gillette
9.9.2019
Kategorie: Ekonomika

Firma Gillette ztratila po několika angažovaných reklamách cca osm miliard dolarů na hodnotě…

Sdílejte článek:

EVA HRINDOVÁ

eva-hrindovaFirma Gillette ztratila po několika angažovaných reklamách cca osm miliard dolarů na hodnotě…

Mnozí budou jásat a budou to přikládat právě těm nepovedeným kampaním. V jedné se uráželi chlapi za normální mužské chování a v druhé tatínek učil holení transgenderového syna/dceru. Obávám se, že to ale nebude tak jednoduché.

Byl by to krásný svět, kdybychom dokázali firmy vytrestat za jejich tupost svým nákupním chováním. Jenže tak to úplně nefunguje. Propad žiletkářského giganta spíše bude důsledek mnoha špatných obchodních rozhodnutí než masivního nezájmu zákazníků kvůli hloupým reklamám. Vsázím na ty špatná obchodní rozhodnutí, která můžeme od idiotů, kteří chtějí převychovávat lidi, očekávat. Dobrý obchodník nikdy neuráží své zákazníky. Takže dle mého soudu Gillette spíše potápí fakt, že firmu řídí pitomci.

Pozoruji to už delší dobu. Pohybovala jsem se nejprve ve světě kultury, odkud jsem dobrovolně odešla proto, že jsem neměla žaludek na lezení do zadku těm, kteří udělují granty a dotace. Přemístila jsem se do světa obchodu, kde jsem doufala v normální byznysová pravidla, která si vynucuje otevřený trh. Chvilku jsem si skutečně užívala volnosti, ale posléze mi i tam začalo být těsno.

Ve velkých firmách (Seznam, televize Nova), kde jsem pracovala, začal převládat „korporátní“ duch. Řídící pozice začali ovládat „marketingoví“ odborníci, kterým studium vymylo mozky. Tabulky, prezentace, plány, školení. Kdo se tomu odmítal podřídit, byl vytlačen. A spolu s nimi byl postupně vytlačován i selský rozum. Kdo nebyl ochoten v zájmu rychlých zisků jít přes mrtvoly, musel odejít. Péče o klienta, budování vztahů, racionalita a logika, to vše se začalo pokládat na oltář moderních obchodních postupů. Vrcholné manažerské pozice tak začali obsazovat pitomci, kteří sice uměli dobře s Powerpointem, ale nedokázali se vcítit do svých zákazníků. Většinou mladí a draví lidé bez životních zkušeností. Dnes jim říkáme sluníčkáři.

Možná se v Gillette ještě vzpamatují a najmou si do vedení nějaké pořádné obchodníky, lidi, kteří uvažují hlavou a mají dost životních zkušenosti. Zřejmě vyměnili minimálně své marketingové oddělení, protože další kampaň byla snad v hlavní roli s pořádným chlapem – hasičem. Měli by to udělat i v Lidlu a v jiných firmách. Protože hloupé aktivistické kampaně nejsou jen úlitbou současné aktivistické době, jsou i znakem, že jejich markeťáci jsou mimo. Bez ohledu na jejich postoje. Neuvažují racionálně a jsou lehce manipulovatelní. Chtěli byste někoho takového rozhodovat o důležitých věcech ve své firmě?

Ne všechno se dá přetlačit reklamou. Lidi chodí do kina na filmy, které je baví. Stejně tak chodí na koncerty umělců, kteří se jim líbí. Kupují si knížky, které je nenudí. I když samozřejmě je situace zkreslená tím, o kterých knihách informují média. A tak nepřekvapí, že se raději ruší různá hlasování, kde o oblibě umělců hlasují lidé. Zrušili nám Zlatého slavíka, další omezení jistě budou následovat. Naposledy jsem narazila na hlasování o Knihu roku, kde nejprve nominované tituly vybere odborná porota a pak teprve mohou milostivě čtenáři vybírat svou nejoblíbenější knihu. Hezká je taky soutěž o Blogera roku, kde mohou hlasovat čtenáři, ale pro jistotu byly zrušeny blogy, které byly zajímavé a oblíbené, ale nekonvenovaly názorově adminům.

Naštěstí stejné pokusy o manipulaci lidí neexistují – ZATÍM – v klasickém maloobchodu. Zatím si můžeme užívat toho, že si ještě svůj oblíbený jogurt můžeme vybrat bez mentorování aktivistů. Otázka je, jak dlouho nám to ještě vydrží.

Autor: Eva Hrindová

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc květen 2020: *****

Vladimír Pospíšil 800,- Kč, Vladislav Vydra 100,- Kč, Václav Červinka 200,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jiří Sika 500,- Kč, Ernest Wachtl 30,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jakub Malinovský 36,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Ladislav Adamec 100,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Marek Janičko 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Jan Horáček 500,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Martina Kosková 500,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Sabo 500,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Michal Škurek 100,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Marie Kouklíková 300,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, Nezn. dárce 222,- Kč, Jan Dočekal 500,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 300,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Petr Hučín 50,- Kč

Celkem za měsíc: 12 771,00 Kč
Vybráno 36.50%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.

Po blokaci Pravého prostoru můžete sledovat novou stránku PP na facebooku.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 3 348 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (41 votes, average: 4,90 out of 5)
Loading...
loading...
87 komentářů

Napsat komentář: Carlos Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.