gillette
9.9.2019
Kategorie: Ekonomika

Firma Gillette ztratila po několika angažovaných reklamách cca osm miliard dolarů na hodnotě…

Sdílejte článek:

EVA HRINDOVÁ

eva-hrindovaFirma Gillette ztratila po několika angažovaných reklamách cca osm miliard dolarů na hodnotě…

Mnozí budou jásat a budou to přikládat právě těm nepovedeným kampaním. V jedné se uráželi chlapi za normální mužské chování a v druhé tatínek učil holení transgenderového syna/dceru. Obávám se, že to ale nebude tak jednoduché.

Byl by to krásný svět, kdybychom dokázali firmy vytrestat za jejich tupost svým nákupním chováním. Jenže tak to úplně nefunguje. Propad žiletkářského giganta spíše bude důsledek mnoha špatných obchodních rozhodnutí než masivního nezájmu zákazníků kvůli hloupým reklamám. Vsázím na ty špatná obchodní rozhodnutí, která můžeme od idiotů, kteří chtějí převychovávat lidi, očekávat. Dobrý obchodník nikdy neuráží své zákazníky. Takže dle mého soudu Gillette spíše potápí fakt, že firmu řídí pitomci.

Pozoruji to už delší dobu. Pohybovala jsem se nejprve ve světě kultury, odkud jsem dobrovolně odešla proto, že jsem neměla žaludek na lezení do zadku těm, kteří udělují granty a dotace. Přemístila jsem se do světa obchodu, kde jsem doufala v normální byznysová pravidla, která si vynucuje otevřený trh. Chvilku jsem si skutečně užívala volnosti, ale posléze mi i tam začalo být těsno.

Ve velkých firmách (Seznam, televize Nova), kde jsem pracovala, začal převládat „korporátní“ duch. Řídící pozice začali ovládat „marketingoví“ odborníci, kterým studium vymylo mozky. Tabulky, prezentace, plány, školení. Kdo se tomu odmítal podřídit, byl vytlačen. A spolu s nimi byl postupně vytlačován i selský rozum. Kdo nebyl ochoten v zájmu rychlých zisků jít přes mrtvoly, musel odejít. Péče o klienta, budování vztahů, racionalita a logika, to vše se začalo pokládat na oltář moderních obchodních postupů. Vrcholné manažerské pozice tak začali obsazovat pitomci, kteří sice uměli dobře s Powerpointem, ale nedokázali se vcítit do svých zákazníků. Většinou mladí a draví lidé bez životních zkušeností. Dnes jim říkáme sluníčkáři.

Možná se v Gillette ještě vzpamatují a najmou si do vedení nějaké pořádné obchodníky, lidi, kteří uvažují hlavou a mají dost životních zkušenosti. Zřejmě vyměnili minimálně své marketingové oddělení, protože další kampaň byla snad v hlavní roli s pořádným chlapem – hasičem. Měli by to udělat i v Lidlu a v jiných firmách. Protože hloupé aktivistické kampaně nejsou jen úlitbou současné aktivistické době, jsou i znakem, že jejich markeťáci jsou mimo. Bez ohledu na jejich postoje. Neuvažují racionálně a jsou lehce manipulovatelní. Chtěli byste někoho takového rozhodovat o důležitých věcech ve své firmě?

Ne všechno se dá přetlačit reklamou. Lidi chodí do kina na filmy, které je baví. Stejně tak chodí na koncerty umělců, kteří se jim líbí. Kupují si knížky, které je nenudí. I když samozřejmě je situace zkreslená tím, o kterých knihách informují média. A tak nepřekvapí, že se raději ruší různá hlasování, kde o oblibě umělců hlasují lidé. Zrušili nám Zlatého slavíka, další omezení jistě budou následovat. Naposledy jsem narazila na hlasování o Knihu roku, kde nejprve nominované tituly vybere odborná porota a pak teprve mohou milostivě čtenáři vybírat svou nejoblíbenější knihu. Hezká je taky soutěž o Blogera roku, kde mohou hlasovat čtenáři, ale pro jistotu byly zrušeny blogy, které byly zajímavé a oblíbené, ale nekonvenovaly názorově adminům.

Naštěstí stejné pokusy o manipulaci lidí neexistují – ZATÍM – v klasickém maloobchodu. Zatím si můžeme užívat toho, že si ještě svůj oblíbený jogurt můžeme vybrat bez mentorování aktivistů. Otázka je, jak dlouho nám to ještě vydrží.

Autor: Eva Hrindová

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc březen 2020: *****

Václav Tykvart 200,- Kč, Václav Červinka 200,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Vladislav Vydra 100,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Ivanka Trávníčková 300,- Kč, Ivan Domkář ml. 300,- Kč, Vladimír Rozinek 200,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jana Skřenková 150,- Kč, Jiří Sika 100,- Kč, Marek Janičko 200,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Pavel Šána 107,- Kč, Otakar Kohoutek 200,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Hruška 100,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Libuše Polášková 500,- Kč, Stanislava Ekartová 100,- Kč, Oldřich Lhoták 1000,- Kč, MUDr. Eva Niemcová 100,- Kč, Ladislav Adamec 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Ludmila Kárská 300,- Kč, Nezn. dárce 222,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jiří Hejhálek 2000,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Michal Škurek 100,- Kč, Miroslav Meder 650,- Kč, Ivana Benová 108,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, Milan Sobotka 200,- Kč, Vlastimil Kornas 111,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Pavel Jurášek 100,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, Roman Martínek 100,- Kč, Jan Sabo 1000,- Kč, Martin Dřímal 100,- Kč, Jan Horáček 500,- Kč, Jiří Linhart 300,- Kč, Miroslav Splítek 200,- Kč, Mgr. Luděk Tesatčík 500,- Kč, Petr Hučín 50,- Kč, Martin Ondráček 200,- Kč, Ludmila Nováková 200,- Kč, Miloslav Pecka 300,- Kč, Zdeněk Palička 500,- Kč, Miroslav Zatřepálek 100,- Kč

Celkem za měsíc: 20 131,00 Kč
Vybráno 57.51%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.

Po blokaci Pravého prostoru můžete sledovat novou stránku PP na facebooku.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 3 329 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (41 votes, average: 4,90 out of 5)
Loading...
loading...
87 komentářů

Napsat komentář: Petr Zdenek Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.