fabiacombi
27.8.2021
Kategorie: Ekonomika

Fabia Combi: Naše první oběť zeleného šílenství

Sdílejte článek:

ALEŠ MERTA

Řekl v rozhovoru pro včerejší Právo šéf odborů Škoda auto – Jaroslav Povšík. A nejedná se jen o konec modelu Fabia combi, do jehož vývoje byla investována údajně miliarda korun, ale o konec vozu Fabia vůbec, jehož výroba má, podle pana Povšíka, skončit někdy v letech 2025 – 2026 a poté má být nahrazena výrobou elektro-automobilů. Vinu za konec tohoto „lidového“ vozu nenese ovšem jen pan Diess, ale především Evropská unie, která přijetím extrémně přísné normy EU7, tlačí automobilky, aby urychlili odchod od spalování fosilních paliv v motorech jejich výrobků. Cíl je nastaven, ale zda je nastaven reálně, je, eufemisticky řečeno, poněkud pochybné. Už jen to, že jen 634 aut z více než miliónu, které prodala Škoda v loňském roce, jezdí na elektřinu je varovné. Vývoj jde sice mílovými kroky, ale kolem elektro-aut panuje stále mnoho pochybností, cena je pro běžného zákazníka příliš vysoká a štědré dotace, kterými některé země prodej elektro-aut podporují, se ukazují často jako kontraproduktivní.

Nic proti snaze chránit životní prostředí, nic proti zelené politice, ale současná „zelená“ kampaň nápadně připomíná hurá akce známé z historie, např. čínskou politiku tzv. Velkého skoku, která dopadla katastrofálně. Cíl bezesporu chvályhodný, ale cesta k němu zvolena špatně, ať již na základě chybných předpokladů, či úmyslně, k zakrytí ideologických, nebo ekonomických postranních úmyslů. Bylo by to samozřejmě fajn, kdy bychom se mohli obejít bez fosilních paliv, bez plastů, zaplavujících planetu atd., ale máme již technologie, které nám pomohou dojít k cíli bez toho, aby ekonomické a sociální dopady této změny nenesly jen určité části společnosti, aby tyto změny neruinovaly státní rozpočty a naopak nepřinášely nepřiměřené zisky těm, kteří si umí pro-lobovat zákony, které jsou pro ně ekonomickou bonanzou?

Škoda auto byla donucena EU a vedením firmy vybrat si cestu elektromobility, rezignovala na hledání alternativ, na postupný, plynulý přechod na nové technologie a může jen doufat, že vývoj elektro-aut bude dostatečně rychlý, aby v době konce aut se spalovacími motory, jejich baterie vydržely nájezd delší než pár set kilometrů, aby baterie neztrácely kapacitu, aby jejich nabití bylo možné v jednotkách minut, aby po osmi letech nebylo potřeba nakupovat baterie nové, aby ty staré někdo levně ekologicky z recykloval, aby bylo dost dobíjecích míst a dost elektřiny na jejich dobití, aby se cena aut dostala do relací, které může akceptovat i běžný občan, protože pokud se tak nestane, či někdo přijde s výhodnějším řešením, tak firma nejspíše přijde na buben, tedy pokud to nezachrání státní dotace. Škoda Fabia combi je první obětí zeleného „šílenství“, další případy ale budou jistě následovat. Je záhadou, že se dosud nenašla síla, která by toto „šílenství“ korigovala a to jak u nás tak v EU. Jak již jsem uvedl výše, existuje zde podezření na určité zájmy jistých ekonomických skupin, které využívají ekologická témata k prolobování svých byznys plánů. Možná slyším trávu růst, ale nezdá se vám, že to tak někdy vypadá?

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc září 2021: *****

Ilja Baudyš 1000,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 200,- Kč, Vlastimil Kornas 111,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Pavel Burget 200,- Kč, Karel Kubela 83,- Kč, Martin Vavřinka 50,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Jiří Obermaier 300,- Kč, Dagmar Sokolová 200,- Kč, Josef Tichý 1000,- Kč, Martina Kosková 350,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Vlastimil Kůs 500,- Kč, Martin Ondráček 200,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, V. Trulley 333,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč

Celkem za měsíc: 13 127,- Kč
Vybráno 37.50%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP

Latest posts by Redakce (see all)

(Visited 2 287 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (32 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
89 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)