasi, který podnikatel zadlužil stát? To by mne zajímalo!
Těch 400 km dálnic za 40 let už tu bylo…taky nic moc…cukrovarnictví tu taky zůstalo z minulosti…
Hele, a čím teda dneska jezdí lidí po Praze jako MHD, když to kapitalisti všechno zbourali? Mimochodem, vy asi nevíte jak moc byly neekonomické ony sovětské soupravy pro Metro a jak měli poruchové elektromotory.
Ty koleje a tunely v metru snad zustaly? A kařdy vlak, tramvaj i bus jednou zastara a skonči ve šrotu. Rozdil byl ale v tym, že za komaře se vyrabělo v ČESKYCH A SLOVENSKYCH FABRIKACH a zisk zustal uvnitř ekonomiky a ne že jej “česke” cizi firmy vyvezly ven.
Česka škodovka dnes je stejně česka jak je česky koncern Folkswagen. A pro “česky” Hjundaj plati to same.
Víte Jonasi, já nevím jestli tam jsou….vy jste psal že kapitalisti to všechno zbourali.
Víte, a je docela možné, že kdyby se tu toho soudruzi nechopili, tak dnes by třeba to VW říkalo pane one Škodovce, nebo jiné české automobilce…kdo ví…a jestli zůstal zisk uvnitř ekonomiky, za komunistů, jak to, že nebylo nikde moc vidět ..města šedá, padající omítka…továrny skanzen prvorepublikové techniky…je sakra zajímavý, že když to bylo všechno tak super, že se lidi tak rádi těch soudruhu zbavili….čím to asi jen bylo….
Ja nevim. Třeba protože byli na naměstich podvedeni? (to neni konstatovani pouze takova hypoteza)
Díky…teď jste to potvrdil, Gottwald lidi na náměstí podvedl, a tak to jeho nástupcům po 40 letech lidí spočítali….konečně jste přiznal, že to soudruzi celou dobu vedli od deseti k pěti.
Ještě by mne zajímalo, který že to z podnikatelů zadlužil český stat?
Snad nechcete, abych vam všechny ty politycke zlatokopy začal vyjmenovavat. jestli mate Wikinu, tak si rozklikněte vlady po Hadraku, parlamenty atd..
Poctive samostudijum je zaklad.
šalom voe, co třeba eiseiberk z jeho soukmenovci
Pište za střízliva, díky.
Jonasi, ještě jednou, znova, který podnikatel (ne politik), KTERY PODNIKATEL, svým podnikáním zadlužil ČR?
(PS: Malá nápověda, chci třeba jméno typu Křetínský a čím zadlužil český stát).
Jonas,tady ve Zline jsme meli genialni vyhrivane koupaliste v centru Zlina,to uz postavil Bata a novodobi loupeznici z toho udelali Vietnamskou trznici s plechovyni kotci kde se prodavala asijska smelina.Ted je z toho nejaka universita obklopena Tureckymi stanky s KEBABEM.
David Signeur
Trochku hrášku mi ještě zbylo, hodím tedy ještě jednou hrstičku na zeď.
“….je sakra zajímavý, že když to bylo všechno tak super, že se lidi tak rádi těch soudruhu zbavili….čím to asi jen bylo….”
Super to nebylo, ale tak hrozná jak nám to lidé jako vy, koncem 80-tých let maximálně ve vývojovém stádiu batolat dnes kážou.
Byli jsme rádi, protože nám lhali. Ano, v časopisech a filmech bylo všechno barevnější a OK, ale např. bezdomovci se tam nevyskytovali. O exekutorech ani Ň. Filmy končily vždycky happy-endem (nakonec se ten miliardář s chudou leč krásnou dívkou oženil…..).
A mnozí mentálně stále nedospělí tomu věří dodnes.
Opravdu tam bezdomovci nebyli?
Jo tak…vy jste koukala na tu romantiku…, Víte já třeba na CI5, Místo činu, Taggarta…a tam byli i ti chudí…bezdomovci, zadlužení….bez práce.
A já vám tady nic bělícím, já v té době žil, chodit stát fronty na banány, pomeranče, vložky, hajzlpapir…tátovi jsem pomáhal opravovat auto.
Tajne jsem snil že se podíváme aspoň do toho pitomyho Rakouska…jenže soudruzi rok co rok zamítali devizový příslib…no, do Jugoslávie nás pustili…to zas jo…díky úplatku doktorovi který to zdůvodnil tátovi jako pomoc při léčbě lupénky…takoví byli soudruzi dobraci.
Protože byl otec jen pouhý středoškolák, být s 30 lety praxe, tak nemohl v projekci dělat vedoucího oddělení, to mohl jen inženýr, nebo architekt…na praxi a zkušenosti se nehledělo…(otec navíc nebyl členem strany….).
A že komunisté budovali…stavěli…oni taky museli…jinak by je to lidi sežrali daleko dřív a daleko násilneji…a to se to budovalo, když veškeré výrobní prostředky ukradli…počáteční náklady velká 0 a hned měli v rukou veškerý průmysl a časem i obchod, služby a zemědělství….
Tady máte takové trochu srovnání, ale ve vašem případě je opravdu házení perel
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ekonomika_Československé_socialistické_republiky
Já ty časy zažil, neefektivita hospodářství se neustále probírala a životní úroveň neustále rostla i s vlastnictvím výrobních prostředků “státu”.
Po roce 1989 došlo ke gigantickému rozprodeji a rozkrádání. Dnes tak můžeme dělat především u firem se zahraničním vlastníkem a dluh na každého z nás (záměrné zadlužování) tak jde hodně přes 100 000,- Kč.
Zcela jasně mohu říci, že před rokem 1989 (to platí i pro 1. republiku) byla zodpovědnost a hospodaření s majetkem na daleko vyšší úrovni než dnes ve virtuálním prostředí !
Článek autora považuji za zcela zcestný. Zřejmě neví na jak funguje finančnictví a kapitalizmus.
Pravdivá fakta spojuje s nesmysly jako je “čím menší role státu” tím lepší, a ve smyslu platy jsou trhem regulovány atd.
Tak to není a nebude.
Banky žijí v komunizmu již dnes, nevytvářejí hodnoty podporou výroby, ale žijí z manipulací virtuálních peněz a za to mají nejvyšší zisky.
Pokud nebude existovat tlak na platy navyšováním základní mzdy, tak se mzdy budou propadat tržním způsobem ” platím co nejméně za co nejvíce práce bez závislosti na skutečném přínosu pracovníka”.
Výsledkem bude úpadek do feudálního systému, kde každý bude bojovat o kus žvance a plazit se před zaměstnavatelem více než druhý s úpadkem výroby.
Vzniká monopolizace velkých firem, které jsou beztrestně v daňových rájích a můžou tak za ušetřené peníze likvidovat vznikající konkurenci takřka po celém světě (obrovský problém současnosti kde vyhrávají ti horší a neschopnější díky obrovské moci).
Problém není v roli státu jako takové, ale v jeho funkci, kterou člověk nemůže demokraticky zásadně ovlivnit (po volbách není nástroj, jak přinutit politiky splnit to, co slíbili).
Vrchol nefunkčnosti státu tak u nás představuje Soc. dem., která dělá opačnou politiku než se tváří ( vítačskou k islamistickým migrantům, odpouštěním daní silným firmám na úkor ostatních, deformuje konkurenční prostředí a trestá rodiny s dětmi tím, že jejich přínos nepodporuje, ale podporuje různé genderovské a zahraničněokupační aktivity).