
Dopravní stavby snad „řídí“ dopravní sadisté
VILÉM BARÁK
K nepoužitelnosti silniční sítě, vedle šířícího se nešvaru rezidenčního parkování, přispívá roztříštěné vlastnictví silniční sítě mezi stát, obce, kraje, které znemožňuje koordinaci oprav. Jedná se o systémový problém, který nejde vyřešit nějakou dobrou vůlí jednotlivých institucí (odkdy mají úřady dobrou vůli, že) ani ustavením nějaké “tetky” do funkce tzv. koordinátorky, jak to udělali v Brně. Takový “bílý kůň” nemůže nic změnit. Jde pouze o předhození rituální oběti médiím a rozezleným řidičům.
Každý subjekt totiž plánuje opravy v jiných cyklech, dostává peníze jinak a z jiných kapes či v jiném čase a soutěží o různé dotace. Jediným řešením by bylo faktické vyvlastnění komunikací nebo omezení vlastnických práv, kdy správa silniční sítě by se odehrávala opravdu v intencích Sítě, která musí skutečně fungovat. Tzn. jednotliví majitelé by do sítě nemohli zasahovat jak je napadne (a jak dostanou dotace), ale v návaznosti na ostatní, a to vše s cílem co nejlepšího fungování dopravy.
Uvědomuji si, že stát, resp. byrokraté však nejsou žádnou zárukou rychlých oprav silnic a dálnic. Ouřady nic nepálí, a čas občanů již vůbec ne. Nechají si od stavebních firem vnutit lhůtu 40 měsíců a reálně se na místě dělá 6 měsíců, a to jenom ve dne. Firmy zaráz rozvrtají 4 až 5 staveb, vždycky chvíli na některé z nich předstírají práci a výsledek je jaký je. Příkladem může být Brno. Přes tři roky je rozbitá část malého městského okruhu před OC Vaňkovka a páteřní křižovatky Dornych-Zvonařka a Plotní-Zvonařka. Stavba se provádí od klidné části ulice, místo aby došlo k co nejrychlejšímu dokončení nejvíc dopravně zatížených úseku. Jako v Rusku…však počkají.
Kdyby se dělalo o víkendech a v noci (vím, vím, při dodržení hlukových limitů atd. jak zní výmluvy ouřadů), tak to budou 4 měsíce. Chyba je, že veřejnost nemá přístup (jednoduchý, přes internet) k harmonogramům staveb, aby se odborníci mohli vyjádřit, co tam je za hlouposti a nesmyslné lhůty a “omlátit to” byrokratům o hlavu. Potom oprava mostku 5 metrů dlouhého na silnici 2. třídy (výměna zábradlí a asfaltového povrchu) trvá 4 měsíce.
Pro perspektivu, jak to v Česku funguje ve srovnání se světem. Morandiho most v Janově, postavený v roce 1967 spadl 18. srpna 2018. Jde o součást dálniční estakády s mostovkou ve výšce 45 metrů na terénem. Dne 5. srpna 2020 byl zprovozněn most nový, dlouhý skoro jeden kilometr. Předtím v rámci zátěžových testů na most najely desítky těžkých nákladních aut.
Trojská lávka postavená v roce 1984 se zřítila 2. prosince 2017. Opětovně stavěná pěší lávka má mostní konstrukcí dlouhou 253 metrů a širokou 4,5 metrů. Dne 22. září 2020 na ni najely 4 multikáry naložené štěrkem. Lávka není otevřena dodnes.
Divím se, že podobné články nejsou cenzurovány a lidé ještě mohou vyjíždět za hranice, kde vidí, že stát může fungovat a jde řídit.
Kromě povinného publikování harmonogramu stavebních prací vidím další cestu ke zrychlení oprav. Jde o zavedení možnosti podat žaloby (nejlépe hromadné) ze strany motoristů k získání náhrady za zmařený čas, a to i za zpoždění v důsledku uzavírky. Stát (obce, kraje) by musel dokazovat, že opravy nešly udělat rychleji. Jenže to by znamenalo, že stát, obce, kraje (a Poslanecká sněmovna je plná komunálních politiků) si sám na sebe uplete tento bič.
Dalším důvodem, proč jsou města čím dál více neprůjezdná jsou dopravní řešení „pro budoucnost“. Ano, zní to hezky, ale je to pro budoucnost bez osobní automobilové dopravy.
Příkladem je přestavba ulic Dornych a Plotní v Brně. Dříve po obou ulicích jezdily auta, resp. sloužily k příjezdu od D2 do středu města. V rámci přestavby tratě pro šaliny (cca za 1,5 mld. korun, úplně zbytečně, protože šaliny na tomto úseku z dopravního hlediska nechybí) se pro auta uzavřela ul. Plotní. Na ul. Dornych (vedoucí oklikou a s nepřehlednou zatáčkou) byly nově každých 100 metrů vytvořeny křižovatky se semafory. Takže místo dvou ulic jedna, ale delší, se zatáčkou a plná křižovatek. Výsledek? Každodenní kolaps dopravy, a to ještě naplno nefungují všechny křižovatky. Mám pocit, že navrhování a provádění dopravních staveb má na svědomí jedna ze čtyř následujících skupin:
- – byrokraté, kterým je úplně jedno jak dlouho stavba trvá a jaký je výsledek,
- – chudí duchem,
- – ekoteroristé, co chtějí co nejvíce lidi odradit od používání aut,
- – dopravní sadisté, libující si v týrání řidičů a jejich pasažérů.
Jinak to není možné. Bohužel, jediné, na co se politici a byrokraté v této oblasti opravdu mohou spolehnout, je zajímavý psychologický a mediální jev. Lidé stojící v koloně budou nadávat, ale jak se rozjedou, na vše hned zapomenou. V tomto se podobají zvířatům. Stejně tak česká média nikdy nepátrají, zda oprava musí trvat tak dlouho. Jako za komunistů před rokem 1989 v Aktualitách (to byl hlavní „investigativní“ pořad té doby) se reportér zeptá řidiče: „Co tomu říkáte?“ Dozví se: „Je to hrozné“. A šlus. Proč alespoň před volbami nestojí v úsecích, kde vznikají kolony, zpomalení, komplikace, nějací demonstranti s transparenty s nápisy….Stojíte tady jako hlupáci ignorancí…XZY. Proč tohle není na billboardech?
Nedávno jsem slyšel, že někteří motoristé se chystají při projíždění těchto úseků (nebo při míjení úřadů odpovědných za opravy) začít troubit s tím, že řev klaksonů bude jako „mexická vlna“ obíhat stále dokola městem. Pochybuji, že by si byrokraté odpovědní za opravy něčeho všimli?
Žádná paměť, žádné demonstrace, žádné výzvy k odstoupení…prostě politici a byrokraté z ničeho nemusí mít obavy.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc březen 2021: *****
Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 555,- Kč, Miroslav Zatřepálek 100,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč
Celkem za měsíc: 3 955,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
JJ, Chorvati postavili super dálnici z Karlovacu do Dubrovniku za 3 ? roky. Samý tunel, samý most.
Tihle chu ji to staví na poli a za dva roky začínají opravy.
V Maďarsku jsou cesty perfektní. Ať dálnice nebo okresky. A staví to stejné firmy !! Strabag, Alpine.
Tak v čem je problém?
Chorvatsko se kvůli té dálnici zadlužilo a málem zkrachovalo.
https://archiv.ihned.cz/c1-63163790-chorvatsko-se-chysta-na-desitky-let-pronajmout-dalnice-za-miliardy-eur
Maďarsko má státní dluh mnohem větší, než ČR. Také díky dálnicím. Dálniční poplatky v obou zmíněných zemích jsou mnohem vyšší, než v ČR. Toto chcete?
Tak jinak.
Švýcarsko má cca 1700 km dálnic a roční známka stojí cca 1000 Kč.
ČR má 1500 Km ( TAK ZVANÝCH DÁLNIC – pouze je takto označený úsek rozbité cesty, aby tam musela platit známka ) a roční poplatek stojí 1500 Kč.
Tak co by ti chu ji ještě chtěli?
Proč nás srovnáváte se Švýcarskem , my jsme na úrovni Maďarska a Chorvatska !
Je to úplně jinak stav má na svědomí systém kdy se vyberou peníze formou daní a pak o těchto penězích rozhodují lidé jejichž hlavní a nejdůležitější starostí je tyto peníze ukrást do vlastní kapsy :) Jak prostě a jednoduché jde prostě o zlodějskou mafii :) Jediná šance je platit jen za fungující silnice určitý průměrný poplatek a pak bude na jednotlivých úřednících zda nechají silnici zavřenou a příjdou o peníze nebo zda se budou sakra snažit , aby peníze dostali. V případě že komunikace nebude dokonalá okamžitě mají následovat opět srážky z plateb za komunikaci.
Ale my ty daně platíme a stejně máme nachcáno.
A proto se inspiruji v Číně.
Tam je za úplatkářství a zpronevěru trest smrti.
Kurňa a ono to funguje.
To “funguje” znamená vymýcení úplatkářství a zpronevěry nebo to znamená tresty smrti pro přistižené?
Obojí. Výmýcení a s tím související tresty.
Dokud padají tresty, tak vymýceno není.
Tresty musí padat.
Pak dojde k nápravě.
To je jako v zaměstnání.
Nepříjdeš bez omluvy do práce?
Ukončení pracovní smlouvy.
Kouříš mimo přestávku?
500 Kč mínus
atd.
Bohužel, lidi pokud mají volnost, tak toho zneužívají a ještě o tom vykládají ostatním.
A k nápravě dojde, až trest dostanou všichni, že. Tím se “zabijí dvě mouchy jednou ranou” – dojde k nápravě a k depopulaci současně.
EE trest smrti je Čína já bych mu všechno sebral a nechal makat na těch opravách co podělal zadarmo jen za stravu až do smrti a točil bych s tím blbem reality pořad kde by ostatním politikům vysvětloval jak je to dobrý kšeft okrádat voliče a mít plnou hubu keců o tom že pomáhá lidem tomu šmejdovi :)
Jaja trest smrti je pro pachatele bud a nebo kdezto dozivotni splaceni skod uz si kazdej rozmysli …
Problem je hlavne to ze ourada je nesvepravne hovadko ktere za nic nense odpovednost prej … coz je sice v rozporu se zakonem a zdravim rozumem ale zavedena a realizovana praxe jiz 30 let po hadraku …. na kzdym lejstru j totiz nutnost zatim aby bylo podepsany konkretnim ouradou .. odpovednost lze tedy velmi snadno kdykoliv dohledat i tech 30 roku nazpet bezproblemu… a zadnej strach ze to je promlceny … jelikoz nefunkcni stejne postizena justicni mafe odmita tyto veci resti a neni tedy prokazatelne moznost ty veci resit tak se tato doba do promlceci doby dle zakona nezapocitava! Promlceci lhuty urednickeho svinstva totiz zacnou bezet az dnem vyreseni existujici justicni mafie a nastolenim skutecneho pravniho statu…..
Funguje to jako regulátor P,ten potřebuje odchylku od ideálu aby fungoval.
Jinak řečeno peníze nemají být určeny na opravu , ale na provozuschopnou a bezpečnou silnici :) Když přijdete do krámu platíte rohlík a nezajímá že pekař zaspal , dovozce rohlíků nemá benzín v nádrži a že v krámě není prodavač protože nedostal zaplaceno jelikož jeho výplatu pobírá ředitel marketu . Chcete doháje rohlík !
To by mě zajímalo, jaká by byla situace, kdyby přišel člověk s luxusním platem zodpovědný za kvalitní silnice do obchodu a chtěl rohlík.
A prodavač by mu dal starý plesnivý, v prachu vyválený, od koček pochcaný kousek a chtěl za něj 300 Kč.
A řekl mu – vy pracujete tak jak pracujete, tak nečekejte, že my budeme dodávat perfektní zboží.
To by byla čurina. Neváhej a toč.
Jde do toho někdo?
No řval by jak protržený to dělá celí život :) Nejvíce mě irituje že se neozvou ani ti bohatí , když po těch podělaných silnicích musí jezdit :)
Na pekare si statni mafie zridila za nase prachy fizla kontrolora financaky atd aby si nemohl ani otevrit kurackou pekarnu….. na urednicka samotneho zadna kontrola ani bic neexistuje a ten si muze realne delat co chce… proto toto … az nekdo zrusi ten nesmysl s tim ze hlidat a trestat zjevne zlodejiny podvody smi jenom justicni mafie, kdy se poskozeny nesmi ani branit proti probihajicimu utoku, podle toho jestli se ji chce nebo nechce a nikdo jiny tak potom se teprve budou taci zlodeji a lhari bat krast a lhat…
Vysvetlim …. nedavno ustavni soud rekl, ze prej musi obcan poslechnout prikaz fizla jakejkoliv a pak si nasledne stezovat pokud tento je nezakonej ale ze jako apeluje na to aby fizlove delali jen to co muzou v ramci zakona a neporusovali s tim ze prej jinac by to byla prej podle ustavniho soudce udajna anarchie …. dodneska jsem nezaregistroval ze by nekdo tuhle pomatenou teorii sel na potomcich pana soudce vyzkouset .. tedy prevlikl se za fizla, ci nekdo rovnou u fizlu zamestnan, sel navstivit toho pana ustavniho soudce, ci pani soudkyni, a prikazal mu slovy “jmenem zakona” postavte se ke zdi a zavlejte dceru bude osoulozena a uposlechne kazdy prikaz …… zda tedy dotycny ci dotycna soudcovska antianarchistka prikazu uposlechne necha probehnout styk a az pote kdy policista odejde si teprve poda stiznost …. aby teda nevznikala ta anarchi prej jak teda ti ustavni soudci nam rikaji …. fakt se musime cele roky divat jak nam velkolhar a velkozlodej v primem prenosu lze a okrada nas a fakt jako nesmime proti tomu udelat vubec nic a musime si to nechat libit protoze se fizlum nechce doresti ani blbej capak? A to jako neni anarchie? Jako vazne? to by me teda zajimalo co si takovej ustavni soudce pod pojmem anarchie vlastne predstavuje?
Platba za údržbu a za výstavbu je demence má se platit za produkt !
Jak probíhá plánování uzavírek v Brně:
https://www.youtube.com/watch?v=UkOPJmbHy6U
Pro ty méně znalé platba za funkční produkt ( silnice v provozu ) je Kapitalismus . Platba za výstavbu a údržbu je Komunismus a to nikde a nikdy nefungovalo a fungovat nikdy nebude OK :)
Takže hotové stavby už žádnou údržbu a dozor nepotřebují ?
ANO KDYŽ KRADEME NEMÁME ČAS BUDOVAT
dáš si koblihu soudruhu?
https://www.google.com/search?q=ANO+STRANA+ZLOD%C4%9AJ%C5%AE+A+PODVODN%C3%8DK%C5%AE&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiw3sD764LsAhVC_KQKHR7WAU4Q_AUoAnoECAwQBA&biw=1536&bih=722#imgrc=0AI-m6_tl9jXrM …
VLASTIZRÁDCŮM A ZRÁDCŮM EVROPY A USA SMRT !!! NEVOLTE LEVICI VOLTE JEN SPD !!!
DEMONSTRACE PROTI NOVÉ TOTALITĚ Praha Palackého náměstí 27.9.2020 od 15,00hod
to jsme jediní co staví silnice? Nikoliv, ale jsme jediní, kdo netrestá podvodníky u moci!!!
JJ a jak je budeme trestat?
Když si poškodím podvozek auta, vytáhnu z kufru hever a půjdu s ním rozmlátit hlavu šéfovi ŘSD?
Asi to budu muset udělat.
A dám si hodně záležet.
Skvělý článek!
Problém je zcela jinde z 5 500 000 pracujících dělá kulové z přehazovačkou cca 200 000 lidí a ti už nikdy nezačnou pracovat a budou podporovat tyto vlády co jim dávají židli v kanclu OK :)
K tomu je tu další 2 000 000 lidí v úřadu co sice píšou lejstra jenže ty jsou k prdu Ok :)
Přesně už nevím, asi to bude 15 let tak stará anketa, sen středoškoláků bylo jít na VŠ a pak do Škody, či do ČEZ. Vloni to bylo místo v politziskovce a politipropaganda v mediích, nejlepe pirátskéČT a bakalopressu.
no, ale na druhé straně je třeba uznat, že i když se u nás staví dálnice dlouho, tak následná péče o ně je potom “vzorná” . Jenom ta výměna ucpávek spár, mezi jednotlivými betonovými poli se děje snad každého půlroku.. alespoň tak to vypadá na úseku z Olomouce do Ostravy.Máte někdo pro to jiné vysvětlení, než že se jedná o super nekonečný kšeft? Nemluvě o tom, že naprosto nové úseky jsou hned vzápětí opravovány…
Kdyby nekdo chtel udelat znemu v stavby a opravy silnic tak by nejdrive musel zastrelit klicove bosse kteri za tim vsim stoji. Bez tohoto cinu se nic nezmeni. A to by pro dotycneho znamenalo valku s podsvetim. Neni divu ze na ministerstvu dopravy se jiz vystridalo tolik ministru a stale zadna zmena.
A jak se zda Babis jako premier na tuto valku nema koule.
Čím více se zvyšuje nespokojenost s EU a sílí hlasy po vystoupení, tím více slyšíme, jak nám EU
pomohla, jak nutně potřebujeme její dotace, jak náš národ umře hlady a bídou, když nám nebude
„Brusel“ pomáhat. Skutečně?
Podívejme se jenom na strohá čísla bez rozkrádání, podvodů celého aparátu, který už nelze ani
spočítat.
Z Bruselu máme možnost získat na další 8-mi leté období 550 miliard Kč (dle kursu). Krásné
číslo, že? Peníze jsou tedy rozpočteny na 8 let.
Do Bruselu posíláme ročně přímo asi 40 miliard. Tzn. že za 8 let po 40 miliardách pošleme
přímo 320 miliard.
V dividendách jde na západ cca 260 miliard ročně. Z těchto jde k nám však nazpět pouze asi
20 miliard. (Potvrdil to i Paroubek na Primě jako bývalý premiér.)
Tudíž na západ jde z ČR ročně v dividendách cca 240 miliard. (260 mld. minus 20 mld. zpět).
Za 8 let to je 8 x 240 = 1 920 miliard. Celkem tedy z České republiky odchází za 8-mi leté
období do EU 1920 + 320 přímo = 2240 miliard!!!!!!
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Do České republiky můžeme z EU dostat, s velkou slávou a za značné mediální propagace,
ale pouze zmíněných 550 miliard!!!!!
To je méně než 1/4 z 2240 miliard, které musíme do EU poslat!!!!! EU nás nejenom okrádá a
vyžírá, ale ještě vyhrožuje pozastavením dotací, nebo jejich vrácením!!
Anglie tento nehorázný a nezákonný postup EU odsoudila a zmínila, že to byl hlavní důvod
BREXITU a vystoupení Spojeného království z EU!!
Takže ČR je pro tento otrokářský systém EU výhodným a lukrativním zlatým dolem!!!!!
Proto náš dluh také zákonitě stoupá!!!!!
Je třeba připomenout, že kromě cca 40 miliard, které jsme poslali ze státního rozpočtu do
rozpočtu EU (informace uniklé za rok 2012, informace z následujících roků se „verifikují“ – proč
asi?), neseme některé další náklady. Zde je přehled některých z nich:
1) 6 miliard zaplacených cel v cenách zboží.
2) 19 miliard – náklady na kofinancování evropských projektů.
3) 10 miliard na úředníky EU oficiálně. (Skutečně cenu obsluhy nikdo nezná, nebo zná, ale tají!)
4) 46 miliard na plán EU – do r. 2020, aby 40 % absolventů střední školy mělo vysokoškolský
diplom.
5) 10 miliard na biopaliva. (Jak úsměvné.).
6) 40 miliard na dotování solární a větrné elektřiny. (Tak proto ji musíme mít tak drahou!).
7) 4 miliardy na posílení elektrické sítě. (Kvůli nařízení, že musíme elektřinu do Rakouska
z Německa posílat téměř zdarma.) Sviňárna non plus ultra – to z naší atomovky, proti které tak ti
pitomci protestují!!!
Je potom jasné, že Českou republiku se snaží udržet v EU stůj co stůj, přestože stále lžou, že na
nás prodělávají a že peníze od nich tečou k nám.
Lžou nám ráno, lžou nám v poledne, lžou nám večer, lžou nám celou noc, lžou a
lžou a lžou.
Nebýt v EU, tak se máme jako prasata v žitě a důchodci z EU by sem jezdili v
autobusech do hospod se nadlábnout, to by ekonomika a státní kasa mlaskala!!
Ty dividendy ale neodcházejí do zahraničí kvůli EU, ale kvůli tomu, že zahraniční společnosti masivně investovaly do naší komunisty zbídačené země. A jak známo – zadarmo ani kuře nehrabe.
To, že EU je svinstvo srovnatelné s RVHP, je samozřejmě pravda.
Jenže ty masivní investice jsou fikce…viz vodárny.Firmy postavily haly na krátkodobé použití /cca 20 let/.Do hal dovezly odepsané stroje ve snaze vytřískat z umírajících mašin nějaký profit…chodím opravovat elektroniku z těch křápů,takže vím o čem píši a žebrácké mzdy jsou také žůžo labůžo.
V tom máte samozřejmě pravdu. Jenže kdyby byl postbolševický průmysl moderní a konkurenceschopný, nebylo by potřeba stavět a vozit vůbec nic.
Další placený ideologu, mě komunisti už 30 let nezajímají, zajímá mě vše rozkradené v současnosti, idioti, kteří to obhajují mě serou, zajímá mě co bude! Co bylo nezměním!
Mě komunisti taky nezajímají a EU rozhodně neobhajuji. Naopak tu denně píšu, že je to svinstvo srovnatelné s RVHP. Pouze jsem si “dovolil” zmínit, že ty zahraniční investice přišly dřív než vstup do EU a přišly by i bez EU jen na bázi EHS.
V RVHP a za Husáka naopak stát prosperoval , nebyli tu nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce , obrovský státní dluh ! Český průmysl , zemědělství , školství ,zdravotnictví bylo na úrovni , díky slušné životní úrovni a podpoře rodiny byla vysoká porodnost ! Teprve po 89 . za vlády kapitalistů došlo ke zničení českého průmyslu , zemědělství , školství , k obrovskému nárustu státního dluhu , k neustálé inflaci , jsou tu nezaměstnaní , bezdomovci , žebráci , atd.. Vše se ještě zhoršilo vstupem do EU ! Jsme jen zadlužená nesoběstačná rozkradená bruselská , německá a americká kolonie , dokonce nám nařizují , jak se má co jmenovat , cpou nám sem muslimy , inkluzi , multikulti ! Smutné je , že se vše pořád zhoršuje , dnes už jde o přežití českého národa !
Milý rudý kolovrátku, vaše názory na hospodářské úspěchy během budování komunismu se přírodažel nekryjí ani s realitou, ani s názory tehdejších čelních představitelů totalitního režimu. Proto provedli transformaci a privatizaci.
https://www.em.muni.cz/veda-a-vyzkum/11532-socialisticka-ekonomika-byla-pred-krachem
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2593972-krizi-mela-ekonomika-v-socialistickem-ceskoslovensku-jen-jednu-trvala-ale-ctyricet
https://byznys.ihned.cz/c1-65880470-cesi-nebyli-vzdy-chudaky-evropy-podivejte-se-do-dob-kdy-se-ekonomicky-vyrovnali-norum-rakusanum-a-valcovali-finy
Managují to, haha, to umíme prznit cizi slova, jak umí, pec nám spadla, kdopak nám ji postaví, starý pecař není doma a mladý….Já nevím, proč nemáme mašinfíry, třeba. A v ČEZu namísto odborníků v TOP managementu i prý střední administrative roste počet vyučených z kupeckých počtů a znalců na romanistiku. Pokud nám někdo tu jaderku postaví, tak se hovoří, že obsluhu budeme muset importovat, asi z Ruska, či Číny. Korea a Fr, by přišla moc draho. A kvalitní Ukří už se přeplatit nechali a utekli pryč.
Nedaleko Teplic vykolejil nákladní vlak, škoda asi 10 milionů. a havlíček neodstoupí a neodstoupí