elektromobil_1
17.9.2021
Kategorie: Společnost

Elektrifikace dopravy je průšvih už nyní

Sdílejte článek:

JINDŘICH KULHAVÝ

KULHAVÝDevastace osobní individuální dopravy pokračuje dle plánů Klause Schwaba mílovými kroky. Ten nedávno prohlásil, že lidstvo se bude v blízké budoucnosti přemísťovat třemi způsoby, přičemž ani jeden nepočítá s osobními vozidly. Ostatně zářijový autosalon v Mnichově přinesl nejvíce novinek v oblasti kol a elektrokol, které mají nahradit u méně majetných v blízké budoucnosti právě dosluhující automobily.

Je otázkou, zda li nynější nedostatek čipů, díky kterému řada automobilek řeší zásadní problém s výrobou aut, není záměrem. V podstatě by mohl urychlit ukončení výroby spalovacích pohonných jednotek, přestože elektromobily jich nebudou mít rozhodně ve svých útrobách méně. Zároveň EU plánuje nesmyslné navýšení cen paliv, vybrané peníze údajně potřebujeme na snížení obsahu CO2 v ovzduší. Už nyní je navýšení ceny elektrické energie pěti až šestinásobně vyšší a tento nárůst na nás dolehne nejpozději po uplynutí tří dalších let. Přitom Německo uspáváním jaderných elektráren, která má být dokončeno v roce 2022, CO2 neřeší a stále využívá uhelné elektrárny.

Je to paradox. Jestliže Fukušima v Japonsku svým kolapsem přiměla Merkelovou & spol. k uzavření atomových kolosů schopných uspokojit hlad po elektřině, pak uhelné produkují CO2 mnohem více a přechod na plyn může být v závěru strategickým omylem, protože ho EU musí dovážet. U větrníků i u solárních panelů je tu zase komplikace s likvidací použitých komponentů, kompozitové vrtule v Německu zahrabává buldozer do země, protože nikdo neví, co s nimi. To je také zvláštní druh ekologie. Fukušima byla v prostoru s aktivní seizmickou činností a na pobřží, takže obrovká rizika jejího poškození byla vcelku přirozená. Na rozdíl od elektráren na území Německa.

Již zmiňovaný Klaus Schwab také prohlásil, že elektřiny bude nedostatek i na normální život, natož na dobíjení aut. Nemusíme být Schwabem, abychom si to nespočítali. I proto se nestačíme divit nesmyslnosti snahy likvidovat spalovací motory. Němci jsou však neústupní a jejich koncern VW patří k nejpřipravenějším v přechodu na výrobu vysavačů s volantem. Bude zajímavé sledovat, jak ke zvyšování evropských cen energie přistoupí její naši producenti. Lze doufat, že odpoví ochranou českých spotřebitelů a ve spolupráci s vládou podrží cenu na nižší úrovni, než kolik budou platit Němci. Reálnější se však zdá být jistota zásadních problémů, které budou končit blackoutem či častým vypínáním sítě napříč kontinentem. Ostatně už jsme k němu měli několikrát blízko, to i přes to, že dosud je k zásuvce připojených jen pár aut.

Pokud se ptáte, který jako jediný z našich politických subjektů má ve svém programu co nejrychlejší přechod k elektrifikaci dopravy a je tím zelenější než třeba Piráti, je to ODS, potažmo koalice Spolu. Jestliže odnož ekologických evropských Zelených Piráti cuknuli zpět a mají radši jiné, byť také dostatečně zvrhlé priority, pak ODS zábrany nemá. Je to další důvod, proč nelze koalici Spolu dát hlas. Fiala zezelenal a s ním i tato kdysi pravicová strana, která se momentálně hlásí k ideologii ultralevicových Zelených. Jestliže Schwab ve své knize, nakonec i v realitě, odsuzuje Evropany k naprostému omezení volného pohybu, a ještě si uvědomuje, že i tak bude nedostatek předražené elektřiny, je třeba se ptát, proč mu politici naslouchají? Co je nutí ztratit rozum, přehled a hrdost, když přitakávají tomuto bláznovi?

ODS je svou rétorikou prezentovanou předsedou Fialou největším zklamáním, které kdy mohla svým voličům přinést. Přestože ji některé agentury vytvářející předvolební výzkumy favorizují, doufejme, že pohoří. Představa spojení Spolu, Pirátů a STAN je skutečně děsivá. Chcete li si tedy zachovat naději na to, že budete i nadále používat osobní automobil, pak velmi pečlivě zvažujte, komu dáte svůj hlas. Piráti devastují Prahu a nové vedení města bude stát dost peněz vrátit městu lepší průjezdnost. ODS s partnery chtějí spěchat k zelené budoucnosti v elektromobilech. Takže tady nám automilcům a motoristům pšenka nepokvete. A protože řídí velká část Čechů a Moravanů, mělo by nás to proti nim spojit. Nebo Vám je to jedno?

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc září 2021: *****

ing. Jan Dvořák 500,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Pavel Burget 200,- Kč, Pavel Jurášek 100,- Kč, Robert Schlesinger 100,- Kč, Alena Albrecht 200,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Zdeněk Vybíral 1000,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Dr. Ilja Baudyš 1000,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Karel Kubela 83,- Kč, Jiří Obermaier 300,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, Anonym 100,- Kč, Milan Tahovský 1000,- Kč, Pavel Janeček 300,- Kč, Jiří Cígler 250,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Anonym 200,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jana Slabá 100,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, L. Skrobacek 149,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jan Petr 300,- Kč¨, František Vrána 50,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, ing. arch. Marie Tachezyová 200,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, V. Trulley 333,- Kč, Stanislava Urbancová 300,- Kč, Jana Nováková 500,- Kč, Jan Dočekal 500,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, ing. Olga Žlábková 1000,- Kč, Vladimír Janeček 100,- Kč

Celkem za měsíc: 16 465,- Kč
Vybráno 46.75%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 2 973 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (39 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
74 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)