
Hlupáku, vykup se ze své viny aneb Bez politického školení si už ani sukni nekoupíte!
KAROLÍNA STONJEKOVÁ
Možná jste si tohoto trendu všimli také: politika a ideologie začínají vtrhávat už i do běžných každodenních věcí. Do značné míry je to dáno velkou společenskou změnou, ke které v posledních letech došlo. Zatímco dříve byly nositelkami idejí a politiky politické strany, v posledních letech se trend obrací – politické strany uvolnily místo neziskovému sektoru, který kompletně udává politickou agendu. Strany na ni pak už jen reagují a dobrovolně či pod tlakem ji přijímají a vykonávají. A pak přichází na řadu třetí hráč, ziskový sektor, který se chce na této agendě přiživit, a tak novým ideologickým trendům přizpůsobuje svůj marketing. To dělá jednak proto, aby zvýšil své zisky (logicky), ale především proto, aby se kvůli oněm ziskům nestal trnem v oku právě těm, kteří se na zisk dívají skrz prsty. Jde tedy vlastně o jakousi formu novodobého odpustku: hřeším, protože vydělávám velké peníze, a tento hřích umenším tak, že se určité části těchto peněz vzdám pro „dobrou věc“, která je navíc momentálně IN.
Třeba termín marketing viny není ve světě marketingu nic neznámého. Jde o strategii založenou na tom, že má-li člověk nějakou výhodu, je třeba v něm probudit pocit viny za to, že tu výhodu má, a na základě tohoto pocitu viny ho pak náležitě zkasírovat. Probudíte-li ve fyzicky zdravém člověku dostatečnou dávku viny za to, že měl to štěstí a je zdráv, rád bude přispívat na charitativní projekty pro tělesně handicapované, tedy pro ty, kteří tolik štěstí v životě neměli. Že je charita na marketingu viny postavená, není samo o sobě nutně zlé…
Problém ale nastává tam, kde se vina přesouvá na spotřebitele a kde má navíc výrobce pocit, že kromě pocitu viny je třeba spotřebitele ještě i náležitě vychovat. Už nejde jen o to prodat spotřebiteli zboží nebo službu. Jde o to dát mu nádavkem také ideologické školení. Pár příkladů za všechny: jeden nejmenovaný velký zahraniční e-shop s oblečením se zákazníka před dokončením objednávky zeptá, zda nechce k objednávce přidat šest korun, aby tak „pomohl vykompenzovat uhlíkovou stopu své objednávky“. Nebo když si u jednoho nejmenovaného přepravce objednáváte jízdenku a před odesláním objednávky se vás systém zeptá, zda nechcete přispět určitou částkou na ochranu klimatu a tím pomoci vykompenzovat emise CO2, které během vaší jízdy vzniknou. A všichni si ještě vzpomeneme na to, jak před časem chtěl jeden nejmenovaný výrobce pomůcek na holení školit muže, aby bojovali s domnělou „toxickou maskulinitou“ a nepodléhali jí.
Jakoby měl zákazník nad sebou neustále slyšet moudrý hlas shůry, jenž k němu promlouvá: „Vidíš, vidíš… nosíš si nové oblečení místo toho, abys do roztrhání nosil to staré – okamžitě si připadej vinen za to, že tvou rozmařilostí narůstá tvoje údajná „uhlíková stopa“. Honem koukej sáhnout do peněženky a poslat nám pár kaček odpustku. Vidíš, vidíš… jezdíš si autobusem a vytváříš emise namísto, abys chodil pěšky. Honem se kaj, že ničíš přírodu a pošli nám peníze, kterými ten hřích vykoupíš. Jsi bílý muž? Tak to jsi ovšem automaticky příklad toxické maskulinity. Kup si tedy naše žiletky a až se s nimi budeš ráno holit, tak se nad sebou, chlapče, pořádně zamysli.“
Vypadá to, že se prodejci a výrobci snaží dohnat marketing viny až na samou hranici. Jako kdyby žili pocitem, že každý člověk je (nebo má být?) dennodenně sužován trýznivými výčitkami za svou existenci, za to, že spotřebovává kyslík a vydechuje „smrtící“ CO2. Za to, že každým svým krokem demoluje planetu. Nebo za to, že je bílý muž.
Vše přitom pramení z jednoduchého předpokladu, že aktivistická (hlasitá) menšina korporace pochválí, kdežto neaktivistická (mlčící) většina si bude jen potichu myslet své. Ale nakonec se stejně přizpůsobí, protože jí nic jiného stejně nezbyde. Na druhou stranu, dokud téhle výchovně-politické módě nepodlehnou všechny společnosti a korporace, má zákazník stále ještě nějakou možnost volby. Ta se sice povážlivě ztenčuje, ale přesto stále existuje. Volby mezi těmi, kteří chtějí vychovávat a vzbuzovat pocity viny za to či za ono, a mezi těmi, kteří jsou schopní prodat sukni, jízdenku nebo obyčejný rohlík bez toho, že by kupujícího nutně potřebovali vychovávat jako hloupé nesvéprávné děcko.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Anonym 100,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč
Celkem za měsíc: 12 000,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Napsal jsem jedne internetove company, od ktere jsem koupil par veci, ze mi vadi jejich reklamy s cernochy, dostal jsem odpoved, ze me skrtaji ze seznamu zakazniku, a skrtli, coz me potesilo.
Rudy
Ten nejmenovaný přepravce je Flixbus, nedostal ode mne nic navíc. Celá hysterie okolo CO2 je podle mého názoru pouze nestydaté vydírání, což prohlašuji jako člověk s vysokoškolským vzděláním z chemie.
Maxipse, mám také VŠ vzdělání, byť ne chemické, ale plně s vámi souhlasím.
Vůbec nechápu, že se tím někdo nechá zmanipulovat a na tu svou údajnou vinu přispěje. Já naopak, mě manipulace všeho druhu tak smrdí, že i kdybych předtím měla nedejbůh sama nějaké pochybnosti o tom, jestli to není rozmařilost, např. si kupovat nové oblečení, tak v okamžiku, kdy na mě vyrukují s tímto, mě to tak namíchne, že in kdybych ty peníze místo toho měla hodit do kanálu jen tak, tak je hodím, radši než bych jim je dala. Na vyvolávání pocitu viny jsem doslova alergická. Jak to že jim na to lidi skáčou?
Nechtějí provokovat zlobu otrokářů. O to tu hrají.
A jak dopadnul případ Gillette?Chlapi to přestali kupovat,firma šla do ztráty,kterou ale v pohodě zalepila dotace od eurokratů.Protože nadnárodní korporace s eurokraty mají stejný cíl a navzájem si jdou na ruku.
“Zatímco dříve byly nositelkami idejí a politiky politické strany, v posledních letech se trend obrací – politické strany uvolnily místo neziskovému sektoru, který kompletně udává politickou agendu.”
Sudruzka Stojnekova, politicke strany nikomu miesto neuvolnili, len boli v diktovani politiky nahradene sukromnymi politickymi stranami, ktorymi vsetky “neziskovky” nesporne su… K tomuto doslo z ciste praktickych dovodov… Pred zrodom “neziskoveho” sektoru, politiku danych krajin diktovali takmer vyhradne domaci oligarchovia… Ti zahranicni sice tiez roznymi sposobmi korumpovali vybranych clenov vyznamnych politickych stran danej krajiny, ale takto vyznamny vplyv v tej krajine nemali… Vsetko zalezalo od vysledkov volieb, od neustale sa meniacich situacii vnutri politickych stran atd… Toto globalistov uplne logicky inspirovalo k vytvoreniu masivneho “neziskoveho” sektoru, k vytvoreniu globalnej siete nimi vlastnenych, uzko spolupracujucich, nimi vytycenu agendu spolocne presadzujucich, sukromnych politickych stran… Takto uz mozu svoju agendu pretlacat vo vsetkych krajinach sucasne, bez ohladu na momentalnu vnutropoliticku situaciu tej ktorej krajiny, bez ohladu na vysledky poslednych volieb v tej ktorej krajine atd… Tymto sposobom si vytvorili efektivnu globalnu riadiacu strukturu, akysi UV globalistov, s moznostou centralneho planovania a riadenia procesov, samozrejme volnotrhoveho…
Primarnym dovodom toho, ze niektore sukromne firmy pretlacaju zvratenosti globalistov, je len ich vyjadrenim solidarity s nimi… Pri poctivom podnikani na volnom trhu vzdy platilo, kto nie je s nami, je proti nam… Majitelia tychto firiem nemaju ziadne vycitky svedomia, ziadny pocit viny za cokolvek a tiez velmi dobre vedia, ze pretlacanim zvratenosti globalistov, stratia daleko viac starych zakaznikov, ako ziskaju novych… So zvysenymi ziskami mozu realne pocitat az po konecnom vitazstve globalistov, az po nastoleni NWO a to este iste nie je…
A teraz to najdolezitejsie… Vy vsetci aktivisti len sustavne hikate, pistite a zalamujete rukami nad roznymi symptomami globalistami priamo riadeneho procesu destrukcie spolocnosti, ale ani jeden z vas nikdy nepoukaze na podstatu toho procesu, na jeho primarne priciny a dokonca ani na primarnu pricinu existencie neziskoviek, ako si to predviedla aj ty vo svojom clanku… V konecnom dosledku teda so vsetkymi tymi sukromnymi politickymi stranami (“neziskovkami”) spolupracujete, robite im, aj nimi pretlacanej agende, reklamu a tymto priamo podporujete naplnanie cielov globalistov… A je uplne jedno, ci si to uvedomujete, alebo nie, toto je skutkovym stavom…
“….ale ani jeden z vas nikdy nepoukaze na podstatu toho procesu, na jeho primarne priciny a dokonca ani na primarnu pricinu existencie neziskoviek, ako si to predviedla aj ty vo svojom clanku…”
Čemu se divíte, když každý idiot, co má v prdeli díru, si sedne ke klávesnici a napíše prudkou sračku, která ho zrovna napadla. Na nějaké pracné vzdělávání, logické přemýšlení a získávání informací z celého světa, aby pochopil podstatu globálního dění, sere pes.
Někdy mám zoufalý pocit, že počet tupých nepřemýšlejících idiotů roste v ČR geometrickou řadou.
Všechno zlé je k něčemu dobré.
A každý tlak budí protitlak. Když bude (obzvláště český) zákazník denně ponižován připomínáním něčeho, co nechce, co odmítá a co ho už fakt štve, tak se co – zatvrdí.
Tak, jako se zatvrdila má generace proti “bolševikovi” za to, že nás nutil (pod existenční hrozbou) říkat a dělat věci, se kterými jsme nesouhlasili a které jsme odmítali.
A pak, když oslabil…. nikdo ho nechtěl bránit. Každý spěchal přidat polínko na jeho hranici, aby už konečně padl a byl pokoj. Přes nesporně pozitivní věci, které pro národ udělal. Ale s ral nás dlouho….
A tak i současný režim. Touhle drobnou mikroagresí do životů tisíců si buduje generaci, která ho, jak to jen půjde, radostně zničí.
Jinými slovy kompletní destrukce. To pozitivní se lehce sveze s tou přehršlí toho negativního, řád se ocitne na výchozí pozici 0 – pochopitelně s předvařeným spasitelem. Zásup pitomců k tomu s vidinou nové Noemovy archy. Když jednou, proč ne po druhé …
Jéžiš, ta autorka je hloupá ženská.
Ona si vážně myslí, že ty mladé buzeranty, kleštěnce a šamponky s holými řitěmi ze všech neziskovek by někdo bral vážně, zval je do TV, poskytoval jim prostor v médiích, kdyby nevěděl, že za nimi stojí obrovská ekonomická a politická moc, která tyto užitečné idioty jen vystrkuje před sebe.
O koho se jedná, jaké zájmy a strategické plány sleduje, to je pro tuto paní nezodpověditelnou otázkou.
Proboha, proč je ta ženská tak omezená ?
Ty jsi vedle Karolíny Stonjekové ubohá frustrovaná troska.
V prodejnách pro černochy nenakupuji. Výrobky,propagované onmou sortou,též ne!
MADETA – propagace výrobku pro děti 2+1 černý/ná! HURÁ MADETA JE SVĚTOVÁ , hnus!!!!